Voor de liefhebbers: de huidige lening is 185k tegen 4,95%.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG herfinanciering 1 jaar https://investeren.sameni(...)-219-herfinanciering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar of de woningen nou voor minder verkocht zijn dan verwacht of dat ze bedoelen dat de bouwkosten hoger waren. Indien het eerste dan is het wel een aanduiding van de onzekerheid van de waarde van vakantiehuizen en misschien van de afkoelende woningmarkt.
En dat ze het lieflijke Beuningen meteen maar tot stad hebben gepromoveerd. Wel een aardige locatie trouwens.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Uit de pitch
[..]
Valt me op dat allen in China/Hong Kong zijn geboren en als tieners naar Nederland zijn gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:27 schreef OpDieFiets het volgende:
Nieuws inzake het dossier Pr*c*d* H*ld*ng (CCF)Heerlijke timingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had 3 jaar geleden al moeten gebeuren.
Pecunia non olet
De tekst moet nog wat bijgeschaafd worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:43 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen kortlopende bij NLi (zorghotel) https://platform.nlinvesteert.nl/invest/Heelhelder_BV
Het is me ook nog niet helemaal duidelijk wat nou de status van het geheel is. In 2021 werd er nog geprocedeerd door omwonenden over de vergunningen. Je kan dan wel een vergunning hebben, maar als hier nog over geprocedeerd wordt zegt dat niet zoveel. Ik vind ze bij NLI vaak onduidelijk met dit soort zaken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:48 schreef iprhba0 het volgende:
[..]
De tekst moet nog wat bijgeschaafd worden.
In de korte samenvatting is er sprake van een looptijd van 14 maanden, maar in de risicoanalyse lees ik:
De looptijd van de financiering is 36 maanden hetgeen kwalificeert als een bovengemiddeld risico.
Linkje:quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:43 schreef Horsemen het volgende:
Een bekende met een nieuwe 2 jarige lening met een 1e hypotheek:
Artem Tolmachev (Weimarstraat 342)
¤ 1.000.000 | 7,5% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/artem-tolmachev-weimarstraat-342/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Procederen kan komen doordat er ook asielzoekers in blijken te zitten dat vond ik opmerkelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:03 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Het is me ook nog niet helemaal duidelijk wat nou de status van het geheel is. In 2021 werd er nog geprocedeerd door omwonenden over de vergunningen. Je kan dan wel een vergunning hebben, maar als hier nog over geprocedeerd wordt zegt dat niet zoveel. Ik vind ze bij NLI vaak onduidelijk met dit soort zaken.
Bij de supplanken lening werd in de beschrijving dit voorjaar ook geschreven dat er nog verschuldigde uitgestelde belasting was. Nu blijkt dit 6 ton te zijn. Ik ben blij dat de nieuwe lening volgeschreven is, want ik vraag me af of dit ooit goed gaat komen.
quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef FrenkDeTank het volgende:
Kantoorpand linkBeide meegepaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zijn inmiddels best vooraanstaande personen bij het geheel betrokken dus denk dat het heus allemaal wel goed geregeld is. Ik begrijp alleen niet waarom zo'n platform niet gewoon een bondige concrete pitch kan opstellen. Kilometers tekst maar essentiële informatie moet je naar zoeken of ontbreekt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:35 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Procederen kan komen doordat er ook asielzoekers in blijken te zitten dat vond ik opmerkelijk
Wat de supplankenboer betreft: daar heb je een punt maar omdat de looptijd zo kort is hoop ik dat dit het probleem van de volgende geldgevers wordt
Misschien de laatste stuiptrekkingen, voordat de boel daar omvalt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:17 schreef Slijker het volgende:
Nu is Max Crowdfund voor het gemak ook maar gestopt met de rentebetalingen!
Bij bijna alle investeringen is wel iéts aan de hand zodat de aflossingen niet op tijd zijn en dan nu dit weer!
Ga dit eerdaags maar een bij de AFM aanhangig maken denk ik!
Ik hoop dat ze hier nog mee lezen, dan kunnen ze ff reageren!
Of zijn ze daar ook mee gestopt vanwaege de negatieve posts hier?
Gelijk een nieuwe van Fredquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:05 schreef leolinedance het volgende:
BRF groep 2 is nu live en loopt direct vol: https://www.collincrowdfund.nl/brf-groep-b-v-2/
Ik ontvang gewoon mijn betalingen. Misschien is er weer een probleem met doorstorten of zo, al meer gezien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:17 schreef Slijker het volgende:
Bij bijna alle investeringen is wel iéts aan de hand zodat de aflossingen niet op tijd zijn en dan nu dit weer!
wat mij betreft is 90% LTV echt niet ok met een looptijd van 18 maanden. Ik zit in het vastgoed en hoor om mij heen alleen maar dat erg geen deal meer doorgaat, taxatiewaarden onder druk staan en dat personeel al geloosd wordt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gelijk een nieuwe van Fred
https://www.collincrowdfund.nl/nhvp-b-v-3/
Op twee rentebetalingen na die afgelopen weekend vervielen, heb ik tot dusver ook gewoon alles binnen. (Corbul* niet meegerekend omdat ze full bullet zijn geworden)quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:26 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik ontvang gewoon mijn betalingen. Misschien is er weer een probleem met doorstorten of zo, al meer gezien.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:17 schreef Inductor het volgende:
[..]
Linkje:Meneer heeft ook 3 appartementen in Dubai. Misschien ligt het aan mij, maar ik vertrouw zijn karakter direct niet meer helemaal. Zit al in zijn eerdere "Teddy Kids", dat is wel genoeg dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er gelukkig maar 2 projecten lopen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:17 schreef Slijker het volgende:
Ik ben het wel met je eens maar gelet op hoge inflatie moet je een behoorlijk rendement halen en dus risico nemen. Het risico bij MAX acht ik vergelijkbaar met bv Estateguru en daarmee acceptabel gezien de situatie. In de jaren 70 had je ook zo'n hoge inflatie maar was de spaarrente 7-8% en de hypotheekrente soms meer dan 12%quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb er gelukkig maar 2 projecten lopen.
Eentje van de Corbelo Group die ruim drie maanden geleden al terugbetaald had moeten zijn en die dus ook geen rente meer betaald en een nog lopende (Newport NP19 8EN United Kingdom) van *mni Pr*perties Ltd die de rente per de 12e had moeten betalen en dus ook al weer bijna 2 weken te laat is.
Mijn verwachting is dat er weinig tot niets meer van terug gaat komen. Iedere euro die er eventueel aan rente terug komt boek ik maar snel terug naar mijn bankrekening.
Zelf geef ik het platform niet lang meer maar dat zegt niks want KoM bestaat ook nog steeds en daar gaf ik ook jarengeleden al geen cent meer voor.
Het waren bij mij maar twee test investeringen dus mijn (educatie-) kosten zijn zéér beperkt gebleven. Ongelofelijk dat er nog steeds mensen geld investeren in nieuwe projecten bij deze club.
Dat hoge rente meestal samengaan met een hoog risico is natuurlijk normaal. Maar bij Max is inmiddels wel gebleken dat het nog amateurs zijn die met heel veel geld van andere aan het freewheelen zijn geslagen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:07 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens maar gelet op hoge inflatie moet je een behoorlijk rendement halen en dus risico nemen. Het risico bij MAX acht ik vergelijkbaar met bv Estateguru en daarmee acceptabel gezien de situatie. In de jaren 70 had je ook zo'n hoge inflatie maar was de spaarrente 7-8% en de hypotheekrente soms meer dan 12%
Dit en de ltv bij aanvang van bijna 118 % (waarbij we de taxaties maar voor juist dienen aan te nemen...) maakt het voor mij een gbo - risicoquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Meneer heeft ook 3 appartementen in Dubai. Misschien ligt het aan mij, maar ik vertrouw zijn karakter direct niet meer helemaal. Zit al in zijn eerdere "Teddy Kids", dat is wel genoeg dan.
En nog een nieuwe van Fred!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:35 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
wat mij betreft is 90% LTV echt niet ok met een looptijd van 18 maanden. Ik zit in het vastgoed en hoor om mij heen alleen maar dat erg geen deal meer doorgaat, taxatiewaarden onder druk staan en dat personeel al geloosd wordt.
Fred is wel erg haastig op zoek naar centjes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:50 schreef Collin63 het volgende:
[..]
En nog een nieuwe van Fred!
Bij Kom dit keer!
[ code verwijderd ]
Code lukt niet om te plaatsen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:51 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Fred is wel erg haastig op zoek naar centjes.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:50 schreef Collin63 het volgende:
[..]
En nog een nieuwe van Fred!
Bij Kom dit keer!
Ja, die persoonlijke borgstellingen op de verschillende platformen zullen wel weinig waarde meer hebben als dit mis gaat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje naar Fred op KOM
https://www.kapitaalopmaa(...)9b-8183-1a74c7d1e86e
Het is net hoe je er naar kijkt. Bij een inflatie van >10% is een rendement van pakweg 5% nog niet eens voldoende om je koopkracht op peil te houden, dan maar wat meer risico. Neemt niet weg dat ik het in hoofdlijnen wel eens ben met je kritiek richting MAXquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:33 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat hoge rente meestal samengaan met een hoog risico is natuurlijk normaal. Maar bij Max is inmiddels wel gebleken dat het nog amateurs zijn die met heel veel geld van andere aan het freewheelen zijn geslagen.
Ik had de hoop dat het zich meer als een onroerend goed versie van FNC zou ontwikkelen. FNC is/was ook een platform met een hoger risico en hogere rentepercentages. Helaas, helaas, het komt zelfs niet in de richting.
Voor mij is de hoge inflatie overigens geen reden om hogere risico’s te willen nemen. Bij een hogere inflatie moet gewoon de hele markt mee bewegen en niet alleen de risico’s toenemen.
idem / Fred & Artem zijn mij beiden iets teveel aan het lenen. Van Fred ben ik al af (afgelost) en bij Artem loopt er nog één (met 1e hypo)(laat het zo voorlopig)quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ja, die persoonlijke borgstellingen op de verschillende platformen zullen wel weinig waarde meer hebben als dit mis gaat.
Als mensen via twee (of meer) platformen gaan lenen gaan bij mij alle alarmen af. De leningen van deze man sla ik dus van af nu over.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ja, die persoonlijke borgstellingen op de verschillende platformen zullen wel weinig waarde meer hebben als dit mis gaat.
Mooie rente! Ik kan me vergissen maar ik dacht dat deze geldnemer al een eerder project bij MAX heeftquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:20 schreef eXistence het volgende:
Nieuwe lening (vanaf 27-10 15:00) van M¤ 1,34 voor 15% bij MAX:
https://maxcrowdfund.com/nl/invest
Klopt de 6 appartementen in Troisdorf zijn ook van hen. Ze betalen netjes op tijd de rente tot dusver.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Mooie rente! Ik kan me vergissen maar ik dacht dat deze geldnemer al een eerder project bij MAX heeft
Oogkleppen op bij KOM.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:02 schreef leolinedance het volgende:
Linkje naar Fred op KOM
https://www.kapitaalopmaa(...)9b-8183-1a74c7d1e86e
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:49 schreef Tjalala het volgende:
Vooraankondiging nieuw maatschappelijk project WVJG:Project staat nu op de site maar heeft de rente nu al verhoogd naar 4%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/nij-abdij-de-heidepleats
Lijkt wat hoog, maar nog steeds ruim materieel. Lening wordt afgelost tot 0. Nog steeds wel interessante zekerheden.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 06:46 schreef quepos het volgende:
Zit net naar ECI Machinery te kijken op CCF,
Taxatiewaarde wordt geschat op 420k, w.o.z. waarde(1-1-2021) 306k.
Er staat op dit moment een vergelijkbaar huis te koop in dezelfde straat voor 375k.
Dus de taxatie lijkt me weer redelijk overdreven.
Rabo doet dit weer slim door een kleine lening over te houden met hypotheek op woonhuis. Het lukt mij niet om het taxatierapport van de cultuurgrond te downloaden.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:06 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Project staat nu op de site maar heeft de rente nu al verhoogd naar 4%.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/nij-abdij-de-heidepleats
Vraag me af of het echt harder stijgt. Bij depositosparen heb ik al stijgingen van 0,75% gezienquote:Uiteraard volgt u ook alle ontwikkelingen op economisch terrein. Daarbij mag bekend zijn dat de rente snel oploopt op dit moment. Dat is ook van toepassing op nieuwe projecten die wij publiceren. En de rente bij onze projecten stijgt harder dan die van spaartegoeden.
Meegenomen. Project was in 1 minuut 15 seconden volgeschreven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:43 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen kortlopende bij NLi (zorghotel) https://platform.nlinvesteert.nl/invest/Heelhelder_BV
volgens mij was het betreffende pand aardig verbouwd (garage tot kantoor bijv.).quote:Op woensdag 26 oktober 2022 06:46 schreef quepos het volgende:
Zit net naar ECI Machinery te kijken op CCF,
Taxatiewaarde wordt geschat op 420k, w.o.z. waarde(1-1-2021) 306k.
Er staat op dit moment een vergelijkbaar huis te koop in dezelfde straat voor 375k.
Dus de taxatie lijkt me weer redelijk overdreven.
linkquote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef Slijker het volgende:
ECI machinery neem ik graag mee als ik op tijd ben. De zekerheden lijken me dik in orde afgezet tegen de geboden rente.
Iemand een linkje misschien?
Zie het gevaar steeds verder oplopen. Ik blijf weg bij die twee.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:27 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan Fred en Artem in zaken ??
Van: Collin Crowdfund N.V.
26-10-2022 11:18
Beste investeerder,
U heeft eerder in een financiering van de ondernemer Fred Krautwurst geïnvesteerd. Opnieuw heeft Fred Krautwurst namens NHVP een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting morgen (27-10) live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.
Het betreft een financiering van NHVP B.V. 3 ter grootte van ¤ 800.000,- met de volgende kenmerken:
✓7,5% rente over de hele looptijd;
✓De looptijd is 18 maanden volledig aflossingsvrij;
✓De debiteur is de heer Artem Tolmachev. De debiteur is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer materieel op basis van de overwaarde van in zijn vastgoedportefeuille en de privé verhoudingen met de Teddy Kids Groep;
✓Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 800.000,- op het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 865.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peil datum 3 oktober 2022;
✓De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓De heer M.J.A.G. Krautwurst geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 800.000,-;
✓De Dun & Bradstreet kwalificatie is Minimaal risico;
✓De Collin Credit Score is Ruim voldoende.
Ik denk een slordige fout van CCF want ik zie in de pich Artem niet staan. (?)quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:39 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zie het gevaar steeds verder oplopen. Ik blijf weg bij die twee.
Staat nu openquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/lavila-beuningen-4lok519m Dat zijn me nog al wat chinezen! 6 maal B.V. met 7 eigenaren aandeelhouders. Als het goed is bij HCN dus ook 7* HA.
Fred Krautwurst25-10-2022 17:45quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:41 schreef zeeland6 het volgende:
Fred Krautwurst schijnt bij KOM een toelichting gegeven te hebben bij vragen omtrent zijn project. Kan iemand die het wel kan lezen dit hier even plaatsen.?
"Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:42 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik denk een slordige fout van CCF want ik zie in de pich Artem niet staan. (?)
Ja, en dan krijg je verwarring.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
"Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.
Er is inderdaad een fout gemaakt in onderstaand bericht.
De debiteur hierin is NHVP B.V. en niet de heer Artem Tolmachev."
Reactie Collin helpdesk:quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:27 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan Fred en Artem in zaken ??
Van: Collin Crowdfund N.V.
26-10-2022 11:18
Beste investeerder,
U heeft eerder in een financiering van de ondernemer Fred Krautwurst geïnvesteerd. Opnieuw heeft Fred Krautwurst namens NHVP een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting morgen (27-10) live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.
Het betreft een financiering van NHVP B.V. 3 ter grootte van ¤ 800.000,- met de volgende kenmerken:
✓7,5% rente over de hele looptijd;
✓De looptijd is 18 maanden volledig aflossingsvrij;
✓De debiteur is de heer Artem Tolmachev. De debiteur is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer materieel op basis van de overwaarde van in zijn vastgoedportefeuille en de privé verhoudingen met de Teddy Kids Groep;
✓Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 800.000,- op het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 865.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peil datum 3 oktober 2022;
✓De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓De heer M.J.A.G. Krautwurst geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 800.000,-;
✓De Dun & Bradstreet kwalificatie is Minimaal risico;
✓De Collin Credit Score is Ruim voldoende.
Blijkbaar vinden ze niet de moeite om correctie rond te sturen...quote:Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.
Er is inderdaad een fout gemaakt in onderstaand bericht.
De debiteur hierin is NHVP B.V. en niet de heer Artem Tolmachev.
Onze excuses voor het ongemak.
En bij Ilyas Sari 5e & 6e recht van Hypotheek. Dan ben ik weg.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
SiG heeft de rentes van 5 openstaande projecten verhoogd
Vind het daarnaast slim gezien de dalende prijzen dat ze naar een LTV van max 90% gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:09 schreef zeeland6 het volgende:
Het is weer zover bij CCF
Beste investeerder,
Wij hebben de volledige termijn van de maand september van SMIL* Inst*llaties met leningnummer 40158 nog niet ontvangen. De termijn van september hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van september wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Leenbedrag was 65k. Verder zijn er dus 14 van de 60 maandelijkse termijnen voldaan tot nu toe. De WOZ waarde peildatum 01-01-2021 is 318.000 euro.quote:Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 65.000,- op het woonhuis aan X (ik blur het maar ff?), te Rotterdam verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het woonhuis is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 192.000,- een openstaande restschuld van ¤ 192.000,- met een spaardeel van ¤ 25.000,-. De WOZ waarde per 1 januari 2020 is ¤ 258.000,-.
Ik verwacht dat alles terugkomt bij uitwinning + boeterente. Er is een zeer ruime overwaarde.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!![]()
De zekerheden van SMIL* Inst*llaties destijds:
[..]
Leenbedrag was 65k. Verder zijn er dus 14 van de 60 maandelijkse termijnen voldaan tot nu toe. De WOZ waarde peildatum 01-01-2021 is 318.000 euro.
Zal dus wel een deel van terugkomen denk ik zo in worst case?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!![]()
De zekerheden van SMIL* Inst*llaties destijds:
Staat hier nu dat de naast SIG nog meer hypotheken gevestigd zijn op deze panden?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:14 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
En bij Ilyas Sari 5e & 6e recht van Hypotheek. Dan ben ik weg.
quote:Dit betreft een aanvulling voor het aflossen van een korte lening waarbij er tevens een hypotheek is gevestigd op de Bergweg 261ab
Zou een inner circle project moeten zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2022 02:56 schreef ETphonehome het volgende:
Er staat zowaar een publiek project op de site van A4F: https://www.all4funding.nl/project/98/ubp-zoekt-werkkapitaal
Ik snap eerlijk gezegd niet wat Lex aan het doen is (en ik snap nog minder waarom er blijkbaar toch mensen in dit project geïnvesteerd hebben).
Maar het staat je vrij om ook 25k in te leggenquote:De klant heeft aangegeven zelf voor zijn investeerders te zorgen.
De 2,5 miljoen per jaar is hier geregeld https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-48097.html.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:34 schreef Collin63 het volgende:
Fred KrautwurstFred Krautwurst25-10-2022 17:33
Beste heer de Jong,
Ik verander niet van platform. Dit is een aanvulling. Bij Collin Crowdfund zou ik namelijk door de AFM grens van 2,5M gaan. Dus met hen afgesproken dat ik eerst enkele projecten verkoop, zodra ze gereed zijn, alvorens verdere projecten via Collin Crowdfund te starten.
Vriendelijke groet,
Fred
Houdt GVE zich ook aan deze regel? De leningen aan AP*OC Avi*tion zijn samen toch sowieso groter dan 2,5 mln euro geweest?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De 2,5 miljoen per jaar is hier geregeld https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-48097.html.
De sector heeft eerder gevraagd deze grens op te rekken naar 5 miljoen.
ECB gaat de rente vandaag opnieuw verhogen. Rentes zullen nog verder moeten stijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
De 2,5 miljoen per jaar geldt volgens mij voor personen, niet voor bedrijven.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:29 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Houdt GVE zich ook aan deze regel? De leningen aan AP*OC Avi*tion zijn samen toch sowieso groter dan 2,5 mln euro geweest?
En waren toch allemaal aparte b.v.’s?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De 2,5 miljoen per jaar geldt volgens mij voor personen, niet voor bedrijven.
Toch gek dat dit altijd rond deze datum isquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:14 schreef obligataire het volgende:
Veel gebakken lucht op Collin vandaag, en toch loopt het vlot door....
Even nagevraagd bij NF - dit zou idd nog betaald moeten worden. (Gaat om Hofstraat Roosendaal)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:21 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Zelfde situatie hier (alleen nog het ezelproject lopend). Vwb de 3 jaar looptijd: Ik keek zojuist mijn administratie en NF dashboard even na: ik heb mijn wallet aangevuld (en geïnvesteerd) op 4-11-2019. Project is rentedragend vanaf 14-11-2019.
De aflossing is dus na 35 maanden. Eens afwachten hoe NF dit op gaat lossen. Wellicht komt de rentebetaling van 1-10 tot 14-11 aan het einde van deze maand.
Het is mij ook niet duidelijk wat hij met dat geld gaat doen, waarschijnlijk een ander pand financierenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:14 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
En bij Ilyas Sari 5e & 6e recht van Hypotheek. Dan ben ik weg.
Dit begint nu pas goed bij me door te dringen. Je moet deze laatste twee maanden minimaal 1.7% aan rendement hebben om je verschil in box 3 belasting met sparen te compenseren. Dat haal je nooit met CF. Dus ik ga ook tot januari met CF vakantie. Alleen voor heel mooie projecten met hoge rente en goede zekerheden kom ik even terug van mijn CF vakantie.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:16 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Daarnaast ivb met nieuwe box 3 regels is het ook interessanter om in januari weer extra in te schrijven, inplaats van een project te moeten betalen in december of eind november. Ik doe het daarom sinds 2 weken ook wat rustiger en ga in januari et wel weer wat activeren worden.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:56 schreef Bobby100 het volgende:
Is er iemand met toegang tot DVHN die de strekking van dit artikel zou willen delen?
https://dvhn.nl/economie/(...)ningen-28001327.html
Die strategie volg ik al een tijdje maar helaas lopen projecten nogal eens uit waardoor timen in de praktijk lastiger blijkt dan verwachtquote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dit begint nu pas goed bij me door te dringen. Je moet deze laatste twee maanden minimaal 1.7% aan rendement hebben om je verschil in box 3 belasting met sparen te compenseren. Dat haal je nooit met CF. Dus ik ga ook tot januari met CF vakantie. Alleen voor heel mooie projecten met hoge rente en goede zekerheden kom ik even terug van mijn CF vakantie.
Je bereikt hiermee toch vooral dat je de belasting met een jaar uitstelt? Tenzij je de projecten qua looptijd ook nog zo selecteert dat ze niet over het eind van een jaar doorlopen. Het lijkt mij dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel uitmaakt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dit begint nu pas goed bij me door te dringen. Je moet deze laatste twee maanden minimaal 1.7% aan rendement hebben om je verschil in box 3 belasting met sparen te compenseren. Dat haal je nooit met CF. Dus ik ga ook tot januari met CF vakantie. Alleen voor heel mooie projecten met hoge rente en goede zekerheden kom ik even terug van mijn CF vakantie.
Gelijk maar even de daad bij het woord gevoegd en me bij een paar projecten teruggetrokken.
Kan iemand eens precies uitleggen waarom dit is en hoe dit zit?quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:16 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Daarnaast ivb met nieuwe box 3 regels is het ook interessanter om in januari weer extra in te schrijven, inplaats van een project te moeten betalen in december of eind november. Ik doe het daarom sinds 2 weken ook wat rustiger en ga in januari et wel weer wat activeren worden.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:53 schreef paardendokter het volgende:
[..]Dank! beetje popiejopie verhaal van die curator.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in deze lening via NLi. Gaan zien wat het bedrijfspand op gaat leveren en of het uitwinnen van de borgstellingen een succes wordt.
https://www.pwc.nl/nl/dienstverlening/tax/wegwijzer-box-3.htmlquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:14 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Kan iemand eens precies uitleggen waarom dit is en hoe dit zit?
Prettige wedstrijd voor de BD met al hun tekorten om peildatumarbitrage tegen te gaan..quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
https://www.pwc.nl/nl/dienstverlening/tax/wegwijzer-box-3.html
https://www.pwc.nl/nl/act(...)astingplan-2023.html
Verdeling vermogen 1 januari 2022 is leidraad voor belasting box 3 in 2022. Dus die verdeling kunnen we nu niet meer beïnvloeden. Voor belasting BOX 3 2023 kan je nu dus de aanslag beïnvloeden. Dus door beleggingen te verkopen dan wel geen investeringen te doen in CF de laatste 2 maanden.
Wat levert dat op? 32% van het verschil tussen rendement beleggingen en rendement sparen wat door de belastingdienst is vastgesteld. Op basis van de cijfers van 2021 is dat 32% van ( 5.69%-0.01%)=1.82% Op basis van de cijfers 2022: 32% van ( 5.53%- --0.01%)= 1.77% Precies kan je het niet uitrekenen omdat de rendements percentages voor belasting plan 2023 nog niet bekend zijn.
Als je beleggingen wil verkopen en later terug kopen denk dan wel aan de 3 maanden termijn zoals in de tweede link genoemd.
Langjarige projecten is uitlopen geen probleem daar vanaf 2026 het werkelijke rendement als leidraad genomen wordt. Daar ik over het algemeen in 5 jaar projecten stap is dit dus geen issue.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:59 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Die strategie volg ik al een tijdje maar helaas lopen projecten nogal eens uit waardoor timen in de praktijk lastiger blijkt dan verwacht
Nu ligt de site er helemaal uitquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:17 schreef Slingervinger het volgende:
MAX nieuwe lening open om 15.00 u site loopt direkt weer vast
snap uberhaupt niet wat mensen nog bij max te zoeken hebben. (Tenzij je nog voor de peildatum van je geld af wilt zijn natuurlijkquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:36 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Nu ligt de site er helemaal uit
Uiteindelijk toch gelukt, uur bezig geweest, je zou er inderdaad moedeloos van wordenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:52 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
snap uberhaupt niet wat mensen nog bij max te zoeken hebben. (Tenzij je nog voor de peildatum van je geld af wilt zijn natuurlijk)
Gelukkig hebben die banken het altijd juist...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:52 schreef Horsemen het volgende:
Huizenprijzen dalen komende twee jaar:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-komende-twee-jaar
Correcte rekensom waarvoor dankquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Verdeling vermogen 1 januari 2022 is leidraad voor belasting box 3 in 2022. Dus die verdeling kunnen we nu niet meer beïnvloeden. Voor belasting BOX 3 2023 kan je nu dus de aanslag beïnvloeden. Dus door beleggingen te verkopen dan wel geen investeringen te doen in CF de laatste 2 maanden.
Wat levert dat op? 32% van het verschil tussen rendement beleggingen en rendement sparen wat door de belastingdienst is vastgesteld. Op basis van de cijfers van 2021 is dat 32% van ( 5.69%-0.01%)=1.82% Op basis van de cijfers 2022: 32% van ( 5.53%- --0.01%)= 1.77% Precies kan je het niet uitrekenen omdat de rendements percentages voor belasting plan 2023 nog niet bekend zijn.
Als je beleggingen wil verkopen en later terug kopen denk dan wel aan de 3 maanden termijn zoals in de tweede link genoemd.
Heel erg bedankt, een stuk begrijpelijker zo. Gelukkig/helaas geen invloed op mij door belastingvrij vermogenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |