Jullie repertoire is gevarieerder dan die van ons, het blijft tot nu toe steken echt op letterlijk alleen maar Pokemon. Knuffel, kaarten, kussen, portemonnee, Pokebal, zelfgemaakte Pokemon adventskalender met kaarten en kleine plastic figuurtjes. Merendeel behalve de kaarten allemaal van Ali, dus ik moest er ook vroeg bij zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:09 schreef FlyingFish het volgende:
Voor 7-jarige jongens kan ik aanraden: Pokémon-knuffel, Pokemon computerspel, Pokemon boek. Pokemon muursticker (zien jullie het thema?), Luigi lego, goochelset, voetbalkleding, nerf-doeltjes om op te schieten en een loco boekje. Jongens zijn zoveel makkelijker...
Ze krijgen met z'n drieën ook al een grote uitbreidingsset voor strijkkralen, daar spelen ze heel veel mee.
Mijnheer wil ook geheimschrift pennen en magische stiften. En wij kijken wel naar wat duurder spul omdat we merken dat goedkopen stiften uiteindelijk duurkoop zijn. Er wordt hier veel gekleurd dus intensief gebruikt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode zijn de decotime stiften van de action misschien iets? Die zitten volgens mij in een koffer of bak of iets dergelijks.
Heb er zelf geen ervaring mee trouwens.
En qua tips inderdaad spelletjes als uno, maar er zijn meer van dat type kaartspelletjes die leuk zijn.
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter vond en vind spulletjes van Schleich heel leuk. Speelt ze bijna dagelijks mee. Erg duurzaam ook.
Ze hebben echt veel leuk spulquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenEr staan ook uitbreidingen op zijn lijstje voor zijn verjaardag (en later Sinterklaas). Verder krijgt hij voor zijn verjaardag dingen voor in zijn keukentje en een autogarage want auto’s
![]()
Zelf ben ik nog op zoek naar leuke knutselspullen voor een tweejarige. Hij heeft nu net stickers plakken ontdekt, vindt hij erg leuk!
Een waterkleurboekquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenEr staan ook uitbreidingen op zijn lijstje voor zijn verjaardag (en later Sinterklaas). Verder krijgt hij voor zijn verjaardag dingen voor in zijn keukentje en een autogarage want auto’s
![]()
Zelf ben ik nog op zoek naar leuke knutselspullen voor een tweejarige. Hij heeft nu net stickers plakken ontdekt, vindt hij erg leuk!
Vingerverfquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
![]()
Mooi is dat om te zien hè?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze hebben echt veel leuk spulPlaymobil en lego daar wordt ook regelmatig mee gespeeld, maar Schleich is duidelijk favoriet.
Gewoon knutselspulletjes bij de Action kopenZe hebben ook stickervellen.
Ja misschien wil ik ook wel teveelquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:02 schreef FlyingFish het volgende:
MaJo, voor een tweejarige zou ik het qua knutselspullen ook vooral bij stickers houden, en wellicht zo’n plastic schaar, gekleurd papier en lijm. En er vooral vanuit gaan dat jij moet maken wat hij bedacht heeft
Bedankt verder voor alle tips voor meidenspeelgoed. Dé tip zit er nog niet tussen, maar wel wat ideeën voor in de toekomst.
@:Nazil heb je ook de slapende Pikachu lamp al besteld? Die is bij ons ook nog onderweg
Crêpepapier is een goeie ja!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:39 schreef Aure het volgende:
Wat hier op tweejarige leeftijd ook nog wel leuk was, was propjes maken van crêpe- of vliegerpapier en die opplakken. Verder bleef het vooral bij stickers plakken, tekenen met krijt en een beetje verven.
Die hebben we op vakantie gekocht en is een wisselend succes. Hij vindt het wel interessant maar heeft er het geduld niet voor ofzoquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Een waterkleurboek. die van ons zijn zo vaak gebruikt dat de pagina's krom staan van al het vocht, maar toch al zeker 2 jaar plezier van. Wij hebben er een van Hema en deze https://www.lobbes.nl/spe(...)oF0k1y4aAiOAEALw_wcB
Zodra de alles in je mond stop-fase over is, is klei ook al erg leuk.
Vingerverf ben ik wel benieuwd naar of hij dat wil, Aapie is nogal schoonquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vingerverfof zo'n "verven met water" setje.
Dit vind ik echt een heel tof idee voor over een paar jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:52 schreef exode het volgende:
En ik gooi hem er weer eens in:
Een huttenbouw pakket. Hier staat zo'n pakket er al bijna 8 jaar. Gewoon een plastic opbergkist van de Hema vol met doeken, marktknijpers, een lampje en nog meer knijpers. Heeft schoonmoeder ooit gegeven. De doeken allemaal van de markt met verschillende opdrukken en in verschillende formaten.
Met name in vakanties komt die kist weer de kast uit. Ze gebruiken de bank of de eettafel of de hoogslaper van B of buiten de tuintafel.
Dat vind ik wel een erg goed idee! Mijn kinderen zitten nu volop in de huttenbouw-fase en dan gebruiken ze de dekens er niet meer voor! En met marktklemmen kan het wellicht makkelijk gelijk aan hun bed vast gemaakt worden!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:52 schreef exode het volgende:
En ik gooi hem er weer eens in:
Een huttenbouw pakket. Hier staat zo'n pakket er al bijna 8 jaar. Gewoon een plastic opbergkist van de Hema vol met doeken, marktknijpers, een lampje en nog meer knijpers. Heeft schoonmoeder ooit gegeven. De doeken allemaal van de markt met verschillende opdrukken en in verschillende formaten.
Met name in vakanties komt die kist weer de kast uit. Ze gebruiken de bank of de eettafel of de hoogslaper van B of buiten de tuintafel.
Bij de wibra ook. Zakjes van een euro waar verrassend veel in zit, incl. doekje en mozaïekje. Echt prima formaat om eens te proberen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:10 schreef Schanu het volgende:
Playmais is ook heel leuk voor 2 jarigen! Van ses heb je leuke pakketjes op leeftijd, waaronder stickers plakken (mozaïeken), vielen hier ook altijd goed in de smaak.
Ik weet precies welke je bedoeltquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:02 schreef FlyingFish het volgende:
MaJo, voor een tweejarige zou ik het qua knutselspullen ook vooral bij stickers houden, en wellicht zo’n plastic schaar, gekleurd papier en lijm. En er vooral vanuit gaan dat jij moet maken wat hij bedacht heeft
Bedankt verder voor alle tips voor meidenspeelgoed. Dé tip zit er nog niet tussen, maar wel wat ideeën voor in de toekomst.
@:Nazil heb je ook de slapende Pikachu lamp al besteld? Die is bij ons ook nog onderweg
Dat is een tof ideequote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:18 schreef Burdie het volgende:
Vingerverf kan je ook in een zakje doen:
[ afbeelding ]
En dan erop duwen en slaan, geeft een tof effect.
Ja hoor, in principe passen vrijwel alle houten treinbanen op elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:33 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand of de playtive treinbaan en de ikea houten treinbaan op elkaar passen?
Top!quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, in principe passen vrijwel alle houten treinbanen op elkaar.
Jaa leuk!! Ben dit ooit al eens tegengekomen en toen weer vergeten, nu toch eens bestellen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:04 schreef taxibabe het volgende:
Ik kwam net een ideaal schoencadeautje tegen! Voor degenen die ook zowel duplo als houten treinbaansets hebben is dit misschien ook wel leuk: https://www.marktplaats.n(...)treinset-uitbreiding
Ik heb er zojuist 15 besteld.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:48 schreef taxibabe het volgende:
Tof he! Ik heb er 6 besteld, waarschijnlijk dinsdag in huis! Ben benieuwd, ik zal het stiekem testen als Thomas in bed ligt.
Heeft die Vintedverkoper er nog meer?quote:Op zondag 6 november 2022 00:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb er zojuist 15 besteld.(Niet bij die verkoper, maar via Vinted in Polen.)
Binnenkort in onze woonkamer:
[ afbeelding ]
![]()
Wij hebben het origineel gekocht (Toy 2 Track) met wisselende dingen. Iemand een linkje naar die van Etsy? Ben geen goede Google-laarquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:04 schreef taxibabe het volgende:
Ik kwam net een ideaal schoencadeautje tegen! Voor degenen die ook zowel duplo als houten treinbaansets hebben is dit misschien ook wel leuk: https://www.marktplaats.n(...)treinset-uitbreiding
Daarom heb ik ook bij die van mijn linkje gekocht, die zit hier zo'n beetje om de hoek en kunnen we dinsdag ophalen.quote:Op zondag 6 november 2022 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb ze hier gekocht op Etsy: https://www.etsy.com/shop/Backcorner3D
Er zijn er meer trouwens, ik heb deze gevonden door te zoeken op 'brio duplo connector' en te filteren op verkopers in Nederland (want koop graag lokaal als dat kan).
Hij maakt ze ook op verzoek, maar voor zover ik weet kunnen jullie in Nederland geen Poolse advertenties zien op Vinted.quote:Op zondag 6 november 2022 08:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Heeft die Vintedverkoper er nog meer?
Top! Veel plezier alvast.quote:Edit: een beetje googlen bracht me naar een Nederlandse Etsy-verkoper die ze ook heel betaalbaar heeft, plus nog veel meer creatieve onderdelen. Dan ben ik voor de jongste nu helemaal Sinterklaas-klaar!![]()
Zo hatelijk als die dingen gemakkelijk omvallen, haha. Dus dit klinkt al top.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:40 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb de bestelling vanmorgen opgehaald en Thomas was op de psz, dus gelijk even getest. Het werkt verbazend goed, echt geniaal bedacht! Het zit superstevig en de brug valt niet meer om!
Ja dat was dus 1 van de redenen dat ik dit had besteld. Kon om de haverklap die brug weer in elkaar zetten, pff. Daar was ik wel klaar mee, hahaquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo hatelijk als die dingen gemakkelijk omvallen, haha. Dus dit klinkt al top.
Wij hebben een microscoop, niet de allergoedkoopste (die zijn echt prut) met allerlei toebehoren. Het lukt op zich wel om er een beestje onder te leggen, maar het is makkelijker om bijvoorbeeld een vleugeltje onder een glaasje te stoppen. Een kleine beweging maakt namelijk al dat je niet meer optimaal scherpgesteld staat en een losliggend vliegje beweegt nu eenmaal wel heel snel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand een tip of trick of juist een don't met iets van een microscoop voor een bijna 9 jarige? Hij zal het vooral leuk vinden om er beestjes etc onder te leggen. Maar volgens mij kan een standaard microscope dat juist niet. Die kunnen alleen vloeistof of zo'n plaatje staat me bij.
Ik zoek niet een insectenpotje met een loep, maar echt iets wat veel dichterbij een microscoop komt.
Komt in de buurtquote:
Ja! Bekijk Wonky Cars - Stunt Car - 360° - RC - RC Auto - Bestuurbare Auto - Radiografische Auto - Blauw op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneappquote:Op donderdag 24 november 2022 10:07 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips voor een leuke en niet te dure bestuurbare (stunt)auto?
Dank voor de tip. We hebben deze inderdaad vanmiddag al besteldquote:Op donderdag 24 november 2022 18:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja! Bekijk Wonky Cars - Stunt Car - 360° - RC - RC Auto - Bestuurbare Auto - Radiografische Auto - Blauw op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Deze is hier al een jaar de hit, want hij kan flippen enzo. Action heeft ze ook voor ¤13,- maar ik weet daar de kwaliteit niet van.
Wij hebben met kleurstof zelf rijst gekleurd en in een grote bak gedaan. Daar hebben we stenen, loombandjes en andere soort kleine dingen in gedaan. Gewoon in een plastic bak van de Action.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zijn hier meer kinderen bezig met sensory play? Ik denk dat ik wat dingetjes ga bestellen (rijst, kinetisch zand, wat speeltjes en een bak) voor de jongste om mee te spelen. Het ziet er leuk uit en ik ben enthousiast!
Ja dat is een goeie, het is best prijzig allemaal. Hoe vond Sjaak het?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben met kleurstof zelf rijst gekleurd en in een grote bak gedaan. Daar hebben we stenen, loombandjes en andere soort kleine dingen in gedaan. Gewoon in een plastic bak van de Action.
Heb ik al vaak met J gedaan! Zo leuk om ze lekker te zien kliederen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zijn hier meer kinderen bezig met sensory play? Ik denk dat ik wat dingetjes ga bestellen (rijst, kinetisch zand, wat speeltjes en een bak) voor de jongste om mee te spelen. Het ziet er leuk uit en ik ben enthousiast!
Heel erg fijn! Het verven vond hij niets, want hij wil geen vieze handen krijgen, maar met zijn vingers door de rijst gaan wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat is een goeie, het is best prijzig allemaal. Hoe vond Sjaak het?
Wooowww, leuk al die tips!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:12 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Heb ik al vaak met J gedaan! Zo leuk om ze lekker te zien kliederen.
Er zijn simpele en goedkope recepten voor nep modder. Met bloem, cocoa poeder en water enzo! Autootjes door de modder en dan schoonmaken enzo!
Een leuke is ook jelly! Grote portie met 1 zo'n cube met 500ml water ofzo en je kan er dingen in leggen en dan lekker laten uitgraven!
Droge pasta in allerlei vormen!
Goedkoopste crackers of cheerios enzo compleet vermalen en je kan veilig "zand" maken!
Of vies plakkerig met wat ingredienten! Dikke pret
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja: Oobleck! Meteen een natuurkundeles erbij, omdat het zich gedraagt als een vloeistof én een vaste stof.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Maizena en water mengen levert ook wat fijns op.
Ja dat gebeurt als je ze in gedroogde vorm inslikt. Dan zijn ze namelijk een beetje zoals discodip qua grootte. Maar door vocht worden ze weetikveelhoeveel keer groter, dus dat kan goed mis gaan in je lichaam ja. Ik bewaar de gedroogde waterparels dan ook hoog en achter gesloten deuren, waar de kinderen echt niet bij kunnen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:11 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zag filmpjes over waterparels, dat die echt rete gevaarlijk zijn als ze worden ingeslikt ( tot orgaanfalen en dood aan toe). Weet niet precies waar het hem in zit, maar voorzichtigheid is geboden voor iedereen die ze wil gebruiken(want ze zijn wel heel leuk
)
daar heb je op netflix ook een leuke kinderwetenschapsaflevering over 😃 emily's wonderlab uit mn hoofd.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja: Oobleck! Meteen een natuurkundeles erbij, omdat het zich gedraagt als een vloeistof én een vaste stof.![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Non-Newtonian_fluid#Oobleck
Ja klopt, dat kijkt ZZ ook graag.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
daar heb je op netflix ook een leuke kinderwetenschapsaflevering over 😃 emily's wonderlab uit mn hoofd.
Oh ja, zo noemt mijn vrouw het ook altijd! Ik kon niet op de naam komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja: Oobleck! Meteen een natuurkundeles erbij, omdat het zich gedraagt als een vloeistof én een vaste stof.![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Non-Newtonian_fluid#Oobleck
Wat een tof idee dat spel!quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:17 schreef exode het volgende:
De speelgoed tip van dit jaar voor kinderen tussen de 4 en uhm nou 42 jaar![]()
https://silvergear.eu/kids/laser-gun-game-set-met-projectiespel/
B en Juul mogen er alleen mee buiten spelen, want LAWAAI maar een hoop lol. Gisteren kwam B zijn vriendje hier spelen en die wil altijd alleen maar gamen en anders verveelt ie zich. Ze hebben de hele middag achter elkaar aan gerend met die dingen, buiten. En een lolDus tip van de dag.
B wordt bijna 9 jaar en hij heeft zijn zinnen gezet op een echt goede RC auto, we gaan zaterdag naar zo'n speciaalzaak. Ik heb me erin proberen te verdiepen en kom dan op 2 verschillende Traxxas RC auto's uit. We gaan ze eerst maar eens testen en informatie inwinnen bij zo'n winkel.
Hij gaat zelf meebetalen vanaf een bepaald bedrag want wat zijn ze DUUR.
Dat hebben wij dus ook, dus we go big. Hij heeft op vakantie wel eens geracet met een Traxxas auto. Is wel een duur merk. Waar we over twijfelen is dat het wel handig is als je zelf een beetje kan sleutelen. Dus informatie inwinnen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat een tof idee dat spel!
Als je tips hebt voor RC auto's dan ben ik heel benieuwd. We hebben al verscheidene auto's gehad in prijsklasse 50-100 euro, maar geen van allen heeft een lang leven gehad.
Misschien wat centjes om daar een jaarabo voor Plaswijck van te kopen?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef Aure het volgende:
Oh bahh misschien eentje in de vaatwasmachine stoppen om uit te kijken of dat een beetje wil? Zou 'm wel in het bovenste rekje doen.
Hier nog tips voor een verjaardag van een jongen die 2 wordt? We hebben al heel veel wegens een oudere broer. Hij krijgt sowieso wat houten treinaanvulling en ik heb dino's van Schleich op 't lijstje gezet. Z'n interesses liggen erg in dingen bouwen en met speelfiguren spelen. Hij is ook graag met zand of klei bezig. Maar eigenlijk hebben we alles al
lidmaatschap van peutergym o.i.d?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef Aure het volgende:
Oh bahh misschien eentje in de vaatwasmachine stoppen om uit te kijken of dat een beetje wil? Zou 'm wel in het bovenste rekje doen.
Hier nog tips voor een verjaardag van een jongen die 2 wordt? We hebben al heel veel wegens een oudere broer. Hij krijgt sowieso wat houten treinaanvulling en ik heb dino's van Schleich op 't lijstje gezet. Z'n interesses liggen erg in dingen bouwen en met speelfiguren spelen. Hij is ook graag met zand of klei bezig. Maar eigenlijk hebben we alles al
Hebben jullie al van die magnetische tegels?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:04 schreef Aure het volgende:
Ik ben meestal te lui om naar Plaswijck te fietsenen we hebben ook al een abonnement op blijdorp.
Peutergym oid zal ik eens gaan uitzoeken, misschien dat dat iets is ja. Maar ik vind het voor de kinderen altijd wel leuk als ze iets tastbaars krijgen op hun verjaardag. Leuke boekentips ofzo zijn ook welkom, daar kan je er nooit genoeg van hebben
wij hebben magformers, echt awesome spul. Denk wel voor minimaal een jaar of vier dat ze er echt iets mee kunnen bouwen want het soort van klapt heel makkelijk in elkaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Hebben jullie al van die magnetische tegels?
Magna-Tiles:
[ afbeelding ]
Of Magformers:
[ afbeelding ]
(Is officieel vanaf 3 jaar zie ik, maar misschien kunnen sommige onderdelen al wel, of onder toezicht.)
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:21 schreef Lemijn het volgende:
Ja mijnes van anderhalf vindt de magnatiles al tof. Vooral om te slopen maar hij klikt ze ook wel aan elkaar en sorteert ze op vorm. Goed spul!
Wij hebben ze zelf nog niet, maar ZZ zei laatst dat ze Magna-Tiles in de klas hebben, dus nu overweeg ik ze ook te kopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hebben magformers, echt awesome spul. Denk wel voor minimaal een jaar of vier dat ze er echt iets mee kunnen bouwen want het soort van klapt heel makkelijk in elkaar.
Vind het zelf ook heel leuk om van die grote geometrische vormen ermee te maken![]()
![]()
Eens! Zelfs mijn 8 jarige speelt er regelmatig mee!quote:Op zondag 29 januari 2023 09:08 schreef Gogo83 het volgende:
Kinetisch zand heb je vast al? Hier bij zowel peuter als kleuter een grote hit.
magformers hebben ze regelmatig bij limamgo redelijk goedkoopquote:Op zondag 29 januari 2023 01:54 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Wij hebben ze zelf nog niet, maar ZZ zei laatst dat ze Magna-Tiles in de klas hebben, dus nu overweeg ik ze ook te kopen.
(Inderdaad ook omdat het me leuk lijkt voor mezelf!Wel een duur geintje trouwens.
)
daar zie ik echt zo het nut niet van inquote:Op zondag 29 januari 2023 05:25 schreef Lemijn het volgende:
Ja belachelijk duur, ik heb het dan ook niet zelf.
Iemand hier al gezwicht voor stapelstein?
Bij Amazon hebben ze ook een goede “nep” variant. Wij hebben Connetix en die van Amazon (kan ze opzoeken als je wil) en qua sterkte doen ze niet voor elkaar onder.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:46 schreef Aure het volgende:
Kinetisch zand hebben we nog niet, maar staat wel op het lijstje!
En ik zat inderdaad aan magnatiles of connetix te denken. Bij de lidl hebben ze inderdaad ook zoiets, maar de set die ik dan zou willen is al tijden uitverkocht
Nope en gaat niet gebeuren ook. De stapstenen die ze op peutergym hebben doet Bas ook niks meequote:Op zondag 29 januari 2023 05:25 schreef Lemijn het volgende:
Ja belachelijk duur, ik heb het dan ook niet zelf.
Iemand hier al gezwicht voor stapelstein?
Oeh, als je zou willen kijken welk merk die van Amazon zijn? Klinkt goed!quote:Op zondag 29 januari 2023 17:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij Amazon hebben ze ook een goede “nep” variant. Wij hebben Connetix en die van Amazon (kan ze opzoeken als je wil) en qua sterkte doen ze niet voor elkaar onder.
Stapelstein hebben wij ook. En echt, elk kind wat hier komt, pakt ze direct en gaat er mee spelen. Komt meteen allerlei fantasie spel naar boven. Ook zij het handige (dure) krukjes en opstapjes
![]()
Ik denk dat dat ook een beetje per kind afhankelijk is. Mijn oudste is echt verknocht aan fietsjes, dat begon al rond zijn 1e verjaardag met een pukylino met 4 wielen. Daarna buiten op een trybike, hij is begonnen op 3 wielen en dat ging redelijk rap. De overgang van 3 naar 2 wielen was rond 2,5 jaar en heeft wel echt tijd in gezeten met oefenen en meters maken. Hij is nu 3,5 en fietst op een gewone fiets zonder zijwieltjes.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hadden voor A zijn 2e verjaardag een loopfiets gegeven, maar daar kon hij toen nog niet zoveel mee. Met welke leeftijd kunnen kinderen daar een beetje mee overweg?
Ook leuk als je al een spelcomputer(we hebben een Nintendo switch) hebt? Voegt het dan echt nog iets toe?quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:17 schreef exode het volgende:
De speelgoed tip van dit jaar voor kinderen tussen de 4 en uhm nou 42 jaar![]()
https://silvergear.eu/kids/laser-gun-game-set-met-projectiespel/
Zeker, want ze zitten niet achter een schermquote:Op maandag 30 januari 2023 20:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ook leuk als je al een spelcomputer(we hebben een Nintendo switch) hebt? Voegt het dan echt nog iets toe?
En ik heb er eentje te koop!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:02 schreef SQ het volgende:
De Tiny Love mobiel natuurlijkal inzetbaar als ze een paar weken oud zijn. Making mothers eat warm meals since 2010
Oball!!! https://webshop.greendriver.be/product/432/quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb een vraagje! Hebben jullie voor een baby ook al speelgoed in huis gehad (zelf gekocht of gekregen)?
En indien ja, vanaf wanneer gaan baby‘s spelen, en waar spelen ze dan mee?
Wat waren jullie ‘miskopen‘ en wat was echt een succes?
Ik ben na de geboorte van mijn kind tien maanden met verlof en ben stiekem nu al nieuwsgierig hoe ik de dagen met kind zou kunnen vullen! :p
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:03 schreef SQ het volgende:
(Disclaimer: ik bezit geen grimms blokken in gedempte havertonen)
En dan is er geen ontkomen meer aanquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou zoveel mogelijk het speelgoed achterwege laten. Voor je het weet heb je een huiskamer vol met speelgoed
Neequote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En dan is er geen ontkomen meer aan.
Maar wel fijn dat ik weer mag duplo-en of een treinbaan mag bouwen op mijn vrije dagen![]()
Ja maar op zich is dat ook niet zo gek, na 3 weken is de nieuwigheid er nog niet vanafquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
NeeWe hebben nu een hoekje in de huiskamer met speelgoed, maar het liefst doe ik dat ook gewoon weg. Vaak speelt ie toch alleen maar met blokken en kinetisch zand.
Ja, da's ook weer waarquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar op zich is dat ook niet zo gek, na 3 weken is de nieuwigheid er nog niet vanaf
Welk formaat strandbad moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:52 schreef exode het volgende:
Vanaf een maand of 4 was een strandbal hier een enorme hit. Bij beide kinderen. Vooral in de box.
En lekker gaan zwemmen, dan is zo'n babyfloat handig.
Wees niet bang, speelgoed vermenigvuldigt zichzelf over het algemeen, dus je hebt altijd meer dan je dacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:04 schreef margaretha_01 het volgende:
Bedankt voor de vele tips! Hier kan ik wat mee!
Ik hoop zelf inderdaad geen al te grote speelgoed verzameling op te bouwen en het regelmatig uit te zoeken en op te bergen/weg te geven als er niet meer mee gespeeld wordt. We hebben helaas ook geen bergruimte in de vorm van een kelder/zolder/extra kamer, dus we worden ook wel gedwongen tot continue blijven uitmesten ! :p
Iets groter dan de baby in kwestiequote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:13 schreef Bami het volgende:
[..]
Welk formaat strandbad moet ik me daarbij voorstellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gebruiken ze hier voor het kienen :-Dquote:Op maandag 6 februari 2023 10:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden gekleurde magnetisch gekleurde rondjes gekocht en gisteren hebben we er voor het eerst mee gespeeld. Best leuk wel. Het magnetische aspect vond hij niet zo boeiend (er worden 2 magneten bijgeleverd), maar hij vond het wel erg leuk om met kleuren bezig te zijn en er figuren van te maken.
[ afbeelding ]
Het is eigenlijk niet voor onder de 3 jaar, dus ik heb er wel bij gezeten. Hij stopt geen dingen meer in zijn mond, maar just in case. Het is niet erg prettig mochten ze ingeslikt worden.
Ik moest dat even googlenquote:Op maandag 6 februari 2023 11:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die gebruiken ze hier voor het kienen :-D
Wij hebben dit:quote:Op maandag 27 februari 2023 22:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wil graag een bak met fort-bouw-spul. Hij is binnenkort jarig dus dat vind ik wel leuk. Wat doe ik in zo’n bak? Grote houten wasknijpers? Een laken? Een kussen? Wat vergeet ik?
Lijmklemmen zijn ook prima, die kun je ook eenvoudig krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:18 schreef Lemijn het volgende:
Grote wasknijpers zijn echt een must. Wij hebben echt huttenbouwknijpers, die zijn nog een stuk groter en kunnen bijvoorbeeld om de spijlen van ons klimrek. We hebben er 4 maar ik zou er ook prima 6 of 8 kunnen gebruiken. Verder is hoogte altijd een punt. Ik zou misschien ooit wel een soort hoge paal op stevige voet willen, want een hut van bank naar tafel is best laag en als dan je plafond doorzakt kan je eigenlijk niks.
En grote lakens. Ik knipte een keer een oude tweepersoons dekbedhoes open. Super handig.
Staat minder leukquote:Op maandag 27 februari 2023 22:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Lijmklemmen zijn ook prima, die kun je ook eenvoudig krijgen.
Oohh die dekbedhoes, goed idee! We hebben een wandrek in onze huiskamer, tegen de muur. Daar passen geen wasknijpers op (maar wel de lijmklemmen van @SQ ), maar aan de andere kant van het fort kunnen stoelen oid komen en dan zijn die grote wasknijpers handig. Heb je van die houten? Of een andere soort?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:18 schreef Lemijn het volgende:
Grote wasknijpers zijn echt een must. Wij hebben echt huttenbouwknijpers, die zijn nog een stuk groter en kunnen bijvoorbeeld om de spijlen van ons klimrek. We hebben er 4 maar ik zou er ook prima 6 of 8 kunnen gebruiken. Verder is hoogte altijd een punt. Ik zou misschien ooit wel een soort hoge paal op stevige voet willen, want een hut van bank naar tafel is best laag en als dan je plafond doorzakt kan je eigenlijk niks.
En grote lakens. Ik knipte een keer een oude tweepersoons dekbedhoes open. Super handig.
Als je daar een soort kubus van maakt, is het dan stevig genoeg om op de staan/zitten? Ik heb hier meerdere keren naar gekeken, maar mijn kinderen klimmen ook heel graag bij dit soort dingen en dit leek me daarvoor niet sterk genoeg (op basis van de foto’s, nooit irl gezien).quote:Op maandag 27 februari 2023 22:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij hebben dit:
https://fantasy-forts.com/
Wellicht niet wat je zoekt maar hier wordt er toch regelmatig mee gespeeld icm lakens, kussens en wasknijpers.
Oh en we hebben het nu een jaar of zes denk ik en het is nog in prima staat afgezien van de honderden stickers die er op zijn geplakt
Nah is zo te zien nagenoeg hetzelfde op de kleur naquote:Op maandag 27 februari 2023 22:21 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Staat minder leuken kunnen ze minder goed zelf. Maar die van MwC is al best groot natuurlijk.
Nee het is niet bedoeld om op te klimmen, het blijft karton en klittenband. Je kunt er wel vette kruiptunnels en luikjes mee maken.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Als je daar een soort kubus van maakt, is het dan stevig genoeg om op de staan/zitten? Ik heb hier meerdere keren naar gekeken, maar mijn kinderen klimmen ook heel graag bij dit soort dingen en dit leek me daarvoor niet sterk genoeg (op basis van de foto’s, nooit irl gezien).
Ik editte net de post boven jou, ik weet niet of je dat zag. Deze: klikquote:Op maandag 27 februari 2023 22:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oohh die dekbedhoes, goed idee! We hebben een wandrek in onze huiskamer, tegen de muur. Daar passen geen wasknijpers op (maar wel de lijmklemmen van @:sq ), maar aan de andere kant van het fort kunnen stoelen oid komen en dan zijn die grote wasknijpers handig. Heb je van die houten? Of een andere soort?
quote:Op maandag 27 februari 2023 22:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah is zo te zien nagenoeg hetzelfde op de kleur na
Maar goed, als de ecobiologische naturelhoutlook een must is dan lukt het niet nee
Na je edit zijn het gewoon de lijmklemmen die munne man ook in zijn schuur heeftquote:Op maandag 27 februari 2023 22:21 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Staat minder leuken kunnen ze minder goed zelf. Maar die van MwC is al best groot natuurlijk.
Wij hebben deze: klik
Die edit had ik niet gezien, dank je wel. Deze zien er lekker stevig uit.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik editte net de post boven jou, ik weet niet of je dat zag. Deze: klik
Ze zijn niet van ecologisch linksdraaiend hout SQ
Oh dan had ik een te smal beeld van lijmklemmen, my bad. Ik dacht aan die units die je moet aandraaien als je houten planken hebt verlijmd.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Na je edit zijn het gewoon de lijmklemmen die munne man ook in zijn schuur heeft
Ja je hebt lijmklemmen in 101 soorten hoor!quote:Op maandag 27 februari 2023 22:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Oh dan had ik een te smal beeld van lijmklemmen, my bad. Ik dacht aan die units die je moet aandraaien als je houten planken hebt verlijmd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op maandag 27 februari 2023 22:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja je hebt lijmklemmen in 101 soorten hoor!Omdat ieder project anders is en je nooit weet welke het beste van pas komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had je al een stevig touw op je lijstje?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kan dus gewoon naar de Praxis voor spulletjes voor in zo’n bak, ideaal! Bedankt alvast, dames. Meer tips blijven welkom uiteraard.
Hier erg tevreden, al was ik wat later begonnen. Hier was hij net 2 jaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier goede ervaringen met sensory play / speelzand / speelrijst voor dreumesen? Mijn 18-maander vliegt heel de dag door en ik ben benieuwd of dit iets zou zijn waardoor ze 'rustiger' zou spelen. Ze zoekt wel veel naar prikkels de hele dag, snel op zaken uitgekeken. Ze zit zeg maar niet snel een kwartier lang op haar kont iets te doen.
Yep, staat eropquote:Op maandag 27 februari 2023 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Had je al een stevig touw op je lijstje?
Oh ja! Heel erg leuk!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Top! Oeh, en van die kerstverlichting op batterijen
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Helaas heb ik zelfs de namaak (dat dan weer wel) Grimms blokken in dempte havertonen. Wel gekregen dus misschien telt dat nietquote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:03 schreef SQ het volgende:
Miskoop was trouwens de wheelybug, daar is eigenlijk nooit mee gespeeld tot ze er te groot voor waren en er botsautootje mee gingen doen.
En verder al het speelgoed wat wegens esthetiek of hipheid is aangeschaft. Uiteindelijk kiezen ze toch de schreeuwkip van vtech. Sta je dan te kijken met je grimms blokken in gedempte havertonen.
De echte vraag is... hèb je de vtech schreeuwkip?quote:Op maandag 1 mei 2023 21:08 schreef Aure het volgende:
Ik heb dus wel van die kinderen die het goed doen op open einde speelgoed zoals grimms en grapatmaar wij hebben het wel in de felle kleuren. Beige komt m'n huis niet in
We hadden een olga olifantquote:Op maandag 1 mei 2023 21:09 schreef SQ het volgende:
[..]
De echte vraag is... hèb je de vtech schreeuwkip?
En zoiets?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:18 schreef B.ertha het volgende:
Mijn dreumes is gek op de schuifjes in een boekje (kiekeboe zon). Ik zoek eigenlijk nog wat speelgoed met schuifjes, iemand tips? Google brengt me vooral hondenspeelgoed
En dit?quote:Op maandag 1 mei 2023 21:19 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Denk dat dat nog een brug te ver is. Deze interesseert hem ook nog niet echt
De kinderen spelen hier met het kattenspeelgoed en de katten met het kinderspeelgoed, dus waarom nietquote:
Nee helaas, precies aan het andere uiteinde van de a15quote:Op maandag 1 mei 2023 21:32 schreef Aure het volgende:
Woon je in de buurt van Rotterdam? Heb er hier eentje liggen die je zo mag hebben, hij is wel al een beetje versleten
Hubolino klinkt als een leuk idee! Dank je,quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:33 schreef Takkie88 het volgende:
Als hij al veel Duplo heeft is Hubelino ook leuk voor erbij. Of langzaam naar lego overstappen.
Met 4 jaar is dingen voor school vaak ook leuk: rugtas, brooddoos, fruitbakje, drinkfles.
kijkt hij niet naar om. hij heeft wel al wat van lego, maar merk dat dat nog te moeilijk is.quote:
Spelletjes, Smartgames, knutselspullen/klei (de play Doh cementwagen is hier een hitquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:03 schreef Ynske het volgende:
Jullie hebben altijd goede tips...
Onze kleine man word 4 en de familie vraagt om cadeau ideeën.
Ik heb geen flauw idee meer, hij speelt veel met duplo, maar heeft al zoveel duplo van hen gekregen.
En stept graag, fiets krijgt hij van ons.
Verder speelt hij in de zandbak en op de glijbaan.
En met smartmax ballenmachine.
Dacht nu aan uitbreiding van de smartmax. Maar wat voor andere dingen zou iets kunnen zijn als idee?
Je hebt Lego Junior, dat zit qua moeilijkheid tussen Duplo en Lego in.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:03 schreef Ynske het volgende:
Jullie hebben altijd goede tips...
Onze kleine man word 4 en de familie vraagt om cadeau ideeën.
Ik heb geen flauw idee meer, hij speelt veel met duplo, maar heeft al zoveel duplo van hen gekregen.
En stept graag, fiets krijgt hij van ons.
Verder speelt hij in de zandbak en op de glijbaan.
En met smartmax ballenmachine.
Dacht nu aan uitbreiding van de smartmax. Maar wat voor andere dingen zou iets kunnen zijn als idee?
Die ijscocar is bij ons wel een succes!quote:Op zondag 2 juli 2023 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter wordt half augustus 2 en ik ben langzamerhand aan het kijken voor een cadeau. Vorig jaar kreeg ze een keukentje van ons, is intensief gebruikt en speelt ze nog steeds veel mee ('koken', 'loewlen (roeren)' en haar Duplo ligt ook daar in de gootsteen, dus ze rommelt er heel veel).
Nu zoeken we iets wat voor de komende maanden/jaren leuk is. Ze is vooral erg actief, klimmen, klauteren, springen, glijden, fietsen op haar loopfietsje. We hebben al een glijbaantje. We hebben geen groot grasveld in onze tuin, het is wel echt een buiten-kind. Ze vindt puzzelen ook heel leuk. Voor de rest duploot ze regelmatig. Wat zou leuk zijn om te geven? Ik zag zelf de ijscokar van Vtech, hier ouders met eigen ervaring? Ze is gek op ijsjes, dus wat dat betreft zou het wel passen. :p
Een modderkeukentje voor buiten?quote:Op zondag 2 juli 2023 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter wordt half augustus 2 en ik ben langzamerhand aan het kijken voor een cadeau. Vorig jaar kreeg ze een keukentje van ons, is intensief gebruikt en speelt ze nog steeds veel mee ('koken', 'loewlen (roeren)' en haar Duplo ligt ook daar in de gootsteen, dus ze rommelt er heel veel).
Nu zoeken we iets wat voor de komende maanden/jaren leuk is. Ze is vooral erg actief, klimmen, klauteren, springen, glijden, fietsen op haar loopfietsje. We hebben al een glijbaantje. We hebben geen groot grasveld in onze tuin, het is wel echt een buiten-kind. Ze vindt puzzelen ook heel leuk. Voor de rest duploot ze regelmatig. Wat zou leuk zijn om te geven? Ik zag zelf de ijscokar van Vtech, hier ouders met eigen ervaring? Ze is gek op ijsjes, dus wat dat betreft zou het wel passen. :p
De ijscokar is hier ook een succes, echt jaren mee gespeeld. De 7-jarige is er nu wel klaar mee maar de 4-jarige speelt er nog weleens mee. En eigenlijk alle kinderen die komen spelen, vliegen daar als eerste op af. Dus aanrader.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Misschien een mini microstep?quote:Op zondag 2 juli 2023 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Houdt ze ook van kleien? Hier hebben we de ijscowagen van Play doh en dat is echt een enorme hit (wel met de vermelding erbij dat mijn kinderen 4 en 5 waren toen we hem kochten).quote:Op zondag 2 juli 2023 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Het past hier misschien niet zo goed, maar samen een weekendje weg? Daar samen leuke dingen doen en lekker ergens eten?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Amsel het volgende:
Onze oudste (meisje) wordt binnenkort 9. En ze weet niet wat ze voor haar verjaardag wilEigenlijk vind ik dat wel mooi, dat ze gewoon blij is met wat ze al heeft
Maar juist daarom zou ik het toch wel heel leuk vinden om haar met iets tofs te verrassen. Iemand een goed idee?
Een ervaring kan dan inderdaad heel leuk zijn, samen naar een concert ofzo, een moeder en dochter wellness.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Amsel het volgende:
Onze oudste (meisje) wordt binnenkort 9. En ze weet niet wat ze voor haar verjaardag wilEigenlijk vind ik dat wel mooi, dat ze gewoon blij is met wat ze al heeft
Maar juist daarom zou ik het toch wel heel leuk vinden om haar met iets tofs te verrassen. Iemand een goed idee?
En die draaitol en vormenstoof is hier nog altijd in gebruikquote:Op zondag 6 augustus 2023 10:31 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben zelf niets gegeven voor de eerste (twee) verjaardagen. Ze krijgen, zeker de eerste verjaardag, al meer zooi dan waar ze naar om kunnen kijken en dan je überhaupt wil hebben. Mijn tip is ook om een deel van de cadeautjes apart te houden en gedurende het jaar opnieuw te introduceren. Wij hebben zelfs kado’s hergebruikt voor Sinterklaas
Aan anderen vroegen we dingen als een Pukylino loopfiets, houten puzzels, een vormenstoof, draaitol, toettoet auto’s en ander v-tech-spul.
Wheely bug?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:43 schreef Bami het volgende:
Ola! Binnenkort vieren wij een eerste verjaardag van onze dochter. Hebben jullie nog briljante cadeautips?
Ik dacht zelf aan misschien zo’n klimdriehoek ding, want haar favoriete bezigheid momenteel is de trap beklimmen. Maar we vinden het nog erg lastig.
Wij hebben de Pukylino loopfiets die L voor zijn eerste verjaardag kreeg weer opnieuw gegeven aan S door een het fietsje te voorzien van nieuwe kinbeschermer met naam.quote:Op zondag 6 augustus 2023 10:31 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben zelfs kado’s hergebruikt voor Sinterklaas
Oh, is dat een kinbeschermerquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij hebben de Pukylino loopfiets die L voor zijn eerste verjaardag kreeg weer opnieuw gegeven aan S door een het fietsje te voorzien van nieuwe kinbeschermer met naam.
Andere cadeaus bij de 1ste verjaardagen waren dingen zoals een schommel, watertafel, zandbak/zwembad gymmat, duplo, vingerverf, houten puzzel,
Ja blijkbaar. Ik zie kinderen meer met hun buik dat ding raken dan met hun kin maar oke. Het functioneert bij ons vooral als naamlabel en schuift steeds mee naar de grotere loopfiets.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Oh, is dat een kinbeschermerNooit geweten!
Hebben we al van mijn werk gekregen als kraamcadeau.quote:
https://www.amazon.nl/lic(...)-1678157166413&psc=1quote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:40 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand ervaring cq een tip voor een loopfiets? Hij is bijna 4 jaar en 110cm, dus voor veel modellen (op papier) te groot (of ik zoek niet goed)
Ofquote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:40 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand ervaring cq een tip voor een loopfiets? Hij is bijna 4 jaar en 110cm, dus voor veel modellen (op papier) te groot (of ik zoek niet goed)
Ik had die vraag al verwacht haha. Wij hebben een abonnement op de Beekse Bergen genomen en qua lopen red hij dat net niet. Loopfiets of step mag je nog meenemen. We hebben ook nog wel een buggy en bolderkar maar hij is dan een luie donder en dan wil hij alleen daar in.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
https://www.amazon.nl/lic(...)-1678157166413&psc=1
Zoiets?
Maar waarom nu nog een loopfiets? Als ik vragen mag?
puky XLquote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:40 schreef automatic_ het volgende:
Thnx nog! Heb er eentje gevonden via Marktplaats. Wel goed dat jij de wielen met spaken benoemde trouwens. Hij kan hier wel even mee vooruitquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
puky XL
Daar crost L met zijn +120cm nog steeds op en is 2ehands goed verkrijgbaar (er staat niet altijd bij dat het de XL betreft maar ze zijn herkenbaar aan de wielen met fietsspaken)
3,5 jaar geleden kochten wij deze https://www.bol.com/nl/nl(...)00000112407567/?s2a=quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:45 schreef Peacefulll het volgende:
M wil heel graag voor zijn verjaardag een op afstand bestuurbare auto.
Wat ik zelf vooral nog weet van vroeger is dat die dingen mega snel kapot warenOf het lag aan mijn broertjes, dat kan ook
![]()
Anyway, iemand hier ervaring met zo'n bestuurbare auto? Wat zijn aanraders/afraders? Is goedkoop duurkoop of werken de goedkopere net zo goed?
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.17.ProductImagequote:Op maandag 18 september 2023 19:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Iemand een tip voor een leuke houten speelkeuken die ook goed stevig is? Ik moet er zelf ook tegenaan kijken elke dag dus ik zoek iets relatief mooi. Niet helemaal hysterisch maar ook niet sad beige. Die van ikea vind ik redelijk kaal. Die opleuken met folie of stickers is geen optie, die zijn er hier snel af.
Ik vind de keukentjes van janod en small foot wel wat maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is. Mijn rakkers spelen niet zachtjes namelijk. En het is wel een redelijk bedrag als het dan rommel blijkt te zijn.
Iemand ervaring?
Die hebben wij ook! Al ruim twee jaar en onze jongens zijn best lomp. Zelfs een keer omgevallen. Het enige mankement is luchtbellen op het kookplaatje, dat is wel jammer. Hij staat wel gewoon echt mooi in de grote keuken.quote:Op maandag 18 september 2023 19:27 schreef eponine het volgende:
[..]
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.17.ProductImage
Staat sinds januari en ondanks dat R er echt niet zacht mee speelt (ze probeert al weken zowat een ronddraaideur van het deurtje links onderin te maken bijvoorbeeld) is ie nog heel en ziet ie er nog steeds mooi uit!
Met wat kleurrijke accenten en voedingsmiddelen is het al snel minder saai. Wij hebben vrolijke ovenwanten en handdoeken ipv die grijze. Een knalrode waterkoker of mixer erbij, andere pannen ofzo. Misschien helpt dat?quote:Op maandag 18 september 2023 20:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Die van New classic toys ziet er idd tof uit maar ik wilde op zich geen witte. En in het lichtblauw of lichtroze is ook niet dat. Misschien moet ik mij daar maar over zetten. In de reviews zie ik dezelfde puntjes voorbij komen als bij janod en small foot dus wie weet vallen die ook wel mee. Dat vind ik het lastige van reviews op het internet, er zijn zoveel zeikerds te vinden. Ik weet al dat er stukjes hout zullen afgaan, dat gebeurt met alle houten speelgoed hier. Er zal van ons niks ZGAN op marktplaats verschijnen. Als de knoppen en deuren er maar een beetje aan blijven hangen.
Kidkraft heeft ook nog een een optie in wit zie ik.
Petite amelie heeft idd niet de beste prijskwaliteit.
Oh ja en zelf schilderen gaat 'm niet worden, ik zou niet weten hoe ik daar tijd voor moet vinden![]()
Geen ervaring, maar ik zag toevallig gisteren (op instagram) wel een filmpje voor bij komen over de merkloze-variant daarvan en dat er qua materiaal geen verschil in lijkt te zitten. Wellicht het googelen waard, want dat prijsverschil was enorm. Ik heb het filmpje verder niet gekeken want geen interesse in.quote:Op zondag 24 september 2023 16:12 schreef Gogo83 het volgende:
Zijn er mensen hier met Stapelsteinen in huis? Ik ben er nog niet over uit of ik het tof speelgoed of een overpricedr rage vind.
Lijkt me wat minder creatief uitdagend dan een wobbel.quote:Op zondag 24 september 2023 16:12 schreef Gogo83 het volgende:
Zijn er mensen hier met Stapelsteinen in huis? Ik ben er nog niet over uit of ik het tof speelgoed of een overpricedr rage vind.
Oeh, die gaat op het lijstje voor m’n jongste die in januari 2 wordt! Oudste speelt hier vaak mee op de bso, super leuk.quote:Op zondag 24 september 2023 18:15 schreef Ynske het volgende:
Dit is hier ook een hit.
[ afbeelding ]
https://www.decathlon.nl/(...)2h0MxxIaAhXhEALw_wcB
Dat was inderdaad mijn plan, het setje van de foto was even snel gegoogled als voorbeeld.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:39 schreef pinquit het volgende:
@:Burdie ik zou bij zon gevulde doos als jij postte wel even kijken of het kwalitatief oké is, want je zou ook zelf een set bij elkaar kunnen sprokkelen bij de bouwmarkt. Klein formaat klauwhamertje vind je daar ook wel, en vaak is het allemaal net wat steviger.
Hier speelt meneer met smartmaxquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:51 schreef Mango91 het volgende:
Iemand tips voor magnetische bouwstenen? Er zijn zoveel merken en soorten.
Op dit moment heb ik magna tiles building op het oog. Is dit leuk voor een 2,5 jarige of moet er dan ook een starterspakket bij?
Ik heb een goedkoper merk van amazon in huis, desire deluxe, de set van 47 en die van 57 onderdelen: https://www.amazon.nl/s?r(...)_dp_s_mw_16242743031quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:51 schreef Mango91 het volgende:
Op dit moment heb ik magna tiles building op het oog. Is dit leuk voor een 2,5 jarige of moet er dan ook een starterspakket bij?
Ik had die twee hier trouwens besprokenquote:Op woensdag 12 april 2023 11:46 schreef Aure het volgende:
Voor Otis zijn tweede verjaardag ben ik dus o.a. voor magnetische bouwstenen gegaan. Hij kreeg twee setjes van Desire Deluxe (via amazon) en twee weken geleden heb ik een connetixset erbij gekocht omdat die met korting weg ging. Zo kon ik de stenen flink voor ze uitbreiden en ik was ook benieuwd naar het kwaliteitsverschil. De twee desire deluxe setjes waren qua steen toch net iets anders van elkaar, bij eentje zie je het geraamte aan de binnenkant zeg maar. Maar alledrie de sets zijn gewoon met elkaar te combineren.
[ afbeelding ]
De bovenste rij is deze set van Desire Deluxe. Bij ons zaten er geen groene vierkantjes in. 70 cent per steen.
De middelste rij is deze set van Desire Deluxe. 65 cent per steen
De onderste rij is deze set van Connetix. Deze is ¤1.10 per steen.
Die van Amazon zijn wel eens in de aanbieding en dan nog goedkoper. En ik had de connetix zelf ook in de aanbieding, toen waren ze iets van 83 cent per steen. Maar nog steeds flink duurder dus.
Al deze sets hanteren dezelfde groottes voor de diverse stenen, dat is super fijn, want daardoor goed met elkaar te combineren. De magneetjes zitten ook nog eens op dezelfde plekken en doen qua kracht niet voor elkaar onder vind ik. Wel vind ik die van Amazon iets sneller en erger krassen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. De kleuren zijn ook net wat anders, maar de verschillen zijn minimaal zoals je kan zien. Qua plastic voelt en oogt het hetzelfde. Ik heb niet het idee dat het een sneller kapot zal gaan dan het ander.
Ik vind het echt een grote hit. De kinderen (en ikzelf) spelen er graag mee. De jongste van 2 snapt ook goed wat hij er mee kan doen, hoewel hij het nog het allerleukst vindt om al het gemaakte te slopen. De oudste van 4 die kan er echt helemaal los op gaan en bouwt graag gebouwen en torens. Samen bouwen we knikkerbanen
het is echt makkelijk speelgoed, het nadeel vind ik dat het vrij duur is en je wel veel stenen nodig hebt voor een goede basis. Wij hebben er nu zo'n 200 en dat heb je eigenlijk ook wel nodig om er echt leuk mee bezig te kunnen gaan.
Kasteel
[ afbeelding ]
Mama's hobby
[ afbeelding ]
Oeps
[ afbeelding ]
Yesss
[ afbeelding ]
Tot zover mijn spreekbeurt, bedankt voor het luisteren
wij hebben magformers en die vind ik eigenlijk te duur om uitbreidingen van te kopen. wat beginsets gekocht via limango een paar jaar geleden, maar heb toen niet gekeken wat de andere sets kosten. Het is wel echt heerlijk spul en ik speel er graag samen met mn zesjarige mee (een van de weinige speelgoeddingen die ik ook echt leuk vindquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:51 schreef Mango91 het volgende:
Mijn oudste dochter werd afgelopen zondag 7, zij heeft de interactieve wereldbol van Vtech gekregen. Hier een heel groot succes, ze kan er prima mee overweg en ze vindt de filmpjes en uitleg leuk. Met de andere wereldbollen heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:18 schreef Elleska het volgende:
Iemand ervaringen met een interactieve wereldbol of atlas? Welke is de leukste?
Ik zag dingen voorbij komen van tiptoi, Vtech, Clementoni.
Ik zou er zeker nog eentje halen. Je hebt echt wat stukken nodig om leuk & stevig te bouwen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb net de connetix van de aldi gekocht. Daar zitten 48 stukken in. Is dat genoeg om fatsoenlijk te bouwen of heb ik nog een doos nodig?
Ja dat zijn de leuke accessoires, ik zoek basic onderdelen…quote:Op zondag 10 december 2023 22:13 schreef eponine het volgende:
Even contact opnemen met Ravensburger? https://www.ravensburger.(...)cessoires/index.html
Contact opnemen met de verkoper zodat zij dit kunnen fixen, lijkt me? Dit valt gewoon binnen je garantie.quote:Op zondag 10 december 2023 22:09 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand waar je losse Gravitrax onderdelen kan kopen? We hadden voor Sinterklaas een doos bij Bol gekocht en er mist dus gewoon een zakje essentiële onderdelen
Heb je hier iets aan?:quote:Op zondag 10 december 2023 22:15 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja dat zijn de leuke accessoires, ik zoek basic onderdelen…
Wat ik je als tip wil geven, ga met je dochter naar een grote speelgoedwinkel (bijv toychamp). Vertel haar dat jullie een verjaardagswensenlijstje gaan maken. Als ze iets heeft gevonden maak je er een foto van waar zij ook op staat. Vol trots, uiteraard. Na een rondje heb je heel wat foto's om een keuze in te kunnen maken.quote:Op maandag 22 januari 2024 07:41 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand nog een briljante ingeving voor mij?
Mijn jongste dochter wordt over 4 maanden 6. En dat duurt nog enorm lang, maar aangezien we geen flauw idee hebben wat haar te geven breek ik daar nu al mijn hoofd over. Mijn oudste heeft echt specifieke wensen qua speelgoed, dat is makkelijk, maar mijn jongste heeft dus geen duidelijke voorkeuren. Ze vindt eigenlijk alles wel leuk maar weinig waar je haar in het bijzonder extra blij mee maakt. En daarvan hebben we eigenlijk alles al wel, want 2 meisjes 1,5 jaar op elkaar betekent dat ze vaak met hetzelfde spelen en dus hebben we al héél veel.
Ik ben dus op zoek naar iets waar ik zelf niet op kan komen, om het extra moeilijk te maken. Zowel qua grote cadeaus (voor ons om te geven) als kleine cadeaus (om te vragen aan familie en vrienden). En dan denk ik niet aan uitjes of cadeaubonnen, maar wel echt wat tastbaars.
Dus lucky shot, heeft iemand een leuk idee?
Dat is een leuk idee, bedankt! Voor het kinderfeestje vullen we inderdaad altijd een krat bij de lokale speelgoedwinkel, maar dat zijn dan echt kleinigheidjes. Ik ben voor de grotere cadeaus bang dat ze dan weer allemaal troep uit gaat zoeken waar ze uiteindelijk toch niets doet. Ze wil bijvoorbeeld het liefst alles van Furreal, want schattig en het beweegt en praat. Maar daar hebben ze beide al meerdere dingen van, en alleen met Cubby de beer wordt echt gespeeld. De rest ligt stof te vergaren dus die verzameling hoeft niet nog verder te worden uitgebreid.quote:Op maandag 22 januari 2024 07:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Wat ik je als tip wil geven, ga met je dochter naar een grote speelgoedwinkel (bijv toychamp). Vertel haar dat jullie een verjaardagswensenlijstje gaan maken. Als ze iets heeft gevonden maak je er een foto van waar zij ook op staat. Vol trots, uiteraard. Na een rondje heb je heel wat foto's om een keuze in te kunnen maken.
Mocht iemand jou vragen wat ze kunnen geven, kan je diegene een foto sturen met het cadeau waar zij dan ook vrolijk op staat.
Ik print zelf de 4 mafste dingen uit en stop het in een fotoboek om later aan haar te geven. Als ze 25/30 is. Ik zit nu zelf op de 5 bundels in een fotoboek.
Btw, mijn dochter wordt bijna 7 en krijgt rolschaatsen van mij.
Ahja, bij onze toychamp staan ook grote producten. Zelfs fietsjes e.d.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:15 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dat is een leuk idee, bedankt! Voor het kinderfeestje vullen we inderdaad altijd een krat bij de lokale speelgoedwinkel, maar dat zijn dan echt kleinigheidjes. Ik ben voor de grotere cadeaus bang dat ze dan weer allemaal troep uit gaat zoeken waar ze uiteindelijk toch niets doet. Ze wil bijvoorbeeld het liefst alles van Furreal, want schattig en het beweegt en praat. Maar daar hebben ze beide al meerdere dingen van, en alleen met Cubby de beer wordt echt gespeeld. De rest ligt stof te vergaren dus die verzameling hoeft niet nog verder te worden uitgebreid.
Maar misschien levert het hele leuke ideeën op, en misschien moet ik het ook maar gewoon accepteren als ze iets kiest waar ze na korte tijd al niet meer naar uitkijkt aangezien het haar feestje is
Skeelers heeft ze trouwens al, vrij nieuw ook nog omdat ze van rolschaatsen naar skeelers ging en ze die dus tussendoor kreeg. Anders was dat zeker een tof cadeau geweest.
Steeds minder. Voorheen hield de jongste echt van bouwen, toen konden we haar K-nex geven, kapla, lego, huttensetten, etc, en was ze helemaal in haar nopjes. Tegenwoordig vindt ze dat opeens niet meer zo interessant en wordt ze net als zuslief steeds meer meisje meisje. Lego is nog wel leuk maar dan alleen lego friends. En daar hebben ze al best veel van.quote:Op maandag 22 januari 2024 13:20 schreef Elleska het volgende:
Wij maken ook foto's, niet alleen in de speelgoedwinkel maar kan ook zijn van een reclame of speelgoed van een ander kindje. Als er een verlanglijstje moet worden gemaakt scrol ik door die foto's.
@:Schanu , Je schrijft dat de oudste specifieke wensen heeft qua speelgoed, zijn er ook dingen die zij niets vind maar wat opzich best leuk speelgoed is waar de jongste mee kan spelen?
Super bedankt voor de tip! Dan gaat Dodo van het lijstje af en kijk ik eens naar Andor Juniorquote:Op maandag 22 januari 2024 14:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik wil je lijstje niet korter maken, maar wij hebben dodo gekregen van m’n broer wiens kinderen er niet meer mee speelden. Het is een soort verkapte memory die ook nog eens erg makkelijk is, maar wel wat tijd kost om klaar te zetten. Onze kinderen vinden het er leuk uitzien, maar pakken het ook niet.
Qua samenwerkingsspel zou ik eerder Andor junior kiezen. Dat is een kwalitatief goed spel dat leuk blijft. Door onze 6 jarigen goed te spelen al.
Ik nam dit in 2014 mee uit New York dus ik kan je niks vertellen over een goede prijs maar mijn zoon vond het briljant jarenlang. Uiteindelijk hebben we het in 2022 gedoneerd aan de kleuters op zijn basisschool die er ook nog weer veel plezier van hebben dus sowieso de prijs waard wat mij betreftquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil voor mijn zoontje de Melissa & Doug ijskraam kopen en zag hem voor 50. Is dat een goede prijs of is dat de vaste prijs? Dan kan ik nog even wachten. Ik heb hem pas in maart nodigEn is hij inderdaad zo populair of ligt hij bij jullie stof te verzamelen?
[ afbeelding ]
Geen ervaring mee helaas maar wát een leuk dingquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil voor mijn zoontje de Melissa & Doug ijskraam kopen en zag hem voor 50. Is dat een goede prijs of is dat de vaste prijs? Dan kan ik nog even wachten. Ik heb hem pas in maart nodigEn is hij inderdaad zo populair of ligt hij bij jullie stof te verzamelen?
[ afbeelding ]
Blokken, alles op wielen, duplo zijn hier favoriet. Ik denk niet dat het nodig is er veel aan te besteden, mijn dochter kan ook een uur bezig zijn met spullen in en uit een wasmand halen, dat is net zo goed voor de ontwikkeling als duur montessori speelgoed.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:33 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!
Ik ben best benieuwd met wat voor speelgoed jullie kinderen tussen 1 en 2 jaar oud hebben gespeeld!
Tot nu toe heb ik veel puzzels en enzo in huis, maar da’s allemaal eerder zo vanaf 2/3 jaar.
Ik ben zelf geïnteresseerd in montessori speelgoed voor mijn zoontje (nu 9 maanden), wat goed is voor de ontwikkeling van een kind… maar ben stiekem wel benieuwd of zoiets überhaupt nodig is (of dat het allemaal wat overdreven).
Hier begon ze met er achteraan kruipen en hem aan het stuur rondduwen zonder in de buurt van het zadel te komen. Dus onderschat vooral de mogelijkheden niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:13 schreef Lokasenna het volgende:
Loopfietsje zou de mijne dan weer nog niks mee kunnen op het moment denk ik.
Wellicht dat we er richting de zomer een aanschaffen.
Hij heeft een telefoon, maar ik wil iets wat echt alleen geschikt is voor luisterboeken/muziek. Zeker vanwege batterijverbruik op langere ritten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:11 schreef B.ertha het volgende:
Een heel goedkope simpele smartphone?
Ik googelde dat en vond al deze
Om het leven voor ons als ouders ook nog leuk te houden hebben we vrij snel besloten dat we geen speelgoed in huis willen waar geluid uit komt, dus alle knopjes-met-geluid-opties blijven buiten de deur. Dat lukte goed toen ze klein waren, op enig moment heb je er toch minder invloed op dan je wenselijk vindt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Hier ben ik weer met een vraag - en dat terwijl ik een baby van nog geen jaar oud heb en speelgoed nog geen groot thema zou moeten zin!
Maar ik vind het veels te leuk om nu al na te denken over de opties die er zijn om een kind bezig te houden als ze groter zijn.
Nu ben ik benieuwd wat voor speelgoed jullie je kind(eren) vaak hebben gegeven en of dit is veranderd naarmate ze ouder werden.
Was/is het speelgoed voor rollenspel, om mee te bouwen, interactief speelgoed met knopjes en geluid, puzzels.
En hebben jullie je kind vaak ‘educatief’ speelgoed gegeven of vertrouwden jullie erop dat ze op de peuterspeelzaal/school genoeg leren en het daarom niet nodig zou zij om ze thuis nog meer te leren.
En dan als laatst: hoe hebben jullie besloten met wat voor speelgoed jullie je kind laten opgroeien ?
Je kan toch wel op voorhand ideeën hebben over wat je belangrijk vindt in het speelgoed wat je aanbiedt?quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:52 schreef Elleska het volgende:
dat lijkt me niet vooraf te bepalen maar helemaal afhankelijk van de interesses van het kind.
ja dat kan natuurlijk maar of een baby daar hetzelfde over denkt is nog maar de vraag. Of een kind rollenspellen leuk gaat vinden of gek is op alles met knopjes dat weet je vooraf niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Je kan toch wel op voorhand ideeën hebben over wat je belangrijk vindt in het speelgoed wat je aanbiedt?
Als ik nu op de ‘interesses’ van mijn baby zou ingaan, zou hij het liefst de hele dag op mijn telefoon willen kijken ! :p Bizar hoe babies daardoor worden aangetrokken!quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:52 schreef Elleska het volgende:
dat lijkt me niet vooraf te bepalen maar helemaal afhankelijk van de interesses van het kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |