abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206393336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik krijg sterk de indruk dat dat toevallig een stok was waar die Merkel mee kon slaan., niet dat dat hem daadwerkelijk iets boeide.
Betwijfel ik.
De VS heeft certificering van nordstream 2 tegengehouden. Trump was ook fel tegenstander van die gasleiding.
Ik denk zelf dat ook Trump liever niet ziet dat Rusland de VS voorbij gaat streven in de macht in de wereld. En Oekraïne is voor de VS een uitgelezen kans om Rusland flink te verzwakken, zonder dat de Amerikanen hun handen hoeven te bevuilen.
En als je kijkt wat bijvoorbeeld de oorlog in Iraq heeft gekost en wat de VS uitgeeft aan Oekraïne, dan is dat laatste nog steeds peanuts.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206393347
Trump was ook de eerste die eens echt werk maakte om China tegen te werken als leverancier van alles zonder belastingen.

Voor de rest en vooral binnenlands is het een enorme dipshit.
Vakman pur sang
pi_206393354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het blijft een bizar systeem. Alsof je hier zou moeten kiezen tussen VVD/D66 en de SGP :')
Moeten kiezen tussen VVD en PvdA zou dan meer recht doen aan de historie in NL. Maar dan zouden dus bij de VVD alle FvD, PVV, BBB, CDA, SGP, JA21 figuren zitten. Bij de Pvda alle SP, DENK, BIJ1, PvdD, GL en het gros van D66 zitten. Dan zou je in een situatie komen dat vooral de CU-kiezers de uitslag zouden bepalen, die zijn wel vrij links qua sociaaleconomische standpunten maar daar zouden er dan weer een hoop toch op die conservatieve rechterpartij stemmen, want abortus en euthanasie :D

Het NL-landschap is wel bizar versnipperd momenteel maar ik zou toch voor geen goud willen ruilen voor een 2-partijensysteem.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206393367
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje anti Trump hier.
Trump maakt korte metten met Poetin man.
Hoe dan? Met nukes?
pi_206393389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Als de VS nu ineens besluiten om Putin te rehabiliteren dan staan wij (en Brussel) wel echt ongenadig hard voor lul.
Nee, dan staan de VS in hun hemd. De waarheid blijft de waarheid. Als de Amerikanen een criminele gek die staatsgeheimen aan een journalist laat zien - don’t tell I showed you this- opnieuw in het zadel willen hijsen zijn ze hard op weg naar een autocratie. Alleen zal meer dan de helft van de bevolking dat niet accepteren, Burgeroorlog 2.0
(Meer dan de helft = alle democraten +de Liz Cheney-Adam Kinsinger-republikeinen)
pi_206393390
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Rob geeft duiding
[ twitter ]
Wat die Rob zegt is een grote bult van onzin met daartussen soms ook treffendheid.
pi_206393420
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nee, dan staan de VS in hun hemd. De waarheid blijft de waarheid. Als de Amerikanen een criminele gek die staatsgeheimen aan een journalist laat zien - don’t tell I showed you this- opnieuw in het zadel willen hijsen zijn ze hard op weg naar een autocratie. Alleen zal meer dan de helft van de bevolking dat niet accepteren, Burgeroorlog 2.0
(Meer dan de helft = alle democraten +de Liz Cheney-Adam Kinsinger-republikeinen)
Laten we het hopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206393428
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij werd niet nipt verslagen, hij werd met een ruime meerderheid van stemmen verslagen. Alleen door dat idiote Amerikaanse kiessysteem dat nog dateert uit de tijd dat staten afgevaardigden te paard naar Washington moesten sturen krijg je die rare verhoudingen.
En Biden is niet dement, hij is een stotteraar die het stotteren overwonnen heeft. Stotteraars proberen moeilijke woorden te vervangen door synoniemen, dat geeft soms problemen, je moet dan de lijn van het verhaal vasthouden en snel synoniemen zoeken.
Trump en Biden zijn praktisch even oud, maar Biden heeft geen luiers nodig en ook niet zoveel haarlak.
pi_206393445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar goed laten we wel wezen, hij werd nipt verslagen door een demente bejaarde. Als de Democraten met een serieuze kandidaat komen zou Trump toch geen partij moeten zijn?
Nipt? :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:38 schreef YStec het volgende:

[..]
Wat die Rob zegt is een grote bult van onzin met daartussen soms ook treffendheid.
Dat is inmiddels debunkt, hij is DE autoriteit op gebied van geopolitiek in Nederland.
Vakman pur sang
pi_206393459
quote:
Traangas. Die schrijven we bij op de lijst voor het tribunaal voor oorlogsmisdadigers.
zie email 27 oktober
pi_206393462
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is inmiddels debunkt, hij is DE autoriteit op gebied van geopolitiek in Nederland.
Als je echt gelooft dat Rusland nog een (waardig) offensief kan beginnen let je echt niet op. :').
pi_206393463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206393474
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:45 schreef YStec het volgende:

[..]
Als je echt gelooft dat Rusland nog een (waardig) offensief kan beginnen let je echt niet op. :').
Sommige mensen geloofden ook een autoriteit als van Dissel of Koopmans niet.

Rob heeft altijd gelijk, wordt niet opgelet door mensen.
Vakman pur sang
pi_206393483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:41 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heel veelzeggend ja, ik ben op 29- jarige leeftijd eens van de bovenste tree tot de vloer op mijn rug de trap af gegaan, heb als 50-jarige eens een kwartier onderaan een trap gelegen omdat ik de laatste tree al dacht te hebben, ben opgeraapt door een voorbijganger omdat ik een opstaand randje bij een stoep miste en ben ook wel een paar keer gestruikeld op een onbekende trap.
Alleen worden al mijn bewegingen niet door camera’s gevolgd.
pi_206393485
quote:

[..]
Hij werd niet nipt verslagen, hij werd met een ruime meerderheid van stemmen verslagen. Alleen door dat idiote Amerikaanse kiessysteem dat nog dateert uit de tijd dat staten afgevaardigden te paard naar Washington moesten sturen krijg je die rare verhoudingen.
En Biden is niet dement, hij is een stotteraar die het stotteren overwonnen heeft. Stotteraars proberen moeilijke woorden te vervangen door synoniemen, dat geeft soms problemen, je moet dan de lijn van het verhaal vasthouden en snel synoniemen zoeken.
Trump en Biden zijn praktisch even oud, maar Biden heeft geen luiers nodig en ook niet zoveel haarlak.
Zoiets als onderstaand verhaal komt niet bepaald goed over voor zijn imago.

quote:
Biden vraagt naar overleden Congreslid: “Waar is Jackie?”

De Amerikaanse president Joe Biden heeft een grote blunder begaan tijdens een conferentie over honger, voeding en gezondheid. Biden wou de organisatie graag bedanken en wilde daarom ook congreslid Jackie Walorski (58) bedanken. Deze vrouw was echter twee maanden geleden om het leven gekomen bij een auto-ongeval.

Walorski, een Republikeinse parlementariër uit Indiana, was een van de vier initiatiefnemers van het partij-overstijgende evenement. Maar ze verongelukte begin vorige maand in gezelschap van twee stafmedewerkers. Dat was de Amerikaanse president dus vergeten. Opvallende vergissing aangezien het Witte Huis onmiddellijk na het overlijden een verklaring de wereld instuurde dat Biden en zijn vrouw Jill “geschokt en bedroefd” waren door het noodlottige ongeval.
https://www.msn.com/nl-be(...)-AA12nybl?li=BBqj2K6
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_206393501
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Trump was ook de eerste die eens echt werk maakte om China tegen te werken als leverancier van alles zonder belastingen.

Voor de rest en vooral binnenlands is het een enorme dipshit.
Onder Obama maakte de VS al een draai wat betreft buitenlands beleid. Het werd veel meer gericht op Azië (lees: China) dan onder de Bushes die een obsessie met Irak hadden vooral.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206393504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:47 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heel veelzeggend ja, ik ben op 29- jarige leeftijd eens van de bovenste tree tot de vloer op mijn rug de trap af gegaan, heb als 50-jarige eens een kwartier onderaan een trap gelegen omdat ik de laatste tree al dacht te hebben, ben opgeraapt door een voorbijganger omdat ik een opstaand randje bij een stoep miste en ben ook wel een paar keer gestruikeld op een onbekende trap.
Alleen worden al mijn bewegingen vniet door camera’s gevolgd.
Mijn God wat onhandig, ben nog nooit een trap afgevallen in 44 jaar.
Vakman pur sang
pi_206393524
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Nipt? :')
Biden had 51% van de kiesmannen. Wel een kutsysteem natuurlijk. Clinton had meer stemmen maar werd alsnog geen president. Al Gore geloof ik ook.

Maar daar ging mijn post niet over. Het ging erom dat ik denk dat als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat komen, het verslaan van Trump geen probleem zou moeten zijn.
pi_206393531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Biden had 51% van de kiesmannen. Wel een kutsysteem natuurlijk. Clinton had meer stemmen maar werd alsnog geen president. Al Gore geloof ik ook.
Ja. Zeker een kutsysteem.
En hoeveel procent van de stemmen had Biden?(oprechte vraag)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393540
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eerder onvoetig of onbenig?
Maar knap van jou hoor.
pi_206393544
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar daar ging mijn post niet over. Het ging erom dat ik denk dat als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat komen, het verslaan van Trump geen probleem zou moeten zijn.
:?

Biden had 56.9% van de kiesmannen vs 43.1% voor Trump en de popular vote was 51.3% vs 46.9%. Hoe dan ook een kutsysteem, dat sowieso wel ja. Elk onderdeel zo'n beetje van hoe ze hun vertegenwoordigers kiezen.
pi_206393551
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Rob heeft altijd gelijk.
PAs op! Kernwapen vanuit het oosten!
zie email 27 oktober
pi_206393555
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoeveel procent van de stemmen had Biden?
Geen idee in ieder geval iets van 8 miljoen stemmen meer. Ik snap ook niet waar dat gekut met die kiesmannen voor dient. Doe gewoon one man one vote, klaar. Veel eerlijker en democratischer ook.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:54:00 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206393557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rob, ben jij het?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206393573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen idee in ieder geval iets van 8 miljoen stemmen meer. Ik snap ook niet waar dat gekut met die kiesmannen voor dient. Doe gewoon one man one vote, klaar. Veel eerlijker en democratischer ook.
In dat systeem lijkt NL nogal uniek te zijn. Helaas.
Sommige landen hebben ook stemrondes etc, dat er steeds een kandidaat afvalt.

Ons systeem bevalt me eigenlijk wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393583
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb als kind een keer sandalen aan mn handen gedaan om vervolgens op handen en voeten head first van de trap af te klauteren, bij de eerste tree ging het al mis en viel helemaal tot onderaan, ik kon me ook nergens vastgrijpen, omdat ik sandalen aan mn handen had.
Цой жив
pi_206393591
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het grote probleem voor de democraten is altijd het op de proppen komen met een fatsoenlijke kandidaat. Als het geen ontzettend charismatisch figuur is verliest de democratische kandidaat vrijwel altijd. Biden is daar echt een uitzondering op en dat is vooral te danken aan dat Trump zo rampzalig was.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:57:54 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206393600
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Coalitievorming past ook in onze poldercultuur, van oudsher gaan we niet zo goed op "baasspelers"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:58:57 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206393610
quote:

[..]
Voor een presidentsverkiezing van een federatie van staten is het juist een uitstekend systeem. Als er ooit een federale verenigde staten van Europa komt, vind ik het wel fijn wanneer landen als Italië (3,5 x zoveel inwoners), Spanje (2,8 x zoveel), Polen (2,2 x zoveel) en Roemenië (2 miljoen meer inwoners) niet zwaar bepalend gaan zijn in wie er president wordt.
pi_206393617
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik heb als kind een keer sandalen aan mn handen gedaan om vervolgens op handen en voeten head first van de trap af te klauteren, bij de eerste tree ging het al mis en viel helemaal tot onderaan, ik kon me ook nergens vastgrijpen, omdat ik sandalen aan mn handen had.
Aha kan gebeuren ja. :)
Vakman pur sang
pi_206393634
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel landen hebben een districtenstelsel. Maar daardoor gaan alsnog veel stemmen verloren omdat het alsnog een vorm van winner takes all is.

Ons systeem is niet zo slecht. Al zou ik wel graag een eerlijker verdeling over de provincies zien plus een aantal zetels voor Caribisch Nederland.
pi_206393635
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:57 schreef zalkc het volgende:

[..]
Coalitievorming past ook in onze poldercultuur, van oudsher gaan we niet zo goed op "baasspelers"
Ja.
En ook een half ronde tweede kamer.
Zo anders dan de House of Commons in het VK bijv. Waar ze letterlijk tegenover elkaar zitten. En waar je met 46% (of was het nog minder?) de alleen regerende partij bent met het FPTV systeem.

Echt, wij doen het zo slecht niet. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rusland zou rationeel gezien ook geen oorlog beginnen, dat zou op alle vlakken veel te veel kosten met alle gevolgen van dien.
pi_206393644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar is een grondwetswijziging voor nodig en er is ongeveer -1000% kans dat de Republikeinen daar mee in zouden stemmen. Die hebben namelijk het grootste voordeel van het huidige systeem. En zelfs als de Republikeinse partij voor een groot genoeg deel mee zou stemmen voor zo'n verandering zou dat volgens mij nog vrij makkelijk tegen gehouden kunnen worden door het supreme court wat voor de meerderheid uit zeer conservatieve republikeinen bestaat.

Nou is dat niet per se een Amerikaans verschijnsel. In vrijwel alle langdurige democratieën is het significant wijzigen van het kiessysteem zo moeilijk dat het maar zelden gebeurt.
pi_206393646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Veel landen hebben een districtenstelsel. Maar daardoor gaan alsnog veel stemmen verloren omdat het alsnog een vorm van winner takes all is.

Ons systeem is niet zo slecht. Al zou ik wel graag een eerlijker verdeling over de provincies zien plus een aantal zetels voor Caribisch Nederland.
Schrijven we nu hetzelfde..dat NL niet zo'n slecht systeem heeft? _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393651
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als we nog wat meer versplinteren zie ik dat als grote nadeel. Straks 25 shitpartijen zonder inhoud.
Je zou naar Max 5 partijen kunnen, een linkse, midden en rechtse partij. En nog 2 domme partijen, iets met dieren of piraten.
Vakman pur sang
pi_206393653
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Voor een presidentsverkiezing van een federatie van staten is het juist een uitstekend systeem. Als er ooit een federale verenigde staten van Europa komt, vind ik het wel fijn wanneer landen als Italië (3,5 x zoveel inwoners), Spanje (2,8 x zoveel), Polen (2,2 x zoveel) en Roemenië (2 miljoen meer inwoners) niet zwaar bepalend gaan zijn in wie er president wordt.
Que? In de Staten met meeste inwoners zijn ook de meeste kiesmannen te behalen?
pi_206393683
quote:

[..]
Dat is echt zo bizar ver weg dat ik op dit moment echt geen enkele manier kan zien waarop dat in de komende 50 jaar of zo gaat gebeuren. Er is letterlijk niet één land in de EU die dat zou willen op dit moment, nog niet een beetje.
pi_206393695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Schrijven we nu hetzelfde..dat NL niet zo'n slecht systeem heeft? _O-
Ja eigenlijk wel :P

Wat ik ook een goede zaak vind is dat er, op papier, niet teveel macht ligt bij 1 persoon.

We zijn niet een soort neo-keizerrijk zoals Frankrijk met een staatshoofd dat het parlement kan ontbinden, ministers ontslaan etc.
pi_206393697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Que? In de Staten met meeste inwoners zijn ook de meeste kiesmannen te behalen?
Wat ik begrijp:
De inwoners in de steden aan de kusten hebben minder stem dan die in het binnenland.
De Republikeinen worden bevoordeeld in dit systeem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393699
quote:

[..]
Misschien moeten ze dan in Amerika ook eens opnieuw naar de aantallen bewoners in de verschillende staten kijken.
pi_206393709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat is echt zo bizar ver weg dat ik op dit moment echt geen enkele manier kan zien waarop dat in de komende 50 jaar of zo gaat gebeuren. Er is letterlijk niet één land in de EU die dat zou willen op dit moment, nog niet een beetje.
Ik denk dat je je daarin vergist, want dat is letterlijk wat het principe van de “ever closer union” inhoudt. Alleen denk ik niet dat er veel draagvlak voor is.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 23:11:56 #196
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206393730
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sommige mensen geloofden ook een autoriteit als van Dissel of Koopmans niet.

Rob heeft altijd gelijk, wordt niet opgelet door mensen.
Koopmans is wel echt ongeloofwaardig met dat bezoek aan China :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 23:12:39 #197
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_206393738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als we nog wat meer versplinteren zie ik dat als grote nadeel. Straks 25 shitpartijen zonder inhoud.
Je zou naar Max 5 partijen kunnen, een linkse, midden en rechtse partij. En nog 2 domme partijen, iets met dieren of piraten.
Max 5 partijen, waarvan er ten alle tijden 2 moeten samenwerken, lijkt mij het beste systeem. Denk echter dat de onderverdeling in NL anders zal zijn :s) .

Links-socialistisch / Progressief-Europees / Rechts-liberaal / Centrum-conservatief (gelovig) / Spectrumloos Populistisch
pi_206393745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan in Amerika ook eens opnieuw naar de aantallen bewoners in de verschillende staten kijken.
Sws vind ik eens systeem verkeerd waarin je stem als minderheid totaal niet gehoord wordt.
Ben je republikein in een overwegend democratische staat? Jammer joh..weg stem. Het heeft dan dus 0 zin om te gaan stemmen.

Dat is toch triest? Ieder stem zou moeten tellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206393751
quote:

[..]
Het probleem is alleen dat als in een staat een kandiaat met 51% wint, dat hij wel 100% van de kiesmannen krijgt.
Цой жив
pi_206393752
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het probleem van een significante kiesdrempel is dan weer dat er heel weinig ruimte is voor vernieuwing en dat er soms gewoon gevestigde partijen ineens compleet uit het parlement verdwijnen. Kijk bijvoorbeeld naar de FDP in Duitsland. Die ogenschijnlijk niet zo grote 5% kiesdrempel heeft het Duitse politieke bestel maar al te dicht naar een 2-partijenstelsel gevoerd vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')