Ik zou willen dat ik dat kon zeggenquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan dus niet snoepen bij honger, daar word ik zo naar vandie reclames van 'heb je trek, neem een Snickers' vind ik onbegrijpelijk
gelukkig zijn er genoeg alternatieven
![]()
quote:
maar daar staat helemaal geen punquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna wat vervelend dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Hopelijk kan ze het met de jongens toch wel leuk hebben (no pun intended)
Ja, maar ik heb wel veel hamsters, maar niet zoveelquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:59 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Je moet wel de goeie verhoudingen nemen natuurlijk 25gr om 250ml melk. Geen beton hier hoor.
Kinders mixen het 's avonds al in een kommetje, 's ochtends even 2 minuten in de magnetron en klaar.
O doet het er prima op bij zijn rugby trainingen.
Toen ik het typte dacht ik dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden, leuk hebben met jongens, dat kan op meerdere manieren.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
maar daar staat helemaal geen pun
Haha ja, ik snapte wel wat je bedoelde.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:03 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toen ik het typte dacht ik dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden, leuk hebben met jongens, dat kan op meerdere manieren.
Maar waarschijnlijk gebruik ik de uitdrukking verkeerd
Yep Dan gebruik ik de uitdrukking dus verkeerd.. altijd gedacht dat het met dubbelzinnigheid te maken hadquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha ja, ik snapte wel wat je bedoelde.Maar een pun is een woordgrap en die stond er niet.
Bijna 20 jaar en 1 maand danquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:21 schreef Troel het volgende:
Ik heb gewoon mijn 20e verjaardag gemist
Ja, maar voor morgen wordt krap denk ik. Wij hebben voor beide kinderen een Kids Vrij OV kaart. Die hadden we online besteld want het is met foto.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Voor de ov-gangers: bestaat er voor kinderen een kinder ov-kaart zoals vroeger de roze strippenkaart?
Ik wil morgen met de meiden met de bus naar Leiden, maar daar betaal je je blauw aan parkeren, maar ik heb alleen een ov chipkaart voor mezelf. Het is een route met overstap tussen twee vervoerders, dus een los dagkaartje is niet echt praktisch.
eens na of de kinderen misschien gratis zijn. Sommige vervoerders hebben dat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Voor de ov-gangers: bestaat er voor kinderen een kinder ov-kaart zoals vroeger de roze strippenkaart?
Ik wil morgen met de meiden met de bus naar Leiden, maar daar betaal je je blauw aan parkeren, maar ik heb alleen een ov chipkaart voor mezelf. Het is een route met overstap tussen twee vervoerders, dus een los dagkaartje is niet echt praktisch.
Heb je gewoon weer wat geleerd vandaagquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Yep Dan gebruik ik de uitdrukking dus verkeerd.. altijd gedacht dat het met dubbelzinnigheid te maken hadmy bad
quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Kids Vrij is alleen voor de trein/NS geloof ik, niet de bus.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef exode het volgende:
Ja, maar voor morgen wordt krap denk ik. Wij hebben voor beide kinderen een Kids Vrij OV kaart. Die hadden we online besteld want het is met foto.
Wij zijn dit jaar naar Denemarken, Zweden, Noorwegen geweest. Ik heb dus telkens gewoon met pinpas afgerekend, maar ik kan je voor daar wel aanraden om ook gewoon contant geld te hebben, want het loopt wel op! Daar kan je voor nu niets mee, maar dan houd je het wellicht binnen de perken? En anders via paypal kijken? Dan kan je inderdaad in SEK overmaken, maar dan heb je wel weer andere toeslagen enzo.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:41 schreef exode het volgende:
Van een hele andere orde.....ik heb Zweden dus al helemaal geboekt voor volgend jaar zomer. Nu moet ik allemaal aanbetalingen doen en aangezien dat in Zweedse Kronen gaat naar Zweedse banken, zegt de Abn KASSA. 9 Euro per overmaking.
Kortom ik heb de betreffende vakantieadressen gevraagd of het in Euro's mag en anders maak ik de volledige bedragen maar over anders moet ik volgend jaar nog een keer de Abn spekken.
Vertel dat mijn moeder. Sowieso lust ik maar weinig op brood. Ik eet geen vleeswaren. En sla ed vind ik op brood niet lekkerquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:F_r Lidl brood is inderdaad uitzonderlijk smerig. Zelfs het waldkorn-achtige is met dik beleg amper weg te schuiven.
Er liggen nu 2 fijn volkoren broodjes van de lidl te ontdooien.. Ik krijg niet veel soorten brood weg, maar deze dan wel weerquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:F_r Lidl brood is inderdaad uitzonderlijk smerig. Zelfs het waldkorn-achtige is met dik beleg amper weg te schuiven.
Ga ik die ook eens proberen, mijn ervaringen met de vegetarische slager zijn tot nu toe niet echt positief maar ik moet me daar maar even overheen zettenquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:21 schreef Bami het volgende:
Pannenkoek met kaas en spek is ook wel mijn lievelings. Wij hebben recent de vega plakjes spek van de vegetarische slager ontdekt die we daadwerkelijk heel goed vinden, terwijl we meestal niet hun vleesvervangers pakken.
Met die zou ik ook een prima pannenkoek kunnen bakken denk ik.![]()
@:MaJo Wij zaten meestal westers genoeg dat ik voor ontbijt nog wel gewoon iets broderigs met ei kon krijgen en dan lekker veel fruit erbij enzo. Maar na ruim 2 weken hebben we in Canggu wel met veel plezier pizza gegeten.![]()
Van mij hoeft een warm ontbijt ook niet per se, ik heb dan nog niet zo'n honger. Warme lunch daarentegenquote:
Dat herken ik wel jaquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan dus niet snoepen bij honger, daar word ik zo naar vandie reclames van 'heb je trek, neem een Snickers' vind ik onbegrijpelijk
gelukkig zijn er genoeg alternatieven
![]()
Ik ben inmiddels wel zover dat ik op mijn voedselinname let en sport om gezond (nog) oud(er)te worden. Ik zie in mijn werk zoveel mensen met allerlei hart- en vaatproblemen en dan drukt zo'n stempel op je conditie en de manier waarop je oud wordt. Dus ik begin maar vast
Ik ben ook anti Brinta, de structuur van kotsquote:Op dinsdag 20 september 2022 10:55 schreef BE het volgende:
[..]Brinta! Wat doe je!
Echt zo lekker!
En mijn kinders zijn sinds een paar maanden inmiddels ook fan!
Brinta, hoe kun je nou niet van Brinta houden!
(Ik eet het overigens vrijwel nooit meer, want ik ontbijt eigenlijk nooit meer, maar heel soms... )
Wat pas echt ranzig is, is corn flakes... van die zachtgeworden dingen in koude melk... gadverdamme!
Wij kopen ook alleen brood bij de bakkerquote:Op dinsdag 20 september 2022 12:39 schreef LeSage het volgende:
Brood moet gewoon van de bakker komen![]()
Ik hou echt gigaveel van mijn havermoutontbijtje.
Is de bus niet gratis voor kinderen?quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:40 schreef LeSage het volgende:
In Brabant is de bus wel gratis tot 12 jaar, maar geloof dat dat verder nergens is.
Ik ga dus ook het liefst met de kinderen met de bus naar de stad. Zoveel makkelijker.
We zijn wel vaker in niet Euro landen op vakantie. Maar we gaan naar 4 bestemmingen komende zomer, nu moet ik 4 keer aanbetalen en dus 4 keer 9 euro extra betalen en daarna 4 keer het restant (fixed, dank Majo) betalen en weer 4 keer 9 euro extra betalen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij zijn dit jaar naar Denemarken, Zweden, Noorwegen geweest. Ik heb dus telkens gewoon met pinpas afgerekend, maar ik kan je voor daar wel aanraden om ook gewoon contant geld te hebben, want het loopt wel op! Daar kan je voor nu niets mee, maar dan houd je het wellicht binnen de perken? En anders via paypal kijken? Dan kan je inderdaad in SEK overmaken, maar dan heb je wel weer andere toeslagen enzo.
Een beetje late reactie na meerdere pagina’s maarquote:Op maandag 19 september 2022 22:45 schreef MaJo het volgende:
Ik kamp ontzettend met schuldgevoelens en laat me daarom niet snel negatief uit over mijn moeder, omdat ik me dan schuldig voel naar haar toe. En nu heb ik dat een keer wel gedaan en voel ik me daar weer schuldig overDit zijn dingen die ik met therapie steeds bespreek maar dat schuldgevoel kan ik maar niet van me afschudden
Whutquote:Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef exode het volgende:
[..]
We zijn wel vaker in niet Euro landen op vakantie. Maar we gaan naar 4 bestemmingen komende zomer, nu moet ik 2 keer aanbetalen en dus 4 keer 9 euro extra betalen en daarna 4 keer het restand betalen en weer 4 keer 9 euro extra betalen.
Liefquote:Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een beetje late reactie na meerdere pagina’s maar. Moeders zijn ook maar gewone mensen met goede en slechte eigenschappen. Het feit dat ze je gebaard heeft, wil niet zeggen dat ze geen fouten kan maken. Nu ik zelf moeder ben, weet ik dat nog veel zekerder dan vroeger
.
Bijzondere tand is dat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Whut
[..]
LiefEn dat is ook zo natuurlijk. Ik merk dat ik veel moeite heb met negatieve gedachten, altijd al gehad. Als ik iemand op straat zag die dik was en dacht "jeetje wat een dikke vent" dan voelde ik me daar al schuldig over. En vandaag voel ik me schuldig omdat ik Aapie een kleine duw gaf en hij omviel (disclaimer: hij beet me). Lastige dingen die er echt ingebakken zijn en ik er niet zomaar uit krijg.
Eens, maar wel lastig. Het is ook nu ik zelf moeder ben, dat mijn moeders flaws mij veel meer opvallen. Ik moet er nog steeds wel best aan wennen dat ik me kan ergeren aan haar en voel mij daar soms ook wel schuldig over.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een beetje late reactie na meerdere pagina’s maar. Moeders zijn ook maar gewone mensen met goede en slechte eigenschappen. Het feit dat ze je gebaard heeft, wil niet zeggen dat ze geen fouten kan maken. Nu ik zelf moeder ben, weet ik dat nog veel zekerder dan vroeger
.
Tot 4 jaar volgens mij sowieso overal. Maar daarna geloof ik niet. Zou dat zelf wel doen, lijkt me alleen maar goed, meer ov-gebruik. Mogen ze ook wel eens naar de prijzen van treinritten kijkenquote:Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ga ik die ook eens proberen, mijn ervaringen met de vegetarische slager zijn tot nu toe niet echt positief maar ik moet me daar maar even overheen zetten
Op Bali wil dat nog wel ja maar op Java was het toch meestal wel nasi als ontbijt. Kun je er wel een paar uur tegenaan
[..]
Van mij hoeft een warm ontbijt ook niet per se, ik heb dan nog niet zo'n honger. Warme lunch daarentegenIk heb ooit bij de Rabo gewerkt en daar was elke dag een warme lunch. En dan 's avonds weer warm eten, heerlijk
[..]
Dat herken ik wel jaSnoepen is bij mij altijd na een maaltijd, anders word ik ook misselijk. Hartig snacken op een lege maag is dan weer geen probleem, zoals paprikachips als lunch
[..]
Ik ben ook anti Brinta, de structuur van kots
[..]
Wij kopen ook alleen brood bij de bakkerHet kost je een rib uit je lijf maar het verschil is het waard.
[..]
Is de bus niet gratis voor kinderen?Was bijna vorige week met Aapie met de bus gegaan, ging er vanuit dat het tot 12 jaar wel gratis zou zijn
Dat is toch geweldig! Arriva Limburg biedt dat niet aan.quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:45 schreef Elleska het volgende:
Dan zegt arriva verschillende dingen want hier gaat het over een gratis kinderritkaartje bij de chauffeur.
https://www.arriva.nl/zui(...)tickets-kaartjes.htm
Bij ons is het nog makkelijker, inchecken met de pinpas en meereizende kinderen tot 12 jaar hebben niets nodig.
nee inderdaadquote:Op dinsdag 20 september 2022 13:46 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat is toch geweldig! Arriva Limburg biedt dat niet aan.
Je kan Kids vrij wel in de bus gebruiken, dan krijgt je kind automatisch kinderkorting.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Heb je gewoon weer wat geleerd vandaagEen woordgrap is vaak ook wel dubbelzinnig dus ik snap weer het misging.
[..]
[..]
Kids Vrij is alleen voor de trein/NS geloof ik, niet de bus.
Ik hoor niks meer van haar, dus ik ga er maar vanuit dat het goed gaat...quote:Op dinsdag 20 september 2022 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna wat vervelend dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Hopelijk kan ze het met de jongens toch wel leuk hebben (no pun intended)
Ik vind al die verschillende speciale kaartjes en afspraken van één bedrijf ook maar onduidelijk. Hier bieden ze niet eens een gewone dagkaart aan, alleen een dagkaart voor toeristen a ¤14,50 en die kost voor kinderen ook gewoon ¤14,50quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee inderdaad![]()
Is toch raar he dat 1 bedrijf verschillende dingen hanteert
ze hebben wel dit nog,
Ritkaart of dagkaart? Kids gratis
Reis je met een ritkaart of dagkaart? Dan reizen maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis mee van maandag tot en met vrijdag na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de hele dag.
maar zon dagkaart is iets van 8 euro meen ik
Ik heb hier in de lockdown veel plezier mee gehad: https://www.doyou.com/quote:Op dinsdag 20 september 2022 14:59 schreef Nanukerst het volgende:
Vraag over online yoga. Ik heb een superfijne website waar ik per jaar een abonnement afneem en onbeperkt toegang heb, maar ik merk dat ik het repertoire wel wat zou willen uitbreiden. Ik kan me herinneren dat meerderen hier ook online yoga deden, iemand ervaring met Happy with yoga of Yoga online? Of andere aanbieders die aan te raden zijn?
Die geldt in de trein, voor bussen en trams moet er wel saldo op staan.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, maar voor morgen wordt krap denk ik. Wij hebben voor beide kinderen een Kids Vrij OV kaart. Die hadden we online besteld want het is met foto.
Alsvast gefeliciteerd?quote:Op dinsdag 20 september 2022 15:11 schreef Leandra het volgende:
Oh damn, ik moet voor kleinzoon even een KidsVrij regelen, die wordt morgen 4.
Wat doet yoga voor je?quote:Op dinsdag 20 september 2022 15:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de lockdown veel plezier mee gehad: https://www.doyou.com/
De website is wel veranderd inmiddels zo te zien, er stond eerst meer gratis content op en ik heb nooit een betaald abonnement gehad.
Ik doe al een hele tijd 1 keer per week yoga en heb er een beetje een haat/liefde-verhouding meequote:
Ik weet niet of ze actief "buitengesloten" wordt, maar ze vindt ook niet echt aansluiting.quote:Op dinsdag 20 september 2022 14:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:Nijna![]()
Mijn dochter werd de eerste 3 jaar op het VO buitengesloten, pas toen het gesplitst werd qua niveau kreeg ze vrienden. Bij jouw dochter nu andersom![]()
Blijf met haar praten en eventueel tóch naar een andere klas. Als ze hier niemand heeft, misschien dat er wel leuke meiden in een andere zitten?
Toch jammer....quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze actief "buitengesloten" wordt, maar ze vindt ook niet echt aansluiting.
Ik heb geen idee van de andere klassen, maar kan wel eens informeren bij de mentor, die heeft daar wellicht meer zicht op.
Blij dat ze wel een soort klik heeft met een paar jongens, van die rustigere types.
Ze had van mij nog wel een jaar in de gemixte klas mogen zitten.
En dat terwijl we eerder van de oudste hadden verwacht dat ze buiten de boot zou vallen (mede door ass).
Maar die heeft dan wel een paar meiden in de klas waar ze mee optrekt al voor het 4e jaar.
Nope...quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:52 schreef Nijna het volgende:
@:Leandra, heeft die school waar hij heen wil niet ook zoiets?
Ik weet dat de oudste hier naar zoiets toe mocht, dat was op een van de middelbare scholen. Degene waar we niet voor gingen kiezen. Ze is wel geweest een aantal keer, maar toen kwam er vanuit de basisschool een buitenschoolse plusklas waar meer aandacht was voor het leren leren enzo. En dat leek ons zinvoller en ze wilde zelf ook graag die overstap maken.
Maar het jaar erna hoorde ik dat de school waar ze nu op zit, ook zo'n klas had voor groep 8-ers. Alleen had "onze basisschool" lijntjes met die andere school en dus gingen de groep 8-ers standaard ook naar die andere school voor die "masterclass". Er werd ook niet genoemd dat het ook op de andere school was en ook kon.
De openbare basisschool had lijntjes met de openbare middelbare school en dus blijkbaar niet met de christelijke.
Wel mooi dat hij zo goed weet wat hij wil
Ja behoorlijk, mijn zoekbalk kende de zoekopracht al en was een herhaling van eerder, dus ik had er al eens naar gekekenquote:
De website straalt niet helemaal de rust uit waar ik yoga zo om waardeer.quote:Op dinsdag 20 september 2022 15:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de lockdown veel plezier mee gehad: https://www.doyou.com/
De website is wel veranderd inmiddels zo te zien, er stond eerst meer gratis content op en ik heb nooit een betaald abonnement gehad.
ook zo eentje die na 10 seconden zegt " dit leer ik nooit".. dramabui heeft van een half uur. Daarna 3 minuten oefent en het toch wel kan?quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:20 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, bij Soneal is het ook een beetje lastig omdat hij geen Trial & Error kind is, hij doet dingen niet tot hij ze kan, maar zodra hij ze kan kan hij het ook meestal gewoon goed, maar het kwartje moet wel even vallen.
Nope, geen drama, geen gedoe.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
ook zo eentje die na 10 seconden zegt " dit leer ik nooit".. dramabui heeft van een half uur. Daarna 3 minuten oefent en het toch wel kan?
(met het ouder worden en therapie is dat gelukkig aardig voorbij. Dramabui van max 90 seconden, want zolang duurt die eerste emotie nl. Handig zo'n therapeut die hem met wetenschappelijk weetjes benaderd )
Dat klinkt heerlijk. Gewoon lekker zijn eigen padje volgenquote:Op dinsdag 20 september 2022 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, geen drama, geen gedoe.
Hij doet dingen simpelweg pas als hij vindt dat hij het moet doen of proberen, en als het dan nog niet lukt dan kan het maanden duren voor hij het weer probeert.
Gelukkig is hij daarbij ook niet gefrustreerd dat andere kinderen dingen wel doen of kunnen, hij heeft een prima zelfbeeld en weet ook dat er dingen zijn die hij fluitend met twee vingers in zijn neus doet terwijl andere kinderen die dingen juist lastig vinden.
Ik heb een online only abonnement bij YogaPoint, daar kan je zowel video's kijken als een klein aanbod aan online lessen via zoom volgen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 14:59 schreef Nanukerst het volgende:
Vraag over online yoga. Ik heb een superfijne website waar ik per jaar een abonnement afneem en onbeperkt toegang heb, maar ik merk dat ik het repertoire wel wat zou willen uitbreiden. Ik kan me herinneren dat meerderen hier ook online yoga deden, iemand ervaring met Happy with yoga of Yoga online? Of andere aanbieders die aan te raden zijn?
Hoe noem je de kleermakerszit met een boek?quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:08 schreef amaranta het volgende:
Ik doe ook een soort yoga.
Ik heb een abonnement op Netflix en hbo en kijk Disney via het account van de buren.
Ik lig graag gestrekt op de bank. Volgens mij heet dat de resting snailposition
Mijn positie is meestal Downwards spiral.quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:08 schreef amaranta het volgende:
Ik doe ook een soort yoga.
Ik heb een abonnement op Netflix en hbo en kijk Disney via het account van de buren.
Ik lig graag gestrekt op de bank. Volgens mij heet dat de resting snailposition
Booked tailorseated nymph positionquote:Op dinsdag 20 september 2022 19:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hoe noem je de kleermakerszit met een boek?
Word je daar niet duizelig van?quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn positie is meestal Downwards spiral.
Ik heb ze van Texelana. De sloffen. Enige mogelijke min puntje, is dat de onderkant ook van zacht leer is. En je er niet meer buiten kan lopen. Niet dat ik nou zoveel buiten loop op mijn sloffen. Maar even naar de container of zo. Ik ben bang dat ze dan gaan scheuren. Maar, dat is nog niet gebeurd.quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Spuit 11: Pannenkoeken met spek, kaas en champignonsDaarover nog stroop
![]()
![]()
![]()
Bitterkoekjespudding![]()
![]()
Helemaal met zo'n hele zak van die bitterkoekjes er doorheen
![]()
Wel weer eens leuk om met Simon te maken.
Iemand nog tips voor goeie warme sloffen? En tips voor een lekker dik warm vest?
We willen straks als het kouder wordt toch de verwarming wat lager zetten.
Ik heb al een week erg last van mijn nek, pijn ter hoogte van de overgang van nek naar hoofd en minder bewegingsvrijheid. Auto rijden is ook lastig, want over mijn schouder kijken gaat erg lastig.
Ik vind de laatste tijd alles maar stom stommer stomst (inclusief mijzelf), zou het liefst aan een winterslaap beginnen![]()
![]()
![]()
Deze sloffenquote:Op dinsdag 20 september 2022 19:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ze van Texelana. De sloffen. Enige mogelijke min puntje, is dat de onderkant ook van zacht leer is. En je er niet meer buiten kan lopen. Niet dat ik nou zoveel buiten loop op mijn sloffen. Maar even naar de container of zo. Ik ben bang dat ze dan gaan scheuren. Maar, dat is nog niet gebeurd.
Die zien er wel lekker warm uit. Prijs is wel aan de stevige kant.quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ze van Texelana. De sloffen. Enige mogelijke min puntje, is dat de onderkant ook van zacht leer is. En je er niet meer buiten kan lopen. Niet dat ik nou zoveel buiten loop op mijn sloffen. Maar even naar de container of zo. Ik ben bang dat ze dan gaan scheuren. Maar, dat is nog niet gebeurd.
Ik heb ze nu sinds m’n verjaardag. 9 maanden du squote:Op dinsdag 20 september 2022 20:26 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Die zien er wel lekker warm uit. Prijs is wel aan de stevige kant.
Gaan ze lang mee?
Ik draag normaal altijd spaanse sloffen, maar die ben ik zat.
Hier ook warmbatsquote:Op dinsdag 20 september 2022 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oehh pannenkoeken met spek en kaas en stroop.. of met appel en kaneelsuiker! Ik denk dat we van de week weer pannenkoeken gaan eten..
Oh en sloffen.
Ik heb sinds afgelopen december Warmbat sloffen. Gemaakt van Australisch Merino schapenvacht
https://www.warmbat.nl/
[ afbeelding ]
Niet goedkoop maar zooooo lekker warm.
Warmbad is duurder dan Warmbat tegenwoordig.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oehh pannenkoeken met spek en kaas en stroop.. of met appel en kaneelsuiker! Ik denk dat we van de week weer pannenkoeken gaan eten..
Oh en sloffen.
Ik heb sinds afgelopen december Warmbat sloffen. Gemaakt van Australisch Merino schapenvacht
[ afbeelding ]
Ik heb ze net besteld. Kleur rooibos was in de aanbieding dus die maar gekozenquote:Op dinsdag 20 september 2022 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh en sloffen.
[ afbeelding ]
Whaha dat zekerquote:Op dinsdag 20 september 2022 21:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Warmbad is duurder dan Warmbat tegenwoordig.
Lijkt eropquote:
quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:59 schreef F_r het volgende:
Ik wil wel een harde zool. Anders heb ik het idee dat je alles voelt. Of is de zool best dik?
Ik ga het zien als ze binnenkomen. Ik heb echt snel koude voeten. En de vloer is bij ons koud als de verwarming niet aan staat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind de zool goed stevig
Ik heb altijd ijskoude tenen, maar met sloffen aan heb ik warme voetjes. Zelfs zonder sokkenquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:04 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ga het zien als ze binnenkomen. Ik heb echt snel koude voeten. En de vloer is bij ons koud als de verwarming niet aan staat.
Had je die vraag niet moeten stellen voordat je ging bestellen?quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:59 schreef F_r het volgende:
Ik wil wel een harde zool. Anders heb ik het idee dat je alles voelt. Of is de zool best dik?
Was handig geweest. Anders kunnen ze retour.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Had je die vraag niet moeten stellen voordat je ging bestellen?
Vooral zonder sokken. Ze werken beter met blote voetenquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb altijd ijskoude tenen, maar met sloffen aan heb ik warme voetjes. Zelfs zonder sokken
Ja idd. Maar in het begin vond ik het zo gek aanvoelen aan blote voeten 🤣quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooral zonder sokken. Ze werken beter met blote voeten
Ik heb al een paar jaar Glerups. Dikke vilten sloffen, echt goddelijk warm. Je kan kiezen tussen rubberen zool en leren zool. Een flinke hap geld vond ik (ik kocht altijd die spaanse sloffen van de Van Haren...) maar mijn voeten zijn me heel erg dankbaar. En ze zijn dus na een jaar of 3 nog steeds heel mooi.quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:50 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemand nog tips voor goeie warme sloffen? En tips voor een lekker dik warm vest?
Ik heb al een week erg last van mijn nek, pijn ter hoogte van de overgang van nek naar hoofd en minder bewegingsvrijheid. Auto rijden is ook lastig, want over mijn schouder kijken gaat erg lastig.
Ik vind de laatste tijd alles maar stom stommer stomst (inclusief mijzelf), zou het liefst aan een winterslaap beginnen![]()
![]()
![]()
Haha ja precies dit. Je kunt niet lekker loungen met van die harde zolen aan je potenquote:Op woensdag 21 september 2022 09:14 schreef BE het volgende:
Ik kies huist voor een zachte zool want ik wil er gewoon mee op de bank kunnen zitten. Anders voelt het alsof ik met mijn schoenen aan op de bank zit.
Ik koop altijd van alles wat. Van die dikke sokken met anti-slip, een soort enorme grijze noorse wollen instaplaasjes (wel alleen van wol) en dan slijt ik die in 1 winter weg en dan komt er het jaar erop wel weer wat nieuws.
Irritant grote voeten hier, dus altijd herenmodellen en maten.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat dat me ook wel over de streep trok destijdsquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet bekennen dat ik die glerups wel een tikje minder lillik vind.
Past dat in de breedte? Ik heb smalle maar wel vrij grote voeten dat geeft vaak wel problemenquote:Op woensdag 21 september 2022 09:14 schreef BE het volgende:
Ik kies huist voor een zachte zool want ik wil er gewoon mee op de bank kunnen zitten. Anders voelt het alsof ik met mijn schoenen aan op de bank zit.
Ik koop altijd van alles wat. Van die dikke sokken met anti-slip, een soort enorme grijze noorse wollen instaplaasjes (wel alleen van wol) en dan slijt ik die in 1 winter weg en dan komt er het jaar erop wel weer wat nieuws.
Irritant grote voeten hier, dus altijd herenmodellen en maten.
Wat zijn grote voeten? Welke maat?quote:Op woensdag 21 september 2022 09:37 schreef F_r het volgende:
[..]
Past dat in de breedte? Ik heb smalle maar wel vrij grote voeten dat geeft vaak wel problemen
42 a 42,5quote:Op woensdag 21 september 2022 09:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat zijn grote voeten? Welke maat?
Ja, dat is een maat die vaak wel kut is. Vroeger was dat erger, dan stopte alles gewoon bij 41.quote:
Klopt. Al is dat nog steeds wel zo. Veel winkels hebben dan een lijn tot 41quote:Op woensdag 21 september 2022 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat is een maat die vaak wel kut is. Vroeger was dat erger, dan stopte alles gewoon bij 41.
Ik loop al jaren op wolky's vanwege steunzolen en die kan ik gewoon in maat 43 halenquote:Op woensdag 21 september 2022 09:49 schreef F_r het volgende:
[..]
Klopt. Al is dat nog steeds wel zo. Veel winkels hebben dan een lijn tot 41
Bekende merken hebben ze wel. Maat wij hebben hier wat kledingwinkels die er ook schoenen bij hebben. Nooit in mijn maat. In Frankrijk niks in mijn maat.quote:Op woensdag 21 september 2022 09:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik loop al jaren op wolky's vanwege steunzolen en die kan ik gewoon in maat 43 halenMaarja, dat zijn geen pantoffels (maar die heb ik dus niet, want steunzolen).
Ik stond in de verkeerde rij daarvoor. Veel jurkjes kan ik niet aan zonder topje eronderquote:Op woensdag 21 september 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat er wel een kentering aan het plaatsvinden is met schoenmaten. Ik ken inmiddels ruim meer volwassen vrouwen met maat 42 dan met maat 36.
Net als dat met cupmaten gebeurde. Waar ik eerst nooit een blouse kon kopen met mijn echt niet zo heel extreme E/F cup is dat nu wel goed te doen.
In Frankrijk zijn de mensen gemiddels ook nog steeds wat kleiner heb ik het gevoel.quote:Op woensdag 21 september 2022 09:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Bekende merken hebben ze wel. Maat wij hebben hier wat kledingwinkels die er ook schoenen bij hebben. Nooit in mijn maat. In Frankrijk niks in mijn maat.
Dat kan best. Ik ben ook niet heel groot. Geen idee van wie ik die grote voeten heb. Mijn man is voor man vrij klein maar heeft voor zijn lengte ook grote voeten. Onze kinderen zijn erfelijk belast.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:00 schreef Troel het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn de mensen gemiddels ook nog steeds wat kleiner heb ik het gevoel.
Bij die Birkenstock kun je de zolen uithalen en zou je dus je steunzolen in kunnen doen.quote:Op woensdag 21 september 2022 09:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik loop al jaren op wolky's vanwege steunzolen en die kan ik gewoon in maat 43 halenMaarja, dat zijn geen pantoffels (maar die heb ik dus niet, want steunzolen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als ik sloffen met een dunne zool heb, dan krijg ik hoe dan ook via de onderkant koude voeten. Dus dat is voor mij niet geschikt
Ja, dat soort vind ik heel fijn!quote:Op woensdag 21 september 2022 09:49 schreef trui het volgende:
Ik heb van die 'cosy shoe pantoffels' van Falke. Heerlijk!
quote:Op woensdag 21 september 2022 10:04 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bij die Birkenstock kun je de zolen uithalen en zou je dus je steunzolen in kunnen doen.
Ik zit overigens ook gewoon met sloffen met harde zolen op de bank hoor. Dat vind ik persoonlijk niet vervelend zitten. Maar ik blijf over het algemeen ook wel in een positie op de bank zitten/liggen misschien dat dat scheelt.Ik liep altijd op blote voeten, maar dat zit er niet meer in. Dus nu binnenschoenen. Moet nog wel heel erg aanleren om de buitenschoenen dan ook uit te doen en te wisselenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als ik sloffen met een dunne zool heb, dan krijg ik hoe dan ook via de onderkant koude voeten. Dus dat is voor mij niet geschikt![]()
Ik zit rustig met schoenen op de bank stoel met voetenbankding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ja! Hoewel ik dan vaak wel even teenslippers aan doe, maar die liggen bij de voordeur, één paar that is, alleen voor naar de kliko, want verder gebruik ik de voordeur niet.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:08 schreef BE het volgende:
Ik hou van blote voeten!![]()
Gewoon ook even op blote voeten de container buiten zetten enzo.
Dit zou zo mijn bedrijf kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:14 schreef exode het volgende:
Ik mot wel harde zolen omdat ik er non stop op loop thuis en ik anders enorm vermoeide voeten heb aan het einde van de dag. Zeker met al dat thuiswerken.
Een collega heeft pantoffels op kantoor liggen.Die komt in de herfst/winter aan en doet die dingen aan. Als ie dan meetings heeft, doet ie zijn schoenen weer aan. Ik vind het steeds een fascinerend schouwspel.
Die heeft verloofde ook, ze is echt een koukleum maar deze vindt ze soms zelfs te warm. Dan doet ze er 1 aanquote:Op woensdag 21 september 2022 09:49 schreef trui het volgende:
Ik heb van die 'cosy shoe pantoffels' van Falke. Heerlijk!
Ik heb echt een aversie tegen blote voeten/sokken. Ik krijg nog steeds de kriebels als hier kinderen komen spelen die dan hun schoenen uit doen. Vind ik zeer ongemakkelijk (maar ik zet me er wel vort overheen, in het begin benoemde ik nog wel eens dat ze de schoenen gewoon aan mochten houden). Van m’n eigen kinderen kan ik het wel hebben maar die houden gewoon ook graag hun schoenen aan.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:08 schreef Leandra het volgende:
Oh, het wordt weer een opsom?
Spaanse sloffen, zachte zolen dus.
Loop ook nooit met schoenen aan in huis, dat vind ik zelfs lastig als ik ze al aan heb en nog even snel iets moet pakken (meestal een sleutel 3 meter verderop).
Ik zal eerder Soneal vragen me dat te geven dan zelf met schoenen aan naar binnen te stappen.
Met schoenen aan naar boven is helemaal een no-go.
Mijn oudste doet ook nog zijn schoenen uit in de garage voor hij naar binnen stapt.
We hebben ook een schoenenrek in de garage
De garage fungeert als klompenhok zeg maar
We hebben genoeg vacatures, zelfs als mijn directe collega.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit zou zo mijn bedrijf kunnen zijn.
Maar die klonten zand, modder en andere bagger dan die ze mee naar binnen nemenquote:Op woensdag 21 september 2022 10:16 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb echt een aversie tegen blote voeten/sokken. Ik krijg nog steeds de kriebels als hier kinderen komen spelen die dan hun schoenen uit doen. Vind ik zeer ongemakkelijk (maar ik zet me er wel vort overheen, in het begin benoemde ik nog wel eens dat ze de schoenen gewoon aan mochten houden). Van m’n eigen kinderen kan ik het wel hebben maar die houden gewoon ook graag hun schoenen aan.
En dat werkt dan in een zwembad waar iedereen op blote voeten loopt. Daardoor heb ik best een tijd getwijfeld of dat wel het werk voor mij was (toen het nog een bijbaantje was) intussen troost ik me met de wetenschap dat dat chloorwater er voor zorgt dat iedereen schone voeten heeft
Ja en iedereen die daar commentaar op geeft omdat je dan ziek wordt enzoquote:Op woensdag 21 september 2022 10:08 schreef BE het volgende:
Ik hou van blote voeten!![]()
Gewoon ook even op blote voeten de container buiten zetten enzo.
Ik zag gisteren dat er gestrooid was. Toen dacht ik ook "huh, wat vroeg".quote:Op woensdag 21 september 2022 10:15 schreef SQ het volgende:
Maar er is dus alweer nachtvorst gemeten las ik. Mijn eerste reactie was "omg wat vroeg, horrorwinter upcoming!!" maar toen las ik óók dat de eerste nachtvorst gemiddeld op 28 september wordt gemeten.
Dus, nou ja. Pantoffels zijn legit.
haha! Ik zou dan gewoon met 2 sloffen in mijn hemd gaan zitten denk ik.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:16 schreef exode het volgende:
[..]
Die heeft verloofde ook, ze is echt een koukleum maar deze vindt ze soms zelfs te warm. Dan doet ze er 1 aan
Het is een bijzonder exemplaar.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
haha! Ik zou dan gewoon met 2 sloffen in mijn hemd gaan zitten denk ik.
Nou ik stuur toch wel een beetje bij omdat ik ook ervaring heb met blauwe lippen en "Mama ik heb het zo koud" inclusief tantrum nadat de kleuter stug vol bleef houden dat een tshirt en korte broek prima warenquote:Op woensdag 21 september 2022 10:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik laat mijn kinderen wel op blote voeten buiten lopen, in ieder geval tot nu toe. En een jas mag mijn kleuter ook zelf weten. Ik ga voor hem niet bepalen wat te koud is. De dreumes loopt op blote voeten of sokken probleemloos over allemaal pijnlijke ondergrond heen, en klimt 10x per dag via de bak met treinbaanonderdelen op de keuken. Het lijkt hem echt niet te deren. Fascinerend om te zien.
Wat voor haard hebben jullie nu? Wij willen ook overstappen van een zeer open open haard naar een wat compacter model, dus suggesties zijn welkom!quote:Op woensdag 21 september 2022 10:20 schreef exode het volgende:
Wij hadden gisteren de haard weer aan, rondje straat gelopen (ja echt) en vanochtend bij de directe buren geinformeerd. Je ruikt hem gewoon niet. Dat is de investering wel waard geweest. B en Juul gingen meteen voor de haard zitten uit de BSO met een DuckieDan kan je mij opdweilen hoor.
En zeker niet onbelangrijk, zowel B als ik hebben geen last van de haard met onze long issues. Als de open haard aan was voorheen zaten wij binnen 10 minuten te hoesten als 2 zeeleeuwen.
www.kanikeenkortebroekaan.nlquote:Op woensdag 21 september 2022 11:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik stuur toch wel een beetje bij omdat ik ook ervaring heb met blauwe lippen en "Mama ik heb het zo koud" inclusief tantrum nadat de kleuter stug vol bleef houden dat een tshirt en korte broek prima waren
Ja er zijn grenzen.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik stuur toch wel een beetje bij omdat ik ook ervaring heb met blauwe lippen en "Mama ik heb het zo koud" inclusief tantrum nadat de kleuter stug vol bleef houden dat een tshirt en korte broek prima waren
Een Dik Geurts hoek inzethaard. Ook het rookkanaal is gerenoveerd, van gemetseld naar een buis en een nieuwe kap op de schoorsteen.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat voor haard hebben jullie nu? Wij willen ook overstappen van een zeer open open haard naar een wat compacter model, dus suggesties zijn welkom!
Ja lach maar, maar het voorkomt heel veel discussie in de ochtend. Een onafhankelijke mening die vooral NIET afkomstig is van je moederquote:
Thanks! Ik kan me voorstellen dat dit een stuk beter is voor je longen idd. En een stuk beter rendement gelijk.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:14 schreef exode het volgende:
[..]
Een Dik Geurts hoek inzethaard. Ook het rookkanaal is gerenoveerd, van gemetseld naar een buis en een nieuwe kap op de schoorsteen.
Stookt goed warm ook, lekker snel op temperatuur.
Maar er zijn veel meer factoren waar rekening mee gehouden moet worden.quote:
Ik heb wollen sloffen van Giesswein (model kramsach of iets wat daarop lijkt). Ik wilde iets wat mn enkels ook warm hield, dat lukt aardig met deze. Met dunne rubber zool, dus 4 stappen buiten naar de container (mits droog) kan ook.quote:Op dinsdag 20 september 2022 19:50 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ok. Maar zo moeilijk denken mijn kinderen niet. Als ze niet direct een korte broek in de kast zien liggen, dat roepen ze gewoon MAMAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 21 september 2022 11:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar er zijn veel meer factoren waar rekening mee gehouden moet worden.
Heb je een passende korte broek?
Is de passende korte broek schoon of ligt hij bij de was?
Heb je je benen geschoren (maar dat is bij kinderen wat simpeler)?
En in sommige gevallen zal het antwoord altijd ja zijn. Het kan wel, maar het is niet handig
Die zal geen kou vatten neequote:Op woensdag 21 september 2022 13:25 schreef Elleska het volgende:
Kleuter had vanmorgen een joggingbroek onder zijn spijkerbroek aan gedaan.
Zal ik het doen?quote:Op woensdag 21 september 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat er wel een kentering aan het plaatsvinden is met schoenmaten. Ik ken inmiddels ruim meer volwassen vrouwen met maat 42 dan met maat 36.
Net als dat met cupmaten gebeurde. Waar ik eerst nooit een blouse kon kopen met mijn echt niet zo heel extreme E/F cup is dat nu wel goed te doen.
Dit vind ik een aanbeveling voor een slof.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:16 schreef exode het volgende:
[..]
Die heeft verloofde ook, ze is echt een koukleum maar deze vindt ze soms zelfs te warm. Dan doet ze er 1 aan
Ik doe als ik bij anderen binnenkom ook 9 van de 10 keer mijn schoenen uit. Dat realiseer ik me dan na een kwartier ofzoquote:Op woensdag 21 september 2022 10:16 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb echt een aversie tegen blote voeten/sokken. Ik krijg nog steeds de kriebels als hier kinderen komen spelen die dan hun schoenen uit doen.
Die Falke worden hier zonder sokken gedragen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:33 schreef TolstoiFan het volgende:
O, een hele pantoffel opsom![]()
![]()
Ik wil bij voorkeur wel sloffen zonder harde zool. Ik zit/lig graag met mijn benen op de bank en dan vind ik harde zolen minder fijn. Inderdaad het gevoel van schoenen op de bank![]()
De warmbats vallen dus af, alhoewel ze er wel heerlijk warm uit zien.
Die Cosyshoes van Falke zien er ook wel goed uit. Ga je daar met blote voeten in, of kan het ook met sokken? Zool is nog relatief zacht denk ik?
De zolen van die Texelana's zijn die van hetzelfde soort materiaal als die goedkope Spaanse sloffen van Van Haren/Scapino enz?
Bij mij gaan die Spaanse sloffen dus na een een paar maanden altijd kapot (onderkant komen gaten in e.d), dus @:FlyingFish, 2 winters met 1 paar![]()
Met al die andere soorten/merken doe je wel langer dan 1 herfst/winter neem ik aan? Anders kan ik gezien de prijs beter toch Spaanse sloffen voor een paar euro kopen.
Ik ben bijna jarig, dus dan heb ik meteen een leuk verjaardagsidee![]()
Nu nog een een fijn dik en warm vest (vest-opsom![]()
![]()
![]()
???) en laat dan de winter maar komen....
@:Mushanga71, goede tip, Action voor een dekentje. Ga ik ook nog inslaan![]()
@:Nijna, ik heb 1 fleecevest, maar die ziet er niet. Prima als ik alleen thuis ben met manlief en kind, maar bij visite gaat ie uit en dan heb ik het alsnog koudDaarom op zoek naar een warm vest, dat i kwel kan aanhouden als er bezoek is.
Mijn schoonouders hebben van die mega hoogglans granieten tegels. Als ik daar mijn schoenen uittrek laat ik steevast een spoor na van milde zweetpoten. Ik ben dus de enige in de familie die daar altijd schoenen aan heeftquote:Op woensdag 21 september 2022 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik doe als ik bij anderen binnenkom ook 9 van de 10 keer mijn schoenen uit. Dat realiseer ik me dan na een kwartier ofzo
Ik neem in de winter mijn pantoffels overal mee op visitequote:Op woensdag 21 september 2022 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik doe als ik bij anderen binnenkom ook 9 van de 10 keer mijn schoenen uit. Dat realiseer ik me dan na een kwartier ofzo
Jij neemt toch ook je koffiezetapparaat mee op visite?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ik neem in de winter mijn pantoffels overal mee op visite
Zeker.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:53 schreef exode het volgende:
B heeft nog steeds een korte broek aan. En een vest over zijn shirt. Een jas doet ie alleen aan als het of regent of heel koud is.
Gisteren bij de haard zat ie in zijn onderbroek.
Verder is het een normale jongen, geloof ik.
Wrum? Kheb toch sokken aan.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker en mijn favoriete koffiekopje.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij neemt toch ook je koffiezetapparaat mee op visite?
Ben je mijn broer?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:55 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker en mijn favoriete koffiekopje.
Ssssst.quote:
En dan je collega gek vinden met pantoffels op werk?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Niet gek, fascinerend.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En dan je collega gek vinden met pantoffels op werk?![]()
Goede opsom dit, ik wil ook nieuwe pantoffels
Ik heb gr3 en doe er precies niks mee.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg net het intakeformulier voor school. Ik vond het best heftig veel informatie die ze vragen. Van add in de familie tot bijzonderheden tijdens zwangerschap en bevalling en van 'huilt uw kind gemakkelijk' tot 'is uw kind gesloten'. Het zijn vijf pagina's vol van dit soort vragen.
Misschien is het heel normaal hoor, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan vind dat ze zo veel informatie willen en ik weet ook niet altijd wat ik moet invullen. Bij vragen als 'wilt uw kind dat u zijn/haar zin doet?' bijvoorbeeld. Daar denk ik dan 'ja duh, welke peuter wilt dat niet?', maar toch twijfel ik dan of ik ja of nee moet aankruisen.
Wel echt een mijlpaal dit ook. School. Ze wordt zo snel groot![]()
Super leuk! Mochten er mensen in Utrecht ergens heen gaan dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringenquote:Op woensdag 21 september 2022 22:14 schreef FlyingFish het volgende:
En alvast een tip voor volgend weekend:
https://www.weekendvandewetenschap.nl/activiteiten/2022/
Goede tip, dankjewel!quote:Op woensdag 21 september 2022 22:14 schreef FlyingFish het volgende:
Oeh leuk! Meteen iets voor de oudste gepland (ik denk dat hij de hackerspace wel leuk zal vinden)quote:Op woensdag 21 september 2022 22:14 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn fleecevesten hetzelfde verhaal, ellebogen zijn bijna door, maar ze zijn zo lekker aan mn nek...quote:Op woensdag 21 september 2022 15:33 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nijna, ik heb 1 fleecevest, maar die ziet er niet. Prima als ik alleen thuis ben met manlief en kind, maar bij visite gaat ie uit en dan heb ik het alsnog koudDaarom op zoek naar een warm vest, dat i kwel kan aanhouden als er bezoek is.
Wij ook niet.quote:Op donderdag 22 september 2022 09:22 schreef SQ het volgende:
Ik heb niet zo vaak "visite" geloof ik
Fleecevesten
Tip: Mountain Warehouse. Al mijn fleece komt daar vandaan.
Wij alleen de halve wijk, de 18- versies daarvan. Die kijken niet op van een joggingbroek.quote:Op donderdag 22 september 2022 09:22 schreef SQ het volgende:
Ik heb niet zo vaak "visite" geloof ik
Fleecevesten
Tip: Mountain Warehouse. Al mijn fleece komt daar vandaan.
#metoo bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 22 september 2022 10:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Inmiddels heb ik een paar Falke Cosyshoes besteld, in de aanbieding bij Zalando
quote:Op donderdag 22 september 2022 10:31 schreef exode het volgende:
[..]
Ben benieuwd of jullie ook met 1 blote voet gaan rondlopen
Hier is de buitenschilder bezig om de kozijnen te fixen die we zelf wel even dachten te kunnen verven. Nog steeds geen idee wat er is mis is gegaan, de schilder snapt het ook niet. De deur en ander kozijn zijn wel goed gelukt.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:27 schreef Hupje het volgende:
Zo, het laatste raamkozijn is geschilderd. In juli nieuwe ruiten in de woonkamer laten zetten, nu was het weer pas goed genoeg om te schilderen. Nu het konijnenhok nogklus(je) voor binnenkort. Ik kan daar zo tegenaan hikken. Terwijl ik het niet eens zo verschrikkelijk vind als ik eenmaal begonnen ben.
Wel lekker weer vandaag
Wij hebben toch wel wekelijks een eter. Meestal mijn schoonvader, maar laatst mijn ouders en dat past eigenlijk al niet aan onze tafel, dus ik begrijp die wens wel. En als mijn schoonzusje komt eten met haar gezin moeten we de plastic tuintafel naar binnen halen. Daar eet je ook niet fijn aan. Dan ben ik toch blij met hun mega lange eettafel (Max 10 personen). En voor hen is het fijn dat ze aan één kant altijd hun laptop en spullen kunnen laten staan omdat die weinig gebruikt wordt buiten dat.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij ook niet.
Ik erger me ook altijd groen en geel aan die woonprogrammas . Dat die mensen altijd een grote tafel willen om met al hun vrienden te eten. Wat? serieus mensen hoe vaak eten mensen met hun vrienden? Dat je daar perse de allergrootste tafel op aarde voor nodig hebt.
Ik eet nooit met mijn vrienden. Maar goed, ik heb ook geen vrienden. 😅😇
Komt zo wel een vriendin koffie drinken.
Ik heb ook een grote tafel maar niet perse voor al mijn vrienden. Wel voor al mijn zooi.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij ook niet.
Ik erger me ook altijd groen en geel aan die woonprogrammas . Dat die mensen altijd een grote tafel willen om met al hun vrienden te eten. Wat? serieus mensen hoe vaak eten mensen met hun vrienden? Dat je daar perse de allergrootste tafel op aarde voor nodig hebt.
Ik eet nooit met mijn vrienden. Maar goed, ik heb ook geen vrienden. 😅😇
Komt zo wel een vriendin koffie drinken.
Waar ligt de autosleutel/het oceaan stickerboek/de laptop/mijn werktelefoon/Lego/tekeningen/de post/een etui/zonnebril van verloofde/tissues/de fruitmand/nog een laptop/100 Duckies/bloemen?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb ook een grote tafel maar niet perse voor al mijn vrienden. Wel voor al mijn zooi.
quote:Op donderdag 22 september 2022 10:31 schreef exode het volgende:
[..]
Ben benieuwd of jullie ook met 1 blote voet gaan rondlopen
Altijd je bord op schoot? Of zit je dan op de grond?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb precies 1x met dochter aan de eettafel gegeten. Daarna nooit meer. We eten aan de salontafel, zelfs met een huis vol. Dan is de eettafel wél handig om daar schalen met eten neer te zetten. Maar dat doen we zelden
Ohja, de laptop staat er wel en ik werk aan de eettafel![]()
Kont op de bank em bord op tafelquote:Op donderdag 22 september 2022 12:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Altijd je bord op schoot? Of zit je dan op de grond?
Ik kan echt alleen nog maar aan tafel eten.terwijl ik altijd een echte bankharker was. Met kleine kinderen vind ik dat echt geen doen.
quote:Op donderdag 22 september 2022 12:20 schreef exode het volgende:
Livebeeld van de tafel.
[ afbeelding ]
Gaat mij om het stukje “met vrienden eten”.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:03 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben toch wel wekelijks een eter. Meestal mijn schoonvader, maar laatst mijn ouders en dat past eigenlijk al niet aan onze tafel, dus ik begrijp die wens wel. En als mijn schoonzusje komt eten met haar gezin moeten we de plastic tuintafel naar binnen halen. Daar eet je ook niet fijn aan. Dan ben ik toch blij met hun mega lange eettafel (Max 10 personen). En voor hen is het fijn dat ze aan één kant altijd hun laptop en spullen kunnen laten staan omdat die weinig gebruikt wordt buiten dat.
Wij hebben er de plaats niet voor, anders had ik het ook graag gewild. Maar als de kinderen niet meer soms op de tafel tekenen/plakken of er krassen in maken gaan wij ook voor een langere (met 3 zitplekken per kant).
Oooooh, dies mooiquote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef amaranta het volgende:
Mijn tafel, en nee ik heb niet eerst lopen opruimen.
Maar anders pakt de hond het misschien. Dus de tafel moet gewoon leeg zijn.
[ link | afbeelding ]
Ik zie Lego!quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef amaranta het volgende:
Mijn tafel, en nee ik heb niet eerst lopen opruimen.
Maar anders pakt de hond het misschien. Dus de tafel moet gewoon leeg zijn.
[ link | afbeelding ]
Yep. Die wil zoon verkopen dus die moet mama uit elkaar halen. Controleren of de set compleet.quote:
Ik heb een Lego koop boycot.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Yep. Die wil zoon verkopen dus die moet mama uit elkaar halen. Controleren of de set compleet.
Mocht je interesse hebben het is de 60165 😁😆
Dank maar ben ook het linkje voor hier kwijtquote:
De kinderen zijn niet thuis, normaal zie ik door de Duckies de tafel niet meer.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind de tafel van @:exode nog hartstikke netjes
Linkje voor hierquote:Op donderdag 22 september 2022 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank maar ben ook het linkje voor hier kwijt![]()
Haha, ik zag toen salon en hoektafels op internet. Ook met die banen hout en die móest ik hebben. Toen ze aankwamen bleek het ongelakt houtmaar zijn wél mooi. Moet alleen snel met een doekje erover voor iets intrekt
Oh wat erg, ik krijg hier echt vreselijke opruimjeuk vanquote:Op donderdag 22 september 2022 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijne![]()
Ik eet dus niet aan mijn tafel
Je bent van harte welkomquote:Op donderdag 22 september 2022 12:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wat erg, ik krijg hier echt vreselijke opruimjeuk van
Met die haakjes[]. Had um opgeslagen en kon dan het linkje van imgur ertussen plakkenquote:
Als je naar imgbb gaat en daar foto upload kun je bij de code kiezen voor 'bb groot' oid en dan krijg je de goede die je kunt kopiëren al met dat tussen haakjes erbij. Ik haal dan het [url=xxx] en aan eind [/url] weg, maar de rest laat je gewoon staan.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Met die haakjes[]. Had um opgeslagen en kon dan het linkje van imgur ertussen plakken
Dat heb je toch helemaal niet nodig. Vanuit de mobiele layout heb je gewoon de shortcuts al staan. Maar vooruit.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Met die haakjes[]. Had um opgeslagen en kon dan het linkje van imgur ertussen plakken
quote:Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als je naar imgbb gaat en daar foto upload kun je bij de code kiezen voor 'bb groot' oid en dan krijg je de goede die je kunt kopiëren al met dat tussen haakjes erbij. Ik haal dan het [url=xxx] en aan eind [/url] weg, maar de rest laat je gewoon staan.
Jaaaa, die! Dank! Ja, nou, ik weet hoe dit werkt, niet met shortcuts en zoquote:Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat heb je toch helemaal niet nodig. Vanuit de mobiele layout heb je gewoon de shortcuts al staan. Maar vooruit.
[Img ] [/img ] zonder de laatste spaties.
+1.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef SQ het volgende:
Tafelopsom!
[ afbeelding ]
Zo'n enorme tafel is ook handig als je lego gaat bouwen met de hele familie. En dan nog steeds hoef je alleen maar de zooi naar 1 kant te schuiven
Als je erop klinkt in een quote doen ze t vaak wel, dus bij dezequote:Op donderdag 22 september 2022 13:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[ afbeelding ]
Eettafel maar met shit van zoon. Das vanavond weg.
[ afbeelding ]
En salontafel. Die behang ik met placemats voor we gaan eten
en uiteraard gaat het foutBij deze gezakt voor plaatjes plakken. *gaat terug naar de kleuterschool
![]()
en als je de quote wat edit, komen ze er direct inquote:Op donderdag 22 september 2022 13:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Eettafel maar met shit van zoon. Das vanavond weg.
En salontafel. Die behang ik met placemats voor we gaan eten
en uiteraard gaat het foutBij deze gezakt voor plaatjes plakken. *gaat terug naar de kleuterschool
![]()
quote:Op donderdag 22 september 2022 13:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als je erop klinkt in een quote doen ze t vaak wel, dus bij deze
Lief van jullie! Dankquote:Op donderdag 22 september 2022 13:15 schreef Shandaly het volgende:
[..]
en als je de quote wat edit, komen ze er direct in
Ovaal.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef SQ het volgende:
Tafelopsom!
[ afbeelding ]
Zo'n enorme tafel is ook handig als je lego gaat bouwen met de hele familie. En dan nog steeds hoef je alleen maar de zooi naar 1 kant te schuiven
Shortcuts...quote:Op donderdag 22 september 2022 12:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
[..]
Jaaaa, die! Dank! Ja, nou, ik weet hoe dit werkt, niet met shortcuts en zo
Ik zou dit echt niet trekken, ook als er geen hond wasquote:Op donderdag 22 september 2022 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijne![]()
Ik eet dus niet aan mijn tafel
We hadden er 8, maar die stonden zo in de weg dat we er maar 2 hebben weggedaan.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:03 schreef Nijna het volgende:
Onze tafel kan je met 8 aan zitten, maar we hebben maar 6 stoelen erbij.
Ja dat zou hier denk ik ook wel kunnen, maar dat zou mij veel te vol worden.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We hadden er 8, maar die stonden zo in de weg dat we er maar 2 hebben weggedaan.
Als je je best doet lukt 10 of 12 ook nog wel trouwens, maar dan zit je wel krap
https://ibb.co/3cz7CkDquote:Op donderdag 22 september 2022 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Shortcuts...
Klik op het plaatje van de foto. Plak de link. Zeg ok.
Hehehe. Op ons kantoor staan er alleen organisch gevormde tafels in de kantine.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ovaal.
Ik ga acuut klaarzitten voor de vergadering. Zo verpest.
Vierkant hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |