abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206505634
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 23:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Hypotheek aflossen is juist niet interessant meer voor de meeste huiseigenaren.
Mijn hypotheek staat 1,5% 20 jaar vast (bruto dus netto nog lager), de spaarrente staat bij NIBC nu al op 1,6%. (1 jaar).
Truth, maar dan komt dat geleidelijk tot uiting, je kunt niet even een tonnetje erbij halen voor je huidige rente. En dat tonnetje extra was de olie op het vuur via de bouw.

Men heeft er nu baat bij om het allemaal wat rustiger aan te doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 31 oktober 2022 @ 20:04:35 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206513526
https://nos.nl/artikel/24(...)bel-algauw-halve-ton

Een gunstiger energielabel begint fors meer waarde te genereren in vergelijking met hetzelfde huis met een ongunstig energielabel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206513573
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:04 schreef Leandra het volgende:

Een gunstiger energielabel begint fors meer waarde te genereren in vergelijking met hetzelfde huis met een ongunstig energielabel.
Nou nou, fors meer? Die verbouwingen zijn ook niet gratis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 20:27:40 #229
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206513961
quote:

Dat was ook te verwachten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206514005
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat is voor een gemiddeld huis geen ton extra waard, zoals soms hier werd geschetst.

Als ik kijk naar mijn eigen woning, denk C-label, is extra verduurzamen financieel niet super rendabel.
Typisch jaren 70 hoekhuis, oude spouwmuurisolatie, gasaansluiting, grotendeels kunstof kozijnen uit 2015, recente zolderisolatie van binnenuit en staat op staal, dus geen kruipruimteisolatie mogelijk. ~3500 kWh zonnepanelen en een recente airco op zolder en in woonkamer.
Ik zit op 25 euro energiekosten per maand.

Over 30 jaar, inflatie meegerekend, is dat ongeveer 12500 euro. Dat zou dus het bedrag mogen zijn dat ik verder mag investeren om mijn energierekening op 0 te krijgen en quitte te spelen. Veel meer is onzinnig uit financieel oogpunt. En dus zou mijn woning ook niet veel meer waard dan dat moeten worden door het op 0 te krijgen.

Nu stopt over een aantal jaren wel de salderingsregeling, dus dat trekt het nog iets schever, maar mensen met nu een rekening van 0 gaan dit ook gewoon merken.
pi_206514102
quote:

klopt, ik merk het ook al. ik heb mijn huis in 2 weken verkocht met label A en een huis in mijn straat staat al 10 maanden te koop met label F. De prijs per m2 is hetzelfde en ik heb de vraagprijs gekregen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206514120
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
mijn verkoopmakelaar zei dat verduurzamen meer betekent dat je huis sneller verkoopt. De meerwaarde is gering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 21:32:44 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206514718
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mijn verkoopmakelaar zei dat verduurzamen meer betekent dat je huis sneller verkoopt. De meerwaarde is gering.
Ik mag ook hopen dat mensen voor zichzelf en het comfort verduurzamen, niet om duurder te verkopen.

Sneller kunnen verkopen en waardevaster zijn gewoon de voordelen die bij het verduurzamen horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 21:57:07 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_206514971
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik mag ook hopen dat mensen voor zichzelf en het comfort verduurzamen, niet om duurder te verkopen.

Sneller kunnen verkopen en waardevaster zijn gewoon de voordelen die bij het verduurzamen horen.
Een hoop mensen wel en een hoop mensen hebben YOLO gedaan en weer een ander deel kan gewoon niet.
pi_206515313
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Een hoop mensen wel en een hoop mensen hebben YOLO gedaan en weer een ander deel kan gewoon niet.
Mja ook groot verschil of je ergens wilt gaan wonen voor 5 jaar of voor 15.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 23:02:51 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_206515660
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja ook groot verschil of je ergens wilt gaan wonen voor 5 jaar of voor 15.
Das prima. En als je besluit in een huis te wonen voor maar 5 jaar en de bewoners voor jou hebben dat ook allemaal gedacht en er gebeurt een situatie zoals nu dan moet je veel aan energie betalen.

Keuzes hebben consequenties. Soms voordelig, soms nadelig.
pi_206515701
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Das prima. En als je besluit in een huis te wonen voor maar 5 jaar en de bewoners voor jou hebben dat ook allemaal gedacht en er gebeurt een situatie zoals nu dan moet je veel aan energie betalen.

Keuzes hebben consequenties. Soms voordelig, soms nadelig.
Jep jep, ken wel wat mensen die zijn om die reden maar verhuisd uit dat lekke huurhuis.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 23:19:40 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_206515844
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jep jep, ken wel wat mensen die zijn om die reden maar verhuisd uit dat lekke huurhuis.
Ik niet, maar ze zijn er wel. Net als de mensen die al jaren in een huis wonen maar gewoon nooit iets aan verduurzaming hebben gedaan.
pi_206516840
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zoiets bromde de onze ook: "ouwe zooi gaat er toch uit". Las, meen ik op Teletekst, dat Label C woningen, 10% meer opbrengen bij verkoop, dan label F/G.... zal ik 'm eens laten lezen als ik het nog terug kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 01-11-2022 08:20:30 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206516856
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat men vindt dat de overheid uiteindelijk de problemen wel weer op moet lossen. En vaak probeert de overheid dat ook wel.

Verkeerde mentaliteit, vind ik.
  dinsdag 1 november 2022 @ 08:17:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206516890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat men vindt dat de overheid uiteindelijk de problemen wel weer op moet lossen. En vaak probeert de overheid dat ook wel.

Verkeerde mentaliteit, vind ik.
Meer dan subsidies verstrekken doet de overheid niet.

En hoogstens een warmtenet aanleggen.
Van de verschillende redenen waarom je dat al niet moet willen is de afhankelijkheid van de prijsstelling (die weer gekoppeld is aan de gasprijs) een van de grootste redenen waarom je dat niet moet willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206517071
quote:

Handig plaatje erbij:

Wij zijn van F naar A gegaan en die optie staat er niet eens bij. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 november 2022 @ 08:48:03 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206517086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Handig plaatje erbij:

[ afbeelding ]

Zo'n weggelaten labelsprong omdat hij in de praktijk minder realistisch is :D

Maar goed, jullie hebben het huis dan ook wel tot op het karkas gestript.
Dat zal in de meeste gevallen idd niet realistisch zijn, zeker niet als je er woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206517090
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:30 schreef Adames het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat is voor een gemiddeld huis geen ton extra waard, zoals soms hier werd geschetst.

Als ik kijk naar mijn eigen woning, denk C-label, is extra verduurzamen financieel niet super rendabel.
Typisch jaren 70 hoekhuis, oude spouwmuurisolatie, gasaansluiting, grotendeels kunstof kozijnen uit 2015, recente zolderisolatie van binnenuit en staat op staal, dus geen kruipruimteisolatie mogelijk. ~3500 kWh zonnepanelen en een recente airco op zolder en in woonkamer.
Ik zit op 25 euro energiekosten per maand.

Over 30 jaar, inflatie meegerekend, is dat ongeveer 12500 euro. Dat zou dus het bedrag mogen zijn dat ik verder mag investeren om mijn energierekening op 0 te krijgen en quitte te spelen. Veel meer is onzinnig uit financieel oogpunt. En dus zou mijn woning ook niet veel meer waard dan dat moeten worden door het op 0 te krijgen.

Nu stopt over een aantal jaren wel de salderingsregeling, dus dat trekt het nog iets schever, maar mensen met nu een rekening van 0 gaan dit ook gewoon merken.
Ik heb het idee dat er iets aan je verhaal ontbreekt. Per maand 25 euro betalen aan energiekosten in een niet optimaal geïsoleerde hoekwoning met gasaansluiting klinkt niet reëel.
pi_206517115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Meer dan subsidies verstrekken doet de overheid niet.

En hoogstens een warmtenet aanleggen.
Van de verschillende redenen waarom je dat al niet moet willen is de afhankelijkheid van de prijsstelling (die weer gekoppeld is aan de gasprijs) een van de grootste redenen waarom je dat niet moet willen.
Men gaat toch ook de energierekening deels compenseren? En allerlei regelingen om goedkoper te kunnen verduurzamen?

Heel veel mensen die blijven vinden en denken dat salaris in de basis is om te verbrassen en dat de overheid voor de dingen die echt belangrijk zijn, maar wat moet regelen.
pi_206517137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zo'n weggelaten labelsprong omdat hij in de praktijk minder realistisch is :D

Maar goed, jullie hebben het huis dan ook wel tot op het karkas gestript.
Dat zal in de meeste gevallen idd niet realistisch zijn, zeker niet als je er woont.
Voor een deel van de woningvoorraad wel natuurlijk. Ik vermoed dat het een significant deel is, want er zijn best veel woningen voor de jaren '80 gebouwd die langere tijd niet zijn gerenoveerd. Misschien is m'n blik wat gekleurd omdat het de huizen zijn die ik in onze buurt veel zie en het ook de huizen zijn waar ikzelf het liefst naar kijk vanwege de mogelijkheden.

Als ik al onze isolatiemaatregelen op een rij zet, denk ik niet dat die meer dan 14,5% van de oude woningwaarde hebben gekost. Het probleem is alleen dat je die maatregelen moeilijk los kunt zien van allerlei andere verbeteringen. Toen we het dak gingen isoleren, konden we bijvoorbeeld beter meteen het dak vervangen en de schoorsteen weg laten halen. Juist bij een grondige renovatie lopen de kosten rap op. Die vertalen zich niet 1-op-1 in een waardevermeerdering, maar de hoge percentages zijn daar denk ik wel deels een uitdrukking van.
  dinsdag 1 november 2022 @ 08:58:02 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206517141
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Men gaat toch ook de energierekening deels compenseren? En allerlei regelingen om goedkoper te kunnen verduurzamen?

Heel veel mensen die blijven vinden en denken dat salaris in de basis is om te verbrassen en dat de overheid voor de dingen die echt belangrijk zijn, maar wat moet regelen.
Ja, komend jaar, maar het blijft geen feest natuurlijk.

Als gas in 2027 standaard ¤ 4,50 per kuub kost dan zul je dat toch echt zelf moeten betalen, de overheid gaat geen jarenlang plafond hanteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206517158
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, komend jaar, maar het blijft geen feest natuurlijk.

Als gas in 2027 standaard ¤ 4,50 per kuub kost dan zul je dat toch echt zelf moeten betalen, de overheid gaat geen jarenlang plafond hanteren.
En als de salderingsregeling afloopt, wordt de noodzaak weer groter om minder elektriciteit te verbruiken. Juist nu is het verstandig om te doen wat je kunt aan verduurzaming.
pi_206517175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Handig plaatje erbij:

[ afbeelding ]

^O^

Zal ik de makelaar eens laten zien...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 1 november 2022 @ 09:03:13 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206517184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En als de salderingsregeling afloopt, wordt de noodzaak weer groter om minder elektriciteit te verbruiken. Juist nu is het verstandig om te doen wat je kunt aan verduurzaming.
Plus dat ze na 2026 een CV niet meer willen laten vervangen, dus dan moet je in de meeste gevallen sowieso aan de warmtepomp.

Dat gaat alleen maar werken als een huis goed geïsoleerd is, anders kost het alsnog enorm veel stroom om de boel comfortabel warm te krijgen.
Dat red je niet met een voorraad accu's, als je al panelen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')