rustig mensen, het is de hele mentaliteit er achter. (juist) ik weet precies hoe weinig het scheelt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:41 schreef mascara-klodder het volgende:
En hoe de hel bespaar je op geen tosti-ijzer te hebbenDat is iets wat je 1x per maand voor 3 minuten gebruikt.
Heb je ook een strijplank?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Strijkbout heb ik welMaar weiger ik te gebruiken want ik ben een luie huisvrouw
Geen strijkplank hierquote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:17 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Heb je ook een strijplank?![]()
Ik heb beide niet,.
Strijkijzer, vaatwasser, droger, waterkoker, föhn, afzuigkap, tv-decoder hebben we hier allemaal wel. Qua audio-apparatuur alleen twee Sonos speakers. En we hebben twee koelkasten. Die in de keuken zat is vet klein, met een mini vriesvak. We hebben een grote tweede, met een vrieskast van drie lades. Die zit altijd vol met ingevroren eten hehequote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Electriciteit besparen is bij mij een soort hobby (door anderen ook wel obsessie genoemd) geworden.
Standby verbruik verminderen is een hele belangrijke.
Verder is alles wat al op een accu werkt het zuinigste. Dus laptops en telefoons.
Op een gegeven moment gaat het om verminderen van luxe.
Prima als je dat niet wil, maar daar komt het wel op neer.
Vooral wat ik niet heb:
fohn
tosti-ijzer
strijkijzer
waterkoker (dolce gusto voor warm water)
smart-home apparatuur,
vaatwasser
airco
droger
afzuigkap (gasfornuis bij open raam)
NAS of andere extra pc-apparatuur
tv-decoder
(grote) tv
audio-apparatuur
Ik vries echt heel veel in, maar juist nooit stamppotten en risotto, opgewarmd vind ik dat echt heel vies. Van overgebleven risotto kun je arancini maken https://uitpaulineskeuken.nl/recept/arancini-risotto-balletjesquote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:26 schreef Tommeke het volgende:
Qua boodschappen ook wel een chille week gehad trouwens. 60 euro voor twee personen. Inclusief aanvullen zoetbeleg, 4 flessen frisdrank (binnenkort verjaardagsfeestje, ze waren in de bonus) en tapas als avondeten op zondag. Ik ga een keer een enorme pan boerenkool en risotto maken en dat invriezen.
Nu gaan we zaterdag nog wel uiteten en morgen ook nog naar een concert, dus echt goedkoop is deze week ook niet. En ik heb nog wat onnodig spul voor m’n wielrenhobby gekocht.
Zuurkool een boerenkool vries ik gewoon in, ik proef geen verschil. Gisteren 6 gehaktballen gemaakt, daar liggen nu ook 3 van in de vriezer. Het scheelt veel geld en is gemakkelijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 07:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vries echt heel veel in, maar juist nooit stamppotten en risotto, opgewarmd vind ik dat echt heel vies. Van overgebleven risotto kun je arancini maken https://uitpaulineskeuken.nl/recept/arancini-risotto-balletjes
Ik neem aan dat de rest van je budget goed verdeeld is, zodat je alle rekeningen kunt betalen en ook maandelijks een bedrag hebt om aan je hobby’s uit te geven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat zouden jullie doen:
Ik heb een boodschappenbudget gekregen van een budgetcoach. ¤50,- per week. Ik houd elke week zo'n ¤20,- over. Nu gooi ik alles op de spaarrekening. Voor een leuk dagje uit of zo. Of een keer bolletjes wol.
Of moet ik het budget omlaag afstellen? Op zich werkt dit goed, alleen het is een erg ruim budget (en ja ik kom verder rond, spaar, geen schulden). Ik luister naar die vrouw, ik ben gewoon benieuwd naar jullie keuzes in deze situatie
Ja budgetten zijn goed verdeeld, houd overquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de rest van je budget goed verdeeld is, zodat je alle rekeningen kunt betalen en ook maandelijks een bedrag hebt om aan je hobby’s uit te geven.
Dan zou ik eerder zeggen: gun jezelf dat boodschappenbudget, koop eens iets wat je eigenlijk luxe vindt, maar je dus best kunt veroorloven.
Eerlijk? Voor ¤ 30,- in de week eten doe je goed, maar het is wel karig. Wees wat minder streng voor jezelf.
Heb je wel een budgetcoach nodig als je het al zo goed doet?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat zouden jullie doen:
Ik heb een boodschappenbudget gekregen van een budgetcoach. ¤50,- per week. Ik houd elke week zo'n ¤20,- over. Nu gooi ik alles op de spaarrekening. Voor een leuk dagje uit of zo. Of een keer bolletjes wol.
Of moet ik het budget omlaag afstellen? Op zich werkt dit goed, alleen het is een erg ruim budget (en ja ik kom verder rond, spaar, geen schulden). Ik luister naar die vrouw, ik ben gewoon benieuwd naar jullie keuzes in deze situatie
Zij noemt mij financieel onzeker: Alles prima onder controle, maar bang. Ze werkt vanuit de psychiatrische instelling waar ik loop en geeft me gevoel van goed doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:42 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Heb je wel een budgetcoach nodig als je het al zo goed doet?Zuinig eten is prima maar zou mezelf af en toe toch ook wat lekkers gunnen, of een keer een iets uitgebreidere maaltijd koken
![]()
Maar ik vind lekker eten dan ook erg belangrijk
Zo te lezen heb jij dat prima voor elkaar!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zij noemt mij financieel onzeker: Alles prima onder controle, maar bang. Ze werkt vanuit de psychiatrische instelling waar ik loop en geeft me gevoel van goed doen.
Ik heb net extra lekker fruit besteld bij de boodschappen en meer vegetarisch vlees voor op brood. Dat vind ik echt lekker.
Nu even een basis ingeslagen en daarna op peil houden. Dan ben ik net wat duurder uit per week, maar binnen het budget. Ik geef wel om fruit en vegavlees
Je doet het erg goed. 30 euro in de week boodschappen dat lukt me niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zij noemt mij financieel onzeker: Alles prima onder controle, maar bang. Ze werkt vanuit de psychiatrische instelling waar ik loop en geeft me gevoel van goed doen.
Ik heb net extra lekker fruit besteld bij de boodschappen en meer vegetarisch vlees voor op brood. Dat vind ik echt lekker.
Nu even een basis ingeslagen en daarna op peil houden. Dan ben ik net wat duurder uit per week, maar binnen het budget. Ik geef wel om fruit en vegavlees
Ik snap eerlijk gezegd je vraag niet. Je blijft elke week binnen het budget, dat is dan goed toch? Of vraag je ons of je méér uit moet geven?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat zouden jullie doen:
Ook op dit moment?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:07 schreef Elleska het volgende:
Ik kan uit ervaring vertellen dat het kan en je niets te kort hoeft te komen en gewoon voedzame maaltijden op tafel kan zetten maar het geeft minder stress als het budget wat ruimer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |