Spannend.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:24 schreef Molo het volgende:
Gisteren gezellig visite gehad, kwamen net terug uit India, testen net positief. Ben benieuwd of het ons huis nu voorbij gaat en welke variant het is. We gaan het meemaken
Chinees roulettequote:
Precies. Dat het ziekteverloop in de meeste gevallen milder is is fijn maar het gaat vooral niet alleen om mijzelf. Partner is zeer kwetsbaar, zoon woont in een instelling vol kwetsbare mensen, mijn ouders kwakkelen, heb een zeer kwetsbare collega.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voor mij is de reden om hem wel te nemen, dat je (waarschijnlijk) het toch minder makkelijk overdraagt naar andere personen en ik heb nogal wat kwetsbaren / (ernstig) chronisch zieken in mijn omgeving.
Ik had wel symptomen, alles kwam langs, behalve verkoudheid. En het was kort.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook geen symptomen maar had een dag iets van een brok in mijn keel.
Denk dat de meeste mensen er weinig van merken en dat dat niet komt door het vaccin maar omdat omnicron gewoon niet erg ziekmakend meer is.
Was het ondertussen al niet aangetoond (en ook gezegd door Pfizer) dat het vaccin er niet zo zeer voor zorgt dat de verspreiding kans echt kleiner is na het nemen van een vaccin? Dat het voornamelijk zorgt voor mindere symptomen/dat je minder kans hebt om erg ziek te worden/minder kans op opname? Je redenatie begrijp ik overigens helemaal hoor!quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voor mij is de reden om hem wel te nemen, dat je (waarschijnlijk) het toch minder makkelijk overdraagt naar andere personen en ik heb nogal wat kwetsbaren / (ernstig) chronisch zieken in mijn omgeving.
Voor zover ik weet, was minder ziek worden wel, en transmissie tegengaan niet het primaire doel van vaccinatie, maar is het wel bewezen als positieve bijkomstigheid: https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.htmlquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was het ondertussen al niet aangetoond (en ook gezegd door Pfizer) dat het vaccin er niet zo zeer voor zorgt dat de verspreiding kans echt kleiner is na het nemen van een vaccin? Dat het voornamelijk zorgt voor mindere symptomen/dat je minder kans hebt om erg ziek te worden/minder kans op opname? Je redenatie begrijp ik overigens helemaal hoor!
https://www.sanquin.nl/ov(...)rbereid-de-winter-inquote:Nederlandse bloeddonors hebben veel antistoffen tegen corona, vooral omdat veel donors in de afgelopen zes maanden een corona (SARS-CoV-2) infectie hebben doorgemaakt. Dat blijkt uit de nieuwste meting van Sanquin Research onder Nederlandse bloeddonors.
“Precies een jaar geleden zagen we bij één op de vijf bloeddonors dat zij een besmetting hadden doorgemaakt. Onze vorige meting, in februari 2022, liet al zien dat het aantal besmettingen sterk steeg. Inmiddels heeft 77% een besmetting meegemaakt: bij jongere bloeddonors tot 25 jaar 90% en bij 70-plussers 59%. Zoals gezegd: omikron is duidelijk heel besmettelijk!” licht Hans Zaaijer, arts-microbioloog en hoofd Bloedoverdraagbare Infecties bij Sanquin, toe.
“Omikron heeft de wereld wel een handje geholpen. Die variant blijkt besmettelijker, maar ook minder ziekmakend. Zo hebben we op relatief milde wijze ons afweersysteem getraind in de afgelopen zomer”, aldus Zaaijer.
Antistoffen bij oudere donors minder weggezakt
“Eind 2021 vond Sanquin bij Nederlandse bloeddonors fors dalende hoeveelheden antistoffen tegen SARS-CoV-2. Maar inmiddels, na boosters en (her)infecties met omikron, blijken juist de oudere donors hogere hoeveelheden te hebben. Die zakken nu ook minder snel weg.”
Zaaijer is optimistisch over deze getallen: “Met de winter in aantocht is dit goed nieuws. Je mag verwachten dat de komende maanden meer besmettingsmomenten zullen plaatsvinden als men samenkomt in warmere en afgesloten ruimtes. Dan helpt het wel als je al antistoffen hebt. We hebben inmiddels gezien dat mensen dan weliswaar nog steeds besmet kunnen worden, maar dan heb je veel minder kans op een ernstig ziektebeeld waarbij je in het ziekenhuis opgenomen moet worden.”
Inmiddels is de nieuwe vaccinatiecampagne begonnen. Nuttig en op tijd, oordeelt Hans: “Ook bij donors zien we dat de ouderen, 70-plus, voorzichtiger zijn. Nog zeker 40% van de bloeddonors van 70-plus heeft nog geen infectie doorgemaakt. Zij, samen met risicogroepen, hebben baat bij een nieuwe vaccinatie.
Onderzoek onder bloeddonors
In de periode eind augustus/begin september 2022 voerde Sanquin het vijfde onderzoek uit naar anti-Covid-19 antistoftiters onder ruim 2.000 bloeddonors verspreid over heel Nederland. Nederlandse bloeddonors zijn niet volledig representatief voor de Nederlandse bevolking. Wel geeft dit onderzoek, dankzij de schaalgrootte, relevant inzicht in de ontwikkeling van Covid-19 in Nederland.
Sanquin kan infecties meten door gericht te testen op antistoffen tegen de kern van het Covid-19 virus. Die antistoffen ontstaan alleen na een feitelijke besmetting, en worden dus niet opgewekt door vaccinatie.
Als in niet-wappie of niet-risicogroep?quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor eigenlijk van normale mensen niks meer over vaccineren. Wat zijn eigenlijk de cijfers van de opkomst en dan vergeleken met vorig jaar?
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor eigenlijk van normale mensen niks meer over vaccineren. Wat zijn eigenlijk de cijfers van de opkomst en dan vergeleken met vorig jaar?
Yep. Normale mensen, geen wappies en geen risicogroep. Die zich vorig jaar allemaal hebben laten vaccineren en waarvan de meesten er 3 hebben of 2 en een besmetting. Die halen ook geen griepprik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Als in niet-wappie of niet-risicogroep?
Covid-vaccinatie wordt ook steeds normaler natuurlijk. Over de jaarlijkse griepprik hoor je ook niemand.
Haha, sorry. Voel je niet aangesproken, ben lekker aan het generaliseren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:42 schreef Arizona het volgende:
[..]Noem je mij nou abnormaal?
Qua opkomst weet ik het niet, maar over het algemeen kun je heel snel terecht, er is dus ruim voldoende capaciteit. In tegenstelling rot vorig jaar, dat je soms 2-3 weken moest wachten, is de wachttijd nu eerder 2-3 uur
Denk dat ze gewoon aandacht nodig heeft van je Dickquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb mijn vrouw maar liefkozend omgedoopt naar nieselientje
Serieus, ze heeft denk ik in de afgelopen 3 dagen wel vierhonderd keer geniest. Ze kunnen corona beter nieserona gaan noemen ofzo
Ben je nou de komma vergeten, of juist niet?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon aandacht nodig heeft van je Dick
Ja gadverdamme, ik ga dat vieze snotmens nu écht niet aanraken he.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
she needs Dickquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een treurigheidquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
in het weekend iemand van de vaccinatie af gepraat, voelde echt goed
wat was het argument?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
Dat heb jij even bepaald, ik zou dat voor een ander niet durven of diegene moet wel heel jong zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat ze gezond genoeg was om zonder te kunnen.
iemand die ik goed ken, hequote:Op maandag 24 oktober 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb jij even bepaald, ik zou dat voor een ander niet durven of diegene moet wel heel jong zijn.
Ik denk dat als er iemand in mijn vrienden- en kennisenkring zoiets zou proberen, dat ik dan zou zeggen dat ik niet zal gaan om van eindeloze discussies af te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
hmmm dat heb ik nu ook en voel me wat moe....wel negatief op de zelftestquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook geen symptomen maar had een dag iets van een brok in mijn keel.
Denk dat de meeste mensen er weinig van merken en dat dat niet komt door het vaccin maar omdat omnicron gewoon niet erg ziekmakend meer is.
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
On a serious note (ja, ook dat kan ik) vind ik het niet geheel logisch om iemand “om te praten”.
Tenzij, iemand je expliciet vraagt om je mening of advies. Van “hey, ik zit echt mega in twijfel… wat zou jij doen in mijn positie?” DAN is het logisch imho om hem of haar duidelijk aan te geven hoe jij erover denkt en wat jouw keuze zou zijn en waarom.
Helaas echter hebben veel mensen zowel online als irl de neiging om ongevraagd hun mening maar op te dringen aan een ander zonder dat die daar heel duidelijk om heeft gevraagd.
Kan me voorstellen dat in het begin, toen het vaccin net beschikbaar was en we nog met een meer dodelijke variant van het virus te maken hadden, hier meer animo voor was ja.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?
Want onze mp heeft letterlijk het volk opgeroepen om twijfelaars om te praten. En veel mensen vonden dat enorm logisch. Toen.
Ik dacht dat dat een vereiste wasquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Men daarbij, politieke leiders kunnen ook nogal enorme idioten zijn hè. Denk dat de geschiedenis dat al meermaals bewezen heeft
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?
Want onze mp heeft letterlijk het volk opgeroepen om twijfelaars om te praten. En veel mensen vonden dat enorm logisch. Toen.
Veel mensen geloofden exact wat onze mp en zijn clownie allemaal beweerden. Alsof het wetenschappelijk was onderbouwd. Je doet het voor een ander is ook een sterke geweest waarmee ze lekker veel mensen over de streep hebben gehaald. En nog steeds denken er mensen dat ze met een vaccin minder besmettelijk zijn. Zelf dokters hebben dit verklaard zonder dit werkelijk gechecked te hebben.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat in het begin, toen het vaccin net beschikbaar was en we nog met een meer dodelijke variant van het virus te maken hadden, hier meer animo voor was ja.
En daarbij, politieke leiders kunnen ook nogal enorme idioten zijn hè. Denk dat de geschiedenis dat al meermaals bewezen heeft
Kerstkoren hebben consequentiesquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.
Hoe weet je zeker dat de pandemie door de vaxxcampagne stabiel is geworden of dat het ook was gebeurt met het alleen inenten van de kwetsbaren en de rest natuurlijke immuniteit te laten oplopen? Dat weet je gewoon niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.
dat was niet het gevalquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik denk dat als er iemand in mijn vrienden- en kennisenkring zoiets zou proberen, dat ik dan zou zeggen dat ik niet zal gaan om van eindeloze discussies af te zijn.
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zoals @:dick_laurent al zegt; het draait nogal om de context. Begon FXR er uit zichzelf mee, of werd er een vraag gesteld? Als mensen mij vragen hoe ik denk over vaccinaties dan geef ik ook mijn persoonlijke mening. Oke, ik ga dan niet online zeggen hoe goed het voelt om iemand te overtuigen van mijn mening, maar op zich niks mis mee om je persoonlijke mening te geven als er om gevraagd wordt (inderdaad in de trant van ''wat zou jij doen in mijn schoenen?'').
Ondanks dat ik er wel een mening over heb heb ik nooit geprobeert om iemand over te halen om geen vaccin te nemen. Stel dat net die persoon dood was gegaan aan covid. Of andersom, dat iemand net allergies blijkt voor het vaccin.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, een jaar geleden probeerde ik ook wel eens iemand om te praten om wel een vaccinatie te halen. Kon daar wel leuk mee discussieren met wat wappies in de familie-, vrienden- en kennissenkring. Waarbij iedereen in zijn waarde werd gelaten.
Nu haal ik er zelf niet eens meer een bij en zal het me een worst wezen wat iedereen doet.
Ik denk ook dat het aan de persoon ligt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zoals @:dick_laurent al zegt; het draait nogal om de context. Begon FXR er uit zichzelf mee, of werd er een vraag gesteld? Als mensen mij vragen hoe ik denk over vaccinaties dan geef ik ook mijn persoonlijke mening. Oke, ik ga dan niet online zeggen hoe goed het voelt om iemand te overtuigen van mijn mening, maar op zich niks mis mee om je persoonlijke mening te geven als er om gevraagd wordt (inderdaad in de trant van ''wat zou jij doen in mijn schoenen?'').
Dat weet je niet, maar het wel een hoop extra opnames opgeleverd; duidelijk dat het vaccin daar tegen helpt. Als we oneindige capaciteit hadden gehad in de zorg dan was er inderdaad een kans geweest dat we ook op dit punt waren gekomen met enkel vaccineren van de kwetsbaren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoe weet je zeker dat de pandemie door de vaxxcampagne stabiel is geworden of dat het ook was gebeurt met het alleen inenten van de kwetsbaren en de rest natuurlijke immuniteit te laten oplopen? Dat weet je gewoon niet.
Niks mis mee dan imoquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.
Daar is op zichzelf niets mis mee.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.
vreemd, zo voelde het helemaal niet, ik had juist iemand behoed voor de bijwerkingen van het vaccin, want deze persoon is gezond genoeg.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar is op zichzelf niets mis mee.
Hier komen snoeven dat je iemand ervan hebt laten afzien is wel tamelijk treurig.
komt allemaal goed, maar het kost wel tijd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ongeveer vorige week woensdag was ik mijn reuk kwijt. Inmiddels begint het weer terug te komen. Is dit normaal of kan ik een terugval verwachten?
Was gister nog positief bij mijn zelftest maar het duurde langer voordat mijn test 2 streepjes gaf, hopelijk ben ik er snel van af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |