abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2022 @ 10:58:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038303
Heb ik weer. Nouja. Beton dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206038305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan dus niet snoepen bij honger, daar word ik zo naar van :r die reclames van 'heb je trek, neem een Snickers' vind ik onbegrijpelijk 8)7 gelukkig zijn er genoeg alternatieven :')

Ik zou willen dat ik dat kon zeggen :{ zou mezelf een hoop ellende besparen/bespaard hebben :')

@Nijna wat vervelend dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Hopelijk kan ze het met de jongens toch wel leuk hebben (no pun intended)

@Jagärtrut wat balen zeg, ziek op z’n verjaardag. En ook niet zelf kunnen trakteren. Beterschap voor hem!

Pannenkoeken eten we hier meestal als lunch. Gewoon naturel met wat zout er over en (poeder)suiker vind ik het lekkerst. (En de dag er op koud als lunch als de kinderen me niet voor waren).
In een pannenkoekenrestaurant wordt ik er meestal niet blij van.. dan zijn ze te dik of zo. En worden ze in een carrousel gegaard (ipv gebakken heb ik het idee).
Laatst bij het archeon wel een lekkere pannenkoek gehad, net of ik hem zelf gebakken had. En dan met aardbeien en slagroom, jum!

De kinderen kunnen overigens ook gewoon van die supermarkt pannenkoeken eten :r (dan spek of kaas er op en even in de magnetron). Nou dan hoeven ze niet bang te zijn dat ik er een pak.
(Man neemt die ooit voor ze mee als ik avonddienst heb en hij geen tijd/zin heeft om te koken)
  dinsdag 20 september 2022 @ 10:59:49 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206038315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:58 schreef Troel het volgende:
Heb ik weer. Nouja. Beton dus.
:D
Je moet wel de goeie verhoudingen nemen natuurlijk 25gr om 250ml melk. Geen beton hier hoor. :N
Kinders mixen het 's avonds al in een kommetje, 's ochtends even 2 minuten in de magnetron en klaar.
O doet het er prima op bij zijn rugby trainingen. :Y
pi_206038317
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna wat vervelend dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Hopelijk kan ze het met de jongens toch wel leuk hebben (no pun intended)
maar daar staat helemaal geen pun ;(
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:00:34 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206038320
Oh... en ik wil nu uiteraard pannenkoeken voor het avondeten vanavond, maar om daarna nou een uur lang te gaan powerwalken staat me wat tegen, dus ik stel het maar uit tot later in de week. :+
pi_206038327
Ik ga vanmiddag pannenkoeken eten. Heb nog veel eieren liggen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:02:20 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:59 schreef BE het volgende:

[..]
:D
Je moet wel de goeie verhoudingen nemen natuurlijk 25gr om 250ml melk. Geen beton hier hoor. :N
Kinders mixen het 's avonds al in een kommetje, 's ochtends even 2 minuten in de magnetron en klaar.
O doet het er prima op bij zijn rugby trainingen. :Y
Ja, maar ik heb wel veel hamsters, maar niet zoveel ;) Nee, geef mij maar gewoon een boterham in de ochtend. Of een tosti. Of een stuk koude pizza. Of een pannenkoek. Maar geen brinta. Cornflakes heb ik liever in de yoghurt dan in de melk. Wat ik wel lekekr vind, maar ook eigenlijk teveel werk is een bakje yoghurt met gesneden fruit erin.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206038337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]
maar daar staat helemaal geen pun ;(
Toen ik het typte dacht ik dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden, leuk hebben met jongens, dat kan op meerdere manieren.
Maar waarschijnlijk gebruik ik de uitdrukking verkeerd :@
pi_206038376
Jager beterschap voor de zieke.

Brita bah net als alle andere pap. Ik moest dat als kind wel eten. Want ik at ook amper brood. Ben nog steeds geen liefhebster van brood. Maar dat goedkope aldi/lidl brood kreeg ik echt niet weg.

Maar ik gaf mijn schaaltje pap altijd snel aan de kat als er niemand keek. En als mijn moeder er wel iets van zei. Dat was mijn antwoord ze eet net de restjes op. En ik de kat in stilte aanmoedigen om door te eten.
Wij hadden een zwerfkat die dus bijna alles lustte. Niet echt gezond al die zuivel voor een kat weet ik nu. Ze jatte ook het vlees van je bord als je even niet oplette.
pi_206038430
Njom Brinta. In het weekend met bruine suiker, doordeweeks zonder iets. Lekker snel en prima vullend. Ik krijg in de ochtend slecht brood weg. Dus vaak wel iets van Brinta en soms muesli of cornflakes.

Griesmeelpudding is ook zoiets lekkers. Maar niemand die het hier lekker vind. En voor mij alleen maak ik het niet. Mijn schoonvader maakte het weleens, dan aten we dat samen. Net als rijstevlaai. Maarja, dat kan al 2 jaar niet meer

Hier snipverkouden en mijn stem is weg. De kinderen vinden het wel lekker geloof ik.. man is vanavond weg, en ik heb geen zin om te koken. Dus mama kan en niet mopperen en ze gaat pizza bestellen. :o
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:19:09 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206038445
Ook heerlijk trouwens: 40gr fine oat meel, 225ml melk, een halve banaan en een handje rozijnen.
En dat als pap maken. O+ _O_ O+

Maar nu ga ik maar aan de yoghurt met blauwe bessen, banaan en zelfgemaakte kh arme granola. O+

Oh, en heel af en toe... bitterkoekjespudding uit zo'n pakje! O+ 's Avonds op de bank. O+
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:21:36 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038460
Ik heb gewoon mijn 20e verjaardag gemist :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206038481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:03 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Toen ik het typte dacht ik dat het misschien verkeerd opgepakt zou worden, leuk hebben met jongens, dat kan op meerdere manieren.
Maar waarschijnlijk gebruik ik de uitdrukking verkeerd :@
Haha ja, ik snapte wel wat je bedoelde. ;) Maar een pun is een woordgrap en die stond er niet.
pi_206038574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Haha ja, ik snapte wel wat je bedoelde. ;) Maar een pun is een woordgrap en die stond er niet.
Yep Dan gebruik ik de uitdrukking dus verkeerd.. altijd gedacht dat het met dubbelzinnigheid te maken had :D my bad :P
pi_206038588
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:21 schreef Troel het volgende:
Ik heb gewoon mijn 20e verjaardag gemist :(
Bijna 20 jaar en 1 maand dan :D wat ga je trakteren? :P
pi_206038596
Voor de ov-gangers: bestaat er voor kinderen een kinder ov-kaart zoals vroeger de roze strippenkaart?

Ik wil morgen met de meiden met de bus naar Leiden, maar daar betaal je je blauw aan parkeren, maar ik heb alleen een ov chipkaart voor mezelf. Het is een route met overstap tussen twee vervoerders, dus een los dagkaartje is niet echt praktisch.
pi_206038603
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Voor de ov-gangers: bestaat er voor kinderen een kinder ov-kaart zoals vroeger de roze strippenkaart?

Ik wil morgen met de meiden met de bus naar Leiden, maar daar betaal je je blauw aan parkeren, maar ik heb alleen een ov chipkaart voor mezelf. Het is een route met overstap tussen twee vervoerders, dus een los dagkaartje is niet echt praktisch.
Ja, maar voor morgen wordt krap denk ik. Wij hebben voor beide kinderen een Kids Vrij OV kaart. Die hadden we online besteld want het is met foto.
pi_206038629
Van een hele andere orde.....ik heb Zweden dus al helemaal geboekt voor volgend jaar zomer. Nu moet ik allemaal aanbetalingen doen en aangezien dat in Zweedse Kronen gaat naar Zweedse banken, zegt de Abn KASSA. 9 Euro per overmaking.

Kortom ik heb de betreffende vakantieadressen gevraagd of het in Euro's mag en anders maak ik de volledige bedragen maar over anders moet ik volgend jaar nog een keer de Abn spekken.
pi_206038650
@F_r Lidl brood is inderdaad uitzonderlijk smerig. Zelfs het waldkorn-achtige is met dik beleg amper weg te schuiven. :')
pi_206038682
Pfft. Er zijn al maanden werkzaamheden aan de water en gasleiding hier in de buurt. Was ik helemaal blij dat we de dag zonder water- en gas nu gehad hebben, want hoogzwanger en wil graag thuis in bad bevallen. En nu hebben we morgen weer een halve dag geen water. Ik word hier een beetje zenuwachtig van, en dat vinden mijn hormonen heel moeilijk. :') ;(
  dinsdag 20 september 2022 @ 12:06:46 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038814
Ga
quote:

eens na of de kinderen misschien gratis zijn. Sommige vervoerders hebben dat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206038821
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:35 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Yep Dan gebruik ik de uitdrukking dus verkeerd.. altijd gedacht dat het met dubbelzinnigheid te maken had :D my bad :P
Heb je gewoon weer wat geleerd vandaag :D Een woordgrap is vaak ook wel dubbelzinnig dus ik snap weer het misging.
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef exode het volgende:
Ja, maar voor morgen wordt krap denk ik. Wij hebben voor beide kinderen een Kids Vrij OV kaart. Die hadden we online besteld want het is met foto.
Kids Vrij is alleen voor de trein/NS geloof ik, niet de bus.
  dinsdag 20 september 2022 @ 12:08:19 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_206038827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:41 schreef exode het volgende:
Van een hele andere orde.....ik heb Zweden dus al helemaal geboekt voor volgend jaar zomer. Nu moet ik allemaal aanbetalingen doen en aangezien dat in Zweedse Kronen gaat naar Zweedse banken, zegt de Abn KASSA. 9 Euro per overmaking.

Kortom ik heb de betreffende vakantieadressen gevraagd of het in Euro's mag en anders maak ik de volledige bedragen maar over anders moet ik volgend jaar nog een keer de Abn spekken.
Wij zijn dit jaar naar Denemarken, Zweden, Noorwegen geweest. Ik heb dus telkens gewoon met pinpas afgerekend, maar ik kan je voor daar wel aanraden om ook gewoon contant geld te hebben, want het loopt wel op! Daar kan je voor nu niets mee, maar dan houd je het wellicht binnen de perken? En anders via paypal kijken? Dan kan je inderdaad in SEK overmaken, maar dan heb je wel weer andere toeslagen enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206038854
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:F_r Lidl brood is inderdaad uitzonderlijk smerig. Zelfs het waldkorn-achtige is met dik beleg amper weg te schuiven. :')
Vertel dat mijn moeder. Sowieso lust ik maar weinig op brood. Ik eet geen vleeswaren. En sla ed vind ik op brood niet lekker
pi_206038919
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:F_r Lidl brood is inderdaad uitzonderlijk smerig. Zelfs het waldkorn-achtige is met dik beleg amper weg te schuiven. :')
Er liggen nu 2 fijn volkoren broodjes van de lidl te ontdooien.. Ik krijg niet veel soorten brood weg, maar deze dan wel weer :P
Denk eentje met leverworst en eentje met hageltjes. Of zal ik een eitje bakken..
pi_206039098
Brood moet gewoon van de bakker komen O+

Ik hou echt gigaveel van mijn havermoutontbijtje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206039105
In Brabant is de bus wel gratis tot 12 jaar, maar geloof dat dat verder nergens is.
Ik ga dus ook het liefst met de kinderen met de bus naar de stad. Zoveel makkelijker.
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 12:45:09 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206039149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:21 schreef Bami het volgende:
Pannenkoek met kaas en spek is ook wel mijn lievelings. Wij hebben recent de vega plakjes spek van de vegetarische slager ontdekt die we daadwerkelijk heel goed vinden, terwijl we meestal niet hun vleesvervangers pakken.
Met die zou ik ook een prima pannenkoek kunnen bakken denk ik. :9

@:MaJo Wij zaten meestal westers genoeg dat ik voor ontbijt nog wel gewoon iets broderigs met ei kon krijgen en dan lekker veel fruit erbij enzo. Maar na ruim 2 weken hebben we in Canggu wel met veel plezier pizza gegeten. :D :+
Ga ik die ook eens proberen, mijn ervaringen met de vegetarische slager zijn tot nu toe niet echt positief maar ik moet me daar maar even overheen zetten :)

Op Bali wil dat nog wel ja maar op Java was het toch meestal wel nasi als ontbijt. Kun je er wel een paar uur tegenaan :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:35 schreef vencodark het volgende:
Warm ontbijt. :{w
Van mij hoeft een warm ontbijt ook niet per se, ik heb dan nog niet zo'n honger. Warme lunch daarentegen :9 Ik heb ooit bij de Rabo gewerkt en daar was elke dag een warme lunch. En dan 's avonds weer warm eten, heerlijk :9~
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan dus niet snoepen bij honger, daar word ik zo naar van :r die reclames van 'heb je trek, neem een Snickers' vind ik onbegrijpelijk 8)7 gelukkig zijn er genoeg alternatieven :')

Ik ben inmiddels wel zover dat ik op mijn voedselinname let en sport om gezond (nog) oud(er) :P te worden. Ik zie in mijn werk zoveel mensen met allerlei hart- en vaatproblemen en dan drukt zo'n stempel op je conditie en de manier waarop je oud wordt. Dus ik begin maar vast :P
Dat herken ik wel ja :Y Snoepen is bij mij altijd na een maaltijd, anders word ik ook misselijk. Hartig snacken op een lege maag is dan weer geen probleem, zoals paprikachips als lunch :Y)
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:55 schreef BE het volgende:

[..]
:o Brinta! Wat doe je! :o
Echt zo lekker! O+
En mijn kinders zijn sinds een paar maanden inmiddels ook fan! :Y

Brinta, hoe kun je nou niet van Brinta houden! :o
(Ik eet het overigens vrijwel nooit meer, want ik ontbijt eigenlijk nooit meer, maar heel soms... )

Wat pas echt ranzig is, is corn flakes... van die zachtgeworden dingen in koude melk... gadverdamme! :X
Ik ben ook anti Brinta, de structuur van kots :r

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:39 schreef LeSage het volgende:
Brood moet gewoon van de bakker komen O+

Ik hou echt gigaveel van mijn havermoutontbijtje.
Wij kopen ook alleen brood bij de bakker :Y Het kost je een rib uit je lijf maar het verschil is het waard.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:40 schreef LeSage het volgende:
In Brabant is de bus wel gratis tot 12 jaar, maar geloof dat dat verder nergens is.
Ik ga dus ook het liefst met de kinderen met de bus naar de stad. Zoveel makkelijker.
Is de bus niet gratis voor kinderen? :o Was bijna vorige week met Aapie met de bus gegaan, ging er vanuit dat het tot 12 jaar wel gratis zou zijn :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206039150
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij zijn dit jaar naar Denemarken, Zweden, Noorwegen geweest. Ik heb dus telkens gewoon met pinpas afgerekend, maar ik kan je voor daar wel aanraden om ook gewoon contant geld te hebben, want het loopt wel op! Daar kan je voor nu niets mee, maar dan houd je het wellicht binnen de perken? En anders via paypal kijken? Dan kan je inderdaad in SEK overmaken, maar dan heb je wel weer andere toeslagen enzo.
We zijn wel vaker in niet Euro landen op vakantie. Maar we gaan naar 4 bestemmingen komende zomer, nu moet ik 4 keer aanbetalen en dus 4 keer 9 euro extra betalen en daarna 4 keer het restant (fixed, dank Majo) betalen en weer 4 keer 9 euro extra betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 20-09-2022 12:50:49 ]
pi_206039152
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 22:45 schreef MaJo het volgende:
Ik kamp ontzettend met schuldgevoelens en laat me daarom niet snel negatief uit over mijn moeder, omdat ik me dan schuldig voel naar haar toe. En nu heb ik dat een keer wel gedaan en voel ik me daar weer schuldig over ;( Dit zijn dingen die ik met therapie steeds bespreek maar dat schuldgevoel kan ik maar niet van me afschudden :'(
Een beetje late reactie na meerdere pagina’s maar :*. Moeders zijn ook maar gewone mensen met goede en slechte eigenschappen. Het feit dat ze je gebaard heeft, wil niet zeggen dat ze geen fouten kan maken. Nu ik zelf moeder ben, weet ik dat nog veel zekerder dan vroeger ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206039172
Gefeliciteerd Jagar, hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Sneu dat hij de viering op school moet missen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 12:47:49 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206039185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef exode het volgende:

[..]
We zijn wel vaker in niet Euro landen op vakantie. Maar we gaan naar 4 bestemmingen komende zomer, nu moet ik 2 keer aanbetalen en dus 4 keer 9 euro extra betalen en daarna 4 keer het restand betalen en weer 4 keer 9 euro extra betalen.
Whut :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Een beetje late reactie na meerdere pagina’s maar :*. Moeders zijn ook maar gewone mensen met goede en slechte eigenschappen. Het feit dat ze je gebaard heeft, wil niet zeggen dat ze geen fouten kan maken. Nu ik zelf moeder ben, weet ik dat nog veel zekerder dan vroeger ;).
Lief O+ En dat is ook zo natuurlijk. Ik merk dat ik veel moeite heb met negatieve gedachten, altijd al gehad. Als ik iemand op straat zag die dik was en dacht "jeetje wat een dikke vent" dan voelde ik me daar al schuldig over. En vandaag voel ik me schuldig omdat ik Aapie een kleine duw gaf en hij omviel (disclaimer: hij beet me). Lastige dingen die er echt ingebakken zijn en ik er niet zomaar uit krijg.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 12:48:25 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206039191
En inderdaad feli Jagar, overheen gelezen :@ Hopelijk kan hij toch nog genieten van deze dag!
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 12:48:54 #34
382129 crew  Donna
pi_206039199
Gefeliciteerd Jagar, hopelijk valt het toch een beetje mee vandaag. sneue boel zeg!
pi_206039213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Whut :o
[..]
Lief O+ En dat is ook zo natuurlijk. Ik merk dat ik veel moeite heb met negatieve gedachten, altijd al gehad. Als ik iemand op straat zag die dik was en dacht "jeetje wat een dikke vent" dan voelde ik me daar al schuldig over. En vandaag voel ik me schuldig omdat ik Aapie een kleine duw gaf en hij omviel (disclaimer: hij beet me). Lastige dingen die er echt ingebakken zijn en ik er niet zomaar uit krijg.
Bijzondere tand is dat.
pi_206039218
@MaJo
Ohja, je vroeg iets over vegetarisch eten. :P
Ik kook altijd vegetarisch. En ik weet dat mensen het vrij bijzonder vinden dat ik werkelijk alle gerechten met echt vlees, vervang voor nep.
Dus ik maak lasagne met nepballen/nep gehakt, burritos met nep kipstukjes en we hebben ook nepshoarma.
Ik maak geen dubbele porties 1 echt, 1 nep.
Wat door elkaar hoort, wordt dus vervangen voor nep.
Als ik het apart kan serveren, doe ik soms een echte en neppe versie (kippenpootjes voor mij en de kinderen, en een stuk nepvlees voor mijn man).

Maar wij als gezin vinden het allemaal smaken en de kinderen weten eigenlijk niet beter.

Bij stamppot gebruik ik wel echte spekjes die ik apart serveer en ook de rookworsten zijn van echt vlees, behalve die voor mijn man.

Nep spekjes vind ik dan weer niks.

Ik koop Schnitzels van Valess en de rest is huismerk basic AH. :)
pi_206039219
Dat zijn denkpatronen die lastig te doorbreken zijn ja. Vooroordelen bestaan natuurlijk overal, maar het feit dat jij je er direct schuldig over voelt, pleit absoluut in je voordeel. Er zijn veel mensen die daar niet eens bij stilstaan, en ik vermoed dat er maar weinig mensen zijn die nooit dergelijke gedachten hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 12:52:12 #38
382129 crew  Donna
pi_206039230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Eens, maar wel lastig. Het is ook nu ik zelf moeder ben, dat mijn moeders flaws mij veel meer opvallen. Ik moet er nog steeds wel best aan wennen dat ik me kan ergeren aan haar en voel mij daar soms ook wel schuldig over.
Maar als ze dan voor de duizendste keer zegt dat we ons terras opnieuw moeten betegelen omdat er 1 tegel scheef zit (seriously, er is nog nooit iemand over gestruikeld ofzo) dan voel ik me ook niet meer schuldig haha.
Mijn vader kon soms ook best wel lullig doen tegen mijn moeder. Ik vond dat destijds altijd vreselijk, waarom deed hij zo? Nu moet ik me inhouden om niet precies hetzelfde te reageren als hij deed destijds en snap ik het volledig. 8)7
pi_206039566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ga ik die ook eens proberen, mijn ervaringen met de vegetarische slager zijn tot nu toe niet echt positief maar ik moet me daar maar even overheen zetten :)

Op Bali wil dat nog wel ja maar op Java was het toch meestal wel nasi als ontbijt. Kun je er wel een paar uur tegenaan :+
[..]
Van mij hoeft een warm ontbijt ook niet per se, ik heb dan nog niet zo'n honger. Warme lunch daarentegen :9 Ik heb ooit bij de Rabo gewerkt en daar was elke dag een warme lunch. En dan 's avonds weer warm eten, heerlijk :9~
[..]
Dat herken ik wel ja :Y Snoepen is bij mij altijd na een maaltijd, anders word ik ook misselijk. Hartig snacken op een lege maag is dan weer geen probleem, zoals paprikachips als lunch :Y)
[..]
Ik ben ook anti Brinta, de structuur van kots :r
[..]
Wij kopen ook alleen brood bij de bakker :Y Het kost je een rib uit je lijf maar het verschil is het waard.
[..]
Is de bus niet gratis voor kinderen? :o Was bijna vorige week met Aapie met de bus gegaan, ging er vanuit dat het tot 12 jaar wel gratis zou zijn :D
Tot 4 jaar volgens mij sowieso overal. Maar daarna geloof ik niet. Zou dat zelf wel doen, lijkt me alleen maar goed, meer ov-gebruik. Mogen ze ook wel eens naar de prijzen van treinritten kijken :X
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:26:10 #40
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206039607
De bus is in de meeste delen van Nederland niet gratis met kinderen vanaf 4 jaar. Die van ons hebben meteen toen ze 4 werden een ov-chip gekregen met KidsVrij, wordt veelvuldig gebruikt. Je kan denk ik wel nog anonieme chipkaarten kopen als je geen persoonlijke hebt?
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:35:42 #41
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206039713
Brinta. :') Ik kan echt niets met dat hele pap-gedoe, mijn moeder at het vroeger veel dus ik heb alle soorten geprobeerd maar wat een ranzigheid zeg.

Warm eten. O+ All day everyday. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 september 2022 @ 13:39:06 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206039743
dit zegt arriva hier
Kinderen tot 4 jaar gratis
De allerkleinsten tot 4 jaar reizen gratis. Je hebt ook geen OV-chipkaart nodig voor het kind.

34% leeftijdskorting op busreizen
Kinderen tot en met 11 jaar die met hun eigen persoonlijke OV-chipkaart reizen, krijgen 34% leeftijdskorting per busrit. Deze korting wordt automatisch toegepast bij het in- en uitchecken.

Kids Vrij: gratis mee met de trein
Kinderen tot en met 11 jaar reizen gratis mee met een volwassene met Kids Vrij. Hiervoor moet het kind wel een persoonlijke OV-chipkaart hebben. Per betalende volwassene reizen maximaal 3 kinderen mee.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206039791
Dan zegt arriva verschillende dingen want hier gaat het over een gratis kinderritkaartje bij de chauffeur.
https://www.arriva.nl/zui(...)tickets-kaartjes.htm

Bij ons is het nog makkelijker, inchecken met de pinpas en meereizende kinderen tot 12 jaar hebben niets nodig.
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:51 #44
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206039810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:45 schreef Elleska het volgende:
Dan zegt arriva verschillende dingen want hier gaat het over een gratis kinderritkaartje bij de chauffeur.
https://www.arriva.nl/zui(...)tickets-kaartjes.htm

Bij ons is het nog makkelijker, inchecken met de pinpas en meereizende kinderen tot 12 jaar hebben niets nodig.
Dat is toch geweldig! Arriva Limburg biedt dat niet aan. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 september 2022 @ 13:49:51 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206039843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:46 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat is toch geweldig! Arriva Limburg biedt dat niet aan. ;(
nee inderdaad -O-
Is toch raar he dat 1 bedrijf verschillende dingen hanteert

ze hebben wel dit nog,

Ritkaart of dagkaart? Kids gratis
Reis je met een ritkaart of dagkaart? Dan reizen maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis mee van maandag tot en met vrijdag na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de hele dag.

maar zon dagkaart is iets van 8 euro meen ik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206040001
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:07 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Heb je gewoon weer wat geleerd vandaag :D Een woordgrap is vaak ook wel dubbelzinnig dus ik snap weer het misging.
[..]
[..]
Kids Vrij is alleen voor de trein/NS geloof ik, niet de bus.
Je kan Kids vrij wel in de bus gebruiken, dan krijgt je kind automatisch kinderkorting.
In Utrecht, alle bussen van U OV hebben ook een kids kaartje, iets van 1 euro of zo.

Wij pakken eigenlijk nooit de bus meer sinds ze hebben besloten dat er amper meer bussen door ons dorp mogen. Als we met OV gaan, is het fiets naar het treinstation en dan dus gratisch in de trein.
pi_206040158
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:58 schreef hilliebillie het volgende:

@:nijna wat vervelend dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Hopelijk kan ze het met de jongens toch wel leuk hebben (no pun intended)

Ik hoor niks meer van haar, dus ik ga er maar vanuit dat het goed gaat...

Ze heeft het op school wel aangegeven dat ze het niet naar haar zin heeft in de klas. Jammere is dat de meiden waar ze in de brugklas een vriendengroepje mee vormde, allemaal een niveau hoger zitten en ze daardoor dus niet meer bij elkaar in de klas zitten.
Ze ziet ze wel op school, zelfde gebouw en ze fietsen ook nog wel eens samen. Maar eindelijk had ze gewoon een clubje meiden waar ze het leuk mee had op school en nu dus niet meer.
Wisselen van klas wil ze niet, want dan zit ze bij allemaal vreemden in de klas en een groot deel van haar huidige klas is wel de klas van vorig jaar. Maar ik vraag me af wat verstandig is...

Het ging vorig jaar na even opstarten zo goed met die meiden. Echt ook leuke meiden, goede klik. En ze wilde zo graag met ze mee, maar ze redde het net niet (en ik denk dat havo wat ze nu doet, ook reëler is qua niveau).
Ze heeft allemaal van die rokende/vapende meiden in de klas, heeft ze helemaal niks mee.
En ze lijkt nog zo jong als je haar naast hen ziet. Ze zijn allemaal "groot" en ontwikkeld al en de mijne is nog zo mini, ook in haar gedrag.
Fake it till you make it...
pi_206040266
Och @Nijna :*
Mijn dochter werd de eerste 3 jaar op het VO buitengesloten, pas toen het gesplitst werd qua niveau kreeg ze vrienden. Bij jouw dochter nu andersom ;(
Blijf met haar praten en eventueel tóch naar een andere klas. Als ze hier niemand heeft, misschien dat er wel leuke meiden in een andere zitten?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206040469
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:49 schreef Ynske het volgende:

[..]
nee inderdaad -O-
Is toch raar he dat 1 bedrijf verschillende dingen hanteert

ze hebben wel dit nog,

Ritkaart of dagkaart? Kids gratis
Reis je met een ritkaart of dagkaart? Dan reizen maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis mee van maandag tot en met vrijdag na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de hele dag.

maar zon dagkaart is iets van 8 euro meen ik
Ik vind al die verschillende speciale kaartjes en afspraken van één bedrijf ook maar onduidelijk. Hier bieden ze niet eens een gewone dagkaart aan, alleen een dagkaart voor toeristen a ¤14,50 en die kost voor kinderen ook gewoon ¤14,50 :') Als kinderen gratis waren geweest was ik daarmee nog wel goedkoper uit geweest.

Maar ik heb wel ontdekt dat ik via de website vooraf tickets kan kopen mét kinderkorting, dus dat doen we dan maar. Ik heb ook geen behoefte aan twee extra anonieme OV chipkaarten.
  dinsdag 20 september 2022 @ 14:59:29 #50
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206040516
Vraag over online yoga. Ik heb een superfijne website waar ik per jaar een abonnement afneem en onbeperkt toegang heb, maar ik merk dat ik het repertoire wel wat zou willen uitbreiden. Ik kan me herinneren dat meerderen hier ook online yoga deden, iemand ervaring met Happy with yoga of Yoga online? Of andere aanbieders die aan te raden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')