SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Red Bull RB18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aston Martin AMR22SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McLaren MCL36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AlphaTauri AT03SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Williams FW44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrari F1-75 (17 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mercedes W13 (18 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpine 522 (21 februari)
Alfa Romeo C42 (27 februari)"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Dit is toch gewoon zoals tabloids werken? Zoveel mogelijk sensatie in de kop, de (mogelijke) nuance komt dan wel in het artikel zelf. Waarschijnlijk had Bild een vergelijkbare tekst neergezet als het Vettel of Schumacher ipv Lewis was geweest. En bij de Telegraaf zou het me ook niks verbazen als het andersom was geweestquote:![]()
Water drinken ipv RB.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:44 schreef Rianne84 het volgende:
Voortaan je eigen broodtrommel meenemen dus'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Deels eens, maar de boel blijft verzuurd daar. Die tabloids werken er enkel aan mee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon zoals tabloids werken? Zoveel mogelijk sensatie in de kop, de (mogelijke) nuance komt dan wel in het artikel zelf. Waarschijnlijk had Bild een vergelijkbare tekst neergezet als het Vettel of Schumacher ipv Lewis was geweest. En bij de Telegraaf zou het me ook niks verbazen als het andersom was geweest"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Kleine overtreding Red Bull; wereldtitel Max Verstappen niet in gevaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:46 schreef Marcoss het volgende:
En bij de Telegraaf zou het me ook niks verbazen als het andersom was geweest
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Kleine overtreding Red Bull; wereldtitel Max Verstappen niet in gevaar.
Wel fijn dat ze dat zo overzichtelijk houden dan..quote:Red Bull zou in 2021 ook niet te veel hebben uitgegeven aan de ontwikkeling van de auto. Wel zijn er fouten gemaakt wat andere zaken betreft, zoals catering en ziekteverzuim. Dat klinkt als klein bier, maar op de fabriek van Red Bull in Milton Keynes krijgen meer dan 1000 werknemers dagelijks een gratis lunch. Sommige werknemers vallen niet onder het budgetplafond, anderen weer wel.![]()
Fouten gemaakt, en weer door."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Als zelfs de Bild Zeitung het heeft over "Veel ophef om weinig" dan is er niet veel aan de hand.
https://www.bild.de/sport(...)a-81565756.bild.html"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Oftewel, de gratis lunch verplaatsen naar Red Bull Catering en financieel daaronder laten vallen, en het probleem is grotendeels opgelostquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[..]
Wel fijn dat ze dat zo overzichtelijk houden dan..![]()
Die hadden het vast ook anders opgeschreven als er een Duitse coureur bij betrokken was geweestquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Als zelfs de Bild Zeitung het heeft over "Veel ophef om weinig" dan is er niet veel aan de hand.
https://www.bild.de/sport(...)a-81565756.bild.html
Maar er is inderdaad niet zoveel aan de hand.. lijkt me wel dat je vanuit de FIA beter moet nadenken over wat je onder de budgetcap laat vallen en wat niet. Dit lijkt wat dat betreft wel heel random te zijn.![]()
olavjequote:Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Als het echt komt doordat RBR personeel dagelijks van gratis eten voorziet en dure feestjes geeft dan is wat wel humor.![]()
oh wat een treincrash weerquote:Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Maar daarom kan RB als die goede mensen aannemen!quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:05 schreef franske19 het volgende:
Als het echt komt doordat RBR personeel dagelijks van gratis eten voorziet en dure feestjes geeft dan is wat wel humor.![]()
RN365 vindt puntenaftrek nog een optie
https://racingnews365.nl/(...)aftrek-nog-een-optieTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Uiteraard. Want clickbait.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:08 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)aftrek-nog-een-optie![]()
Ga maar eens de Britse autosportfora op, daar denken ze er heel anders over. Daar wordt alweer blind geroepen dat Red Bull gewoon uit zowel 2021 als 2022 geschrapt moet wordenquote:
![]()
![]()
nee dat staat dus in de regelsquote:Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Maargoed, nu is wel de vraag wie zoveel uit heeft gegeven an catering.
Heeft Max teveel frikandellen besteld???Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Er wordt gezegd dat er geen groot onderzoek komt, dan is zo'n zware straf echt onmogelijk, lijkt me. Dat doe je misschien enkel als het 100% bewust gebeurd is en daar kom je zonder verder onderzoek toch niet achter.quote:![]()
Met zoveel werknemers die allemaal gratis lunch krijgen elke dag, gaat het wel hard!quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Heeft Max teveel frikandellen besteld???![]()
Ca 1000 medewerkers een jaar lang gratis lunch zit al snel tussen de 1 a 2 miljoen euro.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Heeft Max teveel frikandellen besteld???No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Het is een van de mogelijkheden al verwacht ik niet dat dat gebeurt. Hooguit een boete.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:08 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)aftrek-nog-een-optieNo Dyson Barrier is going to stop me!
De worstenbroodjes en frikandellen voor Jos stuurde ze over de limiet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Voortaan moeten ze dus hun eigen boterhammetjes meenemenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ca 1000 medewerkers een jaar lang gratis lunch zit al snel tussen de 1 a 2 miljoen euro.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Eigenlijk wel raar dat ziekteverzuim en catering onder de budgetcap valt.
je auto wordt er niet beter vanTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Of laten betalen voor de lunch. Misschien kunnen ze dat nog met terugwerkende kracht doen om onder de cap te blijvenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voortaan moeten ze dus hun eigen boterhammetjes meenemen
No Dyson Barrier is going to stop me!
Ja en die neem ik sowieso niet serieus. Slechte verliezers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga maar eens de Britse autosportfora op, daar denken ze er heel anders over. Daar wordt alweer blind geroepen dat Red Bull gewoon uit zowel 2021 als 2022 geschrapt moet worden
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Zieke en hongerige engineers bouwen geen top-auto denk ikquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Maanvis het volgende:
je auto wordt er niet beter van![]()
![]()
klopt.. maar het is ook landspecifiek hoeveel geld je er als land aan uit gaat geven. in sommige landen wordt het uit belasting betaald, in sommige landen moet het bedrijf het betalen.. dus das dan niet eerlijk toch. Of verzekeringen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zieke en hongerige engineers bouwen geen top-auto denk ikTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het korten op het budget van 2023 lijkt me wel een passende straf. Een kampioenschap gaan ontnemen of dit jaar punten afpakken vind ik veel te overdreven.![]()
Eetlust van Yuki zwaar onderschatquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk niet dat de Financial Regulations het iets uit maakt wie het betaalt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt.. maar het is ook landspecifiek hoeveel geld je er als land aan uit gaat geven. in sommige landen wordt het uit belasting betaald, in sommige landen moet het bedrijf het betalen.. dus das dan niet eerlijk toch. Of verzekeringen?![]()
Olav heeft hier gelijk, dit moet ook uitgezocht worden.quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Dan hebben ze nooit Chinees gehaald.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Eetlust van Yuki zwaar onderschat![]()
Yuki Tsunomnomnom?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Eetlust van Yuki zwaar onderschat"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Lijkt me ook de enige juiste straf. Een boete doet geen pijn mits die van het budget af gaat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef PS. het volgende:
Het korten op het budget van 2023 lijkt me wel een passende straf. Een kampioenschap gaan ontnemen of dit jaar punten afpakken vind ik veel te overdreven.![]()
In Nederland telt lunch ook als salaris / secundaire arbeidsvoorwaarde.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Maanvis het volgende:
je auto wordt er niet beter van![]()
Kan niet eens, want puntenaftrek was bij 'minor' toch geen optie?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is een van de mogelijkheden al verwacht ik niet dat dat gebeurt. Hooguit een boete.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Juist wel. In het ene geval zijn het geen personeelskosten waar (door RBR) geld aan uitgegeven wordt en in het andere geval wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Financial Regulations het iets uit maakt wie het betaalt.
De eerste variant valt imho dus niet onder de budget cap en de tweede wel.No Dyson Barrier is going to stop me!
Jawel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan niet eens, want puntenaftrek was bij 'minor' toch geen optie?No Dyson Barrier is going to stop me!
Ik kijk uit naar de video van Rocketpoweredmohawk op youtubequote:Op maandag 10 oktober 2022 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga maar eens de Britse autosportfora op, daar denken ze er heel anders over. Daar wordt alweer blind geroepen dat Red Bull gewoon uit zowel 2021 als 2022 geschrapt moet worden
![]()
een voorbeeldje:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Daar betaal ik anders zelf voor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Adames het volgende:
[..]
In Nederland telt lunch ook als salaris / secundaire arbeidsvoorwaarde.No Dyson Barrier is going to stop me!
Tenzij die van het budget af gaatquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook de enige juiste straf. Een boete doet geen pijn mits die van het budget af gaat.Wie dit leest is gek![]()
Volgens mijn bronnen zou dat betekenen dat Alonso er 3 bonus krijgt en Button n.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Sked het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze de vier titels van Vettel moeten afpakken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het team kan dus beter voortaan Bull-it drinken, veel goedkoper dan Red Bull. Zelfs zoveel goedkoper dat ze dan makkelijk binnen het budget blijven.![]()
ik ben benieuwd wat de straf voor RB gaat zijn. Hooguit een boete of een tik op de vingers lijkt me.
Naast het onderzoek naar het lek binnen de FIAAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Heeft dat niet te maken met de functies die die mensen bekleden? De lunch van de schoonmaker telt niet mee, die van Adrian Newey wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Juist wel. In het ene geval zijn het geen personeelskosten waar (door RBR) geld aan uitgegeven wordt en in het andere geval wel.
De eerste variant valt imho dus niet onder de budget cap en de tweede wel.
Wie dat betaalt maakt dan niet uit, wat het kost wel.
Heb geen zin om in die regels te duiken, dus puur mijn aanname.![]()
Benieuwd of dit met de Britse common law in de hand nog strafrechtelijke gevolgen gaat hebben voor Verstappen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
hangt een beetje van de overtreding af, als het echt de catering is dan lijkt me een boete genoegquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef PS. het volgende:
Na nog geen 30 seconde ben ik al fanquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar de video van Rocketpoweredmohawk op youtube
een voorbeeldje:![]()
![]()
Dat laatste is nog veel belangrijker.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd wat de straf voor RB gaat zijn. Hooguit een boete of een tik op de vingers lijkt me.
Naast het onderzoek naar het lek binnen de FIA"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Gratis lunch* en dus belasting.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar betaal ik anders zelf voor.
Wij hadden daarom ook eigen bijdrage.![]()
Top 3 personeel is uitgesloten, de rest van het F1 personeel valt onder de budget cap.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heeft dat niet te maken met de functies die die mensen bekleden? De lunch van de schoonmaker telt niet mee, die van Adrian Newey wel.
Wie dat betaalt maakt dan niet uit, wat het kost wel.
Heb geen zin om in die regels te duiken, dus puur mijn aanname.No Dyson Barrier is going to stop me!
Die man is geweldig. Hij is alleen niet erg op tijd. We wachten nog steeds op samenvatting Singapore.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Na nog geen 30 seconde ben ik al fan![]()
De bron is belangrijker dan de overtredingquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Olav heeft hier gelijk, dit moet ook uitgezocht worden.![]()
Dit zou nooit uit zijn mond gekomen zijn als Mercedes en paar miljoen teveel uitgegeven zou hebben![]()
'Catering' is natuurlijk niet relevant. Budget is budget en of je daarvan een nieuwe vleugel ontwikkelt of je crew 10x per jaar bij Heston Blumenthal laat eten is niet relevant.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt een beetje van de overtreding af, als het echt de catering is dan lijkt me een boete genoegIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Waarschijnlijk moet hij 5 koeien betalen aan de lord mayor van Oopsie-daisy-in-the-fields ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef -XOR- het volgende:
Benieuwd of dit met de Britse common law in de hand nog strafrechtelijke gevolgen gaat hebben voor Verstappen.![]()
![]()
zou dat sick leave niet ook een deel gardening leave kunnen zijn, dus mensen die eigenlijk weg zijn maar nog wel op de payroll staan omdat ze niet ergens anders mogen beginnenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Top 3 personeel is uitgesloten, de rest van het F1 personeel valt onder de budget cap.![]()
natuurlijk is het wel relevant omdat het budgetcap bedoelt is voor de auto en ontwikkeling daarvanquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'Catering' is natuurlijk niet relevant. Budget is budget en of je daarvan een nieuwe vleugel ontwikkelt of je crew 10x per jaar bij Heston Blumenthal laat eten is niet relevant.![]()
Als dat zo is, dan is dat wel erg pijnlijk. Er is veel personeel door AM overgenomen namelijk ...quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou dat sick leave niet ook een deel gardening leave kunnen zijn, dus mensen die eigenlijk weg zijn maar nog wel op de payroll staan omdat ze niet ergens anders mogen beginnenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hmm, ik meen ergens gelezen te hebben dat dat anders zit. Maar vooruit, ik ga met je meequote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Top 3 personeel is uitgesloten, de rest van het F1 personeel valt onder de budget cap.![]()
![]()
Dat wordt enkel een bekertje water ‘s middags!quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef PS. het volgende:
Op zich wel grappig dit soort discussies over wat wel en niet binnen een budget past. Zoiets toepassen in een competetieve sport gaat toch nooit 100% goed, dat weet toch iedereen?![]()
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Zou niet weten waarom ik dat niet zou durven. Maar kijk er normaal ook nooit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:36 schreef beantherio het volgende:
Durft er momenteel nog iemand te kijken op de subreddit van Lewis Hamilton? Of op Twitter?![]()
Misschien moet Jay samen met zijn vrienden dan maar een 'Stop The Steal' rally houden voor het hoofdkantoor van de FIA, schijnt heel goed te werken.quote:![]()
natuurlijk maar dan is het toch wel frappant dat er maar 1 team overheen zitquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:36 schreef MoreDakka het volgende:
Op zich wel grappig dit soort discussies over wat wel en niet binnen een budget past. Zoiets toepassen in een competetieve sport gaat toch nooit 100% goed, dat weet toch iedereen?![]()
Zullen we eens niet kansloze Twitter idioten aandacht geven? Voegt niets toe aan dit topic.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zijn dat anonieme bronnen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen zou dat betekenen dat Alonso er 3 bonus krijgt en Button n.![]()
Dat had ik ook al. Subscribed.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Na nog geen 30 seconde ben ik al fan![]()
Ross brawn een kansloze twitteridioot? Dit is weer heel bijzonderquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zullen we eens niet kansloze Twitter idioten aandacht geven? Voegt niets toe aan dit topic.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Dat boeit mij dan weer niet zoveel eigenlijkquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat laatste is nog veel belangrijker.![]()
Sleutelwoord: fraudulentlyquote:
Maar goed, Lewis verdient hem dan ook niet door het cheaten middels track limits![]()
![]()
FIA beslist de straf en niet Ross Brawnquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ross brawn een kansloze twitteridioot? Dit is weer heel bijzonderFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Eigenlijk moeten de punten van dit jaar aan Hamilton gegeven worden, want die heeft ze dit jaar misgelopen door motivatieproblemen nav het gestolen kampioenschap van 2021.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Цой жив![]()
Een kleine fixquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sleutelwoord: fraudulently
Maar goed, Lewis verdient hem dan ook niet door het cheaten middels meerdere track limits
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Ze hadden gewoon net als een normale sport een strafmaat moeten vaststellen.
Alsof je in het voetbal buitenspel introduceert en de straf kan een doelpunt tegen, penalty, vrije trap of inworp zijn.![]()
Geabonneerdquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar de video van Rocketpoweredmohawk op youtube
een voorbeeldje:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Er was geen compleet onderzoek, er werd enkel onderzocht wat er door andere teams is aangegeven. Dit omdat het het eerste jaar van die nieuwe regels was. Staat in een bericht in het vorige topic.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar dan is het toch wel frappant dat er maar 1 team overheen zit
Dus dat er maar 1 team overheen gegaan zou zijn is nergens op gebaseerd.![]()
Het was een tweet van Planet F1. Van een uitspraak van Brawn die nogal breed in te vullen is: een overschrijding is niet perse "fraudulent".quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ross brawn een kansloze twitteridioot? Dit is weer heel bijzonder![]()
Twat Ross Brawn onder de naam Jay?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ross brawn een kansloze twitteridioot? Dit is weer heel bijzonder![]()
nee dat stond er nietquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Er was geen compleet onderzoek, er werd enkel onderzocht wat er door andere teams is aangegeven. Dit omdat het het eerste jaar van die nieuwe regels was. Staat in een bericht in het vorige topic.
Dus dat er maar 1 team overheen gegaan zou zijn is nergens op gebaseerd.![]()
Hoi, welkom in de wereld van de F1!quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Alsof je in het voetbal buitenspel introduceert en de straf kan een doelpunt tegen, penalty, vrije trap of inworp zijn.
![]()
![]()
In het voetbal is gelukkig nooit discussie. Al helemaal niet over financial fair play.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Alsof je in het voetbal buitenspel introduceert en de straf kan een doelpunt tegen, penalty, vrije trap of inworp zijn.![]()
Dat is dan beter vergelijkbaar jaquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:45 schreef Adames het volgende:
[..]
In het voetbal is gelukkig nooit discussie. Al helemaal niet over financial fair play.![]()
Real dat op basis van Financial Fair Play-richtlijnen van de UEFA de CL-titel van afgelopen jaar zou moeten inleveren, zie je het voor je?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:45 schreef Adames het volgende:
[..]
In het voetbal is gelukkig nooit discussie. Al helemaal niet over financial fair play.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
quote:Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik las 'submissions' als aangedragen mogelijke overtredingen, maar dit stuk heeft denk ik niets met deze zaak te maken. 'Submissions' zijn dan de stukken die de teams zelf hebben aangedragen om aan te tonen dat ze voldeden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:22 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
de 2e alinea hiervan vind ik toch een beetje vreemd![]()
Catering hoort gewoon bij het salaris, er moet (in Nederland althans) ook loonbelasting over worden betaald door de gebruikers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is het wel relevant omdat het budgetcap bedoelt is voor de auto en ontwikkeling daarvanWie dit leest is gek![]()
Dus alleen de ingezonden stukken van Redbull zelf zijn aanleiding voor het onderzoek?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:49 schreef Mano_ het volgende:
[..]
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik las 'submissions' als aangedragen mogelijke overtredingen, maar dit stuk heeft denk ik niets met deze zaak te maken. 'Submissions' zijn dan de stukken die de teams zelf hebben aangedragen om aan te tonen dat ze voldeden.Wie dit leest is gek![]()
Dat is nederland. Waar mr taxman in alles een belasting verzint.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Catering hoort gewoon bij het salaris, er moet (in Nederland althans) ook loonbelasting over worden betaald door de gebruikers.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jep.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dus alleen de ingezonden stukken van Redbull zelf zijn aanleiding voor het onderzoek?
Elementen zijn onderdeel van de discussie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom dan steeds de vraag "hoe wist de FIA hiervan?"quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
Elementen zijn onderdeel van de discussie.
Het komt rechtstreeks van Redbull zelf.Wie dit leest is gek![]()
waarvan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom dan steeds de vraag "hoe wist de FIA hiervan?"
Het komt rechtstreeks van Redbull zelf.![]()
Het gaat er toch juist om hoe de mensen buiten de FIA op de hoogte waren? Al vind ik dat zelf niet zo boeiendquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niemand heeft die vraag gesteld. De vraag die wordt gesteld is waarom Binotto en Toto er van af wisten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ja op de hoogte, ik meen dat Toto het over 10 miljoen overschrijding had of was dat een misquote van een Sun journalist?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gaat er toch juist om hoe de mensen buiten de FIA op de hoogte waren? Al vind ik dat zelf niet zo boeiend![]()
Nee, dat is het ook niet. Het is vooral boeiend voor de mensen aan de kant van het spectrum die in alles wat de FIA doet een samenwerking met Mercedes zien. En die zijn net zo roekiekoekoek als de Mercedes fans die constant roepen dat de FIA de kampioenschappen cadeau doet aan Verstappen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gaat er toch juist om hoe de mensen buiten de FIA op de hoogte waren? Al vind ik dat zelf niet zo boeiend
Natuurlijk is het raar dat ze het weten, maar er lopen zoveel dwarsverbanden tussen de teams van personeel dat overgenomen wordt onderling dat ik me voor kan stellen dat er weinig geheimen in de paddock zijn.![]()
Even gegoogeld maar dit in de UK net zo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is nederland. Waar mr taxman in alles een belasting verzint.Wie dit leest is gek![]()
caTERINGquote:Het zou gaan om 1 tot 2 miljoen dollar. Niet wat ontwikkeling auto betreft, maar door kosten als catering en ziekteverzuimMuch ado about nothing..
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk![]()
Nee, RBR en Verstappen hebben het kampioenschap gestolen. Permanente diskwalificatie en executie is de enige gepaste straf.quote:![]()
![]()
![]()
Goh ben het zowaar met Olaf eensquote:You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dat er sprake zou zijn van overschrijding van de budget cap kan alleen vanuit de FIA komen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dat is het ook niet. Het is vooral boeiend voor de mensen aan de kant van het spectrum die in alles wat de FIA doet een samenwerking met Mercedes zien. En die zijn net zo roekiekoekoek als de Mercedes fans die constant roepen dat de FIA de kampioenschappen cadeau doet aan Verstappen.
Natuurlijk is het raar dat ze het weten, maar er lopen zoveel dwarsverbanden tussen de teams van personeel dat overgenomen wordt onderling dat ik me voor kan stellen dat er weinig geheimen in de paddock zijn.
Zeker als RBR alles heeft opgegeven wat volgens hen onder de budget cap valt en wat niet, en de FIA daar niet met alles in meegaat, waardoor die overschrijding is.No Dyson Barrier is going to stop me!
Wat ik bijzonder vind is dat er gewezen wordt naar catering, maar hoezo is het geld dat er juist overheen gaat daaraan te oormerken. Waarom is dat niet toe te schrijven aan een nieuw onderdeel?
En verder eroverheen is eroverheen daar moet gewoon een straf voor komen, niet dat het wat uit maakt maar las ik kijk naar de hoeveelheid, zou je zeggen minder wind tunnel tijd of cost cap lagerDrop you like an ill, bad habit![]()
https://racingnews365.nl/(...)financiele-problemen
nog een nachtkaarsTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Whahahhahajajquote:You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Er is toch 1 totaal cap? Dus als je catering vergeet kan je meer aan ontwikkeling uitgeven. Dus ja de breach is miss een gevolg van catering, maar andere teams die wel catering hebben meegenomen konden daardoor minder ontwikkelen.![]()
Omdat RBR imho al hun uitgaven heeft opgegeven en heeft aangemerkt wat zij wel en niet onder de budget cap vinden vallen. De FIA was het er blijkbaar niet helemaal mee eens dat en uitgaven voor catering en ziektekosten niet onder de busget cap vallen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:12 schreef pmponer het volgende:
Wat ik bijzonder vind is dat er gewezen wordt naar catering, maar hoezo is het geld dat er juist overheen gaat daaraan te oormerken. Waarom is dat niet toe te schrijven aan een nieuw onderdeel?
En verder eroverheen is eroverheen daar moet gewoon een straf voor komen, niet dat het wat uit maakt maar las ik kijk naar de hoeveelheid, zou je zeggen minder wind tunnel tijd of cost cap lagerNo Dyson Barrier is going to stop me!
Of het personeel er zelf voor hebben laten betalen. Zoals ik ook zelf de lunch op het werk betaal.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:13 schreef JopJuh het volgende:
Er is toch 1 totaal cap? Dus als je catering vergeet kan je meer aan ontwikkeling uitgeven. Dus ja de breach is miss een gevolg van catering, maar andere teams die wel catering hebben meegenomen konden daardoor minder ontwikkelen.No Dyson Barrier is going to stop me!
Zie junior topicquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:13 schreef Maanvis het volgende:
nog een nachtkaarsNo Dyson Barrier is going to stop me!
wattequote:Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Manmanman...quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:13 schreef Maanvis het volgende:
nog een nachtkaars![]()
![]()
Omdat ze misschien juist het geld wat ze aan catering hebben uitgegeven buiten de budget cap hebben gehouden?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:12 schreef pmponer het volgende:
En verder eroverheen is eroverheen daar moet gewoon een straf voor komen, niet dat het wat uit maakt maar las ik kijk naar de hoeveelheid, zou je zeggen minder wind tunnel tijd of cost cap lager
Dan is dat de 'reden', en uiteraard blijft jouw stelling hoe dan ook van toepassing, als je het overall bekijkt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
oke al dat gehussel met topiques die op zichzelf ook niet altijd kloppenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:18 schreef Sked het volgende:
[..]
SPT / [Junior] Formuleklassen #80 - Monza
Daar valt de W-Series onder.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het hele budgetcap verhaal lijjkt zo lek als een mandje, een goeie advocaat loods Redbull indien nodig zorgeloos door deze sores.Een pond moed is meer waard dan een ton geluk![]()
Ben benieuwd wie dit jaar op het FIA-gale de Neymar-trofee uitgereikt zal krijgen, maar het is momenteel een nek-aan-nek-race tussen Binotto en Toto, dat is al wel bekend.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Precies.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:13 schreef JopJuh het volgende:
Er is toch 1 totaal cap? Dus als je catering vergeet kan je meer aan ontwikkeling uitgeven. Dus ja de breach is miss een gevolg van catering, maar andere teams die wel catering hebben meegenomen konden daardoor minder ontwikkelen.
Het zou pas "vreemd" zijn als de teams gemiddeld 4 miljoen uitgeven aan catering en red bull 6 om maar wat te noemen.
En zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten.![]()
Als RBR gratis lunch geeft en de andere teams hun personeel de lunch zelf laten betalen zit daar al snel 1 a 2 miljoen euro verschil tussen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies.
Het zou pas "vreemd" zijn als de teams gemiddeld 4 miljoen uitgeven aan catering en red bull 6 om maar wat te noemen.
En zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten.No Dyson Barrier is going to stop me!
Dus Binotto en Horner zijn ook roekiekoekoek als ze het dubieus vinden dat Toto's advocate een belangrijke functie bij de FIA vervult?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is vooral boeiend voor de mensen aan de kant van het spectrum die in alles wat de FIA doet een samenwerking met Mercedes zien. En die zijn net zo roekiekoekoek als de Mercedes fans die constant roepen dat de FIA de kampioenschappen cadeau doet aan Verstappen.
Dezelfde mevrouw die verantwoordelijk is voor het "flexy floor" Technical directive waar Toto zo om bedelde afgelopen zomer."Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Misschien kunnne ze Mark Rutte inhuren als juridisch adviseur?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:21 schreef ZaZoe het volgende:
Het hele budgetcap verhaal lijjkt zo lek als een mandje, een goeie advocaat loods Redbull indien nodig zorgeloos door deze sores.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
En waarom denk je dat?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:21 schreef ZaZoe het volgende:
Het hele budgetcap verhaal lijjkt zo lek als een mandje, een goeie advocaat loods Redbull indien nodig zorgeloos door deze sores.![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies.
En zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten.
X1000 medewerkers, dat tikt wel aan hoor.![]()
Boeiend ze zitten er waarschijnlijk maar een beetje overheen en niet ruim zoals Toto beweerde. Die man is echt zo'n slechte verliezer, kan me niet voorstellen dat er bij Mercedes niemand hem maant zich ff koest te houden. Die gast levert gewoon reputatieschade aan je merk toe zo. Dat moeten ze daar bij Mercedes HQ toch ook door hebben.![]()
valt allemaal wel mee toch, ik ken niemand die zijn mercedes laat staan omdat Toto er werktquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:39 schreef Donderkonijn het volgende:
Boeiend ze zitten er waarschijnlijk maar een beetje overheen en niet ruim zoals Toto beweerde. Die man is echt zo'n slechte verliezer, kan me niet voorstellen dat er bij Mercedes niemand hem maant zich ff koest te houden. Die gast levert gewoon reputatieschade aan je merk toe zo. Dat moeten ze daar bij Mercedes HQ toch ook door hebben.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Nah, ik snap best wel dat je wat gaat proberen, als het in de laatste ronde van de vele duizenden rondes die het hele seizoen zijn gereden beslist is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:39 schreef Donderkonijn het volgende:
Boeiend ze zitten er waarschijnlijk maar een beetje overheen en niet ruim zoals Toto beweerde. Die man is echt zo'n slechte verliezer, kan me niet voorstellen dat er bij Mercedes niemand hem maant zich ff koest te houden. Die gast levert gewoon reputatieschade aan je merk toe zo. Dat moeten ze daar bij Mercedes HQ toch ook door hebben.
Dan kunnen die paar miljoen extra net dat extratje hebben gegeven om het kampioenschap binnen te harken.
Maar om het nu nog af te pakken vind ik ook niet fair. Bovendien heeft Mercedes ook wel dingen geflikt die Red Bull punten hebben gekost zoals in Silverstone.![]()
Ik zou nu graag horen of en zo ja hoe ver Mercedes eronder zat. Dat zou erg leuk zijn om Hamilmans mee om zijn oren te slaan "als we 300.000 meer hadden uitgegeven dan..."Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Hij had zelf ook iets van z’n 40 miljoen salaris in kunnen leveren, of valt z’n salaris niet onder de budget cap?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:43 schreef Zorro het volgende:
Ik zou nu graag horen of en zo ja hoe ver Mercedes eronder zat. Dat zou erg leuk zijn om Hamilmans mee om zijn oren te slaan "als we 300.000 meer hadden uitgegeven dan..."![]()
Ik denk dat het eerder gaat om nieuw verkochte auto's niet mensen die er al 1 hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
valt allemaal wel mee toch, ik ken niemand die zijn mercedes laat staan omdat Toto er werkt![]()
ja en denk je dat ook maar 1 iemand aan toto denkt als ie bij de dealer staatquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder gaat om nieuw verkochte auto's niet mensen die er al 1 hebben.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Als dat ook onder de budgetcap viel, hadden RB en Mercedes weinig budget meer over na alle salarissen, denk ikquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij had zelf ook iets van z’n 40 miljoen salaris in kunnen leveren, of valt z’n salaris niet onder de budget cap?![]()
Ja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Dus Binotto en Horner zijn ook roekiekoekoek als ze het dubieus vinden dat Toto's advocate een belangrijke functie bij de FIA vervult?
Dezelfde mevrouw die verantwoordelijk is voor het "flexy floor" Technical directive waar Toto zo om bedelde afgelopen zomer.![]()
Ik koop geen Mercedes door Totoquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja en denk je dat ook maar 1 iemand aan toto denkt als ie bij de dealer staat![]()
(en omdat ik het zonde vind van mijn geld, maar dat is een ander verhaal)![]()
![]()
oke I stand correctedquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:07 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik koop geen Mercedes door Toto![]()
Een gedicht over Maanvis
Ik heb het altijd een tyfusmerk voor trieste rukkers gevonden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:07 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik koop geen Mercedes door Toto![]()
Dat is niet veranderd in de afgelopen jaren F1.![]()
Durf te vragen: als lonen onder de budgetcap vallen, hoe zit het dan met eventuele prestatie bonussen van personeel?![]()
dat is ook gewoon salaris.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:20 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Durf te vragen: als lonen onder de budgetcap vallen, hoe zit het dan met eventuele prestatie bonussen van personeel?
tenzij coureurs/3 meest betaalde medewerkers.![]()
Dus door de budgetcap word het personeel een mooie bonus bij een kampioenschap door de neus geboord?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:22 schreef Adames het volgende:
[..]
dat is ook gewoon salaris.
tenzij coureurs/3 meest betaalde medewerkers.
Wat lullig.![]()
Die zitten wel redelijk ruim boven de sociale huurgrens dus medelijden hoef je daar niet mee te hebben:quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:24 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dus door de budgetcap word het personeel een mooie bonus bij een kampioenschap door de neus geboord?
Wat lullig.quote:2. Tyre changers
Pit crews have a four-member tyre changing team, each responsible for changing one tyre. Tyre changers need to have speed and the skill to ensure they fit the tyre perfectly to avoid mishaps during the race. These team members take home an estimated $5,000 per race and $350,000 annually. In addition, their race-winning bonus is $2,500.
3. Tyre carriers
Each team has two carriers assigned to each wheel to replace the old tyres with new ones. One of them takes off the wheel while the other one attaches the fresh one. The eight-member team has to be fast to get the wheel to the vehicle in the shortest time possible. The salary for a tyre carrier is approximately $3,500 per race and an annual salary of $270,000. Carriers also earn an extra $2,500 as a race-winning bonus. Read more: https://www.tuko.co.ke/42(...)-2021-how-money.htmlIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
ach alles wat ze boven het budget zitten is gewoon aan catering uitgegeven.
kaviaar, biefstuk , Heidsieck Champagne uit 1907 .. dan loopt het al snel op
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Ik stel voor dat Verstappen 7 punten aftrek krijgt in de eindstand 2021.
Dat lijkt me erg leuk voor Twitter.![]()
Misschien hadden ze aantal vleugels bij de catering ingeboekt als nieuw ontwikkelde taartschep?Ik schat dat team LH "drawn and quartered" een passende straf zou beschouwen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef -XOR- het volgende:
Benieuwd of dit met de Britse common law in de hand nog strafrechtelijke gevolgen gaat hebben voor Verstappen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Wat valt er onder het F1 budgetplafond?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:20 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Durf te vragen: als lonen onder de budgetcap vallen, hoe zit het dan met eventuele prestatie bonussen van personeel?
Alle uitgaven die te maken hebben met de prestaties van de auto - maar niet met de motoren - zijn relevant voor het budgetplafond. Dit bevat:
Alle onderdelen op de auto (van stuurwiel tot wielmoeren)
Alle elementen die nodig zijn om de auto te laten rijden
Het grootste deel van het teampersoneel
Apparatuur in de pitbox
Reserveonderdelen
Transportkosten
Alles daartussenin
De meeste aandacht gaat uit naar de kosten voor de ontwikkeling van de auto. Teams moeten nauwkeuriger afwegen wat er wel en niet ontwikkeld kan worden, hoeveel elk nieuw onderdeel op de bolide kost en welke winst het oplevert.
Wat valt er niet onder het F1 budgetplafond?
Een aantal grote kostenposten valt niet onder het bestedingslimiet, waaronder:
Salarissen van de coureurs
Het salaris van de drie bestbetaalde teamleden
Reiskosten
Marketinguitgaven
Juridische kosten
Inschrijf- en licentiegeld
Alle non-F1 of straatautoactiviteiten
Kosten voor ziekte- of ouderschapsverlof
Bonussen voor personeel en medische secundaire voorwaarden
De motoren hebben een eigen kostenbeperking. Dit ligt ingewikkelder omdat sommige teams hun eigen power units ontwikkelen terwijl andere teams ze inkopen bij een externe partij.![]()
Ziektekosten blijkbaar niet dus, maar zou wel een van de redenen voor het overschrijden zijn
Heb niet alles gelezen; maar is het nou een totaal budgetplafond, of zijn er nou subonderdelen?Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Als ik het goed begrijp, is er 1 budgetcap, maar vindt RB dat bepaalde kosten hierbuiten vallen en vindt de FIA van niet. En daardoor gaat RB eroverheenquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:15 schreef franklop het volgende:
Heb niet alles gelezen; maar is het nou een totaal budgetplafond, of zijn er nou subonderdelen?![]()
Ja ok.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, is er 1 budgetcap, maar vindt RB dat bepaalde kosten hierbuiten vallen en vindt de FIA van niet. En daardoor gaat RB eroverheen
Dus het is niet dat ze het cateringbudget hebben overtreden, maar die kosten kloppen dus niet volgens de FIA. Dus in theorie wel meer kunnen spenderen aan de auto.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
nee, die Crash van Max door Lewis opSilverstonequote:Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef RAVW het volgende:
ach alles wat ze boven het budget zitten is gewoon aan catering uitgegeven.
kaviaar, biefstuk , Heidsieck Champagne uit 1907 .. dan loopt het al snel op![]()
Weet het ook niet maar wellicht werden er personen na een conflict op non actief gesteld en in de papieren als ziek in de boekhouding opgenomen. Zoiets.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:02 schreef Starflyer het volgende:
Ziektekosten blijkbaar niet dus, maar zou wel een van de redenen voor het overschrijden zijnWie dit leest is gek![]()
Werd uitgevlakt door de crash van Lewis in Monza door Maxquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, die Crash van Max door Lewis opSilverstoneWie dit leest is gek![]()
gaat om geld van het team, hequote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Werd uitgevlakt door de crash van Lewis in Monza door Max![]()
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
![]()
Kan zijn maar reparaties vallen sowieso binnen het budget. Dan moet je maar gaan dammenquote:Wie dit leest is gek![]()
Zoek de verschillenquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
![]()
Doet er niet toequote:Op maandag 10 oktober 2022 21:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Zoek de verschillen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]quote:Alle onderdelen op de auto (van stuurwiel tot wielmoeren)
Alle elementen die nodig zijn om de auto te laten rijden
Het grootste deel van het teampersoneel
Apparatuur in de pitbox
Reserveonderdelen
Transportkosten
Alles daartusseninWie dit leest is gek![]()
Haha, met 300 km per uur eraf gebeukt worden of een botsing hebben in ongeveer de langzaamste bocht vh hele seizoenquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bijzonder. Mag ik aannemen dat de gemiddelde F1 ingenieur op een jaarsalaris van maximaal / 12.000 zit?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[url=https://nl.motorsport.com/f1/news/formule-1-budgetplafond-wat-is-het-hoe-werkt-het-mogelijke-straffen/10379545/]
Wat valt er niet onder het F1 budgetplafond?
Een aantal grote kostenposten valt niet onder het bestedingslimiet, waaronder:
Salarissen van de coureurs
Het salaris van de drie bestbetaalde teamleden
Reiskosten
Marketinguitgaven
Juridische kosten
Inschrijf- en licentiegeld
Alle non-F1 of straatautoactiviteiten
Kosten voor ziekte- of ouderschapsverlof
Bonussen voor personeel en medische secundaire voorwaarden![]()
Kom op, er af gebeukt. Iedere race raken wieltjes elkaar wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Haha, met 300 km per uur eraf gebeukt worden of een botsing hebben in ongeveer de langzaamste bocht vh hele seizoenWie dit leest is gek![]()
Hoe je het beestje bij zijn naam noemt maakt niet zoveel uit, de schade en bijkomende kosten verschillen natuurlijk wel naveant, en dat is even waar het over gingquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kom op, er af gebeukt. Iedere race raken wieltjes elkaar wel.![]()
Het doet er in zoverre niet toe dat het overduidelijk is dat het binnen de cap valt. Dat ontkent RB ook niet.quote:
De overtreding/ het meningsverschil zit m in de kosten die ze ( RB) vindt dat ze er wel buiten vallen.Wie dit leest is gek![]()
Oh dat is je punt. Bijzonder.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het doet er in zoverre niet toe dat het overduidelijk is dat het binnen de cap valt. Dat ontkent RB ook niet.
De overtreding/ het meningsverschil zit m in de kosten die ze vinden dat ze we buiten vallen.![]()
Niet bijzonder, dat is waar het om gaat.quote:
Bij een botsing is sowieso vrijwel nooit te bepalen wie voor hoeveel procent schuldig is.Wie dit leest is gek![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als straf uitsluiten / uit resultaat halen bij de eerste 3 GPs van 2022![]()
![]()
Die auto kon nog gerepareerd worden. Max' RB van Silverstone af afgeschreven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Werd uitgevlakt door de crash van Lewis in Monza door Max
Telt niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Op geen enkele manier hadden die twee crashes vergelijkbare gevolgen. Niet qua punten en niet qua kosten. Max liep daar immers geen 25 punten uit door een door hem veroorzaakte crash en Lewis auto had nauwelijks schade.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Laat die trolquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe je het beestje bij zijn naam noemt maakt niet zoveel uit, de schade en bijkomende kosten verschillen natuurlijk wel naveant, en dat is even waar het over ging'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik vind sprintraces ook vrij matigquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet bijzonder, dat is waar het om gaat.
Bij een botsing is sowieso vrijwel nooit te bepalen wie voor hoeveel procent schuldig is.![]()
Toto's mol binnen de fia en een onderonsje van Toto en Binotto.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niemand heeft die vraag gesteld. De vraag die wordt gesteld is waarom Binotto en Toto er van af wisten.
Dat is toch wel een vermoeden om te onderzoeken'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nop, zijn allemaal vrijwilligers die gewoon een bonus krijgenquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijzonder. Mag ik aannemen dat de gemiddelde F1 ingenieur op een jaarsalaris van maximaal / 12.000 zit?![]()
![]()
Ja geweldig. Ik kende hem nog niet, maar zit nu al een uur al zn filpmjes te kijkenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Na nog geen 30 seconde ben ik al fan
Цой жив![]()
Ik ben al bijna klaar met dit seizoenquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja geweldig. Ik kende hem nog niet, maar zit nu al een uur al zn filpmjes te kijken
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als ik the Race zie, dan denk ik meteen clickbait, en onzin en/of open deuren intrappen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel een aardig artikel over wat nu100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
dat mag je denken en je hoeft het niet te lezenquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik the Race zie, dan denk ik meteen clickbait, en onzin en/of open deuren intrappen.![]()
Mag er vanuit dat Toto Angela ook keurig onder de costcap gerekend heeft, gezien al het werk dat ze moet verzetten om de geit & co te plezieren, die doet meer in dat team de meeste van de pitcrew.![]()
Het is wat he.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef tripel7 het volgende:
Mag er vanuit dat Toto Angela ook keurig onder de costcap gerekend heeft, gezien al het werk dat ze moet verzetten om de geit & co te plezieren, die doet meer in dat team de meeste van de pitcrew.![]()
![]()
cees van der grintbaasTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
De coach/fysio van Max doet ook veel meer dan alleen Max zijn gezondheid.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef tripel7 het volgende:
Mag er vanuit dat Toto Angela ook keurig onder de costcap gerekend heeft, gezien al het werk dat ze moet verzetten om de geit & co te plezieren, die doet meer in dat team de meeste van de pitcrew.
Die legt ook de kleren klaar en de helmen enzo
(20:00)
[ Bericht 15% gewijzigd door Maanvis op 11-10-2022 01:04:46 ]Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Die gast regelt dus ook de schoenen voor Max, en hij had ooit de verkeerde naar Baku gestuurd,die max niet pasten. Dus toen heeft Max met de schoenen van Liam Lawson gereden blijkbaarTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Sowieso.. Max heeft denk ik ook een Angela nodig.
https://www.youtube.com/shorts/CSguyl7-zhc (short link)
Hij heeft iig moeite met het openen van deurenTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Even een oprechte vraag, hoe komen jullie bij catering & personeelskosten?Behalve speculatie is dit toch niet door de FIA of Red Bull officieel bekend gemaakt?
De enige echte.![]()
Ik denk ergens gelezenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:33 schreef Rnie het volgende:
Even een oprechte vraag, hoe komen jullie bij catering & personeelskosten?Behalve speculatie is dit toch niet door de FIA of Red Bull officieel bekend gemaakt?
Een gedicht over Maanvis
Twitter bericht van ongeveer 1700u van Chris Medland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:33 schreef Rnie het volgende:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik zie veel posts die hier over gaan, lijstjes omtrend wat wel en wat niet in de budgetcap hoort, maar is het niet verstandiger om dit even af te wachten? Alvorens we gaan speculeren adhv een insider bron? Misschien besteld Horner na de races 4 van de 5 spice girls look-a-likes om zijn setje (lees: fantasie) compleet te maken.quote:
Kunnen we echt lachen.De enige echte.![]()
Dat vind ik wel leuke speculatiesquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zie veel posts die hier over gaan, lijstjes omtrend wat wel en wat niet in de budgetcap hoort, maar is het niet verstandiger om dit even af te wachten? Alvorens we gaan speculeren adhv een insider bron? Misschien besteld Horner na de races 4 van de 5 spice girls look-a-likes om zijn setje (lees: fantasie) compleet te maken.
Kunnen we echt lachen.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
quote:![]()
Dat zou toch goud zijn? Dat het team gewoon exorbitante aankopen doet die totaal haaks staan op de budgetcap. Ik zie Red Bull, met zijn vlotte "boys will be boys" imago er stiekem nog voor aan ookBij Red Bull krijg ik altijd het gevoel dat ze qua team veel minder "professioneel" en koud zijn, waardoor ze juist boven de koude teams uitstijgen.
De enige echte.![]()
Ik kom er net achter dat de fysio van Max ook zijn was doet![]()
Een gedicht over Maanvis
Moet je even die Max interviewtjes checken samen met Edwin Evers. Dan zie je dat Max op dat gebied en verwende puber van 24 isquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:55 schreef Maanvis het volgende:
De enige echte.![]()
Hier is een interview met 'm en wat hij allemaal doet voor Max.
Overigens vertelt Ricciardo's fysio hetzelfde. Hij verzorgde ook Ricciardo's racekleding bij Red Bull. Blijkbaar doet McLaren het zelf voor de rijders.
[ Bericht 0% gewijzigd door Knurft-Zork3 op 11-10-2022 03:33:29 (ricciardo met dubbel c) ]"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Dit is die trickle down economics waar Liz Truss zo van is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:55 schreef Maanvis het volgende:
Ik kom er net achter dat de fysio van Max ook zijn was doet
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
De echte vraag is natuurlijk wie is het lek binnen de FIA?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Waarschijnlijk ook een performance coach van Hintsa, net zoals Angela.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:55 schreef Maanvis het volgende:
https://racingnews365.com(...)river-to-their-coachNo Dyson Barrier is going to stop me!
Ze zijn in hun werk juist uiterst professioneel en kunnen daarbuiten gewoon normaal doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:46 schreef Rnie het volgende:
[..]![]()
Dat zou toch goud zijn? Dat het team gewoon exorbitante aankopen doet die totaal haaks staan op de budgetcap. Ik zie Red Bull, met zijn vlotte "boys will be boys" imago er stiekem nog voor aan ookBij Red Bull krijg ik altijd het gevoel dat ze qua team veel minder "professioneel" en koud zijn, waardoor ze juist boven de koude teams uitstijgen.
Bij andere teams zijn ze elke seconde van de dag een verzonnen imago aan het hoog houden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dat is allang bepaald. Dat is Shaila-Ann Raoquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:23 schreef Dauthi het volgende:
De echte vraag is natuurlijk wie is het lek binnen de FIA?![]()
En waar is het bewijs...quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is allang bepaald. Dat is Shaila-Ann RaoA pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Als ik zoveel knatsers had als Max dan trok ik zelf m'n onderbroek nog niet eens meer aan. Laat staan dat ik zelf mijn veters zou strikken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Moet je even die Max interviewtjes checken samen met Edwin Evers. Dan zie je dat Max op dat gebied en verwende puber van 24 is
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Als je even snel rekent...quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook een performance coach van Hintsa, net zoals Angela.
https://racingnews365.com(...)river-to-their-coach
96% van alle races in de afgelopen 9 seizoenen volgens dat artikel.
199 races tussen 2012 en 2021.
20 daarvan gewonnen door Max.
20 is ruim 10 procent, dus als Max niet een Hintsa coach heeft, dan zouden ze al onder de 90% zitten.
Dat betekent dus dat het inderdaad een Hintsa coach MOET zijn.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is allang bepaald. Dat is Shaila-Ann Rao"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Als ik RB was geweest was ik precies het bedrag wat de crash ze in Silverstone kostte over de budget cap gegaan.
Om een statement te maken dat crashes, veroorzaakt door een ander, niet daar onder zouden moeten vallen.
Plus het snoert meteen de meeste Britten de mondN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Ze zijn nog steeds overtuigd dat ze er niet overheen zijn gegaan dus waarom zouden ze moeilijk doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:18 schreef nils7 het volgende:
Als ik RB was geweest was ik precies het bedrag wat de crash ze in Silverstone kostte over de budget cap gegaan.
Om een statement te maken dat crashes, veroorzaakt door een ander, niet daar onder zouden moeten vallen.
Plus het snoert meteen de meeste Britten de mond![]()
Misschien reken ze retail prijs voor die blikjes?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies.
En zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten.![]()
Geen idee,die van Max komt van team GB af.(olympisch team van de GB)quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook een performance coach van Hintsa, net zoals Angela.
https://racingnews365.com(...)river-to-their-coachTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Brundle vindt het allemaal maar deerniswekkendTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Evenstar
![]()
Op Twitter en andere fora wat documenten gezien waarin letterlijk het volgende staat:
"All costs of Consideration (together with associated employer's social security contributions) provided to an individual (excluding existing personnel) engages as cover for an employee on sick leave during the period that the relevant employee is not working, subject to a maximum amount equal to ...."
Denk dat de FIA vindt dat iets hier niet onder valt, terwijl RB het er wel onder heeft gerekend. Als de geruchten waar zijn natuurlijk.
Edit: plaatje gevonden en gepost![]()
![]()
Evenstar
![]()
Wat trouwens wel moet veranderen is die 5% voor minor breach. Denk dat je die op 2% kan zetten, teams zullen dan veel voorzichtiger zijn.
Misschien nog 1-2 jaar op 5% houden, totdat alle kinderziektes uit de regels zijn en iedereen op n lijn zit en daarna gewoon 2% en alles erboven is major breach.![]()
In 2022 zal RBR ook wel over het budget gaan, omdat ze natuurlijk dezelfde zaken als in 2021 buiten het budget hebben gehouden.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Evenstar
![]()
Hebben ze mooi 4 GP's de tijd voor om dat nog aan te pakkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In 2022 zal RBR ook wel over het budget gaan, omdat ze natuurlijk dezelfde zaken als in 2021 buiten het budget hebben gehouden.Kampioenschappen zijn al ( zo goed als) binnen, dus even creatief boekhouden en wat bezuinigen en het moet te doen zijn. Daarnaast ben ik wel gewoon echt benieuwd naar de cijfers en waar de discussie nu over gaat.
![]()
Dan blijven ze de resterende races maar thuis probleem opgelost. Dit is hetzelfde als het DAS systeem van Mercedes altijd maar tussen de regels doorlezen zou gewoon keihard afgestraft moeten worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In 2022 zal RBR ook wel over het budget gaan, omdat ze natuurlijk dezelfde zaken als in 2021 buiten het budget hebben gehouden.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Blijkbaar rekent de FIA het salaris van Newey ook tot de budget cap, terwijl RB vindt dat die tot de top 3 behoort die er buiten vallen.
https://www.f1maximaal.nl(...)ey-een-discussiepunt
Oorspronkelijke bron:
https://www.auto-motor-un(...)ll-fragen-antworten/No Dyson Barrier is going to stop me!
Evenstar
![]()
Dat is wat F1 F1 maakt grapjas. Altijd al zo geweest en zou ook altijd zo moeten blijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan blijven ze de resterende races maar thuis probleem opgelost. Dit is hetzelfde als het DAS systeem van Mercedes altijd maar tussen de regels doorlezen zou gewoon keihard afgestraft moeten worden.![]()
Tsja, dat soort discussies zijn niet te voorkomen, zeker de eerste jaren van zijn budget cap.. lastig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:40 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar rekent de FIA het salaris van Newey ook tot de budget cap, terwijl RB vindt dat die tot de top 3 behoort die er buiten vallen.
Oorspronkelijke bron:
https://www.auto-motor-un(...)ll-fragen-antworten/Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Ik ben benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet. Heeft RBR nog steeds een drietal die buiten de cap valt? Of valt Newey er nu buiten waardoor RBR maar twee duur betaalde adviseurs heeft die niet binnen de cap vallen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:40 schreef Starflyer het volgende:
Oorspronkelijke bron:
https://www.auto-motor-un(...)ll-fragen-antworten/
Het salaris van nr 4 zal vast geen miljoenen lager zijn dan van nr 3. Dan maakt RBR heisa om een paar knikkers (edit) hm met de bonussen die er buiten zouden vallen wordt dit met een zzp-er misschien wel substantieel anders![]()
Evenstar
![]()
Zoals ik het begrijp (als het al waar is) heeft RB Adrian Newey buiten budget gelaten, omdat hij officieel geen medewerker is van Red Bull, maar via een ZZP-contract als "consultant" wordt aangeduid en dus buiten budget zou moeten vallen. Het heeft dus niet te maken met de drie best betaalde medewerkers, maar gewoon helemaal buiten beschouwing gelaten.
Wat natuurlijk geniaal is
Edit RB schijnt dit wel al tegengesproken te hebben en zouden hebben aangegeven dat Newey wel onder n van de drie top verdieners valt volgens hun berekeningen. IK weet ook niet meer wat waar is hoor![]()
![]()
Goed punt, alleen er is al maanden discussie met de FIA. Dus RBR kan al maanden bijsturen in het huidige budgetquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In 2022 zal RBR ook wel over het budget gaan, omdat ze natuurlijk dezelfde zaken als in 2021 buiten het budget hebben gehouden.![]()
Red Bull zegt volgens AMuS letterlijk dat Newey tot de drie uitzonderingen behoort.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:51 schreef Evenstar het volgende:
Zoals ik het begrijp (als het al waar is) heeft RB Adrian Newey buiten budget gelaten, omdat hij officieel geen medewerker is van Red Bull, maar via een ZZP-contract als "consultant" wordt aangeduid en dus buiten budget zou moeten vallen. Het heeft dus niet te maken met de drie best betaalde medewerkers, maar gewoon helemaal buiten beschouwing gelaten.
Edit RB schijnt dit wel al tegengesproken te hebben en zouden hebben aangegeven dat Newey wel onder n van de drie top verdieners valt volgens hun berekeningen. IK weet ook niet meer wat waar is hoor
Edit: ninja editquote:Die drei Topverdiener eines jeden Teams werden vom Budget Cap ausgenommen. Zwischendurch hie es, Red-Bull-Designguru Adrian Newey wre keiner dieser drei. Red Bull wrde ihn ber einen Berater-Vertrag anstellen, und dadurch nicht mit einrechnen. So knnte Red Bull einen anderen Topingenieur unter die Ausnahmen packen, und Geld sparen.
Als Chief Technical Officer leistet Newey aber einen entscheidenden Beitrag zur Fahrzeugentwicklung. Red Bull bestreitet die Gerchte. Newey gehre zu den drei Topverdienern – und ist damit vom Budget Cap ausgenommen. Bei Sportchef Helmut Marko soll das anders sein. Das Team soll ihn nicht mit einbeziehen.
Wellicht ZZP, maar wel in het lijstje van 3 best betaalde personeel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:51 schreef Evenstar het volgende:
Edit RB schijnt dit wel al tegengesproken te hebben en zouden hebben aangegeven dat Newey wel onder n van de drie top verdieners valt volgens hun berekeningen. IK weet ook niet meer wat waar is hoor
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Een gedicht over Maanvis
Ik verlang soms wel terug naar 'vroeger', topteams die gewoon ongelimiteerd konden testen. Schumacher die na de kwalificatie in Monaco zaterdagmiddag even naar Mugello vloog om proefstarts te oefenen en op zondagochtend terug kwam, om vervolgens s middags de beste start te makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:30 schreef Evenstar het volgende:
Wat trouwens wel moet veranderen is die 5% voor minor breach. Denk dat je die op 2% kan zetten, teams zullen dan veel voorzichtiger zijn.
Misschien nog 1-2 jaar op 5% houden, totdat alle kinderziektes uit de regels zijn en iedereen op n lijn zit en daarna gewoon 2% en alles erboven is major breach.![]()
![]()
Ferrari dat 300 dagen per jaar met Felipe Massa en Luca Badoer test op Fioranoquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verlang soms wel terug naar 'vroeger', topteams die gewoon ongelimiteerd konden testen. Schumacher die na de kwalificatie in Monaco zaterdagmiddag even naar Mugello vloog om proefstarts te oefenen en op zondagochtend terug kwam, om vervolgens s middags de beste start te maken
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Het leuke van al dat testen was wel dat je elke dag wel weer nieuws had vanaf een of ander circuit. Allemaal tijdenlijstjes. Fotografen die probeerden weer een glimp van een nieuw onderdeel op te vangen. Nu heb je natuurlijk ook wel nieuwtjes tussen de races door, maar was toen toch anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ferrari dat 300 dagen per jaar met Felipe Massa en Luca Badoer test op Fiorano![]()
Klopt. Dat was natuurlijk wat extreem vroeger, maar wat vaker testen in een lopend seizoen zou wel leuk zijn wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het leuke van al dat testen was wel dat je elke dag wel weer nieuws had vanaf een of ander circuit. Allemaal tijdenlijstjes. Fotografen die probeerden weer een glimp van een nieuw onderdeel op te vangen. Nu heb je natuurlijk ook wel nieuwtjes tussen de races door, maar was toen toch anders.Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Evenstar
![]()
Twitter is toch echt geniaal leedvermaak soms.
Mensen die met een class action lawsuit dreigen als FIA de titel niet afpakt.
Nou, FIA is bang hoor....![]()
moet je voor een class action lawsuit niet aantonen dat je ook daadwerkelijk schade hebt ondervonden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:07 schreef Evenstar het volgende:
Twitter is toch echt geniaal leedvermaak soms.
Mensen die met een class action lawsuit dreigen als FIA de titel niet afpakt.
Nou, FIA is bang hoor....Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
We komen uit een tijd waar een top team wel 600m er tegenaan sloeg en de kleinste teams met 60-100m moesten aan ploeteren. Dan is 5% overschrijding wel redelijk. Maar RBR heeft de snelste auto, dan wordt alles onder de loep genomen door de concurrentie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:30 schreef Evenstar het volgende:
Misschien nog 1-2 jaar op 5% houden, totdat alle kinderziektes uit de regels zijn en iedereen op n lijn zit en daarna gewoon 2% en alles erboven is major breach..![]()
Dat is toch geen ene donder aan als n team lekker ongelimiteerd test vanwege hun torenhoge budgetquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verlang soms wel terug naar 'vroeger', topteams die gewoon ongelimiteerd konden testen. Schumacher die na de kwalificatie in Monaco zaterdagmiddag even naar Mugello vloog om proefstarts te oefenen en op zondagochtend terug kwam, om vervolgens s middags de beste start te makenGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
RBR heeft niet de snelste auto over 1 rondje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:36 schreef Fer het volgende:
[..]
We komen uit een tijd waar een top team wel 600m er tegenaan sloeg en de kleinste teams met 60-100m moesten aan ploeteren. Dan is 5% overschrijding wel redelijk. Maar RBR heeft de snelste auto, dan wordt alles onder de loep genomen door de concurrentie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Evenstar
![]()
Ja, want hij had zogenaamd $5000 aan tickets gekocht en niks voor teruggekregen, want een team speelt valsquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:11 schreef Tokus het volgende:
[..]
moet je voor een class action lawsuit niet aantonen dat je ook daadwerkelijk schade hebt ondervonden?![]()
![]()
Emotionele schade bij al die lui joh. Als de FIA dat niet had gedaan waren ze allemaal raketgeleerden geworden in plaats van hersenloze Twitteraars.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:11 schreef Tokus het volgende:
[..]
moet je voor een class action lawsuit niet aantonen dat je ook daadwerkelijk schade hebt ondervonden?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Is de straf al bekend voor RBR?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Ach, uiteindelijk maakt het weinig uit. Destijds had je ook maar 2 of 3 teams die de races wonnen en dat is nu niet anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is toch geen ene donder aan als n team lekker ongelimiteerd test vanwege hun torenhoge budget![]()
Jaquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Evenstar
![]()
Gast is toch echt fucking geniaal hoorquote:
Prachtig hoe Russell, zoals altijd, de klikspaan is en zichzelf een compliment moet geven, omdat niemand anders dat doet![]()
![]()
Iedereen op dieet.quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Die komt pas als RBR de uitspraak van de FIA accepteert. En aangezien ze dat voorlopig niet doen kan dat nog wel even duren.quote:
Ik heb het idee, als ik kijk naar de oorzaken die genoemd worden voor de overschrijding, dat de regels dusdanig slecht zijn geschreven en op meerdere manieren te interpreteren zijn, dat RBR best wel kans maakt om dit aan te vechten bij de daarvoor in het leven geroepen instantie, de Cost Cap Adjudication Panel, of de International Court of Appeal van de FIA.No Dyson Barrier is going to stop me!
Het verbaast me dat er blijkbaar alweer verhalen rouleren over wat de overtredingen zouden zijn terwijl het team officieel nog van niets weet. FIA is echt een lachertje als het gaat om het vertrouwelijkheid. Moet je eens voorstellen dat jouw belastingaanslag al bij je buurman bekend zou zijn terwijl je zelf nog van niets weet. Gestoord echt.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Precies. Dit is precies wat er nu aan de hand is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die komt pas als RBR de uitspraak van de FIA accepteert. En aangezien ze dat voorlopig niet doen kan dat nog wel even duren.
Ik heb het idee, als ik kijk naar de oorzaken die genoemd worden voor de overschrijding, dat de regels dusdanig slecht zijn geschreven en op meerdere manieren te interpreteren zijn, dat RBR best wel kans maakt om dit aan te vechten bij de daarvoor in het leven geroepen instantie, de Cost Cap Adjudication Panel, of de International Court of Appeal van de FIA.
FIA zegt "je bent in overtreding, want ..." en Red Bull zegt "wij zijn niet in overtreding, want ...". Daarom kunnen ze nu nog niet tot een "agreement" komen, dus er is nog geen sprake van een straf, want Red Bull moet het eerst eens zijn met die straf en dat zijn ze blijkbaar niet. Dat Red Bull dit verder wil laten uitzoeken kan twee dingen betekenen denk ik.
1) Red Bull is 100% overtuigd van hun gelijk en wil gewoon niet eens een reprimande oplopen om te voorkomen dat men toch maar altijd "cheaters" blijven roepen.
2) FIA wil Red Bull dusdanig hard straffen dat Red Bull het niet eens is met de straf en het dus hogerop gaat zoeken. Natuurlijk weer omdat ze denken dat ze gelijk hebben.![]()
Evenstar
![]()
Oh en dat sprookje van Lewis,Toto en Binotto over dat Red Bull constant aan het upgraden is is ook erg vuil. Dat zie ik nu ook overal terugkomen, terwijl afgelopen twee GP's bijna alle teams met meerdere upgrades zijn gekomen,.
Ferrari met een nieuwe vloer in Japan. Alfa Romeo met een nieuw neus in Japan. Mclaren met nieuwe brake ducts, sidepods, diffuser en vloer in Singapore. Alpine met een nieuwe vloer in Japan. Alpha Tauri met een nieuwe neus in Singapore....
.... maar het is alleen Red Bull dat met upgrades komt hoor
Zo goed werkt hun geruchten machine dus. Gewoon iets roepen, media neemt het zonder vragen te stellen over en de blinde kudde blijft het herhalen op social media totdat het een feit wordt gevonden.![]()
RB neemt helemaal niet veel updates mee. Er zijn teams bij die de afgelopen maanden meer nieuwe dingen gebracht hebbenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Was al uitgezocht dat Mercedes en Ferrari vaker met updates waren gekomen dan RBR, volgens mij.No Dyson Barrier is going to stop me!
Maar de straf accepteren lijkt weer wat veiliger, want daar zitten geen serieuze straffen in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die komt pas als RBR de uitspraak van de FIA accepteert. En aangezien ze dat voorlopig niet doen kan dat nog wel even duren.
Ik heb het idee, als ik kijk naar de oorzaken die genoemd worden voor de overschrijding, dat de regels dusdanig slecht zijn geschreven en op meerdere manieren te interpreteren zijn, dat RBR best wel kans maakt om dit aan te vechten bij de daarvoor in het leven geroepen instantie, de Cost Cap Adjudication Panel, of de International Court of Appeal van de FIA.
Geen puntenaftrek, geen budgetvermindering. Enkel reprimande, boete en minder CFD/Windtunneltijd.![]()
Evenstar
![]()
Ja, maar dat is dan ook precies wat ik bedoel. Iedereen praat elkaar na, inclusief de zogenaamde journalisten. Niemand die het even nagaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:08 schreef Starflyer het volgende:
Was al uitgezocht dat Mercedes en Ferrari vaker met updates waren gekomen dan RBR, volgens mij.
Toto en Lewis roepen iets, Binotto doet er ook nog even zijn plasje en iedereen neemt het blind over. ZIE JE WEL HOE KAN RED BULL NOU ZOVEEL UPDATES HEBBEN OMG CHEAT WTFBBQ!![]()
Een gedicht over Maanvis
Elke update is even ingrijpend en kost allemaal evenveel dus het aantal updates is bepalend OMGROFLBBQquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan ook precies wat ik bedoel. Iedereen praat elkaar na, inclusief de zogenaamde journalisten. Niemand die het even nagaat.
Toto en Lewis roepen iets, Binotto doet er ook nog even zijn plasje en iedereen neemt het blind over. ZIE JE WEL HOE KAN RED BULL NOU ZOVEEL UPDATES HEBBEN OMG CHEAT WTFBBQ!![]()
Evenstar
![]()
Ja, zoals de vloer van Ferrari. Is vast net zo duur als een klein flapje op de Red Bullquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elke update is even ingrijpend en kost allemaal evenveel dus het aantal updates is bepalend OMGROFLBBQJe weet wel, de Ferrari waar ze zogenaamd nauwelijks geld meer over hadden om rond te kunnen komen.
Lekker blijven geloven in de fabeltjes joh![]()
![]()
Zoals die nieuwe vloer waar bij RBR alleen Perez mee rijdt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zoals de vloer van Ferrari. Is vast net zo duur als een klein flapje op de Red BullJe weet wel, de Ferrari waar ze zogenaamd nauwelijks geld meer over hadden om rond te kunnen komen.
Lekker blijven geloven in de fabeltjes joh![]()
Er is een reden waarom alleen Perez er mee rijdt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals die nieuwe vloer waar bij RBR alleen Perez mee rijdt?![]()
Evenstar
![]()
Juist, waarom denk je dat alleen Perez er mee rijdt? RB heeft ook niet lopen huilen bij de media dat ze geen geld meer hadden om vervolgens toch een nieuwe vloer op de auto te zetten. Terwijl Binotto ene weekend loopt te janken dat ze geen geld hebben,puur om Red Bull in een kwaad daglicht te zetten, om vervolgens een week later een nieuwe vloer te introducerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals die nieuwe vloer waar bij RBR alleen Perez mee rijdt?
Het gaat mij om de dubbele standaarden en het constante gezeur en getter van teambazen waardoor de blinde fans uiterst toxisch worden. Mercedes doet het omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en een ego hebben van heb ik je daar en Ferrari doet het om hun eigen falen te laten vergeten.![]()
Ieder team praat gewoon hoe ze op dat moment het beste uitkomt.
Allemaal slap gelul.
Het is tijd dat de FIA zelfs de regels en straffen gaat bepalen ipv dit te laten afhangen van de team lobbys![]()
Dat ze toestaan dat informatie lekt en concurrerende teams vervolgens allerlei dingen gaan roepen is echt schandalig. Er wordt sfeer gecreerd op een manier waartegen je je als team nooit op een eerlijke manier tegen kunt verdedigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Ieder team praat gewoon hoe ze op dat moment het beste uitkomt.
Allemaal slap gelul.
Het is tijd dat de FIA zelfs de regels en straffen gaat bepalen ipv dit te laten afhangen van de team lobbys![]()
En voor altijd een besmet kampioenschap hebben. Als ze echt zo zeker zijn zou ik vechten tot het bittere eind.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar de straf accepteren lijkt weer wat veiliger, want daar zitten geen serieuze straffen in.
Geen puntenaftrek, geen budgetvermindering. Enkel reprimande, boete en minder CFD/Windtunneltijd.No Dyson Barrier is going to stop me!
De FIA zou ze flink moeten straffen voor het in diskrediet brengen van de sport.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat ze toestaan dat informatie lekt en concurrerende teams vervolgens allerlei dingen gaan roepen is echt schandalig. Er wordt sfeer gecreerd op een manier waartegen je je als team nooit op een eerlijke manier tegen kunt verdedigen.No Dyson Barrier is going to stop me!
Die benzine toevoer vervalsing van Ferrari is ook achter gesloten deuren geregeld, hadden ze met dit dan ook moeten doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Dit is precies wat er nu aan de hand is.
FIA zegt "je bent in overtreding, want ..." en Red Bull zegt "wij zijn niet in overtreding, want ...". Daarom kunnen ze nu nog niet tot een "agreement" komen, dus er is nog geen sprake van een straf, want Red Bull moet het eerst eens zijn met die straf en dat zijn ze blijkbaar niet. Dat Red Bull dit verder wil laten uitzoeken kan twee dingen betekenen denk ik.
1) Red Bull is 100% overtuigd van hun gelijk en wil gewoon niet eens een reprimande oplopen om te voorkomen dat men toch maar altijd "cheaters" blijven roepen.
2) FIA wil Red Bull dusdanig hard straffen dat Red Bull het niet eens is met de straf en het dus hogerop gaat zoeken. Natuurlijk weer omdat ze denken dat ze gelijk hebben.![]()
Met name Toto en de rest van Merc hebben vanaf vorig jaar zoveel vergif de wereld in geholpen dat de sport in diskrediet is gebracht ...quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA zou ze flink moeten straffen voor het in diskrediet brengen van de sport.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Volgens mij kunnen wij niet beoordelen of alle teams meer geld hebben uitgegeven dan RBR.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, waarom denk je dat alleen Perez er mee rijdt? RB heeft ook niet lopen huilen bij de media dat ze geen geld meer hadden om vervolgens toch een nieuwe vloer op de auto te zetten. Terwijl Binotto ene weekend loopt te janken dat ze geen geld hebben,puur om Red Bull in een kwaad daglicht te zetten, om vervolgens een week later een nieuwe vloer te introduceren
Het gaat mij om de dubbele standaarden en het constante gezeur en getter van teambazen waardoor de blinde fans uiterst toxisch worden. Mercedes doet het omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en een ego hebben van heb ik je daar en Ferrari doet het om hun eigen falen te laten vergeten.
Elk team lult in de media want ze willen de concurrenten niet wijzer maken. Dus als Ferrari zegt dat ze geen budget meer hebben, dan is dat geen vaststaand gegeven....
Daarnaast trappen wij er ook in. Geen kwaad woord over RBR. Er is een minor overschrijding, maar een paar miljoen. Alleen RBR was volgens Horner een paar miljoen onder de cap gebleven dus als ze na aanpassing toch nog miljoenen teveel hebben uitgegeven dan gaat het om veel meer miljoen die de FIA betwist.![]()
Evenstar
![]()
Het gaat er niet om wat jij of ik vinden. Het gaat mij er nu om dat teambazen het vuurtje constant aan het aanwakkeren zijn. Dat is gewoon jammer. Vooral #TeamLH is echt zo zuur en toxisch als het maar kan. Ze gaan zelfs zo ver dat ze Russell en hun eigen Twitter account aanvallenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen wij niet beoordelen of alle teams meer geld hebben uitgegeven dan RBR.
Elk team lult in de media want ze willen de concurrenten niet wijzer maken. Dus als Ferrari zegt dat ze geen budget meer hebben, dan is dat geen vaststaand gegeven....
Daarnaast trappen wij er ook in. Geen kwaad woord over RBR. Er is een minor overschrijding, maar een paar miljoen. Alleen RBR was volgens Horner een paar miljoen onder de cap gebleven dus als ze na aanpassing toch nog miljoenen teveel hebben uitgegeven dan gaat het om veel meer miljoen die de FIA betwist.
Russell kreeg nog net geen doodsverwensingen na Zandvoort. TeamLH Twitter (wat een prima fanpage is) deed een berichtje uit waarbij ze zeiden dat de fans moesten stoppen met Hannah (van Red Bull) lastig te vallen. Hamilton zelf deed een retweet .... maar de toxische groep fans gingen zo hard door en keerden zich zelfs tegen TeamLH waardoor die lui hun tweet moesten deleten
Voorbeeld is misschien een ander onderwerp, maar puur om te laten zien hoeveel haat er is in die wereld en hoe voorzichtig TEAMBAZEN zouden moeten zijn met wat ze doen en zeggen.
Toto en Binotto gooien constant meer olie op het vuurtje, terwijl ze niet eens weten wat de schade is of kan zijn.
... verder. RB zegt zelf dat ze onder cap zitten volgens hun berekening en volgens hun manier van interpreteren van de regels. FIA ziet het anders en dat is het hele probleem. Daarom blijft RB volhouden dat ze netjes aan alle regels hebben voldaan.
Ten eerste is het gek dat dit twee weken van te voren al uitlekt. Of het lekken via AMuS of Mercedes of Ferrari gebeurde maakt niet uit, maar het gebeurde. Ten tweede is het gek dat dit niet achter gesloten deuren wordt geregeld/afgehandeld om te voorkomen dat een al belachelijk (en onterecht) beladen seizoen van 2021 nog verder de tyfus in wordt geholpen.
Nog steeds weet men de details van de deal van Ferrari niet bijvoorbeeld. Als maanden lang valsspelen achter gesloten deuren opgelost kan worden kan dat bij het anders interpreteren van de regels vast ook wel.
Ik snap niet dat men dit niet wil begrijpen en er nog iets tegenin probeert te brengen.![]()
Volgens Marko zijn er zes discussiepunten en als er maar twee van die zes goedgekeurd worden zitten ze (ruim) onder de budget cap.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen wij niet beoordelen of alle teams meer geld hebben uitgegeven dan RBR.
Daarnaast trappen wij er ook in. Geen kwaad woord over RBR. Er is een minor overschrijding, maar een paar miljoen. Alleen RBR was volgens Horner een paar miljoen onder de cap gebleven dus als ze na aanpassing toch nog miljoenen teveel hebben uitgegeven dan gaat het om veel meer miljoen die de FIA betwist.No Dyson Barrier is going to stop me!
Evenstar
![]()
Heb je daar een bronnetje voor?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens Marko zijn er zes discussiepunten en als er maar twee van die zes goedgekeurd worden zitten ze (ruim) onder de budget cap.![]()
Niet de bron die ik gelezen heb, wel de eerste die ik zo snel kon vinden.quote:https://scuderiafans.com/(...)anies-f1-budget-cap/quote:From our point of view we have obviously not committed any infractions. There are ongoing discussions with the FIA on six items, if two were within the cap budget we would be well below the spending limit” – These were the comments made by current Red Bull advisor Helmut Marko in Singapore, as he attempted to explain his view on the subject of the dispute between the FIA and Red Bull in relation to the items of what expenditures can and cannot be included in the budget cap for the 2021 Formula 1 season.No Dyson Barrier is going to stop me!
Het probleem is dat Audi rijders aso's zijn en BMW's zijn tegenwoordig niet om aan te gluren, met die oversized grille. Dus je komt toch bij Mercedes uit. (of Lexus)quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een tyfusmerk voor trieste rukkers gevonden.
Dat is niet veranderd in de afgelopen jaren F1.Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.![]()
Ja, dat zijn de enige merken met een auto waar je lekker in kunt autorijden ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:04 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Het probleem is dat Audi rijders aso's zijn en BMW's zijn tegenwoordig niet om aan te gluren, met die oversized grille. Dus je komt toch bij Mercedes uit. (of Lexus)![]()
![]()
Oh het is de vloer waarom hij 7 tiende langzamer is, ik dacht al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er is een reden waarom alleen Perez er mee rijdt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dat is waar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En voor altijd een besmet kampioenschap hebben. Als ze echt zo zeker zijn zou ik vechten tot het bittere eind.![]()
Vind ik ook, maar toen ik hem hier een paar weken geleden postte werd er alleen maar zuur op gereageerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Geen idee wie ermee kwam, maar het YouTube kanaal van Rocket powered Mohawk is geweldig.Ik had duidelijk moeten wachten tot de gezellige users aanwezig waren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Dank, ik heb mee paar weken geleden geabonneerd op zijn kanaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar toen ik hem hier een paar weken geleden postte werd er alleen maar zuur op gereageerd.Ik had duidelijk moeten wachten tot de gezellige users aanwezig waren.
![]()
![]()
Namen en rugnummers.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar toen ik hem hier een paar weken geleden postte werd er alleen maar zuur op gereageerd.Ik had duidelijk moeten wachten tot de gezellige users aanwezig waren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Evenstar
![]()
Snap dat hij niet voor iedereen is. Hij is best hard en maakt behoorlijk grove grapjes wat niet voor tere zieltjes bedoeld isquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind het wel geniaal hoe hij de hypocrieten belachelijk maakt.![]()
Binotto horen we normaliter toch niet zo vaak over andere teams? Dr Marko laat zich erg graag ongenuanceerd en lomp uit over andere coureurs en teams. Wordt hij niet vergeten?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:32 schreef Evenstar het volgende:.
... verder. RB zegt zelf dat ze onder cap zitten volgens hun berekening en volgens hun manier van interpreteren van de regels. FIA ziet het anders en dat is het hele probleem. Daarom blijft RB volhouden dat ze netjes aan alle regels hebben voldaan.
Ten eerste is het gek dat dit twee weken van te voren al uitlekt. Of het lekken via AMuS of Mercedes of Ferrari gebeurde maakt niet uit, maar het gebeurde. Ten tweede is het gek dat dit niet achter gesloten deuren wordt geregeld/afgehandeld om te voorkomen dat een al belachelijk (en onterecht) beladen seizoen van 2021 nog verder de tyfus in wordt geholpen.
Nog steeds weet men de details van de deal van Ferrari niet bijvoorbeeld. Als maanden lang valsspelen achter gesloten deuren opgelost kan worden kan dat bij het anders interpreteren van de regels vast ook wel.
Ik snap niet dat men dit niet wil begrijpen en er nog iets tegenin probeert te brengen.
Over die budgetcap ben ik wel benieuwd, is er echt vanuit de FIA gelekt? De informatie was volgens mij bijzonder summier, alleen AM en RBR en niet eens cijfers. In maart hebben alle teams de cijfers van 2021 overhandigd en we zijn nu al een halfjaar verder. Dan is het toch niet zo gek dat er verhalen ontstaan want deadlines worden opgeschoven dus er is iets aan de hand. Teams hebben vast en zeker een paar keer vragen van de FIA accountants gehad, er werken bij de teams en accountants honderden mensen en die Britten hebben ook onderling contact met elkaar. Is het uitgesloten dat daar de informatie vandaan?![]()
Evenstar
![]()
Helmut is een dwaas en moet zijn mond vaker houden. Helemaal mee eens. Hij is echter geen teambaas.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Binotto horen we normaliter toch niet zo vaak over andere teams? Dr Marko laat zich erg graag ongenuanceerd en lomp uit over andere coureurs en teams. Wordt hij niet vergeten?
Over die budgetcap ben ik wel benieuwd, is er echt vanuit de FIA gelekt? De informatie was volgens mij bijzonder summier, alleen AM en RBR en niet eens cijfers. In maart hebben alle teams de cijfers van 2021 overhandigd en we zijn nu al een halfjaar verder. Dan is het toch niet zo gek dat er verhalen ontstaan want deadlines worden opgeschoven dus er is iets aan de hand. Teams hebben vast en zeker een paar keer vragen van de FIA accountants gehad, er werken bij de teams en accountants honderden mensen en die Britten hebben ook onderling contact met elkaar. Is het uitgesloten dat daar de informatie vandaan?
Binotto hoor je niet zo vaak zeg je? Hij schreeuwt al weken lang de longen uit zijn lijf en zit constant Red Bull aan te vallen om zijn eigen falen te doen vergeten.
Na GP van Belgi begon Binotto te zeuren dat er een nieuwe chassis voor Red Bull zou komen en dat dat onmogelijk was. Die update is nog steeds niet gekomen ern komt waarschijnlijk ook niet.
In Singapore stond hij samen met Toto vooraan om met de vinger te wijzen en deed zijn best om het allemaal veel groter te maken dan het was. Van miljoenen en miljoenen is het uiteindelijk maar 1 of 2 miljoen geworden wat voortvloeit uit het anders interpreteren van bepaalde regels.
Binotto zat na de GP van Japan ook weer te zeuren dat het niet te geloven was dat Leclerc een straf kreeg en dat het belachelijk was dat ze niet hadden gewacht totdat Leclerc zich kon verdedigen, want Perez mocht dat vorige week wel. Hoe hij het in zijn hoofd haalt om die twee incidenten te vergelijken weet ik ook niet. Ondertussen gaf Leclerc zelf toe dat het wel terecht was en toen pas deed Binotto een stapje terug.
Wat betreft lek. Ja, ben er van overtuigd dat het via FIA is gegaan, anders kan je niet precies de twee teams noemen waar het over gaat. Je zou kunnen denken dat het via via is gegaan als het n team is, maar beide teams "raden" moet haast wel iemand van binnenuit zijn.
Hele jaar door is er bijna iedere GP of om de GP wel iets te doen omtrent Red Bull wat in gang wordt gezet door Lewis, Toto, Mercedes, Ferrari of de bijbehorende fans. Het zal vast allemaal toeval zijn en niks te maken hebben dat veel fans of nog steeds vastzitten bij Abu Dhabi of aan het wachten zijn op een succesje van Ferrari.![]()
Evenstar
![]()
EDITquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:14 schreef Evenstar het volgende:
Was deze trouwens al eens gepost?
@:yashaaaaa stuurde die net door, mooi hoor
Ik kijk verkeerd"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Binotto van nu is heel anders dan de binotto van een paar maanden geleden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Binotto horen we normaliter toch niet zo vaak over andere teams? Dr Marko laat zich erg graag ongenuanceerd en lomp uit over andere coureurs en teams. Wordt hij niet vergeten?
Over die budgetcap ben ik wel benieuwd, is er echt vanuit de FIA gelekt? De informatie was volgens mij bijzonder summier, alleen AM en RBR en niet eens cijfers. In maart hebben alle teams de cijfers van 2021 overhandigd en we zijn nu al een halfjaar verder. Dan is het toch niet zo gek dat er verhalen ontstaan want deadlines worden opgeschoven dus er is iets aan de hand. Teams hebben vast en zeker een paar keer vragen van de FIA accountants gehad, er werken bij de teams en accountants honderden mensen en die Britten hebben ook onderling contact met elkaar. Is het uitgesloten dat daar de informatie vandaan?![]()
Heb er anders regelmatig 1 op de 1e startplaats gezien vanaf de zomer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
RBR heeft niet de snelste auto over 1 rondje..![]()
Evenstar
![]()
Het zou echt helpen als FIA meer openheid zou bieden.
Wat is er precies mis gegaan? Was Red Bull de enige die de regels "verkeerd" begreep?
Bijvoorbeeld een HAAS komt volgens mij niet eens aan de cap. Stel dat zij dezelfde fouten hebben gemaakt, maar het voor hun geen consequenties heeft, omdat ze toch ruim onder cap blijven. Dat maakt het een heel ander verhaal wat mij betreft.![]()
Misschien komt dat nog, als Red Bull gelijk krijgt zullen ze wel moeten want anders hebben die een voordeel wat de anderen niet hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef Evenstar het volgende:
Het zou echt helpen als FIA meer openheid zou bieden.
Wat is er precies mis gegaan? Was Red Bull de enige die de regels "verkeerd" begreep?
Bijvoorbeeld een HAAS komt volgens mij niet eens aan de cap. Stel dat zij dezelfde fouten hebben gemaakt, maar het voor hun geen consequenties heeft, omdat ze toch ruim onder cap blijven. Dat maakt het een heel ander verhaal wat mij betreft.![]()
Singapore is uitquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap dat hij niet voor iedereen is. Hij is best hard en maakt behoorlijk grove grapjes wat niet voor tere zieltjes bedoeld is
Ik vind het wel geniaal hoe hij de hypocrieten belachelijk maakt.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: