Hoezo denk je dat Jackson het gaat vergallen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Jackson gaat de cinematic universe van LOTR vergallen, met oa The Hunt for Gollum in 2026.
Ik vond seizoen 1 schitterend qua visuals, karakters heel zwak. Toch bij seizoen 2 weer lekker aanhaken voor de mooie beelden.
Heb je The Hobbit gezien?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat Jackson het gaat vergallen?
Jup, maar LOTR ookquote:
Niet direct, de LOTR-trilogie is een meesterwerk maar had an sich moeten blijven. Ik weet niet of het de studio's kwamen die met het idee voor 3 films kwamen, volgens mij kwam dat vanuit Jackson en zijn team. Het is de visuele stijl van Jackson die onnodig extreem wordt afhankelijk van budget. In Return of the King begon dit al door te sijpelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Jup, maar LOTR ook
The Hobbit heeft hij overgenomen van Del Toro, en zat hij met beperkt bronmateriaal en studio's die wilden uitmelken en 3 films wilden. Al met al werd het een rommelig geheel.
Deze Gollum film heeft dat allemaal niet
Jij zegt eigenlijk dat Peter Jackson de cinematic universe van LOTR niet gaat vergallen, maar dat eigenlijk al heeft gedaan
Dat er een gezonde middenweg bestaat voor big budget producties bewijzen de Dune films wel van Villeneuve.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet direct, de LOTR-trilogie is een meesterwerk maar had an sich moeten blijven. Ik weet niet of het de studio's kwamen die met het idee voor 3 films kwamen, volgens mij kwam dat vanuit Jackson en zijn team. Het is de visuele stijl van Jackson die onnodig extreem wordt afhankelijk van budget. In Return of the King begon dit al door te sijpelen.
In de tijd van IP's kan je dit wel verwachten natuurlijk, maar ik ben niet enthousiast.
Jackson heeft de LOTR-fanchise met zijn last-minute overname met de Hobbit nog enigszins gered. Die man heeft er een halve burn-out aan overgehouden. Zonder hem was de nek van de LOTR-franchise omgedraaid, omdat Del Toro het helemaal heeft verneukt en is gevlogen.quote:
Hier ben ik dan wel heel benieuwd naar gezien het gigantische mysterie van Tom Bombadil.quote:
Nolan ook trouwens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat er een gezonde middenweg bestaat voor big budget producties bewijzen de Dune films wel van Villeneuve.
Geen enkel moment heb ik het idee dat ik naar een CGI festijn aan het kijken ben.
quote:
Drie afleveringen in één keer? Nice!quote:
Alleen zijn het maar 8 afleveringen, dus in 6 weken is 't weer over.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Drie afleveringen in één keer? Nice!
Dat kloptquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij ging dit toch niet meer kijken?
Jou hadden ze moeten cancelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:22 schreef LordVoldermort het volgende:
Deze onzin hadden ze moeten cancelen
Aan het budget ligt het niet, het zit hem meer in de EO familiedag uitdrukkingen op het gezicht van de cast.quote:
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:18 schreef GGMM het volgende:
Ik heb besloten dit niet meer te gaan kijken sorry
Ik verlaat dit topic
Sneuneus.quote:
quote:
Critic reviews blijven een mixed bag inderdaad, spelen veel belangen en parent companies mee, en zijn daardoor vaak niet representatief voor de mening van de gemiddelde kijker.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Nogal verschillende reviews te lezen online
[ x ]
Waarschijnlijk Númenor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:56 schreef Discombobulate het volgende:
Waar zeilen die mensen eigenlijk heen op het begin?
Wel heel toevallig dat dat precies ook het stuk was uit seizoen één waar Galadriel op een schip zat en ze elkaar tegenkwamen.
Het is wel aardig, maar LOTR blijft gewoon de ultieme GOAT.
Oja, en al die donkere elven met kort haar.![]()
Toevallig in de zin van dat Galadriel daar ook in de buurt was op de grote boze zee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:24 schreef Zefi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk Númenor.
Dat is niet toevallig, want met dat stuk laten ze zien wat er voorafging aan die ontmoeting tussen Galadriel en Halbrand op het schip (wat je niet zag in seizoen 1). Ze herhalen dat stuk met meer achtergrondinformatie.
Ik begrijp je niet .... Galadriel sprong van een schip, zodoende dreef ze in die grote zee. Ze had een reden om te springen. Dus het was niet toevallig.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toevallig in de zin van dat Galadriel daar ook in de buurt was op de grote boze zee.
Zee is mega groot. Galadriel op een schip. Sauron op een schip. Beide schepen vergaan. Toevallig dat ze elkaar vinden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet .... Galadriel sprong van een schip, zodoende dreef ze in die grote zee. Ze had een reden om te springen. Dus het was niet toevallig.
Heb je seizoen 1 gezien. Misschien details vergeten ?
Seizoen was toch wel boeiend en veel mooie kleding en landschappen, paleisopnames . Maar ik miste de humor van hobbits en dwergen die je zag in voorgaande tolkienverfilmingen. Die humor was er wel, doch te weinig in S1
Niet toevallig hoor... het stond in het script. Ze wilde niet vertrekken om haar broer te wreken en Sauron te doden. De eerste meeting met haar aartsvijand Sauron is een plotwendingquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zee is mega groot. Galadriel op een schip. Sauron op een schip. Beide schepen vergaan. Toevallig dat ze elkaar vinden.
Die suspension of disbelief werkt gewoon niet zo goed bij mij. Ik had het graag ook anders gezien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet toevallig hoor... het stond in het script. Ze wilde niet vertrekken om haar broer te wreken en Sauron te doden. De eerste meeting met haar aartsvijand Sauron is een plotwending
En veel films, zeker in de categories fantasy en science fiction.... zijn gemaakt met niet-realistische gebeurtenissen en plotwendingen. Heel normaal.
Je kunt een verklaring maken dat Galadriel onbewust aanvoelde dat ze kon springen en gered zou worden.... en dat het lot was Sauron te ontmoeten... Misschien dachten de scriptschrijvers dat ook zo
Ik heb één gekeken. Morgenavond de rest denk ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:17 schreef Ang3l het volgende:
Afl 1 en 2 leuk, afl 3 wat minder.
Ik hou gewoon niet zo van mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Vooral hier was die erg sterkquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef henkklaas1994 het volgende:
Eerste 3 afleveringen gezien, heel vet. Ik zit er helemaal in! Vooral Charlie Vickers speelt echt heel goed de rol van de Deciever Sauron!
Het ziet er mij te popperig, kleurrijk en kostuumachtig uit, bijvoorbeeld die Ar-Pharazôn van Numenor of die acolytes van Sauron en de mensen van Rhun. Dit vind ik echt een groot nadeel en teniet doen aan de serie. LOTR had dat realistische, dat échtere ofzo.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 18:56 schreef Momo het volgende:
Prima eerste 3 afleveringen eigenlijk. Derde was wat minder, de Numenor story line vind ik wat minder. Leuk om ook Rhun te zien op beeld, hopelijk is dat een Blue Wizard. Charlie Vickers doet het inderdaad goed als Sauron/Annatar!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is in het algemeen zo bij alle series die gemaakt worden i.t.t. de film-versies ervan. Ik denk dat ze andere soort camera's gebruiken bij het filmen van series waardoor het meer als een toneelstuk overkomt? In series zijn de discussies vaak ook langdradiger en soms onzinnig dan in films, omdat ze in series het verhaal kunnen uitsmeren over meerdere afleveringen, terwijl ze in films alles in anderhalf uur moeten proppen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het ziet er mij te popperig, kleurrijk en kostuumachtig uit, bijvoorbeeld die Ar-Pharazôn van Numenor of die acolytes van Sauron en de mensen van Rhun. Dit vind ik echt een groot nadeel en teniet doen aan de serie. LOTR had dat realistische, dat échtere ofzo.
Is gewoon wat kritiek hoor, want ik kijk het wel en vind het ook wel leuk.
Ik vind 80% van wat er nu gebeurt niet passen in de LOTR lore zeg maar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
Het is me wel echt te kinderlijk fantasy achtig op een slechte manier. LOTR had echt dat mythologische achtig, veel dieper. Weet niet heel goed hoe ik het moet omschrijven.
Ja ze worden uit de grond gehaald dacht ik. Hoe ze gemaakt worden is gelukkig nooit expliciet vermeld, want dat zou ook niet moeten, maar op het einde van het proces worden ze uit de grond gehaald.quote:Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef Marsenal het volgende:
Orcs worden toch gemaakt, niet geboren?
Volgens mij worden ze ondergronds gebroed.quote:Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef Marsenal het volgende:
Volgens Tolkien zelf worden ze geboren en zijn er ook orc-vrouwen. Hij heeft er in z'n verhalen niks over geschreven, maar in een brief heeft hij dat aangegeven:quote:Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef Marsenal het volgende:
Je kan veel van de TV serie vinden, maar dit is dus geheel correct.quote:There must have been orc-women. But in stories that seldom if ever see the Orcs except as soldiers of armies in the service of the evil lords we naturally would not learn much about their lives. Not much was known.
Nou da's helemaal top dan. Ik dacht oprecht dat Orcs uit de klei getrokken vechtmachines waren, zonder kinderen.quote:Op zondag 1 september 2024 14:08 schreef MTL het volgende:
[..]
Volgens Tolkien zelf worden ze geboren en zijn er ook orc-vrouwen. Hij heeft er in z'n verhalen niks over geschreven, maar in een brief heeft hij dat aangegeven:
[..]
Je kan veel van de TV serie vinden, maar dit is dus geheel correct.
Dat maakt het hebben van orc kinderen correct. Niet het liefdevolle families hebben en geen oorlog willen.quote:Op zondag 1 september 2024 14:08 schreef MTL het volgende:
[..]
Volgens Tolkien zelf worden ze geboren en zijn er ook orc-vrouwen. Hij heeft er in z'n verhalen niks over geschreven, maar in een brief heeft hij dat aangegeven:
[..]
Je kan veel van de TV serie vinden, maar dit is dus geheel correct.
ja dat die bestaan dat klopt jaquote:Op zondag 1 september 2024 14:31 schreef MTL het volgende:
Ik heb het over of orc-vrouwen bestaan, niets anders.
Ja. Je hebt 3 of 4 verhaallijnen die makkelijk te volgen zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef Forumtijger het volgende:
Is er serieus iemand die het nog goed kan volgen?
Tolkien geeks my ass. Of ja ze zijn net zo tolkien geeks als Leslye Headland star wars geek is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:23 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het prima te volgen.
Niet dat ik weet waar alles naartoe gaat, natuurlijk.Maar het is wel interessant.
Ben niet ontevreden over hoe Celebrimbor "gewoon" aanneemt dat Halbrand eigenlijk Annatar is. Hij weet natuurlijk niets van Sauron, dus op zich is het op dit moment niet gek.
Ik vind de geleidelijke ontwikkeling van de Stranger wel leuk; nog steeds kan hij zo'n beetje iedereen zijn, hoewel hij natuurlijk tegenover de andere Istar (Ciarán Hinds) wel heel erg een Gandalf versus Saruman-contrast begint te vertonen, maar ze kunnen ook gewoon allebei één van de blauwe Istari zijn. Maar dat we het nog niet weten vind ik juist wel leuk, want dan kun je een beetje naar de hints kijken en beoordelen of dat bewuste misleiding of een aanwijzing is.
Dit seizoen gaan we natuurlijk de 7 ringen zien; dat wordt netjes ingeleid door wat er in Khazad-dûm gebeurt: iets trok vanuit Mordor daar naartoe en bracht onheil, waardoor de dwergen ontvankelijker worden voor hulp uit Eregion. Goed te volgen en logische lijn.
Waar de Numenor-verhaallijn naartoe gaat, behalve natuurlijk naar de ondergang, weet ik nog niet, maar dat is gewoon in ontwikkeling dus dat zien we wel.
En ja, Adar en zijn Orcs. Ik was verbaasd over de Orc-met-kind maar ik ben niet zo iemand die dan vindt dat dat helemaal niet hoort.
Voor zover ik weet zijn de makers echte Tolkien-geeks en hebben ze bovendien ruggespraak met de Tolkien estate over hoe ze bepaalde dingen aanpakken, dus ik maak me vooral niet druk over "of dingen wel kloppen". Als je met die gedachte een verfilming kijkt, of het nou Tolkien of bijvoorbeeld Marvel of een ander boek is, verpest je het voor jezelf.
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:19 schreef Breuls het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat verschillende fans op een verschillende manier tegen hun fandom aankijken.
Deed Tolkien dat niet zelf al?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.
Ja helemaal prima als je dat het zelfde vind. Ik vind het gewoon troep en nee kijk het dus ook niet. Mocht dat de volgende vraag zijnquote:Op dinsdag 3 september 2024 15:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deed Tolkien dat niet zelf al?
Ik begreep dat hij zelf tussen al zijn boeken niet eens consequent is qua lore
Ja, ik. Prima te volgen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef Forumtijger het volgende:
. Is er serieus iemand die het nog goed kan volgen?
Jep, Tolkien was heer en meester in het herschrijven, karakters en verhalen aanpassen, of zelfs de complete geschiedenis die hij had bedacht herschrijven. Dat was ook een ramp voor zijn kinderen, toen die probeerden om de Silmarillion uit te geven. Geen van de verhalen klopten met elkaar, dus heeft Christopher uiteindelijk maar versies genomen die nog enigszins op elkaar leken en vervolgens de boel herschreven zodat het nog een beetje klopt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deed Tolkien dat niet zelf al?
Ik begreep dat hij zelf tussen al zijn boeken niet eens consequent is qua lore
Ja, maar niet alleen dat: er is nu een tv-serie waar mensen in dat opzicht wat van vinden en dat is prima, maar het ging bij seizoen 1 al over "of het wel echte Tolkien is" en veel minder over wat de personages in de afleveringen doen en wat we daarvan vinden, en nu alwéér.quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.
En ja je hebt gelijk dat iedereen van de rest lekker zelf moet vinden wat die vind.
Vind jij dat hij Gandalf is?quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De hobbits: Op de achtergrond, alleen die 2 die met Gandalf onderweg zijn
Is het ook niet zo dat, doordat ze de rechten op de Silmarillion niet hebben, ze zich daar überhaupt niet te veel van aan mogen trekken?quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:47 schreef MTL het volgende:
Vandaar dat ik ook het hele argument 'Ja, maar in de Silmarillion staat dat...' zo lachwekkend vind.
Mwa niet helemaal mee eens. Ging juist zo vaak over hoe slecht de personages zijn en wat voor rare beslissingen ze maken. En over hoe slecht het af en toe geacteerd is. En over dingen die qua tijd gewoon niet kloppen etc etc.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, maar niet alleen dat: er is nu een tv-serie waar mensen in dat opzicht wat van vinden en dat is prima, maar het ging bij seizoen 1 al over "of het wel echte Tolkien is" en veel minder over wat de personages in de afleveringen doen en wat we daarvan vinden, en nu alwéér.
Ik vind dat ergens wel jammer. Ook omdat het in veel gevallen (al dan niet terechte) kritiek is van wat uiteindelijk de niet-kijkers zijn. Je zou bijna aparte topics maken over het uitpluizen van de lore en het gewoon bespreken van de afleveringen.
Ja ik dacht er ook nog aan om ishtar te typenquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vind jij dat hij Gandalf is?
Ik twijfel nog steeds enorm.
Ik snap niet goed wat er mis is met dat plaatje eigenlijk. Spreekt dat iets tegen uit de boeken of zo?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mwa niet helemaal mee eens. Ging juist zo vaak over hoe slecht de personages zijn en wat voor rare beslissingen ze maken. En over hoe slecht het af en toe geacteerd is. En over dingen die qua tijd gewoon niet kloppen etc etc.
Van de rest heb ik heel seizoen 1 gekeken. En vond het slecht. Dus ja dan ga ik geen seizoen 2 kijken. Waarom zou ik. Maar kwam wel alweer genoeg scenes voorbij op alle media om te zien dat het geen haar beter is dan vorig seizoen.
[ afbeelding ] dit plaatje van sauron was wel weer genoeg om niet te willen kijken
Ik vond bij seizoen 1 trouwens zoveel slecht wat niks met lore te maken had. Maar met het schrijven van een goed script en goede editing etc
Zegt degene die aangaf dit topic te verlatenquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:57 schreef GGMM het volgende:
Grappig dat er hele boekwerken geschreven moeten worden om te verklaren waarom je het goed vindt, dat zegt eigenlijk al heel veel natuurlijk.
Ik zie dat de beoordeling ook op hetzelfde niveau zit als vorig seizoen dus dit zal wel het laatste seizoen worden.
Al met al dus erg blij dat ik niet meer kijk
De staf lijkt wel te wijzen naar Gandalfquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vind jij dat hij Gandalf is?
Ik twijfel nog steeds enorm.
Het gaat me hier dan ook niet om de lore. Maar dat het nogal Sauron verneukt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat er mis is met dat plaatje eigenlijk. Spreekt dat iets tegen uit de boeken of zo?
Then again: Ik geef ook geen snater om de Tolkien lore want ik ben geen LOTR fan in hart en nieren.
Ik kijk gewoon een prima fantasy serie met irritante hobbits
Daarnaast vind ik aanpassingen aan lore niet altijd erg (heel goed voorbeeld: Interview with the vampire, waar ik WEL een grote lore fanaat van ben). Als ze maar voor verbetering zorgen.
Ik snap hierin je punt mbt S1quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik vond bij seizoen 1 trouwens zoveel slecht wat niks met lore te maken had. Maar met het schrijven van een goed script en goede editing etc. Zoveel exposition scenes bijvoorbeeld. Allemaal karakters die dingen aan het vertellen zijn puur voor de kijkers. Ipv het goed schrijven zodat het niet nodig is.(zoals house of the dragon dat zo goed doet) Is voorbeeld van slechte film making. Wat totaal los van het lord of the rings smaakje er omheen te maken heeft.
Ach dat was met sauron ook. Dat was na 2 zinnen al duidelijk dat hij het wasquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar ergens vind ik het te voor de hand liggen ofzo
Niemand die je tegenhoud om s2 te bespreken hoor. Wat ook al gewoon gebeurt trouwensquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik snap hierin je punt mbt S1
Dat vind ik tot nu toe in S2 beter gaan (heb de eerste 2 afleveringen nu gezien).
Maar ik wordt wel een beetje zat van 2 personen die hier alleen maar om de zoveel posts gaan zeggen dat S1 slecht was en ze nu dus niet willen kijken naar S2, terwijl de rest S2 wil bespreken.
Dat was niet mijn reactie op één specifiek bericht, ik zag dit fenomeen ook al bij die laatste Star Wars serie die ook totaal geflopt is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zegt degene die aangaf dit topic te verlaten![]()
Maar ondertussen heb je kritiek omdat iemand niet eens een keer een ongenuanceerde one-liner erin gooit, maar wat uitgebreider en onderbouwder wat schrijft.
This you GGMM?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:18 schreef GGMM het volgende:
Ik heb besloten dit niet meer te gaan kijken sorry
Ik verlaat dit topic
Ja ik was weer terugquote:
Wat ik heb begrepen is dat ze delen van de Silmarillion mogen gebruiken, maar dat het vooraf goedgekeurd moet worden door de familie/rechthebbenden. In seizoen 1 was bijvoorbeeld dat stuk over Morgoth uit de Silmarillion.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat, doordat ze de rechten op de Silmarillion niet hebben, ze zich daar überhaupt niet te veel van aan mogen trekken?
Ik heb geen bezwaar tegen zulke inhoudelijke besprekingen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 16:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mwa niet helemaal mee eens. Ging juist zo vaak over hoe slecht de personages zijn en wat voor rare beslissingen ze maken. En over hoe slecht het af en toe geacteerd is. En over dingen die qua tijd gewoon niet kloppen etc etc.
En da's natuurlijk prima. Ik hoop wel dat je, als je dat punt eenmaal gemaakt hebt, het met rust laat.quote:Van de rest heb ik heel seizoen 1 gekeken. En vond het slecht. Dus ja dan ga ik geen seizoen 2 kijken. Waarom zou ik. Maar kwam wel alweer genoeg scenes voorbij op alle media om te zien dat het geen haar beter is dan vorig seizoen.
Oe dat vond ik juist wel tof. Sauron die vanuit het niets zichzelf langzaam weer vorm geeft, stukje bij beetje, parasiterend op alles wat hij tegenkomt totdat hij uiteindelijk een groot genoeg slachtoffer (een mens) vindt en tot volle sterkte kan komen.quote:[ afbeelding ] dit plaatje van sauron was wel weer genoeg om niet te willen kijken
Daar had ik dan weer wat minder last van. Maar ik kan me voorstellen dat het stoort als je vindt dat er te weinig 'show' en te veel 'tell' is.quote:Ik vond bij seizoen 1 trouwens zoveel slecht wat niks met lore te maken had. Maar met het schrijven van een goed script en goede editing etc. Zoveel exposition scenes bijvoorbeeld. Allemaal karakters die dingen aan het vertellen zijn puur voor de kijkers. Ipv het goed schrijven zodat het niet nodig is.(zoals house of the dragon dat zo goed doet) Is voorbeeld van slechte film making. Wat totaal los van het lord of the rings smaakje er omheen te maken heeft.
Aha! Okay.quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 16:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat ze delen van de Silmarillion mogen gebruiken, maar dat het vooraf goedgekeurd moet worden door de familie/rechthebbenden. In seizoen 1 was bijvoorbeeld dat stuk over Morgoth uit de Silmarillion.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 16:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik dacht er ook nog aan om ishtar te typenIk been ook nog niet helemaal overtuigd.
Maar zijn de verwijzingen naar Gandalf (zoals die opmerking over het gebruiken van je neus, vorig seizoen) niet gewoon bewuste misdirects?quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 16:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De staf lijkt wel te wijzen naar Gandalf
Maar ergens vind ik het te voor de hand liggen ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |