Ja, we weten het gewoon niet. En dan gaan we er ook nog eens vanuit dat iedereen rationeel / strategisch handelt, maar bijvoorbeeld die speech van Poetin ging vandaag echt álle kanten op. Van Hiroshima naar de opiumoorlogen naar geslachtsverandering. Die man is aan het doordraaien.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vergezocht sluit ik ook niet uit dat Europa/Duitsland het zelf kan hebben gedaan.
Want mocht het allemaal mislopen in de winter is er ook geen protest meer mogelijk tegen de sancties/we willen weer gas uit Rusland.
Daarnaast zou zelfs China het als een pluspunt zien als de EU in een recessie raakt.
Eigenlijk hebben alle potentiële daders wel een motief.
quote:Op donderdag 29 september 2022 23:29 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Is dit niet erg opzichtig? Kunnen ze zo'n ID-signaal niet uitzetten?
Ik denk dat de Russen de Amerikanen hebben gevraagd om even te controleren of de explosies goed gelukt waren.quote:
Zou Trump het gedaan hebben?quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:27 schreef Tengano het volgende:
Waarom Scholtz buttspank kreeg.
[ twitter ]
Nee hoor. Voor dit soort acties heb je Navy Seals, die houden wel van een beetje actie en hier draaien ze hun hand niet voor om.quote:
Vind de sfeer nog wel meevallen vergeleken met het main Oekraïne topic.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee hoor. Voor dit soort acties heb je Navy Seals, die houden wel van een beetje actie en hier draaien ze hun hand niet voor om.
Overigens wat een nare sfeer in dit topic vandaag. Zou toch mogelijk moeten zijn om elkaars mening gewoon te respecteren.
Overigens is de VS helemaal geen bad guy (IF, in theory, in theorie) zij dat lijntje opgeblazen hebben. Dit is voor het welzijn van Europa, Oekraine en de VS en alle democratieeen op deze wereld. De VS straft in dit scenario machtswellusteling Poetin die zijn hele land probeert te mobiliseren om hier landje pik te doen.
En eigenlijk zou niemand dat moeten willen, tenzij je je liever druk maakt over je gasrekening.
Ik vind dat de sfeer hier nogal vijandig wordt als je uitlegt waarom de VS weldegelijk een goeie reden had om hier in te grijpen, voor onze eigen bestwil nota bene. Helemaal niet om de VS zwart te maken, maar dit was gewoon een strakke tactische zet.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:45 schreef weetjewel5 het volgende:
Vind de sfeer nog wel meevallen vergeleken met het main Oekraïne topic.
Kan me niet voorstellen. Leidingen worden met zo min mogelijk poespas op bodem gelegd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:21 schreef Za het volgende:
Kan een expert alhier zeggen of het in de lijn der verwachting ligt dat er zich terugslag kleppen bevinden in de Nordstream pijpleidingen?
Daarmee zou de instroom van zeewater bij schade worden voorkomen nl. BVD.
Ik ben absoluut geen Poetin-fan of complotwappie, maar in deze kwestie ga ik ervan uit dat het de Amerikanen zijn geweest.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind dat de sfeer hier nogal vijandig wordt als je uitlegt waarom de VS weldegelijk een goeie reden had om hier in te grijpen, voor onze eigen bestwil nota bene. Helemaal niet om de VS zwart te maken, maar dit was gewoon een strakke tactische zet.
IF IF IF![]()
Maar ik krijg een beetje het idee dat mensen zo'n enorm vijandsbeeld van Poetin gecreeerd hebben, dat er nauwelijks meer mensen zijn die geloven dat er nog andere partijen zijn die af en toe aan de touwtjes trekken.
Maar we zijn niet voor niets United toch
Ik snap die Amerikanen wel. Dit is waar ze een punt hebben en waar het om gaat:quote:Op vrijdag 30 september 2022 22:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik ben absoluut geen Poetin-fan of complotwappie, maar in deze kwestie ga ik ervan uit dat het de Amerikanen zijn geweest.
Heb vandaag nog eens die aflevering gezien van Waarde van de Aarde, waarin Twan Huijs o.a. spreekt met de eigenaar van het megaschip dat de NS2 heeft aangelegd, en ook de burgemeester van een klein Duits plaatsje waar het logistieke centrum van de aanleg zat, die beiden onder druk van de VS moesten stoppen met het NS2 project.
Goeie tipquote:Op vrijdag 30 september 2022 22:02 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen Poetin-fan of complotwappie, maar in deze kwestie ga ik ervan uit dat het de Amerikanen zijn geweest.
Heb vandaag nog eens die aflevering gezien van Waarde van de Aarde, waarin Twan Huijs o.a. spreekt met de eigenaar van het megaschip dat de NS2 heeft aangelegd, en ook de burgemeester van een klein Duits plaatsje waar het logistieke centrum van de aanleg zat, die beiden onder druk van de VS moesten stoppen met het NS2 project.
De Waarde van de Aarde:
https://www.npostart.nl/waarde-van-de-aarde/28-04-2021/KN_1726211
Relevante fragmenten:
2.00-4.20 Grootste boot van Nederland, de Pioneering Spirit, heeft meegeholpen bij de aanleg van Nord Stream 2. Poetin is zelfs aan boord geweest.
25.30-33.00 Trump verzet zich tegen de aanleg van NS2, Navo zou Europa tegen Rusland moeten beschermen maar de gasdeals met Poetin ondermijnen dit. In het Duitse Sassnitz ligt de logistieke basis voor de aanleg van de pijpleiding. Trump stelde sancties in tegen betrokken bedrijven. Ook de burgemeester kreeg een brief uit Amerika met serieuze sanctiedreigementen (crushing sanctions) dat bedrijven en betrokken personen die meewerken (economisch) vernietigd zullen worden.
De hele dreigbrief is hier te lezen:
https://www.cruz.senate.g(...)rd-stream-2-pipeline
FT: US senators’ letter on Nord Stream 2 sparks outrage in Germany
https://www.ft.com/content/f43fa079-bf7f-4efa-8f72-ae9fd4a5368f
US senators warn of sanctions over Nord Stream 2
https://learngerman.dw.co(...)eam-2-gas/a-54565504
Als Rusland zijn gas niet meer door Ukraine laat lopen loopt de export capaciteit helemaal extreem terug. Als ze die op peil willen houden kunnen ze niet langs Oekraine.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rusland bepaalt of Oekraïne gas mag doorleveren en Rusland heeft een dag na NS1/2 ontploffingen al Oekraïne gedreigd met afsluiten. Dus in welke wereld is Oekraïne hier aan de winnende hand?
Ja dat is lastig want je praat een beetje raarquote:Op vrijdag 30 september 2022 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als Rusland zijn gas niet meer door Ukraine laat lopen loopt de export capaciteit helemaal extreem terug. Als ze die op peil willen houden kunnen ze niet langs Oekraine.
Dat is het hele punt, is dat lastig te begrijpen?
Weer $13 billion naar Oekraïne (lees: Amerikaanse wapenfabrikanten).quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:31 schreef Tengano het volgende:
Finally Biden addressing Poetin at 12:53
"Mr Poetin don't misunderstand what I am saying."
Addressing the pipeline at 13:50 : 'Wordsalad'
Nou ja, ze zien dat geld ook nooit meer terug he.quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:37 schreef weetjewel5 het volgende:
Weer $13 billion naar Oekraïne (lees: Amerikaanse wapenfabrikanten).
De Amerikaanse belastingbetaler bedoel je?quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, ze zien dat geld ook nooit meer terug he.
Was het een lening?quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, ze zien dat geld ook nooit meer terug he.
Die zeker niet.quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:41 schreef weetjewel5 het volgende:
De Amerikaanse belastingbetaler bedoel je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic is bijna vol![]()
Ik kan trouwens niks vinden over die vergadering van de verenigde naties. Die zou vandaag zijn. Wanneer is dat dan?
quote:Op vrijdag 30 september 2022 23:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die zeker niet.Had Putin daar gesproken? Zag een filmpje voorbij komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic is bijna vol![]()
Ik kan trouwens niks vinden over die vergadering van de verenigde naties. Die zou vandaag zijn. Wanneer is dat dan?
Ik denk dat Amerika het heeft gedaan om macht in Oekraïne te krijgen. Omdat Oekraïne hier baat bij heeft konden ze het gebruiken om dingen gedaan te krijgen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Jij denkt dat Oekraïne het gedaan heeft?
Oooh, ik kan je garanderen dat vanaf 24 februari Oekraine helemaal geen baat gehaald heeft bij wat er met hen gebeurt is...quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 00:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
..Omdat Oekraïne hier baat bij heeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |