SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.was wel een teleurstellingTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
quote:Op maandag 17 oktober 2022 07:45 schreef Maanvis het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.was wel een teleurstellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:43 schreef zipcon het volgende:
[..]Ik heb het boek niet gelezen gekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Mwa het is niet of Otto Hightower ook maar iets anders had gedaan als dit misverstand er niet geweest wasquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:59 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
Jammer dat dit hele gedoe nu op een misverstand berust. Niet goed uitgewerkt.
De enige reden dat er een soort wedstrijd om Aegon te vinden is tussen Otto/Erryk/Arryk en Alicent/Aemond/Cole is dat Otto Reynaera dood wil en Alicent niet? Of zit er nog meer achter? Aangezien Erryk ook weer terugkrabbelt en niet mee wil werken aan het ‘verraad’.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
okee ik ben nog niet klaar met kijken maar die hele 'where's aegon' verhaallijn vond ik behoorlijk langdradig en met de kennis die ik nu heb lijkt deze ook behoorlijk onnodig. wellicht brengt het einde daar nog verandering in.
Dat ja, maar dat had mijns inziens een stuk korter gekund.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:58 schreef Szura het volgende:
[..]
De enige reden dat er een soort wedstrijd om Aegon te vinden is tussen Otto/Erryk/Arryk en Alicent/Aemond/Cole is dat Otto Reynaera dood wil en Alicent niet? Of zit er nog meer achter? Aangezien Erryk ook weer terugkrabbelt en niet mee wil werken aan het ‘verraad’.
dan heb jij niet goed gekeken volgens mij, zelfs zonder dat misverstand had de hele small council (minus alicent) al gepland om aegon op de troon te zetten. alicent spreekt het nog letterlijk uit ook.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:59 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
Jammer dat dit hele gedoe nu op een misverstand berust. Niet goed uitgewerkt.
Ik vind die dochter echt een doodeng mensquote:
De bedoeling via de zoektocht is duidelijk maken dat Aegon totaal ongeschikt is maar ze hem toch koning willen maken. Hij zit bij de hoeren, heeft een of meer bastaarden, hij schept plezier in kinderen te zien vechten. Hij hoort niet op de troon te zitten en toch krijgt hij de kroon.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
okee ik ben nog niet klaar met kijken maar die hele 'where's aegon' verhaallijn vond ik behoorlijk langdradig en met de kennis die ik nu heb lijkt deze ook behoorlijk onnodig. wellicht brengt het einde daar nog verandering in.
Omdat de spinnen alles rond vertelden en Larys ze heeft af laten branden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:30 schreef PoesInDoos het volgende:
What about de spin die Heleana aan het borduren was? Volgens mij zoomden ze in op Hans Teeuwen z'n wandelstok en was daar ook een spin op te zien.
Valt mee? 57 min. Nee niet de langste. Maar ook niet de korste. Zo rond een uur is een prima tijdquote:
Ahh thanks, ik had m'n hoofd er niet helemaal bij vanmorgenquote:Op maandag 17 oktober 2022 17:39 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Omdat de spinnen alles rond vertelden en Larys ze heeft af laten branden.
En dat teken van Larys is een kever oid
Dat geloof ik wel jaquote:Op maandag 17 oktober 2022 17:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ahh thanks, ik had m'n hoofd er niet helemaal bij vanmorgen
quote:
Even scrolllen of me aan je foes toevoegenquote:Op maandag 17 oktober 2022 09:53 schreef over_hedge het volgende:
Hey Maanvis. Wist je al dat je niet 30 post per dag met onzin in dit topic hoeft te plaatsen? Kan je niet alles wat je te zeggen hebt opsparen en allemaal in 1 post gooien
Oh en dat eindeZo kennen we aflevering 9 van een seizoen weer
Dit was je 3e post... zie je , je zit er al snel overheenquote:Op maandag 17 oktober 2022 17:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Valt mee? 57 min. Nee niet de langste. Maar ook niet de korste. Zo rond een uur is een prima tijd
Geen idee wat aan foes toevoegen betekent. Maar veel plezier er mee!quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even scrolllen of me aan je foes toevoegen
over wat? de 30 die ik zei? Maar kom op. Kijk het vorige topic. Je hebt gewoon een aantal keer 3 post achter elkaar. Met random gedachtegangen en vaak niet eens antwoorden op andere. Dat kan toch ook gewoon in 1 post.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit was je 3e post... zie je , je zit er al snel overheen
het was midden in de nacht en de posts waren behoorlijk wat tijd na elkaarquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee wat aan foes toevoegen betekent. Maar veel plezier er mee!
[..]
over wat? de 30 die ik zei? Maar kom op. Kijk het vorige topic. Je hebt gewoon een aantal keer 3 post achter elkaar. Met random gedachtegangen en vaak niet eens antwoorden op andere. Dat kan toch ook gewoon in 1 post.
maandag 17 oktober 2022 @ 04:26:29quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het was midden in de nacht en de posts waren behoorlijk wat tijd na elkaar
als je me toevoegt aan je foes dan zie je mijn posts niet meer. je moet er wel een abonnement voor hebben
Ik weer zo even niet hoe hij heet, hij was een van de mannen die Rhaenera gefeliciteerde op de trap toen ze net van ze bevallen van Joffry terwijl ze bij Alicent moest komen opdraven om te kijken of je wel echt van Leanor was.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:36 schreef Slobeend het volgende:
Weten we van welk Huis de man was die wilde ontsnappen uit King’s Landing en later werd opgehangen?
Even opgezocht, Lord Caswell of Bitterbridge(The Reach)quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ik weer zo even niet hoe hij heet, hij was een van de mannen die Rhaenera gefeliciteerde op de trap toen ze net van ze bevallen van Joffry terwijl ze bij Alicent moest komen opdraven om te kijken of je wel echt van Leanor was.
Maar het was een van de mannen die Rhaenera trouw was.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:30 schreef PoesInDoos het volgende:
What about de spin die Heleana aan het borduren was? Volgens mij zoomden ze in op Hans Teeuwen z'n wandelstok en was daar ook een spin op te zien.
Het is een vuurvlieg! Was al iets eerder zichtbaar in het seizoen op de mannen die zijn vader en broer in de hens hebben gestoken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:39 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Omdat de spinnen alles rond vertelden en Larys ze heeft af laten branden.
En dat teken van Larys is een kever oid
Vind je? Was toch juist wel goeie intimidatie door juist niet te gaan Dracaryssen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Had meer impact gemaakt als er ook daadwerkelijk een belangrijk personage was omgekomen daar.
je vermoordt eerst 500 tot 750 mensen door die vloer waar ze op staan te verwoesten,en dan heb je ineens medelijden met een paar mensen die gewoon jouw familie hebben vermoord...quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind je? Was toch juist wel goeie intimidatie door juist niet te gaan Dracaryssen?
Medelijden?quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je vermoordt eerst 500 tot 750 mensen door die vloer waar ze op staan te verwoesten,en dan heb je ineens medelijden met een paar mensen die gewoon jouw familie hebben vermoord...
ja, of was het zo'n alexander de grote actie van we laten je leven maar dan moet je wel aan iedereen vertellen hoe gevaarlijk ik benquote:
Uitleg van de schrijvers: ja, ze had een oorlog kunnen voorkomen en vrede kunnen stichten, en ja ze had waarschijnlijk al heel wat mensen uit het publiek gedood met haar actie, maar het afmaken ging tegen haar morele principes in want dat kun je een andere moeder niet aan doen.quote:
Ze hadden eigenlijk op een of andere manier haar kleindochters op dat podium moeten schrijven, als een soort van menselijk schild. Dan was het tenminste logisch geweest dat ze de boel niet in de fik had gezet.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:42 schreef Breekfast het volgende:
Sorry, maar het einde was helaas totaal onlogisch. Zo'n kans onbenut laten is in geen enkel opzicht een logische keuze.
[..]
Uitleg van de schrijvers: ja, ze had een oorlog kunnen voorkomen en vrede kunnen stichten, en ja ze had waarschijnlijk al heel wat mensen uit het publiek gedood met haar actie, maar het afmaken ging tegen haar morele principes in want dat kun je een andere moeder niet aan doen.
En dat terwijl de verhaallijn en het schrijverswerk tot deze aflevering zo goed in elkaar zat. Dit gaat weer meer op het laatste seizoen van Game of Thrones lijken.
Over die voetenscene moeten we het maar helemaal niet hebben.
Ugh!quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:42 schreef Breekfast het volgende:
Sorry, maar het einde was helaas totaal onlogisch. Zo'n kans onbenut laten is in geen enkel opzicht een logische keuze.
[..]
Uitleg van de schrijvers: ja, ze had een oorlog kunnen voorkomen en vrede kunnen stichten, en ja ze had waarschijnlijk al heel wat mensen uit het publiek gedood met haar actie, maar het afmaken ging tegen haar morele principes in want dat kun je een andere moeder niet aan doen.
En dat terwijl de verhaallijn en het schrijverswerk tot deze aflevering zo goed in elkaar zat. Dit gaat weer meer op het laatste seizoen van Game of Thrones lijken.
Het is al de laatste aflevering dus voor wat OMG actie denk ik enkel dat de draken daar in de lucht zitten te wapperen en vuur spuwen. En allerlei legers gaan wss over het veld beginnen marcheren, maar de echte veldslagen zijn voor seizoen 2.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:40 schreef wolfrolf het volgende:
Verder hoop ik toch dat volgende week nu eens even echt lekker de pestpleuris uitbreekt.
Die scene had heel anders gemoeten. Nu was het of logisch die hele kut coup platbranden, einde serie, of dit totaal onlogische gebeuren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wtf was dat ja. Laat dan tieten zien. Alis een voetenobsessie wel logisch, maar dan is het wel heel triest om dan aan het begin van de scène nog even in te zoomen op zijn lamme pootje.quote:Over die voetenscene moeten we het maar helemaal niet hebben.
Nee, het verwees naar Aegon en waar hij verborgen was door White Worm, hij lag letterlijk onder de planken.quote:
Larys heeft imperfecte voeten dus gewone voeten zien van zijn obsessie Alicent windt hem helemaal op. De meesten van ons worden er echter niet wild van, juist integendeel.quote:
Het was prima wanneer dit was geëindigd met het beeld van Aegon die Blackfyre omhoog houdt waarna het oorverdovende gekrijs van een draak de dragon pit vult en iedereen doet omdraaien, en buiten de grote deuren vliegt Rhaenys Targaryen weg op Meleys.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die scene had heel anders gemoeten. Nu was het of logisch die hele kut coup platbranden, einde serie, of dit totaal onlogische gebeuren.
Matig geschreven stukje.
Miste nog wel kwakje op haar voetenquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:26 schreef zipcon het volgende:
[..]
Larys heeft imperfecte voeten dus gewone voeten zien van zijn obsessie Alicent windt hem helemaal op. De meesten van ons worden er echter niet wild van, juist integendeel.
I didn't almost lose my cool. I lost my cool. Ik was pissed.quote:
Dit inderdaad. Zo jammer.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
Soms is het echt heel erg goed, maar soms lijkt het wel wat een soap.
ja dat zei ik ook al, het is telkens hetzelfde keuzemenu van drama-onderwerpen die zich herhalen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
Aflevering was gewoon wat minder. Ik mis ook echt het grootte of ruimtelijke. Ja het was goed om King's Landing effe te zien buiten de muren, maar niet telkens dezelfde straat enzo. Maak de wereld gewoon groter.
Soms is het echt heel erg goed, maar soms lijkt het wel wat een soap.
Apart vooral, ik zag het niet eens echt, maar mijn zoon zei dat die een voetfetisj heeft en toen zag ik het nog niet.quote:
HotD heeft niet dezelfde structuur als GoT.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:25 schreef maho_91 het volgende:
Had toch wel wat meer verwacht van een episode 9
Ik snap je punt ergens wel, het past in gedrag wat we al eerder (op kleine schaal) hebben gezien van Targaryens.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat Rhaenys niet haar familie om zeep hielp hier komt natuurlijk omdat kinslaying één van de grootste misdaden is die je kan plegen in Westeros. Een zooi peasants vermoorden is dan een stuk minder erg.
Met dezelfde intromuziek etc verwacht je wel eenzelfde structuurquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
HotD heeft niet dezelfde structuur als GoT.
Daarbij was er toch wel een behoorlijke verandering in de status quo in deze aflevering.
wel ontzettend lame dat we nu helemaal niemand hebben om voor te rooten. het zijn allemaal slechterikken, je kunt alleen voor jezelf bepalen welke je favoriete oorlogsmisdadiger isquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat Rhaenys niet haar familie om zeep hielp hier komt natuurlijk omdat kinslaying één van de grootste misdaden is die je kan plegen in Westeros. Een zooi peasants vermoorden is dan een stuk minder erg.
Het was niet helemaal logisch maar zo zag ik het in elk geval.
Kings landing kende ik nog wel van GoT. En het was nou niet echt zo bijzonder wat er getoond werd, gewoon standaard middeleeuwse stad geneuzel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vond het wel leuk in deze aflevering dat ze King's Landing rondliepen, gewoon om even de sfeer daar te proeven.
Aegon vind ik ook wel een interessant personage aan het worden.
Successiongodquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wel ontzettend lame dat we nu helemaal niemand hebben om voor te rooten. het zijn allemaal slechterikken
nouja iedereen weet wel hoe dat eindigt..tering zegquote:
? Hadden ze in het eerste seizoen van GoT heroïsche gevechten tussen legers dan? Volgens mij hecht jij gewoon alleen waarde aan spektakel en 0 aan cinematografie of dialoogquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het mondde uiteindelijk uit in een gevecht van maar 30 seconden... lijkt of ze budget te kort hebben om er iets moois van te maken? 9 afleveringen en nog geen enkel heroisch gevecht tussen legers van verschillende huizen?
Gevechten werden zelfs met enige regelmaat geskipt in de eerste seizoenen van GoT.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
? Hadden ze in het eerste seizoen van GoT heroïsche gevechten tussen legers dan? Volgens mij hecht jij gewoon alleen waarde aan spektakel en 0 aan cinematografie of dialoog
Ik waardeer je review, ik geef het een 6,5. Het was gewoon niet heel goed, maar ook niet dramatisch slecht.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:30 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb mijn review klaar, weet zeker dat jullie hierop zitten te wachten, dus bij deze
House of the Dragon
S1E9
7.3/10
nee hoor, ik hecht waarde aan cinematografie en goede dialoog. neem nou bijv. de serie Foundation. Draait ook alleen maar om 3 genetisch identieke keizers die een heel keizerrijk van de hele melkweg leiden. Maar daar zijn de dialogen betekenisvol. Dwz; als er iets gezegd wordt dan betekent dat iets inde volgende afleveringen. Hier wordt er alleen maar telkens een nieuw drama-element tegenaan gegooid en de vorige dingen betekenen niks meer. Bijvoorbeeld; Alicent en Rheynyra waren beste vriendinnen, bijna zusjes zelfs, en in de latere afleveringen is van die vriendschap niets meer te bekennen en maken ze elkaar nog net niet uit voor hoer. En wij moeten als kijkers maar invullen ohe dat gekomen is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
? Hadden ze in het eerste seizoen van GoT heroïsche gevechten tussen legers dan? Volgens mij hecht jij gewoon alleen waarde aan spektakel en 0 aan cinematografie of dialoog
Het is geen vergeving. Het is naïviteit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En bijv. dat de vader van Alicent VERSTOTEN wordt door Viserys, en dan een paar afleveringen later ineens weer terug is, maar niemand ons effe vertelt wat het verhaal achter de vergeving van Hightower door Viserys was. Wederom, moeten we als kijkers maar weer geloven dat er een knieval is gedaan door Viserys of door Otto Hightower.
Oke en dat heb je dus uit de boeken gehaald??quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is geen vergeving. Het is naïviteit.
Thxquote:Wat Aegon en Aemon betreft ben ik het wel met je eens.
Kerel jij weet toch hook wel dat het hele GoT universum draait om verplichte huwelijken. Dus hoezo gaat Rhy dat nu ineens Ali kwalijk nemen... Ze moest zelf nota bene ook met een homo trouwen. Dus ze weet hoe het voelt.quote:En je Alicent/Rhaenyra verhaal begrijp ik ook niet. Je vind het slechte karakterontwikkeling dat die 2 elkaars beste vriendinnen niet meer zijn? Wat verwacht je anders als je beste vriendin opeens je stepmom wordt![]()
Nee, uit het karakter van Viserysquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke en dat heb je dus uit de boeken gehaald??
Viserys was al een wandelend lijk vanaf afl 4...quote:
Die draak wel.quote:
Zo slecht was het ook weer niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:56 schreef Spaulding het volgende:
Dit was wel weer GoT seizoen 7/8 niveau hoor, erg matig.
Dat is wel een geinige reden ja. Alsof er niet allerlei andere, veel logischer redenen zijn (zoals, om te beginnen, het verlies van het gros van de steun voor Rhaenyra als je daar even namens haar de hele boel af gaat slachten, inclusief - hoe je het ook wendt of keert - de huidige koning)quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:29 schreef Maanvis het volgende:
O en ze (Ryan Condall) zeggen ook nog 'she doesn't want to do that to another mother'.. als ie het heeft over waarom er geen dracarys was..
Dat is toch net als een spreekstaf. Als je die hebt mag je spreken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:29 schreef Maanvis het volgende:
Kan iemand me overigens uitleggen wat ze met die knikkers in de vergaderzaal moeten? (wederom: Als het niet in het verhaal iets er toe doet laat het dan ook niet zien)
quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind je? Was toch juist wel goeie intimidatie door juist niet te gaan Dracaryssen?
Helaas wel beetje mee eens. Dit hadden ze anders moeten doen. Dit was totaal onnozel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
dan zouden ze 1 knikker moeten hebbenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is toch net als een spreekstaf. Als je die hebt mag je spreken.
Niet als iedereen een persoonlijke steen heeft, dunnoquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan zouden ze 1 knikker moeten hebben
ik heb het idee dat ze heel veel geknipt hebben om het binnen een uur te houden...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niet als iedereen een persoonlijke steen heeft, dunno
Ja, in dit geval wel. De boel in de hens steken daar, op de kroning van wat op dat moment - of je het nou leuk vindt of niet - feitelijk de koning is. Dat gaat vast niet meer problemen dan oplossingen opleveren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:24 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]Nou daar koop je wat voor.
het is geen rings of power waar ze elke scheet moeten uitleggen. Soms moet je dingen gewoon begrijpen door de context van een scene.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het idee dat ze heel veel geknipt hebben om het binnen een uur te houden...
dus ook de uitleg van die knikker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |