abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206215316
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:36 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Oh waar dan?
Zover ik weet geven de Russen volop humanitaire hulp en bouwen op dit moment razendsnel appartementen in Mariupol.
Ja als de Oekrainiers weer dichterbij komen krijgen de Donbassers wederom de terreur te verwerken van bombardementen op de burgerbevolking.
Dat gebeurd nu al regelmatig met behulp van Westerse artillerie.

Simpel gezegd: als die miljoenen Oekrainische Russen NIETS meer met Oekraine te maken wensen te hebben en kiezen voor eigen bestuur, dan wel bestuur oinder Rusland, dan respecteert men dat maar.
Of gaat het Westen tegenwoordig wel even bepalen wat andere volkeren/minderheden mogen doen of niet?
Je hebt het over miljoenen Russen die danwel onafhankelijk danwel Russisch zouden willen zijn. Alsof iedereen in de Donbass dat zou willen maar in werkelijkheid is het maar een fractie van alle mensen die er wonen.
pi_206215431
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je hebt het over miljoenen Russen die danwel onafhankelijk danwel Russisch zouden willen zijn. Alsof iedereen in de Donbass dat zou willen maar in werkelijkheid is het maar een fractie van alle mensen die er wonen.
Nope, klopt niet.
pi_206215449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet te vergeten tellen lege stembiljetten.
Ow heeft de VS gemanipuleerd ? :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206215463
https://www.nytimes.com/2(...)ssia-oil-output.html

In Rebuke to West, OPEC and Russia Aim to Raise Oil Prices With Big Supply Cut

Eens kijken wat de prijzen gaan doen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:07:41 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206215593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:32 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ze hebben iig een referendum gehouden voor aansluiting bij Rusland, kun je niet zeggen van ons hier waar we geen referendum hielden om bij de EU te horen. Gewoon door onze strotten geduwd.
En Tsjechië heeft een referendum gehouden over Kaliningrad.
Is dat nu van Tsjechië ja of nee?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:11:10 #256
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206215642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow heeft de VS gemanipuleerd ? :+
Nee de vs heeft een vliegdekschip gedoneerd aan Tsjechië omdat ze nu eindelijk aan de zee liggen.
Het schip heet Karel Gott.

https://9gag.com/gag/adP6rmN?ref=android
https://9gag.com/gag/axo2nQY?ref=android
pi_206215932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Had het beter moeten verwoorden inderdaad. Dus bij deze.

Aan de start van WWII was Rusland een bondgenoot van Duitsland. Wat je hier over het Molotov-Ribbentroppact is namelijk maar gedeeltelijk waar. Het was inderdaad een verdrag om elkaar niet aan te vallen MAARRRR ook Polen werd tussen beide partijen opgedeeld. Als twee landen samen besluiten een ander land aan te vallen en bovendien onderling te verdelen langs vooraf opgestelde grenzen, dan noem ik dat bondgenoten.

Ik zeg trouwens nergens dat VS good guys zijn. Wat ik wel zeg is dat bij zo'n beetje iedere couppoging en oorlog waar de VS bij betrokken was, Rusland dat net zo goed was. En daar werden ook de meest ranzige figuren voor gesteund. Bovendien is Rusland op punten veel en veel verder gegaan dan de VS ooit is geweest. Storm 333 als voorbeeld Weet je trouwens wat Rusland vlak na die superboosaardige kernaanvallen heeft gedaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij kan dat zo noemen, maar er was geen alliantie tussen nazi-Duitsland en de Sovjet Unie. Hitler moest sowieso niks hebben van communisten, zag ze als het kwaad en vervolgde ze in eigen land. Dat niet-aanvalsverdrag kwam Hitler wel goed uit om Polen aan te vallen, en de Sovjet Unie zag daarmee ook zijn kans schoon om een deel van Polen terug te pakken wat ze kwijtraakten in de 1ste WO. Op hetzelfde moment dat de Sovjet-Unie Polen aanviel, weken nadat Duitsland dat deed, viel Polen zelf onze geliefde Oekraïne binnen en bezette grote delen daarvan. Maar daar praten we dan niet over. ;)

De VS neemt besluiten op eigen houtje in eigen belang, de enigen die vaak bij de oorlogen en coups van de VS betrokken waren/zijn, zijn andere westerse landen.

De aanval van de Sovjet-Unie op Japan was toentertijd gewoon afgesproken met de VS en VK tijdens een conferentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2022 19:38:38 ]
pi_206216035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Erger, het zomaar opgeven van de contracten met Rusland, sancties die verregaande gevolgen hebben voor de economie en het in gevaar brengen van Nederland omdat je vrolijk mee wenst te doen met Brussel zegt al genoeg.
Dit soort acties worden dan zomaar even uitgevoerd door het slechtste kabinet en politici die Nederland ooit rijk zijn geweest: Rutte en Kaag.
Ja op die mafketels moet je echt vertrouwen hoor...
Idd. En dan praten ze hier constant over "soevereiniteit" van Oekraïne, terwijl we hier stapsgewijs onze soevereiniteit aan het inleveren zijn aan de EU, waar we niet eens voor gekozen hebben. Je ziet ook dat het leidt tot conflicten met andere lidstaten, zoals Polen en Hongarije en ws. binnenkort ook met Italië. Oekraïne gaat dus die soevereiniteit sowieso verliezen, linksom of rechtsom, zo niet aan Rusland, dan wel aan de EU.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:35:22 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206216045
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Rusland heeft in het conflict helemaal niks te zoeken mits zij er geen belang in zouden hebben. Die onafhankelijkheidsgroeperingen hebben helemaal niet als doel zich af te scheiden van Oekraïne maar toetreding tot Rusland. Daarmee is een referendum ook totaal kansloos te eisen bij een onderhandeling.

En etnische Russen in Donbass? Wat zin etnische Russen dan? Dat waren de Oekraïners dan ook tot 1991? Of bedoel je etnische Sovjets?

Die etnische Russen kunnen mooi in Rusland een gemeenschap op gaan bouwen als ze graag onder Russisch regime willen vallen.
Rusland voelt zich al jaren geroepen op te komen voor de Russische minderheden in Oost-Oekraïne. En inderdaad, etnische Russen. Kortom, mensen die van Russische komaf zijn, Russisch spreken en zich meer verbonden voelen met de Russische dan de Oekraïense cultuur.

En ik zou niet weten waarom die mensen naar Rusland zouden moeten verhuizen. Als meerdere regio's daar totaal niet bij Oekraïne willen horen, wekt dat bepaalde vragen op. Ik zie ook niet waarom die grenzen van Oekraïne ineens zo heilig zouden moeten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49:31 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206216319
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland voelt zich al jaren geroepen op te komen voor de Russische minderheden in Oost-Oekraïne. En inderdaad, etnische Russen. Kortom, mensen die van Russische komaf zijn, Russisch spreken en zich meer verbonden voelen met de Russische dan de Oekraïense cultuur.

En ik zou niet weten waarom die mensen naar Rusland zouden moeten verhuizen. Als meerdere regio's daar totaal niet bij Oekraïne willen horen, wekt dat bepaalde vragen op. Ik zie ook niet waarom die grenzen van Oekraïne ineens zo heilig zouden moeten zijn.
Simpel, dorpje hier over de grens heeft zo'n 20% aan Nederlandse inwoners deze zijn in de loop der jaren daar naar toe verhuisd ivm belasting benzine etc bepaalde dingen zijn in Duitsland gewoon goedkoper.

Nou doen we het volgende we sturen een leger over de grens verjagen de Duitsers bezetten de stad en plunderen de huizen van de duitsers en wat achter gebleven gaan we nog even vrolijk martelen.

Dan gaan die nederlanders nu een referendum gaan houden en daarbij dus het dorp bij Nederland zou laten aansluiten.
Dit doen we natuurlijk onder militair toezicht en blanco stemmen tellen we ook mee.

We verzinnen gewoon een aantal en dat dorp is nu Nederland.

Wat denk je wat Duitsland dan vind..

Ahh laat maar?
pi_206216335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Jij kan dat zo noemen, maar er was geen alliantie tussen nazi-Duitsland en de Sovjet Unie. Hitler moest sowieso niks hebben van communisten, zag ze als het kwaad en vervolgde ze in eigen land. Dat niet-aanvalsverdrag kwam Hitler wel goed uit om Polen aan te vallen, en de Sovjet Unie zag daarmee ook zijn kans schoon om een deel van Polen terug te pakken wat ze kwijtraakten in de 1ste WO. Op hetzelfde moment dat de Sovjet-Unie Polen aanviel, weken nadat Duitsland dat deed, viel Polen zelf onze geliefde Oekraïne binnen en bezette grote delen daarvan. Maar daar praten we dan niet over. ;)

De VS neemt besluiten op eigen houtje in eigen belangen, de enigen die vaak bij de oorlogen en coups van de VS betrokken waren/zijn, zijn andere westerse landen.

De aanval van de Sovjet-Unie op Japan was toentertijd gewoon afgesproken met de VS en VK tijdens een conferentie.
Je bent in ieder geval consistent.

Dus een halfslachtige ontwijking, vervolgens een rant over Hitler die er niet toe doet. Als je ooit bent veroverd door een crimineel keizerrijk, dan mogen ze je ook jaren na je onafhankelijkheid weer terugpakken. We moeten dus vrezen voor de Spanjaarden in jouw wereld en de huidige oorlog tegen Oekraïne is ook wel ok. Hoe durven die Polen trouwens terug te slaan als ze worden aangevallen! Dat moeten die lui uit Oekraïne nu ook niet wagen!!!!

De lange reeks oorlogen in de koude oorlog had toch wel zijn grote aanzwengel in Korea. Waarin de VS, of GB, of misschien wel een ander land zoals Nederland allemaal T34 tanks en MIGs aan de noordkant had gegeven zodat ze de invasie konden starten. De kalashnikovs in Vietnam: rechtstreeks uit de Belgische FN fabriek. Alle marxistische bewegingen in Afrika: allemaal betaald door Frankrijk. Castro? De bitch van koningin Juliana.

De VS is superstom geweest hoor, maar om dan maar te gaan juichen voor de tegenstander die hetzelfde en meer heeft gedaan is nogal dwaas en ronduit hypocriet. Het zegt namelijk dat die misstanden je niet boeien en het een voetbalwedstrijd voor je is, waarin je bovendien tegen je thuis team bent omdat dat zo lekker uniek is ofzo.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 5 oktober 2022 @ 19:51:12 #262
485843 crew  Jippie
pi_206216350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:10 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
[..]
Je gedachtegang een gekronkel noemen is geen schelden. Ik heb het daarmee samengevat en zal je uitleggen waarom.

---- dit is een verdraaiing van de feiten. - - - -

zoals je valselijk stelt---

Dat je zo ver gaat in je verdediging van Zelensky dat je zelfs aan geschiedvervalsing doet verbaast me niet, ik zie daarmee ook een lijn met al die propaganda en nepnieuws-berichten wat men hier ook voor zoete koek slikt. ---

-Kappen met dit soort persoonlijke sneren! -
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 5 oktober 2022 @ 19:56:51 #263
485843 crew  Jippie
pi_206216459
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar goed dat je hier in BNW niet met bronnen hoeft te komen.
pi_206216532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent in ieder geval consistent.

Dus een halfslachtige ontwijking, vervolgens een rant over Hitler die er niet toe doet. Als je ooit bent veroverd door een crimineel keizerrijk, dan mogen ze je ook jaren na je onafhankelijkheid weer terugpakken. We moeten dus vrezen voor de Spanjaarden in jouw wereld en de huidige oorlog tegen Oekraïne is ook wel ok. Hoe durven die Polen trouwens terug te slaan als ze worden aangevallen! Dat moeten die lui uit Oekraïne nu ook niet wagen!!!!

De lange reeks oorlogen in de koude oorlog had toch wel zijn grote aanzwengel in Korea. Waarin de VS, of GB, of misschien wel een ander land zoals Nederland allemaal T34 tanks en MIGs aan de noordkant had gegeven zodat ze de invasie konden starten. De kalashnikovs in Vietnam: rechtstreeks uit de Belgische FN fabriek. Alle marxistische bewegingen in Afrika: allemaal betaald door Frankrijk. Castro? De bitch van koningin Juliana.

De VS is superstom geweest hoor, maar om dan maar te gaan juichen voor de tegenstander die hetzelfde en meer heeft gedaan is nogal dwaas en ronduit hypocriet. Het zegt namelijk dat die misstanden je niet boeien en het een voetbalwedstrijd voor je is, waarin je bovendien tegen je thuis team bent omdat dat zo lekker uniek is ofzo.
Met die gedachtegang kan je net zo goed Nederland in meerdere stukjes opdelen. Voor de rest een hoop stropoppen en herhaling van argumenten die ik in mijn vorige posts weerlegd heb.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:00:44 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206216553
pi_206216554
Teveel negativiteit jongens. Tijd voor een beetje feelgood: https://9gag.com/gag/a5XN97N
Hier worden weer 3 jongens gered van Poetins regime.
pi_206216596
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
-Kappen met dit soort persoonlijke sneren! -
En dan ga je mijn hele post verwijderen, wat 90% inhoudelijk was, en herhaal je alleen die sneren in je post???

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2022 20:03:19 ]
pi_206216630
Iets een "verdraaiing van feiten" noemen is een sneer?
pi_206216638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:59 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Met die gedachtegang kan je net zo goed Nederland in meerdere stukjes opdelen. Voor de rest een hoop stropoppen en herhaling van argumenten die ik in mijn vorige posts weerlegd heb.
Waar zie je een stropop?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 5 oktober 2022 @ 20:05:52 #270
485843 crew  Jippie
pi_206216653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:02 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
En dan ga je mijn hele post verwijderen, wat 90% inhoudelijk was, en herhaal je alleen die sneren in je post???
Yep, jammer want op zich was het een goede post maar jammer van de sneren. Gewoon posten zonder sneren voortaan ^O^
pi_206216686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar zie je een stropop?
Wat denk je, dat ik hier nog ga reageren met Jippie die posts compleet verwijderd omdat ze er zelf bevooroordeeld in staat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2022 20:07:34 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 5 oktober 2022 @ 20:09:24 #272
485843 crew  Jippie
pi_206216727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:04 schreef Tobias19xx het volgende:
Iets een "verdraaiing van feiten" noemen is een sneer?
Ja, ieder mag hier een andere mening/visie er op na houden.

Een veilige keuze is 'Ik heb hier een andere mening over' 'Ik zie het anders' 'ik ervaar dat anders'

Zo geef je aan dat je ergens anders over denkt zonder je gesprekspartner in twijfel te stellen.
pi_206216738
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
Yep, jammer want op zich was het een goede post maar jammer van de sneren. Gewoon posten zonder sneren voortaan ^O^
Denk niet dat het iets met die sneren te maken heeft, wat uitgelokt is door Glazenmaker. Wel jammer dat jij hier aan modden bent. :W
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 5 oktober 2022 @ 20:10:26 #274
485843 crew  Jippie
pi_206216746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:07 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Wat denk je, dat ik hier nog ga reageren met Jippie die posts compleet verwijderd omdat ze er zelf bevooroordeeld in staat?
:{w ik veroordeel alleen 'gejijbak' voor de rest maak ik mij nergens druk om.
pi_206216770
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:09 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, ieder mag hier een andere mening/visie er op na houden.

Een veilige keuze is 'Ik heb hier een andere mening over' 'Ik zie het anders' 'ik ervaar dat anders'

Zo geef je aan dat je ergens anders over denkt zonder je gesprekspartner in twijfel te stellen.
Dat is het niet. Dus als iemand zegt de aarde is plat. Dan moet ik zeggen "ik zie/ervaar het anders".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')