abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206174325
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Leuk gepuzzeld weer.

Je begon met het duurt heel lang voor de bommenwerpers er zijn. Je eerste denkfout.
Je tweede denkfout. Een Tu-160S vanaf Engels heeft zo zijn kruisraketten in Kiev liggen.
Waar ligt Engels? :@
Het is koud, het is guur....
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:32:14 #102
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206174330
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waar ligt Engels? :@
Bij Saratov.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:33:07 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206174342
Knettergek, Hitler is er niets bij

twitter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 10:33:48 #104
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:35:33 #105
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206174377
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
With love :*
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:36:27 #106
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206174391
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
Knettergek, Hitler is er niets bij

[ twitter ]
Maar dit is wel geedit. Er is beeld van tussen het publiek.

En niemand juicht.

Niets is wat het lijkt inmiddels.

En de mensen aldaar kregen 9 to 18 euro omgerekend. Aangevoerd met bussen. Aldus Twitter.
  Meest relativerende user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 10:36:45 #107
357044 Budapestenaar
pi_206174396
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
Knettergek, Hitler is er niets bij

[ twitter ]
Pas 3.900 keer gepost.
pi_206174411
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er gewoon een paar altijd in de lucht.
B52's maar ook F15's, F22, F35, F16 staan allemaal in Fairford & Lakenheath UK

https://www.airforcemag.c(...)-task-force-mission/
pi_206174442
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Mwoah ten eerste hebben wij natuurlijk wel vrije toegang tot internet. Maar wees bewust dat de Ukrainene ook gewoon keihard soldaten verliest, en al die grappige filmpjes van boeren die Tanks wegtrekken met Tractoren zou ik ook met korreltje zout nemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206174443
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Ja dit soort onnozel gezever noemen we 'both sideism'. Kijk een heel groot verschil tussen het Westen en Rusland is dat we hier vrije media hebben. Al het gejank van alt-right ten spijt, hier mogen de klapwappies van Ongehoord Nederland hun idioterie gewoon op de publieke zenders de ether in slingeren. Hier in het Westen krijgen stemmen die kritisch zijn op de rol van de NAVO, de VS of de EU gewoon hun plek in het publieke debat. In Rusland ga je tot 10 jaar de bak in als je het waagt de 'speciale militaire operatie' een oorlog te noemen, worden oppositiepartijen en onafhankelijke media al jaren verboden en verdwijnen de politici en journalisten achter slot en grendel waar ze vaak ook nog een partij martelingen te wachten staat. Nee, dat is geen symmetrische situatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206174464
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Ja, wij zijn eigenlijk een heilige oorlog begonnen tegen rusland. Iedereen die iets zegt of roept wat tegen onze ideologie ingaat, wordt opgepakt. sterker nog wanneer je op tv iets gevoeligs zegt of het misslukken van onze proxyoorlog in Oekraine, dan verdwijnt je verbinding. wij gooien massaal ceo's uit ramen, maar daar hoor je niks van.....


want wij hebben een geschiedenis van 90 jaar onderdrukking en totalitaire machtspartij en hebben de meest paranoide en fundamentalistische organisatie van die tijd de volledige macht gegegeven over ons land. maar ook weten wij zo'n groot complot met 20+ landen te coordineren, die telkens van leiders wiseselen en van ideologie. ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206174475
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Pas 3.900 keer gepost.
als ik in BNW kijk, nog 40000000 keer te weinig.

of is het kwartje al bij je gevallen?
pi_206174480
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
Knettergek, Hitler is er niets bij

[ twitter ]
Dit is precies waarom Nederland geen Russen op moet gaan vangen.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:46:24 #114
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206174484
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:38 schreef pvdplanet het volgende:

[..]
B52's maar ook F15's, F22, F35, F16 staan allemaal in Fairford & Lakenheath UK

https://www.airforcemag.c(...)-task-force-mission/
Ook weer onzin.

F-15Es en F-35As op LN. Fairford alleen TDY.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:51:10 #115
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206174552
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ja, wij zijn eigenlijk een heilige oorlog begonnen tegen rusland. Iedereen die iets zegt of roept wat tegen onze ideologie ingaat, wordt opgepakt. sterker nog wanneer je op tv iets gevoeligs zegt of het misslukken van onze proxyoorlog in Oekraine, dan verdwijnt je verbinding. wij gooien massaal ceo's uit ramen, maar daar hoor je niks van.....


want wij hebben een geschiedenis van 90 jaar onderdrukking en totalitaire machtspartij en hebben de meest paranoide en fundamentalistische organisatie van die tijd de volledige macht gegegeven over ons land. maar ook weten wij zo'n groot complot met 20+ landen te coordineren, die telkens van leiders wiseselen en van ideologie. ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niet dat de berichten die we horen vanuit Rusland goed is h ;) En het is niet de bedoeling te stellen dat er n bepaalde berichtgeving de juiste is.

Ik stel alleen dat er hier twee verschillende culturen zijn: In Rusland waar vrijheid van meningsuiting riskant is is het vrije Westen een bedreiging en vice versa. Berichtgeving omtrent dit is dan ook steeds maar vanuit een van die twee oogpunten: ohhh kijk wat Rusland doet en ohhh kijk wat het Westen doet. Er is geen middenpunt.
With love :*
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:52:10 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206174565
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah ten eerste hebben wij natuurlijk wel vrije toegang tot internet. Maar wees bewust dat de Ukrainene ook gewoon keihard soldaten verliest, en al die grappige filmpjes van boeren die Tanks wegtrekken met Tractoren zou ik ook met korreltje zout nemen.
Vind het altijd een apart idee dat bepaalde lui heel hard roepen dat de main stream media hier leugens verspreid, en vervolgens gaan ze ervan uit dat alles waar is op de main stream media van Rusland.

De wappies in Rusland zullen juist anti-poetin zijn wat dat betreft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206174580
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:51 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de berichten die we horen vanuit Rusland goed is h ;) En het is niet de bedoeling te stellen dat er n bepaalde berichtgeving de juiste is.

Ik stel alleen dat er hier twee verschillende culturen zijn: In Rusland waar vrijheid van meningsuiting riskant is is het vrije Westen een bedreiging en vice versa. Berichtgeving omtrent dit is dan ook steeds maar vanuit een van die twee oogpunten: ohhh kijk wat Rusland doet en ohhh kijk wat het Westen doet. Er is geen middenpunt.
echt onzin.

rusland is een dictatuur, dus alles draait om behoud van macht en controle van de dictator.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:54:23 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206174584
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah ten eerste hebben wij natuurlijk wel vrije toegang tot internet. Maar wees bewust dat de Ukrainene ook gewoon keihard soldaten verliest, en al die grappige filmpjes van boeren die Tanks wegtrekken met Tractoren zou ik ook met korreltje zout nemen.
Maar Oekrainse soldaten staan te dringen om te gaan, worden getraind in het westen tot soldaten die 10 keer zovel soldaat zijn en de russen poepen en drinken zich Wodka moed in en willen niet vechten voor een zaak die ze niets doet

Ik werd net geapp uit Bishek Kirgizie ,daar zijn al 200.000 russen en de huur daar is vertienvoudigd voor kleine flatjes waar russen met 10 man slapen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206174595
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:51 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de berichten die we horen vanuit Rusland goed is h ;) En het is niet de bedoeling te stellen dat er n bepaalde berichtgeving de juiste is.

Ik stel alleen dat er hier twee verschillende culturen zijn: In Rusland waar vrijheid van meningsuiting riskant is is het vrije Westen een bedreiging en vice versa. Berichtgeving omtrent dit is dan ook steeds maar vanuit een van die twee oogpunten: ohhh kijk wat Rusland doet en ohhh kijk wat het Westen doet. Er is geen middenpunt.
Wat een loos gezever zeg. Kijk in Rusland bepaalt de staat de berichtgeving. Hier hebben we een breed scala aan opvattingen in media, zinnig of onzinnig. Dus nee het is niet vanuit n van de twee oogpunten. In Rusland is het vanuit n oogpunt, hier heb je een pluriform scala aan opvattingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206174604
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Wat zullen de eerste doelwitten zijn? ;(
Hoevelaken sowieso
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:56:44 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206174608
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:51 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de berichten die we horen vanuit Rusland goed is h ;) En het is niet de bedoeling te stellen dat er n bepaalde berichtgeving de juiste is.

Ik stel alleen dat er hier twee verschillende culturen zijn: In Rusland waar vrijheid van meningsuiting riskant is is het vrije Westen een bedreiging en vice versa. Berichtgeving omtrent dit is dan ook steeds maar vanuit een van die twee oogpunten: ohhh kijk wat Rusland doet en ohhh kijk wat het Westen doet. Er is geen middenpunt.
Je kan op Twtter gewoon Russische TV zien vertaald en al. Als je dat wilt zien kan dat prima.

En dit noem ik 'het leerkrachtensyndroom' waar twee vechten hebben twee de schuld wat ik echt de meest tergende redenatie ooit vindt
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:57:20 #122
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206174618
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:51 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de berichten die we horen vanuit Rusland goed is h ;) En het is niet de bedoeling te stellen dat er n bepaalde berichtgeving de juiste is.

Ik stel alleen dat er hier twee verschillende culturen zijn: In Rusland waar vrijheid van meningsuiting riskant is is het vrije Westen een bedreiging en vice versa. Berichtgeving omtrent dit is dan ook steeds maar vanuit een van die twee oogpunten: ohhh kijk wat Rusland doet en ohhh kijk wat het Westen doet. Er is geen middenpunt.
Het grote publiek krijgt echt niet alle 'gore' voorgeschoteld op het 8 uur journaal, dat is altijd al zo geweest. Als je beelden van een aanslag hebt dan kiezen we hier voor de iets mindere bloedige beelden, in het midden oosten laten ze rustig een halve baby op beeld zien.

Maar het staat ons aardig vrij om ook op pro-Russische media zoals de vele telegram kanalen te kijken. Het is wel een wat hogere drempel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206174639
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Je kan alle info krijgen die je wil. We kunnen toch zowel alle speeches van Poetin en co en die van Zelenskyy beluisteren? Natuurlijk worden dingen verdraaid, maar af en toe je gezonde verstand gebruiken en de dingen een beetje op afstand te bezien, is niet verboden.

En Poetin is de vijand, van het westen en het oosten. Dat hij achter een keur van vergiftigingen, trapvallers, raamduikers, familiedrama’s, kinderontvoeringen, werkkampen in Siberi zit, is veelvuldig bewezen. En deze dingen heeft hij voornamelijk in Oost uitgevoerd.
pi_206174640
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar Oekrainse soldaten staan te dringen om te gaan, worden getraind in het westen tot soldaten die 10 keer zovel soldaat zijn en de russen poepen en drinken zich Wodka moed in en willen niet vechten voor een zaak die ze niets doet

Ik werd net geapp uit Bishek Kirgizie ,daar zijn al 200.000 russen en de huur daar is vertienvoudigd voor kleine flatjes waar russen met 10 man slapen

Oh het is niet dat ik het niet geloof, je ziet alleen wel ontzettend veel gelikte filmpjes van Ukr. voorbij komen, die hebben hun PR goed op orde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206174658
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:14 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Maastricht was altijd een doelwit toen het NAVO hoofdkwartier nog in de Cannerberg zat. Nu niet meer lijkt me, eerder Volkel.
In Brunssum zit nog altijd een NAVO hoofdkwartier.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:01:12 #126
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206174662
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh het is niet dat ik het niet geloof, je ziet alleen wel ontzettend veel gelikte filmpjes van Ukr. voorbij komen, die hebben hun PR goed op orde.
Dat PR beleid is van ongelooflijke meerwaarde. Het houd het westen goed bij de les, en dat is voor hun erg belangrijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:02:06 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206174670
twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:02:08 #128
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206174671
Ik weet niet waarom, maar ik heb ineens het beeld dat beide partijen daar gestopt zijn met vechten en al knabbelend aan hun lunch bezig zijn deze discussies te volgen.

Is er nog nieuws uit Oekrane?
pi_206174677
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:34 schreef Usert het volgende:

[..]
Met als reden meedoen is meemaken?
De VS had vroeger het plan om bij een kernoorlog China ook gelijk maar te nuken onder het mom van als wij de planeet niet krijgen dan jullie ook niet. India en Pakistan lijken mij wel zo gespannen dat die niet gaan afwachten tot de ander lanceert al zullen ze wel eerst de vuiligheid van die raketten moeten halen het is ook de enige regio waar een kernaanval een verbetering van de leefomgeving is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206174718
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh het is niet dat ik het niet geloof, je ziet alleen wel ontzettend veel gelikte filmpjes van Ukr. voorbij komen, die hebben hun PR goed op orde.
Ja, dat blijkt in deze oorlog ook een factor van niet te onderschatten belang te zijn. Wat dat betreft had Oekrane mazzel dat er bij al deze ellende een groep professionele theater- en filmmakers in de regering zitten. En dat ze het belang van PR onmiddellijk onderkend hebben. Iedere avond spreekt Zelenskyy het volk toe op tv, daar noemt hij ook namen van gevallenen die posthuum onderscheiden worden, en gewonden die ook een onderscheiding krijgen.
pi_206174727
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
Knettergek, Hitler is er niets bij

[ twitter ]
Nou nou nou nou.
mon citoyens vous serez unis.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:07:37 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206174735
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh het is niet dat ik het niet geloof, je ziet alleen wel ontzettend veel gelikte filmpjes van Ukr. voorbij komen, die hebben hun PR goed op orde.
Russische soldaten staan er normaaal op , met grote tegenzin luisteren ze naar wat ze moeten doen
Oekrainers hebben opdracht geen rare fotos naar huis te sturen en vechten voor een doel

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206174753
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Nederland Den Helder, Amsterdam, Rotterdam en Maastricht.
Den Haag nog als regeringszetel, gelukkig woon ik tussen Rotterdam en Den Haag in hopelijk stuurt Poetin geen maandagochtend modelletje deze kant op.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:11:07 #134
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206174772
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russische soldaten staan er normaaal op , met grote tegenzin luisteren ze naar wat ze moeten doen
Oekrainers heben opdracht geen rare fotos naar huis te sturen
[ afbeelding ]
“Follow the drone until the bullets say stop”?
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:12:18 #135
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206174785
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Nederland Den Helder, Amsterdam, Rotterdam en Maastricht.
De Russen wel, want dit lijstje deed er toe ergens in de jaren 70. De Chinezen die wat beter nadenken zouden met een heel andere lijst komen.
pi_206174795
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Allemaal met een intercontinentaal bereik? Het is niet omdat ze zulke wapens hebben, dat ze de rest van het arsenaal niet zullen inzetten. De ASMP van de Fransen bvb heeft slechts een bereik van 500 km. Wat is het bereik van de nukes die in Nederland opgeslagen liggen?
Dat zijn bommen die onder een F16 moeten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:14:26 #137
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206174798
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russische soldaten staan er normaaal op , met grote tegenzin luisteren ze naar wat ze moeten doen
Oekrainers hebben opdracht geen rare fotos naar huis te sturen en vechten voor een doel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]



Goeie mogge
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206174803
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Putin neemt wel vaker een loopje met de geschiedenis.
pi_206174824
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De Russen wel, want dit lijstje deed er toe ergens in de jaren 70. De Chinezen die wat beter nadenken zouden met een heel andere lijst komen.
Zwolle ook dacht ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:19:47 #140
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206174842
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er gewoon een paar altijd in de lucht.
Sowieso liggen er rondom Rusland allerlei Amerikaanse SSBN's te patrouilleren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:23:45 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206174877
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.

Er wordt een beeld geschetst van Russische woestelingen die tegen Oekraiense gentleman-militairen vechten, en die laatste groep vecht dan ook nog eens voor onze waarden. Uiteraard is dat niet zo, de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206174878
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik heb ineens het beeld dat beide partijen daar gestopt zijn met vechten en al knabbelend aan hun lunch bezig zijn deze discussies te volgen.

Is er nog nieuws uit Oekrane?
Ze zijn niet gestopt,
twitter

En je kan natuurlijk ook hier https://militaryland.net/maps/deployment-map/de vuurtjes tellen.
Verder verwacht ik dat er al internationale waarnemers naar Lyman en omringende plaatsten zijn om de gepleegde oorlogsmisdaden vast te stellen en te archiveren, al heb ik nog niets over gehoord.
En, waar je ook niet vaak iets over hoort, de hele omgeving moet van mijnen worden ontdaan, Patron mag weer aan het werk. Ook de keukenkastjes goed besnuffelen.
pi_206174893
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De Russen wel, want dit lijstje deed er toe ergens in de jaren 70. De Chinezen die wat beter nadenken zouden met een heel andere lijst komen.
Die zouden ook Eindhoven erbij pakken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:27:12 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206174911
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.

Er wordt een beeld geschetst van Russische woestelingen die tegen Oekraiense gentleman-militairen vechten, en die laatste groep vecht dan ook nog eens voor onze waarden. Uiteraard is dat niet zo, de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
Hoe kom je bij "een behoorlijk deel van die troepen is extreem rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen"? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206174915
Zowaar nog wat nieuws uit het zuiden, dorpje in de Kherson oblast is bevrijd:

https://liveuamap.com/en/(...)a-village-of-kherson
pi_206174933
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.

Er wordt een beeld geschetst van Russische woestelingen die tegen Oekraiense gentleman-militairen vechten, en die laatste groep vecht dan ook nog eens voor onze waarden. Uiteraard is dat niet zo, de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
Kom eens snel met bronnen van verkrachtingen, gedwongen deportaties en executies van burgers door Oekranse soldaten dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:29:09 #147
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206174939
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:24 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ze zijn niet gestopt, [ twitter ]
En je kan natuurlijk ook hier https://militaryland.net/maps/deployment-map/de vuurtjes tellen.
Verder verwacht ik dat er al internationale waarnemers naar Lyman en omringende plaatsten zijn om de gepleegde oorlogsmisdaden vast te stellen en te archiveren, al heb ik nog niets over gehoord.
En, waar je ook niet vaak iets over hoort, de hele omgeving moet van mijnen worden ontdaan, Patron mag weer aan het werk. Ook de keukenkastjes goed besnuffelen.
Vraag me af in hoeverre ze nu eerst consolideren of verder doorstoten. Ik weet niet in hoeverre de rivier begaanbaar is of kunnen ze dmv een noordelijker offensief de Russen insluiten?
pi_206174959
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.

Er wordt een beeld geschetst van Russische woestelingen die tegen Oekraiense gentleman-militairen vechten, en die laatste groep vecht dan ook nog eens voor onze waarden. Uiteraard is dat niet zo, de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
In welke goelag hangt de verantwoordelijke voor dat Amnestyrapport inmiddels uit?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:37:55 #150
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206175031
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.

Er wordt een beeld geschetst van Russische woestelingen die tegen Oekraiense gentleman-militairen vechten, en die laatste groep vecht dan ook nog eens voor onze waarden. Uiteraard is dat niet zo, de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
Stevige stelling = stevig bewijs dus kom maar op met je bronnen voor deze beweringen en anders gaat deze post gewoon de shredder in.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206175062
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Kom eens snel met bronnen van verkrachtingen, gedwongen deportaties en executies van burgers door Oekranse soldaten dan?
Ja, stevige stelling= stevige bron.

Kom met bewijs dat de Oekraense soldaten (waarschijnlijk) op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven begaan dan de Russen.
En verschuil je niet achter het schaamlapje waarschijnlijk , waarom schijnt dat waar te zijn?
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:43:44 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_206175081
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Het middenpunt tussen "enigszins bevooroordeeld" en "compleet van de wereld af" is niet het "redelijke midden", maar ergens in de regio van "behoorlijk gestoord".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:43:45 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206175082
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe kom je bij "een behoorlijk deel van die troepen is extreem rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen"? :?
Omdat dat gevoeglijk bekend is. In 2012 voor het EK voetbal waren er hele reportages van Engelse en Duitse nieuwsbrengers over de wijdverbreide hooligancultuur die is ontstaan binnen een breder cultureel verschijnsel van knokploegen met een extreem-rechts karakter, waarbij dan werd aangetekend dat het in Oekraine een factor 10 extremer was dan in Polen dat die extreem-rechtse elementen in Oekraine ook vertegenwoordigd waren in de bovenwereld (een reden waarom deze knokploegen niet daadwerkelijk werden aangepakt). Met name in Engeland gingen destijds stemmen op voor een fan-boycot.

De Russische soldaten zijn doorgaans gewoon jongens afkomstig uit de armere klassen (en vaak ethnische minderheden) die uit arren moede het leger maar zijn ingegaan aangezien je daar een prima boterham kunt verdienen. Ook daar zal overigens minder beschaafd volk tussen zitten, zeker onder de Kadyrov-boys, maar reken er maar op dat wanneer de stofwolken zijn opgetrokken, de uil van Minerva zijn vleugels spreidt en de academische geschiedsschrijvers aan hun onderzoek beginnen, ze op nogal wat verschrikkingen zullen stuiten.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:45:07 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206175102
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Behoorlijk natuurlijk, dat zie je aan hoe hard Amnesty onder de bus werd gegooid toen die een onwelgevallig rapport uitbrachten.


Het is niet dat omdat de Oekrainers voor een gerechtvaardigde zaak strijden dat het zulke lieverdjes zijn.
zal best dat het geen lieverdjes zijn maar dat moet ook niet


quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Goeie mogge
Oekrainers zijn niet dronken , die vechten bewust voor een doel, stil, in marsorde , bereid om een paar russen mee in de dood te nemen
twitter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206175139
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wij zijn natuurlijk het Westen, en ik vroeg me opeens af: hoe groot is de kans dat wij niet gewoon info niet krijgen, dingen worden verdraaid, etc? Niet dat ik Pro Rusland ben ofzo, maar ik probeer het een beetje vanuit een middenpunt te bekijken. Oost of West gaan natuurlijk never nooit toegeven dat ze ergens fout zitten. En in het Westen is Poetin natuurlijk altijd de vijand.
Niet in Turkije en Hongarije
pi_206175155
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat gevoeglijk bekend is. In 2012 voor het EK voetbal waren er hele reportages van Engelse en Duitse nieuwsbrengers over de wijdverbreide hooligancultuur die is ontstaan binnen een breder cultureel verschijnsel van knokploegen met een extreem-rechts karakter, waarbij dan werd aangetekend dat het in Oekraine een factor 10 extremer was dan in Polen dat die extreem-rechtse elementen in Oekraine ook vertegenwoordigd waren in de bovenwereld (een reden waarom deze knokploegen niet daadwerkelijk werden aangepakt). Met name in Engeland gingen destijds stemmen op voor een fan-boycot.

De Russische soldaten zijn doorgaans gewoon jongens afkomstig uit de armere klassen (en vaak ethnische minderheden) die uit arren moede het leger maar zijn ingegaan aangezien je daar een prima boterham kunt verdienen. Ook daar zal overigens minder beschaafd volk tussen zitten, zeker onder de Kadyrov-boys, maar reken er maar op dat wanneer de stofwolken zijn opgetrokken, de uil van Minerva zijn vleugels spreidt en de academische geschiedsschrijvers aan hun onderzoek beginnen, ze op nogal wat verschrikkingen zullen stuiten.
Dat is toch geen direct bewijs van alle zaken waar je het Oekraense leger van beticht?
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:51:36 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206175158
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
WNL op 1 vanochtend.
Het verslag van de Wijk en de kolonel kloppen toch wel hoor.
Hoe kunnen ze hem een putinlover noemen, dat is behoorlijk belachelijk wel
Welk verslag?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:52:51 #158
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206175171
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is toch geen direct bewijs van alle zaken waar je het Oekraense leger van beticht?
“Tien jaar geleden waren er hooligans in de Oekrane dus nu plegen ze ergere oorlogsmisdaden dan de Russen”

En dit gaat dan door voor bewijs.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206175182
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat gevoeglijk bekend is. In 2012 voor het EK voetbal waren er hele reportages van Engelse en Duitse nieuwsbrengers over de wijdverbreide hooligancultuur die is ontstaan binnen een breder cultureel verschijnsel van knokploegen met een extreem-rechts karakter, waarbij dan werd aangetekend dat het in Oekraine een factor 10 extremer was dan in Polen dat die extreem-rechtse elementen in Oekraine ook vertegenwoordigd waren in de bovenwereld (een reden waarom deze knokploegen niet daadwerkelijk werden aangepakt). Met name in Engeland gingen destijds stemmen op voor een fan-boycot.

De Russische soldaten zijn doorgaans gewoon jongens afkomstig uit de armere klassen (en vaak ethnische minderheden) die uit arren moede het leger maar zijn ingegaan aangezien je daar een prima boterham kunt verdienen. Ook daar zal overigens minder beschaafd volk tussen zitten, zeker onder de Kadyrov-boys, maar reken er maar op dat wanneer de stofwolken zijn opgetrokken, de uil van Minerva zijn vleugels spreidt en de academische geschiedsschrijvers aan hun onderzoek beginnen, ze op nogal wat verschrikkingen zullen stuiten.
Ja allemaal leuk en aardig Thierry, maar dat is natuurlijk geen bewijs voor een boude claim als:

quote:
een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206175187
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welk verslag?
Op tv, kun je gewoon terugkijken.
Vakman pur sang
pi_206175205
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is toch geen direct bewijs van alle zaken waar je het Oekraense leger van beticht?
nope. er zitten hier genoeg Russiche trollen, als die enig bewijs hadden van Oekranse oorlogsmisdaden, was dat hier al lang 200* gepost. zolang ze blijven bij "we gaan allemaal dood van de kou! we moeten Rusland gewoon laten martelen en verkrachten hoor, want dat doe ze enkel bij Oekrainers, niet bij ons!" is er dus 0 bewijs :-)
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:55:54 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206175206
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is toch geen direct bewijs van alle zaken waar je het Oekraense leger van beticht?
Ik beticht ze niet echt ergens van maar schrijf alleen dat je daar rekening mee moet houden. De enigen die ik ergens van beticht zijn diegenen die een integere en zeer nuttige NGO als Amnesty International direct onder de bus hebben geflikkerd toen die een rapport uitbrachten dat niet goed uitkwam.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:56:23 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206175213
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat gevoeglijk bekend is. In 2012 voor het EK voetbal waren er hele reportages van Engelse en Duitse nieuwsbrengers over de wijdverbreide hooligancultuur die is ontstaan binnen een breder cultureel verschijnsel van knokploegen met een extreem-rechts karakter, waarbij dan werd aangetekend dat het in Oekraine een factor 10 extremer was dan in Polen dat die extreem-rechtse elementen in Oekraine ook vertegenwoordigd waren in de bovenwereld (een reden waarom deze knokploegen niet daadwerkelijk werden aangepakt). Met name in Engeland gingen destijds stemmen op voor een fan-boycot.

De Russische soldaten zijn doorgaans gewoon jongens afkomstig uit de armere klassen (en vaak ethnische minderheden) die uit arren moede het leger maar zijn ingegaan aangezien je daar een prima boterham kunt verdienen. Ook daar zal overigens minder beschaafd volk tussen zitten, zeker onder de Kadyrov-boys, maar reken er maar op dat wanneer de stofwolken zijn opgetrokken, de uil van Minerva zijn vleugels spreidt en de academische geschiedsschrijvers aan hun onderzoek beginnen, ze op nogal wat verschrikkingen zullen stuiten.
Dat wachten we dan wel even af maar in de tussentijd verwachten we hier dat je meer kan leveren dan dit soort wazige betogen als je een bewering wil bewijzen.

Maar even ter illustratie, dat werd ook over MH17 geroepen, het enige wat de tijd duidelijker heeft gemaakt is dat de initieele reactie dat Rusland verantwoordelijk was de enige juiste was. Uil van Minerva niettegenstaande.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:56:24 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206175215
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dat gevoeglijk bekend is. In 2012 voor het EK voetbal waren er hele reportages van Engelse en Duitse nieuwsbrengers over de wijdverbreide hooligancultuur die is ontstaan binnen een breder cultureel verschijnsel van knokploegen met een extreem-rechts karakter, waarbij dan werd aangetekend dat het in Oekraine een factor 10 extremer was dan in Polen dat die extreem-rechtse elementen in Oekraine ook vertegenwoordigd waren in de bovenwereld (een reden waarom deze knokploegen niet daadwerkelijk werden aangepakt). Met name in Engeland gingen destijds stemmen op voor een fan-boycot.

De Russische soldaten zijn doorgaans gewoon jongens afkomstig uit de armere klassen (en vaak ethnische minderheden) die uit arren moede het leger maar zijn ingegaan aangezien je daar een prima boterham kunt verdienen. Ook daar zal overigens minder beschaafd volk tussen zitten, zeker onder de Kadyrov-boys, maar reken er maar op dat wanneer de stofwolken zijn opgetrokken, de uil van Minerva zijn vleugels spreidt en de academische geschiedsschrijvers aan hun onderzoek beginnen, ze op nogal wat verschrikkingen zullen stuiten.
En dat is het bewijs? Anekdotes over hooligans van 10 jaar geleden? Ok..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206175218
twitter
pi_206175225
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik beticht ze niet echt ergens van maar schrijf alleen dat je daar rekening mee moet houden. De enigen die ik ergens van beticht zijn diegenen die een integere en zeer nuttige NGO als Amnesty International direct onder de bus hebben geflikkerd toen die een rapport uitbrachten dat niet goed uitkwam.
Dat ze doorgaans integer zijn betekent toch niet dat ze per definitie gelijk hebben (en daaruit ook het recht hebben om nooit kritiek te hoeven incasseren, voor zover dat berhaupt al kan bestaan)?
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:58:50 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206175235
naja Amnesty had hier wel gelijk natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 oktober 2022 @ 11:58:52 #168
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206175236
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Daar kun je mooi wat wagens mee uitschakelen ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:58:55 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206175238
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja allemaal leuk en aardig Thierry, maar dat is natuurlijk geen bewijs voor een boude claim als:
[..]

Dat klopt, dat is een uitgesproken verwachting. Het gevaar bestaat dat wanneer je dat niet incalculeert maar wel uitkomt, de pendule na afloop van de oorlog wel eens kan omslaan en het vertrouwen in de Westerse verslaglegging wel eens verder zou kunnen doen afbrokkelen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206175241
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

de uil van Minerva zijn vleugels spreidt

[..]

Die had eigenlijk al lang afgeschoten en op de barbecue gegooid moeten worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:59:49 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206175243
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat ze doorgaans integer zijn betekent toch niet dat ze per definitie gelijk hebben (en daaruit ook het recht hebben om nooit kritiek te hoeven incasseren, voor zover dat berhaupt al kan bestaan)?
Het is wel heel toevallig dat ze alleen even geen gelijk hebben wanneer ons dat uitkomt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206175244
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Was op tv vanochtend om 11:00 kun je gewoon terugkijken
Ik weet niet of hij hier wel wordt gepruimd, maar zometeen in Buitenhof Mart de Kruif te gast :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206175255
quote:
88s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef sp3c het volgende:
naja Amnesty had hier wel gelijk natuurlijk
Tuurlijk, alsof ze een rapportje tikken om eens lekker Oekrane te pesten.
Het ontslaan van de amnestie directrice in Oekrane was ook weinig vertrouwendsvol.
Vakman pur sang
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:01:12 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206175256
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die had eigenlijk al lang afgeschoten en op de barbecue gegooid moeten worden.
Ho ff, die uil kan er ook niets aan doen dat 'ie misbruikt wordt :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206175261
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk, alsof ze een rapportje tikken om eens lekker Oekrane te pesten.
Het ontslaan van de amnestie directrice in Oekrane was ook weinig vertrouwendsvol.
Die stapte toch zelf op
pi_206175263
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:00 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij hier wel wordt gepruimd, maar zometeen in Buitenhof Mart de Kruif te gast :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk wel.
Mart de Kruif is een vd meest ervaren defensie mannen van nl.
Vakman pur sang
pi_206175266
quote:
11s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:02 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Die stapte toch zelf op
Ja tuurlijk. ;)
Vakman pur sang
pi_206175269
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is wel heel toevallig dat ze alleen even geen gelijk hebben wanneer ons dat uitkomt.
het rapport is tot stand gekomen door interviews met gevangenen van Rusland.
Die konden dus net zo vrijuit praten als de inwoners van Luhansk, Donetsk, Cherson & Zaporizja vrijuit konden stemmen tijdens het referendum.

Vind je het heel gek dat daar 0 waarde aan gehecht wordt?
pi_206175283
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik beticht ze niet echt ergens van maar schrijf alleen dat je daar rekening mee moet houden. De enigen die ik ergens van beticht zijn diegenen die een integere en zeer nuttige NGO als Amnesty International direct onder de bus hebben geflikkerd toen die een rapport uitbrachten dat niet goed uitkwam.
Je zei: de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Dus je beticht ze wel degelijk ergens van. Dus, bron? En niet iets wat een decennium geleden is gebeurd en wat gevoeglijk bekend is , maar een stevige bron. En rooster die uil van Minerva maar aan het spit.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:06:44 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_206175291
quote:
88s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef sp3c het volgende:
naja Amnesty had hier wel gelijk natuurlijk
Als je vindt dat tone policing hoe Oekrane zich gedraagt terwijl er genocide gepleegd wordt wat vervolgens door Rusland gebruikt wordt om meer genocide te kunnen plegen, "gelijk" is wel ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206175294
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat klopt, dat is een uitgesproken verwachting. Het gevaar bestaat dat wanneer je dat niet incalculeert maar wel uitkomt, de pendule na afloop van de oorlog wel eens kan omslaan en het vertrouwen in de Westerse verslaglegging wel eens verder zou kunnen doen afbrokkelen.
Nee dat is niet een 'uitgesproken verwachting', dat is een ononderbouwde insinuatie. Kijk iets als een 'behoorlijk deel' is al lekker subjectief, dus dat geeft je de ruimte om te draaien van ergens tussen de 0,1% en de 80%.
En zoals de spoiler zegt als je dan claimt de 'ze waarschijnlijk op individueel niveau zwaardere oorlogsmisdrijven hebben gepleegd', dan is dat gewoon een forse insinuatie die je wel op iets meer dan je eigen onderbuik mag stoelen. Kijk, het is alleen al vrij onwaarschijnlijk omdat de situatie vrij asymmetrisch is. De Russen bevinden zich in een vreemd land met een vreemde burgerbevolking die het zwaar te verduren krijgt en onderdrukt wordt. De Oekraners vechten in eigen land. Ja daar heb je natuurlijk ook collaborateurs en sympathisanten van de Russen, maar de kans dat ze razzia's houden onder hun eigen bevolking is een stuk kleiner dan dat de Russen dat doen. Bovendien rep je wel leuk over 'extreem-rechts', een mooi praatpuntje van Poetin, maar Rusland is ook gewoon een fascistode politiestaat waarin rechten van individuen geen enkele waarde hebben, dus waarom zou dat niet doorlekken naar de strijdkrachten en zijn dat eigenlijk allemaal arme, onwetende, lieve plattelandsjongetjes die daar tegen hun zin zouden zitten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206175302
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

een integere en zeer nuttige NGO als Amnesty International

_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:08:23 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206175310
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je zei: de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Dus je beticht ze wel degelijk ergens van. Dus, bron? En niet iets wat een decennium geleden is gebeurd en wat gevoeglijk bekend is , maar een stevige bron. En rooster die uil van Minerva maar aan het spit.
In Italie waait ook een rechtse wind

dat is in heel europa zo , ook hier

maar het gaat erom dat Oekraine vecht voor hun democratie en vrijheid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:08:30 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206175311
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je zei: de Oekrainers vechten voor hun soevereiniteit maar een behoorlijk gedeelte van die troepen is extreem-rechts en begaan waarschijnlijk op individueel niveau een stuk zwaardere oorlogsmisdrijven dan de Russen.

Dus je beticht ze wel degelijk ergens van. Dus, bron? En niet iets wat een decennium geleden is gebeurd en wat gevoeglijk bekend is , maar een stevige bron. En rooster die uil van Minerva maar aan het spit.
Nogmaals: die uil kan er ook niets aan doen dat 'ie misbruikt wordt :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 12:09:16 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206175319
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:06 schreef speknek het volgende:

[..]
Als je vindt dat tone policing hoe Oekrane zich gedraagt terwijl er genocide gepleegd wordt wat vervolgens door Rusland gebruikt wordt om meer genocide te kunnen plegen, "gelijk" is wel ja.
nee ik ben het met ze eens dat je burgers waar mogelijk moet evacueren uit de frontlinie en alles wijst erop dat dit niet het geval is geweest

het is ook niet alsof Amnesty de Russen met rust laat ofzo
https://www.amnesty.org/e(...)sias-war-on-ukraine/

dat ze dan ook eens naar Oekraine wijzen als er wat mis gaat vind ik niet zo heel erg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206175323
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ho ff, die uil kan er ook niets aan doen dat 'ie misbruikt wordt :{w
Uilen van Minerva zijn, net als duiven, niets anders dan vliegende ratten. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:10:36 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206175338
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:03 schreef Shotty het volgende:

[..]
het rapport is tot stand gekomen door interviews met gevangenen van Rusland.
Die konden dus net zo vrijuit praten als de inwoners van Luhansk, Donetsk, Cherson & Zaporizja vrijuit konden stemmen tijdens het referendum.

Vind je het heel gek dat daar 0 waarde aan gehecht wordt?
Op eenzelfde manier vallen er gaten te schieten in zo'n beetje alle Amnesty-rapporten, ook die uit China, ook die uit Iran.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:10:44 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206175343
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Uilen van Minerva zijn, net als duiven, niets anders dan vliegende ratten. :+
Nou, nou, nou...
Daarmee doe je uilen zwaar tekort! :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206175344
quote:
88s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ik ben het met ze eens dat je burgers waar mogelijk moet evacueren uit de frontlinie en alles wijst erop dat dit niet het geval is geweest

het is ook niet alsof Amnesty de Russen met rust laat ofzo
https://www.amnesty.org/e(...)sias-war-on-ukraine/

dat ze dan ook eens naar Oekraine wijzen als er wat mis gaat vind ik niet zo heel erg
ze hadden de beelden van Ter Apel al gezien en dachten: laat maar
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 12:11:21 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206175350
quote:
9s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
ze hadden de beelden van Ter Apel al gezien en dachten: laat maar
snap hem niet -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:11:36 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206175356
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
Mart de Kruif is een vd meest ervaren defensie mannen van nl.
Voor wat het waard is. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206175360
quote:
88s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
snap hem niet -O-
je moet die mensen ook ergens veilig huisvesten
pi_206175368
Het is uiteraard absurd dat een stichting met jarenlange ervaring als amnesty na een onwelgevallig rapport gedegradeerd wordt tot Rusland lover.
Dan ben je echt niet meer helder hoor.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 12:12:34 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206175371
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Voor wat het waard is. :)
lijkt me na Afghanistan wel wat waard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 12:13:00 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206175375
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
je moet die mensen ook ergens veilig huisvesten
oeh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206175378
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op eenzelfde manier vallen er gaten te schieten in zo'n beetje alle Amnesty-rapporten, ook die uit China, ook die uit Iran.
Die bevatten meestal bewijs, zoals foto's van de gevolgen van martelingen, of massa graven. zoals het rapport over Rusland. dat over Oekrane leunt enkel op interviews met PoW's in Russische handen.
pi_206175398
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nogmaals: die uil kan er ook niets aan doen dat 'ie misbruikt wordt :{w
Ik ben vegetarir, maar ik kan er niet mee zitten als fictieve uilen van fictieve figuren (Minerva) aan fictieve spitten gaan of op fictieve barbecues worden geroosterd.
Waar ik wel problemen mee heb is dat op fictieve gronden een groot deel van het Oekraense leger dat wel reel is verdacht wordt gemaakt.
pi_206175410
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is uiteraard absurd dat een stichting met jarenlange ervaring als amnesty na een onwelgevallig rapport gedegradeerd wordt tot Rusland lover.
Dan ben je echt niet meer helder hoor.
Onwelgevallig rapport ook echt. Jij bent af :')
pi_206175411
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is uiteraard absurd dat een stichting met jarenlange ervaring als amnesty na een onwelgevallig rapport gedegradeerd wordt tot Rusland lover.
Dan ben je echt niet meer helder hoor.
Oh hier op Fok gaat Amnesty al jaren door de mangel hoor omdat ze ook wel eens een onwelgevallig rapportje uitbrengen over het Nederlandse migratiebeleid en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206175415
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onwelgevallig rapport ook echt. Jij bent af :')
Oh dus het was wel een goed rapport?
Vakman pur sang
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')