Tolkien geeks my ass. Of ja ze zijn net zo tolkien geeks als Leslye Headland star wars geek is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:23 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het prima te volgen.
Niet dat ik weet waar alles naartoe gaat, natuurlijk.Maar het is wel interessant.
Ben niet ontevreden over hoe Celebrimbor "gewoon" aanneemt dat Halbrand eigenlijk Annatar is. Hij weet natuurlijk niets van Sauron, dus op zich is het op dit moment niet gek.
Ik vind de geleidelijke ontwikkeling van de Stranger wel leuk; nog steeds kan hij zo'n beetje iedereen zijn, hoewel hij natuurlijk tegenover de andere Istar (Ciarán Hinds) wel heel erg een Gandalf versus Saruman-contrast begint te vertonen, maar ze kunnen ook gewoon allebei één van de blauwe Istari zijn. Maar dat we het nog niet weten vind ik juist wel leuk, want dan kun je een beetje naar de hints kijken en beoordelen of dat bewuste misleiding of een aanwijzing is.
Dit seizoen gaan we natuurlijk de 7 ringen zien; dat wordt netjes ingeleid door wat er in Khazad-dûm gebeurt: iets trok vanuit Mordor daar naartoe en bracht onheil, waardoor de dwergen ontvankelijker worden voor hulp uit Eregion. Goed te volgen en logische lijn.
Waar de Numenor-verhaallijn naartoe gaat, behalve natuurlijk naar de ondergang, weet ik nog niet, maar dat is gewoon in ontwikkeling dus dat zien we wel.
En ja, Adar en zijn Orcs. Ik was verbaasd over de Orc-met-kind maar ik ben niet zo iemand die dan vindt dat dat helemaal niet hoort.
Voor zover ik weet zijn de makers echte Tolkien-geeks en hebben ze bovendien ruggespraak met de Tolkien estate over hoe ze bepaalde dingen aanpakken, dus ik maak me vooral niet druk over "of dingen wel kloppen". Als je met die gedachte een verfilming kijkt, of het nou Tolkien of bijvoorbeeld Marvel of een ander boek is, verpest je het voor jezelf.
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:19 schreef Breuls het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat verschillende fans op een verschillende manier tegen hun fandom aankijken.
Deed Tolkien dat niet zelf al?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.
Ja helemaal prima als je dat het zelfde vind. Ik vind het gewoon troep en nee kijk het dus ook niet. Mocht dat de volgende vraag zijnquote:Op dinsdag 3 september 2024 15:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deed Tolkien dat niet zelf al?
Ik begreep dat hij zelf tussen al zijn boeken niet eens consequent is qua lore
Ja, ik. Prima te volgen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef Forumtijger het volgende:
. Is er serieus iemand die het nog goed kan volgen?
Jep, Tolkien was heer en meester in het herschrijven, karakters en verhalen aanpassen, of zelfs de complete geschiedenis die hij had bedacht herschrijven. Dat was ook een ramp voor zijn kinderen, toen die probeerden om de Silmarillion uit te geven. Geen van de verhalen klopten met elkaar, dus heeft Christopher uiteindelijk maar versies genomen die nog enigszins op elkaar leken en vervolgens de boel herschreven zodat het nog een beetje klopt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deed Tolkien dat niet zelf al?
Ik begreep dat hij zelf tussen al zijn boeken niet eens consequent is qua lore
Ja, maar niet alleen dat: er is nu een tv-serie waar mensen in dat opzicht wat van vinden en dat is prima, maar het ging bij seizoen 1 al over "of het wel echte Tolkien is" en veel minder over wat de personages in de afleveringen doen en wat we daarvan vinden, en nu alwéér.quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar zoveel aan lore veranderen vind ik persoonlijk niet dat je echt een grote fan van tolkien bent.
En ja je hebt gelijk dat iedereen van de rest lekker zelf moet vinden wat die vind.
Vind jij dat hij Gandalf is?quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De hobbits: Op de achtergrond, alleen die 2 die met Gandalf onderweg zijn
Is het ook niet zo dat, doordat ze de rechten op de Silmarillion niet hebben, ze zich daar überhaupt niet te veel van aan mogen trekken?quote:Op dinsdag 3 september 2024 @ 15:47 schreef MTL het volgende:
Vandaar dat ik ook het hele argument 'Ja, maar in de Silmarillion staat dat...' zo lachwekkend vind.
Mwa niet helemaal mee eens. Ging juist zo vaak over hoe slecht de personages zijn en wat voor rare beslissingen ze maken. En over hoe slecht het af en toe geacteerd is. En over dingen die qua tijd gewoon niet kloppen etc etc.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, maar niet alleen dat: er is nu een tv-serie waar mensen in dat opzicht wat van vinden en dat is prima, maar het ging bij seizoen 1 al over "of het wel echte Tolkien is" en veel minder over wat de personages in de afleveringen doen en wat we daarvan vinden, en nu alwéér.
Ik vind dat ergens wel jammer. Ook omdat het in veel gevallen (al dan niet terechte) kritiek is van wat uiteindelijk de niet-kijkers zijn. Je zou bijna aparte topics maken over het uitpluizen van de lore en het gewoon bespreken van de afleveringen.
Ja ik dacht er ook nog aan om ishtar te typenquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vind jij dat hij Gandalf is?
Ik twijfel nog steeds enorm.
Ik snap niet goed wat er mis is met dat plaatje eigenlijk. Spreekt dat iets tegen uit de boeken of zo?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mwa niet helemaal mee eens. Ging juist zo vaak over hoe slecht de personages zijn en wat voor rare beslissingen ze maken. En over hoe slecht het af en toe geacteerd is. En over dingen die qua tijd gewoon niet kloppen etc etc.
Van de rest heb ik heel seizoen 1 gekeken. En vond het slecht. Dus ja dan ga ik geen seizoen 2 kijken. Waarom zou ik. Maar kwam wel alweer genoeg scenes voorbij op alle media om te zien dat het geen haar beter is dan vorig seizoen.
[ afbeelding ] dit plaatje van sauron was wel weer genoeg om niet te willen kijken
Ik vond bij seizoen 1 trouwens zoveel slecht wat niks met lore te maken had. Maar met het schrijven van een goed script en goede editing etc
Zegt degene die aangaf dit topic te verlatenquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:57 schreef GGMM het volgende:
Grappig dat er hele boekwerken geschreven moeten worden om te verklaren waarom je het goed vindt, dat zegt eigenlijk al heel veel natuurlijk.
Ik zie dat de beoordeling ook op hetzelfde niveau zit als vorig seizoen dus dit zal wel het laatste seizoen worden.
Al met al dus erg blij dat ik niet meer kijk
De staf lijkt wel te wijzen naar Gandalfquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Vind jij dat hij Gandalf is?
Ik twijfel nog steeds enorm.
Het gaat me hier dan ook niet om de lore. Maar dat het nogal Sauron verneukt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat er mis is met dat plaatje eigenlijk. Spreekt dat iets tegen uit de boeken of zo?
Then again: Ik geef ook geen snater om de Tolkien lore want ik ben geen LOTR fan in hart en nieren.
Ik kijk gewoon een prima fantasy serie met irritante hobbits
Daarnaast vind ik aanpassingen aan lore niet altijd erg (heel goed voorbeeld: Interview with the vampire, waar ik WEL een grote lore fanaat van ben). Als ze maar voor verbetering zorgen.
Ik snap hierin je punt mbt S1quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik vond bij seizoen 1 trouwens zoveel slecht wat niks met lore te maken had. Maar met het schrijven van een goed script en goede editing etc. Zoveel exposition scenes bijvoorbeeld. Allemaal karakters die dingen aan het vertellen zijn puur voor de kijkers. Ipv het goed schrijven zodat het niet nodig is.(zoals house of the dragon dat zo goed doet) Is voorbeeld van slechte film making. Wat totaal los van het lord of the rings smaakje er omheen te maken heeft.
Ach dat was met sauron ook. Dat was na 2 zinnen al duidelijk dat hij het wasquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar ergens vind ik het te voor de hand liggen ofzo
Niemand die je tegenhoud om s2 te bespreken hoor. Wat ook al gewoon gebeurt trouwensquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik snap hierin je punt mbt S1
Dat vind ik tot nu toe in S2 beter gaan (heb de eerste 2 afleveringen nu gezien).
Maar ik wordt wel een beetje zat van 2 personen die hier alleen maar om de zoveel posts gaan zeggen dat S1 slecht was en ze nu dus niet willen kijken naar S2, terwijl de rest S2 wil bespreken.
Dat was niet mijn reactie op één specifiek bericht, ik zag dit fenomeen ook al bij die laatste Star Wars serie die ook totaal geflopt is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zegt degene die aangaf dit topic te verlaten![]()
Maar ondertussen heb je kritiek omdat iemand niet eens een keer een ongenuanceerde one-liner erin gooit, maar wat uitgebreider en onderbouwder wat schrijft.
This you GGMM?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:18 schreef GGMM het volgende:
Ik heb besloten dit niet meer te gaan kijken sorry
Ik verlaat dit topic
Ja ik was weer terugquote:
Wat ik heb begrepen is dat ze delen van de Silmarillion mogen gebruiken, maar dat het vooraf goedgekeurd moet worden door de familie/rechthebbenden. In seizoen 1 was bijvoorbeeld dat stuk over Morgoth uit de Silmarillion.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat, doordat ze de rechten op de Silmarillion niet hebben, ze zich daar überhaupt niet te veel van aan mogen trekken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |