Jullie repertoire is gevarieerder dan die van ons, het blijft tot nu toe steken echt op letterlijk alleen maar Pokemon. Knuffel, kaarten, kussen, portemonnee, Pokebal, zelfgemaakte Pokemon adventskalender met kaarten en kleine plastic figuurtjes. Merendeel behalve de kaarten allemaal van Ali, dus ik moest er ook vroeg bij zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:09 schreef FlyingFish het volgende:
Voor 7-jarige jongens kan ik aanraden: Pokémon-knuffel, Pokemon computerspel, Pokemon boek. Pokemon muursticker (zien jullie het thema?), Luigi lego, goochelset, voetbalkleding, nerf-doeltjes om op te schieten en een loco boekje. Jongens zijn zoveel makkelijker...
Ze krijgen met z'n drieën ook al een grote uitbreidingsset voor strijkkralen, daar spelen ze heel veel mee.
Mijnheer wil ook geheimschrift pennen en magische stiften. En wij kijken wel naar wat duurder spul omdat we merken dat goedkopen stiften uiteindelijk duurkoop zijn. Er wordt hier veel gekleurd dus intensief gebruikt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode zijn de decotime stiften van de action misschien iets? Die zitten volgens mij in een koffer of bak of iets dergelijks.
Heb er zelf geen ervaring mee trouwens.
En qua tips inderdaad spelletjes als uno, maar er zijn meer van dat type kaartspelletjes die leuk zijn.
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter vond en vind spulletjes van Schleich heel leuk. Speelt ze bijna dagelijks mee. Erg duurzaam ook.
Ze hebben echt veel leuk spulquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenEr staan ook uitbreidingen op zijn lijstje voor zijn verjaardag (en later Sinterklaas). Verder krijgt hij voor zijn verjaardag dingen voor in zijn keukentje en een autogarage want auto’s
![]()
Zelf ben ik nog op zoek naar leuke knutselspullen voor een tweejarige. Hij heeft nu net stickers plakken ontdekt, vindt hij erg leuk!
Een waterkleurboekquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie speelt ook iedere dag met zijn boerderij en dierenEr staan ook uitbreidingen op zijn lijstje voor zijn verjaardag (en later Sinterklaas). Verder krijgt hij voor zijn verjaardag dingen voor in zijn keukentje en een autogarage want auto’s
![]()
Zelf ben ik nog op zoek naar leuke knutselspullen voor een tweejarige. Hij heeft nu net stickers plakken ontdekt, vindt hij erg leuk!
Vingerverfquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
![]()
Mooi is dat om te zien hè?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze hebben echt veel leuk spulPlaymobil en lego daar wordt ook regelmatig mee gespeeld, maar Schleich is duidelijk favoriet.
Gewoon knutselspulletjes bij de Action kopenZe hebben ook stickervellen.
Ja misschien wil ik ook wel teveelquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:02 schreef FlyingFish het volgende:
MaJo, voor een tweejarige zou ik het qua knutselspullen ook vooral bij stickers houden, en wellicht zo’n plastic schaar, gekleurd papier en lijm. En er vooral vanuit gaan dat jij moet maken wat hij bedacht heeft
Bedankt verder voor alle tips voor meidenspeelgoed. Dé tip zit er nog niet tussen, maar wel wat ideeën voor in de toekomst.
@:Nazil heb je ook de slapende Pikachu lamp al besteld? Die is bij ons ook nog onderweg
Crêpepapier is een goeie ja!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:39 schreef Aure het volgende:
Wat hier op tweejarige leeftijd ook nog wel leuk was, was propjes maken van crêpe- of vliegerpapier en die opplakken. Verder bleef het vooral bij stickers plakken, tekenen met krijt en een beetje verven.
Die hebben we op vakantie gekocht en is een wisselend succes. Hij vindt het wel interessant maar heeft er het geduld niet voor ofzoquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Een waterkleurboek. die van ons zijn zo vaak gebruikt dat de pagina's krom staan van al het vocht, maar toch al zeker 2 jaar plezier van. Wij hebben er een van Hema en deze https://www.lobbes.nl/spe(...)oF0k1y4aAiOAEALw_wcB
Zodra de alles in je mond stop-fase over is, is klei ook al erg leuk.
Vingerverf ben ik wel benieuwd naar of hij dat wil, Aapie is nogal schoonquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vingerverfof zo'n "verven met water" setje.
Dit vind ik echt een heel tof idee voor over een paar jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:52 schreef exode het volgende:
En ik gooi hem er weer eens in:
Een huttenbouw pakket. Hier staat zo'n pakket er al bijna 8 jaar. Gewoon een plastic opbergkist van de Hema vol met doeken, marktknijpers, een lampje en nog meer knijpers. Heeft schoonmoeder ooit gegeven. De doeken allemaal van de markt met verschillende opdrukken en in verschillende formaten.
Met name in vakanties komt die kist weer de kast uit. Ze gebruiken de bank of de eettafel of de hoogslaper van B of buiten de tuintafel.
Dat vind ik wel een erg goed idee! Mijn kinderen zitten nu volop in de huttenbouw-fase en dan gebruiken ze de dekens er niet meer voor! En met marktklemmen kan het wellicht makkelijk gelijk aan hun bed vast gemaakt worden!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:52 schreef exode het volgende:
En ik gooi hem er weer eens in:
Een huttenbouw pakket. Hier staat zo'n pakket er al bijna 8 jaar. Gewoon een plastic opbergkist van de Hema vol met doeken, marktknijpers, een lampje en nog meer knijpers. Heeft schoonmoeder ooit gegeven. De doeken allemaal van de markt met verschillende opdrukken en in verschillende formaten.
Met name in vakanties komt die kist weer de kast uit. Ze gebruiken de bank of de eettafel of de hoogslaper van B of buiten de tuintafel.
Bij de wibra ook. Zakjes van een euro waar verrassend veel in zit, incl. doekje en mozaïekje. Echt prima formaat om eens te proberen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:10 schreef Schanu het volgende:
Playmais is ook heel leuk voor 2 jarigen! Van ses heb je leuke pakketjes op leeftijd, waaronder stickers plakken (mozaïeken), vielen hier ook altijd goed in de smaak.
Ik weet precies welke je bedoeltquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:02 schreef FlyingFish het volgende:
MaJo, voor een tweejarige zou ik het qua knutselspullen ook vooral bij stickers houden, en wellicht zo’n plastic schaar, gekleurd papier en lijm. En er vooral vanuit gaan dat jij moet maken wat hij bedacht heeft
Bedankt verder voor alle tips voor meidenspeelgoed. Dé tip zit er nog niet tussen, maar wel wat ideeën voor in de toekomst.
@:Nazil heb je ook de slapende Pikachu lamp al besteld? Die is bij ons ook nog onderweg
Dat is een tof ideequote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:18 schreef Burdie het volgende:
Vingerverf kan je ook in een zakje doen:
[ afbeelding ]
En dan erop duwen en slaan, geeft een tof effect.
Ja hoor, in principe passen vrijwel alle houten treinbanen op elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:33 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand of de playtive treinbaan en de ikea houten treinbaan op elkaar passen?
Top!quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, in principe passen vrijwel alle houten treinbanen op elkaar.
Jaa leuk!! Ben dit ooit al eens tegengekomen en toen weer vergeten, nu toch eens bestellen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:04 schreef taxibabe het volgende:
Ik kwam net een ideaal schoencadeautje tegen! Voor degenen die ook zowel duplo als houten treinbaansets hebben is dit misschien ook wel leuk: https://www.marktplaats.n(...)treinset-uitbreiding
Ik heb er zojuist 15 besteld.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:48 schreef taxibabe het volgende:
Tof he! Ik heb er 6 besteld, waarschijnlijk dinsdag in huis! Ben benieuwd, ik zal het stiekem testen als Thomas in bed ligt.
Heeft die Vintedverkoper er nog meer?quote:Op zondag 6 november 2022 00:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb er zojuist 15 besteld.(Niet bij die verkoper, maar via Vinted in Polen.)
Binnenkort in onze woonkamer:
[ afbeelding ]
![]()
Wij hebben het origineel gekocht (Toy 2 Track) met wisselende dingen. Iemand een linkje naar die van Etsy? Ben geen goede Google-laarquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:04 schreef taxibabe het volgende:
Ik kwam net een ideaal schoencadeautje tegen! Voor degenen die ook zowel duplo als houten treinbaansets hebben is dit misschien ook wel leuk: https://www.marktplaats.n(...)treinset-uitbreiding
Daarom heb ik ook bij die van mijn linkje gekocht, die zit hier zo'n beetje om de hoek en kunnen we dinsdag ophalen.quote:Op zondag 6 november 2022 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb ze hier gekocht op Etsy: https://www.etsy.com/shop/Backcorner3D
Er zijn er meer trouwens, ik heb deze gevonden door te zoeken op 'brio duplo connector' en te filteren op verkopers in Nederland (want koop graag lokaal als dat kan).
Hij maakt ze ook op verzoek, maar voor zover ik weet kunnen jullie in Nederland geen Poolse advertenties zien op Vinted.quote:Op zondag 6 november 2022 08:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Heeft die Vintedverkoper er nog meer?
Top! Veel plezier alvast.quote:Edit: een beetje googlen bracht me naar een Nederlandse Etsy-verkoper die ze ook heel betaalbaar heeft, plus nog veel meer creatieve onderdelen. Dan ben ik voor de jongste nu helemaal Sinterklaas-klaar!![]()
Zo hatelijk als die dingen gemakkelijk omvallen, haha. Dus dit klinkt al top.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:40 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb de bestelling vanmorgen opgehaald en Thomas was op de psz, dus gelijk even getest. Het werkt verbazend goed, echt geniaal bedacht! Het zit superstevig en de brug valt niet meer om!
Ja dat was dus 1 van de redenen dat ik dit had besteld. Kon om de haverklap die brug weer in elkaar zetten, pff. Daar was ik wel klaar mee, hahaquote:Op dinsdag 8 november 2022 17:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo hatelijk als die dingen gemakkelijk omvallen, haha. Dus dit klinkt al top.
Wij hebben een microscoop, niet de allergoedkoopste (die zijn echt prut) met allerlei toebehoren. Het lukt op zich wel om er een beestje onder te leggen, maar het is makkelijker om bijvoorbeeld een vleugeltje onder een glaasje te stoppen. Een kleine beweging maakt namelijk al dat je niet meer optimaal scherpgesteld staat en een losliggend vliegje beweegt nu eenmaal wel heel snel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:07 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand een tip of trick of juist een don't met iets van een microscoop voor een bijna 9 jarige? Hij zal het vooral leuk vinden om er beestjes etc onder te leggen. Maar volgens mij kan een standaard microscope dat juist niet. Die kunnen alleen vloeistof of zo'n plaatje staat me bij.
Ik zoek niet een insectenpotje met een loep, maar echt iets wat veel dichterbij een microscoop komt.
Komt in de buurtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |