Ik vraag je of het conform beleid is, kun je bevestigen dat termen zoals domvolk gebruikt mogen worden?quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik (soortgelijke) opmerkingen als 'Domvolk' over een clubje Amerikaanse stemmers in heel BNW verwijder? Dat zal je niet in dank worden afgenomen denk ik zo..
Hangt geheel van de context af waarin het wordt gebruikt, dus nee dat kan ik niet zeggen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik vraag je of het conform beleid is, kun je bevestigen dat termen zoals domvolk gebruikt mogen worden?
Kun je duiden welke context het in dit specifieke geval toelaatbaar maakt om een groep mensen te bestempellen als "domvolk"?quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hangt geheel van de context af waarin het wordt gebruikt, dus nee dat kan ik niet zeggen.
Als ik in deze context 'domvolk' niet zou toestaan heeft dat consequenties voor heel BNW. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als je de discussie terug leest waar dit specifieke 'domvolk' is gebruikt, dan heb je de context.quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Kun je duiden welke context het in dit specifieke geval toelaatbaar maakt om een groep mensen te bestempellen als "domvolk"?
Mensen waarmee je het politiek gezien niet eens bent, duidelijk verhaalquote:Op zondag 16 oktober 2022 20:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je de discussie terug leest waar dit specifieke 'domvolk' is gebruikt, dan heb je de context.
In een land hier ver vandaan zo uit mijn hoofd. Was dat nou zo moeilijk? Domvolk is geen vriendelijke opmerking over een groep mensen, dat ben ik wel met je eens. Wil je nog steeds dat ik 'er wat aan doe'?quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:08 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen waarmee je het politiek gezien niet eens bent, duidelijk verhaal![]()
"Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke contextquote:Op zondag 16 oktober 2022 20:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
In een land hier ver vandaan zo uit mijn hoofd. Was dat nou zo moeilijk? Domvolk is geen vriendelijke opmerking over een groep mensen, dat ben ik wel met je eens. Wil je nog steeds dat ik 'er wat aan doe'?
Waar zie jij Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context? @Kikkertje geeft notabene een toelichting waar ik weliswaar een niet vleiende omschrijving maar zeker geen haatspraak in zie.quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:14 schreef Grems het volgende:
[..]
"Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
o De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
o BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
o Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
o Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen."
Valt domvolk nu wel of niet onder dit beleid?
Indien wel zou je moderatie verwachten, indien niet dan verwacht ik in de toekomst gelijksoortig uitblijven van moderatie bij vergelijkbaar taalgebruik. Zo moeilijk is het volgens mij niet.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
En om het bij de Amerikaanse politiek te houden waar Republikeinse politici gretig gebruik maken van de misinformatie die op social media en alternatieve bronnen wordt verspreid gaat DeSantis zover dat hij artsen wil vervolgen die minderjarigen opereren:
[ twitter ]
Hij vergeet daarbij te vertellen dat de daadwerkelijke lichamelijke transitie door operatie sws pas vanaf 18 jaar kan volgens de wet. Gewoon een populistische uitspraak dus om stemmen te winnen onder het domvolk![]()
En ja dat woord gebruik ik vaak om mensen aan te duiden die een mening hebben zonder zich te verdiepen in de feiten en zich laten gebruiken door populistische politici als Trump en DeSantis.
Zolang anderen groepen waar ze het politiek niet mee eens zijn ook mogen omschrijven als domvolk is het mij om het even. Zolang beleid maar consistent toegepast wordt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar zie jij Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context? @:Kikkertje geeft notabene een toelichting waar ik weliswaar een niet vleiende omschrijving maar zeker geen haatspraak in zie.
[..]
Nogmaals in het geval van de post die jij aanhaalde dus niet. In een andere post met andere context moet ik misschien anders concluderen. Ik zal dus elk gebruik van 'domvolk' op zichzelf beoordelen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:33 schreef Grems het volgende:
[..]
Zolang anderen groepen waar ze het politiek niet mee eens zijn ook mogen omschrijven als domvolk is het mij om het even. Zolang beleid maar consistent toegepast wordt.
Dus ik verwacht en vertrouw, nogmaals, op gelijksoortige moderatie in de toekomst nu we vastgesteld hebben dat termen zoals domvolk niet beledigend, denigrerend of ongewenst zijn.
In het geval van groepen waar je het politiek gezien niet mee eens bent.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nogmaals in het geval van de post die jij aanhaalde dus niet. In een andere post met andere context moet ik misschien anders concluderen. Ik zal dus elk gebruik van 'domvolk' op zichzelf beoordelen.
Jij ziet het verschil niet? Als je moslims lekker generaliseert door ze allemaal 'geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden' te noemen is dat beledigend omdat een groot deel van de moslims helemaal niet aan die beschrijving voldoet en dat dus duidelijk hatelijk bedoeld is.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:33 schreef Grems het volgende:
[..]
Zolang anderen groepen waar ze het politiek niet mee eens zijn ook mogen omschrijven als domvolk is het mij om het even. Zolang beleid maar consistent toegepast wordt.
Dus ik verwacht en vertrouw, nogmaals, op gelijksoortige moderatie in de toekomst nu we vastgesteld hebben dat termen zoals domvolk niet beledigend, denigrerend of ongewenst zijn.
Zoals toen je stelde dat bepaalde operaties niet plaatsvinden onder de 18 terwijl dat wel zo is?quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil niet? Als je moslims lekker generaliseert door ze allemaal 'geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden' te noemen is dat beledigend omdat een groot deel van de moslims helemaal niet aan die beschrijving voldoet en dat dus duidelijk hatelijk bedoeld is.
Als ik het heb over domvolk (zoals ik al zo vaak heb uitgelegd) heb ik het over mensen die een mening hebben over iets waar ze zich helemaal niet in verdiept hebben en dus helemaal geen verstand van hebben. Dat is gewoon dom, ergo dom volk ergo domvolk.
Zoals deze meneer bijv:
[ twitter ]
Dan zal ik dat naar de context van de post en de lopende discussie opnieuw beoordelen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:50 schreef Grems het volgende:
[..]
In het geval van groepen waar je het politiek gezien niet mee eens bent.
Nee toen ik stelde dat DeSantis een uitspraak deed om stemmen te trekken waar het domvolk intrapt. Hij kan nl die artsen helemaal niet vervolgen als het niet bij wet verboden is. Hij kan bijv ook in gesprek gaan met medici om duidelijke afspraken te maken onder welke omstandigheden artsen dat wel/niet mogen. Maar dat doet hij niet.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals toen je stelde dat bepaalde operaties niet plaatsvinden onder de 18 terwijl dat wel zo is?
quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee toen ik stelde dat DeSantis een uitspraak deed om stemmen te trekken waar het domvolk intrapt. Hij kan nl die artsen helemaal niet vervolgen als het niet bij wet verboden is. Hij kan bijv ook in gesprek gaan met medici om duidelijke afspraken te maken onder welke omstandigheden artsen dat wel/niet mogen. Maar dat doet hij niet.
Net als hij de migrantendumpvluchten organiseerde om stemmen te trekken. Hij kan ook zorgen voor duidelijke wetgeving maar chaos bij de grens gebruikt hij liever om verkiezingen te winnen
Handelen de artsen ( o.a. uit het artikel van de nytimes ) die momenteel dergelijke ingrepen uitvoeren in strijd met de wet?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
Hij vergeet daarbij te vertellen dat de daadwerkelijke lichamelijke transitie door operatie sws pas vanaf 18 jaar kan volgens de wet. Gewoon een populistische uitspraak dus om stemmen te winnen onder het domvolk![]()
Geen idee. Daar heb ik te weinig informatie over.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:13 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Handelen de artsen ( o.a. uit het artikel van de nytimes ) die momenteel dergelijke ingrepen uitvoeren in strijd met de wet?
quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. Daar heb ik te weinig informatie over.
1. Iedere staat heeft zijn eigen wetten.
2. Geen idee wat de wetten in de staten zijn waar het gebeurd is.
3. Ik heb ook geen idee onder welke omstandigheden die operaties hebben plaatsgevonden.
Daar kan ik dus vooralsnog geen mening over hebben en jij ook niet trouwens.
Eerder vandaag meende je het nog wel te weten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
Hij vergeet daarbij te vertellen dat de daadwerkelijke lichamelijke transitie door operatie sws pas vanaf 18 jaar kan volgens de wet.
Ja dat had ik fout omdat ik er van uitging dat het advies daarover bindend is in Florida maar blijkbaar is dat niet zo en dus blijft de uitspraak van DeSantis voor de buhne om stemming te kweken. Het is niet eens duidelijk of die operaties in Florida waren?quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:21 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Eerder vandaag meende je het nog wel te weten.
Je zou verwachten dat mensen die anderen uitmaken voor domvolk omdat ze zich onvoldoende ingelezen zouden hebben zichzelf beter zou inlezen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat had ik fout omdat ik er van uitging dat het advies daarover bindend is in Florida maar blijkbaar is dat niet zo en dus blijft de uitspraak van DeSantis voor de buhne om stemming te kweken. Het is niet eens duidelijk of die operaties in Florida waren?
Ik woon dan ook niet in Florida en kan daar helemaal niet stemmen. Wat ik wel weet is dat DeSantis een populist is die vnl uitspraken doet om zijn aanhang onder het domvolk naar de stembus te krijgen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat mensen die anderen uitmaken voor domvolk omdat ze zich onvoldoende ingelezen zouden hebben zichzelf beter zou inlezen.
Er zijn mensen die het een domvolk actie zouden vinden om ergens een mening over moeten hebben zonder dat men zich ingelezen heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet in Florida en kan daar helenmaal niet stemmen.
Ik heb dan ook geen mening over wanneer een operatie bij minderjarigen wel/niet aan te raden is. Ik ben geen arts en laat dat aan wetenschappers, artsen en ouders over, niet aan gouverneurs die stemmen willen trekken.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het een domvolk actie zouden vinden om ergens een mening over moeten hebben zonder dat men zich ingelezen heeft.
Het is zelfs nog iets ernstiger, je stelt zaken voor alsof het feiten zijn zonder dat je weet waar je het over hebt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen mening over wanneer een operatie bij minderjarigen wel/niet aan te raden is. Ik ben geen arts en laat dat aan wetenschappers, artesen en ouders over, niet aan gouverneurs die stemmen willen trekken.
Waar doe ik dat?quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Het is zelfs nog iets ernstiger, je stelt zaken voor alsof het feiten zijn zonder dat je weet waar je het over hebt.
quote:
Inmiddels geef je gelukkig toe dat het feitenvrij gebrabbel was - dat je eigenlijk geen idee hebt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
Hij vergeet daarbij te vertellen dat de daadwerkelijke lichamelijke transitie door operatie sws pas vanaf 18 jaar kan volgens de wet.
Nogmaals dat doet niets af aan de uitspraak van DeSantis. Ik had beter kunnen zeggen: hij vertelt er alleen niet bij dat hij verzuimd heeft daar bindende afspraken over te maken en dat hijzelf ook uitzonderingen toestaat op grond van genetische afwijkingen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Inmiddels geef je gelukkig toe dat het feitenvrij gebrabbel was - dat je eigenlijk geen idee hebt.
Je vroeg waar je zaken als feiten voorstelde terwijl je geen idee hebt wat de werkelijke feiten zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals dat doet niets af aan de uitspraak van DeSantis. Ik had beter kunnen zeggen: hij vertelt er helemaal niet bij dat hijzelf geen bindende afspraken daarover gemaakt heeft en dat hijzelf uitzonderingen toestaat op grond van genetische afwijkingen.
Het feit dat DeSantis populistische uitspraken doet om stemmen te winnen lijkt me duidelijk een feitquote:Op zondag 16 oktober 2022 22:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Je vroeg waar je zaken als feiten voorstelde terwijl je geen idee hebt wat de werkelijke feiten zijn.
Wat natuurlijk amusant is, gezien je eigen onderschrift en duiding omtrent mensen die zonder ingelezen te zijn een mening denken te moeten hebben.
Dat je mensen die zonder ingelezen te zijn een mening menen te moeten hebben omschrijft als domvolk terwijl je zelf een mening hebt zonder ingelezen te zijn ook.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het feit dat DeSantis uitspraken doet om stemmen te winnen lijkt me duidelijk een feiit
Je kan je wel wanhopig blijven vastklampen aan dat ene puntje maar niet weten dat het advies van de overheid in transgenderzaken niet bindend is, zegt niets over het ingelezen hebben over transgender-problematiek of de agenda van DeSantis.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat je mensen die zonder ingelezen te zijn een mening menen te moeten hebben omschrijft als domvolk terwijl je zelf een mening hebt zonder ingelezen te zijn ook.
Het is niet dom als een kiezer zegt voor iemand te stemmen die tegen het onderwijzen van CRT is terwijl hij niet eens weet wat CRT is?quote:Op zondag 16 oktober 2022 23:03 schreef koosbasterd het volgende:
Heerlijk dit
en trouwens @:kijkertje domvolk is slecht bedacht, denigrerend ook, zeg dan onwetend, - Knip-
Dat ene puntje waarbij je mensen die vermeend niet ingelezen zouden zijn maar toch een mening hebben omschrijft als domvolk terwijl je zelf feitelijk zonder ingelezen te zijn een mening meent te moeten hebben?quote:Op zondag 16 oktober 2022 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan je wel wanhopig blijven vastklampen aan dat ene puntje maar niet weten dat het advies van de overheid in transgenderzaken niet bindend is, zegt niets over het ingelezen hebben over transgender-problematiek of de agenda van DeSantis.
Vergelijkbaar met stellen dat iets bij wet verboden zou zijn zonder dat je weet of dit zo is.quote:Op zondag 16 oktober 2022 23:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is niet dom als een kiezer zegt voor iemand te stemmen die tegen het onderwijzen van CRT is terwijl hij niet eens weet wat CRT is?
quote:Op zondag 16 oktober 2022 23:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat ene puntje waarbij je mensen die vermeend niet ingelezen zouden zijn maar toch een mening hebben omschrijft als domvolk terwijl je zelf feitelijk zonder ingelezen te zijn een mening meent te moeten hebben?
Nou nee, die kiezer weet misschien niet hoe of wat, of liet zich iets wijs maken, net zoals jij je van alles wat je leest laat wijsmakenquote:Op zondag 16 oktober 2022 23:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is niet dom als een kiezer zegt voor iemand te stemmen die tegen het onderwijzen van CRT is terwijl hij niet eens weet wat CRT is?
Geen persoonlijke aanvalquote:Op zondag 16 oktober 2022 23:03 schreef koosbasterd het volgende:
Heerlijk dit
en trouwens @:kijkertje domvolk is slecht bedacht, denigrerend ook, zeg dan onwetend, net zoals jij blijkbaar bent
Ik geloof je best, maar formuleer het dan iets andersquote:Op zondag 16 oktober 2022 23:47 schreef koosbasterd het volgende:
Is geen aanval hoor, zo zie jij het.
Het is iets proberen duidelijk te maken
Waarom heb je die meme verwijderd over dat schattige crisis actrice meisje in strips?quote:Op maandag 17 oktober 2022 00:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik geloof je best, maar formuleer het dan iets anders
Crisis acteurs zijn ongewenst onderwerp?quote:Op maandag 17 oktober 2022 00:04 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Waarom heb je die meme verwijderd over dat schattige crisis actrice meisje in strips?
Het is een plaatje forgodseekquote:Op maandag 17 oktober 2022 00:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Crisis acteurs zijn ongewenst onderwerp?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meme is duidelijk een crisisacteur en geen slachtoffer , het is geen verboden onderwerp , het is legaal werk .quote:Op maandag 17 oktober 2022 00:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Crisis acteurs zijn ongewenst onderwerp?
quote:Grenzen betreft het onderwerp ‘Crisisacteurs’
Wat niet:
Discussie over slachtoffers bij bepaalde incidenten zal niet getolereerd worden. Dit is respectloos naar de eventuele nabestaanden en het lijkt vooral steeds uit te komen op het bashen van de slachtoffers, wat verder niets inhoudelijks toevoegt aan de discussie.
Wat wel:
Complotten over crisisacteurs die geen slachtoffer zijn geweest bij bepaalde incidenten.
En andere omstandigheden omtrent een bepaald incident die kunnen wijzen op een complot.
Daarboven staat dit:quote:Op maandag 17 oktober 2022 00:26 schreef Summers het volgende:
[..]
De meme is duidelijk een crisisacteur en geen slachtoffer , het is geen verboden onderwerp , het is legaal werk .
[..]
Foto is wel bloederig. Maar zal het achter de schermen navragen hoe ik hiermee moet omgaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:38 schreef Gray het volgende:
Een behoorlijke aanvulling en verandering binnen FOK!. Het volgende mag namelijk niet meer:
• Foto's en video's met schokkende, gewelddadige of seksuele inhoud
(dit geldt ook voor usericons)
De reden waarom, kun je hier lezen: Ik zie geen advertenties meer
En mochten jullie bovenstaande ergens zien, plaats dan even een TR (Topic Report).
Jullie medewerking wordt gewaardeerd!
Plaats jij MSMquote:Op maandag 17 oktober 2022 00:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ook Julian Assange zei dat hij vermoord was ipv robbery, zelfs nog tijdens nieuwsuur.
#NeverForget SethRich, ook een van Hillary's slachtoffers.
uit 2011quote:Op maandag 17 oktober 2022 01:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daarboven staat dit:
[..]
Foto is wel bloederig. Maar zal het achter de schermen navragen hoe ik hiermee moet omgaan.
Het is ook geen discussie maar foto van crisis acteur met bloedend been. Kom ik op terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |