abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206390016
quote:
Twee lichamen in auto langs A59 zijn van Hebe (10) en Sanne (26)

De twee lichamen die woensdagavond zijn gevonden in een auto langs de A59 bij Den Bosch zijn inderdaad van de vermiste Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26). Dat heeft onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers uitgewezen, meldt de politie donderdag.

De Kia Picanto werd woensdag rond 22.00 uur aangetroffen in het water langs een flauwe bocht bij knooppunt Empel. De politie zei korte tijd later dat ze er niet aan twijfelde dat de inzittenden Hebe en Sanne waren.

Later in de nacht zijn de lichamen geborgen en heeft de politie het onderzoek ter plaatse afgerond.

De politie zocht dinsdagavond ook al bij knooppunt Empel naar het toen nog vermiste tweetal. Toen werd hun auto niet gevonden. In de buurt van de locatie zag een agent woensdagavond bandensporen. Daarop werd een politiehelikopter ingeschakeld. Die zag uiteindelijk de auto waarin de twee zaten.

Hebe en Sanne maandag voor het laatst gezien
Het tweetal werd sinds maandagavond vermist. Die avond vertrokken de begeleidster en het meisje uit Raamsdonksveer, ruim 30 kilometer ten westen van Den Bosch. Sanne had Hebe daarvoor opgehaald bij een dagcentrum in de Brabantse plaats. In die omgeving waren ze ook voor het laatst gezien.

Vanaf Raamsdonksveer zou Sanne naar Vught rijden, waar het meisje woont. Daar kwamen zij nooit aan. De politie zette grote zoektochten op, gesteund door vrijwilligersgroepen. Zo werd er tevergeefs gezocht rond de Brabantse plaatsen Waspik en Drunen.

De politie verstuurde dinsdagochtend een amber alert vanwege de vermissing. Dat systeem wordt ingezet als agenten vermoeden dat een vermist kind in levensgevaar is.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-10-en-sanne-26.html

___

Vragen en antwoorden Rijkswaterstaat betreffende het ongeval

https://www.rijkswatersta(...)-aan-rijkswaterstaat

Informatie waarom er geen vangrail zat in de bocht bij knooppunt Empel
https://puc.overheid.nl/rijkswaterstaat/doc/PUC_112858_31/

Plek waar mobieltje wegviel te verklaren
https://www.omroepbrabant(...)kundige-te-verklaren

Locatie Google Maps
https://www.google.nl/map(...)2,245m/data=!3m1!1e3

Vaker auto's te water bij het knooppunt
https://www.omroepbrabant(...)-crash-sanne-en-hebe
___

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 15:11:06 ]
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:01:36 #2
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206390032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, valt mee.
Het is meer van "Als ze niet op slag dood waren maar bewusteloos geraakt zijn hadden ze misschien gered kunnen worden voor ze zouden verdrinken, als er direct ingegrepen was".

En dat direct zul je dan moeten lezen als mensen die het zagen gebeuren en zelf achter de auto aangegaan waren om ze uit het wrak te trekken zodra die in het water lag.
Wat bij Hebe sowieso een probleem zou zijn geweest want op alle foto's zag je dat ze over beide schouders een gordel had, en dat is iets waar je volgens mij als omstander die uit het niets zo in het water mensen moet gaan redden amper tot niet uitkomt, het past zo niet bij het beeld wat je hebt, gordel losmaken in het midden, dat je dat niet gaat redden.
Je moet weten als volwassenen dat een kind achter in een 3 puntsgordel moet zitten.
onder de 12 jaar moeten ze nog in een goedgekeurd kinderzitje.
Die heeft een systeem dat je in het midden met 1 druk kan losmaken.
Dus denk dat veel volwassenen dat echt wel weten.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_206390090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:01 schreef RAVW het volgende:

[..]
Je moet weten als volwassenen dat een kind achter in een 3 puntsgordel moet zitten.
Yup er zullen maar net twee twintig-jarigen achter je rijden die het zien gebeuren. Die weten dat ook echt hoor. Helemaal in zo'n normale relaxte situatie als iemand in het troebele water uit een auto redden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2022 19:11:20 ]
pi_206390117
quote:

[..]
Je moet weten als volwassenen dat een kind achter in een 3 puntsgordel moet dragen.
Je zwetst en weet duidelijk niets van kinderzitjes.
Vanaf groep 3 zitjes wordt een kind en het zitje met een 3-puntsgordel vastgemaakt en heeft het zitje geen eigen gordel meer.
Groep 3 zitjes zijn voor kinderen vanaf ongeveer 4 jaar.

Tevens klopt je "tot 12 jaar" verhaal niet, kinderen tot 1.35m lang moeten in een goedgekeurd kinderzitje vervoerd worden, bij kinderen vanaf ongeveer 6 jaar zal dat meestal een stoelverhoger zijn.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)20is%20uitgeschakeld.

Ergo, je roept maar wat, een kind van 10 past niet eens in een groep 1 of 2 zitje met een eigen gordel.

De gordels die je op de auto-foto bij Hebe zag zijn zeker niet standaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206390134
quote:

[..]
Op je kop onder water?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_206390142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Yup er zullen maar net twee twintig-jarigen achter je rijden die het zien geneuren. Die weten dat ook echt hoor. Helemaal in zo'n normale relaxte situatie als iemand in het troebele water uit een auto redden :')
Hij lult sowieso over de kinderzitjes.
Normaal negeer ik zijn gezwets, maar dit vind ik dusdanig kwalijk dat ik het van belang vind dat de juiste informatie gegeven wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206390148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is letterlijk dezelfde radar die ze gebruiken bij al die websites voor Nederland, er zijn maar 2 radars, 1 in Herwijnen en 1 in Den Helder, die zetten ze aan elkaar met software. Het is ook wat anders om de historische radar terug te kijken dan een voorspelling gebaseerd op een radar van een bepaald moment.
Gooi op een regenachtige dag beide apps eens open, totaal verschillende voorspellingen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:16:19 #8
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206390262
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:59 schreef PS. het volgende:

[..]
Bekijk de OP gewoon even. Staat het allemaal in.
Bedankt, maar ik kan het niet uit die PDF halen. Kan zijn dat ik er overheen lees.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:16:30 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206390263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:09 schreef 1shot1kill het volgende:

[..]
Gooi op een regenachtige dag beide apps eens open, totaal verschillende voorspellingen.
De +2/3 uur voorspelling van de buien? Waarschijnlijk hebben verschillende sites wel verschillende methodes van het bereken waar de regen heen gaat, je kan de buien simpel verplaatsen van A naar B of een simpel natuurkundig of weermodel gebruiken voor die voorspellingen of misschien een combinatie van methodes. Er zijn maar enkele grote weermodellen die worden gebruikt door dat soort weerapps, meestal grootschalige modellen als ECMWF of GFS of meer een korte termijn model als Harmonie. Die modellen worden gedraaid door grote weerinstituten, daar hebben een buienradar of weeronline niet mee te maken. De radardata zelf wordt door het KNMI doorgestuurd naar derden. Dus het komt redelijk op hetzelfde neer, al zal er misschien wat verschil zijn in sommige gevallen. Maar goed we gaan wel erg offtopic nu.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:17:53 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206390290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:09 schreef 1shot1kill het volgende:

[..]
er komt daar genoeg verkeer. als het belanrijk is voor het onderzoek zijn er vast wel mensen die de weersomstandigheid van dat moment op die plek nog weten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_206390306
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:16 schreef Momo het volgende:

[..]
De +2/3 uur voorspelling van de buien? Waarschijnlijk hebben verschillende sites wel verschillende methodes van het bereken waar de regen heen gaat, je kan de buien simpel verplaatsen van A naar B of een simpel natuurkundig of weermodel gebruiken voor die voorspellingen of misschien een combinatie van methodes. Er zijn maar enkele grote weermodellen die worden gebruikt door dat soort weerapps, meestal grootschalige modellen als ECMWF of GFS of meer een korte termijn model als Harmonie. Die modellen worden gedraaid door grote weerinstituten, daar hebben een buienradar of weeronline niet mee te maken. De radardata zelf wordt door het KNMI doorgestuurd naar derden. Dus het komt redelijk op hetzelfde neer, al zal er misschien wat verschil zijn in sommige gevallen. Maar goed we gaan wel erg offtopic nu.
Het is niet zo moeilijk toch? Voorspellingen en daadwerkelijk
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:23:03 #12
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206390366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij lult sowieso over de kinderzitjes.
Normaal negeer ik zijn gezwets, maar dit vind ik dusdanig kwalijk dat ik het van belang vind dat de juiste informatie gegeven wordt.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:07 schreef Leandra het volgende:

De gordels die je op de auto-foto bij Hebe zag zijn zeker niet standaard.
dit is dus al het bewijs dat jezelf niet eens weet over welke stoel het gaat ...over gordelverbinding het gaat
Maar komt mij wel even veroordelen over gezwets...

PS: ik ben BHVer en heb ook cursussen gehad van werk aan de weg en alles wat daar bij hoort.
Dus droom zelf even verder
Ja mijn papieren zijn nog geldig tot mid volgend jaar ..
Zelfs mijn VCA is nog 5 jaar geldig.
Dus mag ik dan uit enige ervaring spreken of moet ik het aan een huismoedertje over laten?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:23:44 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206390372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:18 schreef Soury het volgende:

[..]
waarom hebben we het hierover?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_206390391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]
waarom hebben we het hierover?
Geen idéé het regende
pi_206390394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, valt mee.
Het is meer van "Als ze niet op slag dood waren maar bewusteloos geraakt zijn hadden ze misschien gered kunnen worden voor ze zouden verdrinken, als er direct ingegrepen was".

En dat direct zul je dan moeten lezen als mensen die het zagen gebeuren en zelf achter de auto aangegaan waren om ze uit het wrak te trekken zodra die in het water lag.
Wat bij Hebe sowieso een probleem zou zijn geweest want op alle foto's zag je dat ze over beide schouders een gordel had, en dat is iets waar je volgens mij als omstander die uit het niets zo in het water mensen moet gaan redden amper tot niet uitkomt, het past zo niet bij het beeld wat je hebt, gordel losmaken in het midden, dat je dat niet gaat redden.
Autogordels losmaken bij een flink ongeval/autowrak is sowieso drie keer kut en vaak zitten ze nog geblokkeerd ook, daarom zit er ook een gordelsnijder op een lifesaver/noodhamer voor in de auto. Die dingen zijn het zo waard.

Dus.. zorg altijd dat je zo'n ding in je auto hebt en als je iemand gaat redden (wat je alleen moet doen als het niet anders kan want je kan het slachtoffer beter aan de hulpdiensten overlaten), snij die gordel door. Sneller, makkelijker, beter.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:25:01 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206390395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:18 schreef Soury het volgende:

[..]
Wat op die archief website staat was daadwerkelijk data en geen voorspelling nee. Daadwerkelijke radardata is hetzelfde voor alle websites in Nederland. Die radar is de enige radar van dat tijdstip op maandag 17 oktober 15:30. Voorspellingen kunnen website verschillende methodes voor hebben. Weer ontopic.
pi_206390423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:24 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Autogordels losmaken bij een flink ongeval/autowrak is sowieso drie keer kut en vaak zitten ze nog geblokkeerd ook, daarom zit er ook een gordelsnijder op een lifesaver/noodhamer voor in de auto. Die dingen zijn het zo waard.

Dus.. zorg altijd dat je zo'n ding in je auto hebt en als je iemand gaat redden (wat je alleen moet doen als het niet anders kan want je kan het slachtoffer beter aan de hulpdiensten overlaten), snij die gordel door. Sneller, makkelijker, beter.
Ja maar je bent in paniek.
pi_206390456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja maar je bent in paniek.
Dan kan je beter even rustig blijven, voor je eigen veiligheid en dat van slachtoffers. Klinkt heel makkelijk gezegd maar zo werkt het en zo is het.
pi_206390487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:29 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Dan kan je beter even rustig blijven, voor je eigen veiligheid en dat van slachtoffers. Klinkt heel makkelijk gezegd maar zo werkt het en zo is het.
Nou ja gezien de staat van de auto die eruit getakeld is neem ik aan dat ze bewusteloos zijn geraakt
pi_206390507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:29 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Jajajajaja.......
pi_206390520
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:30 schreef Muurbloem2001 het volgende:

[..]
Nou ja gezien de staat van de auto die eruit getakeld is neem ik aan dat ze bewusteloos zijn geraakt
Dat zal best, maar ik heb het nu even over eventuele omstanders die bij een ongeval dringend iemand uit een auto moeten krijgen. Dan moet je denken aan inderdaad onder water of bij brand. Als er geen directe noodzaak is om het slachtoffer uit de auto te krijgen dan kan je als omstander beter wachten op de hulpdiensten.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:36:32 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206390606
https://www.omroepbrabant(...)-weersomstandigheden
het is nu iig onderdeel van het onderzoek. we kunnen dan wel buienradar geschiedenis raadplegen , maar dat kan de politie natuurlijk ook.

Iig ben ik wel blij dat de politie net zo verbaasd was als wij dat een dergelijk ongeluk zolang onopgemerkt kan blijven, op zo'n plek, en dat niemand het op dat moment gezien had.
Weet je wat overigens wel heel wrang is? Als het een normale vermissing was van een volwassene, waarbij het niet echt bekend was waar ie heen ging toen ie voor het laatst gezien is, dan had deze auto er nog steeds gelegen. Je vraagt je dan af hoeveel wrakken er nog meer liggen in de waterpartijen langs de Nederlandse wegen...
Een gedicht over Maanvis
pi_206390628
Daarom iphone
pi_206390673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:37 schreef Selenophilia het volgende:
Daarom iphone
Huh?
pi_206390718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:36 schreef Maanvis het volgende:

Weet je wat overigens wel heel wrang is? Als het een normale vermissing was van een volwassene, waarbij het niet echt bekend was waar ie heen ging toen ie voor het laatst gezien is, dan had deze auto er nog steeds gelegen. Je vraagt je dan af hoeveel wrakken er nog meer liggen in de waterpartijen langs de Nederlandse wegen...
Er staat me nog iets bij van een dode die dagenlang in zijn auto in de middenberm van de A1 lag, zonder dat iemand het door had. Niet eens onder water. Gewoon in de middenberm.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206391749
Ik ga nav dit topic mijn zoon van 8 jaar die 1,42 meter is maar in een kinderstoel proppen.
Sorry jongen, die stoelverhoger mag niet meer van een mijnheer/mevrouw op Fok.

Diezelfde jongen is lid van de reddingsbrigade en had vanavond les. Daar hebben ze er ook aandacht aan besteed. In zijn groep niet heel uitgebreid want hallo 8 jaar, maar de oudere groep wel. Volgens mij trainen ze er ook op, auto te water.
  Manager PR/Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 20:31:18 #27
269689 crew  Viv
pi_206391764
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Huh?
iPhones kunnen tegenwoordig het alarmnummer bellen als ze detecteren dat je een ongeluk hebt. :) (Mits de telefoon het ongeluk doorstaan heeft.)

Kwam laatst in het nieuws dat dit systeem ook getriggerd wordt in bepaalde achtbanen, dus in pretparken heb je nu bordjes met het verzoek om je telefoon uit of op vliegtuigmodus te zetten. Technologische vooruitgang. :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 20:31:27 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206391769
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:23 schreef RAVW het volgende:

[..]
[..]
dit is dus al het bewijs dat jezelf niet eens weet over welke stoel het gaat ...over gordelverbinding het gaat
Maar komt mij wel even veroordelen over gezwets...

PS: ik ben BHVer en heb ook cursussen gehad van werk aan de weg en alles wat daar bij hoort.
Dus droom zelf even verder
Ja mijn papieren zijn nog geldig tot mid volgend jaar ..
Zelfs mijn VCA is nog 5 jaar geldig.
Dus mag ik dan uit enige ervaring spreken of moet ik het aan een huismoedertje over laten?
Jouw feestje joh, laat dan maar even een autostoel voor een 10-jarige zien die eigen gordels heeft die in het midden met 1 klik los gaan.

Want dit "huismoedertje" heeft niet alleen een kind van 11 maar ook autostoeltjes in huis.

Dus kom maar met een linkje naar een stoel voor een kind van 10 waarvan je de gordel in het midden met 1 klik los maakt, gezien jij daar als BHV'er zoveel verstand van hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206391783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:31 schreef Viv het volgende:

[..]
iPhones kunnen tegenwoordig het alarmnummer bellen als ze detecteren dat je een ongeluk hebt. :) (Mits de telefoon het ongeluk doorstaan heeft.)

Kwam laatst in het nieuws dat dit systeem ook getriggerd wordt in bepaalde achtbanen, dus in pretparken heb je nu bordjes om je telefoon uit of op vliegtuigmodus te zetten. Technologische vooruitgang. :')
Oh handig
pi_206391909
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Kwam laatst in het nieuws dat dit systeem ook getriggerd wordt in bepaalde achtbanen, dus in pretparken heb je nu bordjes met het verzoek om je telefoon uit of op vliegtuigmodus te zetten. Technologische vooruitgang. :')
Een beetje middenklasse auto heeft dat systeem al ruim 10 jaar
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206392033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Een beetje middenklasse auto heeft dat systeem al ruim 10 jaar
Nee hoor, is zelfs niet eens toegestaan in Nederland, en gelukkig maar, want de meldkamer van 112 heeft wel wat beter te doen dan mensen die een slipcursus doen, in een achtbaan zitten, even stoer driften of gewoon een kleine aanrijding krijgen te beantwoorden :')

Systeem in de auto belt trouwens naar een meldkamer van een alarmdienst waar het automerk bij aangesloten is, die vragen je eerst uit, en bij geen antwoord door bijvoorbeeld veel G-krachten zal er een beoordeling worden gemaakt of het wordt doorgezet naar 112.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2022 20:50:03 ]
pi_206392100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:48 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee hoor, is zelfs niet eens toegestaan in Nederland, en gelukkig maar, want de meldkamer van 112 heeft wel wat beter te doen dan mensen die een slipcursus doen, in een achtbaan zitten, even stoer driften of gewoon een kleine aanrijding krijgen te beantwoorden :')

Systeem in de auto belt trouwens naar een meldkamer van een alarmdienst waar het automerk bij aangesloten is, die vragen je eerst uit, en bij geen antwoord door bijvoorbeeld veel G-krachten zal er een beoordeling worden gemaakt of het wordt doorgezet naar 112.

Ja dat inderdaad
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:15:26 #33
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206392368
quote:

[..]

Ik val hier middenin dus excuus als ik het verkeerd begrijp maar wat bedoel je met verboden? Zo'n e-call systeem in een auto of wat anders?

Want dit gebeurde vorige week nog: https://112twente.nl/nieu(...)zenveen-vrouw-gewond

quote:
De brandweer is opgeroepen om het slachtoffer te bevrijden. De melding kwam bij de meldkamer binnen via E-call.

Na een zoektocht van de hulpdiensten was het ongeval gebeurd aan de Veenweg in plaats van de Daarlerveenseweg. Na een uur was het slachtoffer uit de benarde positie bevrijd en is het slachtoffer (vrouw) overgebracht met ernstig letsel naar het ziekenhuis in Enschede
pi_206392420
quote:

[..]

Wie gaat er nou in een achtbaan zitten met z’n auto.
pi_206392461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er staat me nog iets bij van een dode die dagenlang in zijn auto in de middenberm van de A1 lag, zonder dat iemand het door had. Niet eens onder water. Gewoon in de middenberm.
Klopt die middenberm daar is wel heel erg breed en zeer dicht begroeid en het was 's avonds laat gebeurd dacht ik maar ook door niemand gezien
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:23:43 #36
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_206392470
Sannes beste vriend krijgt doodsbedreigingen. Dafuq? :? o|O

quote:
Beste vriend van verongelukte Sanne wordt bedreigd: ‘Er is gezegd dat ze mijn zoontje moeten ontvoeren’

https://www.bd.nl/den-bos(...)-ontvoeren~a5749a4a/

== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_206392475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik val hier middenin dus excuus als ik het verkeerd begrijp maar wat bedoel je met verboden? Zo'n e-call systeem in een auto of wat anders?

Want dit gebeurde vorige week nog: https://112twente.nl/nieu(...)zenveen-vrouw-gewond
[..]

Klopt, maar die bellen niet rechtstreeks.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:26:46 #38
338319 ZarB
Piña colada
pi_206392503
Die foto van hen in de OP ;(
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:29:05 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_206392527
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:23 schreef Andromache het volgende:
[..]

Waarom blijft die man nou de media opzoeken? Ik vind hem een beetje een hoog "how can i make this about me" gehalte hebben.
pi_206392644
Weet je dat ook speculeren echt gevaarlijk kan zijn zowel mensen ook bedreigd kunnen worden. Evenals heeft echt geen zin om iemand zomaar verdacht te maken... geldt ook voor getuigen, familieleden, kennissen, vrienden die iemand kent die verongelukt is of heeft misdaan. We moeten iedereen respecteren zoals ze zijn. Ik heb echt heel veel respect voor de politie wat ze ook doen.
  Manager PR/Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 21:50:09 #41
269689 crew  Viv
pi_206392829
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:26 schreef ZarB het volgende:
Bij de herdenkingsplek (het Hebehuis) hangt die foto ook:

;(
pi_206393053
Mooie foto’s. ;( ;(
pi_206393403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:26 schreef ZarB het volgende:
Zo :'(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206393472
Waarom is dit topic nog open?
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:54:36 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206393565
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Zodat iedereen hier lekker kan kissebissen over weerapps, het ontbreken van vangrails, de politie die waardeloos werk verricht heeft, mensen die aan how can I make this about me doen, kinderzitjes, auto's die wel of niet vanuit achtbanen met de meldkamer bellen, etc. Oja en natuurlijk om te melden hoe ontdaan ze zijn over deze gebeurtenis.
Huilen dan.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:56:15 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_206393579
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zodat iedereen hier lekker kan kissebissen over weerapps, het ontbreken van vangrails, de politie die waardeloos werk verricht heeft, mensen die aan how can I make this about me doen, kinderzitjes, auto's die wel of niet vanuit achtbanen met de meldkamer bellen, etc. Oja en natuurlijk om te melden hoe ontdaan ze zijn over deze gebeurtenis.
Wat mag hier dan wel gezegd worden?
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:57:02 #47
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_206393589
quote:
Omdat je niet altijd alles strak moet reguleren.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 23:13:13 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206393740
Wat een lief stel was het O+

:'(
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Manager PR/Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 23:15:36 #49
269689 crew  Viv
pi_206393765
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
O+

En omdat er de komende dagen/weken nog wel nieuwsberichten over zullen verschijnen.
pi_206393796
quote:
Ik ben wel benieuwd naar wanneer het dan precies op slot moest gaan volgens jou? Vraag dit gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ze zijn gevonden ze zijn dood. Slotje?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2022 23:19:08 ]
pi_206393825
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:23 schreef Andromache het volgende:
[..]

Gisteren net voor ze werden gevonden had ik Sannes naam even ingevoerd. Ik was echt in shock. Een Facebookpost over Sannes vriend was een van berichten die het meest in het oog sprong. Die jongen werd echt van de meest afschuwelijke dingen met kinderen beschuldigd en 1 + 1 = 2, dus hij zou ook wel achter de verdwijning van Hebe zitten. Die vrouw die de post had geplaatst had alle bewijzen gezien ('t het allemaal gestaan op Facebook, maar was toevallig net verwijderd). "Gelukkig" had mevrouw het gezien en kon ze het allemaal met ons delen. Dat het internet enkele van deze idioten kent, shockte mij niet.

Ik zag echter dat er binnen een uur honderden reacties waren gegeven op de post. Ik had verwacht dat die vrouw een behoorlijke veeg uit de pan van mensen die reageerden, maar niks was minder waar. De ene reactie over die vriend was nog idioter dan de andere reactie. Hierover was ik wel in shock. Het zijn geen eenlingen maar het internet is collectief gek aan het worden.

De politie is op zo'n moment natuurlijk veel te druk met het zoeken van die meiden, maar eigenlijk zou zo'n hersenloze oproerkraaier binnen een uur op het bureau moeten zitten voor smaad/laster en laat haar daar maar heel lang zitten. Er moet echt een grens worden gesteld.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 23:24:33 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206393864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:21 schreef maan_man het volgende:
Gisteren net voor ze werden gevonden had ik Sannes naam even ingevoerd. Ik was echt in shock. Een Facebookpost over Sannes vriend was een van berichten die het meest in het oog sprong. Die jongen werd echt van de meest afschuwelijke dingen met kinderen beschuldigd en 1 + 1 = 2, dus hij zou ook wel achter de verdwijning van Hebe zitten. Die vrouw die de post had geplaatst had alle bewijzen gezien ('t het allemaal gestaan op Facebook, maar was toevallig net verwijderd). "Gelukkig" had mevrouw het gezien en kon ze het allemaal met ons delen. Dat het internet enkele van deze idioten kent, shockte mij niet.

Ik zag echter dat er binnen een uur honderden reacties waren gegeven op de post. Ik had verwacht dat die vrouw een behoorlijke veeg uit de pan van mensen die reageerden, maar niks was minder waar. De ene reactie over die vriend was nog idioter dan de andere reactie. Hierover was ik wel in shock. Het zijn geen eenlingen maar het internet is collectief gek aan het worden.

De politie is op zo'n moment natuurlijk veel te druk met het zoeken van die meiden, maar eigenlijk zou zo'n hersenloze oproerkraaier binnen een uur op het bureau moeten zitten voor smaad/laster en laat haar daar maar heel lang zitten. Er moet echt een grens worden gesteld.
Heel zorgelijk inderdaad dat verschijnsel. Misschien gaat dat toch nog een keertje toch hele extreme excessen leiden.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_206393879
Even over gordels, ik werk in de gehandicaptenzorg en een van mijn cliënten heeft een gordelslot. Ze zit in de gewone gordel maar er gaat een kapje overheen zodat ze hem niet zelf los kan maken. Dat moeten wij doen met bijvoorbeeld de punt van een pen.

Mocht ze dus te water raken zouden omstanders haar nooit los kunnen krijgen zonder gordelsnijder of pen. (Maar wie heeft tegenwoordig een pen mee? Of.. Wie denkt daar überhaupt aan, want als als je niet in de sector zit ken je de systemen en de maniertjes niet)

Het gordelsysteem van Hebe ziet er ook niet standaard uit. Zou ook best een speciaal systeem kunnen zijn waarvoor je een speciale 'sleutel' voor nodig hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_206393888
quote:

[..]

Snao wat je bedoeld, ik heb hetzelfde soort dingen gelezen op Twitter. Het zijn dan zoveel posts waarvan ik dan ga denken dat ik degene ben die gek geworden is.
  Manager PR/Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 23:27:46 #55
269689 crew  Viv
pi_206393895
quote:

[..]

Ja, hier in deze reeks had je ook wel zulke figuren, maar hier wordt dat meteen de kop in gedrukt. :Y) Zowel door crew als mede-users. Moderators op Facebook zijn al druk genoeg om onthoofdingsfilmpjes en andere afschuwelijke drek te verwijderen, die gaan geen discussies bijsturen op inhoud.
pi_206393910
quote:

[..]

Met het vermiste jongetje Gino hadden feesboekers een verkeerde Donny uitgekozen, de bedreigingen waren dusdanig erg dat de politie moest ingrijpen met een oproep dat men moest stoppen hiermee :')
pi_206394052
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:25 schreef Vlinder het volgende:
Even over gordels, ik werk in de gehandicaptenzorg en een van mijn cliënten heeft een gordelslot. Ze zit in de gewone gordel maar er gaat een kapje overheen zodat ze hem niet zelf los kan maken. Dat moeten wij doen met bijvoorbeeld de punt van een pen.

Mocht ze dus te water raken zouden omstanders haar nooit los kunnen krijgen zonder gordelsnijder of pen. (Maar wie heeft tegenwoordig een pen mee? Of.. Wie denkt daar überhaupt aan, want als als je niet in de sector zit ken je de systemen en de maniertjes niet)

Het gordelsysteem van Hebe ziet er ook niet standaard uit. Zou ook best een speciaal systeem kunnen zijn waarvoor je een speciale 'sleutel' voor nodig hebt.
Vreemd dat dit überhaupt mag maar oké. Dit kon ik erover vinden:

- het gebruik van een penslot en/of afsluitbare steekgesp is te allen tijde op eigen risico
- wij adviseren (zeker bij gebruik door derden) het er met alle partijen over eens te zijn dat een persoon vastgezet wordt met een penslot en/of afsluitbare steekgesp
- wij raden montage van een gordelsnijder in de auto/taxi(bus) ten zeerste aan!

Daarnaast bestaan er ook systemen waarbij de gordel automatisch openschiet als de auto onder water komt.

Er wordt van alles verzonnen om de auto veiliger te maken, maar soms is het helaas niet genoeg. In het geval van Sanne en Hebe was een stukje vangrail waarschijnlijk al voldoende geweest ;(
  donderdag 20 oktober 2022 @ 23:51:08 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206394118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:44 schreef Stoorzendert het volgende:

Daarnaast bestaan er ook systemen waarbij de gordel automatisch openschiet als de auto onder water komt.

Ideaal helemaal als je ondersteboven in de auto hangt.
Als je goed op je kop komt met je volle gewicht is gelijk je nek gebroken.
Tot nooit .......
pi_206394199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ideaal helemaal als je ondersteboven in de auto hangt.
Als je goed op je kop komt met je volle gewicht is gelijk je nek gebroken.
Het niet loskrijgen van de gordel onder water is ook ideaal inderdaad :')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:00:17 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206394202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, hier in deze reeks had je ook wel zulke figuren, maar hier wordt dat meteen de kop in gedrukt. :Y) Zowel door crew als mede-users. Moderators op Facebook zijn al druk genoeg om onthoofdingsfilmpjes en andere afschuwelijke drek te verwijderen, die gaan geen discussies bijsturen op inhoud.
Jullie hebben het idd goed gedaan. Veel beter dan twitter!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:01:46 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206394221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het niet loskrijgen van de gordel onder water is ook ideaal inderdaad :')
Als je een gordelmes hebt is het gectroleerd losmaken beter dan klikboem-los.
Tot nooit .......
pi_206394247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:01 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit soort ongevallen doen me er aan denken om nog eens goed uit m'n hoofd te leren waar dat gordelmes precies zit. Als ik nu te water zou raken zou ik het niet weten namelijk. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206394278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:01 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja zou kunnen. Dat systeem wat ik bedoel schiet trouwens pas los zodra de sluiting in contact komt met water. Of het inmiddels (of in de toekomst) echt ingezet gaat worden is me onduidelijk. https://www.gizmodo.com.a(...)d-up-underwater/amp/
pi_206394296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dit soort ongevallen doen me er aan denken om nog eens goed uit m'n hoofd te leren waar dat gordelmes precies zit. Als ik nu te water zou raken zou ik het niet weten namelijk. :@
Wij hadden hem aan het dak vast totdat er een pennetje afbrak zodat ie steeds naar beneden kletterde. Ik heb hem met een elastiek toen vastgezet. Dan heb je er in paniek geen reet meer aan bedenk ik me nu.

In onze nieuwe huidige auto's zitten ze niet.
Ga ze gelijk bestellen :X
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:13:04 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206394317
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:10 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Wij hadden hem aan het dak vast totdat er een pennetje afbrak zodat ie steeds naar beneden kletterde. Ik heb hem met een elastiek toen vastgezet. Dan heb je er in paniek geen reet meer aan bedenk ik me nu.

Bij mij ligt ie in de achterbak.
Niet de handigste plek bedenk ik me. Maar dat lelijke oranje ding op je zwarte bekleding is ook niet mooi.

Betef maar niet het water in rijden.....
Tot nooit .......
pi_206394323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Vreemd dat dit überhaupt mag maar oké. Dit kon ik erover vinden:

- het gebruik van een penslot en/of afsluitbare steekgesp is te allen tijde op eigen risico
- wij adviseren (zeker bij gebruik door derden) het er met alle partijen over eens te zijn dat een persoon vastgezet wordt met een penslot en/of afsluitbare steekgesp
- wij raden montage van een gordelsnijder in de auto/taxi(bus) ten zeerste aan!

Er wordt van alles verzonnen om de auto veiliger te maken, maar soms is het helaas niet genoeg. In het geval van Sanne en Hebe was een stukje vangrail waarschijnlijk al voldoende geweest ;(
Komt dan toch aan op een afweging van risico’s. Wat vind je linker, iemand die mogelijk los komt of iemand die niet los komt? Kleine kans, grote impact vs. grote kans, kleinere impact.
zie email 27 oktober
pi_206394368
quote:

[..]

Tja, dat is de lynch mob mentaliteit. Er is iets ergs gebeurd, kind vermist scoort altijd bijzonder hoog op de 'erg-ladder', en dan moet iemand de schuld krijgen. Dus dan begint het compleet ongefundeerd speculeren, alles komt voorbij, de verschrikkelijkste scenario's eerst doorgaans.

Zelf ben ik er ook niet immuun voor hoor, mijn eerste gedachte bij 'vermist kind nadat ze door begeleider opgehaald werd' ging namelijk ook in die richting. Het verschil is dat ik niet meteen allerlei beschuldigingen ga uiten, laat staan op social media.

Het type mens dat dat doet leeft ook niet mee imho, ze zitten meer te hópen op dat er weer iets compleets verschrikkelijks gebeurd is zodat ze daar weer compleet over los kunnen gaan. Het lot van de slachtoffers en zeker dat van de nabestaanden is daar secundair aan. Ergste is, dat hebben ze niet eens door van zichzelf en ze denken dat ze heel goed bezig zijn.

De komende tijd gaat die groep waarschijnlijk weer helemaal los op, in willekeurige volgorde: de politie, Sanne, de weggebruikers die rond die tijd op dat knooppunt waren, het KNMI, de garage die de APK van Sanne deed, de ouders van Hebe, de opvanglocatie, Sanne's mobiele provider, KIA, Rijkswaterstaat en nog ettelijke partijen die ik vergeet.

Er is iets heel ergs gebeurd, en tja, daar moet je toch iemand de schuld voor kunnen geven en vervolgens tot de grond toe afbreken hè? Noodlottige ongevallen bestaan niet meer anno 2022, er is ALTIJD iemand die gewoon een gore moordenaar is!111! :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206394375
Bij mijn cliënte is het Noodzakelijk. Ze maakt zich anders los en gaat lopen in de taxi. De heeft 24uurs zorg en dit is de veiligste optie.

Een ongeluk zit in een fokking klein hoekje. Niemand verwacht ooit een ongeluk te krijgen..
pi_206394377
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:10 schreef Vlinder het volgende:

[..]

Ik zit me echt m'n tyfusbest te doen om me te herinneren waar dat ding zit maar ik weet het echt niet. :X :')

RIP me :')
pi_206394413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik zit me echt m'n tyfusbest te doen om me te herinneren waar dat ding zit maar ik weet het echt niet. :X :')

RIP me :')
Ik heb er net 2 besteld. Ik heb drie kinderen. Veiligheid staat best bovenaan..
Zeker nu weer blijkt dat je zo maar van de weg af kan verdwijnen
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:25:42 #71
269689 crew  Viv
pi_206394432
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Bij mij ligt ie in de achterbak.
Niet de handigste plek bedenk ik me.
Niet om jezelf te bevrijden inderdaad, wel als je ooit een auto het water in ziet verdwijnen en wil gaan helpen. Dus niet helemaal nutteloos. :Y)

Volgens mij hebben wij niet eens een gordelsnijder. :@
pi_206394434
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:23 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Ik heb er net 2 besteld. Ik heb drie kinderen. Veiligheid staat best bovenaan..
Zeker nu weer blijkt dat je zo maar van de weg af kan verdwijnen
Volgens mij ligt hij bij mij in het rechterportier. Maar daar heb ik natuurlijk geen fuck aan als ik op m'n kop lig, dan pleurt dat ding eruit :')
pi_206394437
Ik bedenk me nu dat de meest logische plaats om een gordelsnijder te hebben eigenlijk wel eens áán je gordel kan zijn.
pi_206394634
Ik word gevoeliger naarmate ik ouder word, ik heb een traantje gelaten, net ook nog weer. Dit blijft een beetje in mn kop zitten. ;(
pi_206394742
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:59 schreef SoS87 het volgende:
Ik word gevoeliger naarmate ik ouder word, ik heb een traantje gelaten, net ook nog weer. Dit blijft een beetje in mn kop zitten. ;(
Ik heb er geen tranen om gelaten, maar het ontroert me wel diep. Je hebt een fantastisch jong mens dat zich ontfermt over de meest kwetsbaren in onze samenleving en allerlei extra dingen doet om zo'n kind vrolijke momenten te geven. Eerlijk gezegd, ik zou het niet kunnen, en zo'n Sanne doet dat soort shit elke dag met overgave, liefde en plezier. Hebe helemaal blij, haar begeleider blij, ouders blij.

En dan wordt zo'n voorbeeld-en hoopgevende twee-eenheid van mooie mensen door een ongeval uit de wereld gerukt. Daar word ik wel stil van.
pi_206394786
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik heb er geen tranen om gelaten, maar het ontroert me wel diep. Je hebt een fantastisch jong mens dat zich ontfermt over de meest kwetsbaren in onze samenleving en allerlei extra dingen doet om zo'n kind vrolijke momenten te geven. Eerlijk gezegd, ik zou het niet kunnen, en zo'n Sanne doet dat soort shit elke dag met overgave, liefde en plezier. Hebe helemaal blij, haar begeleider blij, ouders blij.

En dan wordt zo'n voorbeeld-en hoopgevende twee-eenheid van mooie mensen door een ongeval uit de wereld gerukt. Daar word ik wel stil van.
Het straalt ook zo erg van de foto's af O+ Wat een verdriet voor beide families :'(

Heb zelf iets meer dan een jaar voor een knul van inmiddels 17 gezorgd, toen ik begon was hij 16.

Niveau van een 1-2 jarige. Kon wat kreten uitstoten en verder niet veel.

Dacht zelf trouwens ook nooit dat ik dat zou kunnen maar het is 1 van de meest bijzondere banen die ik heb gehad. Ook wel de zwaarste.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 01:40:11 ]
pi_206394802
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het straalt ook zo erg van de foto's af O+ Wat een verdriet voor beide families ;'(
Je ziet de affectie tussen die twee gewoon ja. Dat gaat verder dan 'even je werk doen'.

quote:
Heb zelf iets meer dan een jaar voor een knul van inmiddels 17 gezorgd, toen ik begon was hij 16.

Dacht zelf trouwens ook nooit dat ik dat zou kunnen maar het is 1 van de meest bijzondere banen die ik heb gehad. Ook wel de zwaarste.
Ik weet zeker dat ik dat niet kan. Het lijkt me aan de ene kant erg dankbaar werk maar ik denk dat ik het gewoon niet zou trekken. Ik moet m'n job los kunnen laten, en dat lijkt me volstrekt onmogelijk bij zoiets.
pi_206394803
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het straalt ook zo erg van de foto's af O+ Wat een verdriet voor beide families :'(

Respect 🥰
pi_206394811
Het is ook geen baan maar hun leven, dat kan niet los van mekaar. Dat moet echt puur passie zijn anders kan je dat nooit blijven doen.
pi_206394821
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:46 schreef SoS87 het volgende:
Het is ook geen baan maar hun leven, dat kan niet los van mekaar. Dat moet echt puur passie zijn anders kan je dat nooit blijven doen.
Ja precies. Dat is natuurlijk sowieso al wel in de zorg maar hier geldt dat dubbelop lijkt me.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 01:51:06 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206394827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Je ziet de affectie tussen die twee gewoon ja. Dat gaat verder dan 'even je werk doen'.
[..]
Ik weet zeker dat ik dat niet kan. Het lijkt me aan de ene kant erg dankbaar werk maar ik denk dat ik het gewoon niet zou trekken. Ik moet m'n job los kunnen laten, en dat lijkt me volstrekt onmogelijk bij zoiets.
Het hakt er bij mij nu wel heel erg in. Het wordt in de media toch ondergesneeuwd door 'hoe heeft dit kunnen gebeuren' berichten.
Een gedicht over Maanvis
pi_206394853
quote:

[..]
[..]
Ik heb na SPW opleiding altijd gezegd dat ik nooit met kinderen of gehandicapten wil werken.

Maar 20 jaar na opleiding doe ik bijna niet anders :')

Bejaarden is ook zoiets. Rilllll.
Dus ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij de opvang van dementerenden of hoe je het ook moet noemen.

Dussssss: zeg nooit....nooit.
pi_206394859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Het hakt er bij mij nu wel heel erg in. Het wordt in de media toch ondergesneeuwd door 'hoe heeft dit kunnen gebeuren' berichten.
Ik lees alleen FOK! en wat hier werd gepost was echt totaal nutteloos.
pi_206394862
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ja precies. Dat is natuurlijk sowieso al wel in de zorg maar hier geldt dat dubbelop lijkt me.
Dat denk ik inmiddels ook wel door ervaring wijs geworden ;)
pi_206394869
Op fb en Twitter werd de schuld bij vriend/moeder en zelfs Sanne gelegd. En die berichten kregen nog likes ook 🤢
pi_206394881
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:02 schreef SoS87 het volgende:
Op fb en Twitter werd de schuld bij vriend/moeder en zelfs Sanne gelegd. En die berichten kregen nog likes ook 🤢
Ik quote 'm nog maar ff:
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 00:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Tja, dat is de lynch mob mentaliteit. Er is iets ergs gebeurd, kind vermist scoort altijd bijzonder hoog op de 'erg-ladder', en dan moet iemand de schuld krijgen. Dus dan begint het compleet ongefundeerd speculeren, alles komt voorbij, de verschrikkelijkste scenario's eerst doorgaans.

Zelf ben ik er ook niet immuun voor hoor, mijn eerste gedachte bij 'vermist kind nadat ze door begeleider opgehaald werd' ging namelijk ook in die richting. Het verschil is dat ik niet meteen allerlei beschuldigingen ga uiten, laat staan op social media.

Het type mens dat dat doet leeft ook niet mee imho, ze zitten meer te hópen op dat er weer iets compleets verschrikkelijks gebeurd is zodat ze daar weer compleet over los kunnen gaan. Het lot van de slachtoffers en zeker dat van de nabestaanden is daar secundair aan. Ergste is, dat hebben ze niet eens door van zichzelf en ze denken dat ze heel goed bezig zijn.

De komende tijd gaat die groep waarschijnlijk weer helemaal los op, in willekeurige volgorde: de politie, Sanne, de weggebruikers die rond die tijd op dat knooppunt waren, het KNMI, de garage die de APK van Sanne deed, de ouders van Hebe, de opvanglocatie, Sanne's mobiele provider, KIA, Rijkswaterstaat en nog ettelijke partijen die ik vergeet.

Er is iets heel ergs gebeurd, en tja, daar moet je toch iemand de schuld voor kunnen geven en vervolgens tot de grond toe afbreken hè? Noodlottige ongevallen bestaan niet meer anno 2022, er is ALTIJD iemand die gewoon een gore moordenaar is!111! :(
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 02:08:38 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206394885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 01:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik lees alleen FOK! en wat hier werd gepost was echt totaal nutteloos.
Ik kom eigenlijk nooit in NWS, ben met de amber alert hier gekomen denk ik. Toen met Gino heb ik het ook alleen via nu.nl gevolgd, en op de FP lees ik de reacties nagenoeg nooit. Toch werd ik helemaal deze discussie in gezogen.
Een gedicht over Maanvis
pi_206394890
"Het verschil is dat ik niet meteen allerlei beschuldigingen ga uiten, laat staan op social media."

Belangrijk puntje dit.

Je denkt van alles, het meeste kan je beter voor jezelf houden.

Eerst nadenken, dan bek open. Doen veel mensen, zeker online, net even verkeerd om..
pi_206394901
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:12 schreef SoS87 het volgende:
"Het verschil is dat ik niet meteen allerlei beschuldigingen ga uiten, laat staan op social media."

Belangrijk puntje dit.

Je denkt van alles, het meeste kan je beter voor jezelf houden.

Eerst nadenken, dan bek open. Doen veel mensen, zeker online, net even verkeerd om..
Nou ja, dat dus. En we zitten allemaal vol met vooroordelen. Toen ik las dat de begeleider een vrouw was dacht ik ipv "die is ontvoerd door een vieze vent van een begeleider", "die vrouw is er vandoor met dat jong omdat ze een ziekelijk moedercomplex voor dat kind had ontwikkeld!".

Even voor de duidelijkheid, dat zijn de allereerste, meest instinctieve reacties die in me opkomen. Een seconde later bedenk ik me al dat dat puur speculatief gezever is en waarschijnlijk niet waar is. Maar dat soort reacties heeft iedereen natuurlijk. En ja, dan moet je eerst even pas op de plaats doen, voordat je van alles gaat roepen, of het nou op social media is of niet.
pi_206394906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nou ja, dat dus. En we zitten allemaal vol met vooroordelen. Toen ik las dat de begeleider een vrouw was dacht ik ipv "die is ontvoerd door een vieze vent van een begeleider", "die vrouw is er vandoor met dat jong omdat ze een ziekelijk moedercomplex voor dat kind had ontwikkeld!".

Even voor de duidelijkheid, dat zijn de allereerste, meest instinctieve reacties die in me opkomen. Een seconde later bedenk ik me al dat dat puur speculatief gezever is en waarschijnlijk niet waar is. Maar dat soort reacties heeft iedereen natuurlijk. En ja, dan moet je eerst even pas op de plaats doen, voordat je van alles gaat roepen, of het nou op social media is of niet.
Mijn eerste gedachte was: ongeluk
pi_206394911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik beschouw FOK! ook als Social Media trouwens. Jullie?
Absoluut. Maar hier hebben we vrij actieve mods, die er uiteraard niet 24/7 kunnen zijn en er zit nog een zelfcorrigerend mechanisme in vaak met users.

Desondanks is het hier vaak ook drek, drek, en nog eens drek. Zelf ben ik na vele jaren fok heel goed geworden om dat te negeren. Een beetje als de spam in je e-mail, je leest er gewoon omheen. :T
pi_206394912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Ik kom eigenlijk nooit in NWS, ben met de amber alert hier gekomen denk ik. Toen met Gino heb ik het ook alleen via nu.nl gevolgd, en op de FP lees ik de reacties nagenoeg nooit. Toch werd ik helemaal deze discussie in gezogen.
Als het hier te gek wordt en ik door de speculaasies het bos niet meer kan zien ga ik wel over naar NU of AD

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 02:21:53 ]
pi_206394918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat kwam bij mij toen er wat meer info naar buiten kwam, eerste reactie was echt: engerd, kind, slechte dingen :')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 02:46:25 #94
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206394973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jouw feestje joh, laat dan maar even een autostoel voor een 10-jarige zien die eigen gordels heeft die in het midden met 1 klik los gaan.

Want dit "huismoedertje" heeft niet alleen een kind van 11 maar ook autostoeltjes in huis.

Dus kom maar met een linkje naar een stoel voor een kind van 10 waarvan je de gordel in het midden met 1 klik los maakt, gezien jij daar als BHV'er zoveel verstand van hebt.
Elke gordel moet met 1 klik los gemaakt kunnen worden , dus dat is niet zo moeilijk .. ongeacht systeem
Als dat niet zo is dan is het geen legale bevestiging.
Want in Nood moet je snel los kunnen komen of de helpen moet direct de gordel los kunnen maken
En bijna alle zitjes (achterbank) worden vanuit het midden geopend wand daar zit vaak ook de Standaard aansluiting waar ze vaak ook gewoon inzitten.
juist om het zoeken naar de sluiting te voorkomen
Met uitzonderen van sommige autos

en het "kinderzitje" die ze gebruik voor Hebe is dus deze
https://mees.be/nl/autoaa(...)inderen/?product=350

[ Bericht 1% gewijzigd door RAVW op 21-10-2022 03:05:48 ]
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 03:06:51 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206395006
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat kwam bij mij toen er wat meer info naar buiten kwam, eerste reactie was echt: engerd, kind, slechte dingen :')
meestal zijn zo'n amber alerts toch ook voor ontvoeringen of als een kind in gevaar is, idd. in dit geval wekte de relatie tussen die personen ook gewoon argwaan. ik heb me rot gegooled om daarvoor voor mezelf een verklaring te vinden.
Een gedicht over Maanvis
pi_206395187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Vast ja ...
pi_206395506
quote:

[..]

Het zijn ook weer de gebruikelijke idioten als je op zo'n profiel kijkt: coronawap, fvd vrijheidsstrijder, pro-poetin, anti EU, pro-boer.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:56:41 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206395646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 02:46 schreef RAVW het volgende:

[..]
Elke gordel moet met 1 klik los gemaakt kunnen worden , dus dat is niet zo moeilijk .. ongeacht systeem
Als dat niet zo is dan is het geen legale bevestiging.
Want in Nood moet je snel los kunnen komen of de helpen moet direct de gordel los kunnen maken
En bijna alle zitjes (achterbank) worden vanuit het midden geopend wand daar zit vaak ook de Standaard aansluiting waar ze vaak ook gewoon inzitten.
juist om het zoeken naar de sluiting te voorkomen
Met uitzonderen van sommige autos

en het "kinderzitje" die ze gebruik voor Hebe is dus deze
https://mees.be/nl/autoaa(...)inderen/?product=350

Geen standaard kinderzitje dus, zoals ik vanaf het begin al stelde.
En dus voor een vreemde verwarrend en moeilijk om los te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206395797
Is er sinds gistermiddag nog iets naar buiten gebracht over het onderzoek?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:06:48 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206396230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er sinds gistermiddag nog iets naar buiten gebracht over het onderzoek?
nope, vanochtend nog wel ff een item op omproep max met die verslaggever van omroep brabant met wat uitleg over knooppunt empel.

hoop eigenlijk op geen nieuws meer ovtotdat het onderzoek is afgerond. behalve dan over het rouwproces van de familie en over sanne en hebe
Een gedicht over Maanvis
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:16:37 #101
269689 crew  Viv
pi_206396304
Mijn eerste gedachte was dat Sanne haar ontvoerd zou hebben, tot ik foto's van die twee zag, toen dacht ik "Nee, dat kan nooit". Ook een vooroordeel, want hoe kun je nou aan iemand zien dat die onschuldig is. :@
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:24:39 #102
498282 Scrummie
pi_206396364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
Mijn eerste gedachte was dat Sanne haar ontvoerd zou hebben, tot ik foto's van die twee zag, toen dacht ik "Nee, dat kan nooit". Ook een vooroordeel, want hoe kun je nou aan iemand zien dat die onschuldig is. :@
Zit het "foute" vooroordeel er niet meer in dat je direct denkt dat iemand ontvoerd ipv andersom?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:28:14 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206396398
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
komt ook doordat die amber alerts meestal voor ontvoeringen verstuurd werden. Ik heb nooit gedacht dat er kwade opzet van Sanne zelf was, hoogstens aan zelfmoord.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:30:59 #104
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206396425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]
komt ook doordat die amber alerts meestal voor ontvoeringen verstuurd werden. Ik heb nooit gedacht dat er kwade opzet van Sanne zelf was, hoogstens aan zelfmoord.
Een vermist kind wat mogelijk in levensgevaar is. Dat kan allerlei redenen hebben, zoals je ziet.

Ze doen het meestal niet bij kinderen waarvan ze vermoeden dat die door een van de ouders mee naar het buitenland zijn genomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:36:59 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206396472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zit het "foute" vooroordeel er niet meer in dat je direct denkt dat iemand ontvoerd ipv andersom?
2 mensen in 1x ontvoeren is wel lastig, en waarom zou je dat doen?
Een gedicht over Maanvis
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:59:49 #106
269689 crew  Viv
pi_206396670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een vooroordeel, en die kwam door de Amber Alert. :@ Als een kind vermist raakt in het bijzijn van een volwassene, dan heeft die volwassene daar meestal wel de hand in gehad.
pi_206396683
Het is alleen maar Hebe en Sanne, maar waar zijn eigenlijk de ouders in dit verhaal? Best vreemd.
  roze vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:02:19 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_206396703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het is alleen maar Hebe en Sanne, maar waar zijn eigenlijk de ouders in dit verhaal? Best vreemd.
Hoezo vreemd? Het gaat niet om de ouders?
Your beauty never ever scared me.
pi_206396714
quote:
Wat denk je zelf? :')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:06:59 #110
498282 Scrummie
pi_206396749
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:59 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een vooroordeel, en die kwam door de Amber Alert. :@ Als een kind vermist raakt in het bijzijn van een volwassene, dan heeft die volwassene daar meestal wel de hand in gehad.
Ja, daar kan ik wel inkomen inderdaad.
pi_206396767
quote:
Die hebben in een brief laten weten met rust gelaten te willen worden.

Maar misschien kun je een brief terug schrijven dat JIJ recht heb op een verklaring van hun, en of ze even in elke talkshow willen zitten. De uitvaart regelen kan later wel joh. JIJ hebt er recht op
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:18:13 #112
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206396836
Wij hebben wel een gordelsnijder zichtbaar hangen/gemonteerd, :). De ruitintikker is niet erg relevant denk ik, bij water :D.

Ik heb wel eens onderstaande overwogen. Is niet van de ANWB maar ze linken wel naar deze stichting op hun pagina over auto te water.

https://autotewater.nl/

Lijkt me alleen doodeng, :@. Zelfs gesimuleerd, :').
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_206396898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:59 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee. Dat komt door je zieke gedachtengang hoor.
pi_206396911
Maar zieke gedachtes hebben er wel meer hier last van :X
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:28:01 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206396924
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Wij hebben wel een gordelsnijder zichtbaar hangen/gemonteerd, :). De ruitintikker is niet erg relevant denk ik, bij water :D.

Ik heb wel eens onderstaande overwogen. Is niet van de ANWB maar ze linken wel naar deze stichting op hun pagina over auto te water.

Zeker is die ruitentikker wel relevant bij water. Want je elektrische ramen gaan niet meer open en dan is het toch wel fijn om, als je deur klem zit (wat zeker niet ondenkbaar is) je raam eruit te kunnen tikken. :Y
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:30:19 #116
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206396948
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:28 schreef BE het volgende:

[..]
Zeker is die ruitentikker wel relevant bij water. Want je elektrische ramen gaan niet meer open en dan is het toch wel fijn om, als je deur klem zit (wat zeker niet ondenkbaar is) je raam eruit te kunnen tikken. :Y
Inderdaad door het drukverschil krijg je de deur sowieso nauwelijks open. Dus zal de ruit bij voorkeur voor het zinken open gaan. En anders intikken. Bij dat laatste krijg je wel risico op snijden door glas maar in eerste instantie beter dan verdrinken
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:47 #117
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206396967
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:28 schreef BE het volgende:

[..]
:D Misschien toch maar die cursus doen dan, :') ;(.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:33:56 #118
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206396979
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Inderdaad door het drukverschil krijg je de deur sowieso nauwelijks open. Dus zal de ruit bij voorkeur voor het zinken open gaan. En anders intikken. Bij dat laatste krijg je wel risico op snijden door glas maar in eerste instantie beter dan verdrinken
De deur wist ik inderdaad, :Y. Wij hebben echter ook nog een oud busje waar we vaak in weg zijn en die heeft geen elektrische ramen dus daardoor ook niet echt over nagedacht, :').
pi_206396983
Persoonlijk zou ik iedereen laten verzuipen aangezien ik serieus geen water inga waarbij ik mijn voeten niet kan zien :@
Natuurlijk wel 112 bellen.

Tenzij het om mijn kind gaat O+ Denk dat er dan wat oerkrachten van een moeder mee gaan spelen.

Waarschijnlijk verzuipen we dan samen :@
pi_206397059
Nieuwsbericht vanuit Rijkswaterstaat

Lichamen Hebe en Sanne gevonden bij knooppunt Empel: vragen aan Rijkswaterstaat

De lichamen van de sinds maandag 17 oktober 2022 vermiste Hebe (10) en Sanne (26) zijn woensdagavond 19 oktober bij knooppunt Empel (A59/A2) gevonden. Een heftige gebeurtenis, waar wij ook vragen over krijgen.

Vanzelfsprekend wachten we eerst het onderzoek van de politie af naar de oorzaak en omstandigheden van het ongeval, maar voor nu geven we in dit bericht antwoord op de meestgestelde vragen.

Klopt het dat Rijkswaterstaat dinsdag al bij de locatie is geweest, maar geen actie heeft ondernomen?
Op verzoek van de politie zijn 2 weginspecteurs op dinsdag 18 oktober op het betreffende knooppunt aanwezig geweest. Er is toen gevraagd naar een controle op een andere locatie dan waar de lichamen gevonden zijn. Op die locatie hebben zij geen nieuwe bandsporen gezien.

De weginspecteurs hebben ook het braakliggende terrein daar onderzocht. Dit was niet de locatie waar Sanne en Hebe uiteindelijk zijn gevonden.

Waarom was er geen vangrail aanwezig?
Volgens de Richtlijn(externe link) Ontwerp Autosnelwegen aan de hand waarvan we wegen inrichten, geldt voor deze verbindingsboog een obstakelvrije zone van 10 meter. Als er binnen 10 meter vanaf de rijbaan een obstakel aanwezig is, moet deze worden afgeschermd door een vangrail.

De bewuste boog op de snelweg A59 bij knooppunt bij Empel kent aan de linkerkant over het deel van 200 meter bij de ongevalslocatie geen obstakels binnen 10 meter vanaf de rijbaan, dus daar is geen vangrail noodzakelijk.

Waarom aan de overkant wel een vangrail?
In 2021 is vanuit het programma Veilige inrichting bermen aan de rechterzijde (de andere kant waar de auto is aangetroffen) wel een vangrail geplaatst, omdat het beginpunt van de vangrails even verderop uit onderzoek als risico naar voren kwam en te dicht op de rijbaan stond.

Vinden er vaker ongevallen plaats op dit stuk snelweg?
De afgelopen 4 jaar vonden er op dit wegvak, de verbindingsboog in knooppunt Empel, gemiddeld 8 ongevallen per jaar plaats. Ter vergelijking: binnen Zuid-Nederland zijn er meer dan 700 wegvakken waar meer dan 8 ongevallen per jaar plaatsvinden.

Waarom ligt er water bij een knooppunt?
Normaal gesproken ligt er naast een snelweg een zaksloot waar het water in kan worden afgevoerd. Op een knooppunt liggen alleen dermate veel wegen, inclusief taluds, op een beperkte oppervlakte dat je niet voldoende hebt aan die zaksloten aan de zijkanten om het water af te voeren.

Daartoe liggen er dus in de lussen vaak retentievijvers om dat water op te vangen en op te laten nemen door de bodem (zomers staan ze dus ook nog wel eens leeg).

Zijn er richtlijnen waar autosnelwegen en bermen langs de weg aan moeten voldoen?
Jazeker, in de Richtlijn Ontwerp Autosnelwegen (ROA), onderdeel Veilige Inrichting Bermen(externe link), zijn de uitgangspunten voor het ontwerp en de aanleg van een veilige inrichting van bermen langs autosnelwegen beschreven. De richtlijnen zijn richtinggevend bij het ontwerpen van nieuwe wegen of voor het verbeteren van bestaande wegen.

Hangen daar camera's?
In de omgeving A2 en A59 hangen verkeerscamera's. Die dienen voor verkeersmanagement. Dat betekent dat we het verkeer op de snelweg kunnen monitoren en daarmee zicht hebben als er iets op de snelweg speelt wat bijvoorbeeld gevaar voor overig verkeer kan opleveren.

Wie bekijkt die camera's?
In de verkeerscentrales van Rijkswaterstaat houden wegverkeersleiders met behulp van deze camera's de situatie in de gaten. Waar vooral op gelet wordt, is pechgevallen en ongelukken op de snelweg. Wanneer die gezien of gemeld worden, worden de dichtstbijzijnde camera's vanuit de verkeerscentrale bijgedraaid en ingezoomd om een goed beeld te krijgen van de situatie.

Daarmee kunnen we in het kader van de veiligheid de juiste maatregelen nemen, zoals rijstroken afkruisen, weginspecteurs ter plekke sturen en hulpdiensten informeren.

Hangen overal in Nederland camera's?
We beschikken over ongeveer 3.000 verkeerscamera's. Deze hangen met name op de drukste snelwegen in Nederland. Dat is vooral in de Randstad.

Waarom is dit ongeluk niet gezien?
Het is ondoenlijk om de beelden van alle 3.000 camera's continu te volgen. De verkeerscamera's worden met name gebruikt om zicht te hebben op de weg, als er op de snelweg iets is gebeurd dat eventueel gevaar op kan leveren voor het wegverkeer.

De camera's worden zeer gericht ingezet. Als er géén melding is, is de kans zeer klein dat iets wordt waargenomen in de verkeerscentrale. Alleen in tunnels wordt met camera's actief 24/7 gemonitord. Dat is vanwege de tunnelwet.

Als daar een verkeerscamera op gericht was geweest, had je de beelden dan terug kunnen kijken?
Nee, dat is niet mogelijk. De verkeerscamera's zijn bedoeld om de actuele situatie op de weg te monitoren en deze beelden worden niet opgenomen. Alleen beelden van camera's in tunnels worden voor korte duur in het kader van de tunnelwet bewaard.

Bron: Rijkswaterstaat

[ Bericht 66% gewijzigd door Stupidisco op 21-10-2022 10:54:45 ]
pi_206397242
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:18 schreef ChipsZak. het volgende:

Hoop dat je wel geplaats heb waar het hoort.
Namelijk in de midde van dak .
En niet ergens bij je benen.
Aangezien als de op zijn dak ligt
De gordel jouw vast klem in de stoel .
En nee je krijg de gordel niet ontspannen of de knopje indrukt om los te laten.

Beter kan je een gordel/ruiten Snijder op je sleutelbos zetten
De contact slot is een goede plek als 2e plaats

En ja je kan een ruit inslaan als de auto in het water ligt en vol staat .
Geen een probleem.
Maar goed ga je te water.
Zo snel mogelijk er uit .niet wachten tot dat de wagen vol is gelopen met water.

Verder dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat helaas twee veelste vroeg zijn gegaan .
Namelijk verdrinken door dat de gordel vast staat.
pi_206397246
quote:

[..]
[..]

Ik ben lid van een Facebookgroep en van de kinderen van 1 van de mede-leden was Sanne een aantal jaar geleden de vaste oppas. Deze moeder vertelde dat ze wat WhatsAppgesprekken terug had zitten lezen en dat de wederzijdse liefde tussen Sanne en de kinderen zo duidelijk bleek. Dus zo'n meisje (jonge vrouw) was Sanne gewoon blijkbaar. Echt bijzonder. O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:03:36 #123
269689 crew  Viv
pi_206397268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nou zeg. Zoals de Amber Alert werd omschreven, werd Sanne eerder neergezet als vermeende dader dan als mede-vermiste hoor. En iedereen heeft vooroordelen, jij ook. ;)

En het ging om mijn eerste ingeving, die waren we hier eerlijk aan het opbiechten, de dingen die we wel dachten, maar niet gepost hebben. En zoals gezegd duurde dat maar kort, want toen ik haar foto zag, kon ik haar al niet meer als mogelijke dader beschouwen. (Ik moet duidelijk niet bij de politie gaan werken, met hun "we houden rekening met alle scenario's". :') )

Ik ben overigens degene geweest die de TT in deze reeks veranderde van "10-jarig meisje Hebe vermist" naar "Hebe (10) en Sanne (26) vermist", dat geeft ook wel aan hoe ik er na mijn eerste reflex over dacht. :)
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:12:08 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Mwah, volgens mij is dat gewoon een feit: als een kind vermist raakt in bijzijn van een volwassene dan heeft die volwassene daar meestal de hand in.

Zaken als deze zijn zelfs voor een Amber Alert echt uitzonderlijk.
In bijzijn van een volwassene, geen kwade opzet en toch verdwenen.

Let wel: als iemand het ongeluk had zien gebeuren en alarm had geslagen had de uitkomst wel hetzelfde kunnen zijn maar was het nooit een vermissingszaak geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:15:07 #125
269689 crew  Viv
pi_206397394
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, volgens mij is dat gewoon een feit: als een kind vermist raakt in bijzijn van een volwassene dan heeft die volwassene daar meestal de hand in.
Dat was dus ook mijn logica. :Y
pi_206397416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:08 schreef PS. het volgende:

[..]
Die hebben in een brief laten weten met rust gelaten te willen worden.

Maar misschien kun je een brief terug schrijven dat JIJ recht heb op een verklaring van hun, en of ze even in elke talkshow willen zitten. De uitvaart regelen kan later wel joh. JIJ hebt er recht op
Pff, ik wist niks van deze brief, begrijpelijk dan, wat zijn we toch lief hier! O+
pi_206397535
quote:
Een vangrail is niet nodig op de plek waar Sanne en Hebe deze week verongelukten. Dat antwoordt Rijkswaterstaat op de vele vragen over het ontbreken van een vangrail op de verbindingsboog tussen de A59 en de A2 bij knooppunt Empel bij Den Bosch. Volgens Rijkswaterstaat voldoet knooppunt Empel aan alle eisen.
https://www.omroepbrabant(...)-sanne-verongelukten

En ook uit dat stukje:

quote:
Als er géén melding is, is de kans zeer klein dat iets wordt gezien in de verkeerscentrale. De verkeerscamera's zijn bedoeld om de actuele situatie op de weg te monitoren en deze beelden worden niet opgenomen.]
Het argument hiervoor ontgaat me een beetje in deze tijden van data opslag mogelijkheden.
pi_206397580
quote:
Dat is toch mooi jongens? Er zijn op die plek minstens drie auto's te water geraakt zover we weten maar het knooppunt voldoet aan de "eisen" die "iemand" bedacht heeft dus dan is er niets aan de hand. Case closed, we kunnen weer rustig gaan slapen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_206397598
quote:
lekkere manier van het brengen. die vangrail is duidelijk wel nodig (gezien dit ook niet de eerste keer is dat hier iemand de bocht uit vliegt)

Als ze zeggen: een vangrail is hier niet vereist volgens de regels, ala, daar kunnen ze nog wel is gelijk in hebben.
Maar de RWS moet hier gewoon een vangrail neerzetten, dat lijkt mij inmiddels wel duidelijk.

Niet om te zwarte pieten, maar om te leren van dit soort dingen, en het de volgende keer te voorkomen.
pi_206397604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Dat is toch mooi jongens? Er zijn op die plek minstens drie auto's te water geraakt zover we weten maar het knooppunt voldoet aan de "eisen" die "iemand" bedacht heeft dus dan is er niets aan de hand. Case closed, we kunnen weer rustig gaan slapen.
Je kunt hierover doorzeiken, maar deze richtlijnen zijn er niet voor niets. Dat het nu noodlottig uitpakt is zeer triest, maar met of zonder vangrail is nooit uit te sluiten of het daadwerkelijk levens redt. Zoals eerder beargumenteerd hier gister, dan kunnen we alles wel proberen 100% dicht te timmeren.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:36:32 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206397612
twitter
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:37:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397624
Dat verhaal van die 10 meter obstakelvrije zone is wel leuk, maar dat werkt dus niet in een bocht waar je 90 mag, want je schiet veel verder door dan die 10 meter, en in dit geval is de auto (maar ook andere auto's die op dezelfde plek van de weg vlogen), zelfs door de bossages geschoten en tientallen meters verderop in het water terecht gekomen.

Die obstakelvrije zone van 10 meter is verdedigbaar langs een recht stuk, maar niet in een bocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206397632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En ook uit dat stukje:
[..]
Het argument hiervoor ontgaat me een beetje in deze tijden van data opslag mogelijkheden.

Mag het wel? Snap dat het voor RWS geen meerwaarde heeft met het oog op hun taak, maar het zou in bepaalde gevallen wel handig zijn. Snap ook dat ze geen 3000 camera's realtime kunnen checken maar met iets van AI zou je wel kunnen zorgen er alarmen af gaan of dat er wel wordt opgenomen. Zoals in het geval er auto's buiten de lijnen komen.
pi_206397634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je kunt hierover doorzeiken, maar deze richtlijnen zijn er niet voor niets.
Stel nou dat iemand een richtlijn bedenkt dat er geen slagbomen meer nodig zijn op spoorwegovergangen en vervolgens worden er om de haverklap mensen doodgereden door treinen. Dan is er dus niets aan de hand want de spoorwegovergangen "voldoen aan de richtlijnen"? Je kunt je heel autistisch op richtlijnen en regelgeving beroepen maar je zou ook je gezonde verstand eens kunnen gebruiken.
pi_206397635
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En ook uit dat stukje:
[..]

Heel simpel: het mag niet.
pi_206397640
Eigenlijk is deze aandacht complete waanzin.
Rond 1972 kwamen 4000 mensen om het leven in het verkeer.
Nu rond de 600. Terwijl er veel meer auto's zijn. Kan iemand mij vertellen waarom dit in talkshow's behandeld moet worden.
Je krijgt nu weer reacties als "Het wordt steeds gekker in deze wereld", "Steeds gekker in NL". Waren ze gevaccineerd?
Terwijl nogmaals: In 1972 vier duizend verkeersdoden per jaar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206397653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:38 schreef exode het volgende:

[..]
Heel simpel: het mag niet.
Dat vind ik dus kolder, daar zou de wet voor moeten worden aangepast wmb.
pi_206397658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Stel nou dat iemand een richtlijn bedenkt dat er geen slagbomen meer nodig zijn op spoorwegovergangen en vervolgens worden er om de haverklap mensen doodgereden door treinen. Dan is er dus niets aan de hand want de spoorwegovergangen "voldoen aan de richtlijnen"? Je kunt je heel autistisch op richtlijnen en regelgeving beroepen maar je zou ook je gezonde verstand eens kunnen gebruiken.
Om de haverklap, je zegt het zelf al.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:41:07 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397667
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je kunt hierover doorzeiken, maar deze richtlijnen zijn er niet voor niets. Dat het nu noodlottig uitpakt is zeer triest, maar met of zonder vangrail is nooit uit te sluiten of het daadwerkelijk levens redt. Zoals eerder beargumenteerd hier gister, dan kunnen we alles wel proberen 100% dicht te timmeren.
Ik denk dat die regels er vooral zijn om te voorkomen dat je langs enorme stukken snelweg waar alleen maar weiland naast ligt overal vangrails moet plaatsen.

Die obstakelvrije zone van 10 meter leest als regelgeving om op veel plekken geen vangrail te hoeven plaatsen.
Het leest niet als regelgeving die betekent dat die omgeving veilig genoeg is om geen vangrail te hoeven plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206397674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik dus kolder, daar zou de wet voor moeten worden aangepast wmb.
Jij wil de privacy wetgeving gaan veranderen? Good luck.
pi_206397680
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:41 schreef exode het volgende:

[..]
Jij wil de privacy wetgeving gaan veranderen? Good luck.
Op dit gebied zou ik daar voorstander van zijn, het kan levens redden blijkt nu wel.
pi_206397699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op dit gebied zou ik daar voorstander van zijn, het kan levens redden blijkt nu wel.
Dus alle camera's die langs wegen staan mogen opnemen en deze beelden zonder restrictie opslaan?
Dan reageer je wel vanuit je onderbuik nu.
pi_206397701
Die uitleg van Rijkswaterstaat rammelt sowieso aan alle kanten: "Omdat er op de ongevalsplek geen obstakels binnen 10 meter vanaf de rijbaan zijn, is daar dus geen vangrail noodzakelijk, legt Rijkwaterstaat uit."

Hoe kan het dan dat er op de verbindingsweg A2/A27 bij knooppunt Everdingen lantaarnpalen pal naast de snelweg staan, aan de buitenkant van de bocht, zonder vangrail? Dat zou dan toch niet mogen? En dit is slechts een voorbeeld wat mij nu ter plekke te binnen schiet. Als ze bij Rijkswaterstaat hun eigen richtlijnen serieus nemen dan is er nog een hoop werk aan de winkel in dit land.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:46:04 #144
498282 Scrummie
pi_206397721
Komen we er nu pas achter dat er nog werk aan de winkel is in dit land qua verkeersveiligheid?

Jeetje. Sommige autowegen hebben zelfs bijnamen als 'dodenweg', dat is toch niets nieuws? En ja, dat mag veranderen, maar nee, dat gaat niet erg snel.
pi_206397746
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:43 schreef exode het volgende:

[..]
Dus alle camera's die langs wegen staan mogen opnemen en deze beelden zonder restrictie opslaan?
Dan reageer je wel vanuit je onderbuik nu.
Camera's van RWS.
pi_206397751
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:46 schreef Scrummie het volgende:
Komen we er nu pas achter dat er nog werk aan de winkel is in dit land qua verkeersveiligheid?

Jeetje. Sommige autowegen hebben zelfs bijnamen als 'dodenweg', dat is toch niets nieuws? En ja, dat mag veranderen, maar nee, dat gaat niet erg snel.
Jij doet net alsof we hier in Alaska wonen en het een soort mission impossible is om de verkeersveiligheid te waarborgen in dit kikkerlandje.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:50:13 #147
498282 Scrummie
pi_206397769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Jij doet net alsof we hier in Alaska wonen en het een soort mission impossible is om de verkeersveiligheid te waarborgen in dit kikkerlandje.
Nee, dat doe ik helemaal niet.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:51:51 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397791
Het is natuurlijk vooral bizar dat het gros van die bocht aan beide zijden wel vangrails heeft en dan net op zo'n stuk van 200 meter niet omdat dat volgens de regels niet hoeft, want obstakelvrije zone van 10 meter.

De vangrails langs de rest van de bocht geven dan een vals gevoel van veiligheid, plus dat het echt bizar is om over 200 meter geen vangrail te plaatsen in een bocht, omdat het volgens de regels niet hoeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:53:41 #149
338319 ZarB
Piña colada
pi_206397815
Misschien allang al gezegd, maar ik blijf het bizar vinden dan niemand dit heeft zien gebeuren op een knooppunt op klaarlichte dag. En dat de politie om dashcambeelden vraagt. Als je die dus hebt dan heb je het dus gezien en niks gezegd. Zo mogelijk nog bizarder.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:54:18 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206397829
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
:D Misschien toch maar die cursus doen dan, :') ;(.
Mijn lieftallige deed ooit 'hoe kom ik uit een auto als ik te water raak' demo's voor de reddingsbrigade en die zegt 'als je benen vrij zijn kun je ook een harde trap tegen een van de bovenhoeken van de voorruit geven en dan schiet hij los'.

Maar hij had ook de stelregel 'fuck je demo, als dat ding op zijn op dreigt te gaan klim ik er uit voor ik de bodem raak!' (Ze werden dan vanaf een laadplatform neus voorwaarts het water in losgelaten.)
Maar op zijn kop in het water schijnt echt heel erg eng te zijn. :Y :')
pi_206397838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik helemaal niet.
Oh.

Ik lees in dat artikel het volgende: "Als er binnen 10 meter vanaf de rijbaan wel een obstakel aanwezig is, dan zou deze moeten worden afgeschermd door een vangrail." Hoe kan het dan dit lang niet overal het geval is? Betalen we niet genoeg wegenbelasting? Misschien dat Rijkswaterstaat dat ook even uit kan leggen.
pi_206397843
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:51 schreef Leandra het volgende:
Het is natuurlijk vooral bizar dat het gros van die bocht aan beide zijden wel vangrails heeft en dan net op zo'n stuk van 200 meter niet omdat dat volgens de regels niet hoeft, want obstakelvrije zone van 10 meter.

De vangrails langs de rest van de bocht geven dan een vals gevoel van veiligheid, plus dat het echt bizar is om over 200 meter geen vangrail te plaatsen in een bocht, omdat het volgens de regels niet hoeft.
Het is en blijft een flauwe bocht die je op dat punt (waar geen vangrail is) maakt. Pas verderop wordt de bocht scherper wanneer je de A2 op draait.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:56:27 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef ZarB het volgende:
Misschien allang al gezegd, maar ik blijf het bizar vinden dan niemand dit heeft zien gebeuren op een knooppunt op klaarlichte dag. En dat de politie om dashcambeelden vraagt. Als je die dus hebt dan heb je het dus gezien en niks gezegd. Zo mogelijk nog bizarder.
Dat de politie om dashcambeelden vraagt betekent niet dat ze alleen maar om dashcambeelden vragen van mensen die in die bocht gereden hebben.

Ook andere dashcambeelden van de route, waarop de auto van Sanne te zien is kan helpen het tijdstip van het omgeluk te bepalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206397868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Camera's van RWS.
Waarom alleen die? Dat zijn er 3000 overigens.

Ik wil niet vervelend doen maar die privacy wetgeving is niet voor niets zo strikt. Dit is zoals ik het begrijp echt een bizar noodlottig ongeval waar echt zo'n beetje alles tegen zat.
Om daar de privacy wetgeving voor aan te passen, gaat echt heel ver. En het had in dit trieste geval ook niets uitgemaakt. Dat de beelden worden opgeslagen, dan is makkelijker om te achterhalen wat er is gebeurd.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:57:38 #155
338319 ZarB
Piña colada
pi_206397871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat de politie om dashcambeelden vraagt betekent niet dat ze alleen maar om dashcambeelden vragen van mensen die in die bocht gereden hebben.

Ook andere dashcambeelden van de route, waarop de auto van Sanne te zien is kan helpen het tijdstip van het omgeluk te bepalen.
Oh ja dat is ook zo.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:58:23 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is en blijft een flauwe bocht die je op dat punt (waar geen vangrail is) maakt. Pas verderop wordt de bocht scherper wanneer je de A2 op draait.
Hij is kennelijk scherp genoeg om heel ver door te schuiven en zelfs buiten zicht te raken en in het water terecht te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206397910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is kennelijk scherp genoeg om heel ver door te schuiven en zelfs buiten zicht te raken en in het water terecht te komen.
Tja, dan moeten ze die tussenstukken gewoon vlak maken met zand, probleem opgelost?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:01:20 #158
498282 Scrummie
pi_206397924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe kan het dan dit lang niet overal het geval is?
Omdat het vaak eerst mis moet gaan voor men gaat handelen. En zelfs als het mis gaat gaan er meestal nog jaren overheen voordat er iets aan gedaan gaat worden.

Een 100km/u weg hier in de omgeving heeft als bijnaam de 'dodenweg', af en toe zijn er wat verbeteringen, zoals een afrit die ze een paar meter verlengen, dan weer een vangrail erbij, maar uiteindelijk gebeuren er nog steeds ongelukken met dodelijke afloop. Nu hebben ze weer als streven die weg in 2031 'veiliger' te hebben gemaakt. Bureaucratie, budget, er zijn zoveel idiote redenen waarom het zolang duurt, het zou alleen niet moeten.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:02:02 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206397935
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tja, dan moeten ze die tussenstukken gewoon vlak maken met zand, probleem opgelost?
Nee, dan kan het vele regenwater bij zo'n knooppunt kennelijk niet weg, dus dat water is een noodzakelijk kwaad.

200 meter vangrail lost het wel op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206397956
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

200 meter vangrail lost het wel op.
Dat weet je dus niet. Er wordt nu net gedaan of vangrails ieder dodelijk ongeluk voorkomen.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:04:03 #161
338319 ZarB
Piña colada
pi_206397959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Omdat het vaak eerst mis moet gaan voor men gaat handelen. En zelfs als het mis gaat gaan er meestal nog jaren overheen voordat er iets aan gedaan gaat worden.

Een 100km/u weg hier in de omgeving heeft als bijnaam de 'dodenweg', af en toe zijn er wat verbeteringen, zoals een afrit die ze een paar meter verlengen, dan weer een vangrail erbij, maar uiteindelijk gebeuren er nog steeds ongelukken met dodelijke afloop. Nu hebben ze weer als streven die weg in 2031 'veiliger' te hebben gemaakt. Bureaucratie, budget, er zijn zoveel idiote redenen waarom het zolang duurt, het zou alleen niet moeten.
N36 zeker? Jaren dagelijks gereden voor woon-werk verkeer. Vooral dat ze de weg opeens met een paar cm gingen verbreden in de berm zodat je makkelijker kon uitwijken _O- _O-
Wat een fiasco. Bij de tankstations kon in no time een middengeleider geplaatst worden. Hadden ze over de hele weg moeten doen (iig stuk Almelo-Ommen). Of gewoon 2 x 2 baansweg.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:04:51 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206397970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er nu ook maar één leven gered zou zijn als er geen privacy-wetgeving was.
Misschien niet opgevallen, maar de eerste melding van vermissing kwam uren na het ongeval.

Of bedoel je dat je elke auto van een zender wil voorzien en als ie dan verdwijnt (onder water) dat alle alarmbellen afgaan.
Tot nooit .......
pi_206397985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet. Er wordt nu net gedaan of vangrails ieder dodelijk ongeluk voorkomen.
Gozer. Probeer even na te denken: Op zijn kop in het water kunnen belanden of langs een vangrail schuren en rustig tot stilstand komen? Wat zou de voorkeur hebben denk je?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:06:21 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206397988
Het kan ook nog een technisch defect aan de auto zijn geweest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206397989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:38 schreef alpeko het volgende:

[..]
Mag het wel? Snap dat het voor RWS geen meerwaarde heeft met het oog op hun taak, maar het zou in bepaalde gevallen wel handig zijn. Snap ook dat ze geen 3000 camera's realtime kunnen checken maar met iets van AI zou je wel kunnen zorgen er alarmen af gaan of dat er wel wordt opgenomen. Zoals in het geval er auto's buiten de lijnen komen.
Als een AI alarm zou slaan, bij elke keer dat iemand een lijn overgaat, heb je nog steeds elke seconde een alarm. En dan heb je nog steeds niet binnen afzienbare tijd hulpdiensten ter plekke. Ongelukken heten niet voor niets 'ongelukken'.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempjuh op 21-10-2022 12:15:00 ]
Mon 'en!
pi_206397994
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er nu ook maar één leven gered zou zijn als er geen privacy-wetgeving was.
In dit geval waarschijnlijk niet nee want de melding kwam pas 4-5 uur na het ongeluk binnen en beide personen waren waarschijnlijk op slag dood.
pi_206398016
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Gozer. Probeer even na te denken: Op zijn kop in het water kunnen belanden of langs een vangrail schuren en rustig tot stilstand komen? Wat zou de voorkeur hebben denk je?
Zo zwart / wit is het niet altijd natuurlijk. Ook met 90 km/u met je Picanto op een vangrail rammen kan dodelijk zijn en van het talud afraken hoeft ook niet altijd dodelijk te zijn (is al eerder bewezen daar op dat punt).
pi_206398043
Hier nog een goed beeld van de remweg van de auto:

vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:14:01 #169
8783 gbm
Estd. 2001
pi_206398095
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]
Mja, dat is na de berging toch? Dus een hoop van die sporen zullen ook van het bergingsvoortuig zijn lijkt me...
pi_206398110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:14 schreef gbm het volgende:

[..]
Mja, dat is na de berging toch? Dus een hoop van die sporen zullen ook van het bergingsvoortuig zijn lijkt me...
Denk dat ze ergens ter hoogte van het eerste witte paaltje (net na het stoppen van de vangrail) van de weg is geraakt als je die lijn volgt richting de diepere sporen verderop.
  roze vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:16:51 #171
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_206398125
quote:

[ afbeelding ]
Bizar eigenlijk dat ze dan niet eerder gevonden zijn.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:17:56 #172
338319 ZarB
Piña colada
pi_206398140
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:16 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja dat vind ik ook verbazingwekkend.
pi_206398146
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:16 schreef Ama het volgende:

[..]
- Rustig(er) moment daar rond 15:30 waarschijnlijk
- Nat wegdek en/of slecht weer
- Geen koplampen aan vanwege het tijdstip overdag (had later wellicht wel opgevallen)
- Water ligt een stuk lager dan de weg, ook vanaf de andere kant A59 / A2 niet te zien
- Auto wellicht deels verstopt in/achter bossages.
- Auto was zwart
pi_206398158
quote:
Beste vriend van verongelukte Sanne wordt bedreigd: ‘Er is gezegd dat ze mijn zoontje moeten ontvoeren’
Sanne was zijn beste vriendin, maar nadat de Nuenense Mark Deckers (35) via de media aandacht vroeg voor de vermissing van de 26-jarige begeleidster en haar 10-jarige cliëntje Hebe, werden Deckers en zijn gezin het doelwit van doodsbedreigingen.
Wtf, helaas geen premium :

https://www.destentor.nl/(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_206398162
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef ZarB het volgende:
Dat hoeft niet. Als de auto gewoon zonder een slinger rechtdoor is gereden heeft iemand het misschien op beeld staan, maar heeft zelf nooit aan een ongeluk gedacht.

De auto is met zo'n snelheid in 1 seconde weg. Als je er ver achter rijdt valt dat niet op hoor.
pi_206398192
quote:

[ afbeelding ]
Deze foto maakt wel mooi duidelijk hoe knullig deze wegsituatie is. Overal vangrail behalve daar waar het moet, aan de buitenkant, terwijl het blijkbaar wel noodzakelijk geacht is om van die waarschuwingsborden te plaatsen om aan te geven dat het voor snelwegbegrippen een scherpe bocht is. En die borden tellen dan weer niet mee als obstakel ofzo? En een aanwezig waterlichaam telt ook niet mee ofzo in de risicoafweging? Welkom in Nederland, waar vangrails plaatsen gelijk staat aan hogere wiskunde.
pi_206398200
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat kan zeker maar hoeft niet eens.

Het ongeluk is gebeurd in een lichte 90 km bocht naar rechts op nat wegdek met een Picanto, dat is een redelijk lichte, hoge auto met dunne banden. Kleine inschattingsfout, iets te hoge snelheid, of op het verkeerde moment remmen en je kunt daar gaan glijden.
pi_206398219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:14 schreef gbm het volgende:

[..]
Want een bergingsvoertuig rijdt van het talud af... :')

Dit topic wordt echt met de minuut meer tenenkrommend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja spuit11, het kan ook een technisch defect aan de auto zijn geweest. Sanne kan ook onwel zijn geworden. Sanne kan ook afgeleid zijn geweest. Sanne had ook kunnen moeten uitwijken voor een dier.

Het was een ongeluk. Klaar.
pi_206398235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:20 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Als de auto gewoon zonder een slinger rechtdoor is gereden heeft iemand het misschien op beeld staan, maar heeft zelf nooit aan een ongeluk gedacht.

De auto is met zo'n snelheid in 1 seconde weg. Als je er ver achter rijdt valt dat niet op hoor.
Kijk maar eens naar dit beeld: klik

Stel je rijdt op de plek van de Google Maps auto en zoom dan maar eens in op de zwarte auto naast het 90 km/u bord. Klein heuveltje in de weg, loopt iets schuin naar links. Als de auto daar doorschiet en binnen 1 seconde de weg afschiet valt dat niet eens op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:27:36 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206398248
quote:

Nee, maar in dit geval wel een vermissing.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:28:00 #181
338319 ZarB
Piña colada
pi_206398256
quote:
"Volgens Deckers kan de politie bevestigen dat hij niks met de verdwijning van doen heeft. De recherche zou op de avond van de verdwijning nog bij hem zijn geweest om hem te horen als getuige. Zijn telefoon zou zijn nagetrokken, net als de bezochte locaties in de navigatie van zijn auto. De politie wil donderdagmiddag niet inhoudelijk reageren op vragen over de kwestie."

Is dat een gebruikelijke gang van zaken om naasten direct grondig te onderzoeken?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:29:19 #182
pi_206398271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:23 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Dat kan zeker maar hoeft niet eens.

Het ongeluk is gebeurd in een lichte 90 km bocht naar rechts op nat wegdek met een Picanto, dat is een redelijk lichte, hoge auto met dunne banden. Kleine inschattingsfout, iets te hoge snelheid, of op het verkeerde moment remmen en je kunt daar gaan glijden.
Dat ding kwam uit 2017 geloof ik. Tenzij er C merk banden op zaten en er uitlijning door Stevie Wonder is uitgevoerd mag zo'n autootje daar niet gaan glijden met die snelheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206398317
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat ding kwam uit 2017 geloof ik. Tenzij er C merk banden op zaten en er uitlijning door Stevie Wonder is uitgevoerd mag zo'n autootje daar niet gaan glijden met die snelheid.
Nooit haten op Stevie.

vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:34:30 #184
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206398325
We kunnen die wappies ook wel afserveren.
Als we hun hadden moeten geloven waren ze binnen 43 seconden getraceerd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:37:38 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206398356
quote:

[ afbeelding ]
Ik zie geen remsporen op het asfalt... ik zie wel banden sporen in de berm.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206398400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:37 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik zie geen remsporen op het asfalt... ik zie wel banden sporen in de berm.
Dat bedoel ik ook
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:44:33 #187
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206398434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ook
Lijkt gewoon rechtdoor gereden.
dus niks geremd dus daar gewoon 100 gereden zeg maar.
Dat is ruw weg 25-30 m/s
Dus dat is in 2 seconden gebeurt.

Dat verklaard wellicht dat niemand het heeft zien gebeuren.
N/A
pi_206398442
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:44 schreef nils7 het volgende:

[..]
Lijkt gewoon rechtdoor gereden.
dus niks geremd dus daar gewoon 100 gereden zeg maar.
Dat is ruw weg 25-30 m/s
Dus dat is in 2 seconden gebeurt.

Dat verklaard wellicht dat niemand het heeft zien gebeuren.
Als er op dat moment niemand rijd inderdaad verklaarbaar
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:48:08 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206398453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]
Als er op dat moment niemand rijd inderdaad verklaarbaar
Slecht weer kan zicht al verminderen of mensen hun concentratie bij hun eigen auto houden.
En dan wellicht een kleine dat iemand dacht iets gezien te hebben...
Zou me niet verbazen dat met alles wat er zo "tegen" heeft gezeten met dit dat dat ook zo was en gemeld maar niet door is gekomen maar dat is eigenlijk puur speculatie.
N/A
pi_206398461
quote:

[..]
Die stadsautootjes (wat ze tegenwoordig eigenlijk niet eens meer zijn) zijn qua onderstel en banden niet zo heel veel minder meer dan grotere auto's. Doen alsof een moderne Picanto na wat regen min of meer onbestuurbaar is lijkt me nogal overtrokken.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:53:33 #191
pi_206398494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die stadsautootjes (wat ze tegenwoordig eigenlijk niet eens meer zijn) zijn qua onderstel en banden niet zo heel veel minder meer dan grotere auto's. Doen alsof een moderne Picanto na wat regen min of meer onbestuurbaar is lijkt me nogal overtrokken.
Klopt, gewoon doorontwikkeld door de jaren heen. Zelfde geldt voor banden. Het is geen seicento met linglong banden uit begin jaren 90.

En zelfs die beginnen niet zomaar te glijden bij die snelheid als je normaal onderhoud pleegt.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:12:40 #192
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206398642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:24 schreef AToontje87 het volgende:

Want een bergingsvoertuig rijdt van het talud af... :')
Dit topic wordt echt met de minuut meer tenenkrommend.
Ik snap het wel hoor, nadat er 25 redvoertuigen en het nodige materieel rondom het talud zijn bezig geweest blijft het natuurlijk veel spannender om te veronderstellen dat het de sporen van de Picanto zijn.

Dit is 200m2 totaal onontgonnen nederland. Hier is nog nooit een voertuig geweest. We hebben er ook snelwegen om deze jungle heen gebouwd omdat er niet te komen valt. 'One step for a man .....'

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 21-10-2022 13:20:40 ]
Tot nooit .......
pi_206398704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik snap het wel hoor, nadat er 25 redvoertuigen en het nodige materieel rondom het talud zijn bezig geweest blijft het natuurlijk veel spannender om te veronderstellen dat het de sporen van de Picanto zijn.
Lijkt me logisch dat een groot deel van die sporen van de Picanto zijn. Zullen bergingsvoertuigen niet doorheen gaan rijden als daar geen noodzaak toe is.
pi_206398714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:48 schreef nils7 het volgende:

[..]
Slecht weer kan zicht al verminderen of mensen hun concentratie bij hun eigen auto houden.
En dan wellicht een kleine dat iemand dacht iets gezien te hebben...
Zou me niet verbazen dat met alles wat er zo "tegen" heeft gezeten met dit dat dat ook zo was en gemeld maar niet door is gekomen maar dat is eigenlijk puur speculatie.
Of iemand die nu toch denkt, zie je wel toch goed gezien...

Ik heb het laatst meegemaakt een auto ter water op zijn kop in de sloot, het gebeurde 3 auto`s voor mij op een ochtend, ik zag het zo voor mij gebeuren, gelukkig op een open veld dus meerdere auto`s stopten gelijk om te helpen, dit was echt in spitstijd dus erg druk. Toen ik uitstapte belde ik gelijk 112 en toen ik naar de sloot liep was dat zo een vreemde situatie die ik nog nooit eerder had meegemaakt, een bepaalde serene rust, mensen nog in de auto, er was al iemand in de sloot gesprongen met een hamer (werkbusje) die sloeg de ruiten in, 2 man eruit gehaald, gelukkig levend en verward, totdat er iemand zei er zit nog een kind achterin! Gelukkig konden de slachtoffers bevestigen dat dit niet zo was. Ik heb nog even zitten natrillen op mijn werk toen, en dan ga jezelf ook vragen stellen, stel dat dit gebeurt s `nachts, hadden mensen het dan ook gezien? Wat had ik zelf gedaan, of als ik dit zelf was?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:21:28 #195
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206398755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lijkt me logisch dat een groot deel van die sporen van de Picanto zijn. Zullen bergingsvoertuigen niet doorheen gaan rijden als daar geen noodzaak toe is.
Weet niet of er noodzaak was.
Misschien omdat er ern Kia in het water lag?
Tot nooit .......
pi_206398787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dan nog zie je duidelijk een spoor dat begint bij het asfalt en richting bossage loopt wat gewoon (deels) van de Picanto is.
pi_206398797
Sanne heeft deze bocht natuurlijk al ettelijke malen genomen.
Overigens zijn ze nu weer met sporen onderzoek bezig op betreffende locatie.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:25:00 #198
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206398822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan nog zie je duidelijk een spoor dat begint bij het asfalt en richting bossage loopt wat gewoon (deels) van de Picanto is.
Zelfde profiel bedoelje? Ik kan het niet helemaal goed zien. Jij hebt blijkbaar betere ogen.
Tot nooit .......
pi_206398935
quote:

[..]
Het ziet er sowieso niet uit of ze zijn gaan glijden, de foto's van de bandensporen laten duidelijk zien dat ze gewoon rechtdoor gegaan is met daarna alle gevolgen van dien. Het kan wel dat ze geprobeerd heeft te remmen en daarmee "vooruit gegleden" is op het natte gras natuurlijk. Maar niet al op het asfalt en daarna de berm in, dan zou je heel andere sporen zien.

Maar je aanname dat er goede banden onder zaten is nogal een slag in de lucht. Auto is van aug-2017 en heeft sindsdien 3 particuliere eigenaren gehad en sinds jul-2020 in het bezit van Sanne. De eerste APK hoefde pas aug-2023 te gebeuren. Het is helemaal niet ondenkbaar dat banden op een dergelijke auto tot de draad versleten zijn. En je weet nooit wat 1 van de 3 eigenaren gedaan heeft met de banden in die tijd.

Ik denk niet dat het de oorzaak is, maar het is ook niet terecht om net te doen of een auto altijd in puike conditie is.
pi_206398979
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een bergingsauto gaat echt dat talud niet af, veel te groot risico dat er iets verkeerd gaat en ze bijvoorbeeld kantelen of vast blijven zitten. Een auto die naast het talud ligt wordt simpelweg met een lier teruggetrokken naar de weg. Het is tenslotte niet zo dat enige lakschade of een deukje er nog toe doet.
pi_206399016
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een bergingsauto gaat echt dat talud niet af, veel te groot risico dat er iets verkeerd gaat en ze bijvoorbeeld kantelen of vast blijven zitten. Een auto die naast het talud ligt wordt simpelweg met een lier teruggetrokken naar de weg. Het is tenslotte niet zo dat enige lakschade of een deukje er nog toe doet.
Precies, maar lekker recalcitrant zijn hier is ook veel waard.
pi_206399042
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het ziet er sowieso niet uit of ze zijn gaan glijden, de foto's van de bandensporen laten duidelijk zien dat ze gewoon rechtdoor gegaan is met daarna alle gevolgen van dien. Het kan wel dat ze geprobeerd heeft te remmen en daarmee "vooruit gegleden" is op het natte gras natuurlijk. Maar niet al op het asfalt en daarna de berm in, dan zou je heel andere sporen zien.

Maar je aanname dat er goede banden onder zaten gaat nergens op. Auto is van aug-2017 en heeft sindsdien 3 particuliere eigenaren gehad en sinds jul-2020 in het bezit van Sanne. De eerste APK hoefde pas aug-2023 te gebeuren. Het is helemaal niet ondenkbaar dat banden op een dergelijke auto tot de draad versleten zijn. En je weet nooit wat 1 van de 3 eigenaren gedaan heeft met de banden in die tijd.

Ik denk niet dat het de oorzaak is, maar het is ook niet terecht om net te doen of een auto altijd in puike conditie is.
Dat is de 2e APK, de eerste APK is op 24-08-2021 uitgevoerd. Nieuwe auto's hebben hun eerste APK na 4 jaar en die is 2 jaar geldig.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:38:03 #203
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Misschien een kijken wat de brandweer bij een gemiddeld water-ongeval meeneement aan materiaal. Je doet nu net alsof er een kraan langs de kant staat te vissen tot hij beet heeft.

Maar goed, ik laat jullie in de waan. Kan je het fantatische onderwerp remweg lekker uitdiepen.

Als het taluut zo stijl is als deze foto suggereerd vraag ik me af of de kia uberhaupt een vollefig spoor trekt als je er met 90 overheen vliegt.
Tot nooit .......
pi_206399067
Berging is 'gewoon' zijdelings vanaf de zijkant van de weg gedaan.

-geen beelden van wrak delen-

[ Bericht 47% gewijzigd door Momo op 21-10-2022 14:04:04 ]
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:38:33 #205
pi_206399068
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je aanname dat er goede banden onder zaten is nogal een slag in de lucht. Auto is van aug-2017 en heeft sindsdien 3 particuliere eigenaren gehad en sinds jul-2020 in het bezit van Sanne. De eerste APK hoefde pas aug-2023 te gebeuren. Het is helemaal niet ondenkbaar dat banden op een dergelijke auto tot de draad versleten zijn. En je weet nooit wat 1 van de 3 eigenaren gedaan heeft met de banden in die tijd.

Ik neem helemaal niet aan dat er goede banden onder zitten. Ik heb in dat vakgebied gewerkt en het is triest hoe gierig veel Nederlanders zijn als het daar op aan komt. Wmb verbieden we EU breed slechte banden. Het is het enige raakvlak op de weg.

Lichtelijk off topic maar het is ook een van de redenen waarom het tempo er zo uit gaat/veel ongelukken gebeuren met slecht weer. Naast dat mensen zich niet aanpassen aan de omstandigheden.
pi_206399086
Precies, parallel aan waar de auto is beland.

[ Bericht 95% gewijzigd door Momo op 21-10-2022 14:04:14 ]
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:43:56 #207
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja en duikers zijn zonder materiaal het water in gegaan.

Succes met detective spelen.. Ik hoor jullie concllsue wel over de sporen.
Tot nooit .......
pi_206399166
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:43 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja en duikers zijn zonder materiaal het water in gegaan.
Duikers? :')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:47:49 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Voor zover ik weet lag de auto volledig onder water.
Tot nooit .......
pi_206399233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op dit moment zijn er duikers actief ivm sporenonderzoek
pi_206399255
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:48 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Op dit moment zijn er duikers actief ivm sporenonderzoek
Ok helder. En die duikers zullen niet door de sporen van de auto over het gras richting vindplek auto gaan lijkt me. Maar goed, volgens Speekselklier is dat allemaal heel onlogisch.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:51:08 #212
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ok helder. En die duikers zullen niet door de sporen van de auto over het gras richting vindplek auto gaan lijkt me.
Waarmee de cirkel rond is. Als het geen sporen van de Kia zijn, kunnen de duikers er gewoon doorheen.
Ik vind het niet onlogisch maar voor je iets over de sporen denkt moet je je eerst afvragen waar je naar kijkt.
Tot nooit .......
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:53:09 #213
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206399301
quote:

[ afbeelding ]
Indrukwekkende foto wel. Kunnen ze aan de hand van slip/remsporen zien welke baan heeft gereden? Wanneer ze links heeft gereden zou je zeggen dat ze iemand aan het inhalen was.
pi_206399312
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef NoXia het volgende:

[..]
Indrukwekkende foto wel. Kunnen ze aan de hand van slip/remsporen waar ze heeft gereden? Bijvoorbeeld linker of rechterbaan?

Wanneer ze links heeft gereden zou je zeggen dat ze iemand aan het inhalen was.
Denk dat ze daar middels de opgevraagd dashcambeelden o.a. achter willen komen.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:54:12 #215
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399313
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef NoXia het volgende:

[..]
Indrukwekkende foto wel. Kunnen ze aan de hand van slip/remsporen waar ze heeft gereden? Bijvoorbeeld linker of rechterbaan?

Wanneer ze links heeft gereden zou je zeggen dat ze iemand aan het inhalen was.
Dit zijn trouwens foto die de familie weg wilde hebben
Tot nooit .......
pi_206399325
Ik wil net zeggen, lekker foto's delen om je innerlijke Sherlock te bevredigen die juist overal verwijderd worden.
pi_206399336
In dit artikel staat een korte video van het optakelen van de auto tijdens de berging.

link verwijderd ivm mag niet, bla bla bla

[ Bericht 43% gewijzigd door Stupidisco op 21-10-2022 14:12:27 ]
pi_206399338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:55 schreef exode het volgende:
Ik wil net zeggen, lekker foto's delen om je innerlijke Sherlock te bevredigen die juist overal verwijderd worden.
Die foto's (dat hele dossier) staan nog gewoon op ANPfoto en Omroep Brabant bijvoorbeeld:

pi_206399353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die foto's (dat hele dossier) staan nog gewoon op ANPfoto en Omroep Brabant bijvoorbeeld:

En dus? De familie vraagt specifiek om de foto's niet te delen? Hoe lastig is het om daar gehoor aan te geven.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:57:40 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206399362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit zijn trouwens foto die de familie weg wilde hebben
Ja de familie heeft specifiek gevraagd om geen beelden van het autowrak te delen. Dat andere sites dat wel doen, hebben wij toch niet zoveel mee te maken?
pi_206399374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dus respecteer je de wens van de familie maar niet?
pi_206399387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:58 schreef PS. het volgende:

[..]
Dus respecteer je de wens van de familie maar niet?
Dan kan dit topic dicht lijkt me, want dan kun je niets meer delen wat met dit ongeval te maken heeft.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:59:36 #223
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399396
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is een foto van de laatste minuten van de hulpverlening.
Zal er daarvoor nog iets gebeurt zijn?
Tot nooit .......
pi_206399399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit is een foto van de laatste minuten van de hulpverlening.
Zal er daarvoor nog iets gebeurt zijn?
Wat bazel je toch allemaal vent :')
pi_206399402
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan kan dit topic dicht lijkt me, want dan kun je niets meer delen wat met dit ongeval te maken heeft.
Nee, ze vragen om foto's van het wrak niet te delen. Hoe moeilijk is het?
pi_206399415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:00 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, ze vragen om foto's van het wrak niet te delen. Hoe moeilijk is het?
Dan moet een mod die weghalen.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:01:13 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206399418
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:02:05 #228
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat bazel je toch allemaal vent :')
Zal er niemand het water in gegaan zijn om de inzittende eruit te halen? Te kijken hoe die auto er uit moet? Jullie doen net alsof die kraan een toutje uitgooid en devauto eruit hengeld.

Snap het wel, want de sporen moeten perse van de kia zijn.
Tot nooit .......
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:03:05 #229
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan moet een mod die weghalen.
Het is voor een mod handiger dat ze niet geplaatst worden.
Tot nooit .......
pi_206399443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Snap het wel, want de sporen moeten perse van de kia zijn.
De sporen vanaf de snelweg die schuin doorlopen richting bossage hebben we het al de hele tijd over. Is het echt zo moeilijk?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:04:37 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206399450
Ik heb even gegastmod en deze beelden weggehaald.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:05:42 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206399459
quote:

[..]
Ik doe helemaal niet alsof het een dodelijk ongeluk voorkomt, het voorkomt dat iemand tientallen meters doorschiet, door de bossages vliegt en (op z'n kop) in het water belandt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:05:58 #233
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De sporen vanaf de snelweg die schuin doorlopen richting bossage hebben we het al de hele tijd over. Is het echt zo moeilijk?
Volhouden hoor, geen twijfel mogelijk. Die zijn van de Kia.
Tot nooit .......
pi_206399468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Volhouden hoor, geen twijfel mogelijk. Die zijn van de Kia.
Zijn ze ook :)
pi_206399472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:04 schreef Momo het volgende:
Ik heb even gegastmod en deze beelden weggehaald.
Foto's/filmpjes die hier direct geplaatst worden kan ik nog inkomen, maar linken naar een openbaar nieuwsartikel met de foto's mag dus ook niet?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:07:37 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206399493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:06 schreef Stupidisco het volgende:

[..]
Foto's/filmpjes die hier direct geplaatst worden kan ik nog inkomen, maar linken naar een openbaar nieuwsartikel met de foto's mag dus ook niet?
@Straatcommando. @Frutsel @sp3c

Denk dat de NWS mods dat misschien even moeten bepalen?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:08:58 #237
pi_206399507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]
@:Straatcommando. @:Frutsel @:sp3c

Denk dat de NWS mods dat misschien even moeten bepalen?
Als het even kan niet. Die users hebben ook gewoon ogen en zijn niet achterlijk.
pi_206399524
https://www.omroepbrabant(...)-bij-knooppunt-empel

quote:
Bij het knooppunt Empel bij Den Bosch, waar woensdagavond de overleden Hebe (10) en Sanne (26) werden gevonden, vindt vrijdagochtend opnieuw onderzoek plaats. De politie is met meerdere duikers aanwezig om het achterliggende water bij het knooppunt uit te kammen. "Het gaat om een vervolgonderzoek, maar meer kunnen we niet melden", vertelt een woordvoerder. De linkerrijstrook van de A59 is afgesloten.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:11:58 #239
292419 NoXia
Productiefoutje
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:12:15 #240
pi_206399536
Willen jullie rekening houden met het verzoek van de familie om geen foto's van het wrak te verspreiden? Als het even kan ook niet (door) linken.
pi_206399543
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:11 schreef NoXia het volgende:

[..]
Was de spiegel al gevonden dat je weet?
Geen idee.
pi_206399587
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Willen jullie rekening houden met het verzoek van de familie om geen foto's van het wrak te verspreiden? Als het even kan ook niet (door) linken.
Ik zou hem ook even in de topicpointer gooien ^O^
pi_206399599
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee. Als de familie alle beelden van internet af wil hebben moeten ze volgens mij bij Alphabet (google) zijn.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:23:20 #244
pi_206399619
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee. Als de familie alle beelden van internet af wil hebben moeten ze volgens mij bij Alphabet (google) zijn.
Wat fijn dat je de wens van de familie doodleuk negeert :) maar hier op het forum zwaaien wij de scepter en is dat dus wel de bedoeling.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:23:41 #245
pi_206399622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:18 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik zou hem ook even in de topicpointer gooien ^O^
Daar staat al een heel verhaal in, is te lang _O-
pi_206399629
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar staat al een heel verhaal in, is te lang _O-
Kunnen ook wat zaken uit in principe.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:26:03 #247
pi_206399638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kunnen ook wat zaken uit in principe.
Aangepast.
pi_206399675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat fijn dat je de wens van de familie doodleuk negeert :)
Nee, want jij bent het boegbeeld van correctheid met al je onnozele aannames en insinuaties over wat er gebeurd kan zijn... :')
pi_206399698
Nog wat meer info in de Telegraaf:

quote:
De waterpartijen langs de weg liggen er niet voor niets, aldus RWS. „Ze dienen als een waterberging”, zegt de woordvoerder. Naast een snelweg ligt normaal gesproken een ’zaksloot’, voor de afvoer van regenwater. Bij knooppunten zijn dergelijke sloten niet voldoende, waardoor er in de lussen vaak ’retentievijvers’ zijn aangelegd. Via deze vijvers zakt het water de bodem in. In de zomer staan ze soms leeg, voegt RWS daar aan toe.

De wegbeheerder meldt dat op het bewuste wegvlak gemiddeld acht ongevallen per jaar gebeuren. „Ter vergelijking: binnen Zuid-Nederland zijn er meer dan 700 wegvlakken waar meer dan acht ongevallen per jaar plaatsvinden.”
pi_206399705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:29 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Nee, want jij bent het boegbeeld van correctheid met al je onnozele aannames en insinuaties over wat er gebeurd kan zijn... :')
Ga je hier nu ook al beginnen. Gewoon even elk topic langs om te melden hoe kut het is dat er mensen in posten.

Lekker bezig pik.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:35:31 #251
pi_206399712
quote:

[..]
Volgens mij quote je de verkeerde user want ik heb letterlijk één opmerking gemaakt en dat was dat er ook een technisch defect aan de auto kan zijn.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:42:02 #252
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206399766
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij quote je de verkeerde user want ik heb letterlijk één opmerking gemaakt en dat was dat er ook een technisch defect aan de auto kan zijn.
Oef en dat ook nog bij Straatcommando. Dan kan je beter per ongeluk bij Badr Hari voor de deur gaan zitten scheiten. :)
Tot nooit .......
pi_206399854
Nee ik bedoel jou.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is een aanname toch?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:54:04 #254
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206399863
Weet niet of dit hier al gepost is, maar aangezien ik een groot deel van mijn werk bij RWS doe en er vragen worden gesteld over het ontbreken van een vangrail of camerabeelden. Bij deze een Q&A specifiek over de ongelukslocatie:
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206399966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:54 schreef JeMoeder het volgende:
Weet niet of dit hier al gepost is, maar aangezien ik een groot deel van mijn werk bij RWS doe en er vragen worden gesteld over het ontbreken van een vangrail of camerabeelden. Bij deze een Q&A specifiek over de ongelukslocatie:
reeds gepost vanochtend maar desondanks interessant genoeg om nogmaals te posten lijkt me.
pi_206400014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Stoere knul.
pi_206400016
quote:
Heb hem ook in de OP gezet. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 15:11:40 ]
pi_206400041
quote:
Ik ben wel benieuwd hoeveel vragen ze hebben gekregen hierover.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:14:55 #259
pi_206400057
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Oef en dat ook nog bij Straatcommando. Dan kan je beter per ongeluk bij Badr Hari voor de deur gaan zitten scheiten. :)
_O- :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:53 schreef AToontje87 het volgende:
Nee ik bedoel jou.
[..]
Dat is een aanname toch?
Ja. Dat is een beetje nabespreken inderdaad. Heel wat anders dan..

quote:

[..]
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:15:07 #260
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206400061
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En hoeveel vragen ze bij andere ongelukken krijgen...
Tot nooit .......
pi_206400071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En hoeveel vragen ze bij andere ongelukken krijgen...
Ik wist niet eens dat je hun vragen kon stellen.

Zo'n antwoord kost al gauw duizenden euros en anderen moeten dan betalen voor jouw nieuwsgierigheid....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206400086
quote:

[..]
Vooral benieuwd over de waarschijnlijk belachelijke toon van de vragen door paupers.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:18:38 #263
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206400094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat je hun vragen kon stellen.
Je kan #RIJKSWATERSTAAT intikken op twitter en dan met hoofd hoofdletters schelden op RWS en wat wegbeheerders bedreigen. Als veel mensen dan replyen en liken dan komt get vanzelf als vraag bij RWS terecht.
Tot nooit .......
pi_206400106
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je kan #RIJKSWATERSTAAT intikken op twitter en dan met hoofd hoofdletters schelden op RWS en wat wegbeheerders bedreigen. Als veel mensen dan replyen en liken dan komt get vanzelf als vraag bij RWS terecht.
Wat zou een reden zijn voor een reply of like?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:21:05 #265
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206400112
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat zou een reden zijn voor een reply of like?
Geen ideee, dat is in elk geval,wat ik in de praktijk zie.
Tot nooit .......
pi_206400138
twitter
pi_206400159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:25 schreef Stupidisco het volgende:
[ twitter ]
Goed werk verricht daar
pi_206400199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:25 schreef Stupidisco het volgende:
[ twitter ]
Dit is natuurlijk voer om twitterend tokkie Nederland weer te laten speculeren.
pi_206400247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:31 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk voer om twitterend tokkie Nederland weer te laten speculeren.
Ben er ook bang voor.
pi_206400439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:28 schreef ZarB het volgende:

[..]
"Volgens Deckers kan de politie bevestigen dat hij niks met de verdwijning van doen heeft. De recherche zou op de avond van de verdwijning nog bij hem zijn geweest om hem te horen als getuige. Zijn telefoon zou zijn nagetrokken, net als de bezochte locaties in de navigatie van zijn auto. De politie wil donderdagmiddag niet inhoudelijk reageren op vragen over de kwestie."

Is dat een gebruikelijke gang van zaken om naasten direct grondig te onderzoeken?
Bij vermissing van een kind is er in principe standaard sprake van een strafbaar feit vanaf de eerste minuut: het intrekken van een minderjarige aan de ouderlijke macht. Hierdoor heeft de politie de mogelijkheid om al heel snel recherche-mogelijkheden te gebruiken als het verhoren van mogelijke betrokkenen en natrekken van hun alibis.

In praktijk is het (gelukkig) ook zo dat veruit het grootste deel van de als vermist opgegeven kinderen binnen de kring van familieleden en bekenden in goede gezondheid wordt teruggevonden. Denk aan een kind wat ruzie heeft met zijn ouders en vervolgens doodleuk naar een familielid of vriendje in de buurt wandelt/fietst en daar wijsmaakt dat het gezellig komt logeren, en dat de ouders het al lang een goed idee vinden.

Maar ook bij een minder goede afloop of vermissing op kwade gronden zijn er in de meeste gevallen helaas 'bekenden' van het kind en/of de ouders bij betrokken.

Al met al is het daarom heel logisch dat de politie begint met het natrekken van personen met wie het kind mogelijk verwijwillig mee gegaan is. En in dit geval met een meerderjarige begeleidster die ook vermist was, ook haar contacten.

Bij een vermissing van een volwassene heeft de politie véél minder recherche mogelijkheden als er geen aanwijzingen van een misdrijf zijn. Een volwassene mag immers zelf bepalen of hij vanavond thuis komt eten, of dat hij met de noorderzon vertrekt.
pi_206400556
Er zullen vast hele slimme koppen over nagedacht hebben waarom op zo'n stuk geen vangrail nodig was maar om achteraf nadat 2 personen in de nabije sloot zijn beland en zijn verongelukt terwijl een vangrail dat had kunnen voorkomen alsnog vast te houden aan je richtlijnen vind ik behoorlijk star. Misschien moet je je richtlijnen herzien als ondanks de richtlijnen er een auto in de sloot is beland??
Is RWS bang dat als ze er alsnog een vangrail plaatsen een soort schuldbekentenis doen en ze aangeklaagd kunnen worden wegens nalatigheid ofzo?
pi_206400615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:18 schreef Dagio het volgende:
Er zullen vast hele slimme koppen over nagedacht hebben waarom op zo'n stuk geen vangrail nodig was maar om achteraf nadat 2 personen in de nabije sloot zijn beland en zijn verongelukt terwijl een vangrail dat had kunnen voorkomen alsnog vast te houden aan je richtlijnen vind ik behoorlijk star. Misschien moet je je richtlijnen herzien als ondanks de richtlijnen er een auto in de sloot is beland??
Is RWS bang dat als ze er alsnog een vangrail plaatsen een soort schuldbekentenis doen en ze aangeklaagd kunnen worden wegens nalatigheid ofzo?
Volgens mij kunnen ze beter wat aan de begroeiing doen, dat je er af kan vliegen is een 1, maar dat kan op zoveel plekken.

Dat je dan eenvoudig dagen zoek bent in zo'n klein gebied terwijl er vanaf de weg al gezocht is, is eerder bijzonder.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:31:41 #273
338319 ZarB
Piña colada
pi_206400631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij vermissing van een kind is er in principe standaard sprake van een strafbaar feit vanaf de eerste minuut: het intrekken van een minderjarige aan de ouderlijke macht. Hierdoor heeft de politie de mogelijkheid om al heel snel recherche-mogelijkheden te gebruiken als het verhoren van mogelijke betrokkenen en natrekken van hun alibis.

In praktijk is het (gelukkig) ook zo dat veruit het grootste deel van de als vermist opgegeven kinderen binnen de kring van familieleden en bekenden in goede gezondheid wordt teruggevonden. Denk aan een kind wat ruzie heeft met zijn ouders en vervolgens doodleuk naar een familielid of vriendje in de buurt wandelt/fietst en daar wijsmaakt dat het gezellig komt logeren, en dat de ouders het al lang een goed idee vinden.

Maar ook bij een minder goede afloop of vermissing op kwade gronden zijn er in de meeste gevallen helaas 'bekenden' van het kind en/of de ouders bij betrokken.

Al met al is het daarom heel logisch dat de politie begint met het natrekken van personen met wie het kind mogelijk verwijwillig mee gegaan is. En in dit geval met een meerderjarige begeleidster die ook vermist was, ook haar contacten.

Bij een vermissing van een volwassene heeft de politie véél minder recherche mogelijkheden als er geen aanwijzingen van een misdrijf zijn. Een volwassene mag immers zelf bepalen of hij vanavond thuis komt eten, of dat hij met de noorderzon vertrekt.
Ah oke.. blijf t een vreemd bericht vinden. Dat hij zich zo genoodzaakt voelt om dit allemaal gedetailleerd naar buiten te brengen en dat er nog gesproken wordt over een verdwijning terwijl daar helemaal geen sprake (meer) van is. Maar goed, dit bericht zal wel een combi van man in shock en sensatiezoekende media zijn.
pi_206400661
quote:
Een vangrail levert niet alleen veiligheid, ook risico's. Vooral het risico van 'terug stuiteren' de rijbaan op. Als die Picanto dan lekker onbestuurbaar terugstuiterend voor een vrachtwagen komt vallen er ook doden.

Daarom zijn er richtlijnen opgesteld wanneer wel en wanneer geen vangrail geplaatst is. In basis geldt dat er een vangrail staat om te voorkomen dat je op de tegenliggende rijbaan komt en wanneer er 'harde' obstakels langs de weg staan. Bij een brede berm zonder harde obstakels wordt in principe geen vangrail geplaatst.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:38:42 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206400692
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik neem helemaal niet aan dat er goede banden onder zitten. Ik heb in dat vakgebied gewerkt en het is triest hoe gierig veel Nederlanders zijn als het daar op aan komt. Wmb verbieden we EU breed slechte banden. Het is het enige raakvlak op de weg.

Lichtelijk off topic maar het is ook een van de redenen waarom het tempo er zo uit gaat/veel ongelukken gebeuren met slecht weer. Naast dat mensen zich niet aanpassen aan de omstandigheden.
Er is toch al regelgeving voor? Bij Wegmisbruikers kwamen regelmatig mensen voorbij met gladde banden en die kregen daar een bon voor.

Edit: even op google gekeken. Er zijn regels. Maar de minimale profieldikte is 1,6mm :') :') Dat mag best wel meer zijn wmb.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:40:50 #276
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400717
quote:

[..]
Gaat vooral om het sentiment dat zich op twitter etc. afspeelt te counteren. En voor zaken die maatschappelijk belang hebben of waar veel vragen over gesteld worden stelt men doorgaans voor het gemak een Q&A op, dan kan daar altijd naar verwezen worden en wordt de landelijke informatielijn ontlast.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:44:10 #277
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400736
quote:
Als je de door mijn geplaatste informatie had gelezen dan levert een vangrail naast veiligheid ook risico's op. Dat is zorgvuldig afgewogen en de resultaten daarvan landen in richtlijnen die bij wegontwerp gebruikt worden. En zoals je al kan lezen zijn hier 8 ongelukken op jaarbasis, maar dat is op 700 andere locaties binnen de districtsgrenzen van RWS Zuid-Nederland ook het geval. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, dat is de helaasheid der dingen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400767
quote:
NL is in 1 dag failliet als je bij elk dodelijk ongeluk de situatie aanpast.
pi_206400801
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Gaat vooral om het sentiment dat zich op twitter etc. afspeelt te counteren. En voor zaken die maatschappelijk belang hebben of waar veel vragen over gesteld worden stelt men doorgaans voor het gemak een Q&A op, dan kan daar altijd naar verwezen worden en wordt de landelijke informatielijn ontlast.
waar komt dat sentiment vandaan eigenlijk? Elke dag gaan er mensen dood in het verkeer.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:53:03 #280
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waar komt dat sentiment vandaan eigenlijk? Elke dag gaan er mensen dood in het verkeer.
Amber alert, ongeluk op de snelweg, vangrail ontbreekt >> mensen trekken conclusies dat RWS nalatig is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Amber alert, ongeluk op de snelweg, vangrail ontbreekt >> mensen trekken conclusies dat RWS nalatig is.
ook dat gebeurt meerdere keren per jaar. Maar wellicht zijn er dan ook vragen aan RWS gesteld. Ik hou mij daar niet zo mee bezig omdat het helemaal niet in mij opkomt en ook bij niemand in mijn omgeving.
pi_206400842
quote:
Ze moeten daar vangrail plaatsen, stel je voor dat er weer opdezelfde plek iemand eruit vliegt, het kan, want het is een bocht. Ik heb kritiek, maar ook compliment, omdat NL beste wegen heeft van heel Europa.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_206400853
quote:

[..]
Omdat ze eerst vermist waren. Iedereen werd gevraagd mee te helpen zoeken. Jíj kon dus zomaar degene zijn die ze had gezien of met dé tip kwam. Daarvoor keek je goed naar hun foto en las je over hun levens en de band die ze samen hadden. Dat zorgt voor een bepaalde mate van persoonlijke betrokken -en verantwoordelijkheid. En als je betrokkenheid bent bij iemand, zorgt het ook voor (meer) sentiment als diegene overlijdt.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:57:01 #284
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206400858
quote:

[..]
Omdat het na een vermissing is van een kind van tien is
AmbertAlert, begeleidster, vader die nuet 100% juist informeert, plots van de rader, dagen lang.

Dan gaan mensen eigen verhalen bedenken en worden mensen anders.
Tot nooit .......
pi_206400860
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:56 schreef -Spring het volgende:

[..]
Omdat ze eerst vermist waren. Iedereen werd gevraagd mee te helpen zoeken. Jíj kon dus zomaar degene zijn die ze had gezien of met dé tip kwam. Daarvoor keek je goed naar hun foto en las je over hun levens en de band die ze samen hadden. Dat zorgt voor een bepaalde mate van persoonlijke betrokken -en verantwoordelijkheid. En als je betrokkenheid bent bij iemand, zorgt het ook voor (meer) sentiment als diegene overlijdt.
dat heb ik helemaal niet gedaan :@
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:57:23 #286
pi_206400863
quote:
84s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er is toch al regelgeving voor? Bij Wegmisbruikers kwamen regelmatig mensen voorbij met gladde banden en die kregen daar een bon voor.

Edit: even op google gekeken. Er zijn regels. Maar de minimale profieldikte is 1,6mm :') :') Dat mag best wel meer zijn wmb.
Precies. En ik heb banden meegemaakt die met vol profiel al begonnen te glijden op een enigszins nat wegdek. Dat zijn die goedkope krengen dus.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:58:27 #287
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Ze moeten daar vangrail plaatsen, stel je voor dat er weer opdezelfde plek iemand eruit vliegt, het kan, want het is een bocht. Ik heb kritiek, maar ook compliment, omdat NL beste wegen heeft van heel Europa.
"Ze" moeten niets. Die vangrail doortrekken tot einde boogstraal kan weer voor veiligheidsissues lijden die ervoor zorgen dat voertuigen recht tegen het vangraileinde op rijden bijvoorbeeld. Verder in de boogstraal een bocht kom je zijdelings tegen de vangrail, maar aan het begin van de bocht rijd je er vol tegenaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
"Ze" moeten niets. Die vangrail doortrekken tot einde boogstraal kan weer voor veiligheidsissues lijden die ervoor zorgen dat voertuigen recht tegen het vangraileinde op rijden bijvoorbeeld. Verder in de boogstraal een bocht kom je zijdelings tegen de vangrail, maar aan het begin van de bocht rijd je er vol tegenaan.
buiten dat, moeten ze niks omdat ongelukken bij het leven horen. Deal with it
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:00:06 #289
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400887
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies. En ik heb banden meegemaakt die met vol profiel al begonnen te glijden op een enigszins nat wegdek. Dat zijn die goedkope krengen dus.
Dat soort banden zouden ze dan ook moeten verbieden. Ik begrijp mensen die beknibbelen op banden sowieso niet. Het is het enige contact dat je hebt met de weg; dat moet zo goed mogelijk zijn. Ik betaal met liefde voor een premium band met goede prestaties - omdat mijn leven - maar vooral het leven van mijn gezin heel belangrijk is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Als de specialisten op het gebied van verkeersveiligheid het niet nodig achten om daar een vangrail te plaatsen, wie ben ik dan om er wat van te vinden. I.i.g. is de optie 'wir haben es nicht gewust' van de baan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:03:08 #291
pi_206400911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dat soort banden zouden ze dan ook moeten verbieden. Ik begrijp mensen die beknibbelen op banden sowieso niet. Het is het enige contact dat je hebt met de weg; dat moet zo goed mogelijk zijn. Ik betaal met liefde voor een premium band met goede prestaties - omdat mijn leven - maar vooral het leven van mijn gezin heel belangrijk is.
En dat van anderen.

Maar goed ik denk niet dat dat hier meegespeeld heeft. Al overtuig ik maar 1 automobilist om betere banden te nemen is dat winst.

Kies maar eens voor a merk banden, laat je auto uitlijnen en bedank me later :) wereld van verschil.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:05:47 #292
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400939
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Als de specialisten op het gebied van verkeersveiligheid het niet nodig achten om daar een vangrail te plaatsen, wie ben ik dan om er wat van te vinden. I.i.g. is de optie 'wir haben es nicht gewust' van de baan.
Volgens mij probeert RWS dat ook helemaal niet te doen hier.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400961
Er is een Telefoon gevonden waarschijnlijk van Sanne
pi_206400985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:36 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Dat is de 2e APK, de eerste APK is op 24-08-2021 uitgevoerd. Nieuwe auto's hebben hun eerste APK na 4 jaar en die is 2 jaar geldig.
Klopt, ik verrekende mij. Maar dan nog kan er in 2 jaar heel veel mis raken aan een auto.
pi_206401058
twitter

DSIGoden. @Wereldgozer @de_boswachter
pi_206401094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:18 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
DSIGoden. @:wereldgozer @:de_boswachter
Spijkerbroekies worden wel nat in 't water
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:37:14 #298
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206401251
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En dat van anderen.

Maar goed ik denk niet dat dat hier meegespeeld heeft. Al overtuig ik maar 1 automobilist om betere banden te nemen is dat winst.

Kies maar eens voor a merk banden, laat je auto uitlijnen en bedank me later :) wereld van verschil.
Ook van een goed B-merk kan prima zijn, alsnog een wereld van verschil naast een stel Linglongs van ¤39,95 per hoek.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:44:47 #299
pi_206401325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:37 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Ook van een goed B-merk kan prima zijn, alsnog een wereld van verschil naast een stel Linglongs van ¤39,95 per hoek.
Ja fair enough, de grotere merken hebben vaak ook een goedkoper submerk. Maar in mijn ervaring win je daar qua prijs niet heel veel mee.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:48:54 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206401368
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Omdat het na een vermissing is van een kind van tien is
AmbertAlert, begeleidster, vader die nuet 100% juist informeert, plots van de rader, dagen lang.

Dan gaan mensen eigen verhalen bedenken en worden mensen anders.
Vader die niet juist informeert?
Heb je daar een linkje van, dat heb ik helemaal gemist.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:50:11 #301
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206401379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vader die niet juist informeert?
Heb je daar een linkje van, dat heb ik helemaal gemist.
Oh bedoelde die Mark, te veel roddels over die man gezien.
Ik zal dat weghalen
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')