abonnement Unibet Coolblue
pi_206192814
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.
Wat een kolder… Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen dat een land als Oekraïne uit eigen voorwendselen neigt naar het westen met een hogere levensstandaard dan de gemiddelde Russische? En al zouden ze aangemoedigd zijn door wervende gebaren vanuit de EU, wat dan nog? Niemand heeft Oekraïne gedwongen. De enige die iets probeert te dwingen is Poetin. En dat probeer jij goed te praten. Schaam je!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206192822
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
En toch doen "we" het door Oekraïne te bewapenen. Prima zaak. Putin's rotzooi opruimen.
Als of de Oekraïners gestopt waren met vechten als ze geen wapens hadden gekregen. Dan was het waarschijnlijk een partizanen oorlog geworden die jaren was blijven sluimeren met nog veel meer ellende en economische gevolgen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 oktober 2022 @ 20:16:13 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206192830
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]
We hebben Oekraïne tegen Rusland opgejut door soevereiniteit gelijk te stellen aan NAVO/EU-lidmaatschap, wetende waar Rusland toe in staat is en wetende hoe serieus Rusland de dreiging zou opvatten.
bullshit
Zwitserland is soeverein en van beiden geen lid (en Moldavië, Bosnië, Servië, Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Kosovo)
Een land is soeverein en vrij eigen keuzes te maken. En met Rusland als buren kan NAVO wel eens aanlokkelijk zijn (zie Baltische staten en nu Finland en Zweden)
Vanwege handel en verbetering levensstandaard kan de EU wel eens heel aanlokkelijk zijn

IJsland, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Turkije, Albanië, Montenegro, Noord Macedonië, wel NAVO, geen EU
Ierland, Oostenrijk, Cyprus, Malta, (Zweden, Finland), geen NAVO, wel EU
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206192854
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Wat een kolder… Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen dat een land als Oekraïne uit eigen voorwendselen neigt naar het westen met een hogere levensstandaard dan de gemiddelde Russische? En al zouden ze aangemoedigd zijn door wervende gebaren vanuit de EU, wat dan nog? Niemand heeft Oekraïne gedwongen. De enige die iets probeert te dwingen is Poetin. En dat probeer jij goed te praten. Schaam je!
Ja, het is in feite koloniaal (kritisch) denken dat 'ie doet
pi_206192859
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik heb het over het leed ten gevolge van het opjutten van Oekraïne met allerlei beloften.
Want er moet rekening worden gehouden met Mother Russia? :')
Het is koud, het is guur....
pi_206192864
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.
Je lult best wel onzin.

Soevereiniteit betekent dat een natie zelf beschikkingsrecht heeft over hun toekomst en waar ze bij willen horen bijv. Overgrote meerderheid van Oekrainse vrije verkiezingen bracht elke keer geen nazi-partijen in parlement maar wel overgrote meerderheid van pro-EU partijen.

Maar zelfs dan. Zelinski heeft par dagen voor de invasie aan het onderhandelingsteam van Groot-Strateeg Poetin aangegeven bereid te zijn van NAVO-lidmaatschap af te zien als hij dan de invasieplannen niet door zou laten gaan. Het grote heikele punt. Onderhandelingsteam blij naar Poetin met dat nieuws…kregen ze nieuwe aanvullende eisen te horen; deel van (Donbas) Oost-Oekraïne afstaan en dan zou het annuleren van de op handen zijnde invasie kunnen worden voltooid.

Je hele verhaal houdt dus geen stand. Hij wil gebied van Oekraïne en vanaf dag 1 toen de dictator die wel pro-Russisch was werd verdreven. Waarom? Hij wist dat elke vorm van vrije verkiezingen een parlement betekent dat niet meer pro-Russisch is omdat hij weet dat de mensen dat gewoon niet zijn. Dus begon hij na 14 dagen na het vluchten van de pro-Russische dictator de Krim alvast in te nemen en snel erna “rebellen” te steunen in het Oosten. Zijn projectje is nog niet klaar want Odessa moet er nog bij en Oekraïne moet land locked worden gemaakt. Als dat nu niet lukt wellicht over X-jaar.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:17:50 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206192870
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Wat een kolder… Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen dat een land als Oekraïne uit eigen voorwendselen neigt naar het westen met een hogere levensstandaard dan de gemiddelde Russische? En al zouden ze aangemoedigd zijn door wervende gebaren vanuit de EU, wat dan nog? Niemand heeft Oekraïne gedwongen. De enige die iets probeert te dwingen is Poetin. En dat probeer jij goed te praten. Schaam je!
Het is ook gewoon zijn eigen schuld dat Oekraïne bij de NAVO en EU wil. Als Rusland een goede buur zou zijn......
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206192881
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat Putin een aanvalsoorlog is gestart...

Juist ja.
Voor het feit dat je, ondanks de wetenschap dat Rusland zou reageren zoals het heeft gereageerd (dankzij je kennis over Rusland), er voor koos Oekraïne op te warmen voor meer soevereiniteit dan haar gegund was tijdens de status quo van toen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206192884
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Want er moet rekening worden gehouden met Mother Russia? :')
Volgens mij gaat het hier over de belofte dat men lid kan worden van NATO/EU (wat voorlopig natuurlijk niet aan de orde is).
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:19:30 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206192892
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Voor het feit dat je, ondanks de wetenschap dat Rusland zou reageren zoals het heeft gereageerd (dankzij je kennis over Rusland), er voor koos Oekraïne op te warmen voor meer soevereiniteit dan haar gegund was tijdens de status quo van toen.
Ja, want Oekraïners zijn domme willoze poppen die 'warmgemaakt' en 'bespeeld' moeten worden om tot zelfstandige beslissingen te komen... Soort aapjes die met bananen een bepaalde kant opgestuurd kunnen worden.

Zoveel dedain...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:19:38 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206192894
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Voor het feit dat je, ondanks de wetenschap dat Rusland zou reageren zoals het heeft gereageerd (dankzij je kennis over Rusland), er voor koos Oekraïne op te warmen voor meer soevereiniteit dan haar gegund was tijdens de status quo van toen.
Oh, dus het is de schuld van Rusland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:20:17 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206192899
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, want Oekraïners zijn domme willoze poppen die 'warmgemaakt' en 'bespeeld' moeten worden om tot zelfstandige beslissingen te komen... Soort aapjes die met bananen een bepaalde kant opgestuurd kunnen worden.

Zoveel dedain...
Dat is nou eenmaal het enige dat dictators snappen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206192902
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:18 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het hier over de belofte dat men lid kan worden van NATO/EU (wat voorlopig natuurlijk niet aan de orde is).
Er is ook geen termijn genoemd, en men weet daar zelf ook wel dat zoiets erg lang kan duren. De misdadige acties van Pudding worden er wel mee gebagatelliseerd, zo van eigen schuld Kyiv. :r
Het is koud, het is guur....
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:20:56 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206192904
Pretenderen dat na eeuwenlange Russische dominantie de Oekraïners in de 21e eeuw nog steeds een beetje in dubio waren of ze nu meer naar het oosten of het westen zouden willen, qua natievorming...

Dan heb je het echt niet begrepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206192913
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Voor het feit dat je, ondanks de wetenschap dat Rusland zou reageren zoals het heeft gereageerd (dankzij je kennis over Rusland), er voor koos Oekraïne op te warmen voor meer soevereiniteit dan haar gegund was tijdens de status quo van toen.
‘Meer soevereiniteit dan haar gegund was’

Mijn vrouw was meer zwanger dan verwacht.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206192915
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:15 schreef Multatilu het volgende:
Wat een kolder… Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen dat een land als Oekraïne uit eigen voorwendselen neigt naar het westen met een hogere levensstandaard dan de gemiddelde Russische? En al zouden ze aangemoedigd zijn door wervende gebaren vanuit de EU, wat dan nog? Niemand heeft Oekraïne gedwongen. De enige die iets probeert te dwingen is Poetin. En dat probeer jij goed te praten. Schaam je!
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206192920
Best gay die pijpende Russen, zouden ze te veel beinvloed zijn door het westen? :')
pi_206192924
Wat men vergeet; nogal wat mensen in Rusland hebben familie in de Oekraïne. Niet alleen in de regios aan de grens. Je zal maar op pad gestuurd worden om je eigen familie om te leggen....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 oktober 2022 @ 20:22:40 #219
408813 crew  trein2000
pi_206192927
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Voor het feit dat je, ondanks de wetenschap dat Rusland zou reageren zoals het heeft gereageerd (dankzij je kennis over Rusland), er voor koos Oekraïne op te warmen voor meer soevereiniteit dan haar gegund was tijdens de status quo van toen.
Wat staat hier in godsnaam. Oekraïne was en is net zo soeverein als Vaticaanstad of Rusland. Dat Poetin daar anders over denkt is zijn probleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206192930
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, dus het is de schuld van Rusland.
Ingewikkelde wereld, hè? Was het maar zo simpel als het good & evil kindersprookje dat menig westerling er van tracht te maken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:23:34 #221
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206192933
Nou nog 1 keer dan voor Akaatje….

Sorry Vlad dat we geen rekening gehouden met je gevoelens toen we tegen Oekraïne vertelden dat we ze best lief vonden. Sorry Vlad dat we je zo geprovoceerd hebben dat je wel moest reageren! Dat je je soldaten wel de opdracht tot stelen tot verkrachten, tot moord op kinderen en bejaarden moest geven! Sorry Vlad dat we het door jouw bestolen en mishandelde volk blijven steunen zodat je wel met kernwapens moet dreigen! Sorry sorry sorry….

Zoiets dan?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:23:44 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206192936
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Best gay die pijpende Russen, zouden ze te veel beinvloed zijn door het westen? :')
Komt door al die homopropaganda. Gelukkig is dat nu verboden in Rusland. :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:23:54 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206192937
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:
Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Tuurlijk.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:24:29 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206192943
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:



Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Sorry, we zullen meer wapens sturen. :@
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206192947
Nou eigenlijk gebeurd seksuele onderdrukking al vaak op de militaire academie in Rusland. Bets walgelijk
pi_206192949
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Best gay die pijpende Russen, zouden ze te veel beinvloed zijn door het westen? :')
Je bedoeld, in het kader van dit topic vanavond; "opgejut".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:25:19 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206192955
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ingewikkelde wereld, hè? Was het maar zo simpel als het good & evil kindersprookje dat menig westerling er van tracht te maken.
Met wat atoombommen word het vanzelf eenvoudiger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 oktober 2022 @ 20:26:25 #229
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206192971
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Dat zijn zeker dezelfde Oekraïners die de Russen met gejuich en bloemen ontvingen bij het begin van de invasie, zoals aangegeven door Poetin en kornuiten ..
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206192972
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Waarom pissed op het westen? Geloof er geen hout van.
pi_206192973
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:24 schreef zalkc het volgende:
Dit pareltje al (langs)gekomen?

[ twitter ]
Is een mooie om toe te voegen aan de wiki van "Pijpbom" _O-
pi_206192978
Waarom hebben we eigenlijk de Krim wel getolereerd en nu Oost-Oekraïne niet?
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:27:15 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206192979
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Opjutten? Dat was niet eens nodig: Oekraïne wil al decennia naar het Westen. En dat recht hebben zij, de Polen, de Litouwers, de Roemenen, de Tsjechen, de Slowaken, de Letten, de Esten, de Bulgaren, de Serviërs, de Kroaten, de Slovenen, de Albaniërs, de Macedoniërs, de Montenegrijnen, de Bosniërs, de Hongaren en al die andere volkeren die eeuwen- dan wel decennia lang hebben mogen genieten van Russische overheersing,
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206192980
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Best gay die pijpende Russen, zouden ze te veel beinvloed zijn door het westen? :')
Putin: "There are no gays in Russia".

:+
Het is koud, het is guur....
pi_206192982
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Wat bedoel je nou eigenlijk met het dikgedrukte te zeggen? Totaal niet duidelijk.

Er is geen EU-land dat steun gaf dat afgehaakt is door de dreigingen van faalhaas Poetin. Gewoon weer hernieuwde beloften van steun etc.

We weten allemaal dat Rusland kernwapens heeft ja. En de meerderheid in dit topic is niet voor poot terugtrekken ondanks dat feit. Oftewel, verantwoordelijkheid wordt genomen. Alleen butthurt Poetin-maatjes zoals jij proberen heel subtiel zogenaamd “onschuldig” met loze verwijten te komen of de schuld van deze oorlog in de schoenen van het Westen te duwen. Links of rechtsom, je held verliest en verliest zwaar. En links of rechtsom hij is op weg naar zijn einde ja. Kan met hele grote klap, paleiscoupe of een sisser aflopen maar hij heeft zichzelf en zijn legacy de nek omgedraaid.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:27:33 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206192988
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:26 schreef Morm_NL het volgende:

[..]
Is een mooie om toe te voegen aan de wiki van "Pijpbom" _O-
Pijpbom _O- _O- _O- Mijn koffie _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:27:38 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206192990
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:27 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk de Krim wel getolereerd en nu Oost-Oekraïne niet?
Ja, dat was stom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:27:42 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206192991
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:27 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk de Krim wel getolereerd en nu Oost-Oekraïne niet?
Er wonen weinig Oekraïners daar. Eigenlijk van origine Krim Tataren en die zijn dan weer verjaagd door de Russen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:27:53 #239
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206192995
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ingewikkelde wereld, hè? Was het maar zo simpel als het good & evil kindersprookje dat menig westerling er van tracht te maken.
Nee, je denkbeelden zijn helemaal niet zo ingewikkeld, ze zijn 13 in een dozijn.

Maar als het neer komt op "might makes right", dan is het idd aan oekraine om machtiger te zijn.

Maar zelfs maar de hint dat mensen aan de zijlijn, hier, op dit forum, ook maar een gram verantwoordelijkheid dragen, is nogal onzinnig.
&lt;signature here&gt;.
pi_206192996
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijk dat ik me dat niet kan voorstellen? Voor de derde keer: prima als ze daar voor willen vechten. Maar als ik Oekraïne daartoe zou opjutten, dan zou ik er zeker niet voor schromen verantwoordelijkheid te nemen voor de consequenties die ik wist te voorspellen.

Vergis je overigens niet: ik spreek aardig wat mensen uit Oekraïne en ze zijn pissed. Op het Westen.
Oh, dat is toevallig. Ik spreek ook heel veel mensen uit Oekraïne en die zijn pissed. Op Rusland.

En het feit dat je denkt dat Oekraïne vanuit haar soevereine bestaan niet de keuze heeft gemaakt die het zelf wilde maken (volgens jou is opjutten de reden) is voor mij de reden om te zeggen dat jij je dat niet voor kunt stellen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206193006
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opjutten? Dat was niet eens nodig: Oekraïne wil al decennia naar het Westen. En dat recht hebben zij, de Polen, de Litouwers, de Roemenen, de Tsjechen, de Slowaken, de Letten, de Esten, de Bulgaren, de Serviërs, de Kroaten, de Slovenen, de Albaniërs, de Macedoniërs, de Montenegrijnen, de Bosniërs, de Hongaren en al die andere volkeren die eeuwen- dan wel decennia lang hebben mogen genieten van Russische overheersing,
Neehee, je moet rekening houden met de gevoelens van Rusland, snap dat dan. :(

:')
Het is koud, het is guur....
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:28:56 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206193018
Ik ben wel blij dat de soldaten elkaar pijpen. Ze hadden zich ook kunnen vergrijpen aan Oekraïense kinderen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:29:39 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206193027
"Ja, we moesten wel een muur bouwen, want het Westen jutte onze burgers in Oost-Berlijn op de stad te verlaten".

- Walter Ulbricht, verlicht denker en borger der mensenrechten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206193034
Het "Had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken"- argument is al maanden te lachwekkend voor woorden te noemen en dat zal het voorlopig ook nog wel blijven. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206193039
quote:
84s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:28 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben wel blij dat de soldaten elkaar pijpen. Ze hadden zich ook kunnen vergrijpen aan Oekraïense kinderen.
"Elk nadeel heeft zijn voordeel" :D
pi_206193047
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:17 schreef Aloulu het volgende:
Soevereiniteit betekent dat een natie zelf beschikkingsrecht heeft over hun toekomst en waar ze bij willen horen bijv. Overgrote meerderheid van Oekrainse vrije verkiezingen bracht elke keer geen nazi-partijen in parlement maar wel overgrote meerderheid van pro-EU partijen.

Soevereiniteit is iets wat alleen in gradaties bestaat. Denk je dat Duitsland de VS er uit zou kunnen trappen? Wie vormt überhaupt de tijdsgeest aldaar? Waar wordt überhaupt die 'volkswil' gevormd of bepaald?
Principieel juich ik meer soevereiniteit eerder toe dan minder soevereiniteit, maar het moet wel reëel en haalbaar zijn, en we moeten ook eerlijk zijn over de waarde van elke individuele uitdrukking van soevereiniteit en tegen welke kosten deze behaald moet worden. We zijn hierover geenszins helder geweest.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206193050
Ik gok zo dat de pijpende Russen wel de bekendste Russen van de dag zijn vandaag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:32:35 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206193061
Nu we het toch weer over 18+ hebben. Kennen we deze nog?

https://www.reddit.com/r/(...)_conducting_special/

_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:32:37 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206193062
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waar wordt überhaupt die 'volkswil' gevormd of bepaald?
Stembus
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:33:12 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206193069
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Soevereiniteit is iets wat alleen in gradaties bestaat. Denk je dat Duitsland de VS er uit zou kunnen trappen? Wie vormt überhaupt de tijdsgeest aldaar? Waar wordt überhaupt die 'volkswil' gevormd of bepaald?
Principieel juich ik meer soevereiniteit eerder toe dan minder soevereiniteit, maar het moet wel reëel en haalbaar zijn, en we moeten ook eerlijk zijn over de waarde van elke individuele uitdrukking van soevereiniteit en tegen welke kosten deze behaald moet worden. We zijn hierover geenszins helder geweest.
Groot verschil; Duitsland wil dat helemaal niet. Oekraïne wil daarentegen wel bij de EU.

En als je zoveel vraagtekens stelt bij wie dat allemaal bepaalt, zou je al helemaal je venijn meer moeten richten op Putin dan Westerse politici of Oekraïners.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')