abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206286891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Poetin heeft niks te willen, ranzige dictator dat het is.
En door exact deze mening, die door Biden wordt gedeeld, is Poetin dus Oekrane binnengevallen.
pi_206286895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even de feiten op een rij.

- Poetin gaf in december 2021 een ultimatum, waarin hij zei dat hij Oekrane zou binnenvallen als er niet aan bepaalde voorwaarden werd voldaan, voornamelijk eisen met betrekking tot NAVO bases in Europa.
Dat zijn geen feiten, dat was een eis. Eentje die geen enkele basis had.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206286897
quote:

[..]

- Poetin gaf in december 2021 een ultimatum, waarin hij zei dat hij Oekrane zou binnenvallen als er niet aan bepaalde voorwaarden werd voldaan, voornamelijk eisen met betrekking tot NAVO bases in Europa.
Dan mag de Navo vast ook wel echt gaan mee doen toch?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:51:37 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206286902
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
En door exact deze mening, die door Biden wordt gedeeld, is Poetin dus Oekrane binnengevallen.
Klopt, en deze inval gaat de ondergang worden van Poetin en Rusland.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:51:39 #105
8781 crew  Frutsel
pi_206286904
quote:

[..]

Poetin is in 2014 de Oekraine al binnen gevallen hoor nadat in 2008 het uitdelen van Russische paspoortjes op de Krim al op grote schaal aan de gang was wat zes jaar later leidde tot illegale annexatie.

Dat Russische spelletje zien we overal

Maar goed, been there, done that... tegen beter weten in
pi_206286911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klopt, en deze inval gaat de ondergang worden van Poetin en Rusland.
Oh, dat geloof ik ook hoor. En ik zit daar totaal niet mee. Waar ik wel mee zit is het misrepresenteren van feiten en het stellen van vragen die al lang niet meer gevraagd hoeven te worden.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:52:47 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206286915
quote:

[..]
Is dit een feit?
Huilen dan.
pi_206286931
quote:

[..]

En daarmee is Poetin dus de enige agressor in dit verhaal.
Moskou heeft geen ruk te maken bij welke kliek Kiev wenst te horen. Poetin leeft in vergane tijden. Oekrane en Rusland zijn geen onderdeel meer van dezelfde staat. Poetin heeft alleen wat te eisen omtrent Ruslands eigen grenzen, en wat daarbinnen valt. Niet minder, maar zeker niet meer.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206286932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Oh, dat geloof ik ook hoor. En ik zit daar totaal niet mee. Waar ik wel mee zit is het misrepresenteren van feiten en het stellen van vragen die al lang niet meer gevraagd hoeven te worden.
Dat is iets wat jij nu juist doet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206286943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Poetin is in 2014 de Oekraine al binnen gevallen hoor nadat in 2008 het uitdelen van Russische paspoortjes op de Krim al op grote schaal aan de gang was wat zes jaar later leidde tot illegale annexatie.
Die paspoortjes was Rusland al sinds 1991 aan het uitdelen.

Dat was namelijk onderdeel van de afspraken tussen de voormalige Soviet landen: dat iedere Rus die ooit door Stalin naar buiten Rusland gedeporteerd was, zou mogen blijven wonen waar hij woonde, maar wel een (speciaal) Russisch paspoort kon aanvragen en Rusland om bescherming kon vragen als hij gediscrimineerd werd vanwege zijn etnische achtergrond.

En alle voormalige Soviet landen gingen daar mee akkoord, ook Oekrane.
pi_206286947
quote:

[..]
Weet je dat zeker? Ik denk namelijk dat Poetin Oekraine binnen is gevallen om Rusland zijn oude grenzen te geven en de krimp van de bevolking een halt toe te roepen.

Maar als jij denkt dat Poetin als een klein kind reageert op de meningen van anderen....tja. Dan is het nog erger gesteld met Rusland dan we al dachten.
pi_206286951
twitter

Ah.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:57:26 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206286970
In Den Haag ook een tank voor de ambassade aub _O_

twitter
pi_206286973
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:55 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat was namelijk onderdeel van de afspraken tussen de voormalige Soviet landen: dat iedere Rus die ooit door Stalin naar buiten Rusland gedeporteerd was, zou mogen blijven wonen waar hij woonde, maar wel een (speciaal) Russisch paspoort kon aanvragen en Rusland om bescherming kon vragen als hij gediscrimineerd werd vanwege zijn etnische achtergrond.

Mag ik even opmerken dat bij het verdrag van Boedapest Rusland ook akkoord ging met de grenzen van Oekraine waar de Krim onder viel, als je het ene verdrag wel een halszaak vind wat nageleefd moet worden dan onderschrijf je toch ook dat Poetin met de overname van de Krim al Oekraine de oorlog verklaarde?
pi_206286986
quote:

[..]
Uh nee, hoe kom je aan die onzin?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206286989
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is dit een feit?
Ik weet niet precies welk feit je bedoelt, maar Biden vindt Poetin een smerige dictator (https://www.cnbc.com/2022(...)lf-a-world-away.html) en heeft Rusland in niks toegegeven (https://www.washingtonpos(...)meeting-nato-ukraine), waarna Biden terug keerde en zei dat een Russische inval zeker was (https://abcnews.go.com/Po(...)ys/story?id=82954609).
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:00:41 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206286993
quote:

[..]

Nou en? Zijn klachten zijn ongegrond en daarmee zijn ultimatum.

Wanneer heeft een Westers land iets vergelijkbaars gedaan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206286997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik weet niet precies welk feit je bedoelt, maar Biden vindt Poetin een smerige dictator (https://www.cnbc.com/2022(...)lf-a-world-away.html) en heeft Rusland in niks toegegeven (https://www.washingtonpos(...)meeting-nato-ukraine), waarna Biden terug keerde en zei dat een Russische inval zeker was (https://abcnews.go.com/Po(...)ys/story?id=82954609).
Dan nog is het enkel Putin kwalijk te nemen dat hij een ander land binnen viel.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:01:50 #119
pi_206287002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat is wat jij de hele tijd doet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:02:21 #120
8781 crew  Frutsel
pi_206287008
quote:

[..]

Klopt, maar nadien ging het hard met die paspoortjes en heeft Rusland zijn buitenlandpolitiek aangepakt om Russische belangen en burgers actief te gaan beschermen.

Daarnaast zijn in 1994 en 1997 akkoorden gesloten waarbij de landsgrenzen van de Oekrane nogmaals werden vastgesteld en ook daar ging Rusland mee akkoord. Daaronder viel ook de Krim.
Sevastopol was een aparte deal mee, inclusief het gebruik van de basis maar uiterlijk 2010 zou dat overgedragen worden ware het niet dat er met de 'nieuwe', pro-Russiche leider, een andere deal werd gesloten waardoor dat uitgesteld zou worden volgens mij
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:02:37 #121
pi_206287012
quote:
En die fout word nu hersteld.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:04:28 #122
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206287029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Ik denk namelijk dat Poetin Oekraine binnen is gevallen om Rusland zijn oude grenzen te geven en de krimp van de bevolking een halt toe te roepen.

Maar als jij denkt dat Poetin als een klein kind reageert op de meningen van anderen....tja. Dan is het nog erger gesteld met Rusland dan we al dachten.
Ik denk dat Poetin Oekrane is binnengevallen om zijn machtspositie te versterken. En dan verkoopt dat praatje over het in ere herstellen van grenzen en historische fouten rechtzetten goed. Maar ja, dan moet je wel winnen.

Poetin's grootste angst is een democratische revolutie (zoals in... jawel: Oekrane). Want stel je eens voor wat voor gekke ideen al die Russen kunnen krijgen wanneer ze zien dat het hun broeders in Oekrane het op werkelijk alle vlakken beter hebben. Wat zou er gebeuren als Russen vrij konden stemmen en er ook echt wat te kiezen was? Zouden ze de regerende elite, die zich al decennia verrijkt door schaamteloos in de schatkist te graaien, laten zitten? Wat zou er gebeuren wanneer het land een functionerende rechtstaat had? Zou diezelfde elite de rechtszaken aangespannen tegen hen voor zaken als onderdrukking, fraude, corruptie en de moorden op Kremlincritici overleven? Ik bedoel maar... hoog tijd dus om twee vliegen in n klap te slaan: de opbloeiende Oekraense democratie in de kiem smoren en ondertussen inspelen op de nostalgische onderbuikgevoelens aangaande het uiteenvallen van het Groot-Russische rijk.

Maar goed, ik leer hier net dat Poetin dit avontuurtje begonnen is omdat Biden hem een ranzige dictator vindt. Kan ook.
Huilen dan.
pi_206287036
quote:

[..]
En in al deze punten had c.q. kreeg Biden gelijk.
(Misschien is-ie toch minder seniel dan dat-ie overkomt.)

Oekrane is gewoon een soeverein land, sinds het verdrag van Boedapest.
Dus oprotten met die Russische legers.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206287037
De eerste IRIS-T is aangekomen. Drie lanceerders, vierentwintig raketten paraat.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:06:29 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206287039
quote:

[..]
Ik weet niet precies welk feit je bedoelt,
Dat Rusland Oekrane binnengevallen is omdat mensen, waaronder Biden, hem een smerige dictator vinden. Dat is namelijk wat jij stelt.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')