abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206140096
Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’



https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/

Historisch lage rente:

Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206140119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat gaan we wel zien hoelang die dip gaat duren die van 2008 was 2 jaar later ook weer over.

Zolang er bijna niet genoeg bijgebouwd word blijft er een flink tekort aan woningen.
De dip die met de kredietcrisis in 2008 begon had in 2013 pas haar dieptepunt, het herstel ging wel relatief rap maar in sommige gebieden was men rond 2017 pas weer op het 2008 niveau qua prijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206140139
Mag deze ook in de OP:
twitter


Of alleen het plaatje:


Dat vond ik wel behoorlijk confronterend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2022 @ 13:19:14 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206140181
Netto hoger dan bruto?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206140185
Die grafiek van mij van pagina 6 is ook wel leuk.

Kan me ook voorstellen dat de huizenmarkt nu gewoon stil komt te liggen. Hypotheekverstrekkers moeten ook iets met hun aflossingsbedragen doen met deze energie markt en op dit moment lijkt me dat je de bestedingsruimte van een aanvraag met 30 tot 50% omlaag moet gooien ivm de energie rekening op op de hypotheken tot een ton of 4 a 5 ...

Huizen met label F en G zijn straks huizen die ongeveer hetzelfde waard blijven (immer schaarste) en huizen met labels C en hoger blijven stijgen (A harder dan C natuurlijk)

Straks krijg je nog isolatieopkopers ... label G kopen -> isoleren -> verkopen als label B oid :D
Dum de dum
pi_206140253
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Lienekien het volgende:
Netto hoger dan bruto?
Ja, als je netto meer kan missen dan bruto is het totale leenbedrag hoger.
pi_206140475
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Lienekien het volgende:
Netto hoger dan bruto?
Ik moest ook een paar keer kijken voor ik hem snapte

Bij bruto maandlast van 1500 kan je 313k lenen
Bij netto maandlast van 1500 (paar honderd euro hypotheekrenteaftrek erbovenop) kan je 423k lenen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2022 13:39:22 ]
pi_206141443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:13 schreef Leandra het volgende:
Mag deze ook in de OP:
[ twitter ]

Of alleen het plaatje:
[ afbeelding ]

Dat vond ik wel behoorlijk confronterend.
Mooi plaatje.

Zou het wel willen zien voor de rente percentages 3-5% voor netto hypotheek.
Met +- 1500 per maand om van te leven heb je de rest wel redelijk ruimte om aan huis uit te geven.
Met 2 salarissen kom je dan toch behoorlijk ver (neem je ook wel wat risico maar ach).

Zoveel geld krijg je natuurlijk niet van de bank maar toch. Het is een beetje een hoeveel kan ik ophoesten voor hypotheek verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206141456
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Lienekien het volgende:
Netto hoger dan bruto?
Het gaat erom hoeveel hypotheek je kunt krijgen voor ¤ 1.500 per maand.
Voor ¤ 1.500 bruto per maand kun je minder hypotheek krijgen dan voor ¤ 1.500 netto per maand, en nu nog veel minder dan een jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141472
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Fe2O3 het volgende:
Die grafiek van mij van pagina 6 is ook wel leuk.

Kan me ook voorstellen dat de huizenmarkt nu gewoon stil komt te liggen. Hypotheekverstrekkers moeten ook iets met hun aflossingsbedragen doen met deze energie markt en op dit moment lijkt me dat je de bestedingsruimte van een aanvraag met 30 tot 50% omlaag moet gooien ivm de energie rekening op op de hypotheken tot een ton of 4 a 5 ...

Huizen met label F en G zijn straks huizen die ongeveer hetzelfde waard blijven (immer schaarste) en huizen met labels C en hoger blijven stijgen (A harder dan C natuurlijk)

Straks krijg je nog isolatieopkopers ... label G kopen -> isoleren -> verkopen als label B oid :D
Ja, ik overwoog nog die ook te vragen voor deze OP, maar gezien dat Amerikaanse rentepercentages zijn is dat wellicht wat verwarrend (en paniekzaaiend) in een NL huizenmarkt topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Fe2O3 het volgende:
Die grafiek van mij van pagina 6 is ook wel leuk.

Kan me ook voorstellen dat de huizenmarkt nu gewoon stil komt te liggen. Hypotheekverstrekkers moeten ook iets met hun aflossingsbedragen doen met deze energie markt en op dit moment lijkt me dat je de bestedingsruimte van een aanvraag met 30 tot 50% omlaag moet gooien ivm de energie rekening op op de hypotheken tot een ton of 4 a 5 ...

Huizen met label F en G zijn straks huizen die ongeveer hetzelfde waard blijven (immer schaarste) en huizen met labels C en hoger blijven stijgen (A harder dan C natuurlijk)

Straks krijg je nog isolatieopkopers ... label G kopen -> isoleren -> verkopen als label B oid :D
Ik denk ook dat het best wel eens stil kan komen te liggen. Ik zag een project waarbij nieuwbouwhuizen vanaf 450.000 aangeboden werden. Als je dat nu leent tegen 10 jaar rentevast zit je boven de 2100 bruto. En dat waren extra smalle rijtjeshuizen zonder tuin (wel klein terras), met twee slaapkamers, en wel meer rare keuzes zoals een toilet dat uitkwam in de woonkamer (geen tussenhal). Ik vraag me af hoe goed die verkopen. Het was geen randstad.
pi_206141506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Fe2O3 het volgende:
Die grafiek van mij van pagina 6 is ook wel leuk.

Kan me ook voorstellen dat de huizenmarkt nu gewoon stil komt te liggen. Hypotheekverstrekkers moeten ook iets met hun aflossingsbedragen doen met deze energie markt en op dit moment lijkt me dat je de bestedingsruimte van een aanvraag met 30 tot 50% omlaag moet gooien ivm de energie rekening op op de hypotheken tot een ton of 4 a 5 ...

Huizen met label F en G zijn straks huizen die ongeveer hetzelfde waard blijven (immer schaarste) en huizen met labels C en hoger blijven stijgen (A harder dan C natuurlijk)

Straks krijg je nog isolatieopkopers ... label G kopen -> isoleren -> verkopen als label B oid :D
Heb je wel een duit nodig om dat te kunnen uitvoeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206141643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Fe2O3 het volgende:
Die grafiek van mij van pagina 6 is ook wel leuk.

Kan me ook voorstellen dat de huizenmarkt nu gewoon stil komt te liggen. Hypotheekverstrekkers moeten ook iets met hun aflossingsbedragen doen met deze energie markt en op dit moment lijkt me dat je de bestedingsruimte van een aanvraag met 30 tot 50% omlaag moet gooien ivm de energie rekening op op de hypotheken tot een ton of 4 a 5 ...

Want? Als de energierekening van 120 naar 180/maand (niet toevallig onze situatie) stijgt, moet de bestedingsruimte van 3000/maand (niet toevallig onze situatie) met 30 - 50% i.e. 1000 - 1500 naar beneden?

Aparte beredenatie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206141686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Want? Als de energierekening van 120 naar 180/maand (niet toevallig onze situatie) stijgt, moet de bestedingsruimte van 3000/maand (niet toevallig onze situatie) met 30 - 50% i.e. 1000 - 1500 naar beneden?

Aparte beredenatie.
Een huis zonder panelen en met CV ketel heeft, op dit moment, een rekening die x5 gaat tov een jaar geleden. Dat er volk is waar het nvt is zal er altijd zijn. En volgens mij zijn dat nog steeds de meeste huishoudens.

Gewoon gezin dat gewoon stroom gebruikt en een CV ketel heeft is gewoon van ~20cent per kWh naar bijna 1e per kWh en gewoon van ~0.80 cent per m3 naar 3,50 per m3 gegaan. En dat heeft echt wel een behoorlijke impact op de idioot hoge gemiddelden zoals je online kan vinden (4k kWh en 1.6km3 voor gezin van 4 bijv.)
Dum de dum
pi_206141746
Als je andere verplichtingen (alimentatie, studieschuld) hebt van ¤ 500 per maand is je leencapaciteit ook anders dan wanneer die verplichtingen maar ¤ 100 per maand zijn.

Ik ga er vanuit dat hypotheekbanken daar binnen 5 jaar rekening mee gaan houden, en dat dat funest is voor de waarde van alles met een energielabel dat minder zuinig is dan B.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141766
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Want? Als de energierekening van 120 naar 180/maand (niet toevallig onze situatie) stijgt, moet de bestedingsruimte van 3000/maand (niet toevallig onze situatie) met 30 - 50% i.e. 1000 - 1500 naar beneden?

Aparte beredenatie.
Misschien dat dat eerder maatwerk wordt.

Maar lijkt me dat je wat moet met mensen wiens energierekening meer dan verdubbeld... Dat zullen dan wel mensen zijn die in niet al te energiezuinige huizen zitten.
pi_206141775
Op een energielabel staat tegenwoordig toch ook het aantal kWh/m2 dat een huis nodig heeft qua installaties?

Makkelijk rekenen dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien dat dat eerder maatwerk wordt.

Maar lijkt me dat je wat moet met mensen wiens energierekening meer dan verdubbeld... Dat zullen dan wel mensen zijn die in niet al te energiezuinige huizen zitten.
Tuurlijk moet je daar wat mee, als mensen een huis kunnen kopen maar de energierekening vervolgens niet meer kunnen betalen dan kunnen ze dat huis al helemaal niet meer onderhouden, en dan heeft dat gevolgen van de waarde van het huis, het huis dat het onderpand van de hypotheek is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206141937
Het wordt ook een beetje lastig uiteindelijk; waar ik best ben met de kachel op 15 is er ook volk dat de kachel op 23 zet met de ramen open.

Hoe moet je dat in godsnaam meenemen als hypotheekverstrekker. En moet je dan die van 23 graden met open ramen geloven als ie zegt 'nee hoor, altijd 15' ...

Historisch verbruik of een standaard bedrag aan kWh/m2 idd
Dum de dum
pi_206141972
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Het wordt ook een beetje lastig uiteindelijk; waar ik best ben met de kachel op 15 is er ook volk dat de kachel op 23 zet met de ramen open.

Hoe moet je dat in godsnaam meenemen als hypotheekverstrekker. En moet je dan die van 23 graden met open ramen geloven als ie zegt 'nee hoor, altijd 15' ...

Historisch verbruik of een standaard bedrag aan kWh/m2 idd
Men zal uitgaan van bepaalde standaard warmtes, ik neem aan bouwbesluit warmtes.
Dat jij vervolgens in 15 graden wilt zitten ipv de standaard 20 is een ander verhaal.

Bij EPC en BENG berekeningen gaat men al uit van het aantal kWh/m² of kWh/m³, en dan zit je gewoon met een bepaalde basis, waarmee je normaal in een huis kunt leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206142026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Het wordt ook een beetje lastig uiteindelijk; waar ik best ben met de kachel op 15 is er ook volk dat de kachel op 23 zet met de ramen open.

Hoe moet je dat in godsnaam meenemen als hypotheekverstrekker. En moet je dan die van 23 graden met open ramen geloven als ie zegt 'nee hoor, altijd 15' ...

Historisch verbruik of een standaard bedrag aan kWh/m2 idd
Je krijgt (misschien) een verbruik op basis van de energiezuinigheid en grootte van het huis. Of iets in die geest.

En nee, dat zal geen rekening houden met iemand die 15 graden prima vindt, niet kookt en in het donker zitten prima vindt. En ook niet met iemand die de verwarming op 27 graden zet met de ramen open en de hele dag onder het solarium ligt...
pi_206142187
Ja dus gewoon een bedrag eraf aan max. hypotheek dus straks, weer minder leen capaciteit met huizen die steeds duurder worden ...
Dum de dum
pi_206142193
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef Leandra het volgende:
Als je andere verplichtingen (alimentatie, studieschuld) hebt van ¤ 500 per maand is je leencapaciteit ook anders dan wanneer die verplichtingen maar ¤ 100 per maand zijn.

Ik ga er vanuit dat hypotheekbanken daar binnen 5 jaar rekening mee gaan houden, en dat dat funest is voor de waarde van alles met een energielabel dat minder zuinig is dan B.
Mwah, denk het niet eigenlijk.

Die andere verplichtingen die worden meegerekend zijn leningen en geen consumptieve uitgaven. Je kan qua energiekosten nog altijd de CV zo hoog of laag zetten als je zelf wil, ook in een label E woning. Als banken hiermee aan de gang zouden gaan dan kunnen we bezig blijven. Ik zie dat u vier kinderen heeft, dan moeten wij uitgaan van een minimumbedrag aan boodschappen van 700 euro per maand meneer

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2022 16:34:54 ]
pi_206142638
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef Leandra het volgende:
Ik ga er vanuit dat hypotheekbanken daar binnen 5 jaar rekening mee gaan houden, en dat dat funest is voor de waarde van alles met een energielabel dat minder zuinig is dan B.
Ah, dus alle huizen met > B, links laten liggen? Rijp voor de sloop en wederopbouw met <=B??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206143409
Ik zie daar best heil in; immers de lasten van een hypotheek zijn niet de enige lasten.
Gas en Licht is maar een voorbeeld, prive lease auto is een andere die nu al wel wordt meegenomen in de lasten.
Bijzonder is dan weer dat als je auto gewoon je eigen auto is, heb je ook afschrijving onderhoud verzekering etc, maar dat wordt dan weer niet meegenomen.
Maar de vraag is dan wel, waar houd de bemoeienis van de banken op en waar begint een stukje eigen verantwoordelijkheid ?

De logica maakt automatisch een label A++ woning veel aantrekkelijker/makkelijker om te kopen en zal prijzen van label G woningen drukken tot het punt dat ze inderdaad beter gesloopt en herbouwd kunnen worden.

Heb je natuurlijk nog het vraagstuk over, waar haal je de bouwvakkers vandaan die de oude woning voorraad gaan slopen en belangrijker, de nieuwe gaat bouwen.
pi_206143458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:39 schreef namliam het volgende:
Ik zie daar best heil in; immers de lasten van een hypotheek zijn niet de enige lasten.
Gas en Licht is maar een voorbeeld, prive lease auto is een andere die nu al wel wordt meegenomen in de lasten.
Bijzonder is dan weer dat als je auto gewoon je eigen auto is, heb je ook afschrijving onderhoud verzekering etc, maar dat wordt dan weer niet meegenomen.
Maar de vraag is dan wel, waar houd de bemoeienis van de banken op en waar begint een stukje eigen verantwoordelijkheid ?

De logica maakt automatisch een label A++ woning veel aantrekkelijker/makkelijker om te kopen en zal prijzen van label G woningen drukken tot het punt dat ze inderdaad beter gesloopt en herbouwd kunnen worden.

Heb je natuurlijk nog het vraagstuk over, waar haal je de bouwvakkers vandaan die de oude woning voorraad gaan slopen en belangrijker, de nieuwe gaat bouwen.
en waarom zou een particulier zijn eigen woning op zijn eigen kosten gaan slopen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206143485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah, dus alle huizen met > B, links laten liggen? Rijp voor de sloop en wederopbouw met <=B??
ja dat doe ik wel in mijn zoektocht, nadat ik van de koude kermis kwam toen ik een bod wou doen op een label G huis.
Wat ik ook ging isoleren, het voorschot wordt altijd gebaseerd op het historisch verbruik, en dat was ca 3000 m3 per jaar a 4 euro per m3.
Een andere optie is het huis direct gasvrij maken, maar daarvoor zijn er geen mensen die dit kunnen realiseren in die korte tijd. Dat duurt ca 1,5 tot 2 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206143492
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
en waarom zou een particulier zijn eigen woning op zijn eigen kosten gaan slopen?
Nabestaanden van er uiteindelijk niet vanaf jongen, erg goedkoop op de markt. Nieuwe eigenaar kan makkelijker slopen
pi_206143504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nabestaanden van er uiteindelijk niet vanaf jongen, erg goedkoop op de markt. Nieuwe eigenaar kan makkelijker slopen
na 3x lezen begrijp ik de individuele woorden maar de zin niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 29 september 2022 @ 18:49:19 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206143568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nabestaanden van er uiteindelijk niet vanaf jongen, erg goedkoop op de markt. Nieuwe eigenaar kan makkelijker slopen
Wat
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206143576
Dat is precies de doodsteek voor de woning wereld... geen hernieuwing van de bestaande voorraad bij prive bezit.
Maar als een appartement nu label D is en voor 500k wordt verhandeld, is er natuurlijk geen gek die er over nadenkt.

Wordt datzelfde appartement gewoon simpelweg steeds een stukje afgeschreven mede doordat je gewoon geen 500k meer kan financieren op zo een woning met nog eens 500 euro gas en licht...
Tegen de tijd (nu dus zo ongeveer) dat een 0 op de meter woning de standaard is (= 0 euro gas en licht) is dit appartement nu niet meer 500k, maar maar 250k, 200k of nog minder...
Als je een appartement kan kopen, laten slopen en herbouwen voor 500k en dan een 0-op-de-meter woning hebt ben je misschien wel heel veel tijd energie etc verder, maar ook zoveel beter af met de woning.

Probleem is natuurlijk, wie gaat al dat werk doen (bouwvakkers) en nog wat van die vragen.
pi_206143678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
na 3x lezen begrijp ik de individuele woorden maar de zin niet.
Haha sorry!

Nabestaanden van de particulier komen er uiteindelijk niet vanaf. Dus dan kan het erg goedkoop op de markt komen waarbij de nieuwe eigenaar er makkelijker een sloophamer in kan zetten.

Het zal niet direct oplossen.

Sorry. Mijn toetsenbord is anders op Android 12. Nog niet gewend dus er missen woorden enzo.

@Scorpie ook nog voor jou
pi_206143976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:55 schreef investeerdertje het volgende:

Nabestaanden van de particulier komen er uiteindelijk niet vanaf. Dus dan kan het erg goedkoop op de markt komen waarbij de nieuwe eigenaar er makkelijker een sloophamer in kan zetten.

Ik houd je op de hoogte, net huis met label F in de verkoop gezet.

Vraag me af hoe je een tussenwoning tussen de andere huizen vandaan wilt slopen en met energielabel A, wilt herbouwen?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206144043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik houd je op de hoogte, net huis met label F in de verkoop gezet.

Vraag me af hoe je een tussenwoning tussen de andere huizen vandaan wilt slopen en met energielabel A, wilt herbouwen?
Herbouw zal minder problematisch zijn. De woningen zullen uiteindelijk dan goedkoop genoeg worden voor een project ontwikkelaar.

Maar je vergeet dat het niet ging om nu, maar op termijn. Met wat wishful thinking.

Maar je hebt iets nieuws dus
pi_206144160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
Maar je hebt iets nieuws dus
Nee iets ouds.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206144311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee iets ouds.
Als een bij handjes had zou ik hem Blomke noemen
pi_206144639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Ah, dus alle huizen met > B, links laten liggen? Rijp voor de sloop en wederopbouw met <=B??
Wie handig is kan daar over een paar jaar waarschijnlijk goed geld mee verdienen, net zoals het de afgelopen 5 jaar interessant was om een huis (decoratief) te flippen, wordt het de komende jaren waarschijnlijk heel interessant om een F-label naar A of B om te bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206145038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik houd je op de hoogte, net huis met label F in de verkoop gezet.

Vraag me af hoe je een tussenwoning tussen de andere huizen vandaan wilt slopen en met energielabel A, wilt herbouwen?
Je eigen huis of een erfenisje?

En nee, het zal nu nog niet zoveel uitmaken, maar ik denk dat je over 5 jaar echt een andere markt hebt voor A/B labels dan voor hogere labels.
Waarbij een vrijstaand F-label dan nog relatief interessant is omdat je dat makkelijker kunt slopen of van een volledig nieuwe schil kunt voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206145522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je eigen huis of een erfenisje?

En nee, het zal nu nog niet zoveel uitmaken, maar ik denk dat je over 5 jaar echt een andere markt hebt voor A/B labels dan voor hogere labels.
Waarbij een vrijstaand F-label dan nog relatief interessant is omdat je dat makkelijker kunt slopen of van een volledig nieuwe schil kunt voorzien.
opknappen en isoleren is inderdaad interessant, ware het niet dat je voorschot in je eerste jaar gewoon op het historisch verbruik wordt bepaald en niet op het verwachte gebruik na isolatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206145574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
opknappen en isoleren is inderdaad interessant, ware het niet dat je voorschot in je eerste jaar gewoon op het historisch verbruik wordt bepaald en niet op het verwachte gebruik na isolatie.
Dak is de woning dus buiten budget van diegene die het wil kopen.
pi_206145804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
opknappen en isoleren is inderdaad interessant, ware het niet dat je voorschot in je eerste jaar gewoon op het historisch verbruik wordt bepaald en niet op het verwachte gebruik na isolatie.
Klopt, maar zolang je er niet woont (en dat ga je ook niet doen als je het koopt om te flippen) zou je ook kunnen overwegen je gasaansluiting te laten verzegelen gedurende de verbouwing.

Met een beetje mazzel kun je hem na de verbouwing sowieso laten verwijderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206145936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je eigen huis of een erfenisje?
Zou je wel willen weten he?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206145949
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dak is de woning dus buiten budget van diegene die het wil kopen.
Dan wordt het dus vooral interessant als je het tot gasloos kunt flippen want dan boeit het historisch verbruik niets meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206145958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou je wel willen weten he?
Je zei laatst over het op handen hebben van verkoop woning familielid
pi_206145964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
opknappen en isoleren is inderdaad interessant,
Zou kunnen, als je de mensen, het materiaal en de twee rechterhanden hebt. Maar dan nog.......ik zou er niet zelf (meer) aan beginnen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206145976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou je wel willen weten he?
Je zat pas al ergens te hinten dat je binnenkort een erfenishuis zou moeten verkopen, maar ik weet dat je ook elders voor jezelf aan het kijken was, dus het was pure interesse of je aan de andere kant van het land woonruimte gevonden had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206146063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:34 schreef investeerdertje het volgende:

Dak is de woning dus buiten budget van diegene die het wil kopen.
Stel je laat energie afsluiten voor de aankoop, kan je het dan alsnog kopen zonder voorschot?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206146158
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Klopt, maar zolang je er niet woont (en dat ga je ook niet doen als je het koopt om te flippen) zou je ook kunnen overwegen je gasaansluiting te laten verzegelen gedurende de verbouwing.

Met een beetje mazzel kun je hem na de verbouwing sowieso laten verwijderen.
Dat is niet "met een beetje mazzel", maar zou het uitgangspunt moeten zijn als je gaat renoveren.

Al zie ik dat bij mensen die dit voor de handel gaan doen niet snel gebeuren. Afgelopen jaren is er bij het flippen meestal niet eens wat goedkope isolatie toegevoegd. Alles wat geen winst oplevert werd vooral overgeslagen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen inmiddels spijt hebben van hun hippe geflipte jaren '30 woning met energielabel E of F.
pi_206146188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Stel je laat energie afsluiten voor de aankoop, kan je het dan alsnog kopen zonder voorschot?
Geen contract is geen voorschot
pi_206146207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat is niet "met een beetje mazzel", maar zou het uitgangspunt moeten zijn als je gaat renoveren.

Al zie ik dat bij mensen die dit voor de handel gaan doen niet snel gebeuren. Afgelopen jaren is er bij het flippen meestal niet eens wat goedkope isolatie toegevoegd. Alles wat geen winst oplevert werd vooral overgeslagen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen inmiddels spijt hebben van hun hippe geflipte jaren '30 woning met energielabel E of F.
Ja, dat is ook wat me aan de meeste flips zo tegenstond, vrijwel nooit de isolatie en dergelijke aangepakt, moet je de boel weer helemaal slopen om er alsnog een A-label van te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')