Daar moet het hotel wel aan meewerken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7D
Denk dat ze dat wel doen als ze even een klant binnen halen die 365 dagen een kamer wil huren...quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar moet het hotel wel aan meewerken.
Ik wil niet 365 dagen in hetzelfde hotel zitten. En mogelijk dat het voor het hotel ook wel potentieel gezeik oplevert als iemand ingeschreven staat en dat ze er dus (in principe) niet op zitten te wachten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Denk dat ze dat wel doen als ze even een klant binnen halen die 365 dagen een kamer wil huren...
Ik ken hier nog wel iemand met een B&B waar je misschien wel langere tijd kan wonengezellig in het altijd mooie Wormerveer.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:05 schreef YoshiBignose het volgende:
gezellig in het altijd mooie Wormerveer.
HAHAHA mooi toch.quote:
Bij Hotel Akersloot hier hebben ze ook van die vakantiehuisjes. Dan heb je misschien beste van twee werelden. En een mooi huisje, maar ook de voorzieningen van het hotel.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik wil niet 365 dagen in hetzelfde hotel zitten. En mogelijk dat het voor het hotel ook wel potentieel gezeik oplevert als iemand ingeschreven staat en dat ze er dus (in principe) niet op zitten te wachten.
In een B&B gaan zitten lijkt me al helemaal niks als dat voor langere tijd is. Liever een wat groter hotel. Dan heb je faciliteiten, redelijke anonimiteit. Kleinere hotelletjes dat is altijd wel schattig, maar je hebt wel vaak bemoeials rondlopen.
Je kan je niet inschrijven op het adres van het hotel.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?
Gebrek aan postadres denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En waarom zou je je niet kunnen inschrijven in de GBA als je langdurig in een hotel woont?
In de meeste hotels zit je met een legioen mensen in een gebouw, dat ga je wel merken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
Zonder de voorzieningen van het hotel, is het al meteen een stuk minder interessant. Of beter gezegd: niet interessant. Klein hotel vind ik privacy ook een probleem. Groot hotel valt dat op zich wel mee.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:42 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Je kan je niet inschrijven op het adres van het hotel.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat kan wel... sterker nog bijv. Gemeente Amsterdam zegt dat het verplicht is als dit voor langere tijd hoofdverblijf is van persoon: https://www.amsterdam.nl/(...)BD14-AC441D3DC9FE%7D
En hoe vind je het vooruitzicht van steeds een koffer mee moeten slepen plus alle meuk die je gaandeweg koopt omdat je die toch wel handig vindt? Een magnetron is natuurlijk maar het begin.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:34 schreef Halcon het volgende:
Voor wat betreft dat niet kunnen komen of opwarmen. Je kunt natuurlijk een eenvoudige magnetron kopen en meenemen om wat op te warmen. Of even in de keuken van het restaurant vragen of ze dat willen doen. Wat de meeste hotels vast wel doen als je er langere tijd zit. Als ze al niet normale maaltijden voor je willen maken.
Ja. Maar in een groot hotel bemoeit niemand zich met je. Mijn ervaring met kleinere hotels is wel wat de uitbaters het vaak goed bedoelen, maar erg bemoeizuchtig zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In de meeste hotels zit je met een legioen mensen in een gebouw, dat ga je wel merken.
Meuk moet je dan gewoon beperken natuurlijk. Ben ook niet zo van het helemaal volstouwen van een kamer met zooi.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe vind je het vooruitzicht van steeds een koffer mee moeten slepen plus alle meuk die je gaandeweg koopt omdat je die toch wel handig vindt? Een magnetron is natuurlijk maar het begin.
Wat ik de grootste nadelen vind aan een hotel:
- Gebrek aan ruimte. Doorgaans krijg je een bed en een oncomfortabele stoel aan iets wat door moet gaan voor een bureau. Opbergruimte voor kleding en koffer valt vaak erg tegen.
- Gehorigheid. Het ene hotel is het andere niet, maar vaak hoor je andere gasten, hun gepraat en toilet- en douchegeluiden. Je moet er maar tegen kunnen.
- Uniformiteit. Je hebt geen spullen die je zelf hebt uitgezocht omdat ze comfortabel, nuttig of mooi zijn.
- Geen sociale binding. Wonen als een nomade is leuk als je niet geeft om een gezin, familie of vrienden.
Het kan een levenswijze zijn die je nastreeft: nomadisch, zo weinig mogelijk spullen hebbend. Ik denk dat je de nadelen ervan niet moet onderschatten, maar het kan natuurlijk bij je passen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meuk moet je dan gewoon beperken natuurlijk. Ben ook niet zo van het helemaal volstouwen van een kamer met zooi.
Beetje de oude stijl hotels, daar valt het nog wel mee en heb je vaak redelijk wat ruimte. Maar wat nieuw is, moet blijkbaar hip en loungy zijn, wat vaak ten koste gaan van het praktisch zijn voor het opbergen van wat meer kleding dan kleding voor 'n weekendje, de werkplek, etc.
Gehorigheid verschilt nogal per hotel. In sommige hotels heb je nergens last van, in andere hotels is het erg gehorig. Of zit je langs een hele drukke straat. Zat laatst in een Hilton-hotel waar ze oordopjes op het nachtkastje hadden liggen.
Het is niet dat ik het ideologisch nastreef. Het is meer de praktijk en dan de conclusie dat ik eigenlijk niet zo heel veel geef om spullen in de zin van schilderijen aan de muur, meubels, een kast vol met boeken of dvd's. Van mijn huis gebruik ik misschien niet eens 25% van de ruimte.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kan een levenswijze zijn die je nastreeft: nomadisch, zo weinig mogelijk spullen hebbend. Ik denk dat je de nadelen ervan niet moet onderschatten, maar het kan natuurlijk bij je passen.
Je kunt het ook omkeren: wat is het precies dat je aantrekt aan het idee van wonen in een hotel? Kun je aspecten daarvan op een andere manier verwezenlijken? Als het nomadische bijvoorbeeld secundair is, kun je ook een appartement zoeken in een gebouw met allerlei diensten (portier, fitnessschool en misschien was- en schoonmaakdiensten). Staat het idee van onderhoud je tegen, dan ga je huren in plaats van kopen of je neemt diverse onderhoudsabonnementen. In plaats van meubels te kopen, kun je een gemeubileerd appartement huren. Met het geld dat je bespaart op een hotel houd je wel wat over voor schoonmaak en elke dag eten laten bezorgen of uit eten gaan.
Behalve het niet gebonden zijn aan één plek, kun je dat ook allemaal op een andere manier regelen. Ik ben zelf ooit in Amsterdam in een appartementencomplex gaan wonen gebaseerd op Amerikaans concept met allerlei inpandige voorzieningen en diensten. Ik vind dat nog steeds een charmant idee.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet dat ik het ideologisch nastreef. Het is meer de praktijk en dan de conclusie dat ik eigenlijk niet zo heel veel geef om spullen in de zin van schilderijen aan de muur, meubels, een kast vol met boeken of dvd's. Van mijn huis gebruik ik misschien niet eens 25% van de ruimte.
Met vrienden ga ik vaak toch al ergens een hapje eten i.p.v. dat iemand hier de hele avond komt hangen. En ik ga sowieso al vaker liever bij iemand op bezoek dan dat er iemand hier op bezoek komt. Vrienden en familie wonen verspreid, niet geconcentreerd in een stad of dorp.
Wat me aantrekt is de vrijheid en het gemak. Ik heb de boel graag schoon en opgeruimd, maar heb er zelf een hekel aan om te strijken, stofzuigen, poetsen, ramen doen, tuinieren, etc. Ontbijt staat klaar, je hoeft zelf geen boodschappen te doen. Geen vaat af te ruimen en uit te ruimen.
Je bent ook niet gebonden aan één plek. Je hoeft geen abonnementen en contracten af te sluiten.
Dan ben je gebonden aan één plek. En zie maar mensen te vinden die dat allemaal fatsoenlijk doen. Dat valt niet zo mee. En moet ook nog maar blijken of het voordeliger is dan een hotel. En je moet ook de hele tijd achter mensen aan. Dan komen ze weer een andere dag, dan komt het weer niet uit, etc.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Behalve het niet gebonden zijn aan één plek, kun je dat ook allemaal op een andere manier regelen. Ik ben zelf ooit in Amsterdam in een appartementencomplex gaan wonen gebaseerd op Amerikaans concept met allerlei inpandige voorzieningen en diensten. Ik vind dat nog steeds een charmant idee.
En voor de rest kun je mensen inhuren. Wat weerhoudt je ervan om een schoonmaker, wasvrouw of -meneer, glazenwasser en hovenier te regelen? Je kunt aan iemand die schoonmaakt vragen om naast de was ook wat kooktaken op zich te nemen of zelfs boodschappen te halen. Het lijkt me dan vooral zaak om dat op zo'n manier te regelen dat je er zelf geen hinder of inbreuk op je privacy van ondervindt.
De meeste mensen nemen een relatie. Da's makkelijker en levert nog wat geld op.
Een relatie gemakkelijk?!?!quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
De meeste mensen nemen een relatie. Da's makkelijker en levert nog wat geld op.
Ze bedoelt het blijkbaar als dat je dan een kok, schoonmaakster, boodschappendoenster, strijkster, wasserette en plezierdame in één hebt.quote:
Is het echt nodig om ingeschreven te staan bij het GBA? Je verplichte ziektekostenverzekering wordt stopgezet, maar je kunt een nieuwe polis afsluiten op de vrije markt. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je gezond bent en een rudimentaire dekking genoeg is.quote:Op donderdag 1 december 2022 23:32 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een hotel en niet een appartementje / stacaravan o.i.d.?
En hoe wil je je inschrijven bij de GBA?
Als je een brief kan laten bezorgen op het adres van je hotel zou je je daar kunnen inschrijven.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het echt nodig om ingeschreven te staan bij het GBA? Je verplichte ziektekostenverzekering wordt stopgezet, maar je kunt een nieuwe polis afsluiten op de vrije markt. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je gezond bent en een rudimentaire dekking genoeg is.
Formeel moet je jezelf inschrijven bij het GBA als je de intentie hebt om 4 maanden of langer in Nederland te verblijven. Als je in een hotel verblijft, is dat een overtuigend argument dat je die intentie niet hebt. Dit wordt wel wat lastiger naarmate je langer in Nederland bent, maar je zou zo nu en dan in het buitenland kunnen gaan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |