Betwijfel ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat dat toevallig een stok was waar die Merkel mee kon slaan., niet dat dat hem daadwerkelijk iets boeide.
Moeten kiezen tussen VVD en PvdA zou dan meer recht doen aan de historie in NL. Maar dan zouden dus bij de VVD alle FvD, PVV, BBB, CDA, SGP, JA21 figuren zitten. Bij de Pvda alle SP, DENK, BIJ1, PvdD, GL en het gros van D66 zitten. Dan zou je in een situatie komen dat vooral de CU-kiezers de uitslag zouden bepalen, die zijn wel vrij links qua sociaaleconomische standpunten maar daar zouden er dan weer een hoop toch op die conservatieve rechterpartij stemmen, want abortus en euthanasiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het blijft een bizar systeem. Alsof je hier zou moeten kiezen tussen VVD/D66 en de SGP
Hoe dan? Met nukes?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje anti Trump hier.
Trump maakt korte metten met Poetin man.
Nee, dan staan de VS in hun hemd. De waarheid blijft de waarheid. Als de Amerikanen een criminele gek die staatsgeheimen aan een journalist laat zien - don’t tell I showed you this- opnieuw in het zadel willen hijsen zijn ze hard op weg naar een autocratie. Alleen zal meer dan de helft van de bevolking dat niet accepteren, Burgeroorlog 2.0quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Als de VS nu ineens besluiten om Putin te rehabiliteren dan staan wij (en Brussel) wel echt ongenadig hard voor lul.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, dan staan de VS in hun hemd. De waarheid blijft de waarheid. Als de Amerikanen een criminele gek die staatsgeheimen aan een journalist laat zien - don’t tell I showed you this- opnieuw in het zadel willen hijsen zijn ze hard op weg naar een autocratie. Alleen zal meer dan de helft van de bevolking dat niet accepteren, Burgeroorlog 2.0
(Meer dan de helft = alle democraten +de Liz Cheney-Adam Kinsinger-republikeinen)
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij werd niet nipt verslagen, hij werd met een ruime meerderheid van stemmen verslagen. Alleen door dat idiote Amerikaanse kiessysteem dat nog dateert uit de tijd dat staten afgevaardigden te paard naar Washington moesten sturen krijg je die rare verhoudingen.
En Biden is niet dement, hij is een stotteraar die het stotteren overwonnen heeft. Stotteraars proberen moeilijke woorden te vervangen door synoniemen, dat geeft soms problemen, je moet dan de lijn van het verhaal vasthouden en snel synoniemen zoeken.
Trump en Biden zijn praktisch even oud, maar Biden heeft geen luiers nodig en ook niet zoveel haarlak.
Nipt?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar goed laten we wel wezen, hij werd nipt verslagen door een demente bejaarde. Als de Democraten met een serieuze kandidaat komen zou Trump toch geen partij moeten zijn?
Dat is inmiddels debunkt, hij is DE autoriteit op gebied van geopolitiek in Nederland.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:38 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat die Rob zegt is een grote bult van onzin met daartussen soms ook treffendheid.
Traangas. Die schrijven we bij op de lijst voor het tribunaal voor oorlogsmisdadigers.quote:
Als je echt gelooft dat Rusland nog een (waardig) offensief kan beginnen let je echt niet op.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inmiddels debunkt, hij is DE autoriteit op gebied van geopolitiek in Nederland.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige mensen geloofden ook een autoriteit als van Dissel of Koopmans niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:45 schreef YStec het volgende:
[..]
Als je echt gelooft dat Rusland nog een (waardig) offensief kan beginnen let je echt niet op..
Heel veelzeggend ja, ik ben op 29- jarige leeftijd eens van de bovenste tree tot de vloer op mijn rug de trap af gegaan, heb als 50-jarige eens een kwartier onderaan een trap gelegen omdat ik de laatste tree al dacht te hebben, ben opgeraapt door een voorbijganger omdat ik een opstaand randje bij een stoep miste en ben ook wel een paar keer gestruikeld op een onbekende trap.quote:
Zoiets als onderstaand verhaal komt niet bepaald goed over voor zijn imago.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij werd niet nipt verslagen, hij werd met een ruime meerderheid van stemmen verslagen. Alleen door dat idiote Amerikaanse kiessysteem dat nog dateert uit de tijd dat staten afgevaardigden te paard naar Washington moesten sturen krijg je die rare verhoudingen.
En Biden is niet dement, hij is een stotteraar die het stotteren overwonnen heeft. Stotteraars proberen moeilijke woorden te vervangen door synoniemen, dat geeft soms problemen, je moet dan de lijn van het verhaal vasthouden en snel synoniemen zoeken.
Trump en Biden zijn praktisch even oud, maar Biden heeft geen luiers nodig en ook niet zoveel haarlak.
https://www.msn.com/nl-be(...)-AA12nybl?li=BBqj2K6quote:Biden vraagt naar overleden Congreslid: “Waar is Jackie?”
De Amerikaanse president Joe Biden heeft een grote blunder begaan tijdens een conferentie over honger, voeding en gezondheid. Biden wou de organisatie graag bedanken en wilde daarom ook congreslid Jackie Walorski (58) bedanken. Deze vrouw was echter twee maanden geleden om het leven gekomen bij een auto-ongeval.
Walorski, een Republikeinse parlementariër uit Indiana, was een van de vier initiatiefnemers van het partij-overstijgende evenement. Maar ze verongelukte begin vorige maand in gezelschap van twee stafmedewerkers. Dat was de Amerikaanse president dus vergeten. Opvallende vergissing aangezien het Witte Huis onmiddellijk na het overlijden een verklaring de wereld instuurde dat Biden en zijn vrouw Jill “geschokt en bedroefd” waren door het noodlottige ongeval.
Onder Obama maakte de VS al een draai wat betreft buitenlands beleid. Het werd veel meer gericht op Azië (lees: China) dan onder de Bushes die een obsessie met Irak hadden vooral.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Trump was ook de eerste die eens echt werk maakte om China tegen te werken als leverancier van alles zonder belastingen.
Voor de rest en vooral binnenlands is het een enorme dipshit.
Mijn God wat onhandig, ben nog nooit een trap afgevallen in 44 jaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heel veelzeggend ja, ik ben op 29- jarige leeftijd eens van de bovenste tree tot de vloer op mijn rug de trap af gegaan, heb als 50-jarige eens een kwartier onderaan een trap gelegen omdat ik de laatste tree al dacht te hebben, ben opgeraapt door een voorbijganger omdat ik een opstaand randje bij een stoep miste en ben ook wel een paar keer gestruikeld op een onbekende trap.
Alleen worden al mijn bewegingen vniet door camera’s gevolgd.
Biden had 51% van de kiesmannen. Wel een kutsysteem natuurlijk. Clinton had meer stemmen maar werd alsnog geen president. Al Gore geloof ik ook.quote:
Ja. Zeker een kutsysteem.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Biden had 51% van de kiesmannen. Wel een kutsysteem natuurlijk. Clinton had meer stemmen maar werd alsnog geen president. Al Gore geloof ik ook.
Eerder onvoetig of onbenig?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn God wat onhandig, ben nog nooit een trap afgevallen in 44 jaar.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Biden had 51% van de kiesmannen. Wel een kutsysteem natuurlijk. Clinton had meer stemmen maar werd alsnog geen president. Al Gore geloof ik ook.
Maar daar ging mijn post niet over. Het ging erom dat ik denk dat als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat komen, het verslaan van Trump geen probleem zou moeten zijn.
Geen idee in ieder geval iets van 8 miljoen stemmen meer. Ik snap ook niet waar dat gekut met die kiesmannen voor dient. Doe gewoon one man one vote, klaar. Veel eerlijker en democratischer ook.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de stemmen had Biden?
Rob, ben jij het?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
PAs op! Kernwapen vanuit het oosten!
In dat systeem lijkt NL nogal uniek te zijn. Helaas.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen idee in ieder geval iets van 8 miljoen stemmen meer. Ik snap ook niet waar dat gekut met die kiesmannen voor dient. Doe gewoon one man one vote, klaar. Veel eerlijker en democratischer ook.
Ik heb als kind een keer sandalen aan mn handen gedaan om vervolgens op handen en voeten head first van de trap af te klauteren, bij de eerste tree ging het al mis en viel helemaal tot onderaan, ik kon me ook nergens vastgrijpen, omdat ik sandalen aan mn handen had.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn God wat onhandig, ben nog nooit een trap afgevallen in 44 jaar.
Het grote probleem voor de democraten is altijd het op de proppen komen met een fatsoenlijke kandidaat. Als het geen ontzettend charismatisch figuur is verliest de democratische kandidaat vrijwel altijd. Biden is daar echt een uitzondering op en dat is vooral te danken aan dat Trump zo rampzalig was.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar daar ging mijn post niet over. Het ging erom dat ik denk dat als de Democraten met een fatsoenlijke kandidaat komen, het verslaan van Trump geen probleem zou moeten zijn.
Coalitievorming past ook in onze poldercultuur, van oudsher gaan we niet zo goed op "baasspelers"quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat systeem lijkt NL nogal uniek te zijn. Helaas.
Sommige landen hebben ook stemrondes etc, dat er steeds een kandidaat afvalt.
Ons systeem bevalt me eigenlijk wel.
Voor een presidentsverkiezing van een federatie van staten is het juist een uitstekend systeem. Als er ooit een federale verenigde staten van Europa komt, vind ik het wel fijn wanneer landen als Italië (3,5 x zoveel inwoners), Spanje (2,8 x zoveel), Polen (2,2 x zoveel) en Roemenië (2 miljoen meer inwoners) niet zwaar bepalend gaan zijn in wie er president wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Aha kan gebeuren ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb als kind een keer sandalen aan mn handen gedaan om vervolgens op handen en voeten head first van de trap af te klauteren, bij de eerste tree ging het al mis en viel helemaal tot onderaan, ik kon me ook nergens vastgrijpen, omdat ik sandalen aan mn handen had.
Veel landen hebben een districtenstelsel. Maar daardoor gaan alsnog veel stemmen verloren omdat het alsnog een vorm van winner takes all is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat systeem lijkt NL nogal uniek te zijn. Helaas.
Sommige landen hebben ook stemrondes etc, dat er steeds een kandidaat afvalt.
Ons systeem bevalt me eigenlijk wel.
Ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Coalitievorming past ook in onze poldercultuur, van oudsher gaan we niet zo goed op "baasspelers"
Rusland zou rationeel gezien ook geen oorlog beginnen, dat zou op alle vlakken veel te veel kosten met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
PAs op! Kernwapen vanuit het oosten!
Daar is een grondwetswijziging voor nodig en er is ongeveer -1000% kans dat de Republikeinen daar mee in zouden stemmen. Die hebben namelijk het grootste voordeel van het huidige systeem. En zelfs als de Republikeinse partij voor een groot genoeg deel mee zou stemmen voor zo'n verandering zou dat volgens mij nog vrij makkelijk tegen gehouden kunnen worden door het supreme court wat voor de meerderheid uit zeer conservatieve republikeinen bestaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen idee in ieder geval iets van 8 miljoen stemmen meer. Ik snap ook niet waar dat gekut met die kiesmannen voor dient. Doe gewoon one man one vote, klaar. Veel eerlijker en democratischer ook.
Schrijven we nu hetzelfde..dat NL niet zo'n slecht systeem heeft?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Veel landen hebben een districtenstelsel. Maar daardoor gaan alsnog veel stemmen verloren omdat het alsnog een vorm van winner takes all is.
Ons systeem is niet zo slecht. Al zou ik wel graag een eerlijker verdeling over de provincies zien plus een aantal zetels voor Caribisch Nederland.
Als we nog wat meer versplinteren zie ik dat als grote nadeel. Straks 25 shitpartijen zonder inhoud.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Veel landen hebben een districtenstelsel. Maar daardoor gaan alsnog veel stemmen verloren omdat het alsnog een vorm van winner takes all is.
Ons systeem is niet zo slecht. Al zou ik wel graag een eerlijker verdeling over de provincies zien plus een aantal zetels voor Caribisch Nederland.
Que? In de Staten met meeste inwoners zijn ook de meeste kiesmannen te behalen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Voor een presidentsverkiezing van een federatie van staten is het juist een uitstekend systeem. Als er ooit een federale verenigde staten van Europa komt, vind ik het wel fijn wanneer landen als Italië (3,5 x zoveel inwoners), Spanje (2,8 x zoveel), Polen (2,2 x zoveel) en Roemenië (2 miljoen meer inwoners) niet zwaar bepalend gaan zijn in wie er president wordt.
Dat is echt zo bizar ver weg dat ik op dit moment echt geen enkele manier kan zien waarop dat in de komende 50 jaar of zo gaat gebeuren. Er is letterlijk niet één land in de EU die dat zou willen op dit moment, nog niet een beetje.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Voor een presidentsverkiezing van een federatie van staten is het juist een uitstekend systeem. Als er ooit een federale verenigde staten van Europa komt, vind ik het wel fijn wanneer landen als Italië (3,5 x zoveel inwoners), Spanje (2,8 x zoveel), Polen (2,2 x zoveel) en Roemenië (2 miljoen meer inwoners) niet zwaar bepalend gaan zijn in wie er president wordt.
Ja eigenlijk welquote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Schrijven we nu hetzelfde..dat NL niet zo'n slecht systeem heeft?
Wat ik begrijp:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Que? In de Staten met meeste inwoners zijn ook de meeste kiesmannen te behalen?
Misschien moeten ze dan in Amerika ook eens opnieuw naar de aantallen bewoners in de verschillende staten kijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist, want dat is letterlijk wat het principe van de “ever closer union” inhoudt. Alleen denk ik niet dat er veel draagvlak voor is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is echt zo bizar ver weg dat ik op dit moment echt geen enkele manier kan zien waarop dat in de komende 50 jaar of zo gaat gebeuren. Er is letterlijk niet één land in de EU die dat zou willen op dit moment, nog niet een beetje.
CS heet in de volksmond traangas...quote:
Koopmans is wel echt ongeloofwaardig met dat bezoek aan Chinaquote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sommige mensen geloofden ook een autoriteit als van Dissel of Koopmans niet.
Rob heeft altijd gelijk, wordt niet opgelet door mensen.
Max 5 partijen, waarvan er ten alle tijden 2 moeten samenwerken, lijkt mij het beste systeem. Denk echter dat de onderverdeling in NL anders zal zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als we nog wat meer versplinteren zie ik dat als grote nadeel. Straks 25 shitpartijen zonder inhoud.
Je zou naar Max 5 partijen kunnen, een linkse, midden en rechtse partij. En nog 2 domme partijen, iets met dieren of piraten.
Sws vind ik eens systeem verkeerd waarin je stem als minderheid totaal niet gehoord wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan in Amerika ook eens opnieuw naar de aantallen bewoners in de verschillende staten kijken.
Het probleem is alleen dat als in een staat een kandiaat met 51% wint, dat hij wel 100% van de kiesmannen krijgt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het probleem van een significante kiesdrempel is dan weer dat er heel weinig ruimte is voor vernieuwing en dat er soms gewoon gevestigde partijen ineens compleet uit het parlement verdwijnen. Kijk bijvoorbeeld naar de FDP in Duitsland. Die ogenschijnlijk niet zo grote 5% kiesdrempel heeft het Duitse politieke bestel maar al te dicht naar een 2-partijenstelsel gevoerd vaak.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als we nog wat meer versplinteren zie ik dat als grote nadeel. Straks 25 shitpartijen zonder inhoud.
Je zou naar Max 5 partijen kunnen, een linkse, midden en rechtse partij. En nog 2 domme partijen, iets met dieren of piraten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |