Maar dat ben je na een paar dagen wel beu lijkt me ... dan wil je weer zelf koken (ik dan).quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:14 schreef Magica het volgende:
Ik zou moddervet worden denk ik door elke dag uitgebreid ontbijten, dineren enzovoorts
Ja, da's een goeie. Je hebt eten binnen handbereik, maar drie keer per dag uit eten is natuurlijk niet heel gezond. Ontbijt ga je natuurlijk niet zo proppen als wanneer je één nachtje ergens bent, maar toch... elke middag lunchen in het restaurant en 's avonds daar eten...quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:14 schreef Magica het volgende:
Ik zou moddervet worden denk ik door elke dag uitgebreid ontbijten, dineren enzovoorts
Dat zou ik dan nog wel er voor over hebben, gezien de voordelen. Voor zover het 150 euro per nacht kost natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:13 schreef Marsenal het volgende:
De prijs van 150 euro per nacht is voor veel mensen eigenlijk wel genoeg om er van af te zien en op zoek te gaan naar zelfstandige woonruimte.
Zelfs in Noorwegen kan je op centrale plekken voor onder de 1500 euro per maand terecht…quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:13 schreef Marsenal het volgende:
De prijs van 150 euro per nacht is voor veel mensen eigenlijk wel genoeg om er van af te zien en op zoek te gaan naar zelfstandige woonruimte.
TS wilde wel fatsoenlijk en 4 of 5 sterren, dat lijkt me dan niet haalbaar.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs in Noorwegen kan je op centrale plekken voor onder de 1500 euro per maand terecht…
Dan schrijf ik me elders in. Uiteraard zul je ook wel een postadres moeten hebben voor sommige dingen, zoals bijvoorbeeld de fiscus.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:26 schreef silliegirl het volgende:
Je kunt je denk ik ook niet inschrijven in een hotel, dus hoe doe je dat dan?
Een kookplaat is wel fijn inderdaad. Maar van die typische short-stay dingen, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk. Een beetje hotelkamer heeft wel een redelijk bureau. Ik stel er ook weinig eisen aan op zich. Als ik wat ruimte heb voor een laptop, wat spullen en fatsoenlijk kan zitten is het prima.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:24 schreef exelletor het volgende:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een short-stay hotel/studio achtig iets. Een kookplaat, een magnetron en vaak ook een redelijk bureau lijken mij fijn om te hebben.
Dat denk ik ook niet. Het gaat er ook niet zo zeer om dat het goedkoper zou moeten zijn. Als je hotel vergelijkt met in één huis zitten het hele jaar door, dan is dat laatste natuurlijk goedkoper.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
TS wilde wel fatsoenlijk en 4 of 5 sterren, dat lijkt me dan niet haalbaar.
5 sterren niet inderdaad, want er zijn bijzonder weinig 5 sterren hotels in dit land (Noorwegen dus). In Nederland zijn er overigens ook niet erg veel.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
TS wilde wel fatsoenlijk en 4 of 5 sterren, dat lijkt me dan niet haalbaar.
500-600 euro per nacht is toch een voldoende nadeel?quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
Uitgangspunt is wel een fatsoenlijk (4 of 5 sterren) hotel, dus geen afgetrapte jeugdherberg of B&B-meuk.
Nou goed, misschien kan het wel ja, maar dan moet TS z'n wensen misschien wat specificeren want de m2 die je voor 50 euro per nacht krijgt (na korting) lijken me niet groots. En dingen als Fletcher heeft hij al uitgesloten, en het mag ook niet in Lutjebroek, ik ben bang dat het niet veel soeps zal worden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
5 sterren niet inderdaad, want er zijn bijzonder weinig 5 sterren hotels in dit land (Noorwegen dus). In Nederland zijn er overigens ook niet erg veel.
4* is geen probleem. Bij lange (minimaal 30 nachten) verblijven betaal je natuurlijk nooit rack rate, maar je krijgt een goede korting.
Watapartjaquote:Op zondag 16 oktober 2022 14:48 schreef Farenji het volgende:
Wonen in een hotel is echt kut, maar je kan ook een soort van appartement huren met de service van een hotel, dat wordt vaak een aparthotel genoemd. Dan heb je bijv een keukentje en een zitkamer. Kun je zelf wat koken of opwarmen en mensen ontvangen. En er zit vaak ook ontbijtservice bij, als je wil. Ik maak daar best vaak gebruik van op reis, want zelf niet kunnen koken en elke keer naar een restaurant moeten, dat word ik heel snel zat. En zo'n aparthotel hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een gewoon hotel, soms is het zelfs goedkoper, bijv omdat er niet elke dag schoongemaakt wordt.
Laatst ook 2 weken in een hotel verbleven. Als hadden ze maar een gaspitje of kookplaat was ik al blij geweest.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:19 schreef maily het volgende:
[..]
Maar dat ben je na een paar dagen wel beu lijkt me ... dan wil je weer zelf koken (ik dan).
Ohja, dit dus. Ik wil wel een tafelmodel koelkast waar ik gewoon een pak melk in kan zetten en niet zo'n minibar die vol staat met frisdrank.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Na 10 dagen ben ik het wel zat. Niet zelf kunnen koken, steeds hotel-voer eten, en je drankjes moeten bestellen etc.
En na twee weken hotel ben ik blij dat ik weer naar huis kan.
In zijn op noemt Halcon als een van de nadelen dat het duurder is. Studiocomplexen zullen wel inpandige wasserettes hebben en het lijkt mij dat in een redelijk hotel de conciërge een wasservice aanbiedt?quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:13 schreef PS. het volgende:
Bij een overnachting zit vaak een ontbijt, maar lunch en diner zou je toch echt zelf moeten regelen/betalen. Zo ook de was (die doen ze echt niet voor je, buiten het beddengoed)
Maar laten we uitgaan van 100 euro per nacht, dat is 3000 euro per maand. Komt dus nog eten bij wat je altijd zult moeten bestellen, want zelf koken is geen optie. Drinken is ook niet gratis. Komt dus nog zo even 1000 euro bij. Geen idee wat voor waas er in jou omgaat, maar geen idee waarom het goedkoper of beter zou zijn.
Dan kun je net zo goed een studio huren.
Moet wel zeggen dat de laatste 2 waar ik geweest ben echt hele kleine kamers hadden (11m2) en het internet zo langzaam was dat ik meer time-outs dan volledig geladen pagina's kreeg.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:48 schreef Farenji het volgende:
Wonen in een hotel is echt kut, maar je kan ook een soort van appartement huren met de service van een hotel, dat wordt vaak een aparthotel genoemd. Dan heb je bijv een keukentje en een zitkamer. Kun je zelf wat koken of opwarmen en mensen ontvangen. En er zit vaak ook ontbijtservice bij, als je wil. Ik maak daar best vaak gebruik van op reis, want zelf niet kunnen koken en elke keer naar een restaurant moeten, dat word ik heel snel zat. En zo'n aparthotel hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een gewoon hotel, soms is het zelfs goedkoper, bijv omdat er niet elke dag schoongemaakt wordt.
Vaak is het 4g/5g internet via je mobiel sneller en stabieler dan de wifi in hotels en appartementen. Dus gewoon zorgen voor een beetje dikke bundel, die is in heel Europa geldig. En dan hotspot opzetten voor je andere apparaten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:39 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat de laatste 2 waar ik geweest ben echt hele kleine kamers hadden (11m2) en het internet zo langzaam was dat ik meer time-outs dan volledig geladen pagina's kreeg.
Ja dat is ook wel weer waar.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vaak is het 4g/5g internet via je mobiel sneller en stabieler dan de wifi in hotels en appartementen. Dus gewoon zorgen voor een beetje dikke bundel, die is in heel Europa geldig. En dan hotspot opzetten voor je andere apparaten.
Half negen? Nog nooit meegemaakt in zuidelijke landen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:00 schreef -Sigaartje het volgende:
Nog een nadeel: Ze komen elke dag om half negen schoonmaken, dus uitslapen is er nooit bij. En elke dag een schoonmaakster over de vloer lijkt me ook niet je van het.
Om 7 uur lopen ze al door de gangen met hun materiaalquote:Op zondag 16 oktober 2022 16:00 schreef -Sigaartje het volgende:
Nog een nadeel: Ze komen elke dag om half negen schoonmaken, dus uitslapen is er nooit bij. En elke dag een schoonmaakster over de vloer lijkt me ook niet je van het.
Dat hangt van je hotel af. Toen ik (lang geleden) in Keulen werkte werd na een paar weken mijn normale kamer in het Altea-hotel "veranderd" in een appartement, waarbij o.a. het keukentje in de kamer werd geopend. Dat kon alleen bij een lang contract, en je krijgt bijv. nog maar een maal per week schoon beddegoed. Maar ik kon daardoor mijn eigen ontbijt maken enz.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Na 10 dagen ben ik het wel zat. Niet zelf kunnen koken, steeds hotel-voer eten, en je drankjes moeten bestellen etc.
En na twee weken hotel ben ik blij dat ik weer naar huis kan.
Als je TS mentioned krijgt hij daar geen bericht van, dan krijgt de user TS daar bericht van en die heeft nog nooit gepost.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:31 schreef eudaemonia het volgende:
@:TS mag wel wat meer duidelijk scheppen in deze.
- Gaat het nu om een verblijf in Nederland of in Noorwegen?
- Gaat het om een privé-verblijf of om een werk-verblijf?
- Wat voor een functie heeft @:TS? Moet hij hiervoor regelmatig thuiswerken of gaat hij altijd naar het kantoor?
- Hoe belangrijk is een snelle internetverbinding? Kan het af met af-en-toe een paar mailtjes verzenden, wilt hij regelmatig Netflix kijken en is hij van plan om zijn computer vol te trekken met obscure films die hij op een clandestiene manier binnen probeert te halen?
- Heeft @:TS behoefte aan parkeergelegenheid of OV binnen een straal van 500 meter?
etc. etc. etc.
Beetje kut dit.
Duidelijk!quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:37 schreef Marsenal het volgende:
Als je TS mentioned krijgt hij daar geen bericht van, dan krijgt de user TS daar bericht van en die heeft nog nooit gepost.
Allemachtig, wat kan een mens toch akelig dromen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:17 schreef raptorix het volgende:
1 keer echt een nachtmerrie in Kopenhagen, had toen veel te laat geboekt en er waren alleen nog kamers op een industrieterrein, tot overmaat van ramp had ik te kort geboekt, mijn terugvlucht verkeerd geboekt, en brak mijn pinpas, uiteindelijk 4 uur bezig geweest geld te regelen via Western Union, krijg het er nog warm van als ik er aan denk
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:17 schreef raptorix het volgende:
1 keer echt een nachtmerrie in Kopenhagen,
Heb je dan heimwee naar je huis, je partners of Amsterdam??quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan Hotels, komt ook omdat ik enorme heimwee heb als ik alleen ben, ik moest een keer op cursus in Antwerpen, en ben toen gewoon elke dag 6 huur heen en weer gependeld naar Amsterdam.
Vooral naar mijn huis.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb je dan heimwee naar je huis, je partners of Amsterdam??
When it rains, it poursquote:Op maandag 17 oktober 2022 13:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan Hotels, komt ook omdat ik enorme heimwee heb als ik alleen ben, ik moest een keer op cursus in Antwerpen, en ben toen gewoon elke dag 6 huur heen en weer gependeld naar Amsterdam.
1 keer echt een nachtmerrie in Kopenhagen, had toen veel te laat geboekt en er waren alleen nog kamers op een industrieterrein, tot overmaat van ramp had ik te kort geboekt, mijn terugvlucht verkeerd geboekt, en brak mijn pinpas, uiteindelijk 4 uur bezig geweest geld te regelen via Western Union, krijg het er nog warm van als ik er aan denk
Geen Credit Card?quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:17 schreef raptorix het volgende:
Werkgever die verlangt dat ik weken of zelfs maanden van huis ben en die mij in een pension of airbnb stuurt kan het lekker zelf gaan doen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef sirdanilot het volgende:
Onbetaalbaar voor de meeste mensen. Als je zoveel geld hebt dat je 100-150 euro per nacht kan betalen (dus dat is per maand minstens 3 duizend euro), heb je ook geld genoeg om een schoonmaakster thuis te laten komen en af en toe eten te bestellen/af te halen als je geen zin hebt om te koken in je eigen huis. Ook kan een abonnement op de sportschool, het zwembad, etc. er wel vanaf als je op een dergelijk welvaartsniveau zit.
Nu kan dit wel al een stuk goedkoper als je digital nomad bent en vanuit alle landen met internet kan werken. Veel digital nomads kiezen echter toch voor airbnb's en dergelijke omdat dat voor langere verblijven simpelweg goedkoper is dan een hotel.
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:08 schreef Tinkepink het volgende:
Als het betaalbaarder zou zijn, zou ik er geen enkele moeite mee hebben.
Schone kamer, bed, bureau en badkamer. Vrijwel altijd een koffieautomaat, een water koker en een koelkastje (mini-bar spul eruit, eigen drank + eten er in). Vaak is er ook een magnetron.
Sporten in de fitnessruimte, wie weet zelfs een zwembad. Ontbijten gewoon op de kamer, lunch op het werk en ‘s avonds wisselen tussen uit eten, salade op de kamer of brood en hapjes. Drinken uit de koelkast.
Zie het probleem niet.
Zoveel spullen heb je niet nodig. Toen ik op kamers zat (een leven geleden) bezat ik ook haast niets.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??
Hoe ontvang je mensen, je hobby's en je tuinier activiteiten? Wil je wat aan de muur doen/hangen, kan al niet. Krijg meer en meer het idee van een gevangeniscel met uitloopmogelijkheden
Ik wou net zeggen dat de inrichting van hotelkamers vaak zo saai en fantasieloos is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:03 schreef Alpha0 het volgende:
De gemiddelde hotelkamer bij vd Valk ziet er een stuk gezelliger uit dan een woonkamer in een galerijflat of doorzonwoning.
Kun je dan niet beter gewoon een bungalow of stacaravan huren op zo'n park? Onder aan de streep stukken goedkoper en meestal mag je er wel het hele jaar zitten minus wat weekjes. Sommige hebben ook ontbijtservice of een restaurantje.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan schrijf ik me elders in. Uiteraard zul je ook wel een postadres moeten hebben voor sommige dingen, zoals bijvoorbeeld de fiscus.
[..]
Een kookplaat is wel fijn inderdaad. Maar van die typische short-stay dingen, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk. Een beetje hotelkamer heeft wel een redelijk bureau. Ik stel er ook weinig eisen aan op zich. Als ik wat ruimte heb voor een laptop, wat spullen en fatsoenlijk kan zitten is het prima.
[..]
Dat denk ik ook niet. Het gaat er ook niet zo zeer om dat het goedkoper zou moeten zijn. Als je hotel vergelijkt met in één huis zitten het hele jaar door, dan is dat laatste natuurlijk goedkoper.
Ja maar jij moet schoonmaken, de was doen, gas water licht verzekering etc. betalen. Stel dat hij een uurtarief van ¤100 heeft dan kan de tijdwinst daarvan het deels opheffen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:53 schreef BMW1993 het volgende:
Ik woon in een sociale huurwoning, met aftrek huurtoeslag hoef ik slechts 220 euro per maand bij te betalen.
Wat ik per maand betaal, dat betaal jij voor slechts 2 nachten... En ik heb ook nog eens een appartement met 2 slaapkamers.
Ik vind zo'n bungalow of stacaravan erg deprimerend. Een airbnb-appartement is ook goedkoper dan een hotelkamer. Maar je hebt dan niet het gemak wat je op een hotelkamer wel hebt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter gewoon een bungalow of stacaravan huren op zo'n park? Onder aan de streep stukken goedkoper en meestal mag je er wel het hele jaar zitten minus wat weekjes. Sommige hebben ook ontbijtservice of een restaurantje.
[..]
Ja maar jij moet schoonmaken, de was doen, gas water licht verzekering etc. betalen. Stel dat hij een uurtarief van ¤100 heeft dan kan de tijdwinst daarvan het deels opheffen.
Ik heb sowieso nog wel een huis (in het buitenland) waar ik zooi op zou kunnen slaan. Fiets kan wel mee. Meestel hotels hebben wel iets om je fiets bewaakt te stallen. Racefiets zet ik soms ook wel op de kamer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe ontvang je mensen, je hobby's en je tuinier activiteiten? Wil je wat aan de muur doen/hangen, kan al niet. Krijg meer en meer het idee van een gevangeniscel met uitloopmogelijkheden
Dat vind ik ook. Met die nieuwe kamers, van die pseudo trendy onhandige meuk, heb ik niks, maar de oude kamers vond ik prima.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:03 schreef Alpha0 het volgende:
De gemiddelde hotelkamer bij vd Valk ziet er een stuk gezelliger uit dan een woonkamer in een galerijflat of doorzonwoning.
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb voor mijn werk jarenlang in hotels gewoond, je raakt er aan gewend. Zelden thuis zijn, iedere avond uit eten, je was wordt voor je gedaan. Het is vooral eenzaam en daar moet je tegen kunnen. Voordeel is, in businesshotels en vliegen, je verzameld veel punten en kunt van je punten op vakantie, weer vliegen, weer een hotel. Een keer een jaar in hetzelfde hotel gezeten, ze kookten aparte gerechten voor mij (verse warme groenten, geen frieten), was erg aardig van ze. Alles bij elkaar ongeveer 5 jaar af en aan in Hotels gewoond, in Duitsland, Belgie, UK, Kroatie, Singapore, Taiwan, Polen, Tsjechië, Italie. Het meest vreselijke zijn vliegveld hotels, net gevangenissen. Het tofst zijn hotels die door de eigenaar gerund worden, maar top business hotels zijn ook erg fijn, ik kreeg upgrades naar executive suites, op de bovenste etage, overweldigende uitzichten en vooral ruimte.
Het ergste is ziek zijn, met koorts in je kamer liggen in Singapore ofzo, je voelt je dan dubbel beroerd.
`Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar soms is ergens waar je bent een congres of messe en dan kan je blij zijn dat je überhaupt een kamer hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.
Als je ergens lang wilt zitten, moet je natuurlijk wel een beetje 'n fatsoenlijk hotel hebben. Qua kamers, een maand op 11 m2 zitten is niks natuurlijk. Qua faciliteiten en ook qua ligging.
Heb je hier lang aan moeten rekenen?quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
- prijs per nacht maal aantal nachten minus wat je weet te onderhandelen is duurder dan 'n huis.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:15 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Heb je hier lang aan moeten rekenen?
Dat klopt ja. Je kunt overal eten. En dan heb je ook geen gedoe met afwassen, eten koken en zo. Je kunt ook eten laten bezorgen. Eventueel een kant-en-klare maaltijd opwarmen. Er zijn mogelijkheden genoeg wat dat betreft.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:21 schreef pokkerdepok het volgende:
ligt er ook aan in welk land. je hoeft toch niet in je hotel te eten, je kan eindeloos ergens anders eten.
Ja, dat klopt. Heb dat ook weleens gehad. Dan is 'n dag al veel. Maar als je voor langere tijd boekt, dan kijk je wel of er iets fatsoenlijks beschikbaar is. En zo niet, dan in een andere stad.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
`Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar soms is ergens waar je bent een congres of messe en dan kan je blij zijn dat je überhaupt een kamer hebt.
Ik denk dat vrijwel iedereen die hier post geen idee heeft over waarom sommige mensen (zoals ik) langdurig in hotels verblijven.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er mensen die menen te moeten overtuigen dat AirBNB, een appartement, een sociale huurwoning of onder 'n brug slapen toch echt goedkoper is.
Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel iedereen die hier post geen idee heeft over waarom sommige mensen (zoals ik) langdurig in hotels verblijven.
Je kan hem hooguit verwijten dat ie het topic hier heeft geopend ipv in expat forum waar mensen met ervaring hiermee meer zitten dan hier, waar het toch vooral mensen als jij zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:38 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Waarom open je dan dit topic als je het zelf al zo goed weet?
Blijkbaar begrijp jij niet dat geld niet in het oneindige aanwezig is bij de meeste mensen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er mensen die menen te moeten overtuigen dat AirBNB, een appartement, een sociale huurwoning of onder 'n brug slapen toch echt goedkoper is.
in een van der valk kun je vast wat bedingen op de jaarprijs,kleinschalige toko's zijn idd niets(privacy/bemoeizucht)quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
Heb voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje proberen te zetten.
Iemand nog andere overwegingen?
Voordelen:
- schoonmaak en verschonen beddengoed zit erbij in en hoef je dus zelf niet meer te doen.
- je hoeft zelf niet veel te regelen in de zin van GWL-contracten, verzekeringen e.d. Internet moet je wel iets voor regelen, omdat internet in hotels vaak ruk is.
- meeste hotels hebben wel wat voorzieningen, zoals 'n zwembad, fitness zaal. Dat hoef je dus niet los af te nemen.
- flexibiliteit: je boekt aantal nachten dat je er wilt verblijven. Als je 10 of 100 km verderop of in een ander land wilt gaan zitten, dan boek je daar.
- locatie: ook flexibeler qua locatie en veel hotels zitten natuurlijk wel op relatief goede locaties.
- je hoeft zelf amper nog boodschappen te doen eigenlijk.
- altijd iemand bij de receptie om bv. pakketjes aan te nemen
Nadelen:
- prijs per nacht maal aantal nachten minus wat je weet te onderhandelen is duurder dan 'n huis.
- minder ruimte beschikbaar. Als je veel (troep) op wilt slaan, zul je ergens een opslagruimte moeten regelen.
- sommige dingen zijn relatief duur in een hotel, zoals bv. een ontbijt als dat ¤ 20 per dag kost en kleren wassen.
- klein kamertje is maar een kamertje. Al gebruik ik nu misschien 10% van het huis.
- bezoek e.d. zul je dan soms in de lobby of zo moeten ontvangen of zelf vaker ergens op bezoek gaan i.p.v. bezoek ontvangen
Uitgangspunt is wel een fatsoenlijk (4 of 5 sterren) hotel, dus geen afgetrapte jeugdherberg of B&B-meuk.
ja mooi verhaal van iemand die niets had en uiteindelijk schathemeltje rijk en beroemd was.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Coco Chanel woonde 34 jaar in een suite in de Ritz. Maar goed, daarvoor neukte ze met Baron Hans Günther von Dincklage en werkte voor de Abwehr.
ja honors bouw je in een rap tempo op op deze manierquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.
Als je ergens lang wilt zitten, moet je natuurlijk wel een beetje 'n fatsoenlijk hotel hebben. Qua kamers, een maand op 11 m2 zitten is niks natuurlijk. Qua faciliteiten en ook qua ligging.
daar was in adam nog een rechtszaak over meen het victoriahotel,iemand die er heel lang werkte woonde er ook,quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:38 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik heb een paar maanden in een hotel gewoond en ik heb overwogen om een unit in een hotel te kopen. Ligt allemaal enorm aan de voorzieningen en de kosten. Er zijn een hoop hotels die op de lange termijn huur zijn ingericht.
In de VS heb ik ook hotels gezien waar mensen probeerden te wonen, maar die moesten ongeveer elke maand er een paar dagen uit om te voorkomen dat ze huurdersrechten kregen. Ook een risico om rekening mee te houden
En om dat te bereiken over lijken gingquote:Op maandag 24 oktober 2022 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja mooi verhaal van iemand die niets had en uiteindelijk schathemeltje rijk en beroemd was.
Samen met de kerst- en kampeerspullen verkopen op MP.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:
Ja, zou kunnen. Maar dan nog het punt dat ik bijv.. veel gereedschap nu al tijden niet gebruik, maar weer wel bij een volgende klus. Zal je zien, doe je 't weg, heb je 't net nodig.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
Dan moet je je voorstellen dat ze zo'n "storage box" gaan huren. Dus extra betalen om spullen te hebben...
Dus ontspullen Blomke.
Ik heb de post aangevuld met een oplossing voor dat "probleem".quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Maar dan nog het punt dat ik bijv.. veel gereedschap nu al tijden niet gebruik, maar weer wel bij een volgende klus. Zal je zien, doe je 't weg, heb je 't net nodig.
Ik heb alleen maar buurvrouwen, en daar boor ik in.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
Als je eens een keer een gaatje moet boren vraag je de machine van de buurman.
Of beter nog: je vraagt de buurman of iet het even doet, dat gaatje.
Voordeel van wonen in een hotel is dan wel weer dat je veel vaker een nieuwe buurvrouw hebtquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar buurvrouwen, en daar boor ik in.
Kerst en kampeerspullen gebruik ik elk jaar. De fiets gebruik meerdere keren per week.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Samen met de kerst- en kampeerspullen verkopen op MP.![]()
Echt niet normaal hoeveel overbodige spullen (als je er over nadenkt) mensen hebben.
Dan moet je je voorstellen dat ze zo'n "storage box" gaan huren. Dus extra betalen om spullen te hebben...
Dus ontspullen Blomke. Als je eens een keer een gaatje moet boren vraag je de machine van de buurman.
Of beter nog: je vraagt de buurman of iet het even doet, dat gaatje.
Volgens mij is de insteek van dit topic juist dat je geen bezit nodig hebt zo lang je genoeg geld hebt om alles uit te besteden en te huren. Spullen zijn ook tamelijk onhandig als je elke paar maanden naar een ander hotel wilt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 22:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kerst en kampeerspullen gebruik ik elk jaar. De fiets gebruik meerdere keren per week.
En als iedereen gaat ontspullen heeft de buurman ook geen boormachine meer om uit te lenen.
Dat begrijp ik wel. Vandaar ook dat kosten benoemd zijn als nadeel. Voor de meeste mensen zal in een hotel wonen financieel niet haalbaar zijn. Voor sommigen zal het haalbaar zijn als ze kiezen voor een of ander fluthotel, waardoor een hoop van de andere voordelen komen te vervallen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp jij niet dat geld niet in het oneindige aanwezig is bij de meeste mensen.
En als er wel geld in overvloed beschikbaar is, dan kun je weer net zo goed in een luxe villa gaan wonen en mensen/diensten inhuren voor de 'hotel service', zoals schoonmakers, mensen voor onderhoud aan het pand, bereiden of bezorgen van maaltijden.
Redenen waarom maar weinig mensen permanent in een hotel willen wonen zijn onder andere:
- Kosten
- Beperkte ruimte ten opzichte van een huis of zelfs een stadsappartement
- Niet naar eigen smaak ingericht
- Beperkte mogelijkheden om spullen op te slaan
- Beperkte mogelijkheden wat betreft eten en drinken (elke dag buiten de deur eten of iets laten bezorgen verveelt bij de meeste mensen al snel).
- In veel kamers geen fatsoenlijke lounge bank en/of eettafel. Je moet het doen twee simpele fauteuils en bureau + stoel.
- Beperkte mogelijkheden voor het ontvangen van gasten. Ofwel zit je opgepropt met een paar man op de rand van je hotelbed, ofwel zit je in de hotel-lobby of bar vol andere hotelgasten.
- Door de zeer beperkte ruimte die je hebt ongeschikt voor gezinnen of stellen.
Een long-stay studio of appartement neemt een deel van de nadelen weg. Je krijgt daar wat meer ruimte, eigen volwaardige koelkast en kookgelegenheid, tafel, bank etc. En je kosten zijn nog wel inclusief gas/water/licht, wekelijkse schoonmaak en schone handdoeken / beddengoed, was-service etc. Maar alsnog woon je dan klein tegen hoge kosten. Service kost nu eenmaal geld.
Geen bezit is voor mij geen principieel punt of zo. Het is meer praktisch dat je niet elke maand een verhuiswagen moet bellen om je hotelkamer leeg te ruimen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 22:42 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Volgens mij is de insteek van dit topic juist dat je geen bezit nodig hebt zo lang je genoeg geld hebt om alles uit te besteden en te huren. Spullen zijn ook tamelijk onhandig als je elke paar maanden naar een ander hotel wilt.
Dat gaatje boren is dus niet nodig, want onderhoud aan de hotelkamer doet de eigenaar en een eigen schilderijtje heb je niet dus hoef je ook niet op te hangen.
De kerstversiering heb je ook niet nodig, die wordt voor je opgehangen in de lobby waar je je vrienden ontvangt en in de restaurants waar je dagelijks eet.
En kamperen; als je dat al doet, dan doe je dat in dit concept natuurlijk ook in een gehuurde tent. Bijkomend voordeel is dat je die niet zelf hoeft op te zetten.
Het is een beetje te vergelijken met een auto huren bij Hertz ipv een auto te kopen. Je hebt misschien echt 0 risico maar het is gewoon veel te duur voor de lange termijn. Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Vandaar ook dat kosten benoemd zijn als nadeel. Voor de meeste mensen zal in een hotel wonen financieel niet haalbaar zijn. Voor sommigen zal het haalbaar zijn als ze kiezen voor een of ander fluthotel, waardoor een hoop van de andere voordelen komen te vervallen.
Dat is en goed idee. Overigens, mijn ervaring is dat ik na een week al tegen de muren opspring.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ik
Of je nu als recreant, inwoner of werkende ergens bent, maakt natuurlijk geen reet uit. Je bent op die plek en je maakt gebruik van de gemeentelijke voorzieningen. Poept in hetzelfde riool als kleine Pedro in de kamer verderop. Gewoon belasting betalen dusquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:32 schreef devijfdekeuze het volgende:
Moest wel elke dag toeristenbelasting betalen, wat ik weer een beetje lame vond want ik kwam er om te werken.
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is een beetje te vergelijken met een auto huren bij Hertz ipv een auto te kopen. Je hebt misschien echt 0 risico maar het is gewoon veel te duur voor de lange termijn. Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ik
Ja, daar zit best wel rek in. Maar je zult wel wat handigheid moeten krijgen, denk ik, in waar je op welk moment gaat onderhandelen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in een van der valk kun je vast wat bedingen op de jaarprijs,kleinschalige toko's zijn idd niets(privacy/bemoeizucht)
Haha, dat is waar. Maar ik betaal als inwoner geen EUR 3,50 per nacht aan waterschapsbelasting & afvalstoffenheffing geloof ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:28 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Of je nu als recreant, inwoner of werkende ergens bent, maakt natuurlijk geen reet uit. Je bent op die plek en je maakt gebruik van de gemeentelijke voorzieningen. Poept in hetzelfde riool als kleine Pedro in de kamer verderop. Gewoon belasting betalen dus
Genoeg autoverhuurders die voor jou de parkeerkosten in bijvoorbeeld Amsterdam, Den Haag of Eindhoven betalen. Net als brandstof etc, waarbij je gewoon x cent per km betaalt, of je nou 100km of 150km/u ermee rijdt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.
Bij sommige verhuurbedrijven kan je ook gewoon huren incl. parkeren en tanken/laden. Ja boetes, maar die krijg je van het hotel ook als je je bed onder schijt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.
Je kan het ook met de hand wassen in badquote:Heb weleens 'n maand in een hotel gezeten. Dat beviel me op zich wel. Nadelen vond ik vooral het relatief dure wassen. Ik kan het wel betalen, maar honderden euro's per maand om kleding te laten wassen, voelt toch niet helemaal goed aan.
Het iets dat ik overweeg voor zeg maar 6 maanden per jaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:58 schreef Holenbeer het volgende:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt; is dit nu een concreet plan of een hypothetisch scenario?
In dat eerste geval is het toch niet zo lastig om 1a 2 maanden uit te proberen? Je hoeft niet direct je huizen te koop te zetten.
Haha ja je moet wel zelf rijden en tanken. Je moet ook zelf met je piemel spelen als je op je hotelkamer ligt.... of had je die extra kosten ook al ingecalculeerd? Kost je wel heel wat meer dan de wasquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:03 schreef Halcon het volgende:
Je zult dan wel zelf moeten tanken. Je kunt misschien wel een chauffeur erbij huren, die dat dan voor je doet.
Tsja, hoeft voor mij niet. Autorijden vind ik prima, geen probleem mee. Met de hand wassen of zo, dat vind ik een heel stuk vervelender.
Je hebt ook wasserettes die het veel goedkoper dan hotels voor je doen he. Waar je gewoon per kg ipv per kledingstuk betaalt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:03 schreef Halcon het volgende:
Je zult dan wel zelf moeten tanken. Je kunt misschien wel een chauffeur erbij huren, die dat dan voor je doet.
Tsja, hoeft voor mij niet. Autorijden vind ik prima, geen probleem mee. Met de hand wassen of zo, dat vind ik een heel stuk vervelender.
Haha, daar kun je ook een dame van plezier voor inhuren. Of die nu naar je hotel moet komen of naar je huis (of je gaat zelf naar een club), maakt qua kosten geen verschil natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ja je moet wel zelf rijden en tanken. Je moet ook zelf met je piemel spelen als je op je hotelkamer ligt.... of had je die extra kosten ook al ingecalculeerd? Kost je wel heel wat meer dan de was
Ik ken alleen stomerijen voor pakken en van die wasserettes waar je het zelf moet wassen. Maar als er ergens wasserettes zijn die dat doen voor minder dan 'n tientje voor één spijkerbroek, dan zou dat natuurlijk wel een uitkomst zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je hebt ook wasserettes die het veel goedkoper dan hotels voor je doen he. Waar je gewoon per kg ipv per kledingstuk betaalt.
Was jij thuis ook altijd 1 spijkerbroek in je wasmachine dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ken alleen stomerijen voor pakken en van die wasserettes waar je het zelf moet wassen. Maar als er ergens wasserettes zijn die dat doen voor minder dan 'n tientje voor één spijkerbroek, dan zou dat natuurlijk wel een uitkomst zijn.
Nee, maar in een hotel betaal je gewoon 'n tientje per stuk. Dus als je er tien hebt, kost je dat ¤ 100. Een sok kost al ¤ 2,50 of zo. Dus je zit zo aan honderden euro's per maand om te wassen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Was jij thuis ook altijd 1 spijkerbroek in je wasmachine dan?
Mij ook. Mits een redelijk groot hotel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:47 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me heerlijk om in hotel te wonen. Maar ja centjes he
Kan bij iedere gemeente.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan schrijf ik me elders in. Uiteraard zul je ook wel een postadres moeten hebben voor sommige dingen, zoals bijvoorbeeld de fiscus.
[..]
Een kookplaat is wel fijn inderdaad. Maar van die typische short-stay dingen, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk. Een beetje hotelkamer heeft wel een redelijk bureau. Ik stel er ook weinig eisen aan op zich. Als ik wat ruimte heb voor een laptop, wat spullen en fatsoenlijk kan zitten is het prima.
[..]
Dat denk ik ook niet. Het gaat er ook niet zo zeer om dat het goedkoper zou moeten zijn. Als je hotel vergelijkt met in één huis zitten het hele jaar door, dan is dat laatste natuurlijk goedkoper.
Jezelf telkenmale inschrijven in een andere gemeente kost weken tijd per keer of niet?quote:Op donderdag 1 december 2022 00:38 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kan bij iedere gemeente.
Doen daklozen ook
Volgens mij is er geen wetgeving die bepaalt hoe lang je maximaal in een hotel mag blijven. Je zou er eeuwig een kamer kunnen huren en slapen. Nadeel is natuurlijk wel dat je ergens op een adres ingeschreven moet staan en je geen post kan ontvangen bij het hotel. Inschrijven bij familie en daar je post laten bezorgen is natuurlijk makkelijk te regelen.quote:Op donderdag 1 december 2022 02:32 schreef Belugastroop het volgende:
Vraagje. Laten hotels dit wel toe dat je 365 dagen/jaar een kamer huurt?
En wat verdien je wel niet om dit allemaal te bekostigen?
Ik kan me voorstellen dat zakenlieden en andere uitvreters zoals politici (van gemeenschapsgelden) dit doen en kunnen veroorloven.
Euh, dat kost letterlijk een paar minuten als je inlogt met DigiDquote:Op donderdag 1 december 2022 02:36 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Jezelf telkenmale inschrijven in een andere gemeente kost weken tijd per keer of niet?
Dat verschilt misschien per land. Ik zou dan in elk geval niet 365 dagen per jaar in hetzelfde hotel gaan zitten. Ik zit te denken aan 'n periode van 'n maand per hotel.quote:Op donderdag 1 december 2022 02:32 schreef Belugastroop het volgende:
Vraagje. Laten hotels dit wel toe dat je 365 dagen/jaar een kamer huurt?
En wat verdien je wel niet om dit allemaal te bekostigen?
Ik kan me voorstellen dat zakenlieden en andere uitvreters zoals politici (van gemeenschapsgelden) dit doen en kunnen veroorloven.
Ik zit te denken vanaf begin 2023.quote:Op donderdag 1 december 2022 00:36 schreef stropdaz het volgende:
Al plannen gemaakt wanneer je deze stap evt gaat maken @:Halcon?
Ik heb een client gehad die woonde in een groot hotel. Hij had een soort appartementje. Was ideaal.
Hij betaalde het hotel cash
Maar je kunt je niet inschrijven met als adres 'n hotel, toch?quote:Op donderdag 1 december 2022 12:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Euh, dat kost letterlijk een paar minuten als je inlogt met DigiD
De kunst is het door iemand anders (werkgever bijvoorbeeld) te laten betalenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:47 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me heerlijk om in hotel te wonen. Maar ja centjes he
Appartementje zit je weer vast aan een huurcontract.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een hotel en niet een appartementje / stacaravan o.i.d.?
En hoe wil je je inschrijven bij de GBA?
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7Dquote:Op donderdag 1 december 2022 13:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar je kunt je niet inschrijven met als adres 'n hotel, toch?
Daar moet het hotel wel aan meewerken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7D
Denk dat ze dat wel doen als ze even een klant binnen halen die 365 dagen een kamer wil huren...quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar moet het hotel wel aan meewerken.
Ik wil niet 365 dagen in hetzelfde hotel zitten. En mogelijk dat het voor het hotel ook wel potentieel gezeik oplevert als iemand ingeschreven staat en dat ze er dus (in principe) niet op zitten te wachten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Denk dat ze dat wel doen als ze even een klant binnen halen die 365 dagen een kamer wil huren...
Ik ken hier nog wel iemand met een B&B waar je misschien wel langere tijd kan wonengezellig in het altijd mooie Wormerveer.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:05 schreef YoshiBignose het volgende:
gezellig in het altijd mooie Wormerveer.
HAHAHA mooi toch.quote:
Bij Hotel Akersloot hier hebben ze ook van die vakantiehuisjes. Dan heb je misschien beste van twee werelden. En een mooi huisje, maar ook de voorzieningen van het hotel.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik wil niet 365 dagen in hetzelfde hotel zitten. En mogelijk dat het voor het hotel ook wel potentieel gezeik oplevert als iemand ingeschreven staat en dat ze er dus (in principe) niet op zitten te wachten.
In een B&B gaan zitten lijkt me al helemaal niks als dat voor langere tijd is. Liever een wat groter hotel. Dan heb je faciliteiten, redelijke anonimiteit. Kleinere hotelletjes dat is altijd wel schattig, maar je hebt wel vaak bemoeials rondlopen.
Je kan je niet inschrijven op het adres van het hotel.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?
Gebrek aan postadres denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?
In de meeste hotels zit je met een legioen mensen in een gebouw, dat ga je wel merken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
Zonder de voorzieningen van het hotel, is het al meteen een stuk minder interessant. Of beter gezegd: niet interessant. Klein hotel vind ik privacy ook een probleem. Groot hotel valt dat op zich wel mee.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:42 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Je kan je niet inschrijven op het adres van het hotel.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7D
En hoe vind je het vooruitzicht van steeds een koffer mee moeten slepen plus alle meuk die je gaandeweg koopt omdat je die toch wel handig vindt? Een magnetron is natuurlijk maar het begin.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:34 schreef Halcon het volgende:
Voor wat betreft dat niet kunnen komen of opwarmen. Je kunt natuurlijk een eenvoudige magnetron kopen en meenemen om wat op te warmen. Of even in de keuken van het restaurant vragen of ze dat willen doen. Wat de meeste hotels vast wel doen als je er langere tijd zit. Als ze al niet normale maaltijden voor je willen maken.
Ja. Maar in een groot hotel bemoeit niemand zich met je. Mijn ervaring met kleinere hotels is wel wat de uitbaters het vaak goed bedoelen, maar erg bemoeizuchtig zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In de meeste hotels zit je met een legioen mensen in een gebouw, dat ga je wel merken.
Meuk moet je dan gewoon beperken natuurlijk. Ben ook niet zo van het helemaal volstouwen van een kamer met zooi.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe vind je het vooruitzicht van steeds een koffer mee moeten slepen plus alle meuk die je gaandeweg koopt omdat je die toch wel handig vindt? Een magnetron is natuurlijk maar het begin.
Wat ik de grootste nadelen vind aan een hotel:
- Gebrek aan ruimte. Doorgaans krijg je een bed en een oncomfortabele stoel aan iets wat door moet gaan voor een bureau. Opbergruimte voor kleding en koffer valt vaak erg tegen.
- Gehorigheid. Het ene hotel is het andere niet, maar vaak hoor je andere gasten, hun gepraat en toilet- en douchegeluiden. Je moet er maar tegen kunnen.
- Uniformiteit. Je hebt geen spullen die je zelf hebt uitgezocht omdat ze comfortabel, nuttig of mooi zijn.
- Geen sociale binding. Wonen als een nomade is leuk als je niet geeft om een gezin, familie of vrienden.
Het kan een levenswijze zijn die je nastreeft: nomadisch, zo weinig mogelijk spullen hebbend. Ik denk dat je de nadelen ervan niet moet onderschatten, maar het kan natuurlijk bij je passen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meuk moet je dan gewoon beperken natuurlijk. Ben ook niet zo van het helemaal volstouwen van een kamer met zooi.
Beetje de oude stijl hotels, daar valt het nog wel mee en heb je vaak redelijk wat ruimte. Maar wat nieuw is, moet blijkbaar hip en loungy zijn, wat vaak ten koste gaan van het praktisch zijn voor het opbergen van wat meer kleding dan kleding voor 'n weekendje, de werkplek, etc.
Gehorigheid verschilt nogal per hotel. In sommige hotels heb je nergens last van, in andere hotels is het erg gehorig. Of zit je langs een hele drukke straat. Zat laatst in een Hilton-hotel waar ze oordopjes op het nachtkastje hadden liggen.
Het is niet dat ik het ideologisch nastreef. Het is meer de praktijk en dan de conclusie dat ik eigenlijk niet zo heel veel geef om spullen in de zin van schilderijen aan de muur, meubels, een kast vol met boeken of dvd's. Van mijn huis gebruik ik misschien niet eens 25% van de ruimte.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kan een levenswijze zijn die je nastreeft: nomadisch, zo weinig mogelijk spullen hebbend. Ik denk dat je de nadelen ervan niet moet onderschatten, maar het kan natuurlijk bij je passen.
Je kunt het ook omkeren: wat is het precies dat je aantrekt aan het idee van wonen in een hotel? Kun je aspecten daarvan op een andere manier verwezenlijken? Als het nomadische bijvoorbeeld secundair is, kun je ook een appartement zoeken in een gebouw met allerlei diensten (portier, fitnessschool en misschien was- en schoonmaakdiensten). Staat het idee van onderhoud je tegen, dan ga je huren in plaats van kopen of je neemt diverse onderhoudsabonnementen. In plaats van meubels te kopen, kun je een gemeubileerd appartement huren. Met het geld dat je bespaart op een hotel houd je wel wat over voor schoonmaak en elke dag eten laten bezorgen of uit eten gaan.
Behalve het niet gebonden zijn aan één plek, kun je dat ook allemaal op een andere manier regelen. Ik ben zelf ooit in Amsterdam in een appartementencomplex gaan wonen gebaseerd op Amerikaans concept met allerlei inpandige voorzieningen en diensten. Ik vind dat nog steeds een charmant idee.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet dat ik het ideologisch nastreef. Het is meer de praktijk en dan de conclusie dat ik eigenlijk niet zo heel veel geef om spullen in de zin van schilderijen aan de muur, meubels, een kast vol met boeken of dvd's. Van mijn huis gebruik ik misschien niet eens 25% van de ruimte.
Met vrienden ga ik vaak toch al ergens een hapje eten i.p.v. dat iemand hier de hele avond komt hangen. En ik ga sowieso al vaker liever bij iemand op bezoek dan dat er iemand hier op bezoek komt. Vrienden en familie wonen verspreid, niet geconcentreerd in een stad of dorp.
Wat me aantrekt is de vrijheid en het gemak. Ik heb de boel graag schoon en opgeruimd, maar heb er zelf een hekel aan om te strijken, stofzuigen, poetsen, ramen doen, tuinieren, etc. Ontbijt staat klaar, je hoeft zelf geen boodschappen te doen. Geen vaat af te ruimen en uit te ruimen.
Je bent ook niet gebonden aan één plek. Je hoeft geen abonnementen en contracten af te sluiten.
Dan ben je gebonden aan één plek. En zie maar mensen te vinden die dat allemaal fatsoenlijk doen. Dat valt niet zo mee. En moet ook nog maar blijken of het voordeliger is dan een hotel. En je moet ook de hele tijd achter mensen aan. Dan komen ze weer een andere dag, dan komt het weer niet uit, etc.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Behalve het niet gebonden zijn aan één plek, kun je dat ook allemaal op een andere manier regelen. Ik ben zelf ooit in Amsterdam in een appartementencomplex gaan wonen gebaseerd op Amerikaans concept met allerlei inpandige voorzieningen en diensten. Ik vind dat nog steeds een charmant idee.
En voor de rest kun je mensen inhuren. Wat weerhoudt je ervan om een schoonmaker, wasvrouw of -meneer, glazenwasser en hovenier te regelen? Je kunt aan iemand die schoonmaakt vragen om naast de was ook wat kooktaken op zich te nemen of zelfs boodschappen te halen. Het lijkt me dan vooral zaak om dat op zo'n manier te regelen dat je er zelf geen hinder of inbreuk op je privacy van ondervindt.
De meeste mensen nemen een relatie. Da's makkelijker en levert nog wat geld op.
Een relatie gemakkelijk?!?!quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
De meeste mensen nemen een relatie. Da's makkelijker en levert nog wat geld op.
Ze bedoelt het blijkbaar als dat je dan een kok, schoonmaakster, boodschappendoenster, strijkster, wasserette en plezierdame in één hebt.quote:
Is het echt nodig om ingeschreven te staan bij het GBA? Je verplichte ziektekostenverzekering wordt stopgezet, maar je kunt een nieuwe polis afsluiten op de vrije markt. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je gezond bent en een rudimentaire dekking genoeg is.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Als je een brief kan laten bezorgen op het adres van je hotel zou je je daar kunnen inschrijven.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het echt nodig om ingeschreven te staan bij het GBA? Je verplichte ziektekostenverzekering wordt stopgezet, maar je kunt een nieuwe polis afsluiten op de vrije markt. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je gezond bent en een rudimentaire dekking genoeg is.
Formeel moet je jezelf inschrijven bij het GBA als je de intentie hebt om 4 maanden of langer in Nederland te verblijven. Als je in een hotel verblijft, is dat een overtuigend argument dat je die intentie niet hebt. Dit wordt wel wat lastiger naarmate je langer in Nederland bent, maar je zou zo nu en dan in het buitenland kunnen gaan zitten.
Verblijf in een hotel is op zich geen argument dat je die intentie niet hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het echt nodig om ingeschreven te staan bij het GBA? Je verplichte ziektekostenverzekering wordt stopgezet, maar je kunt een nieuwe polis afsluiten op de vrije markt. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je gezond bent en een rudimentaire dekking genoeg is.
Formeel moet je jezelf inschrijven bij het GBA als je de intentie hebt om 4 maanden of langer in Nederland te verblijven. Als je in een hotel verblijft, is dat een overtuigend argument dat je die intentie niet hebt. Dit wordt wel wat lastiger naarmate je langer in Nederland bent, maar je zou zo nu en dan in het buitenland kunnen gaan zitten.
Normaal gesproken moet het hoteleigenaar daar toestemming voor geven. En als die dat niet wil (en waarom zou hij het wel willen)...quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je een brief kan laten bezorgen op het adres van je hotel zou je je daar kunnen inschrijven.
Toen ik me destijds in gemeente Leiden inschreef kreeg ik gewoon een brief naar mijn adres (studentenhuis) gestuurd. Daar moest ik dan iets op invullen en dat terugsturen en klaar.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je een brief kan laten bezorgen op het adres van je hotel zou je je daar kunnen inschrijven.
Normaal gesproken moet het hoteleigenaar daar toestemming voor geven. En als die dat niet wil (en waarom zou hij het wel willen)...
Gemeenten zijn er niet heel consequent in.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toen ik me destijds in gemeente Leiden inschreef kreeg ik gewoon een brief naar mijn adres (studentenhuis) gestuurd. Daar moest ik dan iets op invullen en dat terugsturen en klaar.
Ik hoefde geen handtekening van mijn huisbaas te laten zetten.
Maar misschien verschilt dit per gemeente of is het sinds 2010 reeds veranderd.
Ik vraag me af of er tegenwoordig nog iets belangrijks via de post binnenkomt. Vrijwel alle organisaties en bedrijven hebben een app, online portal, email om met je te communiceren. Mocht er toch nog iets zijn dan is een postbus misschien een oplossing?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verblijf in een hotel is op zich geen argument dat je die intentie niet hebt.
Maar goed, ik kan me wel ergens inschrijven. Dat hoeft niet in een hotel. Het is ook maar de vraag natuurlijk of het hotel dat wil. Je moet dan elke keer het adres ook veranderen als je in een ander hotel gaat zitten. Dan ga je gewoon post missen. Het is irritant als post steeds komt bij een hotel waar je ondertussen al weg bent. Die zullen ook geen doorstuurservice gaan beginnen.
Brieven komen dan op dat adres en de bewoners van dat adres geven de post dan aan mij. Een pakketje van Bol.com of zo, dat kan gewoon bij de receptie van het hotel worden bezorgd.
Op zich valt dat tegenwoordig mee inderdaad. Verkeersboete misschien. Zakelijke post soms. Maar wat je zegt, daar is wel een mouw aan te passen. Vast postadres, eventueel een postadres en niet steeds overal het adres wijzigen, zodat de brieven die wel komen in verschillende hotels bij de receptie liggen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 16:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er tegenwoordig nog iets belangrijks via de post binnenkomt. Vrijwel alle organisaties en bedrijven hebben een app, online portal, email om met je te communiceren. Mocht er toch nog iets zijn dan is een postbus misschien een oplossing?
Dat kan ook met een postadres als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt. En die heb je niet als je in hotels verblijft en niet heel lang in hetzelfde hotel.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:07 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft met dat de overheid in principe wil dat elke burger in hun gegevensbanken gebonden is aan een woonadres en zodoende traceerbaar is dan met de praktische bezwaren van geen fysieke post kunnen ontvangen.
Goed dat je het geprobeerd hebt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
Eens in wat hotels rondgekeken en wat proefgedraaid.
Paar dingen wel bevestigd, maar ook maar extra onderstreept dat het wel essentieel is. Zoals bv. fatsoenlijke kasten in je kamer. Anders liggen kleren waar ze niet moeten liggen of blijven ze in de koffer, waardoor het snel een bende wordt.
Idem dito voor opbergruimte voor kantoorspullen en zo. Als je geen lade hebt of maar eentje, dan ligt dat ook weer overal.
En zoals verwacht telt elke vierkanter meter dubbel als je het niet alleen gebruikt om alleen maar te slapen. 30 vierkante meter is dan al aan de kleine kant. Denk dat 40 wel zo'n beetje het minimale is, maar eigenlijk moet je gewoon 50 hebben.
Qua eten ben je bij veel hotels snel uitgekeken met de kaart. Buffetten zijn handig, maar natuurlijk wel relatief duur als je dat vaak doet en niet als 'n uitje, maar gewoon omdat je moet eten.
Nee, dat nog niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:43 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Goed dat je het geprobeerd hebt.
Conclusie is dat je in je huis blijft wonen?
Ik sliep laatst ergens waar gewoon een keukentje was en een koelkast. Is dat niet meer wat? Of was niet zelf koken belangrijk?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat nog niet eigenlijk.
Wel dat het iets is wat goed gepland moet worden. Ruim van tevoren reserveren bijvoorbeeld. Dan is er een langere periode vrij en kun je vast wat bespreken qua prijs (en eten). Hele tijd met spullen slepen is ook niks. Ook al zijn het niet zo gek veel spullen.
Qua eten moet ik ook wel iets anders regelen dan gewoon maar van de kaart eten elke dag. Wat iemand hier al zei: dat zijn uit eten gaan maaltijden, maar geen echte maaltijden zoals je die thuis eet (of: zou moeten eten).
En op tijd ook, omdat je een grotere kamer nodig hebt dan zeg maar 95% van de kamers die ze hebben. Plus dat je eigenlijk ook vooraf zou moeten gaan kijken als dat kan of goede foto's zou moeten hebben, van bv. de kasten, meubels e.d.
Aparthotel noemen ze datquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik sliep laatst ergens waar gewoon een keukentje was en een koelkast. Is dat niet meer wat? Of was niet zelf koken belangrijk?
Af en toe zelf kunnen koken, is toch wel fijn. Ben geen keukenprins, maar gewoon simpel stukje vlees, rijst en groenten of zo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik sliep laatst ergens waar gewoon een keukentje was en een koelkast. Is dat niet meer wat? Of was niet zelf koken belangrijk?
Je hebt er ook wel die bij een hotel horen. Dan heb je wel een appartementje, of eigenlijk een studio, maar kun je ook van de meeste faciliteiten van het hotel gebruik maken. Schoonmaken doen ze meestal niet elke dag, maar hoeft op zich ook niet elke dag. Met het aantal handdoeken dat je meestal krijgt, kun je ook wel meer dan één dag vooruit.quote:
Ja dat lijkt mij nog wel iets. Jammer dan het 100 per nacht wasquote:Op dinsdag 27 december 2022 19:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Af en toe zelf kunnen koken, is toch wel fijn. Ben geen keukenprins, maar gewoon simpel stukje vlees, rijst en groenten of zo.
Restaurantmaaltijden zijn toch restaurantmaaltijden. Helemaal als je drie keer per dag eet. En het tikt ook wel aan natuurlijk. Ontbijtbuffet is al gauw ¤ 20, een lunch ook al gauw en 's avonds ben je zo ¤ 30 kwijt. Dat heb je al ¤ 70 per dag aan eten. Komt het drinken nog bij.
Beetje fatsoenlijke koelkast ook wel handig. Hotels hebben vaak toch zo'n minibar-achtig iets. Dat werkt niet echt i.c.m. koken.
Heb er in Düsseldorf gezien van ¤ 85 per nacht, maar dat vond ik niet geweldig van binnen eigenlijk. Voor ¤ 100 per nacht regel je ook wel een hotel.quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij nog wel iets. Jammer dan het 100 per nacht was
Misschien durfde de hotelmanager hem niet te factureren 😂quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:56 schreef Tjoent het volgende:
Klaas Bruinsma heeft tijdenlang in een suite van het Amstel Hotel gewoond. Kan prima, als je genoeg geld hebt
Niks moet.quote:Op woensdag 28 december 2022 01:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar moet 't in Nederland zijn? Zelfs met vaak vliegen ben je in andere landen soms nog goedkoper uit
Ja ik heb ooit een maand airbnb gedaan in Thailand met mega zwembad op het dak van het gebouw met palmbomen eromheen en ligstoelen. Eigen keuken, goede airco, prachtige badkamer, etc. Was 12 euro per nachtquote:Op donderdag 29 december 2022 08:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niks moet.
Kan best een deel van de tijd in het buitenland zijn. Ene kant wil ik niet te vaak met spullen slepen, anderzijds ook niet te lang in één hotel zitten.
En sowieso niet altijd in een hotel.
Maar buitenland kan prima. Sommige landen slaap je voor de prijs van een v/d Valk in een luxe hotel met enorm veel facilieiten.
In Amsterdam had je ook redelijk van dat soort kamers, kende iemand die daarvoor zorgde. Zijn vooral de wat luxere hotels die klanten hebben die veel op reis zijn en liever in een appartement setting zitten in een hotel.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt er ook wel die bij een hotel horen. Dan heb je wel een appartementje, of eigenlijk een studio, maar kun je ook van de meeste faciliteiten van het hotel gebruik maken. Schoonmaken doen ze meestal niet elke dag, maar hoeft op zich ook niet elke dag. Met het aantal handdoeken dat je meestal krijgt, kun je ook wel meer dan één dag vooruit.
Ja, in steden waar veel mensen komen die veel op reis zijn en daar behoefte aan hebben, zal dat wel wat meer beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam had je ook redelijk van dat soort kamers, kende iemand die daarvoor zorgde. Zijn vooral de wat luxere hotels die klanten hebben die veel op reis zijn en liever in een appartement setting zitten in een hotel.
Thailand trekt me niet zo en 12 euro is wel heel weinig. Maar ook bv. in Latijns-Amerika heb je voor minder geld dan in Nederland prima hotels.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja ik heb ooit een maand airbnb gedaan in Thailand met mega zwembad op het dak van het gebouw met palmbomen eromheen en ligstoelen. Eigen keuken, goede airco, prachtige badkamer, etc. Was 12 euro per nacht
Enige limiet is dan dat je een als Nederlander maar 1 of twee maanden toeristenvisum krijgt.
Ja dit was duur zelfs. Als je onderhandeld met makelaars kan je voor 200 euro per maand al een huis hebben met zwembad, maar dan wel buiten Bangkok. Mijn probleem met Thailand is dat iedereen op je geld uit is als westerling. Taxichaffeurs, tuk tuk rijders, straatverkopers, hoeren, etc.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Thailand trekt me niet zo en 12 euro is wel heel weinig. Maar ook bv. in Latijns-Amerika heb je voor minder geld dan in Nederland prima hotels.
Dat laatste is overal wel buiten West-Europa. Mensen zijn aardig en vriendelijk, zolang ze het idee hebben dat ze wat aan je kunnen verdienen. En ze proberen je bijna overal pootje te lichten: van iets meer rekenen wat zou moeten tot gewoon oplichten.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dit was duur zelfs. Als je onderhandeld met makelaars kan je voor 200 euro per maand al een huis hebben met zwembad, maar dan wel buiten Bangkok. Mijn probleem met Thailand is dat iedereen op je geld uit is als westerling. Taxichaffeurs, tuk tuk rijders, straatverkopers, hoeren, etc.
Dan moet je in Singapore gaan wonen daar is dat dus niet want wel prijzen op producten. Is wel sterves duur.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste is overal wel buiten West-Europa. Mensen zijn aardig en vriendelijk, zolang ze het idee hebben dat ze wat aan je kunnen verdienen. En ze proberen je bijna overal pootje te lichten: van iets meer rekenen wat zou moeten tot gewoon oplichten.
Mij trekt Azië sowieso niet heel erg, maar het idee is op zich prima natuurlijk om ook een deel in het buitenland door te brengen.
Tsja dat heeft dus weinig zinquote:Op maandag 2 januari 2023 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan moet je in Singapore gaan wonen daar is dat dus niet want wel prijzen op producten. Is wel sterves duur.
Dat valt ook wel onder het westen eigenlijk.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan moet je in Singapore gaan wonen daar is dat dus niet want wel prijzen op producten. Is wel sterves duur.
Tijdje gedaan, maar toch niet echt mijn ding voor langere tijd. Dingen als niet zelf even kleren kunnen wassen, snel wat eten kunnen maken en zo, dat begon toch wel vervelend te worden. Of als het redelijk weer is, niet even in de tuin kunnen gaan zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:29 schreef Ponsai het volgende:
Een kick. Maar ik ben benieuwd naar de vorderingen van @:Halcon; woon je inmiddels in hotel(s)? Hoe gaat je dat af?
dan kun je nagaan als je 25 jr in een cel zit,er wordt weleens lacherig over gedaan,de vrijheid die je als gewoon mens hebt is echt onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijdje gedaan, maar toch niet echt mijn ding voor langere tijd. Dingen als niet zelf even kleren kunnen wassen, snel wat eten kunnen maken en zo, dat begon toch wel vervelend te worden. Of als het redelijk weer is, niet even in de tuin kunnen gaan zitten.
Verder ga je bijna automatisch een stuk ongezonder eten.
Ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan kun je nagaan als je 25 jr in een cel zit,er wordt weleens lacherig over gedaan,de vrijheid die je als gewoon mens hebt is echt onbetaalbaar.
Ik snap het wel en zo'n wasservice is vaak ook prijzig, en dan zit je 2 dagem te wachten op specifieke kleding. Maar je krijgt het wel altijd fakking netjes gesteven terug aan hangertjes, dat scheelt wel tijd en is verrekte handig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijdje gedaan, maar toch niet echt mijn ding voor langere tijd. Dingen als niet zelf even kleren kunnen wassen, snel wat eten kunnen maken en zo, dat begon toch wel vervelend te worden. Of als het redelijk weer is, niet even in de tuin kunnen gaan zitten.
Ja, even snel een shirtje of zo wassen is er niet bij. Je hebt een spoedservice, maar dan moet je voor uur x aanleveren en zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap het wel en zo'n wasservice is vaak ook prijzig, en dan zit je 2 dagem te wachten op specifieke kleding. Maar je krijgt het wel altijd fakking netjes gesteven terug aan hangertjes, dat scheelt wel tijd en is verrekte handig.
Op curacao heb ik altijd een suite met keuken en privétuin, dat zijn de beste. Maar idioot duur natuurlijk dus voor zo'n hotel vaak niet rendabel. Echt semi-permanent verblijf in een hotel, dat is denk ik alleen haalbaar als geld echt geen issue is.
Bij een aparthotel heb je er vaak ook gewoon een wasmachine bij zitten. Dus een geheel appartement met de luxe van een hotel. Je budget moet dat alleen toelaten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, even snel een shirtje of zo wassen is er niet bij. Je hebt een spoedservice, maar dan moet je voor uur x aanleveren en zo.
Het tikt ook vrij snel aan. Je zit zo aan 100 euro als je wat dingen gewassen wilt hebben. Eten idem dito eigenlijk. Ontbijt is vaak 20 euro, middageten zit je zo aan dat bedrag en avondeten zit je zo aan 30-40 euro. Dan eet je voor 70-80 euro per dag.
Geld is geen issue, maar je kunt er leukere dingen mee doen dan kleren wassen in een hotel.
Ok.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
in Japan heb je van die gamefiguren(ze zullen elders ook wel zijn)die letterlijk 24 uur binnen zitten,ik zou gek wordenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
Ik was vroeger altijd voorstander van "op water en brood", maar de straf is mensen de vrijheid ontnemen en dat is al een vrij grote straf.
Stel me weleens voor dat ik bv. 20 jaar op een kamertje in het Hilton zou moeten zitten. Dan word je gek. Natuurlijk kom je niet voor niets in de gevangenis terecht, maar je moet het zeker niet onderschatten. Zelfs met televisie, spelcomputer, roomservice en zo word je gek als je verplicht jaren in een kamer in het Hilton moet zitten.
Sorry hoor, maar alle keren dat ik in hotels heb gebivakkeerd heb ik nog nooit daar wat van gemerkt. Des te meer van slaande deuren, rokende gasten en badkamergeluiden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:03 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Controleer voor je intrekt goed de geluidsisolatie; met pech lig je elke nacht aan je eigen pielemoosje te rukken terwijl her en der om je heen lattenbodems uit het bedframe worden genaaid.
In het Amstel Hotel woonden vroeger ook mensen(misschien nog wel),ja daar is het aardig aan de prijs(vanaf 400 pn).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap het wel en zo'n wasservice is vaak ook prijzig, en dan zit je 2 dagem te wachten op specifieke kleding. Maar je krijgt het wel altijd fakking netjes gesteven terug aan hangertjes, dat scheelt wel tijd en is verrekte handig.
Op curacao heb ik altijd een suite met keuken en privétuin, dat zijn de beste. Maar idioot duur natuurlijk dus voor zo'n hotel vaak niet rendabel. Echt semi-permanent verblijf in een hotel, dat is denk ik alleen haalbaar als geld echt geen issue is.
Vooral criminelen toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
In het Amstel Hotel woonden vroeger ook mensen(misschien nog wel),ja daar is het aardig aan de prijs(vanaf 400 pn).
Je hebt het Casa hotel in Amsterdam waar veel studenten een studiejaar zitten. Minder luxe dan Amstel. Ze kunnen er ook zelf koken en wassen. Weet niet hoe en wat qua schoonmaken en of het hetzelfde gaat als de reguliere hotelkamersquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
In het Amstel Hotel woonden vroeger ook mensen(misschien nog wel),ja daar is het aardig aan de prijs(vanaf 400 pn).
Heb het weleens gehad. Sommige hotels hebben een slechte isolatie, maar meestal niet inderdaad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar alle keren dat ik in hotels heb gebivakkeerd heb ik nog nooit daar wat van gemerkt. Des te meer van slaande deuren, rokende gasten en badkamergeluiden.
Ja, zou ook niks voor mij zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in Japan heb je van die gamefiguren(ze zullen elders ook wel zijn)die letterlijk 24 uur binnen zitten,ik zou gek worden
sterker nog ik bezit een hotel, ja geen Amstel, een guesthouse, hier ook een poos in gezeten, dat was idd geen succes.(je hebt dan helemaal geen leven)quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:39 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb voor werk ooit een half jaar in een hotel gezeten (Radisson Blu) , op het eind was ik het helemaal zat.
Voor avond eten iedere keer de deur uit, sporten ging alleen in de fitness, buiten hardlopen was ruk met de drukte in de stad.
Ja, voor veel dingen moet je de deur uit. Alleen al omdat je op dat kamertje wel gek wordt op een gegeven moment en het menu van het hotel wel hebt gezien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:39 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb voor werk ooit een half jaar in een hotel gezeten (Radisson Blu) , op het eind was ik het helemaal zat.
Voor avond eten iedere keer de deur uit, sporten ging alleen in de fitness, buiten hardlopen was ruk met de drukte in de stad.
Er is sinds corona ook veel veranderd in de hotels, vaak geen keuken meer, of alleen nog wat, wat de bar ff klaar maakt. Niet dat ik ooit gek was op hotel eten. Eentje waar ik een jaar gewoond heb in Beieren was geweldig goed; Geen sterrenkeuken, maar gerechten als een stuk lamsvlees, gekookte aardappels en verse sperziebonen. Altijd buiten de deur eten, dan eet je teveel vlees, te weinig (warme) groenten en je drinkt dan ook niet gezond, bier of fris.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor veel dingen moet je de deur uit. Alleen al omdat je op dat kamertje wel gek wordt op een gegeven moment en het menu van het hotel wel hebt gezien.
Meeste hotels in NL hebben ook maar een matige fitnessruimte.
Ja, klopt. Je pakt ook sneller een nagerechtje. Bakje friet dat bij het hoofdgerecht zit gaat vaak ook wel op... Idem dito voor het brood dat vooraf wordt geserveerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is sinds corona ook veel veranderd in de hotels, vaak geen keuken meer, of alleen nog wat, wat de bar ff klaar maakt. Niet dat ik ooit gek was op hotel eten. Eentje waar ik een jaar gewoond heb in Beieren was geweldig goed; Geen sterrenkeuken, maar gerechten als een stuk lamsvlees, gekookte aardappels en verse sperziebonen. Altijd buiten de deur eten, dan eet je teveel vlees, te weinig (warme) groenten en je drinkt dan ook niet gezond, bier of fris.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |