Verstappen was gewoon veel sneller. Als hij had gepit onder VSC dan was het voor nieuwe mediums geweest. Daarmee had hij LEC op oude softs binnen no-time binnen gehengeld, en niet met 3 of 4 tienden per ronde. Daar ben ik van overtuigd. Tegen het einde van de race had Verstappen dan mogelijk opnieuw moeten stoppen, dat weet je nooit. Maar aangezien LEC sowieso nog had moeten stoppen had hij dan waarschijnlijk vrij royaal aan de leiding gelegen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij bent wel heel zeker van je zaak.
Lag misschien ook aan de staat van Charles zijn banden. Stel dat die al bijna kapot waren dan is het logisch dat ze pitten. Misschien is dat ook een overweging geweestquote:Op dinsdag 13 september 2022 16:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Verstappen was gewoon veel sneller. Als hij had gepit onder VSC dan was het voor nieuwe mediums geweest. Daarmee had hij LEC op oude softs binnen no-time binnen gehengeld, en niet met 3 of 4 tienden per ronde. Daar ben ik van overtuigd. Tegen het einde van de race had Verstappen dan mogelijk opnieuw moeten stoppen, dat weet je nooit. Maar aangezien LEC sowieso nog had moeten stoppen had hij dan waarschijnlijk vrij royaal aan de leiding gelegen.
De enige optie die niet tot een overwinning van Verstappen had geleid was:
VER pit onder VSC
VER haalt LEC bij, maar voordat hij hem in kan halen pit LEC
LEC is vervolgens iets sneller dan VER en komt binnen diens pit window
VER pit voor softs tegen het einde en haalt LEC bij
Voordat VER LEC kan inhalen parkeert RIC zijn auto waarna de race niet meer wordt hervat.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat VER het op de laatste 5 ronden had laten aankomen.
Al was Verstappen ergens in het middenveld beland, hoelang denk je dat hij daar zou blijven? Heb je het begin van de race gezien?quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max kreeg opposite Charles te horen.
dat hadden ze de vorige 3 races ook alquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat ze ook niets te verliezen hadden.
Als dat zo is dan zegt dat toch genoeg over LEC's kansen later in de race?quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lag misschien ook aan de staat van Charles zijn banden. Stel dat die al bijna kapot waren dan is het logisch dat ze pitten. Misschien is dat ook een overweging geweest
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat hadden ze de vorige 3 races ook al
Zandvoort was idd lekker spannendquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
qua kampioenschap bedoel ikquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
Is dat zo? Voor de VSC was de uitslag eigenlijk ook al bekend. Verstappen won makkelijk en Leclerc was op weg naar plek 2.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zandvoort was idd lekker spannend
Desalniettemin hoeven ze na Hongarije niet meer te vechten voor het kampioenschap. In die zin is er weinig meer te winnen (of verliezen). Ik denk dat Ferrari al volledig de focus op 2023 heeft inmiddels.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
kampioenschappen maak je alleen kans op als je de individuele races in gaat.quote:
Op die manier, dat is wel over ja maar de racewin zat er gewoon niet in en Leclerc hoefde ook niet voor Russell te vrezen.quote:
Ferrari moet gewoon nog bikkelen om 2e te blijven bij de constructeurs, is ook heel belangrijk maar verwacht van geen enkel team nog veel upgrades want het geld is opquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Desalniettemin hoeven ze na Hongarije niet meer te vechten voor het kampioenschap. In die zin is er weinig meer te winnen (of verliezen). Ik denk dat Ferrari al volledig de focus op 2023 heeft inmiddels.
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari moet gewoon nog bikkelen om 2e te blijven bij de constructeurs, is ook heel belangrijk maar verwacht van geen enkel team nog veel upgrades want het geld is op
dat was het gerucht maar lijkt me niet meer nodig dus misschien is dat voor de auto van volgend jaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was het gerucht maar lijkt me niet meer nodig dus misschien is dat voor de auto van volgend jaar
100kg. maar? Benieuwd of dat zoden aan de dijk zet….quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?
ik zou ook eerder denken dat Mercedes dit jaar meer heeft uitgegeven maar een nieuw chassis is wel kostbaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.
En nog heeft het niet heel veel uitgehaaldquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou ook eerder denken dat Mercedes dit jaar meer heeft uitgegeven maar een nieuw chassis is wel kostbaar
@Heph844 weet ditquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
100kg. maar? Benieuwd of dat zoden aan de dijk zet….
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad jaquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.
Ik denk dat Newey al een dijk van een ontwerp heeft neergezet, en dat uiteraard gaat gebruiken voor volgend jaar. Die man is echt een genie.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:15 schreef Adames het volgende:
[..]
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad ja
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de RB17. Die zal over enkele jaren wel op straat te vinden zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:15 schreef Adames het volgende:
[..]
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad ja
Ik bedoel de rb17, een auto die ontwikkeld is als formule1 auto, maar als liefhebbersauto in de markt is gezet.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de RB17. Die zal over enkele jaren wel op straat te vinden zijn.
Bedoelde je de RB16B of de RB18?
Wow....je hebt een keer gelijk....ben er stil van....quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max kreeg opposite Charles te horen.
Toto gaat dan aan wat touwtjes trekken geen zorgenquote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Als RB maar niet weer zo gaat domineren dat zelfs Mercedes 2014 close lijkt.
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zatquote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Als RB maar niet weer zo gaat domineren dat zelfs Mercedes 2014 close lijkt.
Ik snap dat gezeur ook niet, eerlijk gezegd. We hebben dit seizoen nu 2 of 3 races gehad waar het kort na de start al duidelijk was wie er ging winnen. Ja, in punten is het een dominant seizoen voor Verstappen, maar dat is niet omdat zijn auto elke week een easy pole scoort en vervolgens in de verte verdwijnt.quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Als je op circuits van Zandvoort tot Monza ongeacht strategie kan winnen, dan ben je dominant in mijn ogen. Zandvoort was iets closer, maar de twee races eromheen waren een absolute vernedering voor de rest.quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Wel mee eens. Max had zowat het hele veld kunnen lappen in Spa.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je op circuits van Zandvoort tot Monza ongeacht strategie kan winnen, dan ben je dominant in mijn ogen. Zandvoort was iets closer, maar de twee races eromheen waren een absolute vernedering voor de rest.
oewwwquote:
Dude...quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude...
Ferrari heeft 4 overwinningen van de 16 races tot nu toe. Als enige team naast RBR wat een winning streak had van 6 en 5.
En bij een aantal races zelfs nog ingehouden ook om slijtage op onderdelen te voorkomen. Als dat geen totale dominantie meer is...
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.
Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten.
Als de Ferrari betrouwbaar was geweest, was de titelstrijd veel spannender geweest. Daarnaast had Ferrari dan nog meer door kunnen ontwikkelenquote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.
Hoeveel 1-2's zitten daarbij? Elke race een pole?quote:Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude...
Ferrari heeft 4 overwinningen van de 16 races tot nu toe. Als enige team naast RBR wat een winning streak had van 6 en 5.
En bij een aantal races zelfs nog ingehouden ook om slijtage op onderdelen te voorkomen. Als dat geen totale dominantie meer is...
Als ze minder fouten maakten, was er geen sprake van "dominantie" bij Red Bull.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.
Het zal Ferrari een paar tienden per ronde kosten wanneer ze voor bandenslijtage zouden gaan.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de Ferrari betrouwbaar was geweest, was de titelstrijd veel spannender geweest. Daarnaast had Ferrari dan nog meer door kunnen ontwikkelen
En afstellen op bandenslijtage kost in de kwali een fractie, maar levert een veel betere raceauto op.
Kijken wij hetzelfde seizoen? Sinds Silverstone is RB overduidelijk de snelste auto, Ferrari is ondertussen amper meer het tweede team te noemen. Daar kan je niet omheen draaien, het is wat het is. Zelfs zonder strategische blunders en dergelijke had Verstappen dit kampioenschap nu dik naar zich toe getrokken.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.
Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten.
Nu moeten ze vaker pitten, á 20-25 seconden per keer ((V)SC uitgezonderd). Dat moet je dan met die paar tienden ook goed gaan rijden.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het zal Ferrari een paar tienden per ronde kosten wanneer ze voor bandenslijtage zouden gaan.
Doen ze helemaal niet meer mee.
heeft hij al gedaan toch ......quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Toto gaat dan aan wat touwtjes trekken geen zorgen
Zeker. En dat blijft 'ie doenquote:Op woensdag 14 september 2022 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heeft hij al gedaan toch ......
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken wij hetzelfde seizoen? Sinds Silverstone is RB overduidelijk de snelste auto, Ferrari is ondertussen amper meer het tweede team te noemen. Daar kan je niet omheen draaien, het is wat het is. Zelfs zonder strategische blunders en dergelijke had Verstappen dit kampioenschap nu dik naar zich toe getrokken.
Vind ik wel; ze hebben echt wel grote stappen gemaakt. Bij aanvang van het seizoen waren ze overduidelijk het derde, vierde team. Nu zijn ze in principe het derde team en op sommige banen het tweede. Op Zandvoort bijv. deden ze duidelijk mee. Hoe meer, hoe beterquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:01 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En nog heeft het niet heel veel uitgehaald
Hongarije? Ferrari gewonnen?quote:Op woensdag 14 september 2022 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |