SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gebeurt met de permafrost branden, dat is puur methaan wat daar fiktquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:12 schreef Tengano het volgende:
Dat gas schijnt nogal schadelijk te zijn voor het milieu. Ik las net dat het net zo erg is als 20 jaar lang de uitstoot van 5,48 miljoen Amerikaanse auto's. Zie tweet.
Rare vraag misschien, maar zouden ze er een vlammetje bij kunnen houden zodat het zeg maar affikt of afgefakkeld wordt?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Nee, het brandt nu helemaal niet. Al dat gas gaat zo onverbrand de atmosfeer in.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
Dat gebeurt met de permafrost branden, dat is puur methaan wat daar fikt
Tuurlijk deze gas pit in Mexico die brandt al ruim een jaarquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het brandt nu helemaal niet. Al dat gas gaat zo onverbrand de atmosfeer in.
Mijn vraag was of je het nu niet beter aan kunt steken om het milieu minder te vervuilen. En zou dat kunnen? Kun je het laten branden op zee. Ik heb het idee van wel. En dat schijnt dus gunstiger voor het milieu te zijn.
Klopt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ben nu ook die VN vergadering aan het kijken. Russische vertegenwoordiger doet toch een paar interessante claims. Had de premier van Polen inderdaad direct na de explosies een (inmiddels verwijderde) tweet geschreven met de tekst "thank you, USA" en een foto van het gaslek?
quote:Dan het feit dat er in juni nog een grote NAVO oefening in de Baltische zee heeft plaatsgevonden. juist rond het eiland Bornholm, de locatie waar nu de explosies hebben plaatsgevonden.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_196240.htm
Het klopt dat er precies in dat gebied geoefend is met unmanned underwater vehicles om mijnen op te sporen.
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/Euh........ lezen die Russen mee op Fok!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook zou er een bepaald schip van de VS, landing ship USS KEARSARGE, tot 20 september in de buurt zijn gebleven.
Er valt nog veel te onderzoeken, ook voor de journalistiek. Maar ik heb haast nergens nog een diepgaande analyse gelezen van wat er nou echt is gebeurd met Nord Stream.![]()
Kan ik nog copyright rechten claimen?quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:04 schreef Montagui het volgende:
Zoals ik al eerder aanhaalde oefent de NATO elk jaar in de Baltische zee. Ook dit jaar weer (jn juni). BALTOPS 2022.
https://www.navalnews.com(...)f-in-the-baltic-sea/
[..]
Met name m.b.t. het dikgedrukte 'explosieven' gedeelte werd juist geoefend voor de kust van Bornholm, onder supervisie van de US 6th fleet.
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/
[..]
Juni is enkele maanden na de start van de oorlog, en wat houdt de Amerikanen tegen om tijdens (of kort erna, ze zijn er toch) strategisch alvast explosieven te plaatsen? Zeker omdat ze al met ferme stem hebben verkondigd dat beide pijpleidingen de 'hunne' zijn (voor het geval dat nodig mocht zijn). Een 'better be prepared' scenario?
En dan zijn de ontploffingen ook toevallig net op hetzelfde moment als het openen van de pijplijn tussen Noorwegen en Polen.
https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia
Maar goed, toeval.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Thanks, hoewel deze man niet de premier is van Polen maar lid van het Europees parlement. Hij is wel minister van Defensie en minister van Buitenlandse Zaken geweest dus zal hij heel goed weten hoe de hazen lopen.quote:
Heb ik me inderdaad ook al afgevraagd. Omdat die pijp hoe dan ook leeg raakt (tenzij Rusland gaat bij pompen) lijkt er mij geen bezwaar om het af te fakkelen. Als de leiding leeg is gaat het vuur wel weer uit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:12 schreef Tengano het volgende:
Dat gas schijnt nogal schadelijk te zijn voor het milieu. Ik las net dat het net zo erg is als 20 jaar lang de uitstoot van 5,48 miljoen Amerikaanse auto's. Zie tweet.
Rare vraag misschien, maar zouden ze er een vlammetje bij kunnen houden zodat het zeg maar affikt of afgefakkeld wordt?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Zal eens tijd wordenquote:
Ik heb gezocht. Maar kan geen linkje vinden naar een bundestag stemming hierover vandaag.quote:
Deze stemming was van 3 dagen geleden. Alleen de oppositie stemde voor want dit was hun voorstel, de regerende partijen stemden tegen.quote:
https://www.bundestag.de/(...)eg-erklaerung-912538quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb gezocht. Maar kan geen linkje vinden naar een bundestag stemming hierover vandaag.
Heb jij die?
Wil wel graag lezen waarover ze precies gestemd hebben.
Dank!quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://www.bundestag.de/(...)eg-erklaerung-912538
Helemaal niks, de oppositie wilde wat in stemming brengen, de regering had daar geen zin in.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
Wat gaat dit precies betekenen, hen je enig idee?
Omdat ik vind dat Oekraïne het zelf maar moet uitzoeken met Rusland.quote:
Okee, jij hebt zeker inside information van de mannen in witte pakken?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:31 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat Oekraïne het zelf maar moet uitzoeken met Rusland.
Hoewel ze dat tot nu toe heel aardig doen, is het los laten lopen van een dictator nooit een goed idee. Op een gegeven moment staat 'ie namelijk bij jouw voor de deur.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:31 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat Oekraïne het zelf maar moet uitzoeken met Rusland.
BNW...quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Okee, jij hebt zeker inside information van de mannen in witte pakken?
Vertel...
Op BNW
Poetin loopt al 20 jaar los, nog geen last van gehad. Mocht ie toch een EU of NAVO land binnen vallen dan hebben we reden om er tegen in te gaan. Nu? Nee totaal niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoewel ze dat tot nu toe heel aardig doen, is het los laten lopen van een dictator nooit een goed idee. Op een gegeven moment staat 'ie namelijk bij jouw voor de deur.
Denken dat neo-USSR'er Putin stopt bij Oekraïne...quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Poetin loopt al 20 jaar los, nog geen last van gehad. Mocht ie toch een EU of NAVO land binnen vallen dan hebben we reden om er tegen in te gaan. Nu? Nee totaal niet.
Wees maar niet bang hoor jochie, ik ga hier geen tijd verspillen om mn mening toe te lichten aan mensen die elke mening die niet in hun straatje past afdoen als onzin, of nog suffer, saaier en on-origineler, mensen zoals ik een wappie noemenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Okee, jij hebt zeker inside information van de mannen in witte pakken?
Vertel...
Op BNW
Als hij dat van plan is dan begint ie daar wel laat mee op zn oude dag. Waaruit blijkt dat ie de EU over wilt nemen dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denken dat neo-USSR'er Putin stopt bij Oekraïne...
Nou idd ja, voor we het weten staat Poetin hier aan de grensquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoewel ze dat tot nu toe heel aardig doen, is het los laten lopen van een dictator nooit een goed idee. Op een gegeven moment staat 'ie namelijk bij jouw voor de deur.
Ik ben niet bang.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:40 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor jochie, ik ....blablabla
In welk universum behoorde het grondgebied der gehele EU ooit tot de USSR?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:41 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als hij dat van plan is dan begint ie daar wel laat mee op zn oude dag. Waaruit blijkt dat ie de EU over wilt nemen dan?
En wat hebben wij precies met die oude Sovjets te maken? Zijn wij de politie van de wereld tegenwoordig?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In welk universum behoorde het grondgebied der gehele EU ooit tot de USSR?
Om nog maar even deze bron te ont-BNW'en: er werd ook niet definitief tegen gestemd, de stem is uitgesteld. En de twijfel ligt ook niet bij afname van steun aan Oekraïne maar aan de logistiek en tijd voor training.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://www.bundestag.de/(...)eg-erklaerung-912538
Zie verder mijn opmerking hierboven. Niet van vandaag of van de regerende partijen.
Tot hoever mag hij precies gaan voordat je denkt: hmm, dit gaat te ver? En dat ook gekoppeld aan al die gelauwerde woorden over het belang van vrijheid en democratie voor mensen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:42 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Nou idd ja, voor we het weten staat Poetin hier aan de grens![]()
![]()
Maar even los van dit, je zegt net dat het tijd wordt, reagerend op een post wat gewoon echt onzin blijkt te zijn. Het klopte an sich wat er gepost was (althans, dat gebeurde woensdag en niet zojuist), maar het liet enorm belangrijke context weg. Kritisch denken vereist dat je wel op zoek gaat naar die context en omstandigheid van zo'n stemming die op het eerste gezicht wat raar over kan komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:40 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor jochie, ik ga hier geen tijd verspillen om mn mening toe te lichten aan mensen die elke mening die niet in hun straatje past afdoen als onzin, of nog suffer, saaier en on-origineler, mensen zoals ik een wappie noemen![]()
Nee hoor, ik laat jullie oh zo gelijkgestemden lekker met rust in jullie kring-ruk![]()
![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En wat hebben wij precies met die oude Sovjets te maken? Zijn wij de politie van de wereld tegenwoordig?
Gerommel aan de grenzen van de EU...quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En wat hebben wij precies met die oude Sovjets te maken? Zijn wij de politie van de wereld tegenwoordig?
Zo lang de EU niet gebombardeerd wordt hebben wij daar idd niks mee te maken. Je kan Oekraïense vluchtelingen uiteraard gewoon helpen. Maar bemoeien met hun vetes? Niet onze business.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
Gerommel aan de grenzen van de EU...
"Wat hebben wij daar mee te maken"?
Slaap lekker.
Oh ok, dan heb ik gereageerd op een bericht dat onjuist blijkt te zijn, shit happensquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar even los van dit, je zegt net dat het tijd wordt, reagerend op een post wat gewoon echt onzin blijkt te zijn. Het klopte an sich wat er gepost was (althans, dat gebeurde woensdag en niet zojuist), maar het liet enorm belangrijke context weg. Kritisch denken vereist dat je wel op zoek gaat naar die context en omstandigheid van zo'n stemming die op het eerste gezicht wat raar over kan komen.
Had je dat gedaan, dan had je geweten dat de oppositie een motie in had gediend waarover gestemd was. De regering had geen zin erin dat de oppositie hun vertelde wat te doen en dus is het weggestemd.
Dat mag je vinden imo, en anderen mogen daar ook weer kritisch op zijn dan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:52 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Oh ok, dan heb ik gereageerd op een bericht dat onjuist blijkt te zijn, shit happensneemt niet weg dat ik het niet erg had gevonden als het bericht wel waar was. Ik weet dat het op dit topic niet populair is om niet idolaat te zijn van Oekraïne , maar so be it, agree to disagree gewoon.
Heeft bar weinig met 'idolaat zijn van Oekraïne' te maken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:52 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Oh ok, dan heb ik gereageerd op een bericht dat onjuist blijkt te zijn, shit happensneemt niet weg dat ik het niet erg had gevonden als het bericht wel waar was. Ik weet dat het op dit topic niet populair is om niet idolaat te zijn van Oekraïne , maar so be it, agree to disagree gewoon.
Het was geen vete.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zo lang de EU niet gebombardeerd wordt hebben wij daar idd niks mee te maken. Je kan Oekraïense vluchtelingen uiteraard gewoon helpen. Maar bemoeien met hun vetes? Niet onze business.
Daar is een geschiedenis aan vooraf gegaan wat al jaren speelde. Het is niet dat dat dit jaar begonnen is. Zo simplistisch wordt het uiteraard wel gebracht. En wat kennen wij precies van die geschiedenis? Wij weten helemaal niks en tevens alle informatie uit Rusland en Oekraïne kan je met een korrel zout nemen, het zijn niet voor niks de meest corrupte landen in de wereld.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het was geen vete.![]()
Het was een aanvalsoorlog op een soeverein land.
Uhm, jawel hoor... qua historische bronnen is daar heel wat over te vinden. Zeker over de Sovjet-tijd en de wijze waarop Oost-Europa 40 jaar geknecht is geweest en niet meer zo'n zin heeft in dat soort experimenten.quote:Op zondag 2 oktober 2022 00:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Daar is een geschiedenis aan vooraf gegaan wat al jaren speelde. Het is niet dat dat dit jaar begonnen is. Zo simplistisch wordt het uiteraard wel gebracht. En wat kennen wij precies van die geschiedenis? Wij weten helemaal niks en tevens alle informatie uit Rusland en Oekraïne kan je met een korrel zout nemen, het zijn niet voor niks de meest corrupte landen in de wereld.
Misschien als Poetin heel Oekraïne heeft veroverd en duidelijk aangeeft dat ie ook andere landen wil veroveren..tot die tijd is het gewoon een conflict tussen Oekraïne en Rusland en gaat het over gebieden die altijd al betwist zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot hoever mag hij precies gaan voordat je denkt: hmm, dit gaat te ver? En dat ook gekoppeld aan al die gelauwerde woorden over het belang van vrijheid en democratie voor mensen.
In die zin onzin vergelijking omdat er volgens mij niemand hier loopt te applaudisseren voor de Yankees. Verder zijn we de twist al voorbij: er is een soevereine staat aangevallen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 00:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Misschien als Poetin heel Oekraïne heeft veroverd en duidelijk aangeeft dat ie ook andere landen wil veroveren..tot die tijd is het gewoon een conflict tussen Oekraïne en Rusland en gaat het over gebieden die altijd al betwist zijn geweest.
En ja, ik ga me schuldig maken aan een whataboutismmaar Amerika moet sowieso niet zo holier than thou doen wat "landjepik" betreft, want kijk maar naar Hawaii, Guam, en Puerto Rico
![]()
Maar dat zal heus wel weer een onzin vergelijking zijn blablabla![]()
Ja prima toch, ik vind dat ik gewoon beleefd ben hier, ik ben degene die maar naar BNW moet blijkbaar, want afwijkende meningquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat mag je vinden imo, en anderen mogen daar ook weer kritisch op zijn dan.
En tot hoever mag het westen gaan totdat Poetin zou denken: hmm, dit gaat te ver?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot hoever mag hij precies gaan voordat je denkt: hmm, dit gaat te ver? En dat ook gekoppeld aan al die gelauwerde woorden over het belang van vrijheid en democratie voor mensen.
Daar zijn afspraken over gemaakt toch? Die grens is volgens mij al overschreden.quote:Op zondag 2 oktober 2022 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
En tot hoever mag het westen gaan totdat Poetin zou denken: hmm, dit gaat te ver?
Kom maar door met dat vuurwerkverbod ter compensatiequote:
'Beschermd door Rusland'quote:Op zondag 2 oktober 2022 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
En tot hoever mag het westen gaan totdat Poetin zou denken: hmm, dit gaat te ver?
Geen populaire vraag, maar desalniettemin m.i. gerechtvaardigd als je situaties van beide zijden wil bekijken.
Wat mij betreft zou Oekraïne de bufferstaat moeten blijven zoals die was. Die onafhankelijk beschermd door zowel het westen als door Rusland.
Wat een Bs dit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 01:58 schreef RM-rf het volgende: [..] Oooh, ik kan je garanderen dat vanaf 24 februari Oekraine helemaal geen baat gehaald heeft bij wat er met hen gebeurt is... .. En iedere idioot die dat zou suggeren is heel kortzichtig bezig en steunt juist de daders en criminelen
Dat waren ze al sinds het Boedapest-memorandum van 1994, Poetin heeft z'n uiterste best gedaan om dat status quo omver te werpen. In reactie daarop stel jij voor dat er eenzelfde verdrag met hetzelfde Rusland, het land wat structureel allerlei akkoorden en verdragen aan z'n laars lapt, wordt gesloten dat deze keer de veiligheid van Oekraïne wél zou moeten garanderen? Hoe zie je dat in godsnaam voor je?quote:Op zondag 2 oktober 2022 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen populaire vraag, maar desalniettemin m.i. gerechtvaardigd als je situaties van beide zijden wil bekijken.
Wat mij betreft zou Oekraïne de bufferstaat moeten blijven zoals die was. Die onafhankelijk beschermd door zowel het westen als door Rusland.
Het Nederlandse extra A-4tje blijkt mega belangrijk. Hulde aan de Nederlandse kiezer.
Poetin heeft het aanbod van Oekraïne om een neutrale bufferstaat te blijven vlak voor de inval afgewezen. Daarom denk ik dat dit een gepasseerd station is en dat het gebied dat Oekraine onder controle heeft na de oorlog een NAVO gebied wordt. Zo wordt voorkomen dat Rusland de rest ooit nog kan annexeren.quote:Op zondag 2 oktober 2022 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het Nederlandse extra A-4tje blijkt mega belangrijk. Hulde aan de Nederlandse kiezer.
Je laat je een lulverhaal vertellen door russische propagandaquote:Op zondag 2 oktober 2022 13:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat een Bs dit.
Er is een conflict, Oekraïne is daar idd het slachtoffer van.
Maar dat de belangrijkste toevoer van gas nu over hun land gaat voor Rusland is een strategisch voordeel voor Oekraïne.
Dat zie ik niet als iets negatiefs trouwens, ik hoop dat ze het goed benutten in de strijd om Rusland eruit te mikken en te houden.
Daar is niets kortzichtigs aan. Snap niet waarom dat niet benoemd mag worden.
Net als het best benoemd mag worden dat Amerika al vanaf het begin fel tegen deze pijpleidingen waren en hebben gezegd ze aan te vallen toen Rusland Oekraïne binnen viel.
Al met al zijn de voordelen voor de verdedigers groter dan voor Rusland, ik zie het nut niet zo voor Rusland om dit te doen. Op wat wijzen naar de ander als dader na. En dat effect is zelfs als het lukt erg laag, want het veranderd de zaak verder niet, ze zijn nogsteeds de agressor in dit verhaal.
Ja de hoe dan vraag wordt elke keer opzichtig vermeden.quote:Op zondag 2 oktober 2022 14:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat waren ze al sinds het Boedapest-memorandum van 1994, Poetin heeft z'n uiterste best gedaan om dat status quo omver te werpen. In reactie daarop stel jij voor dat er eenzelfde verdrag met hetzelfde Rusland, het land wat structureel allerlei akkoorden en verdragen aan z'n laars lapt, wordt gesloten dat deze keer de veiligheid van Oekraïne wél zou moeten garanderen? Hoe zie je dat in godsnaam voor je?
Ik doe niet alsof ze ook maar iets leuks vinden hieraan. Maar dat neemt niet weg dat ze een strategisch voordeel hebben gekregen hiermee. Die ze hopelijk ook gaan gebruiken als dat nodig is.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je laat je een lulverhaal vertellen door russische propaganda
Oekraine heeft juist geen enkel 'voordeel' bij een beperking van de gastoevoer naar het westen.
Daarbij verliezen ze altijd.
En dat wet Rusland ook en daarom speelt rusland ook al veel langer; met het bepreken van deze gastoevoer, een spelletje dat ze nu juist al héél lang opzichtig spelen, te proberen het westen met het opdrijven van gasprijzen aan de kant te dwingen... puur een machtspel met en prijs-monopolie warvoor ook gewarschuwd is als de russiche overheid de hele energietoevoer onder controle zou krijgen in europa.
En juist het gegeven dat de russen nu een spelletje kunnen spelen als ze de gastoevoer over die lijnen (die overigens helemaal niet enkel via de oekraine gaan, maar evengoed via wit-rusland) gaan afknijpen en dan de 'schuld'naar de Oekraine gaan toeschuiven, wat domme mensen, waaronder helaas jij jezelf ook makkelijk in laat ordenen.
En geloof vor geen seconde dat dit 'spel' dat de rusen spelen ophoud als het westen de oekraine aan hen uitlevert... dan gaan de rusen juist heel snel door, omdat ze ook weten dat hun machtspositie betreffende het gas beperkt is en met het verloop van tijd zwakker kan worden, dus moeten ze snel verder veroveren, ook de baltische staten gaan dan snel aangevallen worden
Het is de grootste Bullshit te doen alsof de Oekraine ook maar iets leuks zou vinden aan het gegeven dat hun land nu al maandenlang het toneel van deze oorlog is, en hun infrastructuur vernietigd wordt en hun burgers vermoord door russische criminelen.
Het enige is dat Oekraine niet zich willaten verslaan en ze de bezetters wil verjagen.. en daarvor hebben ze devoortdurende steun vanuit hetw esten nodig... warbij het helaas ook duidelijk is dat de Russen donders goed weten dat hun 'spelletje' dat ze kunnen spelen met de energievoorziening en de hoge prijs voor gas het latste midel is waarmee ze hun criminele bedoelingen met de oekraine kunnen doorzetten..
ze willen het westen chanteren steun aan de oekraine op te geven, door de gaskraan dicht te draaien
Mensen die dat ontkennen en de boel gaan omdraaien, alsof plots de oekrainers hier enige boze bedoelingen hebben, hebben gewoon een dik bord voor hun kop
Ik wil het volgende kwijt over dit deel:quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je laat je een lulverhaal vertellen door russische propaganda
Oekraine heeft juist geen enkel 'voordeel' bij een beperking van de gastoevoer naar het westen.
Daarbij verliezen ze altijd.
En dat wet Rusland ook en daarom speelt rusland ook al veel langer; met het bepreken van deze gastoevoer, een spelletje dat ze nu juist al héél lang opzichtig spelen, te proberen het westen met het opdrijven van gasprijzen aan de kant te dwingen... puur een machtspel met en prijs-monopolie warvoor ook gewarschuwd is als de russiche overheid de hele energietoevoer onder controle zou krijgen in europa.
En juist het gegeven dat de russen nu een spelletje kunnen spelen als ze de gastoevoer over die lijnen (die overigens helemaal niet enkel via de oekraine gaan, maar evengoed via wit-rusland) gaan afknijpen en dan de 'schuld'naar de Oekraine gaan toeschuiven, wat domme mensen, waaronder helaas jij jezelf ook makkelijk in laat ordenen.
En geloof vor geen seconde dat dit 'spel' dat de rusen spelen ophoud als het westen de oekraine aan hen uitlevert... dan gaan de rusen juist heel snel door, omdat ze ook weten dat hun machtspositie betreffende het gas beperkt is en met het verloop van tijd zwakker kan worden, dus moeten ze snel verder veroveren, ook de baltische staten gaan dan snel aangevallen worden
Het is de grootste Bullshit te doen alsof de Oekraine ook maar iets leuks zou vinden aan het gegeven dat hun land nu al maandenlang het toneel van deze oorlog is, en hun infrastructuur vernietigd wordt en hun burgers vermoord door russische criminelen.
Het enige is dat Oekraine niet zich willaten verslaan en ze de bezetters wil verjagen.. en daarvor hebben ze devoortdurende steun vanuit hetw esten nodig... warbij het helaas ook duidelijk is dat de Russen donders goed weten dat hun 'spelletje' dat ze kunnen spelen met de energievoorziening en de hoge prijs voor gas het latste midel is waarmee ze hun criminele bedoelingen met de oekraine kunnen doorzetten..
ze willen het westen chanteren steun aan de oekraine op te geven, door de gaskraan dicht te draaien
Mensen die dat ontkennen en de boel gaan omdraaien, alsof plots de oekrainers hier enige boze bedoelingen hebben, hebben gewoon een dik bord voor hun kop
dat hebben ze helemaal niet!quote:Op zondag 2 oktober 2022 17:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof ze ook maar iets leuks vinden hieraan. Maar dat neemt niet weg dat ze een strategisch voordeel hebben gekregen hiermee.
Facepalm x10000quote:Op zondag 2 oktober 2022 17:54 schreef RapaNui het volgende:
De gasprijzen zijn door het westen opgedreven, niet door Rusland.
Waarom zijn deze landen dan al jarenlang falikant tegen deze pijplijn als het verdwijnen ervan hen geen voordeel brengt?quote:Op zondag 2 oktober 2022 17:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat hebben ze helemaal niet!
Wat voor voordeel denk je dat ze dan zouden hebben?
Oekraine heeft helemaal niks te eisen.... om de steun van de westerse bondgenoten te behouden hebben ze enkel een voordeel eraan dat die geen al te grote problemen bij de energieverzorging hebben.
Of de bestande leidingen nu over hun grondgebied gaan (en dat gaan ze verder niet allemaal) kunnen ze enkel hopen dat de gasvoorziening daarover verder zo ongehinderd als mogelijk gaat, terwijl de russen graag spelletjes spelen met het stilleggen ervan, dat deden die voorheen en hebben daartoe nu enkel meer speelruimte...
Snap je dat niet?
of wil je dat niet snappen?
[..]
Facepalm x10000
[ afbeelding ]
als je dat soort onzin roept, ben je volledig kierewiet
Alles is repareerbaar.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:10 schreef capricia het volgende:
Al het lekken van gas is inmiddels gestopt.
Aldus de Denen. Er is een stabiele druk in zowel NS1 als 2.
[ twitter ]
[ twitter ]
Nu kunnen ze onder water afdalen en kijken wat de schade precies is. NS1 lijkt repareerbaar te zijn.
De mediastilte nu is wel opvallend... maar te ingewikkeld al die toestemmingen.quote:
waar is mediastilte opvallend?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:02 schreef BertV het volgende:
De mediastilte nu is wel opvallend... maar te ingewikkeld al die toestemmingen.
Er bestond een grote kans dat duitsland deze winter zou gaan smeken om gas via de Nord Stream.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar juist dat maakt het nu op de korte termijn voor hen niet wenselijk dat ze op een moment dat rusland de gasvoorziening wil afknijpen buiten werking gebracht worden
De kans dat duitsland een gastkort gaat krijgen is enkel groter geworden en juist een groter risico dat Duitsland zich genoodzaakt voelt Russische eisen gevoeligger op te stellen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:27 schreef BertV het volgende:
Er bestond een grote kans dat duitsland deze winter zou gaan smeken om gas via de Nord Stream.
Ha, de site staat nog online:quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De kans dat duitsland een gastkort gaat krijgen is enkel groter geworden en juist een groter risico dat Duitsland zich genoodzaakt voelt Russische eisen gevoeligger op te stellen.
omdat ze dan des te meer afhankelijk zijn van leveringen via de dan nog reseterende gasleidingen via oost-europese landen en zelfs de oekraine zelf.
Het is niet de bedoeling om voor gas weer afhankelijk te worden van Rusland, snap je dat nietquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De kans dat duitsland een gastkort gaat krijgen is enkel groter geworden en juist een groter risico dat Duitsland zich genoodzaakt voelt Russische eisen gevoeligger op te stellen.
omdat ze dan des te meer afhankelijk zijn van leveringen via de dan nog reseterende gasleidingen via oost-europese landen en zelfs de oekraine zelf.
Das is nu juist het punt, de russische onderhandelingspositie is sterker geworden hierdoor... niet voor niks knepen die al veel langer de gastoevoer via nordstream en was die al sinds augustus geheel stilgelegd met een slap excuus van onderhoud (dat ze, als ze het langer bleven volhouden juist henzelf boetes kon opleveren).
Sorry, maar nogmaals begrijpen mensen het juist niet als ze denken dat het westen hier ook maar minimale voordelen bij zou hebben, daar klopt nu juist helemaal niks van...
het westen heeft op de korte termijn (dus deze en volgende winter) juist enkel voordeel van een zo hoog mogelijke gastoevoer ... en precies op dat punt is het rusland dat gasleveringen aan het westen knijpt en dwarsboomt
daarbij heeft echter op de korte termijn deze sabotage helemaal niks te maken...quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
Het is niet de bedoeling om voor gas weer afhankelijk te worden van Rusland, snap je dat niet
Net zo min als dat Oekraïne zit te wachten op een Westen dat hen niet bij de EU en de NAVO inlijft.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Beschermd door Rusland'
Ja daar zit Oekraïne vast op te wachten
Het was al sinds de ramp met de NH17 duidelijk dat de VS er alles aan zou gaan doen om die LNG aan ons te verkopen.quote:
De NAVO leden hebben er ook nog iets over te zeggen, hé.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja de hoe dan vraag wordt elke keer opzichtig vermeden.
En dan nog Oekraïne is aan zet en het Westen mag doorgaan totdat elk land zich vrijwillig (kernwoord hier) heeft aangesloten bij de Navo/EU.
Yep. Nou zijn we voor gas afhankelijk van Belarus, Oekraïne en Turkije. Alle 3 niet landen waar je afhankelijk van wil zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om voor gas weer afhankelijk te worden van Rusland, snap je dat niet
Dus prima zo
Geen Nordstream meer
Jij schijnt niet te begrijpen dat een land uit politiek en uit bevolking bestaat. Als jij 'Duitsland' zegt, dan bedoel jij politiek Duitsland, neem ik aan. Maar politiek Duitsland bestaat bij de gratie van het volk. En als het volk een andere mening heeft, dan zal de politiek veranderen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat duitsland ook gerealiseerd heeft dat deze weg doodlopend was, was er al doorheen op 22 februari toen ze de verdere vergunningverlening aan Nordstream-2 stillegden.
<knip>
Leuk voor het klimaat ook.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:46 schreef capricia het volgende:
Iemand meer bronnen hierover?
Dat Russen gas in de de pijpleiding zouden pompen.
[ twitter ]
Elk EU land gaat een gastekort krijgen. Buiten misschien Hongarije, maar laten we die even buiten beschouwing voor nu.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als alle BNW even zn mond houd dan lijkt me dat hiermee de discussie wie het opgeblazen heeft wel beslist is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:46 schreef capricia het volgende:
Iemand meer bronnen hierover?
Dat Russen gas in de de pijpleiding zouden pompen.
[ twitter ]
Neeneenee, de pijpleiding was nog prima intact en Duitsland had de sleutel in handen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
daarbij heeft echter op de korte termijn deze sabotage helemaal niks te maken...
Dat duitsland ook gerealiseerd heeft dat deze weg doodlopend was, was er al doorheen op 22 februari toen ze de verdere vergunningverlening aan Nordstream-2 stillegden.
Daarom zoek ik ook confirmatie dat Rusland er gas doorheen blaast.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als alle BNW even zn mond houd dan lijkt me dat hiermee de discussie wie het opgeblazen heeft wel beslist is.
Je kunt je nu driemaal in de rondte gaan redeneren, maar het blijft gigantische onzin wat je aan het bazelen bent.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij schijnt niet te begrijpen dat een land uit politiek en uit bevolking bestaat. Als jij 'Duitsland' zegt, dan bedoel jij politiek Duitsland, neem ik aan. Maar politiek Duitsland bestaat bij de gratie van het volk. En als het volk een andere mening heeft, dan zal de politiek veranderen.
En dus was Duitsland chantabel door de Russenquote:Op maandag 3 oktober 2022 19:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je kunt je nu driemaal in de rondte gaan redeneren, maar het blijft gigantische onzin wat je aan het bazelen bent.
Duitsland wil niets liever dan een ongehinderde gastoevoer, omdat hun economie dat nodig heeft.
En het is juist Rusland die de gastoevoer knijpt en beperking daarvan als machtspositie uitnut.
Ze mogen sowieso wel even uitleggen waarom de VS 3 pijpleidingen sloopt in plaats van alle 4. Heb daar nog geen verklaring voor gezien.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als alle BNW even zn mond houd dan lijkt me dat hiermee de discussie wie het opgeblazen heeft wel beslist is.
Laat me raden, jouw idee is Dat Rusland zijn eigen troef heeft opgeblazen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze mogen sowieso wel even uitleggen waarom de VS 3 pijpleidingen sloopt in plaats van alle 4. Heb daar nog geen verklaring voor gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |