Depressie vraagt de nodige aandacht, waarbij mensen die hier aan lijden zorg en begeleiding krijgen om van het onbehagelijke en hopeloze gevoel af te komen. Dit is juist het tegenovergestelde bij mensen met genderdysforie, daar wordt het waanidee over hun eigen geslacht bevestigt en meer dan eens ook allerlei ingrijpende behandeling in gang gezet om de onjuiste perceptie van de realiteit bevestigen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Depressie is ook een stoornis, iedereen met een depressie dan maar van de brug af laten springen dan?
Genderdysforie verdient dezelfde aandacht als depressie namelijk zorg op maat.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Depressie vraagt de nodige aandacht, waarbij mensen die hier aan lijden zorg en begeleiding krijgen om van het onbehagelijke en hopeloze gevoel af te komen. Dit is juist het tegenovergestelde bij mensen met genderdysforie, daar wordt het waanidee over hun eigen geslacht bevestigt en meer dan eens ook allerlei ingrijpende behandeling in gang gezet om de onjuiste perceptie van de realiteit bevestigen.
Dit zou je kunnen vergelijkingen met dat je tegen iemand met een zware depressie zegt, 'Spring maar hoor, het leven is hartstikke kut, jouw gevoelens zijn totaal te begrijpen'.
Je vergeet te onderbouwen waar zich nu precies de laster en smaad zou bevinden in de post die je had verwijderd. De userpolicy quoten is één, het kundig toepassen op je eigen moderatorschap een tweede.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:56 schreef Jippie het volgende:
Even voor de duidelijkheid uit BNW FB
MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)
Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
• Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Racisme, discriminatie en persoonlijke aanvallen
Het is gebleken dat onder zowel users als crewleden het gevoel heerst dat er niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden, ondanks het feit dat er dagelijks honderden posts verwijderd worden. Racistisch en discriminerend taalgebruik zijn gewoonweg niet toegestaan in een haatdragende context, en het op persoonlijk vlak aanvallen van medeusers is dat óók niet. Dat is ook nooit toegestaan geweest, maar we zullen hier de komende tijd de teugels strakker op gaan trekken.
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.
Daaronder valt dus NIET het zelfgekozen -of veroorzaakte, zoals dik/dun, roken, drinken, geloof, welke baan je hebt enz. tenzij dit geldt als persoonlijke aanval richting de gesprekspartners op FOK! zelf. Je mag dus prima het katholieke geloof onzinnig of slecht vinden, om maar iets te noemen, maar niet een katholieke medeuser aanvallen op het feit dat hij katholiek is. Of vvd-er. Of een dikke, rokende kaalkop. Of een uitkeringstrekker. Of wat dan ook. Op het moment dat dat als manier wordt gebruikt om iemand aan te vallen of beledigen kan hierop gewoon worden ingegrepen, en kun je tegen bans aan lopen. We behandelen elkaar hier op respectvolle wijze en discussiëren op argumenten. Ook het direct uitschelden van medeusers voor nazi, fascist, racist, linkse wegkijker, wappie, tokkie, landverrader, bruinhemd, pedofiel etc is vanzelfsprekend niet toegestaan.
Je mening mag je hebben en tot op zekere hoogte bij ons uiten, maar wel altijd op een fatsoenlijke en respectvolle manier.
Belangrijk is dus waarom iemand iets zegt. De intentie is vanzelfsprekend belangrijker dan de volgorde van een paar letters. Het doel is om de boel weer wat gezelligheid en gemoedelijkheid te geven, zonder meningen die gewoon normaal zijn geformuleerd te weren. Dat laatste zou een discussie onmogelijk maken, en dat is voor een forum een beetje alsof je het water uit een zwembad laat lopen en dan zegt tegen mensen die binnen komen 'zwem ze!'.
Bedenk bij alles wat je post vooraf
- kan ik dit vriendelijker verwoorden?
- is wat ik schrijf legaal?
En vergeet niet; jouw vrijheid om je mening op zeer grove wijze te uiten is niet onze verplichting die mening te publiceren. Wil je perse doelbewust schoffere, doe dat dan onder je eigen persoonlijke naam én draag zelf de verantwoordelijkheid door het op je eigen site of social te zetten.
FOK! is altijd een plek geweest waar we er trots op zijn dat IEDEREEN welkom is. Laten we dat vooral zo houden en laten we de boel wat gezelliger houden. De wereld is al somber genoeg.
En Let's make FOK! great again!
Lees je mee @:Ali_boo
Dit antwoord haakt natuurlijk niet in op mijn punt, maar inderdaad ook mensen met genderdysforie verdienen natuurlijk zorg en begeleiding. Dat staat buiten kijf.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Genderdysforie verdient dezelfde aandacht als depressie namelijk zorg op maat.
Het is werkelijk hallucinant dat we zover gezonken zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Depressie vraagt de nodige aandacht, waarbij mensen die hier aan lijden zorg en begeleiding krijgen om van het onbehagelijke en hopeloze gevoel af te komen. Dit is juist het tegenovergestelde bij mensen met genderdysforie, daar wordt het waanidee over hun eigen geslacht bevestigt en meer dan eens ook allerlei ingrijpende behandeling in gang gezet om de onjuiste perceptie van de realiteit bevestigen.
Dit zou je kunnen vergelijkingen met dat je tegen iemand met een zware depressie zegt, 'Spring maar hoor, het leven is hartstikke kut, jouw gevoelens zijn totaal te begrijpen'.
Ik zie daar nergens staan dat je niet zou mogen stellen dat er een natuurlijke aversie zou bestaan jegens het tot eunuch maken van kwetsbare jongetjes en mannen, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:56 schreef Jippie het volgende:
MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)
Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
• Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Racisme, discriminatie en persoonlijke aanvallen
Het is gebleken dat onder zowel users als crewleden het gevoel heerst dat er niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden, ondanks het feit dat er dagelijks honderden posts verwijderd worden. Racistisch en discriminerend taalgebruik zijn gewoonweg niet toegestaan in een haatdragende context, en het op persoonlijk vlak aanvallen van medeusers is dat óók niet. Dat is ook nooit toegestaan geweest, maar we zullen hier de komende tijd de teugels strakker op gaan trekken.
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.
Daaronder valt dus NIET het zelfgekozen -of veroorzaakte, zoals dik/dun, roken, drinken, geloof, welke baan je hebt enz. tenzij dit geldt als persoonlijke aanval richting de gesprekspartners op FOK! zelf. Je mag dus prima het katholieke geloof onzinnig of slecht vinden, om maar iets te noemen, maar niet een katholieke medeuser aanvallen op het feit dat hij katholiek is. Of vvd-er. Of een dikke, rokende kaalkop. Of een uitkeringstrekker. Of wat dan ook. Op het moment dat dat als manier wordt gebruikt om iemand aan te vallen of beledigen kan hierop gewoon worden ingegrepen, en kun je tegen bans aan lopen. We behandelen elkaar hier op respectvolle wijze en discussiëren op argumenten. Ook het direct uitschelden van medeusers voor nazi, fascist, racist, linkse wegkijker, wappie, tokkie, landverrader, bruinhemd, pedofiel etc is vanzelfsprekend niet toegestaan.
Je mening mag je hebben en tot op zekere hoogte bij ons uiten, maar wel altijd op een fatsoenlijke en respectvolle manier.
Belangrijk is dus waarom iemand iets zegt. De intentie is vanzelfsprekend belangrijker dan de volgorde van een paar letters. Het doel is om de boel weer wat gezelligheid en gemoedelijkheid te geven, zonder meningen die gewoon normaal zijn geformuleerd te weren. Dat laatste zou een discussie onmogelijk maken, en dat is voor een forum een beetje alsof je het water uit een zwembad laat lopen en dan zegt tegen mensen die binnen komen 'zwem ze!'.
Bedenk bij alles wat je post vooraf
- kan ik dit vriendelijker verwoorden?
- is wat ik schrijf legaal?
En vergeet niet; jouw vrijheid om je mening op zeer grove wijze te uiten is niet onze verplichting die mening te publiceren. Wil je perse doelbewust schoffere, doe dat dan onder je eigen persoonlijke naam én draag zelf de verantwoordelijkheid door het op je eigen site of social te zetten.
FOK! is altijd een plek geweest waar we er trots op zijn dat IEDEREEN welkom is. Laten we dat vooral zo houden en laten we de boel wat gezelliger houden. De wereld is al somber genoeg.
En Let's make FOK! great again!
Waar ben je in mee bezig?quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:56 schreef Jippie het volgende:
quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waar ben je in mee bezig?
De regels die je nu quote, waar ik mee bekend ben, was hier een lange tijd gewoon mod remember.
Daarin staat niet dat het verminken van kinderen niet benoemd mag worden omdat het onder laster en smaad zou vallen
Jij verzint dit ter plekke erbij en verschuilt je achter de regels om je actie te rechtvaardigen
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens staan dat je niet zou mogen stellen dat er een natuurlijke aversie zou bestaan jegens het tot eunuch maken van kwetsbare jongetjes en mannen, bijvoorbeeld.
Het doet me goed dat je dit benadrukt want dat was mij uit de eerdere discussie niet duidelijk geworden , dan zijn we het op dat punt wel met elkaar eens.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit antwoord haakt natuurlijk niet in op mijn punt, maar inderdaad ook mensen met genderdysforie verdienen natuurlijk zorg en begeleiding. Dat staat buiten kijf.
Nee jij koppelde het transgenderzijn aan het misbruik van kinderen, dat beschouw ik als smaad en laster vandaar verwijderd.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad het eindresultaat zijn van op vergelijkbare wijze meegaan in hun waanzin, bijzonder dat mensen dat bij andere stoornissen lijken in te kunnen zien.
Als mijn nichtje zichzelf ziet als eenhoorn of zeemeermin en haar ouders haar vervolgens voorzien van een hoorn of haar benen aan elkaar laten naaien om haar levensgeluk te vergroten ziet iedereen het probleem.
Als ze mijn neefje chemisch ( of zelfs fysiek! ) laten castreren is het ineens smaad en laster om het als onwenselijk te omschrijven.
Wat is dat eigenlijk, een vrouw?quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan zou ik mij eens verdiepen in de seksuele beleving van een vrouw, hemelsbreed verschil.
Dat klinkt als een stropop van jewelste.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee jij koppelde het transgenderzijn aan het misbruik van kinderen, dat beschouw ik als smaad en laster vandaar verwijderd.
Bijzonder om dat te halen uit mijn bericht.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee jij koppelde het transgenderzijn aan het misbruik van kinderen, dat beschouw ik als smaad en laster vandaar verwijderd.
https://www.nytimes.com/2(...)ender-teenagers.htmlquote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
En om het bij de Amerikaanse politiek te houden waar Republikeinse politici gretig gebruik maken van de misinformatie die op social media en alternatieve bronnen wordt verspreid gaat DeSantis zover dat hij artsen wil vervolgen die minderjarigen opereren:
[ twitter ]
Hij vergeet daarbij te vertellen dat de daadwerkelijke lichamelijke transitie door operatie sws pas vanaf 18 jaar kan volgens de wet. Gewoon een populistische uitspraak dus om stemmen te winnen onder het domvolk![]()
En ja dat woord gebruik ik vaak om mensen aan te duiden die een mening hebben zonder zich te verdiepen in de feiten en zich laten gebruiken door populistische politici als Trump en DeSantis.
Als borsten er met 13 af kunnen dan moet een piemel ook wel kunnen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:34 schreef QuidProJoe het volgende:
Wanneer is een kind eigenlijk oud genoeg om te bepalen wanneer er een piemel op of af moet?
dan moet je duidelijker verwoorden wat je dan wel bedoelt, overigens vinden transitieoperaties pas na 18 jaar plaats in Nederland dan spreek je niet meer van kinderen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Bijzonder om dat te halen uit mijn bericht.
Ik koppel weerstand tegen het transgenderverhaal zoals het nu is aan een natuurlijke aversie tegen hoe men deze kwetsbare mensen en kinderen meent te moeten behandelen, namelijk door mee te gaan in hun waanbeelden - tot extreme verminking aan toe.
Ik reageer nota bene rechtstreeks op iemand die zich niet kan voorstellen waarom de huidige "behandelingen" voor deze mensen zoveel weerstand oproepen.
Ik citeer expliciet een post waarin iemand het heeft over weerstand tegen de "behandelingen" die men tegenwoordig heeft voor de kwetsbare mensen, kinderen in het bijzonderquote:Op zondag 16 oktober 2022 16:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
dan moet je duidelijker verwoorden wat je dan wel bedoelt, overigens vinden transitieoperaties pas na 18 jaar plaats in Nederland dan spreek je niet meer van kinderen.
Je benoemde
Waarschijnlijk vanwege de natuurlijk aversie tegen het misbruiken en mishandelen van kwetsbare mensen, kinderen in het bijzonder.
Nu noem je het meegaan in waandenkbeelden?
Mijn punt is duidelijk.
Nogmaals mijn punt is duidelijk, geen koppeling van het misbruiken en mishandelen van kinderen aan genderdysforie. Als je het anders bedoelt, formuleer het dan anders.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik citeer expliciet een post waarin iemand het heeft over weerstand tegen de "behandelingen" die men tegenwoordig heeft voor de kwetsbare mensen, kinderen in het bijzonder
Gelukkig kun je dat alleen uit mijn oorspronkelijke bericht halen met spectaculaire mentale gymnastiek.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nogmaals mijn punt is duidelijk, geen koppeling van het misbruiken en mishandelen van kinderen aan genderdysforie. Als je het anders bedoelt, formuleer het dan anders.
Je punt is helemaal niet duidelijk. Neem anders verantwoordelijkheid voor je eigen fouten en fantasie. Ga in op wat er daadwerkelijk wordt geschreven in plaats van wat je zelf wilt lezen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nogmaals mijn punt is duidelijk, geen koppeling van het misbruiken en mishandelen van kinderen aan genderdysforie. Als je het anders bedoelt, formuleer het dan anders.
Nogmaals, mijn punt is duidelijk.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Gelukkig kun je dat alleen uit mijn oorspronkelijke bericht halen met spectaculaire mentale gymnastiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |