Ik zou het geld dat je nu niet gebruikt inzetten om op voorraad te kopen. Grotere hoeveelheden rijst bijvoorbeeld zijn goedkoper dan losse pakjes. Shampoo met de derde gratis. Dat soort dingen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zij noemt mij financieel onzeker: Alles prima onder controle, maar bang. Ze werkt vanuit de psychiatrische instelling waar ik loop en geeft me gevoel van goed doen.
Ik heb net extra lekker fruit besteld bij de boodschappen en meer vegetarisch vlees voor op brood. Dat vind ik echt lekker.
Nu even een basis ingeslagen en daarna op peil houden. Dan ben ik net wat duurder uit per week, maar binnen het budget. Ik geef wel om fruit en vegavlees
Gratis bestaat niet he, bij de keuringsdienst ging er een aflevering over.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zou het geld dat je nu niet gebruikt inzetten om op voorraad te kopen. Grotere hoeveelheden rijst bijvoorbeeld zijn goedkoper dan losse pakjes. Shampoo met de derde gratis. Dat soort dingen bijvoorbeeld
En jezelf af en toe verwennen.
Derde gratis is niet zo'n beste aanbieding.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zou het geld dat je nu niet gebruikt inzetten om op voorraad te kopen. Grotere hoeveelheden rijst bijvoorbeeld zijn goedkoper dan losse pakjes. Shampoo met de derde gratis. Dat soort dingen bijvoorbeeld
Exact. Als je de aanbiedingen niet afwacht betaal je dus te veel. Maar niet iedereen heeft het geld om op voorraad te kopen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gratis bestaat niet he, bij de keuringsdienst ging er een aflevering over.
Je betaald eigenlijk gewoon altijd te veel en met een aanbieding betaal je de normale prijs.
het was een voorbeeld. Ik wou eigenlijk schrijven; kom maar Duitsland. In Nederland is shampoo en aanverwanten sowieso te duur.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Derde gratis is niet zo'n beste aanbieding.
Toen was mijn budget 20euro voor 1 persoon, dat zal nu vast vergelijkbaar zijn met 30.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook op dit moment?
Ik vind het knap om elke week van 30 euro alles in huis te hebben en dan ook 3 gezonde maaltijden per dag te eten.
Terwijl een paar jaar geleden dat wel makkelijker kon.
Daarom is het dus zo fijn om geen heel strikt weekbudget te hebben maar wat extra ruimte voor goede aanbiedingen want dat betaalt zichzelf terug.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gratis bestaat niet he, bij de keuringsdienst ging er een aflevering over.
Je betaald eigenlijk gewoon altijd te veel en met een aanbieding betaal je de normale prijs.
Als je echt zuinig je haar wil wassen koop je één keer een varkensharen borstel en ga je no poo. Hoeveel geld ons dat de afgelopen jaren al bespaard moet hebben als gezin. Geen shampoo, geen crèmespoeling, minder stylingspul. En nog steeds de borstels van 7 jaar geleden toen we ermee begonnen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
het was een voorbeeld. Ik wou eigenlijk schrijven; kom maar Duitsland. In Nederland is shampoo en aanverwanten sowieso te duur.
Maar de kern van mijn verhaal was: koop op voorraad in de aanbieding of bulk.
Dat soort dingen doe ik inderdaad! Voorraadkast staat volquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar de reiskosten moeten het wel waard zijnquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
het was een voorbeeld. Ik wou eigenlijk schrijven; kom maar Duitsland. In Nederland is shampoo en aanverwanten sowieso te duur.
Maar de kern van mijn verhaal was: koop op voorraad in de aanbieding of bulk.
Met een goede aanbieding bij Kruidvat of Wibra kost mijn deo van Nivea ¤2, in Duitsland bij de DM betaalde ik ¤1,85. Scheelt dus wel, maar het loont niet in dergelijke gevallen. Ik probeer uiteraard wel een (jaar)voorraad uit Duitsland mee te nemen als ik er toch ben. De reguliere prijs in NL is echt absurd, en ook een reguliere aanbieding (zoals nu bij Kruidvat ¤6 voor 2 stuks)vind ik te duurquote:Op zondag 9 oktober 2022 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar de reiskosten moeten het wel waard zijnDan zou ik met de trein moeten gaan (geen auto, fiets te ver) dus dat is een dure grap dan voor wat je mee kan nemen
Kweet niet, lijkt me alleen handig als je de tijd hebt om de was om het kwartier te verhangen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:17 schreef Bladergroen het volgende:
Over was drogen: Ik laat regelmatig mijn vloerventilator even op het wasgoed blazen. Het wappert dan lekker snel droog. Ik heb nooit uitgezocht hoeveel zo'n apparaat verbruikt, maar vind het wel heel handig wanneer je geen droger hebt maar ook geen zin hebt in langdurig hangend vochtig wasgoed.
Overigens zie ik net een elektrisch droogrek voorbijkomen. Nooit eerder gezien. Ben wel benieuwd hoe effectief dat is.
Zo'n 0,05 kWh. Ongeveer 5 cent per uur als je ongunstige tarieven hebt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:17 schreef Bladergroen het volgende:
Over was drogen: Ik laat regelmatig mijn vloerventilator even op het wasgoed blazen. Het wappert dan lekker snel droog. Ik heb nooit uitgezocht hoeveel zo'n apparaat verbruikt, maar vind het wel heel handig wanneer je geen droger hebt maar ook geen zin hebt in langdurig hangend vochtig wasgoed.
Overigens zie ik net een elektrisch droogrek voorbijkomen. Nooit eerder gezien. Ben wel benieuwd hoe effectief dat is.
Kun je die ventilator ook onder het droogrek op de grond leggen dat hij naar boven blaast? @Bladergroenquote:Op zondag 9 oktober 2022 12:32 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Kweet niet, lijkt me alleen handig als je de tijd hebt om de was om het kwartier te verhangen.
Hier een artikel over dit soort drogers. Ze werken het beste als er ook een hoes bij zit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:32 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Kweet niet, lijkt me alleen handig als je de tijd hebt om de was om het kwartier te verhangen.
Dan kan het vocht toch niet goed weg?quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier een artikel over dit soort drogers. Ze werken het beste als er ook een hoes bij zit.
https://www.telegraph.co.(...)eated-clothes-airer/
In het artikel staat ‘ventilated cover’, dus daar zullen ze wel aan gedacht hebben.quote:
Dat heb ik nooit geprobeerd. Ik heb twee droogtorens en de vloerventilator positioneer ik daar op zo'n manier tussen dat al het wasgoed wordt bewapperd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:34 schreef maily het volgende:
[..]
Kun je die ventilator ook onder het droogrek op de grond leggen dat hij naar boven blaast? @:Bladergroen
Dankje. Mooi zuunig alternatief voor een droger dus.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:33 schreef Viezig het volgende:
[..]
Zo'n 0,05 kWh. Ongeveer 5 cent per uur als je ongunstige tarieven hebt.
Hoe dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:46 schreef BertV het volgende:
haha, een collega van me luchtte net haar hart over haar manier van energie besparen.![]()
Ze weet dat ik nogal een extreme ben, dus ze durfde te zeggen waar ze mee bezig was.
Dit ging mij zelfs te ver, maar ik heb haar in haar waarde gelaten.![]()
Met het licht van haar Iphone koken.![]()
Hoog opgeleid, dubbele goede inkomens.
Dacht dat het nooit zou gebeuren.
Iemand vertellen dat je wel wat moet relativeren wat betreft energiebesparing.![]()
Dat houden ze nooit vol op lange termijn. Die grote ommezwaai in hun manier van leven.quote:
Oh, koken bij het licht van een iPhone. Niet met. Zeg dat dan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat houden ze nooit vol op lange termijn. Die grote ommezwaai in hun manier van leven.
Mijn kleine keukentje wordt trouwens al jaren verlicht met een filament led lamp aan het plafond van 1,4watt.
Ja, ik dacht dat dit wel duidelijk was.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, koken bij het licht van een iPhone. Niet met. Zeg dat dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |