abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214842114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niet toevallig hoor... het stond in het script. Ze wilde niet vertrekken om haar broer te wreken en Sauron te doden. De eerste meeting met haar aartsvijand Sauron is een plotwending
En veel films, zeker in de categories fantasy en science fiction.... zijn gemaakt met niet-realistische gebeurtenissen en plotwendingen. Heel normaal.
Je kunt een verklaring maken dat Galadriel onbewust aanvoelde dat ze kon springen en gered zou worden.... en dat het lot was Sauron te ontmoeten... Misschien dachten de scriptschrijvers dat ook zo
Die suspension of disbelief werkt gewoon niet zo goed bij mij. Ik had het graag ook anders gezien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214842119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:17 schreef Ang3l het volgende:
Afl 1 en 2 leuk, afl 3 wat minder.
Ik hou gewoon niet zo van mensen :P
Ik heb één gekeken. Morgenavond de rest denk ik.
pi_214843231
Eerste 3 afleveringen gezien, heel vet. Ik zit er helemaal in! Vooral Charlie Vickers speelt echt heel goed de rol van de Deciever Sauron!
pi_214845150
Denken jullie dat The Stranger één van de blauwe tovenaars is?

Overigens ook wel zin om Tom Bombadil te zien. Hopelijk gaat hij die extreme mystiek hebben en verneuken ze hem niet.
pi_214845788
Vraagje (ik moet echt meer recappen),

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214846112
Het is me wel echt te kinderlijk fantasy achtig op een slechte manier. LOTR had echt dat mythologische achtig, veel dieper. Weet niet heel goed hoe ik het moet omschrijven.
pi_214847679
Jammer dat Cirdan z'n baard er af scheerde. Ook wel heel jammer dat ie maar een paar cameo's had in LOTR. Het is best wel een belangrijke elf namelijk.

Gister aflevering twee gezien, vanavond drie.
pi_214850271
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:30 schreef henkklaas1994 het volgende:
Eerste 3 afleveringen gezien, heel vet. Ik zit er helemaal in! Vooral Charlie Vickers speelt echt heel goed de rol van de Deciever Sauron!
Vooral hier was die erg sterk

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:56:48 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214852322
Prima eerste 3 afleveringen eigenlijk. Derde was wat minder, de Numenor story line vind ik wat minder. Leuk om ook Rhun te zien op beeld, hopelijk is dat een Blue Wizard. Charlie Vickers doet het inderdaad goed als Sauron/Annatar!
pi_214853057
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:56 schreef Momo het volgende:
Prima eerste 3 afleveringen eigenlijk. Derde was wat minder, de Numenor story line vind ik wat minder. Leuk om ook Rhun te zien op beeld, hopelijk is dat een Blue Wizard. Charlie Vickers doet het inderdaad goed als Sauron/Annatar!
Het ziet er mij te popperig, kleurrijk en kostuumachtig uit, bijvoorbeeld die Ar-Pharazôn van Numenor of die acolytes van Sauron en de mensen van Rhun. Dit vind ik echt een groot nadeel en teniet doen aan de serie. LOTR had dat realistische, dat échtere ofzo.

Is gewoon wat kritiek hoor, want ik kijk het wel en vind het ook wel leuk.
pi_214853598
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het ziet er mij te popperig, kleurrijk en kostuumachtig uit, bijvoorbeeld die Ar-Pharazôn van Numenor of die acolytes van Sauron en de mensen van Rhun. Dit vind ik echt een groot nadeel en teniet doen aan de serie. LOTR had dat realistische, dat échtere ofzo.

Is gewoon wat kritiek hoor, want ik kijk het wel en vind het ook wel leuk.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is in het algemeen zo bij alle series die gemaakt worden i.t.t. de film-versies ervan. Ik denk dat ze andere soort camera's gebruiken bij het filmen van series waardoor het meer als een toneelstuk overkomt? In series zijn de discussies vaak ook langdradiger en soms onzinnig dan in films, omdat ze in series het verhaal kunnen uitsmeren over meerdere afleveringen, terwijl ze in films alles in anderhalf uur moeten proppen.
pi_214853603
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
Het is me wel echt te kinderlijk fantasy achtig op een slechte manier. LOTR had echt dat mythologische achtig, veel dieper. Weet niet heel goed hoe ik het moet omschrijven.
Ik vind 80% van wat er nu gebeurt niet passen in de LOTR lore zeg maar.
  FOK!Fotograaf zondag 1 september 2024 @ 12:14:09 #263
364681 over_hedge
pi_214857077
Sauron die verslagen wordt door een groepje orcs. Die daarna in een blob modder veranderd.
Orcs met lieve families. Echt fuck off _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214857114
Orcs worden toch gemaakt, niet geboren?
-nee-
pi_214857543
Ze pakken wel uit ineens (broodnodig) met klasbakken van acteurs zeg,

Ciarán Hinds en Ben Daniels _O_

Nadeel van dit is dat het LOTR is, met zoveel fanboys kun je het gedachtengoed en de lore toch nooit goed eren.
Zeker niet na Peter Jackson die zowat een heel land wist te mobiliseren in een explosie van devotie en liefde voor Middle Earth.

Was het een willekeurige andere fantasyauteur geweest, laten we zeggen James Clemens, met wat kleine aanpassingen in het verhaal, dan was het echt heel anders ontvangen.
pi_214857896
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2024 12:19 schreef Marsenal het volgende:
Ja ze worden uit de grond gehaald dacht ik. Hoe ze gemaakt worden is gelukkig nooit expliciet vermeld, want dat zou ook niet moeten, maar op het einde van het proces worden ze uit de grond gehaald.
pi_214857963
quote:
Volgens mij worden ze ondergronds gebroed.
pi_214858043
quote:
Volgens Tolkien zelf worden ze geboren en zijn er ook orc-vrouwen. Hij heeft er in z'n verhalen niks over geschreven, maar in een brief heeft hij dat aangegeven:

quote:
There must have been orc-women. But in stories that seldom if ever see the Orcs except as soldiers of armies in the service of the evil lords we naturally would not learn much about their lives. Not much was known.
Je kan veel van de TV serie vinden, maar dit is dus geheel correct.
pi_214858150
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 14:08 schreef MTL het volgende:

[..]
Volgens Tolkien zelf worden ze geboren en zijn er ook orc-vrouwen. Hij heeft er in z'n verhalen niks over geschreven, maar in een brief heeft hij dat aangegeven:
[..]
Nou da's helemaal top dan. Ik dacht oprecht dat Orcs uit de klei getrokken vechtmachines waren, zonder kinderen.
-nee-
  FOK!Fotograaf zondag 1 september 2024 @ 14:23:15 #270
364681 over_hedge
pi_214858244
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 14:08 schreef MTL het volgende:

[..]
[..]
Dat maakt het hebben van orc kinderen correct. Niet het liefdevolle families hebben en geen oorlog willen.
pi_214858325
Ik heb het over of orc-vrouwen bestaan, niets anders.
  FOK!Fotograaf zondag 1 september 2024 @ 14:47:59 #272
364681 over_hedge
pi_214858562
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 14:31 schreef MTL het volgende:
Ik heb het over of orc-vrouwen bestaan, niets anders.
ja dat die bestaan dat klopt ja
pi_214860956
We moeten wel oppassen met het humaniseren van Orcs, het voelt als pleiten voor de sharia.
-nee-
pi_214874613
Ik heb de eerst drie afleveringen nu gezien, maar sorry: echt niet doorheen te komen, geen touw aan vast te knopen, ze springen van de hak op de tak, veel te veel onzinnige en verwarrende verhaallijnen, héél veel oeverloos geneuzel, gezwets en gewauwel, en het verhaal sleept zich maar een beetje voort. Ook worden er teveel personages bijgehaald die weinig tot niets toevoegen aan het verhaal. Ik krijg het idee dat de acteurs zelf ook totaal niet weten waar het verhaal precies over gaat en dat ze enkel doen wat hun wordt opgedragen. Ik ben de verhaallijn dan ook allang kwijt, en kijk eigenlijk alleen nog maar vanwege de "mooie plaatjes" uit de trailer. Het is zelfs zo erg dat ik terug moest denken aan "Under the dome", allerslechtste serie ooit naar mijn mening. Is er serieus iemand die het nog goed kan volgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 03-09-2024 11:05:37 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_214880321
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef Forumtijger het volgende:
Is er serieus iemand die het nog goed kan volgen?
Ja. Je hebt 3 of 4 verhaallijnen die makkelijk te volgen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')