Achteraf was het beter geweest om wat eerder op te treden. Ze viel nu helemaal weg. In de halve finale deed ze het veel beter qua televote, terwijl ze min of meer dezelfde startpositie had.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Die waren ook alles behalve kanshebbers.
En eerlijk is eerlijk, S10 was niet echt een overtuigende top 5 favoriet ofzo toen de finale zich aandiende dus ik denk dat ze nog mazzel had met die startpositie.
CHRISTOPHER komt me nog wel bekend voorquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Artiesten die meedoen aan de auditie rondes in San Marino, er kunnen volgens mij nog namen bij komen. Weet niet of we weer een gevestigde categorie krijgen als vorig jaar die geen auditie hoeven te doen. Even de lijst doorlezen, zien jullie bekende namen?
Persoonlijk kan ik Bulgarije best een jaartje missenquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:49 schreef Greys het volgende:
Ik ben wel nu alweer (alweer ja) klaar met dat aandachtshoeren van Team Bulgarije elk jaar. We moeten vast weer allemaal NEE BLIJFFFFF roepen.
[ twitter ]
Oh zeker. Dat was alles behalve ideaal. Maar ik denk dat een startvolgorde maken waarin alles ook klopt qua opbouwtijden, afwisselen qua ballad en up-tempo en de topfavorieten geen kutplek geven binnen de loting van de helften vl moeilijker is dan wij denken, helemaal als Twan ook nog rekening moet houden met NL niet zomaar kunnen matsen want dat zou niet fair zijn. Dus er bleven niet heel veel andere opties over ben ik bang.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar geen opvulmateriaal zijn tussen de potentiele winnaar/favoriet is ook wel even fijn
Ik ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:14 schreef H_T het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik Bulgarije best een jaartje missen
Zowel vanuit sportief als financieel oogpunt is het begrijpelijk dat Oekrane van de EBU de best mogelijke startpositie kreeg. Alleen had je dan meteen twee complicaties. Enerzijds dat Itali als favoriet al de 9e positie had en daarnaast dat je na het 12e lied de grote commercile onderbreking hebt. Daardoor wil je geen favoriet (en zeker geen historisch moment als Stefania dit jaar) als 13e en laatste van de eerste starthelft, als half Europa bezig is met sanitaire onderbrekingen en de bitterballen in het vet. En je had nog een andere favoriet Spanje en potentile televotinghit van Noorwegen die je ergens kwijt moest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zeker. Dat was alles behalve ideaal. Maar ik denk dat een startvolgorde maken waarin alles ook klopt qua opbouwtijden, afwisselen qua ballad en up-tempo en de topfavorieten geen kutplek geven binnen de loting van de helften vl moeilijker is dan wij denken, helemaal als Twan ook nog rekening moet houden met NL niet zomaar kunnen matsen want dat zou niet fair zijn. Dus er bleven niet heel veel andere opties over ben ik bang.
We hebben nu 34 landen bevestigd volgens Wikipediaquote:Op woensdag 19 oktober 2022 23:34 schreef Cee het volgende:
Vanochtend had Twan vd Nieuwenhuijzen het in een kort interview op radio 2 het een paar keer over “om en nabij / zo’n 38 deelnemende landen”. Dat was nog voordat Bulgarije definitief de deur dichtgooide. Kan dus nog wel eentje afvallen maar 2 of 3 quitters er nog bij lijkt me sterk.
Want we missen nog 6 landen in vergelijking met vorig jaar (40 landen).quote:As of October 2022, the following 34 countries have publicly confirmed their intentions to participate in the 2023 contest
We schreven 20 oktober wel een potlood op voor de reveal. En niemand vergeet zo je verjaardag meer danquote:
quote:Public broadcasters from 37 countries will take part in the Eurovision Song Contest when the world’s biggest live music event is staged in Liverpool next May.
The 67th Contest, organized by the European Broadcasting Union (EBU) and the BBC on behalf of 2022 winners Ukraine, will be held at Liverpool Arena on 9, 11 and 13 May 2023.
Of the 37 nations taking part, 31 will compete in two Semi-Finals with 10 successful acts from each Semi-Final joining 4 of the Big 5 (France, Germany, Italy, and Spain), hosts the United Kingdom and Ukraine in the Grand Final.
The BBC agreed to stage the 2023 event on behalf of Ukrainian broadcaster UA:PBC following their win in at this year’s Contest in Turin with Kalush Orchestra’s “Stefania”.
Martin sterdahl, Executive Supervisor of the Eurovision Song Contest, said: “We’re looking forward to welcoming artists from all 37 countries to Liverpool, the city of pop, next May.”
”Next year’s competition promises to be an extra special one and we’re working hard with the BBC right now to ensure that hundreds of millions of viewers will enjoy the best Eurovision Song Contest yet, with Ukraine at the heart of the event.”
Martin Green, BBC’s Managing Director of the Eurovision Song Contest added:
“We are incredibly proud to be hosting the Eurovision Song Contest on behalf of Ukraine and welcoming delegations from 37 countries to Liverpool next year. The BBC is committed to making the event a true reflection of Ukrainian culture and showcasing British creativity to a global audience.”
PARTICIPATING BROADCASTERS
The following countries (and EBU Member broadcasters) will participate in the Eurovision Song Contest 2023 in Liverpool:
Albania (RTSH)
Armenia (AMPTV)
Australia (SBS)*
Austria (ORF)
Azerbaijan (Ictimai TV)
Belgium (VRT)
Croatia (HRT)
Cyprus (CyBC)
Czech Republic (CT)
Denmark (DR)
Estonia (ERR)
Finland (YLE)
France (FT)
Germany (ARD/NDR)
Georgia (GPB)
Greece (ERT)
Iceland (RUV)
Ireland (RTE)
Israel (KAN)
Italy (RAI)
Latvia (LTV)
Lithuania (LRT)
Malta (PBS)
Moldova (TRM)
Netherlands (AVROTROS)
Norway (NRK)
Poland (TVP)
Portugal (RTP)
Romania (TVR)
San Marino (RTV)
Serbia (RTS)
Slovenia (RTVSLO)
Spain (TVE)
Sweden (SVT)
Switzerland (SRG SSR)
Ukraine (UA:PBC)
United Kingdom (BBC)
Hetzelfde aantal landen als het Common Linnets-jaar. Toen voelde het toch als een prestatie om de finale te halen, terwijl het nu toch eerder is 'als je het nu niet haalt, faal je wel heel erg'. Dat verschil in perceptie is een prestatie op zich.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:37 schreef Em31 het volgende:
Meer kans om de finale te halen, om het maar positief te bekijken.wel te hopen dat er in de toekomst niet nog meer landen afhaken (al ga ik deze ook niet hl erg missen verder).
Ha ja inderdaadquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hetzelfde aantal landen als het Common Linnets-jaar. Toen voelde het toch als een prestatie om de finale te halen, terwijl het nu toch eerder is 'als je het nu niet haalt, faal je wel heel erg'. Dat verschil in perceptie is een prestatie op zich.
Weet niet of ze de deur al dicht hebben gedaan bij de EBU, maar lijkt dat Kazachstan wel echt graag wil meedoen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit lijkt me een beetje wensdenken.
Ze lezen gewoon mee. Ze weten gewoon dat een van de grootste die-hard fans die dag jarig isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
We schreven 20 oktober wel een potlood op voor de reveal. En niemand vergeet zo je verjaardag meer dan
Australie is er in 2015 bij gekomen vanwege het 60 jaar jubileum en het thema 'Building Bridges'. Ik zie er niet in waarom Kazachstan dan op het laatste moment er nog moet komen. Of ze zijn al toegelaten en de EBU wil hier nog speciaal aandacht voor geven.quote:
Ik zou n reden zien waarom Kazachstan toegelaten zou worden bij Eurovisie: als ze het Junior winnen. Zeker gezien de winnaar van Junior ook altijd z'n opwachting maakt in het ESF. Ik denk oprecht dat als Kazachstan in december het Junior zou weten te winnen, ze uitgenodigd worden om ook aan het volwassene ESF deel te nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Australie is er in 2015 bij gekomen vanwege het 60 jaar jubileum en het thema 'Building Bridges'. Ik zie er niet in waarom Kazachstan dan op het laatste moment er nog moet komen. Of ze zijn al toegelaten en de EBU wil hier nog speciaal aandacht voor geven.
Dat ze na 2015 gewoon doodleuk mochten blijven meedoen slaat natuurlijk ook nergens opquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:48 schreef molloot200 het volgende:
Al zijn die argumenten over Australi waarom die er wel bij zou mogen zijn uiteindelijk ook gewoon flauwekul van de EBU en is waarschijnlijk de echte reden dat Australi een dikke envelop met zich meebrengt![]()
2018 vond ik anders een sterk jaar. Net als 2012. Ok, over de halve finales valt wel wat over te zeggen..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:57 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
Die jaren met de meeste deelnemers waren niet noodzakelijkerwijs de beste
Ze zingt altijd zo eentonig op standje orkaanquote:
Heerlijk!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zingt altijd zo eentonig op standje orkaan
Dat dus !!!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:48 schreef molloot200 het volgende:
Al zijn die argumenten over Australi waarom die er wel bij zou mogen zijn uiteindelijk ook gewoon flauwekul van de EBU en is waarschijnlijk de echte reden dat Australi een dikke envelop met zich meebrengt![]()
Australi is commercieel natuurlijk ook een stuk interessanter dan een Kazakhstan, Kosovo of Liechtenstein.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:48 schreef molloot200 het volgende:
quote:San Marino: Elettra Lamborghini "Ik zou graag naar het Eurovisie Songfestival gaan, Sanremo winnen is moeilijk, dus ik heb altijd de optie voor San Marino".
Vond/vind dat oprecht een leuk nummer.quote:
Prima dat San Marino een soort tweede Itali zou worden met mensen die wel mee willen doen. Bij Sanremo heb je er nog weleens "last" van dat de winnaar niet de volle 100% geeft omdat diegene niet per s Eurovisie-ambities heeft. Als dan de Sanremo-deelnemers die daar niet winnen wel meedoen aan de voorronde van San Marino la Achille Lauro, krijgen de artiesten met Eurovisie-ambities in elk geval een kans. Dat is ook de reden dat ik La Rappresentante di Lista dit jaar mee zie doen aan de Sammarinese voorronde, omdat ze ook inderdaad hun Eurovisie-ambities duidelijk hebben uitgesproken eerder dit jaar. Toen was de inschrijfperiode voor UVPSM al gesloten, maar dat betekent niet dat ze het dit jaar niet kunnen proberen!quote:
Ik ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Vond/vind dat oprecht een leuk nummer.
Ja, ze doen steeds alsof het vet populair is in Australi maar de kijkcijfers zijn dramatisch. Dit is van de finale van 2022:quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:29 schreef Em31 het volgende:
Kijken er in Australi ook niet maar iets van 250.000 mensen ofzo
Sowieso gaat het bopperig zijn dit jaar denk ik. De eerste 2 artiesten die al gekozen zijn sturen waarschijnlijk een dance bop.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:34 schreef molloot200 het volgende:
Aanstaande donderdag worden de Benidorm Fest namen bekendgemaakt!
Ik hoop dat het een beetje een mooi en gevarieerd veld wordt. Het heeft de potentie om qua muziek wat meer Sanremoiaans aan te gaan voelen denk ik, maar ik vrees dat ze in 2023 heel erg het "recept" van Chanel willen gaan kopiren. Dat is bijna niet te doen man, maar dat zie je wel vaker met landen met een hoge uitschieter naar boven. Met het grootste voorbeeld natuurlijk Cyprus die na Eleni Foureira jaar na jaar een female bop met een best wel soortgelijke staging stuurde
Ik vrees ervoor, is niet per s mijn ding namelijkquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso gaat het bopperig zijn dit jaar denk ik. De eerste 2 artiesten die al gekozen zijn sturen waarschijnlijk een dance bop.
Blancoquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:22 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Prima dat San Marino een soort tweede Itali zou worden met mensen die wel mee willen doen. Bij Sanremo heb je er nog weleens "last" van dat de winnaar niet de volle 100% geeft omdat diegene niet per s Eurovisie-ambities heeft. Als dan de Sanremo-deelnemers die daar niet winnen wel meedoen aan de voorronde van San Marino la Achille Lauro, krijgen de artiesten met Eurovisie-ambities in elk geval een kans. Dat is ook de reden dat ik La Rappresentante di Lista dit jaar mee zie doen aan de Sammarinese voorronde, omdat ze ook inderdaad hun Eurovisie-ambities duidelijk hebben uitgesproken eerder dit jaar. Toen was de inschrijfperiode voor UVPSM al gesloten, maar dat betekent niet dat ze het dit jaar niet kunnen proberen!
Volgens mij was het hier al een keer gezegd dat Chanel een toevalstreffer was. Ze was gewoon op het juist moment op de juiste plaats. Als ze volgend jaar weer zo'n poppetje sturen bestaat er een grote kans dat in de middelste regionen komt la Tamta van 2019. Of het pakt gewoon helemaal niet goed uit zoals dit jaar Elysa van Eesti Laul.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:34 schreef molloot200 het volgende:
Aanstaande donderdag worden de Benidorm Fest namen bekendgemaakt!
Ik hoop dat het een beetje een mooi en gevarieerd veld wordt. Het heeft de potentie om qua muziek wat meer Sanremoiaans aan te gaan voelen denk ik, maar ik vrees dat ze in 2023 heel erg het "recept" van Chanel willen gaan kopiren. Dat is bijna niet te doen man, maar dat zie je wel vaker met landen met een hoge uitschieter naar boven. Met het grootste voorbeeld natuurlijk Cyprus die na Eleni Foureira jaar na jaar een female bop met een best wel soortgelijke staging stuurde
Nou zeggen kijkcijfers ook weer niet alles. Stephen Colbert haalt amper meer kijkers dan Arjen Lubach. Ik weet niet hoe het tv-landschap in Australi eruit ziet, en hoeveel mensen er berhaupt tv kijken. Nog even los van dat het daar op zondagochtend wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, ze doen steeds alsof het vet populair is in Australi maar de kijkcijfers zijn dramatisch. Dit is van de finale van 2022:
Live 170.000
Delay 204.000
Op een land met 25,69 miljoen inwoners is dat echt een schijntje. Ik snap best dat niet iedereen live wil kijken met die tijden, maar ook wordt het dus niet echt teruggekeken.
Nee, kijkcijfers zeggen niet alles, en ik kan het marktaandeel zo niet vinden, dat zal in elk geval voor de live-broadcast hoog zijn, waarschijnlijk voor de delay wel laag/lager.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou zeggen kijkcijfers ook weer niet alles. Stephen Colbert haalt amper meer kijkers dan Arjen Lubach. Ik weet niet hoe het tv-landschap in Australi eruit ziet, en hoeveel mensen er berhaupt tv kijken. Nog even los van dat het daar op zondagochtend wordt uitgezonden.
Als die omroep er zoveel geld in steekt zien ze er blijkbaar brood in. Er zal dus wel een bepaald publiek voor zijn.
Jammer dat ze in een prima nationale finale altijd de meest kitsche inzending kiezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, kijkcijfers zeggen niet alles, en ik kan het marktaandeel zo niet vinden, dat zal in elk geval voor de live-broadcast hoog zijn, waarschijnlijk voor de delay wel laag/lager.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik er sowieso niet zo heel veel mee heb dat Australi meedoet, geografie-wise en inzendingen-wise, maar dat is een ander verhaal
Het publiek koos vorig jaar de goeie. De jury was inderdaad clueless. En dat terwijl de zanger van Savage Garden erin zat. Van dit geweldige nummerquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Jammer dat ze in een prima nationale finale altijd de meest kitsche inzending kiezen.
Zijn dat overall kijkcijfers, of puur via de tv?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, ze doen steeds alsof het vet populair is in Australi maar de kijkcijfers zijn dramatisch. Dit is van de finale van 2022:
Live 170.000
Delay 204.000
Op een land met 25,69 miljoen inwoners is dat echt een schijntje. Ik snap best dat niet iedereen live wil kijken met die tijden, maar ook wordt het dus niet echt teruggekeken.
Het ESF wordt in Australi op SBS uitgezonden, en dat is een zender gericht op de vele minderheden in het land. Enigszins vergelijkbaar met de vage programmering op zondagmiddag op NPO2, met voor elke religie een uitzenduurtje waar ook geen hond naar kijkt. Om 20 uur onze tijd begint zo bijvoorbeeld het Japanse Journaal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, kijkcijfers zeggen niet alles, en ik kan het marktaandeel zo niet vinden, dat zal in elk geval voor de live-broadcast hoog zijn, waarschijnlijk voor de delay wel laag/lager.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik er sowieso niet zo heel veel mee heb dat Australi meedoet, geografie-wise en inzendingen-wise, maar dat is een ander verhaal
Was eigenlijk best dom van ze. Volgens mij heeft dat nummer nou niet veel gedaan verder in Europa na de finale, terwijl dat echt wel mogelijk was geweest als ze wat beter hun best hadden gedaan.quote:
Mahmood probeerde er nog wat van te maken. Het was echt Blanco die het niets kon schelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Was eigenlijk best dom van ze. Volgens mij heeft dat nummer nou niet veel gedaan verder in Europa na de finale, terwijl dat echt wel mogelijk was geweest als ze wat beter hun best hadden gedaan.
Dan kan het voor die zender nog wel een gigantisch succes zijn, maar dat betekent nog niet dat het evenement al helemaal door Australirs is omarmd toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het ESF wordt in Australi op SBS uitgezonden, en dat is een zender gericht op de vele minderheden in het land. Enigszins vergelijkbaar met de vage programmering op zondagmiddag op NPO2, met voor elke religie een uitzenduurtje waar ook geen hond naar kijkt. Om 20 uur onze tijd begint zo bijvoorbeeld het Japanse Journaal.
Het ESF is daarmee ook vooral iets wat leeft bij minderheden die nog wat dichter bij het land van oorsprong staan, vooral Zuidoost-Europa, aangevuld met overige genteresseerden. Met zo’n 400.000 kijkers is het jaarlijks met afstand het best bekeken programma van de zender en daarmee een groot succes, maar het is dus niet iets waar iedereen het over heeft.
Nee, maar het ESF voorziet wel in een duidelijke behoefte voor een publiek die het ook echt leuk vinden. Dat zie je ook aan de vele ESF-gerelateerde parties in het land. Wat dat betreft heb je als EBU een stuk meer aan Australi dan aan Tsjechi of Roemeni ofzo.quote:Op zondag 23 oktober 2022 01:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dan kan het voor die zender nog wel een gigantisch succes zijn, maar dat betekent nog niet dat het evenement al helemaal door Australirs is omarmd toch?
Ah, zo. Ja, daar zit dan wel wat in.quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar het ESF voorziet wel in een duidelijke behoefte voor een publiek die het ook echt leuk vinden. Dat zie je ook aan de vele ESF-gerelateerde parties in het land. Wat dat betreft heb je als EBU een stuk meer aan Australi dan aan Tsjechi of Roemeni ofzo.
Zou heel fishy zijn, maar meer Eugentgod op het Songfestival juich ik voor de volle 100% toequote:
Dat trucje was n keer leuk. Nu is het wel mooi geweest. Als ze weer meedoen weet ik ook gelijk welk NF ik kan overslaan.quote:
Ja dat wordt nooit meer zo goed als in 2019quote:
@Cyan9quote:De finale van het Nationaal Songfestival van Oekrane vindt op 17 december plaats in een schuilkelder in Kiev. Dat maakte de Oekraense omroep UA: PBC maandag bekend.
Eind oktober wordt de longlist van deelnemers aan het Nationaal Songfestival van Oekrane bekendgemaakt. Als winnaar van de afgelopen editie is Oekrane - samen met onder andere het gastland - automatisch geplaatst voor de finale van het Songfestival volgend jaar.
quote:
Ook Mapi zit weer boordevol entertainment vanavond.quote:SINOPSIS
Por qu el cielo es azul? Por qu nos resbalamos en el hielo? Por qu slo hay 28 das en febrero? Cuestiones muy divertidas que cualquier nio se hara y que son difciles de responder.
Dat was echt gnant inderdaad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:56 schreef Em31 het volgende:
Hopen op een dikke flop zodat ze weer even met beide benen op de grond staan. Nog nooit zoveel walgelijke reacties gezien van ‘fans’ dan dit jaar.
Ze hoeven van mij niet te floppen, want het is een mooie en goed georganiseerde voorronde waar veel liefde in zit van de makers. Maar die Spaanse fans zijn wel echt walgelijk, bah. Ik hoop wel dat ze iets heel anders kiezen dan een Chanel 2.0, Spanje heeft heel veel potentie om ook in andere genres te laten zien wat ze kunnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:56 schreef Em31 het volgende:
Hopen op een dikke flop zodat ze weer even met beide benen op de grond staan. Nog nooit zoveel walgelijke reacties gezien van ‘fans’ dan dit jaar.
Ik denk niet dat dit om ESF 2023 gaat, maar om die Songfestival Top 250 die songfestival.be altijd organiseert.quote:
Oh verrek. Het is weer de tijd van het jaar. Die lijst van vorig jaar was echtquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit om ESF 2023 gaat, maar om die Songfestival Top 250 die songfestival.be altijd organiseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |