Hoe legitiem is het na de zuiveringen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoort de Krim bij Oekraïene.
Het grappige is, al die Russen die dit plan van Musk wel zien zitten, dan hun eigen 'super legitieme' () referendum over willen doen.
Dat lijkt me niet, door de US onder andere gezegd dat een reactie conventioneel gaat zijn. Daarnaast heeft Rusland een automatisch systeem wat genoeg nukes afvuurt op wereldsteden zodra bv Moskou geraakt wordt/of het leiderschap uitgeschakeld is.quote:
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Hé wat vreemd? Jouw definitie van soevereiniteit is anders? In jouw definitie is het Rusland wat beslist over de allianties die Oekraïne (of andere buurlanden) aangaat?
Welke uitgave van dikke van Dale gebruik jij voor het zoeken van de betekenis van woorden? 1933?
Wat is dit nou weer voor gekke redenatie.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, het is precies die angst waarop we hebben kunnen inspelen om de eigen (en Amerikaanse) invloedssfeer te vergroten. Het is heel leuk (en goed van je) dat jij deze waarden omarmt. Dat doe ik ook! Het maakte me echter niet blind voor de consequenties van het projecteren van dergelijk idealisme op Oekraïne. Het zou imo zelfs prima zijn als jij van mening bent dat ze voor een kans op de realisatie van dergelijk idealisme een oorlog zouden moeten voeren, maar dat je er een oorlog mee uitlokt heeft altijd buiten kijf gestaan. Neem gewoon je verantwoordelijkheid, wetende dat Rusland andere belangen en idealen hanteert.
Door de realiteit, ja.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.
Door wie ?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.
Neem jij dan ook "verantwoordelijkheid" voor alles wat rusland daar nu flikt?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niks 'moet', wat mij betreft. Daarom zei ik al: het is prima als jij het een oorlog waard vindt, maar neem er dan op zijn minst wel verantwoordelijkheid voor. Als toeschouwer, die het Oekraïne gunt om via deze weg méér soevereiniteit te vinden dan ze had.
Aaaah zo, ja dan moeten we Oekraïne wel wat extra wapens sturen om hun soevereiniteit terug te kunnen claimen, waarna ze mogen kiezen of ze bij de EU of NAVO willen. Misschien ook doen met Georgië, Azerbeidzjan en Moldavië.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.
Verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat Putin een aanvalsoorlog is gestart...quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niks 'moet', wat mij betreft. Daarom zei ik al: het is prima als jij het een oorlog waard vindt, maar neem er dan op zijn minst wel verantwoordelijkheid voor. Als toeschouwer, die het Oekraïne gunt om via deze weg méér soevereiniteit te vinden dan ze had.
En toch doen "we" het door Oekraïne te bewapenen. Prima zaak. Putin's rotzooi opruimen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat Putin een aanvalsoorlog is gestart...
Juist ja.
In het hoofd van Putin ja.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niet natuurlijk. Dikke doei voor dat plan van Musk.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe legitiem is het na de zuiveringen?
quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:06 schreef OllieA het volgende:
Poetin wil XYZ, en daar hebben we maar rekening mee te houden, want Nukes! Blablablablabla.
Strontziek word ik van dit soort gelul.
Als antwoord op, inderdaad. Zoals het hoort.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En toch doen "we" het door Oekraïne te bewapenen. Prima zaak. Putin's rotzooi opruimen.
Precies dat. Voor kennisgeving aannemen. Dat hij een kernwapen heeft wisten we al. En daadwerkelijke inzet blijft een rode lijn. Dit is dom theater, gewoon negeren. Net als je dat altijd doet bij stampvoetende kleuters.quote:
Dat hebben veel landen denk ik?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet natuurlijk. Dikke doei voor dat plan van Musk.
Bovendien staat in de Oekraïense grondwet dat er geen referenda over territoriale kwesties gehouden kunnen worden (las ik ergens). En terecht met zo'n buur.
Oh? Bron? Volgens mij is de formule ‘we react in kind’. Er zijn wel wat lekken in die richting, maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:06 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, door de US onder andere gezegd dat een reactie conventioneel gaat zijn.
Ja. Leuk. Hebben wij (als in het westen) ook. Heten nucleair bewapende onderzeeërs.quote:Daarnaast heeft Rusland een automatisch systeem wat genoeg nukes afvuurt op wereldsteden zodra bv Moskou geraakt wordt/of het leiderschap uitgeschakeld is.
quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dat. Voor kennisgeving aannemen. Dat hij een kernwapen heeft wisten we al. En daadwerkelijke inzet blijft een rode lijn. Dit is dom theater, gewoon negeren. Net als je dat altijd doet bij stampvoetende kleuters.
Denk het ook. Behalve Rusland..op andermans grondgebied dan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |