Het iets dat ik overweeg voor zeg maar 6 maanden per jaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:58 schreef Holenbeer het volgende:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt; is dit nu een concreet plan of een hypothetisch scenario?
In dat eerste geval is het toch niet zo lastig om 1a 2 maanden uit te proberen? Je hoeft niet direct je huizen te koop te zetten.
Haha ja je moet wel zelf rijden en tanken. Je moet ook zelf met je piemel spelen als je op je hotelkamer ligt.... of had je die extra kosten ook al ingecalculeerd? Kost je wel heel wat meer dan de wasquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:03 schreef Halcon het volgende:
Je zult dan wel zelf moeten tanken. Je kunt misschien wel een chauffeur erbij huren, die dat dan voor je doet.
Tsja, hoeft voor mij niet. Autorijden vind ik prima, geen probleem mee. Met de hand wassen of zo, dat vind ik een heel stuk vervelender.
Je hebt ook wasserettes die het veel goedkoper dan hotels voor je doen he. Waar je gewoon per kg ipv per kledingstuk betaalt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:03 schreef Halcon het volgende:
Je zult dan wel zelf moeten tanken. Je kunt misschien wel een chauffeur erbij huren, die dat dan voor je doet.
Tsja, hoeft voor mij niet. Autorijden vind ik prima, geen probleem mee. Met de hand wassen of zo, dat vind ik een heel stuk vervelender.
Haha, daar kun je ook een dame van plezier voor inhuren. Of die nu naar je hotel moet komen of naar je huis (of je gaat zelf naar een club), maakt qua kosten geen verschil natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ja je moet wel zelf rijden en tanken. Je moet ook zelf met je piemel spelen als je op je hotelkamer ligt.... of had je die extra kosten ook al ingecalculeerd? Kost je wel heel wat meer dan de was
Ik ken alleen stomerijen voor pakken en van die wasserettes waar je het zelf moet wassen. Maar als er ergens wasserettes zijn die dat doen voor minder dan 'n tientje voor één spijkerbroek, dan zou dat natuurlijk wel een uitkomst zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je hebt ook wasserettes die het veel goedkoper dan hotels voor je doen he. Waar je gewoon per kg ipv per kledingstuk betaalt.
Was jij thuis ook altijd 1 spijkerbroek in je wasmachine dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ken alleen stomerijen voor pakken en van die wasserettes waar je het zelf moet wassen. Maar als er ergens wasserettes zijn die dat doen voor minder dan 'n tientje voor één spijkerbroek, dan zou dat natuurlijk wel een uitkomst zijn.
Nee, maar in een hotel betaal je gewoon 'n tientje per stuk. Dus als je er tien hebt, kost je dat ¤ 100. Een sok kost al ¤ 2,50 of zo. Dus je zit zo aan honderden euro's per maand om te wassen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Was jij thuis ook altijd 1 spijkerbroek in je wasmachine dan?
Mij ook. Mits een redelijk groot hotel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:47 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me heerlijk om in hotel te wonen. Maar ja centjes he
Kan bij iedere gemeente.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan schrijf ik me elders in. Uiteraard zul je ook wel een postadres moeten hebben voor sommige dingen, zoals bijvoorbeeld de fiscus.
[..]
Een kookplaat is wel fijn inderdaad. Maar van die typische short-stay dingen, dat lijkt me dan weer niks eigenlijk. Een beetje hotelkamer heeft wel een redelijk bureau. Ik stel er ook weinig eisen aan op zich. Als ik wat ruimte heb voor een laptop, wat spullen en fatsoenlijk kan zitten is het prima.
[..]
Dat denk ik ook niet. Het gaat er ook niet zo zeer om dat het goedkoper zou moeten zijn. Als je hotel vergelijkt met in één huis zitten het hele jaar door, dan is dat laatste natuurlijk goedkoper.
Jezelf telkenmale inschrijven in een andere gemeente kost weken tijd per keer of niet?quote:Op donderdag 1 december 2022 00:38 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Kan bij iedere gemeente.
Doen daklozen ook
Volgens mij is er geen wetgeving die bepaalt hoe lang je maximaal in een hotel mag blijven. Je zou er eeuwig een kamer kunnen huren en slapen. Nadeel is natuurlijk wel dat je ergens op een adres ingeschreven moet staan en je geen post kan ontvangen bij het hotel. Inschrijven bij familie en daar je post laten bezorgen is natuurlijk makkelijk te regelen.quote:Op donderdag 1 december 2022 02:32 schreef Belugastroop het volgende:
Vraagje. Laten hotels dit wel toe dat je 365 dagen/jaar een kamer huurt?
En wat verdien je wel niet om dit allemaal te bekostigen?
Ik kan me voorstellen dat zakenlieden en andere uitvreters zoals politici (van gemeenschapsgelden) dit doen en kunnen veroorloven.
Euh, dat kost letterlijk een paar minuten als je inlogt met DigiDquote:Op donderdag 1 december 2022 02:36 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Jezelf telkenmale inschrijven in een andere gemeente kost weken tijd per keer of niet?
Dat verschilt misschien per land. Ik zou dan in elk geval niet 365 dagen per jaar in hetzelfde hotel gaan zitten. Ik zit te denken aan 'n periode van 'n maand per hotel.quote:Op donderdag 1 december 2022 02:32 schreef Belugastroop het volgende:
Vraagje. Laten hotels dit wel toe dat je 365 dagen/jaar een kamer huurt?
En wat verdien je wel niet om dit allemaal te bekostigen?
Ik kan me voorstellen dat zakenlieden en andere uitvreters zoals politici (van gemeenschapsgelden) dit doen en kunnen veroorloven.
Ik zit te denken vanaf begin 2023.quote:Op donderdag 1 december 2022 00:36 schreef stropdaz het volgende:
Al plannen gemaakt wanneer je deze stap evt gaat maken @:Halcon?
Ik heb een client gehad die woonde in een groot hotel. Hij had een soort appartementje. Was ideaal.
Hij betaalde het hotel cash
Maar je kunt je niet inschrijven met als adres 'n hotel, toch?quote:Op donderdag 1 december 2022 12:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Euh, dat kost letterlijk een paar minuten als je inlogt met DigiD
De kunst is het door iemand anders (werkgever bijvoorbeeld) te laten betalenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:47 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me heerlijk om in hotel te wonen. Maar ja centjes he
Appartementje zit je weer vast aan een huurcontract.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een hotel en niet een appartementje / stacaravan o.i.d.?
En hoe wil je je inschrijven bij de GBA?
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een hotel en niet een appartementje / stacaravan o.i.d.?
En hoe wil je je inschrijven bij de GBA?
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7Dquote:Op donderdag 1 december 2022 13:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar je kunt je niet inschrijven met als adres 'n hotel, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |