Ik denk een slordige fout van CCF want ik zie in de pich Artem niet staan. (?)quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:39 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zie het gevaar steeds verder oplopen. Ik blijf weg bij die twee.
Staat nu openquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN https://horecacrowdfunding.nl/projects/lavila-beuningen-4lok519m Dat zijn me nog al wat chinezen! 6 maal B.V. met 7 eigenaren aandeelhouders. Als het goed is bij HCN dus ook 7* HA.
Fred Krautwurst25-10-2022 17:45quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:41 schreef zeeland6 het volgende:
Fred Krautwurst schijnt bij KOM een toelichting gegeven te hebben bij vragen omtrent zijn project. Kan iemand die het wel kan lezen dit hier even plaatsen.?
"Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:42 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik denk een slordige fout van CCF want ik zie in de pich Artem niet staan. (?)
Ja, en dan krijg je verwarring.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
"Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.
Er is inderdaad een fout gemaakt in onderstaand bericht.
De debiteur hierin is NHVP B.V. en niet de heer Artem Tolmachev."
Reactie Collin helpdesk:quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:27 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan Fred en Artem in zaken ??
Van: Collin Crowdfund N.V.
26-10-2022 11:18
Beste investeerder,
U heeft eerder in een financiering van de ondernemer Fred Krautwurst geďnvesteerd. Opnieuw heeft Fred Krautwurst namens NHVP een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting morgen (27-10) live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.
Het betreft een financiering van NHVP B.V. 3 ter grootte van ¤ 800.000,- met de volgende kenmerken:
✓7,5% rente over de hele looptijd;
✓De looptijd is 18 maanden volledig aflossingsvrij;
✓De debiteur is de heer Artem Tolmachev. De debiteur is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer materieel op basis van de overwaarde van in zijn vastgoedportefeuille en de privé verhoudingen met de Teddy Kids Groep;
✓Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 800.000,- op het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 865.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peil datum 3 oktober 2022;
✓De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het onroerend goed aan de Chassésingel 1 en 1 C, 4811 HA te Breda, kadastraal bekend als sectie B nummer 8739 appartementsindex 1 en 2 te Breda worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓De heer M.J.A.G. Krautwurst geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 800.000,-;
✓De Dun & Bradstreet kwalificatie is Minimaal risico;
✓De Collin Credit Score is Ruim voldoende.
Blijkbaar vinden ze niet de moeite om correctie rond te sturen...quote:Bedankt voor uw bericht en oplettendheid.
Er is inderdaad een fout gemaakt in onderstaand bericht.
De debiteur hierin is NHVP B.V. en niet de heer Artem Tolmachev.
Onze excuses voor het ongemak.
En bij Ilyas Sari 5e & 6e recht van Hypotheek. Dan ben ik weg.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
SiG heeft de rentes van 5 openstaande projecten verhoogd
Vind het daarnaast slim gezien de dalende prijzen dat ze naar een LTV van max 90% gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:09 schreef zeeland6 het volgende:
Het is weer zover bij CCF
Beste investeerder,
Wij hebben de volledige termijn van de maand september van SMIL* Inst*llaties met leningnummer 40158 nog niet ontvangen. De termijn van september hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van september wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Leenbedrag was 65k. Verder zijn er dus 14 van de 60 maandelijkse termijnen voldaan tot nu toe. De WOZ waarde peildatum 01-01-2021 is 318.000 euro.quote:Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 65.000,- op het woonhuis aan X (ik blur het maar ff?), te Rotterdam verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het woonhuis is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 192.000,- een openstaande restschuld van ¤ 192.000,- met een spaardeel van ¤ 25.000,-. De WOZ waarde per 1 januari 2020 is ¤ 258.000,-.
Ik verwacht dat alles terugkomt bij uitwinning + boeterente. Er is een zeer ruime overwaarde.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!![]()
De zekerheden van SMIL* Inst*llaties destijds:
[..]
Leenbedrag was 65k. Verder zijn er dus 14 van de 60 maandelijkse termijnen voldaan tot nu toe. De WOZ waarde peildatum 01-01-2021 is 318.000 euro.
Zal dus wel een deel van terugkomen denk ik zo in worst case?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Kreeg hem ook, mijn eerste dreigende default bij een crowdfunding project, spannend hoor!![]()
De zekerheden van SMIL* Inst*llaties destijds:
Staat hier nu dat de naast SIG nog meer hypotheken gevestigd zijn op deze panden?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:14 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
En bij Ilyas Sari 5e & 6e recht van Hypotheek. Dan ben ik weg.
quote:Dit betreft een aanvulling voor het aflossen van een korte lening waarbij er tevens een hypotheek is gevestigd op de Bergweg 261ab
Zou een inner circle project moeten zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2022 02:56 schreef ETphonehome het volgende:
Er staat zowaar een publiek project op de site van A4F: https://www.all4funding.nl/project/98/ubp-zoekt-werkkapitaal
Ik snap eerlijk gezegd niet wat Lex aan het doen is (en ik snap nog minder waarom er blijkbaar toch mensen in dit project geďnvesteerd hebben).
Maar het staat je vrij om ook 25k in te leggenquote:De klant heeft aangegeven zelf voor zijn investeerders te zorgen.
De 2,5 miljoen per jaar is hier geregeld https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-48097.html.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:34 schreef Collin63 het volgende:
Fred KrautwurstFred Krautwurst25-10-2022 17:33
Beste heer de Jong,
Ik verander niet van platform. Dit is een aanvulling. Bij Collin Crowdfund zou ik namelijk door de AFM grens van 2,5M gaan. Dus met hen afgesproken dat ik eerst enkele projecten verkoop, zodra ze gereed zijn, alvorens verdere projecten via Collin Crowdfund te starten.
Vriendelijke groet,
Fred
Houdt GVE zich ook aan deze regel? De leningen aan AP*OC Avi*tion zijn samen toch sowieso groter dan 2,5 mln euro geweest?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De 2,5 miljoen per jaar is hier geregeld https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-48097.html.
De sector heeft eerder gevraagd deze grens op te rekken naar 5 miljoen.
ECB gaat de rente vandaag opnieuw verhogen. Rentes zullen nog verder moeten stijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Slingervinger het volgende:
De 2,5 miljoen per jaar geldt volgens mij voor personen, niet voor bedrijven.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:29 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Houdt GVE zich ook aan deze regel? De leningen aan AP*OC Avi*tion zijn samen toch sowieso groter dan 2,5 mln euro geweest?
En waren toch allemaal aparte b.v.’s?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De 2,5 miljoen per jaar geldt volgens mij voor personen, niet voor bedrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |