SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:
Goede vondst! Deze beelden hadden we nog niet gezien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 12:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een hoge pief wordt gevangen genomen.
https://twitter.com/Feher_Junior/status/1568551690860744704
Kijk hem vallen danquote:Op zaterdag 10 september 2022 12:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een hoge pief wordt gevangen genomen.
https://twitter.com/Feher_Junior/status/1568551690860744704
In tegenstelling tot de Russen geen kippen zonder kop.quote:Op zaterdag 10 september 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
https://www.youtube.com/shorts/ELgMIP1aB7A
Schwalbequote:Op zaterdag 10 september 2022 13:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk hem vallen dan![]()
![]()
De loser
Dat zou toch wat zijnquote:Op zaterdag 10 september 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
https://t.me/informnapalm/12159?single
Zal toch niet???
Of we zien hier gewoon de eerste beelden van een coup?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:05 schreef Perrin het volgende:
Het Kremlin ziet de bui idd al hangen
[ twitter ]
Geen idee waar we naar kijken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of we zien hier gewoon een coup?![]()
![]()
Die zenden ongetwijfeld alleen maar beelden uit van Igor al-Sahafskiquote:
Ik heb begrepen dat Poetin zo'n beetje een compleet eigen leger van tienduizenden gewapende gasten om zich heen heeft. Aan de ene kant geeft dat aan hoe instabiel zijn regering is, maar aan de andere kant zal een coup ook niet zo gemakkelijk zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of we zien hier gewoon een coup?![]()
![]()
Deze hoge pief gaat niet meer thuis komen. Oekraine zal hem wel levenslang geven voor allerlei war crimes.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk hem vallen dan![]()
![]()
De loser
Klopt. Maar die trucks met de V zijn niet Rosgvardya.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:10 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Geen idee waar we naar kijken.
Heel verwarrend allemaal.
Maar de Rosgvardya is er toch om Poetin te beschermen?
Laten we hopen dat die gewapende gasten gewoon meedoenquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Poetin zo'n beetje een compleet eigen leger van tienduizenden gewapende gasten om zich heen heeft. Aan de ene kant geeft dat aan hoe instabiel zijn regering is, maar aan de andere kant zal een coup ook niet zo gemakkelijk zijn.
Niets is onmogelijkquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:13 schreef quirina het volgende:
Een coup is onmogelijk en aanslag op Putin ook. Hij heeft al meerder aanslagen overeleeft.
Er is zo’n sterk netwerk om hem heen.
Hoe groot en machtig ook, uiteindelijk vallen dictators allemaal een keer.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:13 schreef quirina het volgende:
Een coup is onmogelijk en aanslag op Putin ook. Hij heeft al meerder aanslagen overeleeft.
Bron?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:13 schreef quirina het volgende:
Zou leuk zijn ja, maar vooralsnog zien we alleen een militair konvooi onder politiebegeleiding.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die gewapende gasten gewoon meedoen
Een kenner hierover:quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:13 schreef quirina het volgende:
Sleepy Rob wordt na vier dagen ook eens wakkerquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:17 schreef Jemoederniet het volgende:
Hee daar is het orakel ook eindelijk.![]()
Toch nog even sneren dat het gebied nauwelijks verdedigd werd.![]()
[ twitter ]
Tsja dat is feitelijk wel juist toch? Ze rukken in een dag meer op dan Rusland de afgelopen 3 maanden is gelukt. Dat is niet wat je verwacht bij een sterke verdediging.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:17 schreef Jemoederniet het volgende:
[ twitter ]
Rob "Rusland zal Oekraine overlopen" de Wijk. Wat een ongelovelijk kneus vind ik dat tochquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:17 schreef Jemoederniet het volgende:
[ twitter ]
Ik luister niet daar die kneusquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef quirina het volgende:
Wat zeiken jullie op Rob , luisteren jullie nooit bnr?
Meteen buk op afschieten. Deed ie met mh17 ook.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit?Is dit het vliegtuig van Poetin?
https://www.flightradar24.com/RSD969/2d68f4cd
Karmaquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Meteen buk op afschieten. Deed ie met mh17 ook.
Ik ben wel benieuwd wie van statuur wel van mening was dat het Rusland niet zomaar even ging lukkenquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rob "Rusland zal Oekraine overlopen" de Wijk. Wat een ongelovelijk kneus vind ik dat tochNiet serieus te nemen.
Je post elke dag kaarten van Oekraine. Je zou inmiddels wel moeten weten waar Izyum is...quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
Waar is Izyum op deze kaart?
[ twitter ]
Bij dat klavertje-drie.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Oude kaart. Huidige situatie is al veranderd.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het is een dag te vroeg om 'm op het Kremlin te "parkeren".quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit?Is dit het vliegtuig van Poetin?
https://www.flightradar24.com/RSD969/2d68f4cd
Hij was al af, maar het wordt nog maar eens bevestigd.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:17 schreef Jemoederniet het volgende:
[ twitter ]
Niemand, maar de meesten van hen zijn wel in staat gebleken om hun mening aan te passen aan de feiten zoals die er nu liggen. Rob doet dat doorgaans andersom.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van statuur wel van mening was dat het Rusland niet zomaar even ging lukken
Dat dacht iedereen in het westen. Inclusief inlichtingendiensten en hoge militairen. Dat was ook de belangrijkste reden dat voor en in de eerste weken alleen minimale middelen naar Oekraine werden verstuurd. Na het falen van het Russische offensief op Kiev werd langzaamaan duidelijk dat Oekraine zich niet zomaar zou laten overlopen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rob "Rusland zal Oekraine overlopen" de Wijk. Wat een ongelovelijk kneus vind ik dat tochNiet serieus te nemen.
Het zou jammer zijn wanneer er nu al een coup zou plaatsvinden in Rusland. Zowel de Russische industrie als de krijgsmacht en samenleving zijn immers nog niet voldoende beschadigd, dat heeft nog even tijd nodig.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:10 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Geen idee waar we naar kijken.
Heel verwarrend allemaal.
Maar de Rosgvardya is er toch om Poetin te beschermen?
Het bevrijde gebied is ongeveer 50 km bij 40 km groot. Dus ongeveer 2000 km2.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:27 schreef polderturk het volgende:
Kan iemand deze tweet in de OP zetten?
Op deze kaart kunnen we de ontwikkelingen volgen.
[ twitter ]
Nou niet iedereen hoorquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:27 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen in het westen. Inclusief inlichtingendiensten en hoge militairen. Dat was ook de belangrijkste reden dat voor en in de eerste weken alleen minimale middelen naar Oekraine werden verstuurd. Na het falen van het Russische offensief op Kiev werd langzaamaan duidelijk dat Oekraine zich niet zomaar zou laten overlopen.
Het feit ook dat het in z’n dagelijkse podcastje tot op heden niet over dit offensief gegaan is. Werkelijk?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Welk offensief? Er was nauwelijks verdediging dus er is geen sprake van een offensief.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit ook dat het in z’n dagelijkse podcastje tot op heden niet over dit offensief gegaan is. Werkelijk?
Bedankt Rob!quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Welk offensief? Er was nauwelijks verdediging dus er is geen sprake van een offensief.
quote:
quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:33 schreef Aether het volgende:
Bushokje ontnaziet in Shevchenkovo
https://redd.it/xam01b
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik luister vrijwel altijd naar Rob en Arend, maar hun analyses zijn vaak nogal natte vinger werk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:19 schreef quirina het volgende:
Wat zeiken jullie op Rob , luisteren jullie nooit bnr?
De een is een hoogleraar die in de koude oorlog is blijven hangen en de ander waait met alle winden mee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik luister vrijwel altijd naar Rob en Arend, maar hun analyses zijn vaak nogal natte vinger werk.
Ik ben niet van statuur, maar ik had het wel voorspelt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van statuur wel van mening was dat het Rusland niet zomaar even ging lukken
quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:27 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen in het westen. Inclusief inlichtingendiensten en hoge militairen. Dat was ook de belangrijkste reden dat voor en in de eerste weken alleen minimale middelen naar Oekraine werden verstuurd. Na het falen van het Russische offensief op Kiev werd langzaamaan duidelijk dat Oekraine zich niet zomaar zou laten overlopen.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-britse-leger-in-vkquote:Het trainen van Oekraense soldaten is overigens niet nieuw voor het Verenigd Koninkrijk. Vanaf 2015 tot aan de invasie dit jaar waren de Britten via Operation Orbital betrokken bij de opleiding van zo'n 22,000 duizend Oekraense soldaten. Die operatie werd gelanceerd in reactie op de Russische annexatie van het Krim.
Volgens mij viel dit wel mee. Als grootmachten het niet lukt Afghanistan onder controle te krijgen, dan lukt dat bij Oekraine zeker ook niet. Vele wisten dit al. Analisten van Skynews waren vanaf het begin skeptisch.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:27 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of gaan ze gekke dingen doen?
https://podcasts.apple.co(...)0737?i=1000552560617quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals een coup in Moskou?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of gaan ze gekke dingen doen?
Als ze dat zouden doen zou je toch verwachten dat ze het zuiden zouden opgeven om zich volledig op Donetsk en Luhansk te richten?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien zijn de Russen echt bezig met een strategiscge terugtrekking
Combineer maar met deze opmerking:quote:
Geruchtenmolen werkt lekker.quote:Op zaterdag 10 september 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
https://t.me/informnapalm/12159?singlequote:Gisteren, nadat de afgevaardigden van een van de gemeentelijke districten van Moskou het initiatief van collega's uit St. Petersburg met betrekking tot het voorstel om Poetin te sturen om af te treden wegens verraad, steunden, begonnen actieve bewegingen van militair materieel in Moskou. De autoriteiten blokkeerden de MKAD-ringweg en Rosgvardiya-voertuigen reden richting Balashikha. We wachten op een staatsgreep en muiterijen in Rusland...
Zal toch niet???
Ik dacht meer aan inzet van wapens waar je niet al te dicht bij wil staan.quote:
Mogelijk fog of war hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus een stad die 60km van de frontlinie zit wordt nu alvast verlaten door de Russen?
Ik heb zelf nooit echt het idee gehad dat de Russen veel om hun eigen manschappen geven.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan inzet van wapens waar je niet al te dicht bij wil staan.
Jawel, ze staan al een half jaar onder alles wat ik post:quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niemand, maar de meesten van hen zijn wel in staat gebleken om hun mening aan te passen aan de feiten zoals die er nu liggen. Rob doet dat doorgaans andersom.
Of een poging tot uitlokken van overstrekken van het offensief. Iig zeer bijzonder verhaal.quote:
Begrijp ik hieruit dat er Rosgvardiya troepen (die normaal dus beschermen tegen een coup maar nu in Ukraine werden ingezet) worden teruggetrokken uit Ukraine omdat er angst is voor een staatsgreep?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Combineer maar met deze opmerking:
[..]
Zal toch niet???
Geruchtenmolen werkt lekker.
Klopt we gaan het wel merken de komende dagen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, Svatove ligt in Luhansk Oblast, 60km ten zuidoosten van Kupyansk.
[ afbeelding ]
Het lijkt wel alsof er behoorlijk wat gaande is momenteel. Russen lijk gevlucht uit Izium, tanks, bmp, ammo en allerlei materiaal achterlatend. De muiterij lijkt begonnen. Komende maand wordt er interresant.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, Svatove ligt in Luhansk Oblast, 60km ten zuidoosten van Kupyansk.
[ afbeelding ]
Begrijp ik hieruit dat er (Rosgvardia) troepen worden teruggetrokken uit Ukraine omdat er angst is voor een staatsgreep?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vooral wensdenken gok ik. Zou allemaal heel mooi zijn maar ik geloof er voorlopig niks van dat er iets gaande is IN rusland/moskou.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Zal toch niet???
Had jij voorzien dat de VS zo enorm veel middelen beschikbaar zou stellen en ook Europa ook een beetje?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben niet van statuur, maar ik had het wel voorspelt.
Lijkt mij ook gewoon algemene voorzorg.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vooral wensdenken gok ik. Zou allemaal heel mooi zijn maar ik geloof er voorlopig niks van dat er iets gaande is IN rusland/moskou.
Ik ga geen vragen stellen op die Telegram groepen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat er Rosgvardiya troepen (die normaal dus beschermen tegen een coup maar nu in Ukraine werden ingezet) worden teruggetrokken uit Ukraine omdat er angst is voor een staatsgreep?
Goh en toen was het volgens de poetinpijpers ook de schuld van de EU, want Poetin kwam tenminste op voor zijn volk, en wij waren alleen maar bezig met woke, en lockdowns, poetin zorgde ervoor dat rusland een wahalah van vrijheid was.quote:Op zaterdag 10 september 2022 11:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee hoor, zie o.a. deze artikels van oktober 2021:
Gaat de energierekening omlaag als Poetin de gaskraan opendraait?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)energiecontract-duur
Op naar de eerste winter met onvoldoende gasreserves
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gasreserves-a4060402
Toen leverden de Russen ook al veel minder gas met als excuus dat ze eerst hun eigen reserves op peil moesten brengen. Als gevolg daarvan waren onze voorraden ongekend leeg wat resulteerde in een enorme prijsstijging. Intussen weten we wel beter.
Die zullen niet uit Oekrane komen maar gewoon in Rusland gestationeerd zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat er Rosgvardiya troepen (die normaal dus beschermen tegen een coup maar nu in Ukraine werden ingezet) worden teruggetrokken uit Ukraine omdat er angst is voor een staatsgreep?
Hou ons op de hoogte! Ik wil eerste rang zitten als ze Poetin uit het Kremlin mieterenquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga geen vragen stellen op die Telegram groepen.Lees wel stil mee.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte! Ik wil eerste rang zitten als ze Poetin uit het Kremlin mieteren
Dat zegt wel genoeg denk ikquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik verbaas me wel dat hij zijn troepen niet toespreekt.
Wie hem vangt wordt de volgende president?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte! Ik wil eerste rang zitten als ze Poetin uit het Kremlin mieteren
Goede vraag, maar vraag me ook af of we nog wel van rusland (als 1 land) kunnen spreken als er een coup gepleegd wordt. Dat gaat zulke grote gevolgen hebben...quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Wie hem vangt wordt de volgende president?
Hij is geen leider maar een machtswellusteling en een politicus. Die is alleen bezig met zijn eigen hachje.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
De steden dan bedoel je? Want de orcs schijnen nu ook al uit diverse dorpen in Luhansk Oblast te vluchten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ze dat zouden doen zou je toch verwachten dat ze het zuiden zouden opgeven om zich volledig op Donetsk en Luhansk te richten?
Hij heeft het over 3 battlegroups waarvan er nu 1 bij Kharkiv en 1 bij Kherson is ingezet en een 3e die nog niet gezien is. Zou die voor Crimea bedoeld zijn? Of voor Melitopol?quote:
Huh? Gisteren was het nog 1000km2, gaat wel heel hardquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:34 schreef polderturk het volgende:
Op deze kaart is Izyum nog niet bevrijd. Ik schat dat Oekrane ongeveer 3500 km2 bevrijd heeft sinds 3 dagen.
[ afbeelding ]
Ik vind dat heel lastig in te schatten, als er wat gaat gebeuren in Moskou dan zal dat heel snel gaan. Als in uren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Goede vraag, maar vraag me ook af of we nog wel van rusland (als 1 land) kunnen spreken als er een coup gepleegd wordt. Dat gaat zulke grote gevolgen hebben...
Maargoed, dat is leuk om over te speculeren maar ik denk dat Poetin gewoon stevig in het zadel zit.
Als een handjevol buitenlandse huurlingen al zo'n impact heeft, wat zegt dat dan over het Russische leger?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Stevig staaltje copium weer.
Volgens mij wel. Dit zijn beelden van Kupyansk geen idee of die al gepost waren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn volgens mij de eerste echte beelden?
Ja maar wie verzekert mij dat Azov dat niet zelf heeft gedaan he he h!quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[ twitter ]
Er zal de komende tijd weer meer dan genoeg bewijsmateriaal voor Russische gruweldaden in de door hen bezette gebieden voorbij komen.
Maar was dat nodig geweest als ze de lui die nu in het zuiden zitten daar in hadden kunnen zetten?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De steden dan bedoel je? Want de orcs schijnen nu ook al uit diverse dorpen in Luhansk Oblast te vluchten.
Je kan zeggen van Zelensky wat je wil, maar hij is tenminste zichtbaar, komt in de openbaarheid en communiceert met zijn bevolking. Poetin zit ergens in een ondergrondse bunker achter 20 meter lange tafels, omdat hij bang is voor zijn bondgenoten en het is een welbekende meem dat hij buiten steeds dezelfde mensen tegenkomt. Een vrouw die bijvoorbeeld en een ijsverkoper is, in een fabriek werkt en ook nog eens part time lerares is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Yup. Zelensky is een leider, een aanvoerder. Poetin is laffe mafiabaas die zijn onderdanen als voorwerpen inzet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan zeggen van Zelensky wat je wil, maar hij is tenminste zichtbaar, komt in de openbaarheid en communiceert met zijn bevolking. Poetin zit ergens in een ondergrondse bunker achter 20 meter lange tafels, omdat hij bang is voor zijn bondgenoten en het is een welbekende meem dat hij buiten steeds dezelfde mensen tegenkomt. Een vrouw die bijvoorbeeld en een ijsverkoper is, in een fabriek werkt en ook nog eens part time lerares is.
Ik dacht even dat ik deel 1 van deze reeks had geopend.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Slayage het volgende:
Tell me you're desperate, without telling me you're desperate
[ twitter ]
Weet ik niet. Ik deel wel de analyse dat dat de onuitgesproken rode lijn is. Maar ik denk niet dat de navo zich in een nucleaire oorlog laat lokken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
hier werd al geopperd dat rusland mogelijk tactische kernwapen zou kunnen inzetten. Als dat gebeurt, dan schrijft rusland haar doodsvonnis. Want dan zal de VS (en waarschijnlijk nato) zelf zich gaan bemoeien er mee om verdere nucleaire escalatie te voorkomen. en dan denk ik aan zaken als een regen van kruisraketten op nucleare basissen en controlecentra, en zelfs boots on the ground. Alles om zo snel mogelijk de nucleaire capaciteit van rusland onschadelijk te maken.
Zolang geen NAVO-land wordt aangevallen lijkt het me sterk dat er als NAVO opgetreden gaat wordenquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
hier werd al geopperd dat rusland mogelijk tactische kernwapen zou kunnen inzetten. Als dat gebeurt, dan schrijft rusland haar doodsvonnis. Want dan zal de VS (en waarschijnlijk nato) zelf zich gaan bemoeien er mee om verdere nucleaire escalatie te voorkomen. en dan denk ik aan zaken als een regen van kruisraketten op nucleare basissen en controlecentra, en zelfs boots on the ground. Alles om zo snel mogelijk de nucleaire capaciteit van rusland onschadelijk te maken.
Buiten die uur durende monoloog van een fantast aan het begin van de "speciale operatie" is hij nooit meer echt in beeld geweest. Putin valt wel door de mand als "sterke leider". Gewoon een lafaard.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Zelensky is een leider, een aanvoerder. Poetin is laffe mafiabaas die zijn onderdanen als voorwerpen inzet.
Bovendien verliest Rusland dan direct de laatste politieke vrienden, misschien op Noord Korea na.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
Deze post maakt je vorige posts nog 10x zo walgelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Zelensky had ook z'n bevolking de mogelijkheid kunnen geven om te vluchten ipv als menselijk schild te gebruiken.
VN vredesmacht wellicht om deze oorlog te beeindigen en een Russiche vredige aftoch te bewerkstelligen. Westerse VN troepen in het westen. Chinees/aziaatische VN macht in het oosten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik deel wel de analyse dat dat de onuitgesproken rode lijn is. Maar ik denk niet dat de navo zich in een nucleaire oorlog laat lokken.
Beetje vanuit zijn bunker aan de touwtjes trekken is wat hij kan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Buiten die uur durende monoloog van een fantast aan het begin van de "speciale operatie" is hij nooit meer echt in beeld geweest. Putin valt wel door de mand als "sterke leider". Gewoon een lafaard.
daarom zeg ik ook in elk geval de VS. Maar die zal wel vragen om de hulp van de Navo, en naar alle waarschijnlijkheid wel krijgen gezien de ernst van de zaakquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zolang geen NAVO-land wordt aangevallen lijkt het me sterk dat er als NAVO opgetreden gaat worden
Veto.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VN vredesmacht wellicht om deze oorlog te beeindigen en een Russiche vredige aftoch te bewerkstelligen. Westerse VN troepen in het westen. Chinees/aziaatische VN macht in het oosten.
Die kunnen voortaan beter uit de buurt van ramen blijven.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:00 schreef Starhopper het volgende:
Na St Petersburg nu ook Moskou???!!!!!![]()
![]()
[ twitter ]
Je moet natuurlijk wel wat doen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zolang geen NAVO-land wordt aangevallen lijkt het me sterk dat er als NAVO opgetreden gaat worden
Ik kan me er eerlijk gezegd ook niets bij voorstellen en bovendien zou dit ook voor het westen nog veel te vroeg komen; de sancties beginnen hun vruchten weliswaar al af te werpen, maar hebben nog wat meer tijd nodig om echt effect te hebben en de Russische federatie uit te hollen en ondermijnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vooral wensdenken gok ik. Zou allemaal heel mooi zijn maar ik geloof er voorlopig niks van dat er iets gaande is IN rusland/moskou.
Maar dat weten ze in het Kremlin dus niet zeker, net zoals ze niet weten hoe de Oekraners uiteindelijk reageren en hoe de rest van de planeet erop reageert (ook China en India zullen ergens een grens trekken). Het zijn uiteindelijk wel heel erg veel kwartjes die voor het Kremlin maar net goede kant op moeten vallen om niet op een totale ramp voor ze uit te lopen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik deel wel de analyse dat dat de onuitgesproken rode lijn is. Maar ik denk niet dat de navo zich in een nucleaire oorlog laat lokken.
Jonge mannen mochten het land niet uit, waarom ga je daar niet op in?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze post maakt je vorige posts nog 10x zo walgelijk.
Geen idee, wat we nu lijken te zien in Oekraine lijkt meer op muiterij van het Russische leger. Het lijkt me niet dat Putin achter deze terugtrekking staat. Dit kan zomaar doorslaan naar onrust in Rusland zelf, het momentum lijkt eraan te komen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan me er eerlijk gezegd ook niets bij voorstellen en bovendien zou dit ook voor het westen nog veel te vroeg komen; de sancties beginnen hun vruchten weliswaar al af te werpen, maar hebben nog wat meer tijd nodig om echt effect te hebben en de Russische federatie uit te hollen en ondermijnen.
Je gaat er gemakshalve even aan voorbij dat dat allemaal niet noodzakelijk was als Rusland niet was binnen gevallen, dan hadden die zich nu ook lekker kunnen bezatten aan de Adriatische kust.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jonge mannen mochten het land niet uit, waarom ga je daar niet op in?
Die eerste paar dagen en speeches in Kiev gaan de geschiedenisboeken in.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Zelensky is een leider, een aanvoerder. Poetin is laffe mafiabaas die zijn onderdanen als voorwerpen inzet.
Je bent gewoon salty omdat Rusland deze oorlog aan het verliezen is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het staat zelfs al op wikipediaquote:Op zaterdag 10 september 2022 13:55 schreef Aether het volgende:
Ukranian forces on the outskirts of Izyum
https://redd.it/xanhrm
Dan is het geoorloofd om onervaren mannen als menselijk schild te gebruiken?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je gaat er gemakshalve even aan voorbij dat dat allemaal niet noodzakelijk was als Rusland niet was binnen gevallen, dan hadden die zich nu ook lekker kunnen bezatten aan de Adriatische kust.
Geruchtenmolen werkt lekker.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Zal toch niet???
Overigens hebben vrijwel alle landen ter wereld een (mogelijkheid tot) uitreisverbod voor mannen in het geval van een invasie. Dat is alsof je verontwaardig doet over dat ze terugschieten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je gaat er gemakshalve even aan voorbij dat dat allemaal niet noodzakelijk was als Rusland niet was binnen gevallen, dan hadden die zich nu ook lekker kunnen bezatten aan de Adriatische kust.
Dat had ik niet direct verwacht, maar wel dat de Oekraine helemaal niet zo een heel slecht leger hebben, daar bij komend dat ze natuurlijk top intel van de VS hadden en dus letterlijk de eerste fase stonden op te wachten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had jij voorzien dat de VS zo enorm veel middelen beschikbaar zou stellen en ook Europa ook een beetje?
90% van fok zat te nagelbijten dat hierdoor een kernoorlog zou ontstaan
Het klopt dat er trainingen zijn gegeven tussen 2014 en 2022. Dat betekend nog niet dat analisten in de defensie en inlichtingen geloofden dan Oekraine een reele kans had om een Russische invasie af te slaan. Andere legers die recentelijk door het westen waren getraind betroffen het Iraakse leger en het Afghaanse leger. Beide waren geen succesverhaal. Iets minder recentelijk was het Zuid-Vietnameese leger en die hielden ook niet stand.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:38 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)n-britse-leger-in-vk
quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zo langzamerhand echt Hitler trekjes dus.
Waarom zou ik? Gisteren liet je weten dat mensen onder een corrupt regime geen hulp verdienen en nu post je dat die slachtoffers van hun regering zelfs als menselijk schild worden ingezet. Je doet dus actief je best in dit topic om ervoor te zorgen dat bestolen menselijke schilden in Europa in de steek worden gelaten. En dan heb je ook nog eens zo'n grote plaat voor je kop om aan andere mensen een morele verantwoording te eisen. Respect hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De Russen. Die hebben Azov kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja maar wie verzekert mij dat Azov dat niet zelf heeft gedaan he he h!
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svpquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dan is het geoorloofd om onervaren mannen als menselijk schild te gebruiken?
Putin had ook niet een oorlog kunnen beginnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Zelensky had ook z'n bevolking de mogelijkheid kunnen geven om te vluchten ipv als menselijk schild te gebruiken.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
Als dat gebeurt, dan schrijft rusland haar doodsvonnis.
Poetin heeft het doodvonnis over de Russische federatie al getekend met zijn bevel Oekrane binnen te vallen. Dat onzalige en perfide, vanuit Moskou bestuurde, overblijfsel uit de tijd van de gigantische multi-etnische rijken is ten dode opgeschreven.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
Dat zou een doodsvonnis voor de gehele mensheid zijn. Nee, ik denk niet dat, mits achter de NAVO grens, iets gebeuren gaat. Rusland heeft vrij spel als ze tactische kernwapens gebruiken. Poetin kan het proberen, maar jeetje wat intens zou dat zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://theconversation.c(...)-human-rights-178411quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:18 schreef Shotty het volgende:
[..]
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp
graag een bron dat onervaren mannen als menselijk schild gebruikt worden door Oekrane in deze oorlog.
Als de Russische Federatie niet meer bestaat, hebben ze ook geen zetel in de VN. Dus waar komt dat veto dan vandaan? China, die de helft van Rusland mag hebben?quote:
Gezien de snelle opmars lijkt het weinig op onervaren mannen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je vergeet iets. Zelfs al zo de NAVO alle basissen binnen 10 minuten over kunnen nemen dan nog heb je maar 1 zo'n rakker nodig om Europa te vernietigen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:01 schreef Bensel het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat de beste Russische militairen altijd Ukrainers waren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat had ik niet direct verwacht, maar wel dat de Oekraine helemaal niet zo een heel slecht leger hebben, daar bij komend dat ze natuurlijk top intel van de VS hadden en dus letterlijk de eerste fase stonden op te wachten.
Ik ga er vanuit dat het niets is. Maar veel nietsen maken soms wel iets in Rusland.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:11 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wow. Betekent dit iets? Is het een achterhoedegevecht van gekende dissidenten of is dit een indicatie dat Poetin zijn greep aan het verliezen is?
Dat is waar, maar dat wil nog niet zeggen dat vervolgens alle middelen geoorloofd zijn. Wij zouden ook niet willen dat onze regering burgers als menselijk schild zou gebruiken tegen binnenvallende troepen. Maar goed, ik weet niet in hoeverre die beschuldiging juist is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin had ook niet een oorlog kunnen beginnen.
Er gaat in het westen niemand blauwhelmen willen opofferen om de Russen een veilige en vredige aftocht te gunnen, net zoals niemand in de EU Russische vluchtelingen zal willen opvangen tijdens de aanstaande implosie van de Russische federatie. Zelfs FvD-ers zijn niet zulke trouwe bondgenoten van de Russen; collaborateurs zijn immers vooral opportunisten en geen idealisten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VN vredesmacht wellicht om deze oorlog te beeindigen en een Russiche vredige aftoch te bewerkstelligen. Westerse VN troepen in het westen. Chinees/aziaatische VN macht in het oosten.
Maar wat gaat er dan concreet worden gedaan? Ik zie vooral veel opties die de boel waarschijnlijk alleen maar zullen verergeren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Nucleaire wapens, tactisch of strategisch = dieprode lijn.
Dat gaat cht niet geaccepteerd worden, Navo lid of niet.
Poetin vind dat in ieder geval geoorloofd. Dat is een ding wat zeker is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Bijzonder dat niemand er op in gaan maar alleen reageert met: ja maar Putin doet t ook!quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:26 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Poetin vind dat in ieder geval geoorloofd. Dat is een ding wat zeker is.
Oekrane bij de NAVO is een existentieel risico voor Rusland, dus nee Poetin had die oorlog niet niet kunnen beginnen. Zo werkt het in zijn hoofd. En omdat iedereen al aan het eind was, "war is a continuation of policy by other means."quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat wil nog niet zeggen dat vervolgens alle middelen geoorloofd zijn. Wij zouden ook niet willen dat onze regering burgers als menselijk schild zou gebruiken tegen binnenvallende troepen. Maar goed, ik weet niet in hoeverre die beschuldiging juist is.
Er gaan in de komende jaren nog wel wat meer krokodillentranen gehuild worden in FvD- en wappiekringen wanneer de financile steun uit de imploderende Russische federatie ophoudt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Je bent gewoon salty omdat Rusland deze oorlog aan het verliezen is.
Ik denk dat te veel mensen rond Putin dat ook niet zouden accepteren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Er zijn zoveel verschillende manieren waarop nucleaire middelen ingezet kunnen worden. Die kerncentrale is er daar al 1 van.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Ik deel wel de analyse dat het een dieprode lijn is. Maar ik worstel ook met wat er dan gaat gebeuren. Toch boots on the ground? Verder opvoeren van de sancties (State sponsor of terrorism, totale boycot)? Dat zijn volgens mij de enigszins rele opties.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan concreet worden gedaan? Ik zie vooral veel opties die de boel waarschijnlijk alleen maar zullen verergeren.
Qua soldaten weet ik het niet, maar begreep wel dat veel van de techniek uit de Urkaine kwam.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat de beste Russische militairen altijd Ukrainers waren.
Dat heet noodtoestand. Kan hier ook gebeuren. Heeft niets te maken met menselijke schilden, dat is echt iets anders. Graag de juiste terminologie gebruiken…quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je bent een beetje emotioneel, gaat het wel goed met je?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Bijzonder dat niemand er op in gaan maar alleen reageert met: ja maar Putin doet t ook!
Geen idee, hopelijk komen we daar nooit achter.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar wat gaat er dan concreet worden gedaan? Ik zie vooral veel opties die de boel waarschijnlijk alleen maar zullen verergeren.
Hard conventioneel ingrijpen door westen/VS in Oekrane. VS in de lucht, Oekrane en waarschijnlijk Polen voetjes op de grond.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Op deze wapens is zo'n taboe dat de inzet de NAVO en China gaat verenigingen tegen Rusland. Puur uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn zoveel verschillende manieren waarop nucleaire middelen ingezet kunnen worden. Die kerncentrale is er daar al 1 van.
De reactie van het westen zal helemaal afhangen van wat er precies gebeurt. En of er burgers uit Navo landen bij om komen.
Kut, heb ik voor niks een Pallet kachel laten zetten en 1000kg aan pallethout besteld.......quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat heel lastig in te schatten, als er wat gaat gebeuren in Moskou dan zal dat heel snel gaan. Als in uren.
Hij heeft maar n iemand nodig volgens mij hoor. Hij moet het signaal geven met Shoigu of Gerasimov. Twee mensen moeten het tegelijk goedkeuren. Shoigu is toch z'n fuckboy dus die doet dat wel. Gerasimov geen idee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat te veel mensen rond Putin dat ook niet zouden accepteren.
Als de Duitsers hier morgen binnenvallen, zullen hier jonge Nederlandse mannen ook tegengehouden worden ivm eventuele mobilisatie.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De VS schijnt ook wel het nodige achter de hand te hebben in Polen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hard conventioneel ingrijpen door VS in Oekrane. VS in de lucht, Oekrane en waarschijnlijk Polen voetjes op de grond.
Ukraine vertraagt de inval "H, de Keizer draagt geen jas!"quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:30 schreef ETA het volgende:
Komen nu ook geruchten over Lysychansk, dat ze daar ook terugtrekken. Dat zou heel bizar zijn.
Leuk artikel. onderbouwt op geen enkele manier dat onervaren mannen als menselijk schild worden gebruikt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://theconversation.c(...)-human-rights-178411
Ik las ergens dat de beste Russische soldaat dood is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat de beste Russische militairen altijd Ukrainers waren.
De wapenindustrie tijdens de Sovjet-Unie zat vooral in Oekrane. Dat is de reden waarom veel wapens ooit uit Oekrane komen. Nog steeds hebben ze een redelijke wapen industrie. De Stugna ofzo een anti-tank raket is door hun zelf ontwikkeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Qua soldaten weet ik het niet, maar begreep wel dat veel van de techniek uit de Urkaine kwam.
Die selectieve verontwaardiging van jou, dt is pas bijzonder. Overigens ben jij wel echt de laatste persoon die mag klagen over vermeende whataboutism... je doet zelf praktisch niks anders johquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Bijzonder dat niemand er op in gaan maar alleen reageert met: ja maar Putin doet t ook!
De VS heeft meer wapens in Europa dan de Europeanen zelfquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De VS schijnt ook wel het nodige achter de hand te hebben in Polen.
Dat is niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VS heeft meer wapens in Europa dan de Europeanen zelf
Ook een strategie opzich zelf trouwens, om juist iets heel doms/nutteloos bij te wonen. Als uitstraling van 'het gaat zo goed, Poetin kan gewoon leuk een reuzenrad openen'quote:
Moscowse coulance.quote:
Gerasimov lijkt mij twijfelachtig. Niet de beste vriend van Vlad. Had je 'm gezien in dat YT-filmpje van deze week dat ik had gepost?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij heeft maar n iemand nodig volgens mij hoor. Hij moet het signaal geven met Shoigu of Gerasimov. Twee mensen moeten het tegelijk goedkeuren. Shoigu is toch z'n fuckboy dus die doet dat wel. Gerasimov geen idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Nou, de tsaar valt aardig door de mand, ja. Ik had gedacht dat het een kwestie van dagen was voor de Oekraense regering na wat symbolische tegenstand uit Kiev zou vluchten terwijl de Russische tanks aan de andere kant naar binnen zouden rollen. Good for them.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine vertraagt de inval "H, de Keizer draagt geen jas!"
Ukraine brengt de inval tot staan"H, de keizer draagt geen schoenen!"
Rusland trekt terug uit N-Ukraine "H, de keizer draagt geen hemd!"
Ukraine begin tegenoffensief "H de keizer draagt geen pantalon!"
De vraag is zo langzamerhand of er nog iemand de leiding heeft. En dan niet op papier maar daadwerkelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:39 schreef ETA het volgende:
Blijkbaar zou vanaf Siversk opgerukt worden naar Lysychansk, en dat de Russen daar op de vlucht slaan. Dat zou echt megabizar worden. Om Lysychansk en Severdonetsk is lang en hard om gevochten, en dat geven ze dan nu op?
waarom zou rusland de navo in een nuclEaire oorlog willen lokken? misschien is juist dat rusland niet weet of navo zich er dan mee zal bemoeien, het gene wat ze tegen houdt?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat Putin is afgezet? Of bedoel je meer op lokaal niveau?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is zo langzamerhand of er nog iemand de leiding heeft. En dan niet op papier maar daadwerkelijk.
Denk dat ie op het slagveld bedoeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:45 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat Putin is afgezet? Of bedoel je meer op lokaal niveau?
Nou lokaal, daar in dat hele noorden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:45 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat Putin is afgezet? Of bedoel je meer op lokaal niveau?
jij gaat er ook niet op in, waarom verbaasd dat me nietquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die selectieve verontwaardiging van jou, dt is pas bijzonder. Overigens ben jij wel echt de laatste persoon die mag klagen over vermeende whataboutism... je doet zelf praktisch niks anders joh.
Geluisterd naar deze idioot zeker? Vanaf minuut 15 maakt hij het helemaal bont.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou, de tsaar valt aardig door de mand, ja. Ik had gedacht dat het een kwestie van dagen was voor de Oekraense regering na wat symbolische tegenstand uit Kiev zou vluchten terwijl de Russische tanks aan de andere kant naar binnen zouden rollen. Good for them.
Al die dorpen die verlaten worden, is het niet gewoon omdat elk dorp 10 Russen ofzo heeft om de dorpelingen te onderdrukken maar die verder natuurlijk kansloos zijn tegen het Ukrainse leger?quote:
Omdat je zelf niks anders doet?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
jij gaat er ook niet op in, waarom verbaasd dat me niet
Nee, meer vanwege de herinnering aan bijvoorbeeld de oorlog in Irak en eerdere Russische interventies in Oost-Europa.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Geluisterd naar deze idioot zeker? Vanaf minuut 15 maakt hij het helemaal bont.
In Nederland kan naast mobilisatie bij een inval ook land onder water gezet wordenquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zouden Poetin en dergelijke hoge Russische officieren zichzelf en hun in het westen levende nageslacht, vrouwen en minaressen in een nucleair inferno ombrengen?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij heeft maar n iemand nodig volgens mij hoor. Hij moet het signaal geven met Shoigu of Gerasimov. Twee mensen moeten het tegelijk goedkeuren. Shoigu is toch z'n fuckboy dus die doet dat wel. Gerasimov geen idee.
In Kupiansk zouden belangrijke grondcommunicatielijnen lopen. Als die afgesneden zijn, dan is communicatie heel lastig. En als je dan als Russiche soldaat ineens op twitter/telegram filmpjes ziet van Oekrainers in dorpjes rondom jou, en je hoort niks van hoger hand, zou niet gek zijn als ze gaan rennen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou lokaal, daar in dat hele noorden.
Die indruk heb ik ook: ‘He luitenant Pjotr zie jij daar ook vluchtende kameraden?’ ‘Goed dat je het zegt Dimitri. Dan zijn wij ook weg hier, INSTAPPEN’ *Zoef*…quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:52 schreef ETA het volgende:
[..]
In Kupiansk zouden belangrijke grondcommunicatielijnen lopen. Als die afgesneden zijn, dan is communicatie heel lastig. En als je dan als Russiche soldaat ineens op twitter/telegram filmpjes ziet van Oekrainers in dorpjes rondom jou, en je hoort niks van hoger hand, zou niet gek zijn als ze gaan rennen.
Zonder communicatie kan je wel redelijk paniek krijgen, want als jouw collega soldaten uit dorpjes voor jou ineens hard terug komen rennen, blijf je dan staan of ren je mee?
Nu zullen ze wel iets van communicatielijnen hebben, maar misschien dat dat geblokkeerd is.
Waarop in? Het is gebruikelijk dat wanneer er een algehele mobilisatie wordt afgekondigd omdat een land wordt binnengevallen ook alle volwassen mannen (kunnen) worden opgeroepen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Menselijke schilden!quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef polderturk het volgende:
Russisch taligen mogen van Rusland Oekrane niet verlaten. Ondertussen worden Oekraners door Rusland gedeporteerd.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Menselijke schilden!
Waar is @:FLATTTENtheCURVE als je hem nodig hebt!
Aangevallen kan ook bombardementen van afstand zijn toch? En dat vliegveld ligt zo dicht tegen de frontlinie aan dat een beetje goede honkbalpitcher het nog met een granaat zou kunnen treffenquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:53 schreef skysherrif het volgende:
Neem met een enorme korrel zout:
Berichten dat lyschansck wordt aangevallen en donetsk vliegveld
Ga zelf eens in op alle inhoudelijk reacties waarin onder andere naar voren komt dat het in Nederland in tijden van oorlog waarschijnlijk niets anders is en dat er een verschil zit tussen dienstplicht en 'menselijke schilden'.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:57 schreef Ulx het volgende:
Zou het een oorlogsmisdaad van Oekrane zijn als ze de Russische krijgsgevangenen in een gebouw opsluiten en woorden als "Kinderen" of "Ziekenhuis" op het dak schrijven?
Nouja, het vliegveld zou zelfs al zijn ingenomen, maar dit lijkt me echt zeer onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aangevallen kan ook bombardementen van afstand zijn toch? En dat vliegveld ligt zo dicht tegen de frontlinie aan dat een beetje goede honkbalpitcher het nog met een granaat zou kunnen treffen.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:57 schreef Ulx het volgende:
Zou het een oorlogsmisdaad van Oekrane zijn als ze de Russische krijgsgevangenen in een gebouw opsluiten en woorden als "Kinderen" of "Ziekenhuis" op het dak schrijven?
Het zou significant zijn omdat het vliegveld volgens mij sinds 2014 in handen is van de sepetaristen, dus daar hebben zij zich enorm goed ingegraven. Het zou het eerste stukje winst zijn op land dat voor Feb in sepetaristen handen zou zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aangevallen kan ook bombardementen van afstand zijn toch? En dat vliegveld ligt zo dicht tegen de frontlinie aan dat een beetje goede honkbalpitcher het nog met een granaat zou kunnen treffen.
Ze hebben die Russischtaligen nodig om Oekrane te bezetten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Menselijke schilden!
Waar is @:FLATTTENtheCURVE als je hem nodig hebt!
Die Russische kanalen schreeuwen heel hard dat het allemaal Amerikanen en Engelsen zijn die meevechten.quote:
Oekrane blijft terrein heroveren: nu zou ook Koepiansk, een cruciaal verbindingscentrum voor de Russen, bevrijd zijnquote:De Russen hebben er zo al moeite om zich te handhaven. Onder meer de Russische troepen die de stad Izjoem -ten zuiden van Koepiansk- bezet houden, zouden nu het risico lopen om ingesloten te worden. In totaal riskeren 10.000 Russische militairen om ingesloten te worden. Dat blijft er enkel de keuze: afgesneden worden van Rusland of tijdig terugtrekken en dus gebied prijsgeven.
Daar was een uurtje geleden ook al wat aan de hand (raketinslagen):quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:55 schreef ETA het volgende:
dan mag je dit ook wel met een korrel zout nemen. Vovchansk is waar de regionale bezettingsbestuur is naar gevlucht paar dagen geleden.
[ twitter ]
Dan zou dit vanuit Kharkiv zelf moeten komen, lijkt mij sterk. Maar goed, alles kan blijkbaar nu.
Klopt ik las het ook ergens. Hetzelfde dat ze boos zijn over de NAVO wapens want die zijn beter dan wat zij hebben. Ze komen er langzaam achter dat hun leger en land helemaal niet zo geweldig is als ze denken. Het zijn zware tijden voor de pro-Russen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Russische kanalen schreeuwen heel hard dat het allemaal Amerikanen en Engelsen zijn die meevechten.
Nog even wachten totdat ze schreeuwen dat ze het tegen heel de Navo op moeten nemen.![]()
Zelf hebben ze ook genoeg PMCs, denk aan Wagner, waar ook van alles mee vecht. Maar als Oekrane zo'n PMC inzet..dan is het oneerlijk ofzo.
Hoog tijd dat Calimero's eierdop eens gebroken wordt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Russische kanalen schreeuwen heel hard dat het allemaal Amerikanen en Engelsen zijn die meevechten.
Nog even wachten totdat ze schreeuwen dat ze het tegen heel de Navo op moeten nemen.![]()
Zelf hebben ze ook genoeg PMCs, denk aan Wagner, waar ook van alles mee vecht. Maar als Oekrane zo'n PMC inzet..dan is het oneerlijk ofzo.
Bij tactische nukes, gericht op Kiev, acht ik de kans groter dat ze in Belgorod landen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Die oorlogshitser/ tv-host zit er verslagen bij.quote:
tnx, zijn wel veelzeggende filmpjes, voor het eerst dat ze zo negatief zijn.quote:
Het grappigste is nog wel hoe ze het westen en haar inwoners proberen af te schilderen als zwak door decadentie, maar tegelijkertijd het heel logisch vinden als hun leger op de vlucht slaat voor 5 Amerikanen en Engelsen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt ik las het ook ergens. Hetzelfde dat ze boos zijn over de NAVO wapens want die zijn beter dan wat zij hebben. Ze komen er langzaam achter dat hun leger en land helemaal niet zo geweldig is als ze denken. Het zijn zware tijden voor de pro-Russen.
Zijn dat niet allemaal klonen van dezelfde troll?quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:47 schreef polderturk het volgende:
Riazop, Za, HSG, Tobias19xx etc zijn ook allemaal in tranen.
[ twitter ]
Ze hanteren verschillende schrijfstijlen, dus ik denk het niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zijn dat niet allemaal klonen van dezelfde troll?
Die Amerikanen en Britten worden in hun verhaal wel als supermensen neergezet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoog tijd dat Calimero's eierdop eens gebroken wordt.
quote:
quote:I watch Russian state TV, so you don't have to.
The enemy is both weak and strong.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het grappigste is nog wel hoe ze het westen en haar inwoners proberen af te schilderen als zwak door decadentie, maar tegelijkertijd het heel logisch vinden als hun leger op de vlucht slaat voor 5 Amerikanen en Engelsen.
Vergeet Schaamlap, Summers en de rest van de Poetinpropagandapapegaaien niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:47 schreef polderturk het volgende:
Riazop, Za, HSG, Tobias19xx etc zijn ook allemaal in tranen.
[ twitter ]
En @vosss die ook full-wappie is gegaan sinds Corona.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Vergeet Schaamlap, Summers en de rest van de Poetinpropagandapapegaaien niet.
Vrees dat we de komende dagen helaas veel van dit soort drama's gaan zienquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De openbare aanklager heeft zich ook al gemeld…
echt walgelijk en er zijn nog steeds mensen die poetin verdedigen. die groep gelijk stellen aan sympatisanten van ISIS.quote:Op zaterdag 10 september 2022 14:46 schreef polderturk het volgende:
Russisch taligen mogen van Rusland Oekrane niet verlaten. Ondertussen worden Oekraners door Rusland gedeporteerd.
[ twitter ]
Welnee. Ik baal er gewoon stevig van dat mijn energierekening fors omhoog gaat dankzij de totaal overbodige sancties die zijn ingesteld door de EU.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
En @:vosss die ook full-wappie is gegaan sinds Corona.
zit een flinke overlap met BNW/Covidwappies/randomconspiracy/gebrek-aan-zelfdenkendvermogen lui.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
echt walgelijk en er zijn nog steeds mensen die poetin verdedigen. die groep gelijk stellen aan sympatisanten van ISIS.
Het schokkendst vind ik eigenlijk de wappies op Twitter. Er zijn zelfs idioten die met hun echte naam Poetin verdedigen. Ik noem dan niet alleen types als Raisa Blommestijn en Joost Niemoller, maar vooral onbekende Nederlanders, zoals deze dwarrel:quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
En @:vosss die ook full-wappie is gegaan sinds Corona.
De Russen kunnen niet meer aan grondstoffen/halffabrikaten komen voor de productie van hun oorlogsmachine dus de sancties werken prima.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. Ik baal er gewoon stevig van dat mijn energierekening fors omhoog gaat dankzij de totaal overbodige sancties die zijn ingesteld door de EU.
En dat voor een tot op het bot corrupt gaar kutland.
Opdonderen daarmee. We kunnen gewoon zaken doen met Rusland. Dat doen we immers ook met andere domme kutlanden zoals Amerika, China en Saudi-Arabi om er maar een paar te noemen.
Verder kan Putin me aan m'n ballen jeuken, feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
En wij is dan voornamelijk die kutyanks. En de EU heeft zich danig laten ringeloren.
"ben geen wappie, maar steun wel alle wappie standpunten"....quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. Ik baal er gewoon stevig van dat mijn energierekening fors omhoog gaat dankzij de totaal overbodige sancties die zijn ingesteld door de EU.
Opdonderen daarmee. We kunnen gewoon zaken doen met Rusland. Dat doen we immers ook met andere domme kutlanden zoals Amerika, China en Saudi-Arabi om er maar een paar te noemen.
Verder kan Putin me aan m'n ballen jeuken, feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
En wij is dan voornamelijk die kutyanks. En de EU heeft zich danig laten ringeloren.
Sancties zijn in dit geval beter dan een oorlog.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Of sancties en een oorlog en energietekort.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Sancties zijn in dit geval beter dan een oorlog.
Als je Putin zijn zin geeft kost je dat uiteindelijk veel meer. Zie het als een investering in de energietransitie en een vredigere wereld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
Ook prima. Het Russische leger stelt toch niets voor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of sancties en een oorlog en energietekort.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft geen wappie te zijn om enig begrip te kunnen opbrengen voor het Russische onbehagen ten opzichte van een eventuele uitbreiding van de NAVO met Oekrane. Maar wat dat betreft heeft Poetin misschien in zijn eigen voet geschoten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:26 schreef ETA het volgende:
[..]
"ben geen wappie, maar steun wel alle wappie standpunten"....
Zonder die "kutyanks" hadden jouw grootouders in de jaren vijftig van de vorige eeuw al braaf Russisch als "lingua franca" mogen leren op school.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
Zodra Oekrane de Russen hun land heeft uitgetrapt kan Rusland niets anders dan heel goedkoop gas en olie leveren aan ons. Poetin kan natuurlijk niet zijn bevolking (en vooral de oligarchen) laten verhongeren. Niet als er geen "hoger doel" is als het vernietigen van Oekrane. Dan hangt men hem op.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of sancties en een oorlog en energietekort.
Niet zo zeer wanneer je Poetin zijn zin geeft, eerder wanneer je de Russen vrij spel geeft.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je Putin zijn zin geeft kost je dat uiteindelijk veel meer. Zie het als een investering in de energietransitie en een vredigere wereld.
Dat vindt ie prima, zolang HIJ maar geen last heeft van alle sancties.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zonder die "kutyanks" hadden jouw grootouders in de jaren vijftig van de vorige eeuw al braaf Russisch als "lingua franca" mogen leren op school.
Zal best, maar dat moet je niet willen. Je moet niets meer met Rusland te maken willen hebben en al helemaal niet als het om primaire zaken gaat.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zodra Oekrane de Russen hun land heeft uitgetrapt kan Rusland niets anders dan heel goedkoop gas en olie leveren aan ons. Poetin kan natuurlijk niet zijn bevolking (en vooral de oligarchen) laten verhongeren. Niet als er geen "hoger doel" is als het vernietigen van Oekrane. Dan hangt men hem op.
Perfect toch? Gewoon geduld hebben.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:26 schreef ETA het volgende:
[..]
"ben geen wappie, maar steun wel alle wappie standpunten"....
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nuttige_idiootquote:Het begrip nuttige idioot verwijst naar het gebruiken van (voornamelijk) publieke figuren voor propagandadoeleinden, zonder dat die persoon zich daarvan bewust is. De term wordt veelal toegeschreven aan Vladimir Lenin, maar deze bewering is omstreden.
...
In Nederland zijn Harry van Bommel en Thierry Baudet weleens als nuttige idioot aangeduid. ...
Mwah, je moet toch wel aardig wat rare gedachtekronkels hebben om niet in te zien dat het merendeel van die, vanuit Russisch oogpunt, ongunstige ontwikkelingen toch echt hun wortels hebben in Ruslands eigen wangedrag in de voorgaande decennia (eeuw zelfs)quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft geen wappie te zijn om enig begrip te kunnen opbrengen voor het Russische onbehagen ten opzichte van een eventuele uitbreiding van de NAVO met Oekrane. Maar wat dat betreft heeft Poetin misschien in zijn eigen voet geschoten.
De gasprijzen waren al ruim voor de inval omhoog geknald. Twee keer raden wie daar verantwoordelijk voor was: Hint, het is niet de EU of de WEF.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, dan is het dikke prima om steden kapot te bombarderenquote:En dat voor een tot op het bot corrupt gaar kutland.
Rusland is geen betrouwbare handelspartner, maar als Tjerrie het zegt zal het wel zo zijn..quote:Opdonderen daarmee. We kunnen gewoon zaken doen met Rusland. Dat doen we immers ook met andere domme kutlanden zoals Amerika, China en Saudi-Arabi om er maar een paar te noemen.
Oekrane wil meer aansluiting bij het vrije westen dan bij het kansloze oosten. Hoe de fuck is dat uitlokking? Of heb jij al je exen vermoord omdat het kon? Het was immers uitlokking.quote:Verder kan Putin me aan m'n ballen jeuken, feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
Maar toen Trump aan de macht was was Murica toch helemaal top?quote:En wij is dan voornamelijk die kutyanks. En de EU heeft zich danig laten ringeloren.
Behalve dat in 2014, voordat Rusland Oekraine binnenviel, ze helemaal niet bij de NAVO wilden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft geen wappie te zijn om enig begrip te kunnen opbrengen voor het Russische onbehagen ten opzichte van een eventuele uitbreiding van de NAVO met Oekrane. Maar wat dat betreft heeft Poetin misschien in zijn eigen voet geschoten.
Kan zijn, maar de achterliggende gedachte is natuurlijk ook dat het riskant zou zijn om Rusland met zijn grote leger en zijn kernwapenarsenaal onnodig te provoceren. Nu Poetin zijn hand heeft overspeeld is er mogelijk een andere situatie ontstaan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, je moet toch wel aardig wat rare gedachtekronkels hebben om niet in te zien dat het merendeel van die, vanuit Russisch oogpunt, ongunstige ontwikkelingen toch echt hun wortels hebben in Ruslands eigen wangedrag in de voorgaande decennia (eeuw zelfs)
Frankrijk en Duitsland hebben het lidmaatschap tegengehouden en Oekrane was daar zelf ook nogal verdeeld over, totdat Rusland in 2014 liet zien waarom dat lidmaatschap best handig is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En als we Oekrane nu laten vallen in de hoop dat Poetin de gaskraan weer open zet dan heeft hij ons bij de ballen en kan hij van ons eisen wat hij wil.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:37 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hetzelfde soort egosme dat tijdens de pandemie ook al veelvuldig kenbaar werd gemaakt.
Dat is wel een ideale uitkomst, dan zou na de terugtrekking Poetin afgezet moeten worden en er een andere wind waaien qua bestuur.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zodra Oekrane de Russen hun land heeft uitgetrapt kan Rusland niets anders dan heel goedkoop gas en olie leveren aan ons. Poetin kan natuurlijk niet zijn bevolking (en vooral de oligarchen) laten verhongeren. Niet als er geen "hoger doel" is als het vernietigen van Oekrane. Dan hangt men hem op.
Perfect toch? Gewoon geduld hebben.
"We moeten kerncentrales bouwen vanwege oorlogen!quote:
quote:
In 2014 hadden ze een pro Russische regering.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Frankrijk en Duitsland hebben het lidmaatschap tegengehouden en Oekrane was daar zelf ook nogal verdeeld over, totdat Rusland in 2014 liet zien waarom dat lidmaatschap best handig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |