Je bedoelt doping gebruiken om spiergroei te stimuleren.quote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Hij moet wel zijn genetische potentieel gaan benutten, zoals deze zoon...
[ afbeelding ]
Potentieel gezien heeft iedereen dat in zich. Daarom heb je ook ouders die niet atletisch zijn waarvan een kind/kinderen dat wel zijn en vice versa. Wat jij stelt is een beetje van het niveau dat als je als westerling je hele leven chinees eet dan krijg je Chinese kinderen.quote:Op zondag 13 november 2022 22:47 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Hij moet wel zijn genetische potentieel gaan benutten, zoals deze zoon...
[ afbeelding ]
Ha, grappig. Nee, wat ik stel is van het niveau "negers zijn zwart geworden van de zon". Dat is evolutie en iedereen weet dat het klopt. Toen de mensen naar het noorden gingen werden ze blanker. Het hoeft niet complexer te zijn dan datquote:Op dinsdag 15 november 2022 23:59 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Wat jij stelt is een beetje van het niveau dat als je als westerling je hele leven chinees eet dan krijg je Chinese kinderen.
Als we je vergelijking hier gebruiken dan stel je eerder dat als ik en mijn vrouw vaak in de zon liggen en bruin worden dan krijgen we bruine kinderen. Maar dat is niet hoe het werkt. De potentie om bruin te worden zit vrijwel in ons allen (net zoals het spieren kweken), maar dat wil niet zeggen dat het bruin worden door de zon (of atletisch zijn) direct doorgegeven wordt van ouders op kinderen. Overigens het idee van dat mensen blanker werden toen ze naar het noorden trokken is achterhaald en klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 16 november 2022 01:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ha, grappig. Nee, wat ik stel is van het niveau "negers zijn zwart geworden van de zon". Dat is evolutie en iedereen weet dat het klopt. Toen de mensen naar het noorden gingen werden ze blanker. Het hoeft niet complexer te zijn dan dat
Hoe zit het dan wel?quote:Op woensdag 16 november 2022 12:45 schreef KerelGozer het volgende:
. Overigens het idee van dat mensen blanker werden toen ze naar het noorden trokken is achterhaald en klopt niet helemaal.
Ik ga even kijken of ik het artikel kan terugvinden.quote:
Als ik in een zonnig land ga wonen waar het bijna altijd zonnig is, en ik ga om de dag zonnen, dan word ik bruiner. Als ik dit mijn hele leven doe krijg ik 'bruinere' genen die ik doorgeef aan mijn kinderen. Het zal een minimaal verschil zijn, anders ga je binnen een paar generaties van blanke naar neger. Maar na zeer vele generaties wordt de huid permanent bruiner.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:45 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Als we je vergelijking hier gebruiken dan stel je eerder dat als ik en mijn vrouw vaak in de zon liggen en bruin worden dan krijgen we bruine kinderen. Maar dat is niet hoe het werkt. De potentie om bruin te worden zit vrijwel in ons allen (net zoals het spieren kweken), maar dat wil niet zeggen dat het bruin worden door de zon (of atletisch zijn) direct doorgegeven wordt van ouders op kinderen. Overigens het idee van dat mensen blanker werden toen ze naar het noorden trokken is achterhaald en klopt niet helemaal.
Als jij om de dag gaat zonnen krijg je huidkanker en sterf je eerder de natuur selecteert vanzelf de soort huidtype die meer melanine kunnen aanmaken.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:04 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als ik in een zonnig land ga wonen waar het bijna altijd zonnig is, en ik ga om de dag zonnen, dan word ik bruiner. Als ik dit mijn hele leven doe krijg ik 'bruinere' genen die ik doorgeef aan mijn kinderen. Het zal een minimaal verschil zijn, anders ga je binnen een paar generaties van blanke naar neger. Maar na zeer vele generaties wordt de huid permanent bruiner.
Waarom zijn negers zwart en waarom zijn de mensen in het noorden blanker? Noord-Afrikanen zijn blanker dan Congolezen. Zuid-Europeanen zijn blanker dan Noord-Afrikanen. Noord-Europeanen zijn blanker dan Zuid-Europeanen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij om de dag gaat zonnen krijg je huidkanker en sterf je eerder de natuur selecteert vanzelf de soort huidtype die meer melanine kunnen aanmaken.
Europeanen die eeuwen in Zuid- en Noord-Amerika, Zuid-Afrika, wonen krijgen na zoveel generaties nog gewoon witte kinderen. Wat je aanvankelijk stelde over atletische ouders die 'direct' atletische kinderen krijgen is aantoonbaar niet waar. Was het maar waar. En dit inderdaad:quote:Op woensdag 16 november 2022 17:04 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als ik in een zonnig land ga wonen waar het bijna altijd zonnig is, en ik ga om de dag zonnen, dan word ik bruiner. Als ik dit mijn hele leven doe krijg ik 'bruinere' genen die ik doorgeef aan mijn kinderen. Het zal een minimaal verschil zijn, anders ga je binnen een paar generaties van blanke naar neger. Maar na zeer vele generaties wordt de huid permanent bruiner.
quote:Op woensdag 16 november 2022 18:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij om de dag gaat zonnen krijg je huidkanker en sterf je eerder de natuur selecteert vanzelf de soort huidtype die meer melanine kunnen aanmaken.
Die leven niet onder evolutionaire omstandigheden, die leven met moderne technologie. Leg eens uit waarom negers zwart zijn en hoe het kan dat mensen die noordelijker leven lichter zijn ?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:28 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Europeanen die eeuwen in Zuid- en Noord-Amerika, Zuid-Afrika, wonen krijgen na zoveel generaties nog gewoon witte kinderen.
[..]
Dat is je al tig keer uitgelegd natuurlijke selectie. En melanine productie waarmee het cruciale vitamine D gevormd wordt. Bij een vitamine d deficiëntie is er een hogere kans dat je geen nageslacht maakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Die leven niet onder evolutionaire omstandigheden, die leven met moderne technologie. Leg eens uit waarom negers zwart zijn en hoe het kan dat mensen die noordelijker leven lichter zijn ?
Ok, laten we zeggen dat we in de Congo zijn. Hoe donkerder de huid, hoe beter. Dus tijdens het evolutieproces gaat het zo: donkerdere huiden hebben betere voortplantingskansen en dus wordt de hele groep donkerder.quote:Op donderdag 17 november 2022 09:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is je al tig keer uitgelegd natuurlijke selectie. En melanine productie waarmee het cruciale vitamine D gevormd wordt. Bij een vitamine d deficiëntie is er een hogere kans dat je geen nageslacht maakt.
Is er zoiets als "niet leven onder evolutionaire omstandigheden"? Kun je daaraan ontsnappen? Moderne technologie is gewoon een onderdeel van evolutie (je ziet daarin zelf ook een proces van dat het geavanceerder en complexer wordt). Maar wat bedoel je met "moderne technologie" in dit geval (waar het gaat om huidskleur)? Het wonen in huizen? De oermens zocht ook beschutting tegen de zon/weersomstandigheden door in grotten en hutjes te leven.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Die leven niet onder evolutionaire omstandigheden, die leven met moderne technologie. Leg eens uit waarom negers zwart zijn en hoe het kan dat mensen die noordelijker leven lichter zijn ?
dus gewoon zoals men ooit bedacht heeft survival of the fittest. Wat dus inhoud natuurlijke selectie onder druk van externe factoren.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:33 schreef Libertarisch het volgende:
. Het moet een combinatie zijn van natuurlijke selectie en invloed van de omgeving.
Evolutie gaat inderdaad altijd door, dat wil zeggen organismen en groepen blijven dynamisch. Veranderingen en adapties zijn onontkoombaar.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:36 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Is er zoiets als "niet leven onder evolutionaire omstandigheden"? Kun je daaraan ontsnappen? Moderne technologie is gewoon een onderdeel van evolutie (je ziet daarin zelf ook een proces van dat het geavanceerder en complexer wordt). Maar wat bedoel je met "moderne technologie" in dit geval (waar het gaat om huidskleur)? Het wonen in huizen? De oermens zocht ook beschutting tegen de zon/weersomstandigheden door in grotten en hutjes te leven.
Een andere optie is dat de Natuur van zichzelf gewoon creatief is, en dat de "wetten" die wij hebben bedacht geen wetten zijn, maar handige, doch onvolmaakte menselijke modellen die we kunnen gebruiken om informatie te ordenen en te verklaren. Als we het zo bekijken, dan hoeven we geen mysterieuze, onafhankelijke geest te bedenken, of een mysterieuze, onbereikbare God. Dan is God gewoon hier lekker creatief aan het zijn! "Natura naturans", zoals Spinoza zou zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:51 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik vertrek vanuit het idee dat een biologisch lichaam zich niet gedraagt volgens de natuurkundige wetten (lees: creatief is).
Dan moet je alle opties in ogenschouw nemen om dat te verklaren. Eén van die opties is dat er sprake is van een geest die op zichzelf is en zich heeft genesteld in een lichaam. Een andere optie is dat er reacties in het lichaam zijn die het gedrag verklaren.
Geen van beiden is nog bewezen.
En daar sla je de spijker op de kop. De dode natuur gedraagt zich volgens vaste wetten, hoe je het draait of keert. We hebben lang nog niet deze wetten in kaart. Einstein begon met een nieuwe ordening van wetten, een nieuw uitgangspunt die al altijd heerst in ons universum.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:01 schreef CharlesKinbote het volgende:
Een andere optie is dat de Natuur van zichzelf gewoon creatief is, en dat de "wetten" die wij hebben bedacht geen wetten zijn
De mysterieuze, onafhankelijke, geest bestaat. Wat je niet kunt aantonen is onafhankelijk bestaande 'materie'.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:01 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Een andere optie is dat de Natuur van zichzelf gewoon creatief is, en dat de "wetten" die wij hebben bedacht geen wetten zijn, maar handige, doch onvolmaakte menselijke modellen die we kunnen gebruiken om informatie te ordenen en te verklaren. Als we het zo bekijken, dan hoeven we geen mysterieuze, onafhankelijke geest te bedenken, of een mysterieuze, onbereikbare God. Dan is God gewoon hier lekker creatief aan het zijn! "Natura naturans", zoals Spinoza zou zeggen.
Ik ben geen materialist, begrijpend lezen blijft toch knap lastig als je zo verlicht bent als jij hè?quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De mysterieuze, onafhankelijke, geest bestaat. Wat je niet kunt aantonen is onafhankelijk bestaande 'materie'.
Ik ben het grotendeels eens met je voorgaande post. Het klopt dat, als God bestaat,God in de natuur is. Maar als jij zegt dat we geen geest hoeven te 'bedenken' neem ik logischerwijs aan dat je een materialist bent.quote:Op vrijdag 18 november 2022 20:17 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik ben geen materialist, begrijpend lezen blijft toch knap lastig als je zo verlicht bent als jij hè?
quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De mysterieuze, onafhankelijke, geest bestaat. Wat je niet kunt aantonen is onafhankelijk bestaande 'materie'.
Laat mij materie zien. Gebruik een telescoop en ander gereedschap. Het lukt je niet. We nemen de wereld waar via onze zintuigen. Wat wij materie noemen bestaat uit geuren, kleuren, geluiden, etc. Wat materie is buiten het geestelijke en of dat überhaupt bestaat weten we niet. Ja, mensen denken dat er een externe wereld is. Maar we kunnen onmogelijk aantonen dat zoiets bestaat. Het is niets dan het product van de menselijke geest.quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat wij zintuigen hebben om waar te nemen, bestaat de rest niet. Oké manquote:Op woensdag 23 november 2022 17:28 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Laat mij materie zien. Gebruik een telescoop en ander gereedschap. Het lukt je niet. We nemen de wereld waar via onze zintuigen. Wat wij materie noemen bestaat uit geuren, kleuren, geluiden, etc. Wat materie is buiten het geestelijke en of dat überhaupt bestaat weten we niet. Ja, mensen denken dat er een externe wereld is. Maar we kunnen onmogelijk aantonen dat zoiets bestaat. Het is niets dan het product van de menselijke geest.
De rest is iets wat je zelf hebt bedacht. Noem het een verzinsel, noem het een fantasie. Je weet dat je ervaring bestaat maar of er iets buiten je ervaring bestaat weet je niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 17:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]x999
[..]
Omdat wij zintuigen hebben om waar te nemen, bestaat de rest niet. Oké man
Toevallig dat iedereen wat betreft materie vrijwel hetzelfde fantaseert. En dat de minimale variatie, mede veroorzaakt door talige begrippen, goed te verklaren zijn, fysisch. Je zou bijna denken dat materie de gemene deler is, maar nee joh, laten we het gewoon op een fantasietje houden.quote:Op woensdag 23 november 2022 17:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De rest is iets wat je zelf hebt bedacht. Noem het een verzinsel, noem het een fantasie. Je weet dat je ervaring bestaat maar of er iets buiten je ervaring bestaat weet je niet.
"Iedereen ervaart hetzelfde dus maken we van iets dat buiten ervaring staat de gemene deler"quote:Op woensdag 23 november 2022 17:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Toevallig dat iedereen wat betreft materie vrijwel hetzelfde fantaseert. En dat de minimale variatie, mede veroorzaakt door talige begrippen, goed te verklaren zijn, fysisch. Je zou bijna denken dat materie de gemene deler is, maar nee joh, laten we het gewoon op een fantasietje houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |