quote:Twee overleden personen gevonden in Kia, vermoedelijk vermiste Hebe en Sanne
De politie heeft twee lichamen gevonden in de Kia Picanto die eerder vanavond werd aangetroffen. Volgens de politie gaat het vermoedelijk om de 10-jarige Hebe Zwart en haar begeleider Sanne Bos (26). "Wij hebben alle reden om aan te nemen dat het gaat om Sanne en Hebe", zegt een politiewoordvoerder.
Eerder op de avond maakte de politie bekend dat een donkerkleurige Kia Picanto in het water was gevonden in de buurt van Den Bosch. De auto werd bij het knooppunt Empel gevonden op ongeveer 40 kilometer van Raamsdonksveer, de plek waar de twee vandaan vertrokken waren
Was geen aanval op iemand, ik weet inmiddels wel dat hier nog dagen over doorgaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:39 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Inderdaad een ongeval analyse. Maar dit doe ik omdat ik meer informatie heb dan jij.
Mee eens. Heb zelf een ongeluk gehad in zo'n bocht, maar ben "gered" door de vangrail. Ook niet aan te raden maar dat terzijde. Maar als ik het goed begrepen heb stond er net op dat stukje geen rail en ja, dan is het niet verwonderlijk dat je binnen een split second verdwijnt zonder dat iemand het door heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
Valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat iemand het ongeval heeft zien gebeuren. Ik denk dat op de autosnelweg zelden mensen die direct achter een ongeval rijden, stoppen. Rij je de toegestane snelheid van 100 kilometer per uur dan leg je 27,7 meter per seconden af. Realiseren dat je voorganger eraf schiet en remmen dan sta je zo 2,5 voetbalveld verderop stil op een halfbakken vluchtstrook. Teruglopen wat al gevaarlijk is en dan moet je ook nog in een bocht overstreken. Het is best logisch dat je denkt die auto's achter mij stoppen wel. Maar als jij netjes 2 seconden achter het ongevalsvoertuig rijdt en jouw achterligger rijdt netjes 2 seconden achter jou, dan zit er ruim 200 meter tussen die voertuigen voor en achter jou en is de vraag: heb je dan nog wel zicht op de ongeval in zo'n bocht?
Stel dat je het ongeval hebt gezien. Ga je dan na zo'n amber alert bellen: "Hey, met Henk. Ik heb die mensen aan hun lot overgelaten."
Er bestaat uiteraard ook de kans dat niemand het heeft gezien. Alhoewel de kans klein is in de spits, lijkt in zo'n bocht 3 á 4 seconden geen verkeer mij voldoende om een situatie te creëren waarbij niemand het ongeval heeft gezien.
de 'iemand anders doet t wel' gedachte zie je idd veel bij ongelukken en zinloos geweld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
Valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat iemand het ongeval heeft zien gebeuren. Ik denk dat op de autosnelweg zelden mensen die direct achter een ongeval rijden, stoppen. Rij je de toegestane snelheid van 100 kilometer per uur dan leg je 27,7 meter per seconden af. Realiseren dat je voorganger eraf schiet en remmen dan sta je zo 2,5 voetbalveld verderop stil op een halfbakken vluchtstrook. Teruglopen wat al gevaarlijk is en dan moet je ook nog in een bocht overstreken. Het is best logisch dat je denkt die auto's achter mij stoppen wel. Maar als jij netjes 2 seconden achter het ongevalsvoertuig rijdt en jouw achterligger rijdt netjes 2 seconden achter jou, dan zit er ruim 200 meter tussen die voertuigen voor en achter jou en is de vraag: heb je dan nog wel zicht op de ongeval in zo'n bocht?
Stel dat je het ongeval hebt gezien. Ga je dan na zo'n amber alert bellen: "Hey, met Henk. Ik heb die mensen aan hun lot overgelaten."
Er bestaat uiteraard ook de kans dat niemand het heeft gezien. Alhoewel de kans klein is in de spits, lijkt in zo'n bocht 3 á 4 seconden geen verkeer mij voldoende om een situatie te creëren waarbij niemand het ongeval heeft gezien.
quote:De politie kreeg de afgelopen dagen honderden tips over waar de vermiste 10-jarige en haar 26-jarige begeleidster zouden kunnen zijn, laat de woordvoerder weten. Ze kreeg ook tips over de plek waar de auto uiteindelijk gevonden is.
Op dinsdagavond zijn politieagenten op de bewuste plek bij knooppunt Empel op zoek geweest naar de auto. "Zij hebben geen enkel zicht gehad op de auto. De vindplek van de auto lag uiteindelijk ver van de bandensporen."
Op woensdag kreeg de politie nieuwe informatie binnen waarop ze opnieuw op deze locatie is gaan zoeken. Daarvoor is een politiehelikopter van de landelijke eenheid ingezet. "Met een politiehelikopter is er beter zicht op het terrein, zij gebruiken ook een camera en kunnen meer zien." Om wat voor nieuwe informatie het gaat, kan de woordvoerder niet zeggen.
Bij Omroep Brabant hebben zich meerdere mensen gemeld dat ze de vindplek al eerder tipten bij de politie.
Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval gaat nog enkele dagen duren.
Ik denk dat het uiteindelijk toch weinig verschil meer had gemaakt gezien de foto's van de auto. Al met al is er gewoon bijzonder goed werk verricht door politie en andere instanties.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:07 schreef Maanvis het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-en-hebe-gevonden-is
@:viv ze kregen dus idd tips binnen over die locatie. En de politie heeft er dus ook al eerder gezocht op dinsdag, maar heeft toen niets gevonden.
[..]
Zeker om dat daar die bosjes staan. Met genoeg snelheid kan het ineens floep weg zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:01 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Mee eens. Heb zelf een ongeluk gehad in zo'n bocht, maar ben "gered" door de vangrail. Ook niet aan te raden maar dat terzijde. Maar als ik het goed begrepen heb stond er net op dat stukje geen rail en ja, dan is het niet verwonderlijk dat je binnen een split second verdwijnt zonder dat iemand het door heeft.
idd, heb wat soortgelijke nieuwsberichten gelezen. vaak kunnen ze 't niet navertellen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk toch weinig verschil meer had gemaakt gezien de foto's van de auto. Al met al is er gewoon bijzonder goed werk verricht door politie en andere instanties.
Ja en dan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om er in een flauwe bocht van af te schieten?
Zou als ouder heel erg de begeleidster dit verwijten
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Te kort door de bocht om die begeleidster nu zo aan te pakken. Kunnen allerlei redenen voor zijn en ongelukken gebeuren helaas gewoon, hoe triest deze situatie ook is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is daar het praktisch nut van?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Advies snelheid in die bocht 90, misschien slechte weersomstandigheden, want herfst, ja dan kan het al snel mis gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zeker om dat daar die bosjes staan. Met genoeg snelheid kan het ineens floep weg zijn
Het is nauwelijks een bocht te noemen, op zijn best buigt het wat af.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:18 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Advies snelheid in die bocht 90, misschien slechte weersomstandigheden, want herfst, ja dan kan het al snel mis gaan.
Hoe krijg je het voor elkaar om dit in deze situatie je bek uit te krijgen? Echt joh..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Dat is het risico als je je kind met een ander laat meerijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Precies het criterium wat een bocht van een recht stuk onderscheid. Maar toch bedankt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nauwelijks een bocht te noemen, op zijn best buigt het wat af.
Als je als ouder de bestuurder dit verwijt dan ben je geen kind waardig. Wat een totale kul reactie zeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Technisch mankement aan de auto, hartstilstand, afgeleid door het kind. Genoeg redenen te bedenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Verwijten schiet je sowieso weinig mee op. En bij de begeleidster in dit geval helemaal om voor de hand liggende redenenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is daar het praktisch nut van?
Niet alles hoeft eigen schuld te zijn, in jouw leefwereld misschien wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen nooit gewoon eerst even de officiele onderzoeksresultaten afwachten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Nielsch het volgende:
Welk lid van het Fok! Detectiveteam heedt de juiste vindplaats gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |