abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:19:03 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206283723
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:14 schreef YStec het volgende:

[..]
Je veronderstelt rationaliteit.

Maar dat is er niet, er is een gewenste uitkomst, goedkop gas en bezine, en vanaf dat punt is het louter terug redeneren hoe dat te realiseren.

En is vuur dan nat en water heet, om dat te realiseren, dan is vuur nat en water heet.
pi_206283765
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
:D Het gaat niet bij één winter bijven hoor. We gaan hele barre tijden tegemoet.
Weet je dat zeker? Rusland is nu wel heel erg rap de escalatieladder op aan het sprinten voor een land dat nog de capaciteit heeft om het lang vol te houden. Misschien doen ze dat wel om nog snel een wapenstilstand en onderhandelingen af te dwingen voordat in januari heel Oekraïne bezaaid is met doodgevroren en uitgehongerde Russen.
pi_206283788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De landen die achter Rusland staan zijn echter niet in staat Rusland van moderne wapensystemen, (high-tech) consumentenprodukten enz. te voorzien.
Nee klopt, dat is een probleem voor Rusland. En zelf produceren is ook lastig vanwege de boycotten op halfgeleiders en andere onderdelen.

Hoewel Iran wel een hele lading drones geleverd aan Rusland, dat is toch best high tech. China zou het ook kunnen als het zou willen, maar die wil het westen niet teveel voor het hoofd stoten.
pi_206283794
quote:

[..]
:D Het gaat niet bij één winter bijven hoor. We gaan hele barre tijden tegemoet.
Nee hoor. Mijn energiecontract loopt tot 2026.

En daarbij denk ik dat het conflict volgend jaar wel beslecht wordt. Een van de partijen is dan wel klaar met vechten, en dan gaat er een hoop energie zitten in normalisatie van relaties en kan de kraan weer open. (En hopelijk het steunen van de Westers gezinde Russische bevolking in de burgeroorlog aldaar)
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:26:36 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206283797
quote:

[..]
Minder lang en minder bar dan wanneer we Poetin lekker laten doen waar 'ie zin in heeft.
Huilen dan.
pi_206283808
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Rusland is nu wel heel erg rap de escalatieladder op aan het sprinten voor een land dat nog de capaciteit heeft om het lang vol te houden. Misschien doen ze dat wel om nog snel een wapenstilstand en onderhandelingen af te dwingen voordat in januari heel Oekraïne bezaaid is met doodgevroren en uitgehongerde Russen.
Ja, dus? Daar krijgen wij het niet warmer of kouder van in Europa.

Het gas stroomt vrolijk onze kant op. Tot het dat niet meer doet. De Russen vinden het maar wat grappig dat Europa beiden kanten in deze oorlog financiert.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206283815
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Minder lang en minder bar dan wanneer we Poetin lekker laten doen waar 'ie zin in heeft.
Nee, waarschijnlijk niet. Maar dat vind ik dan weer minder belangrijk, dan maar iets langer kut met een eventueel daadwerkelijke oplossing.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:29:38 #158
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_206283825
Gewoon wat BUK’ies heen sturen en en luchtafweergeschut. Ben wel een beetje klaar met die Vladimir.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_206283840
twitter
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:35:03 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206283870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:31 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kijk, dít is nou een escalatie.

Maar nee hoor, boehoe het Westen escaleert :'(
Gooi jezelf weg en ga een kruisraket koppen :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:36:25 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206283878
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja, dus? Daar krijgen wij het niet warmer of kouder van in Europa.

Het gas stroomt vrolijk onze kant op. Tot het dat niet meer doet. De Russen vinden het maar wat grappig dat Europa beiden kanten in deze oorlog financiert.
De Russen vinden het bijzonder niet grappig dat ze hun grootste afnemer kwijt zijn. Naar mijn weten stroomt er momenteel ook bijzonder weinig gas deze kant uit en wordt er met man en macht gewerkt om volgend jaar gewoon zonder te kunnen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:42:05 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206283925
Is er weer sprake van opsec? Er worden de hele ochtend al raketten afgeschoten blijkbaar, maar ik zie nog weinig beelden van de impact hiervan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206283937
quote:

[..]
Die kant kan het inderdaad opgaan als 'we' fragmenteren, gaan aarzelen en geen besluit weten te nemen.

Het verbaast me dat we na maanden nog steeds eensgezind staan tegenover Rusland. Maar juist nu is het doorpakken, en niet twijfelen of aarzelen.

Rusland wil niet stoppen, zelfs niet na nederlaag na nederlaag. Prima. Dan moeten we er maar voor zorgen dat ze compleet uit Oekraïne worden geschopt. Ergo: de terugtrekking van de Russen uit Oekraïne versneller door ze te blijven steunen en nog betere wapens te geven, zodat het maar bij één winter blijft.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:44:24 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206283953
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:51 schreef ExTec het volgende:

Wat zeg je nou eigenlijk?

Dat het allemaal niet waar is? :)
Nee dat zeg ik niet. Ik stel die zg. "dagenlange planning" ter discussie aangezien dat helemaal niet zo lang hoeft te duren.

Dat de Russen waardeloos zijn in dynamic targetting waren we al geruime tijd achter maar dat is dit niet.
pi_206283962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De Russen vinden het bijzonder niet grappig dat ze hun grootste afnemer kwijt zijn. Naar mijn weten stroomt er momenteel ook bijzonder weinig gas deze kant uit en wordt er met man en macht gewerkt om volgend jaar gewoon zonder te kunnen.
Zelden hebben ze zoveel winst gemaakt. En het gas, al is het weinig, stroomt nog steeds hoor.

https://www.reuters.com/b(...)er-nears-2022-10-11/

https://www.bruegel.org/dataset/european-natural-gas-imports
[..]
pi_206283967
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Zoals je het schrijft, lijkt het alsof de EU dat met plezier doet.

Dat is echter niet zo, de afhankelijkheid op Russische brandstoffen wordt minder en minder. We gaan onherroepelijk terug op alternatieven.

Dus ja, het klopt dat Rusland nog steeds betaald wordt door Rusland, maar dat wordt minder en minder, en hopelijk stopt het in z'n geheel.

De Russen mogen lachen, maar ze zullen al heel snel genoeg huilen.
pi_206283978
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:42 schreef YStec het volgende:

[..]
Die kant kan het inderdaad opgaan als 'we' fragmenteren, gaan aarzelen en geen besluit weten te nemen.

Het verbaast me dat we na maanden nog steeds eensgezind staan tegenover Rusland. Maar juist nu is het doorpakken, en niet twijfelen of aarzelen.

Rusland wil niet stoppen, zelfs niet na nederlaag na nederlaag. Prima. Dan moeten we er maar voor zorgen dat ze compleet uit Oekraïne worden geschopt. Ergo: de terugtrekking van de Russen uit Oekraïne versneller door ze te blijven steunen en nog betere wapens te geven, zodat het maar bij één winter blijft.
We zullen jaren nodig hebben om echt niet meer afhankelijk te zijn wat Russisch gas. Of er nou wel of geen Rus meer te vinden is in Oekranie.
[..]
pi_206283997
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik stel die zg. "dagenlange planning" ter discussie aangezien dat helemaal niet zo lang hoeft te duren.

Dat de Russen waardeloos zijn in dynamic targetting waren we al geruime tijd achter maar dat is dit niet.
Hoe kan je nou waardeloos zijn in iets wat je niet wilt en probeert?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206284003
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Zelden hebben ze zoveel winst gemaakt. En het gas, al is het weinig, stroomt nog steeds hoor.

https://www.reuters.com/b(...)er-nears-2022-10-11/

https://www.bruegel.org/dataset/european-natural-gas-imports
Ik snap niet zo waar je heen wil.

De EU neemt gecalculeerde stappen, omdat het zich niet te veel in eigen voet wil schieten. Het alternatief - in één keer stoppen met gas uit Rusland te halen - is namelijk nogal destructief voor de EU, en dat helpt Oekraïne niet en onszelf niet.

De huidige methode is helaas de beste manier, om het evenwicht in de EU zelf niet te verstoren.
pi_206284041
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:49 schreef YStec het volgende:

[..]
Ik snap niet zo waar je heen wil.

De EU neemt gecalculeerde stappen, omdat het zich niet te veel in eigen voet wil schieten. Het alternatief - in één keer stoppen met gas uit Rusland te halen - is namelijk nogal destructief voor de EU, en dat helpt Oekraïne niet en onszelf niet.

De huidige methode is helaas de beste manier, om het evenwicht in de EU zelf niet te verstoren.
Je tweede alinea, dat is het punt. Men lijkt soms te denken dat we nu al zonder gas kunnen en als we deze winter overleven alle problemen in dat opzicht opgelost zullen zijn. Terwijl deze winter slechts het begin zal zijn.
[..]
pi_206284052
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:46 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
We zullen jaren nodig hebben om echt niet meer afhankelijk te zijn wat Russisch gas. Of er nou wel of geen Rus meer te vinden is in Oekranie.
Oh?

Zolang je er genoeg geld tegenaan gooit, ben je er zo. LNG is een alternatief, maar kost meer, bijvoorbeeld.

Een andere optie is de landen dat nu een goede alternatief kunnen zijn, maar dat niet volledig kunnen benutten omdat Rusland dan boos wordt, bijstaan. Azerbaidzjan en Kazachstan, bijvoorbeeld.

We hebben onszelf afhankelijk gemaakt van Rusland omdat dat de makkelijkste en goedkoopste optie is. Niet omdat er geen andere mogelijkheden zijn.

En aangezien we nu zien wat die afhankelijk betekent, is geld geen probleem meer. ZOLANG DE EU MAAR ALS ÉÉN GEHEEL BLIJFT OPEREREN.
pi_206284082
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je tweede alinea, dat is het punt. Men lijkt soms te denken dat we nu al zonder gas kunnen en als we deze winter overleven alle problemen in dat opzicht opgelost zullen zijn. Terwijl deze winter slechts het begin zal zijn.
Het begin van wat?!

Je denkt echt dat de EU geen oplossing heeft voor olie en gas binnen één jaar?!

Als het moet, wordt Spanje beter aangesloten op het Europese gaspijpleiding, en gaan we ons focussen op gas vanuit Afrika.

Echt, de EU heeft het voordeel dat het met geld kan smijten. Dan zijn er plotseling wel oplossingen te bedenken.
pi_206284088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:52 schreef YStec het volgende:

[..]
Oh?

Zolang je er genoeg geld tegenaan gooit, ben je er zo. LNG is een alternatief, maar kost meer, bijvoorbeeld.

Een andere optie is de landen dat nu een goede alternatief kunnen zijn, maar dat niet volledig kunnen benutten omdat Rusland dan boos wordt, bijstaan. Azerbaidzjan en Kazachstan, bijvoorbeeld.

We hebben onszelf afhankelijk gemaakt van Rusland omdat dat de makkelijkste en goedkoopste optie is. Niet omdat er geen andere mogelijkheden zijn.

En aangezien we nu zien wat die afhankelijk betekent, is geld geen probleem meer. ZOLANG DE EU MAAR ALS ÉÉN GEHEEL BLIJFT OPEREREN.
Geld geen probleem meer? Vraag dat maar aan de gemiddelde Nederlandse burger, nu en anders wel over een paar maanden.

We hebben ons afhankelijk gemaakt van Rusland omdat er veel geld te verdienen viel.
[..]
  Forum Admin dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:57:27 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206284100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:52 schreef YStec het volgende:

[..]
Oh?

En met die laatste zin snij je een goed punt aan. De pipos die voor een nexit zijn, zoek maar eens door waarom ze dat vinden.

Er zijn maar een paar partijen gebaat bij een verdeeld Europa/nato. Je moet er toch niet aan denken dat we nu geen eu en nato hadden gehad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206284101
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:55 schreef YStec het volgende:

[..]
Het begin van wat?!

Je denkt echt dat de EU geen oplossing heeft voor olie en gas binnen één jaar?!

Als het moet, wordt Spanje beter aangesloten op het Europese gaspijpleiding, en gaan we ons focussen op gas vanuit Afrika.

Echt, de EU heeft het voordeel dat het met geld kan smijten. Dan zijn er plotseling wel oplossingen te bedenken.
We zullen het gaan meemaken.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')