abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206348987
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In de eerste instantie lijkt het me vooral een zaak van een politieke partij dat deze voldoende ondersteuning levert aan zijn personeel.
Maar die moeten daar wel budget voor hebben en dat is er nu niet. De meeste partijen zitten eigenlijk altijd op zwart zaad, zodra er een niet geplande verkiezing is gaan ze massaal bij hun leden om meer geld vragen.

Dus er moet gewoon meer budget komen om meer ondersteuning aan te kunnen nemen, dat moet de Kamer alleen zelf regelen en dat durven ze niet. Je ziet ook hier al weer aan de reacties dat niet iedereen er begrip voor heeft, ze zijn bang als geldwolven te worden neergezet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:47:15 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206349504
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:55 schreef Hanca het volgende:
Nee, niemand wilde dat hij openbaar werd.
Niemand in het politieke cirkeltje, nee. Maar alle belanghebbenden in de samenleving - de agrarische sector, de milieubeweging en de media - natuurlijk wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206352479
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik nog het opvallendste punt eigenlijk. Er was toch geen lijst?
Die was er ook niet. Nu wel. Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?

Die data was vast wel al. Maar data is nog niet meteen informatie, het hangt ook nog enorm van de rekenmethode af.
pi_206352506
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niemand in het politieke cirkeltje, nee. Maar alle belanghebbenden in de samenleving - de agrarische sector, de milieubeweging en de media - natuurlijk wel.
Dus was die lijst allang openbaar geworden als die er was.
pi_206363846
De wet uitbreiding taakstrafverbod is gesneuveld in de EK. Tegen? Theo Hiddema.
zie email 27 oktober
pi_206363894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:21 schreef trein2000 het volgende:
De wet uitbreiding taakstrafverbod is gesneuveld in de EK. Tegen? Theo Hiddema.
Doet hij een keer wat goeds...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206369217
twitter

Carola Schouten heeft goed opgelet bij de cursus Ruttedoctrine.
zie email 27 oktober
pi_206369312
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Carola Schouten heeft goed opgelet bij de cursus Ruttedoctrine.
Waar gaat dit over? Tweets zijn niet informatief.
  Vis een optie? dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:19:49 #209
70532 loveli
N
pi_206369810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar gaat dit over? Tweets zijn niet informatief.
Stuk uit juli, komt vrijdagavond binnen als alle debatten al zijn gevoerd en alle moties ingediend.
quote:
De Raad voor de rechtspraak bracht op 14 juli een heel hard advies uit over de pensioenwet en de onderliggende regelgeving.
crap in = crap out
pi_206369858
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat er ondernemers in horeca of zeer veel energie kostende bedrijven (tomaten of sierteelt oid) failliet gaan heb ik geen probleem mee. Maar volgens mij hebben we niet teveel bakkers in Nederland. Je moet als je een steunpakket op tuigt, wel zorgen dat dat steunpakket de mensen helpt die je wil helpen.
Dat is wel een beetje de omgekeerde wereld: juist die bedrijven steunen waar duidelijk minder vraag naar is (anders waren er wel meer bakkers).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206371175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje de omgekeerde wereld: juist die bedrijven steunen waar duidelijk minder vraag naar is (anders waren er wel meer bakkers).
Ik zeg toch: die bedrijven steunen waar vraag/behoefte aan is. Bakkers mogen dus niet failliet want daar hebben we er niet teveel van, horeca moet gewoon 20% afromen:
https://www.volkskrant.nl(...)d-geraakt~bd5c3c91/#:.
https://www.ad.nl/economi(...)akt-steden~afa334b2/
https://www.retailestates(...)door-te-veel-horeca/

Dus niet teveel steun naar de horeca, zou ik zeggen.

En als een tomatenteler door de energiekosten niet meer kan concurreren met tomaten uit een warm land, dan is het beter om er mee te stoppen.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 08:38:22 #212
346939 Janneke141
pi_206371571
Wie bepaalt of we ergens te veel van hebben?

En als een bakker door de energiekosten niet meer kan concurreren met brood uit de supermarkt, dan is het beter om er mee te stoppen.
pi_206373063
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg toch: die bedrijven steunen waar vraag/behoefte aan is. Bakkers mogen dus niet failliet want daar hebben we er niet teveel van
Dat is nogal in tegenspraak met elkaar, niet? Verder lost de markt een gepercipieerde overkill van horeca of onderaanbod van bakkers vanzelf wel op, want dat kan dan respectievelijk niet uit of er is een gat mee te vullen. Geen enkele reden om daar met subsidiepotjes hier en steunregelingen daar overheidssturing aan te geven, die primair vooral lijkt ingegeven door een kumbaya-plaatje over hoe een straatbeeld er (niet) uit zou moeten zien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206392670
twitter

Bij de VVD halen ze ondertussen grof geschut van stal, interessant met het oog op de senaat die belangrijk gaat worden de komende jaren én met het oog op de opvolging van Rutte die toch ook een keer aan de orde gaat komen.
zie email 27 oktober
pi_206392716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij de VVD halen ze ondertussen grof geschut van stal, interessant met het oog op de senaat die belangrijk gaat worden de komende jaren én met het oog op de opvolging van Rutte die toch ook een keer aan de orde gaat komen.
Interessant, want ik denk dat ze wel interesse heeft om Rutte op te volgen als VVD-lijsttrekker. Misschien is deze functie om weer bekend te raken met het Haagse.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:44:31 #216
346939 Janneke141
pi_206392724
Maar ze kan toch moeilijk lijsttrekker voor de TK worden als ze fractievoorzitter in de EK is?
pi_206392740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ze kan toch moeilijk lijsttrekker voor de TK worden als ze fractievoorzitter in de EK is?
Het is misschien niet gebruikelijk, maar formeel mag het gewoon lijkt mij.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:48:02 #218
346939 Janneke141
pi_206392777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het is misschien niet gebruikelijk, maar formeel mag het gewoon lijkt mij.
Ja, het mag. Maar buiten wat splinters met weinig prominente mensen op de loonlijst kan ik me toch niet herinneren dat een van de grotere partijen dat ooit gedaan heeft. En erg netjes is het ook niet, want als je gekozen wordt (en dat word je, als nummer 1 op de VVD-lijst) dan moet je je EK-zetel opgeven. Niet erg netjes naar de kiezers, al zijn die voor de EK indirect.
pi_206392901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, het mag. Maar buiten wat splinters met weinig prominente mensen op de loonlijst kan ik me toch niet herinneren dat een van de grotere partijen dat ooit gedaan heeft. En erg netjes is het ook niet, want als je gekozen wordt (en dat word je, als nummer 1 op de VVD-lijst) dan moet je je EK-zetel opgeven. Niet erg netjes naar de kiezers, al zijn die voor de EK indirect.
Mirjam Bikker onlangs nog bij de CU. Paul van Meenen doet het nu andersom voor D66, Martin van Rooijen heeft dat ook gedaan. Misschien niet super chic, maar ook niet heel ongebruikelijk. Micky Adriaansens, Van Huffelen, Van der Burg en Wopke werden vanuit de EK bewindspersoon, geheel terzijde.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:54:55 #220
346939 Janneke141
pi_206392910
Hmm. Vooruit dan.
pi_206393004
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mirjam Bikker onlangs nog bij de CU. Paul van Meenen doet het nu andersom voor D66, Martin van Rooijen heeft dat ook gedaan. Misschien niet super chic, maar ook niet heel ongebruikelijk. Micky Adriaansens, Van Huffelen, Van der Burg en Wopke werden vanuit de EK bewindspersoon, geheel terzijde.
Het is dus gebruikelijker dan ik dacht. Nog een gedachte: komt er binnenkort een leuke internationale baan vrij? Binnen de EU of de NAVO? Dat Rutte op een elegante wijze iets eerder afscheid neemt en Edith Schippers hem deze kabinetsperiode al vervangt als premier?
pi_206393163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het is dus gebruikelijker dan ik dacht. Nog een gedachte: komt er binnenkort een leuke internationale baan vrij? Binnen de EU of de NAVO? Dat Rutte op een elegante wijze iets eerder afscheid neemt en Edith Schippers hem deze kabinetsperiode al vervangt als premier?
Alhoewel ook dat formeel kan acht ik die kans nihil. Ten eerste omdat van Rutte bekend is dat hij helemaal niet weg wil uit Den Haag en twee omdat ik denk dat zn coalitiepartners dat niet gaan accepteren (een VVD zonder Rutte betekent een heel ander electoraal landschap)

Verder: De EP verkiezingen (en daaraan gekoppelde EU-topfuncties) zijn pas in 2024. De SG van de Navo zit wel in blessuretijd.
zie email 27 oktober
pi_206393319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alhoewel ook dat formeel kan acht ik die kans nihil. Ten eerste omdat van Rutte bekend is dat hij helemaal niet weg wil uit Den Haag en twee omdat ik denk dat zn coalitiepartners dat niet gaan accepteren (een VVD zonder Rutte betekent een heel ander electoraal landschap)

Verder: De EP verkiezingen (en daaraan gekoppelde EU-topfuncties) zijn pas in 2024. De SG van de Navo zit wel in blessuretijd.
Rutte weet ook dat hij niet eeuwig premier kan blijven en als hij zelf denkt dat Kabinet Rutte V onhaalbaar lijkt, dan kies hij misschien eieren voor zijn geld. Edith Schipper zou een formidabele kandidaat zijn als opvolger en genoeg angst inboezemen om de coalitiegenoten voorlopig koest te houden. Zeker als Rutte weg gaat omdat de NAVO een 'dringend beroep' op hem doet. Ik zie dat nog wel als een optie. We zullen zien.
pi_206396397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Rutte weet ook dat hij niet eeuwig premier kan blijven en als hij zelf denkt dat Kabinet Rutte V onhaalbaar lijkt, dan kies hij misschien eieren voor zijn geld.
Ik heb het idee dat Rutte denkt dat ons land niet zonder hem kan.
Wat feitelijk nog deels ook waar is als je naar andere partijen kijkt maar dat zorgt er ook voor dat de VVD zelf volledig is uitgehold doordat er geen plaats is voor nieuw elan.

Ik zie hem eigenlijk nooit uit eigen beweging weggaan.
pi_206396405
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
De vorige fractievoorzitter eerste kamer zit bij de CU nu ook in de Tweede Kamer (ik denk als toekomstige opvolger Segers), verkiesbaar zijn kan dus in elk geval wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')