abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206517186
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mijn verkoopmakelaar zei dat verduurzamen meer betekent dat je huis sneller verkoopt. De meerwaarde is gering.
Ons huis is toen we het in 2018 kochten getaxeerd op de reële woningwaarde en de verwachte waarde na verbouwing. Juist de voorgenomen isolatiemaatregelen droegen bij aan waardevermeerdering, dus ik vraag me af of dat verhaal van je verkoopmakelaar klopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 november 2022 @ 09:19:34 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206517272
Makelaars verkopen vooral een hoop bullshit.
Huilen dan.
pi_206517306
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Zoiets bromde de onze ook: "ouwe zooi gaat er toch uit". Las, meen ik op Teletekst, dat Label C woningen, 10% meer opbrengen bij verkoop, dan label F/G.... zal ik 'm eens laten lezen als ik het nog terug kan vinden.
Ik denk dat de locatie ook veel doet in dit verhaal.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206517312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ons huis is toen we het in 2018 kochten getaxeerd op de reële woningwaarde en de verwachte waarde na verbouwing. Juist de voorgenomen isolatiemaatregelen droegen bij aan waardevermeerdering, dus ik vraag me af of dat verhaal van je verkoopmakelaar klopt.
In 2018 kan het anders zijn dan nu. Ik ben alleen tevreden dat mijn huis verkocht is in 2 weken en bewust niet aan een belegger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206519568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Handig plaatje erbij:

[ afbeelding ]

Wij zijn van F naar A gegaan en die optie staat er niet eens bij. :+
Hoe heb je dat bepaald? Officieel of met een checklist ergens?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206519923
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe heb je dat bepaald? Officieel of met een checklist ergens?
Zo makkelijk gaat dat bij mijn weten niet. Je kunt online lijsten van specificaties vinden waar huizen met een bepaald label aan voldoen. Het is dus nattevingerwerk geweest.

Zie bijvoorbeeld:

Ik denk dat ons huis nog wel beter scoort dan A. Eind 2023 weten we of we nul op de meter redden.

Hier staat meer informatie bij het laatste plaatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 01-11-2022 14:01:01 ]
  dinsdag 1 november 2022 @ 13:32:49 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206520269
Mijn label is nu A aangezien de labels toen nog niet aangepast waren. Het is eigenlijk A+++/A++++ maar aangezien de wijk ruim bekend is als gasloos ga ik nu voor verkoop niet nog eens een nieuw label aanvragen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206520563
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo makkelijk gaat dat bij mijn weten niet. Je kunt online lijsten van specificaties vinden waar huizen met een bepaald label aan voordoen. Het is dus nattevingerwerk geweest.

Zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Ik denk dat ons huis nog wel beter scoort dan A. Eind 2023 weten we of we nul op de meter redden.

[ afbeelding ]

Hier staat meer informatie bij het laatste plaatje.
Tnx, dat het niet zo makkelijk is, is waarom ik de vraag stelde ;)

Met die tweede denk ik dat ik inmiddels wel van G naar B ben, maar mijn verbruik komende maanden zal het uitwijzen. De halve vloer kan nog iets beter en de muren/ ramen op de bovenverdieping ook, maar in ruil daarvoor heb ik een bak zonnepanelen liggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vanyel op 01-11-2022 14:30:31 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206520631
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Tnx, dat het niet zo makkelijk is, is waarom ik de vraag stelde ;)
Niet zo lang geleden kon je nog voor een habbekrats je label laten bepalen. Het was een aardige papieren klus, maar ik vond het een prima systeem.
  dinsdag 1 november 2022 @ 14:36:10 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206520896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet zo lang geleden kon je nog voor een habbekrats je label laten bepalen. Het was een aardige papieren klus, maar ik vond het een prima systeem.
Wij zijn ook labelloos, maar gezien we de afgelopen 365 dagen 1.541 kWh meer teruggeleverd hebben dan we verbruikt hebben is het gewoon een A++++ huis natuurlijk, ook als de zonnepanelen niet zo bizar veel zouden opleveren als nu (117,9% de afgelopen 365 dagen), maar tussen de 96 en de 100%, zouden we ook nog energieleverend zijn, en dan verwacht ik dat het verbruik nog wel gaat dalen omdat het huis nog drooggestookt moest worden afgelopen winter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206530640
Even hiernaartoe verplaatst om het Funda-topic niet te vervuilen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind dat we te weinig aandacht hebben voor de arme rijken tijdens deze energiecrisis. Hoe moeten die nog al hun megalomaan verbouwde woningen bekostigen? Alle aandacht gaat uit naar minima, werkende armen en mkb'ers. Wonen in een open ruimte van 120 m2 met een nok van bijna 8 meter hoog in een gasgestookte, monumentale boerderij uit 1910 - dat is pas tragiek.
Ik weet niet helemaal zeker of jij hier sarcastisch bent of niet. Maar ik ben wel van mening dat daar onvoldoende aandacht naar uitgaat, in ieder geval wanneer het gaat om (rijks)monumenten. Vanuit de overheid worden regels opgelegd waardoor verduurzaming niet of nauwelijks mogelijk is. Zelfs volledig omkeerbare ingrepen zoals zonnepanelen mogen veelal niet. Wel verwachten we van monumentenbezitters dat ze het monument onderhouden, enigszins stoken om de boel droog te houden hoort daar ook bij.

Dus ja, als je het aan de ene kant vanuit algemeen belang onmogelijk maakt om te verduurzamen dan mag daar wat mij betreft ook iets tegenover staan in het geval van dit soort excessieve prijsveranderingen. Ook al is het een monumentale kast van een huis.

Wat betreft grote huizen waar wel iets aan gedaan had kunnen worden: Eigen schuld.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206531503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Dus ja, als je het aan de ene kant vanuit algemeen belang onmogelijk maakt om te verduurzamen dan mag daar wat mij betreft ook iets tegenover staan in het geval van dit soort excessieve prijsveranderingen. Ook al is het een monumentale kast van een huis.
"Normaal" marktrisico.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206531662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
"Normaal" marktrisico.
Dat geldt net zo goed voor lage inkomens.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206540852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Handig plaatje erbij:

[ afbeelding ]

Wij zijn van F naar A gegaan en die optie staat er niet eens bij. :+
Je kan van F naar C gaan en van C naar A. Kom je op bijna 20%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 3 november 2022 @ 09:24:34 #265
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206541008
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar dat oude label zei vrijwel niets over hoe je woning energetisch presteerde.

De nieuwe methode modelleert ook niet 100% de werkelijkheid maar neemt tenminste wel in ieder geval de oppervlakten van je vloer/dak/gevel/glas/etc mee in de bepaling van je energielabel, en doet voorspellingen van je verbruik.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_206541019
https://www.funda.nl/koop/sliedrecht/huis-88373042-rijnstraat-48/

3 ton voor een "opknappertje" met energielabel E |:(
heb soms het idee dat de huidige rentes nog niet echt in de prijzen zitten
pi_206541214
quote:
9s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:25 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.funda.nl/koop/sliedrecht/huis-88373042-rijnstraat-48/

3 ton voor een "opknappertje" met energielabel E |:(
heb soms het idee dat de huidige rentes nog niet echt in de prijzen zitten
Vind je 3 ton veel?

In NH kan je er zo een ton bij optellen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206542788
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Vind je 3 ton veel?

In NH kan je er zo een ton bij optellen.
Je kan er sowieso wel een ton bij optellen wil je dat bewoonbaar maken. Tering. Je ziet ook wel echt dat die boomers rustig 20/30 jaar voorbij laten gaan en tegen de tijd dat onderhoud noodzakelijk is verhuizen ze gewoon.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_206542971
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:35 schreef Kiid het volgende:

[..]
Je kan er sowieso wel een ton bij optellen wil je dat bewoonbaar maken. Tering. Je ziet ook wel echt dat die boomers rustig 20/30 jaar voorbij laten gaan en tegen de tijd dat onderhoud noodzakelijk is verhuizen ze gewoon.
Dat is dan ook het business model. Geld ook voor huur corporaties, doen precies hetzelfde maar dan gooien ze het in de verkoop.
  donderdag 3 november 2022 @ 13:37:24 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206543422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat is dan ook het business model. Geld ook voor huur corporaties, doen precies hetzelfde maar dan gooien ze het in de verkoop.
Een sociale verhuurder zou het as is weer in de verhuur gooien.

Maar goed, hoekwoning, prima gebouwd, kwestie van de schil goed aanpakken en je kunt het gelijk gasloos maken, keuken en badkamer zijn decoratief, je moet het in de essentie aanpakken en dan heb je er een prima huis aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206543444
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een sociale verhuurder zou het as is weer in de verhuur gooien.
Hier zijn ze nu die dingen aan het dumpen, huurwoningen van 40-50 jaar die het opknappen niet waard zijn voor die corporaties. Krijg je een "fantastisch" aanbod als bewoner :')
  donderdag 3 november 2022 @ 13:42:00 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206543502
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hier zijn ze nu die dingen aan het dumpen, huurwoningen van 40-50 jaar die het opknappen niet waard zijn voor die corporaties. Krijg je een "fantastisch" aanbod als bewoner :')
Hier niet, mijn zoon kan zijn huis uit 1966 niet kopen omdat het percentage sociale huur in het dorp dan te klein wordt.

Inmiddels hoop ik dat ze ook doorhebben dat ze het niet meer moeten willen kopen voor de woningstichting het grondig aangepakt heeft.

Maar ja, midden in het dorp, diepe tuin, ondanks best wel klein snap ik wel dat ze niet weg willen, maar zeker met de huidige rente denk ik dat ze beter voor nieuwbouw kunnen gaan.
Dat wordt inleveren qua tuin en locatie dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206543693
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:35 schreef Kiid het volgende:

[..]
Er een modern (eventueel gasloos) huis van maken, en als het kan beetje trendy, ga je niet met een ton redden. Dat huis moet onderhand gestript worden van binnen en opnieuw worden opgebouwd :') Maak er maar twee ton van met de huidige prijzen.
pi_206543713
https://www.nu.nl/economi(...)potheek-krijgen.html

Zou dit de daling van de huizenprijzen nog enigszins dempen of is de invloed van de rentestijging te groot?
pi_206543748
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:00 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)potheek-krijgen.html

Zou dit de daling van de huizenprijzen nog enigszins dempen of is de invloed van de rentestijging te groot?
Ik denk eerder dat een hoop mensen in paniek gaan raken als ze doorhebben dat niks aflossen op hun studieschuld ze nu duur te staan komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')