abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:08:08 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_206358020
Als het betaalbaarder zou zijn, zou ik er geen enkele moeite mee hebben.
Schone kamer, bed, bureau en badkamer. Vrijwel altijd een koffieautomaat, een water koker en een koelkastje (mini-bar spul eruit, eigen drank + eten er in). Vaak is er ook een magnetron.
Sporten in de fitnessruimte, wie weet zelfs een zwembad. Ontbijten gewoon op de kamer, lunch op het werk en ‘s avonds wisselen tussen uit eten, salade op de kamer of brood en hapjes. Drinken uit de koelkast.
Zie het probleem niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_206360297
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:08 schreef Tinkepink het volgende:
Als het betaalbaarder zou zijn, zou ik er geen enkele moeite mee hebben.
Schone kamer, bed, bureau en badkamer. Vrijwel altijd een koffieautomaat, een water koker en een koelkastje (mini-bar spul eruit, eigen drank + eten er in). Vaak is er ook een magnetron.
Sporten in de fitnessruimte, wie weet zelfs een zwembad. Ontbijten gewoon op de kamer, lunch op het werk en ‘s avonds wisselen tussen uit eten, salade op de kamer of brood en hapjes. Drinken uit de koelkast.
Zie het probleem niet.
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??

Hoe ontvang je mensen, je hobby's en je tuinier activiteiten? Wil je wat aan de muur doen/hangen, kan al niet. Krijg meer en meer het idee van een gevangeniscel met uitloopmogelijkheden
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:17:27 #53
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206360958
Je kan niks aan zooi hebben of opslaan. Het is tenslotte niet jouw kamer. Kostentechnisch zit je al rap op 75 a 100e de nacht voor de el cheapo kamer, zonder ontbijt. Das een goeie 2400 eur minimaal dus. Heb je geen ontbijt, of lunch of avondeten voor. En die twee gratis flesjes water, het zakje thee en de twee stokjes oploskoffie heb je na 3 dagen ook wel gezien.

Een hok huren ergens is echt goedkoper.

Misschien moet je eens googlen op long stay en de stad waarin je wilt wonen. Op gemeente niveau is geregeld wat er wel, en niet, mag. De regels in schubbenkuttenveen zullen flexibeler zijn dan in Amsterdam of Den Haag bijvoorbeeld.
Dum de dum
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:19:14 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_206360978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??

Hoe ontvang je mensen, je hobby's en je tuinier activiteiten? Wil je wat aan de muur doen/hangen, kan al niet. Krijg meer en meer het idee van een gevangeniscel met uitloopmogelijkheden
Zoveel spullen heb je niet nodig. Toen ik op kamers zat (een leven geleden) bezat ik ook haast niets.
Een tuin heb je ook niet in een appartement, mijn hobbies hebben geen plaats nodig en mensen ontvangen kan ook op je kamer. Of in de lobby. En boeken gaan in de opslag (heb nu 10 meter Billy’s met dubbele rijen boeken, dus dat is wel een beetje wennen. In de praktijk merk ik dat een e-reader ook goed werkt.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb een (te) vol huis spullen, maar zou ook prima zonder kunnen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:23:13 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206361701
Coco Chanel woonde 34 jaar in een suite in de Ritz. Maar goed, daarvoor neukte ze met Baron Hans Günther von Dincklage en werkte voor de Abwehr.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:53:24 #56
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206363514
Ik woon in een sociale huurwoning, met aftrek huurtoeslag hoef ik slechts 220 euro per maand bij te betalen.

Wat ik per maand betaal, dat betaal jij voor slechts 2 nachten... En ik heb ook nog eens een appartement met 2 slaapkamers.
pi_206370225
De gemiddelde hotelkamer bij vd Valk ziet er een stuk gezelliger uit dan een woonkamer in een galerijflat of doorzonwoning.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 08:40:27 #58
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206371583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:03 schreef Alpha0 het volgende:
De gemiddelde hotelkamer bij vd Valk ziet er een stuk gezelliger uit dan een woonkamer in een galerijflat of doorzonwoning.
Ik wou net zeggen dat de inrichting van hotelkamers vaak zo saai en fantasieloos is.
Maarja, als je er echt woont mag je misschien de boel een beetje aanpassen naar je eigen smaak.
pi_206372537
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan schrijf ik me elders in. Uiteraard zul je ook wel een postadres moeten hebben voor sommige dingen, zoals bijvoorbeeld de fiscus.
[..]
Een kookplaat is wel fijn inderdaad. Maar van die typische short-stay dingen, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk. Een beetje hotelkamer heeft wel een redelijk bureau. Ik stel er ook weinig eisen aan op zich. Als ik wat ruimte heb voor een laptop, wat spullen en fatsoenlijk kan zitten is het prima.
[..]
Dat denk ik ook niet. Het gaat er ook niet zo zeer om dat het goedkoper zou moeten zijn. Als je hotel vergelijkt met in één huis zitten het hele jaar door, dan is dat laatste natuurlijk goedkoper.
Kun je dan niet beter gewoon een bungalow of stacaravan huren op zo'n park? Onder aan de streep stukken goedkoper en meestal mag je er wel het hele jaar zitten minus wat weekjes. Sommige hebben ook ontbijtservice of een restaurantje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:53 schreef BMW1993 het volgende:
Ik woon in een sociale huurwoning, met aftrek huurtoeslag hoef ik slechts 220 euro per maand bij te betalen.

Wat ik per maand betaal, dat betaal jij voor slechts 2 nachten... En ik heb ook nog eens een appartement met 2 slaapkamers.
Ja maar jij moet schoonmaken, de was doen, gas water licht verzekering etc. betalen. Stel dat hij een uurtarief van ¤100 heeft dan kan de tijdwinst daarvan het deels opheffen.
Facts don't care about your feelings
pi_206424793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Kun je dan niet beter gewoon een bungalow of stacaravan huren op zo'n park? Onder aan de streep stukken goedkoper en meestal mag je er wel het hele jaar zitten minus wat weekjes. Sommige hebben ook ontbijtservice of een restaurantje.
[..]
Ja maar jij moet schoonmaken, de was doen, gas water licht verzekering etc. betalen. Stel dat hij een uurtarief van ¤100 heeft dan kan de tijdwinst daarvan het deels opheffen.
Ik vind zo'n bungalow of stacaravan erg deprimerend. Een airbnb-appartement is ook goedkoper dan een hotelkamer. Maar je hebt dan niet het gemak wat je op een hotelkamer wel hebt.

Die bungalowparken zitten meestal ook wel weggestopt in de middle of nowhere. In de winter is het al helemaal niet relaxt of gezellig zo'n park.

Dat laatste, dat is het dus. Je hebt veel faciliteiten, maar zit niet vast aan een energiecontract, fitnessabonnement, huurcontract, etc. Je kunt een beetje van plek naar plek hobbelen.

Om de financiën maak ik me niet zo druk. Ik kan het betalen. Maar ook als je echt hard moet werken, kun je je er wel je voordeel mee doen natuurlijk. Alle tijd die je kwijt bent met huishoudelijke klusjes en zo, rekeningen die je hebt en dan wat je kun verdienen door je uren zinvoller te besteden... dan is 'n hotel niet zo heel duur. Als je 'n maand of langer blijft zitten, kun je ook wel een mooie discount krijgen.
pi_206424922
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??

Hoe ontvang je mensen, je hobby's en je tuinier activiteiten? Wil je wat aan de muur doen/hangen, kan al niet. Krijg meer en meer het idee van een gevangeniscel met uitloopmogelijkheden
Ik heb sowieso nog wel een huis (in het buitenland) waar ik zooi op zou kunnen slaan. Fiets kan wel mee. Meestel hotels hebben wel iets om je fiets bewaakt te stallen. Racefiets zet ik soms ook wel op de kamer. :+

Verder ben ik niet zo'n spullenmens. Ja, ik heb een huis vol met spullen, maar de meeste spullen gebruik ik amper.

Een racefiets neemt al niet zo heel veel ruimte in bijvoorbeeld. Boeken lees ik één keer en dan liggen ze stof te happen. Op een e-reader kan ik ook wel lezen. Dingen aan de muur geef ik niks om.

Tuinieren vind ik ook al niks aan. Mensen ontvangen kan op de kamer, in de lobby, kan op bezoek gaan... en als je bv. ergens op uren vliegen gaan zitten, dan komen er weinig mensen op de koffie. :)
pi_206424949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:03 schreef Alpha0 het volgende:
De gemiddelde hotelkamer bij vd Valk ziet er een stuk gezelliger uit dan een woonkamer in een galerijflat of doorzonwoning.
Dat vind ik ook. Met die nieuwe kamers, van die pseudo trendy onhandige meuk, heb ik niks, maar de oude kamers vond ik prima.
pi_206425125
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb voor mijn werk jarenlang in hotels gewoond, je raakt er aan gewend. Zelden thuis zijn, iedere avond uit eten, je was wordt voor je gedaan. Het is vooral eenzaam en daar moet je tegen kunnen. Voordeel is, in businesshotels en vliegen, je verzameld veel punten en kunt van je punten op vakantie, weer vliegen, weer een hotel. Een keer een jaar in hetzelfde hotel gezeten, ze kookten aparte gerechten voor mij (verse warme groenten, geen frieten), was erg aardig van ze. Alles bij elkaar ongeveer 5 jaar af en aan in Hotels gewoond, in Duitsland, Belgie, UK, Kroatie, Singapore, Taiwan, Polen, Tsjechië, Italie. Het meest vreselijke zijn vliegveld hotels, net gevangenissen. Het tofst zijn hotels die door de eigenaar gerund worden, maar top business hotels zijn ook erg fijn, ik kreeg upgrades naar executive suites, op de bovenste etage, overweldigende uitzichten en vooral ruimte.
Het ergste is ziek zijn, met koorts in je kamer liggen in Singapore ofzo, je voelt je dan dubbel beroerd.
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.

Als je ergens lang wilt zitten, moet je natuurlijk wel een beetje 'n fatsoenlijk hotel hebben. Qua kamers, een maand op 11 m2 zitten is niks natuurlijk. Qua faciliteiten en ook qua ligging.
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:10:20 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206429737
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.

Als je ergens lang wilt zitten, moet je natuurlijk wel een beetje 'n fatsoenlijk hotel hebben. Qua kamers, een maand op 11 m2 zitten is niks natuurlijk. Qua faciliteiten en ook qua ligging.
`Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar soms is ergens waar je bent een congres of messe en dan kan je blij zijn dat je überhaupt een kamer hebt.
pi_206429764
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
- prijs per nacht maal aantal nachten minus wat je weet te onderhandelen is duurder dan 'n huis.

Heb je hier lang aan moeten rekenen? :')
pi_206429810
ligt er ook aan in welk land. je hoeft toch niet in je hotel te eten, je kan eindeloos ergens anders eten.
pi_206429853
Koop een stadsappartement, huur een schoonmaakster in en laat je eten bezorgen of bestel via zo’n maaltijddienst. Dan heb je geen keuken nodig (dus kun je met een nog kleiner appartement uit de voeten).

Een vaste plek is toch wel fijn, om volledig uit de koffer te leven is gewoon niet prettig.
En bovendien kun je dan makkelijker een kleine voorraad hebben van bijvoorbeeld eten/drinken.

+je kunt aanpassingen aan je eigen huis doen. Wil je een andere tv of douchekop of wat dan ook, dat kan makkelijker in een eigen huis.
En het is ook nog eens veel voordeliger dan een hotel. Want de goedkope hotels zijn schraal, en de mooiere zijn erg duur in vergelijking met een eigen luxe loft.
pi_206430978
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:15 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Heb je hier lang aan moeten rekenen? :')
:')

Blijkbaar zijn er mensen die menen te moeten overtuigen dat AirBNB, een appartement, een sociale huurwoning of onder 'n brug slapen toch echt goedkoper is. :{
pi_206430995
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:21 schreef pokkerdepok het volgende:
ligt er ook aan in welk land. je hoeft toch niet in je hotel te eten, je kan eindeloos ergens anders eten.
Dat klopt ja. Je kunt overal eten. En dan heb je ook geen gedoe met afwassen, eten koken en zo. Je kunt ook eten laten bezorgen. Eventueel een kant-en-klare maaltijd opwarmen. Er zijn mogelijkheden genoeg wat dat betreft.
pi_206431007
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
`Dat hoef je mij niet uit te leggen, maar soms is ergens waar je bent een congres of messe en dan kan je blij zijn dat je überhaupt een kamer hebt.
Ja, dat klopt. Heb dat ook weleens gehad. Dan is 'n dag al veel. Maar als je voor langere tijd boekt, dan kijk je wel of er iets fatsoenlijks beschikbaar is. En zo niet, dan in een andere stad.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:28:07 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206431040
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
:')

Blijkbaar zijn er mensen die menen te moeten overtuigen dat AirBNB, een appartement, een sociale huurwoning of onder 'n brug slapen toch echt goedkoper is. :{
Ik denk dat vrijwel iedereen die hier post geen idee heeft over waarom sommige mensen (zoals ik) langdurig in hotels verblijven.
pi_206431051
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat vrijwel iedereen die hier post geen idee heeft over waarom sommige mensen (zoals ik) langdurig in hotels verblijven.
Daar lijkt het inderdaad op.
pi_206431122
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar lijkt het inderdaad op.
Waarom open je dan dit topic als je het zelf al zo goed weet?
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:41:26 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206431170
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:38 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Waarom open je dan dit topic als je het zelf al zo goed weet?
Je kan hem hooguit verwijten dat ie het topic hier heeft geopend ipv in expat forum waar mensen met ervaring hiermee meer zitten dan hier, waar het toch vooral mensen als jij zijn.
pi_206431229
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
:')

Blijkbaar zijn er mensen die menen te moeten overtuigen dat AirBNB, een appartement, een sociale huurwoning of onder 'n brug slapen toch echt goedkoper is. :{
Blijkbaar begrijp jij niet dat geld niet in het oneindige aanwezig is bij de meeste mensen.
En als er wel geld in overvloed beschikbaar is, dan kun je weer net zo goed in een luxe villa gaan wonen en mensen/diensten inhuren voor de 'hotel service', zoals schoonmakers, mensen voor onderhoud aan het pand, bereiden of bezorgen van maaltijden.

Redenen waarom maar weinig mensen permanent in een hotel willen wonen zijn onder andere:
- Kosten
- Beperkte ruimte ten opzichte van een huis of zelfs een stadsappartement
- Niet naar eigen smaak ingericht
- Beperkte mogelijkheden om spullen op te slaan
- Beperkte mogelijkheden wat betreft eten en drinken (elke dag buiten de deur eten of iets laten bezorgen verveelt bij de meeste mensen al snel).
- In veel kamers geen fatsoenlijke lounge bank en/of eettafel. Je moet het doen twee simpele fauteuils en bureau + stoel.
- Beperkte mogelijkheden voor het ontvangen van gasten. Ofwel zit je opgepropt met een paar man op de rand van je hotelbed, ofwel zit je in de hotel-lobby of bar vol andere hotelgasten.
- Door de zeer beperkte ruimte die je hebt ongeschikt voor gezinnen of stellen.

Een long-stay studio of appartement neemt een deel van de nadelen weg. Je krijgt daar wat meer ruimte, eigen volwaardige koelkast en kookgelegenheid, tafel, bank etc. En je kosten zijn nog wel inclusief gas/water/licht, wekelijkse schoonmaak en schone handdoeken / beddengoed, was-service etc. Maar alsnog woon je dan klein tegen hoge kosten. Service kost nu eenmaal geld.
pi_206436167
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
Heb voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje proberen te zetten.

Iemand nog andere overwegingen?

Voordelen:
- schoonmaak en verschonen beddengoed zit erbij in en hoef je dus zelf niet meer te doen.
- je hoeft zelf niet veel te regelen in de zin van GWL-contracten, verzekeringen e.d. Internet moet je wel iets voor regelen, omdat internet in hotels vaak ruk is.
- meeste hotels hebben wel wat voorzieningen, zoals 'n zwembad, fitness zaal. Dat hoef je dus niet los af te nemen.
- flexibiliteit: je boekt aantal nachten dat je er wilt verblijven. Als je 10 of 100 km verderop of in een ander land wilt gaan zitten, dan boek je daar.
- locatie: ook flexibeler qua locatie en veel hotels zitten natuurlijk wel op relatief goede locaties.
- je hoeft zelf amper nog boodschappen te doen eigenlijk.
- altijd iemand bij de receptie om bv. pakketjes aan te nemen

Nadelen:
- prijs per nacht maal aantal nachten minus wat je weet te onderhandelen is duurder dan 'n huis.
- minder ruimte beschikbaar. Als je veel (troep) op wilt slaan, zul je ergens een opslagruimte moeten regelen.
- sommige dingen zijn relatief duur in een hotel, zoals bv. een ontbijt als dat ¤ 20 per dag kost en kleren wassen.
- klein kamertje is maar een kamertje. Al gebruik ik nu misschien 10% van het huis.
- bezoek e.d. zul je dan soms in de lobby of zo moeten ontvangen of zelf vaker ergens op bezoek gaan i.p.v. bezoek ontvangen

Uitgangspunt is wel een fatsoenlijk (4 of 5 sterren) hotel, dus geen afgetrapte jeugdherberg of B&B-meuk.
in een van der valk kun je vast wat bedingen op de jaarprijs,kleinschalige toko's zijn idd niets(privacy/bemoeizucht)
pi_206436186
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Coco Chanel woonde 34 jaar in een suite in de Ritz. Maar goed, daarvoor neukte ze met Baron Hans Günther von Dincklage en werkte voor de Abwehr.
ja mooi verhaal van iemand die niets had en uiteindelijk schathemeltje rijk en beroemd was.
pi_206436216
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vliegveldhotels zijn dan ook bedoeld om wat te slapen voor een vroege vlucht of wat te slapen tijdens een lange overstap o.i.d. Geen hotels om dagen te verblijven, laat staan weken.

Als je ergens lang wilt zitten, moet je natuurlijk wel een beetje 'n fatsoenlijk hotel hebben. Qua kamers, een maand op 11 m2 zitten is niks natuurlijk. Qua faciliteiten en ook qua ligging.
ja honors bouw je in een rap tempo op op deze manier
pi_206436259
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:38 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik heb een paar maanden in een hotel gewoond en ik heb overwogen om een unit in een hotel te kopen. Ligt allemaal enorm aan de voorzieningen en de kosten. Er zijn een hoop hotels die op de lange termijn huur zijn ingericht.

In de VS heb ik ook hotels gezien waar mensen probeerden te wonen, maar die moesten ongeveer elke maand er een paar dagen uit om te voorkomen dat ze huurdersrechten kregen. Ook een risico om rekening mee te houden
daar was in adam nog een rechtszaak over meen het victoriahotel,iemand die er heel lang werkte woonde er ook,
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:17:50 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206437949
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja mooi verhaal van iemand die niets had en uiteindelijk schathemeltje rijk en beroemd was.
En om dat te bereiken over lijken ging
pi_206437982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef blomke het volgende:
Waar laat je je spullen, je fietsen, je boeken??
Samen met de kerst- en kampeerspullen verkopen op MP. :)

Echt niet normaal hoeveel overbodige spullen (als je er over nadenkt) mensen hebben.
Dan moet je je voorstellen dat ze zo'n "storage box" gaan huren. Dus extra betalen om spullen te hebben...
Dus ontspullen Blomke. Als je eens een keer een gaatje moet boren vraag je de machine van de buurman.
Of beter nog: je vraagt de buurman of iet het even doet, dat gaatje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206437997
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
Dan moet je je voorstellen dat ze zo'n "storage box" gaan huren. Dus extra betalen om spullen te hebben...
Dus ontspullen Blomke.
Ja, zou kunnen. Maar dan nog het punt dat ik bijv.. veel gereedschap nu al tijden niet gebruik, maar weer wel bij een volgende klus. Zal je zien, doe je 't weg, heb je 't net nodig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206438008
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, zou kunnen. Maar dan nog het punt dat ik bijv.. veel gereedschap nu al tijden niet gebruik, maar weer wel bij een volgende klus. Zal je zien, doe je 't weg, heb je 't net nodig.
Ik heb de post aangevuld met een oplossing voor dat "probleem".

Echt ongelooflijk hoeveel rust dat geeft, dat je niet meer aan het hoofd staat van duizenden spullen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206438089
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:
Als je eens een keer een gaatje moet boren vraag je de machine van de buurman.
Of beter nog: je vraagt de buurman of iet het even doet, dat gaatje.
Ik heb alleen maar buurvrouwen, en daar boor ik in.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206438418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb alleen maar buurvrouwen, en daar boor ik in.
Voordeel van wonen in een hotel is dan wel weer dat je veel vaker een nieuwe buurvrouw hebt ;)
pi_206438776
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Samen met de kerst- en kampeerspullen verkopen op MP. :)

Echt niet normaal hoeveel overbodige spullen (als je er over nadenkt) mensen hebben.
Dan moet je je voorstellen dat ze zo'n "storage box" gaan huren. Dus extra betalen om spullen te hebben...
Dus ontspullen Blomke. Als je eens een keer een gaatje moet boren vraag je de machine van de buurman.
Of beter nog: je vraagt de buurman of iet het even doet, dat gaatje.
Kerst en kampeerspullen gebruik ik elk jaar. De fiets gebruik meerdere keren per week.
En als iedereen gaat ontspullen heeft de buurman ook geen boormachine meer om uit te lenen.
pi_206438815
Verder zou ik wonen in een hotel persoonlijk vergelijken met een luxe en vervroegde variant van een verzorgingstehuis. Enerzijds comfortabel maar anderzijds wat treurig en afstompend.

Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel vrije tijd je hebt, hoe je die indeelt en waar je wel en geen plezier aan beleeft.

Voor sommige mensen kunnen dingen als koken, tuinieren en klussen namelijk ook ontspanning én voldoening opleveren.
pi_206438896
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Kerst en kampeerspullen gebruik ik elk jaar. De fiets gebruik meerdere keren per week.
En als iedereen gaat ontspullen heeft de buurman ook geen boormachine meer om uit te lenen.
Volgens mij is de insteek van dit topic juist dat je geen bezit nodig hebt zo lang je genoeg geld hebt om alles uit te besteden en te huren. Spullen zijn ook tamelijk onhandig als je elke paar maanden naar een ander hotel wilt.

Dat gaatje boren is dus niet nodig, want onderhoud aan de hotelkamer doet de eigenaar en een eigen schilderijtje heb je niet dus hoef je ook niet op te hangen.

De kerstversiering heb je ook niet nodig, die wordt voor je opgehangen in de lobby waar je je vrienden ontvangt en in de restaurants waar je dagelijks eet.

En kamperen; als je dat al doet, dan doe je dat in dit concept natuurlijk ook in een gehuurde tent. Bijkomend voordeel is dat je die niet zelf hoeft op te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wiedanwel op 24-10-2022 22:51:49 ]
pi_206440128
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Blijkbaar begrijp jij niet dat geld niet in het oneindige aanwezig is bij de meeste mensen.
En als er wel geld in overvloed beschikbaar is, dan kun je weer net zo goed in een luxe villa gaan wonen en mensen/diensten inhuren voor de 'hotel service', zoals schoonmakers, mensen voor onderhoud aan het pand, bereiden of bezorgen van maaltijden.

Redenen waarom maar weinig mensen permanent in een hotel willen wonen zijn onder andere:
- Kosten
- Beperkte ruimte ten opzichte van een huis of zelfs een stadsappartement
- Niet naar eigen smaak ingericht
- Beperkte mogelijkheden om spullen op te slaan
- Beperkte mogelijkheden wat betreft eten en drinken (elke dag buiten de deur eten of iets laten bezorgen verveelt bij de meeste mensen al snel).
- In veel kamers geen fatsoenlijke lounge bank en/of eettafel. Je moet het doen twee simpele fauteuils en bureau + stoel.
- Beperkte mogelijkheden voor het ontvangen van gasten. Ofwel zit je opgepropt met een paar man op de rand van je hotelbed, ofwel zit je in de hotel-lobby of bar vol andere hotelgasten.
- Door de zeer beperkte ruimte die je hebt ongeschikt voor gezinnen of stellen.

Een long-stay studio of appartement neemt een deel van de nadelen weg. Je krijgt daar wat meer ruimte, eigen volwaardige koelkast en kookgelegenheid, tafel, bank etc. En je kosten zijn nog wel inclusief gas/water/licht, wekelijkse schoonmaak en schone handdoeken / beddengoed, was-service etc. Maar alsnog woon je dan klein tegen hoge kosten. Service kost nu eenmaal geld.
Dat begrijp ik wel. Vandaar ook dat kosten benoemd zijn als nadeel. Voor de meeste mensen zal in een hotel wonen financieel niet haalbaar zijn. Voor sommigen zal het haalbaar zijn als ze kiezen voor een of ander fluthotel, waardoor een hoop van de andere voordelen komen te vervallen.

De kosten zullen vaak ook wel maken dat mensen er niet meer over na hoeven te denken, omdat het gewoonweg financieel niet uit kan.

Die luxe villa staat op één plek. Dat maakt je minder flexibel als je eens ergens anders wilt kijken. Al dat personeel moet je wel zien te regelen. Valt vandaag de dag ook nog niet zo mee om betrouwbaar en geschikt personeel te vinden. Voor een redelijke prijs.

Dat blijft natuurlijk.

Als ik bv. van hotels qua kosten een nadeel eruit moet lichten, dan is het bv. wel de wasservice. Bij v/d Valk zit je dan al aan 25-30 per dag om te wassen.

Joggingpak, boxershort, sokken, overhemd en 'n spijkerbroek, dan zit je al aan 30 euro.
pi_206440168
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:42 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Volgens mij is de insteek van dit topic juist dat je geen bezit nodig hebt zo lang je genoeg geld hebt om alles uit te besteden en te huren. Spullen zijn ook tamelijk onhandig als je elke paar maanden naar een ander hotel wilt.

Dat gaatje boren is dus niet nodig, want onderhoud aan de hotelkamer doet de eigenaar en een eigen schilderijtje heb je niet dus hoef je ook niet op te hangen.

De kerstversiering heb je ook niet nodig, die wordt voor je opgehangen in de lobby waar je je vrienden ontvangt en in de restaurants waar je dagelijks eet.

En kamperen; als je dat al doet, dan doe je dat in dit concept natuurlijk ook in een gehuurde tent. Bijkomend voordeel is dat je die niet zelf hoeft op te zetten.
Geen bezit is voor mij geen principieel punt of zo. Het is meer praktisch dat je niet elke maand een verhuiswagen moet bellen om je hotelkamer leeg te ruimen.

Huishoudelijke klusjes e.d., zal bv. blij zijn als ik daarvan verlost ben. Gaatjes boren, kerstversiering ophangen en afruimen, gras maaien... dat zijn allemaal geen dingen waar ik heel veel lol aan beleef.

En waarom zou je bv. voor in je eentje thuis ook groots uitpakken met allerlei kerstversiering?
pi_206440546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat begrijp ik wel. Vandaar ook dat kosten benoemd zijn als nadeel. Voor de meeste mensen zal in een hotel wonen financieel niet haalbaar zijn. Voor sommigen zal het haalbaar zijn als ze kiezen voor een of ander fluthotel, waardoor een hoop van de andere voordelen komen te vervallen.

Het is een beetje te vergelijken met een auto huren bij Hertz ipv een auto te kopen. Je hebt misschien echt 0 risico maar het is gewoon veel te duur voor de lange termijn. Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ik :7
Facts don't care about your feelings
pi_206440722
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ik :7
Dat is en goed idee. Overigens, mijn ervaring is dat ik na een week al tegen de muren opspring.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206441083
Ik heb zelf wel eens een tijdje langdurig in een Van der Valk gezeten voor werk (maanden per jaar) en ook wel eens langere tijd in een The Student Hotel.

Dat laatste beviel me eigenlijk wel prima, vooral omdat er gemeenschappelijke ruimtes waren en een mogelijkheid om zelf te koken. Want dat vond ik echt helemaal niets bij die Van der Valk. Het eten wat je eet als je uit-eten gaat is gewoon geen "elke dag eten". Je mist groente en zijn gewoon vaak dezelfde gerechten.

En het niet hebben van een koelkast bijvoorbeeld (mini-bar past amper wat in) in een regulier hotel is ook irritant.

Wat ik wel kan aanraden is een serviced apartment, wat veel expats doen. Vaak zitten hier ook services bij die je noemt en heb je wel meer het idee van een eigen woning.

Kostentechnisch viel het trouwens wel mee, betaalde toen 1200 per maand. Moest wel elke dag toeristenbelasting betalen, wat ik weer een beetje lame vond want ik kwam er om te werken.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:28:55 #94
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_206441724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:32 schreef devijfdekeuze het volgende:
Moest wel elke dag toeristenbelasting betalen, wat ik weer een beetje lame vond want ik kwam er om te werken.
Of je nu als recreant, inwoner of werkende ergens bent, maakt natuurlijk geen reet uit. Je bent op die plek en je maakt gebruik van de gemeentelijke voorzieningen. Poept in hetzelfde riool als kleine Pedro in de kamer verderop. Gewoon belasting betalen dus ;)
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_206442107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het is een beetje te vergelijken met een auto huren bij Hertz ipv een auto te kopen. Je hebt misschien echt 0 risico maar het is gewoon veel te duur voor de lange termijn. Maar goed je kan het toch ff proberen maandje in hotel wonen, dan weet je het snel genoeg denk ik :7
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.

Heb weleens 'n maand in een hotel gezeten. Dat beviel me op zich wel. Nadelen vond ik vooral het relatief dure wassen. Ik kan het wel betalen, maar honderden euro's per maand om kleding te laten wassen, voelt toch niet helemaal goed aan.

Qua eten ging het wel eigenlijk. Je hebt wel opwarmmaaltijden met wat groenten. Opwarmen kon in dat hotel wel. Als je ergens lang verblijft, kun je soms ook wel vragen of ze even wat groenten voor je in de pan fietsen.

Vlog van Sweetland vertelt 'ie dat 'ie alleen ontbijt eet. Dat vind ik dan wel een beetje karig en ook wel schraperig.
pi_206442326
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:32 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
in een van der valk kun je vast wat bedingen op de jaarprijs,kleinschalige toko's zijn idd niets(privacy/bemoeizucht)
Ja, daar zit best wel rek in. Maar je zult wel wat handigheid moeten krijgen, denk ik, in waar je op welk moment gaat onderhandelen.

Eventueel spreek je af dat ze niet elke dag je kamer uit hoeven te mesten, maar bv. om de dag of zo.

Kleinschalige toko's vind ik ook niks, ondanks de vaak goede bedoelingen. Weleens 'n week in zo'n kleinschalige toko gezeten. Om gillend gek van te worden. Eigenaar wilde elke dagen weten of ik 's avonds daar zou eten. En als je dan niet kwam, dan commentaar om dat in het vervolg door te geven... :{
pi_206442682
Wat me niet helemaal duidelijk wordt; is dit nu een concreet plan of een hypothetisch scenario?

In dat eerste geval is het toch niet zo lastig om 1a 2 maanden uit te proberen? Je hoeft niet direct je huizen te koop te zetten.
pi_206442724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:28 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Of je nu als recreant, inwoner of werkende ergens bent, maakt natuurlijk geen reet uit. Je bent op die plek en je maakt gebruik van de gemeentelijke voorzieningen. Poept in hetzelfde riool als kleine Pedro in de kamer verderop. Gewoon belasting betalen dus ;)
Haha, dat is waar. Maar ik betaal als inwoner geen EUR 3,50 per nacht aan waterschapsbelasting & afvalstoffenheffing geloof ik.
pi_206442893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.
Genoeg autoverhuurders die voor jou de parkeerkosten in bijvoorbeeld Amsterdam, Den Haag of Eindhoven betalen. Net als brandstof etc, waarbij je gewoon x cent per km betaalt, of je nou 100km of 150km/u ermee rijdt.
pi_206443650
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met 'n auto huren betaal je nog wel de brandstof, parkeerkosten, verkeersboetes, etc. Er gelden vaak beperkingen qua kilometers e.d. Vind ik niet echt 'n hele goede vergelijking.
Bij sommige verhuurbedrijven kan je ook gewoon huren incl. parkeren en tanken/laden. Ja boetes, maar die krijg je van het hotel ook als je je bed onder schijt.

En ondanks dat je in een hotel "woont" heb je ook nog wel enkele kosten... eten, wassen etc. Ik zie gewoon het nut niet om zoveel extra geld te betalen voor een beetje meer luxe. Er is een prima tussenweg waarbij je en niet een vast huis met alle rompslomp er omheen hoeft maar ook niet een klein fortuin per maand kwijt bent.

quote:
Heb weleens 'n maand in een hotel gezeten. Dat beviel me op zich wel. Nadelen vond ik vooral het relatief dure wassen. Ik kan het wel betalen, maar honderden euro's per maand om kleding te laten wassen, voelt toch niet helemaal goed aan.

Je kan het ook met de hand wassen in bad :7
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')