abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205909308
Laatste post uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
En vanuit elke bondgenoot die hij nog heeft. India gaat Pakistan niet het idee geven dat ze gebruik van kernwapens in sommige gevallen niet erg vinden.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205909311
Nieuwe soldaten voor Rusland.

twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:52:25 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205909329
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:55:52 #5
104963 ETA
European Travel Author
pi_205909378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Als Poetin zo idioot is een kernwapen te gebruiken, volgt 100 procent zeker een reactie vanuit de VS.
daar ben ik nog niet zo zeker van. Als een klein kernbommetje is op een basis, misschien dat ze ermee wegkomen? Het zijn niet allemaal van het kaliber hele stad in 1 keer wegvagen.

Dan is het niet meer schandalig dan "normaal". Ze gooien ook met clusterbommen/fosfor, dat mag ook niet, maar is geen rode lijn voor de VS.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_205909393
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:07 schreef Jemoederniet het volgende: [..] Ik zie eigenlijk weinig verschil bij zijn neus. Hij kan een paar klappen hebben gehad op zijn neus :D . Heb vele foto's vergeleken en hij lijkt er echt heel sterk op. De oren zijn identiek, en die zijn uniek voor elke mens als een vingerafdruk. De vorm van de mond, wenkbrauwen, frons op het voorhoofd, de moedervlek, zelfde vatsigheid, precies dezelfde bakkebaardjes, zelfde vetrimpels in zijn nek. Enige verschil is dat hij meer haar op zijn hoofd lijkt te hebben, maar dat kan natuurlijk gemplanteerd zijn zoals wel meer kalende mannen laten doen. [ afbeelding ]
als hij niet gevangen was, denk je niet dat rusland onmiddelijk video materiaal met bewijs laat zien. Net als die andere top generaal, die gedood was, de operatie is nog steeds gaande. Het kunnen ontkrachtigen van dit bericht zou gigantisch belangrijk zijn voor rusland. feit dat z2 dit niet kunnen spreekt boekdelen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:02:56 #7
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205909472
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:33 schreef ETA het volgende:

[..]
Hij kan eenvoudig claimen dat een bombardement op Belgorod een invasie is van Oekraine. Dat kan hij dan als zogenaamde rode lijn hanteren. Dus als hij wil, kan hij het al doen.
Ja, maar realiteit is dat putin en clan het rus volk 24/7 voorliegen, dus ze hebben helemaal geen excuus nodig, om dit te doen. En toch doen ze het niet.

En da's los van het feit dat de ziekelijke hoeveelheid kazernes benodigd voor algehele mobilisatie er niet meer zijn, er geen niet-museum tanks meer zijn, munitie is op, dus moet al gekocht worden van noord-korea, enzovoort enzovoort enzovoort.
pi_205909474
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:55 schreef ETA het volgende:

[..]
daar ben ik nog niet zo zeker van. Als een klein kernbommetje is op een basis, misschien dat ze ermee wegkomen? Het zijn niet allemaal van het kaliber hele stad in 1 keer wegvagen.
Ik begrijp dit soort argumenten niet goed. dus als ze er mee wegkomen, waarom dan dit niet eerder doen? Waarom wachten tot je verlies lijdt?

quote:
Dan is het niet meer schandalig dan "normaal". Ze gooien ook met clusterbommen/fosfor, dat mag ook niet, maar is geen rode lijn voor de VS.
Het klinkt heel erg als de slechterik van een kinder film. eerst stuur ik mijn minste mensen op pad, daarna stuur ik een echte sterke slechterik en uit eindelijk mijn doomsday robot, die niemand kan verslaan.

Waarom niet beginnen met die doomsday robot of met de echte sterke slechterik?
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:05:47 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205909508
Is deze al gepost? :D

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205909512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik begrijp dit soort argumenten niet goed. dus als ze er mee wegkomen, waarom dan dit niet eerder doen? Waarom wachten tot je verlies lijdt?
[..]
Het klinkt heel erg als de slechterik van een kinder film. eerst stuur ik mijn minste mensen op pad, daarna stuur ik een echte sterke slechterik en uit eindelijk mijn doomsday robot, die niemand kan verslaan.

Russische Eindbaas!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:06:24 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:06:28 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205909528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:55 schreef ETA het volgende:

[..]

Deze wapens zijn een diepdonkerrode lijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:10:22 #13
104963 ETA
European Travel Author
pi_205909589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
[..]

Voor Putin is het balanceren, zo hard mogelijk toeslaan, maar niet zo hard dat de VS en NAVO het niet meer kunnen negeren en actief gaan meevechten.

Een kernbom gooien op Oekrane is een grote gok, het kan zijn dat een kleintje genoeg is voor NAVO of Biden om actief te gaan meevechten, maar misschien ook niet. Ik wilde het alleen nuanceren, dat een kernbom niet per definitie zorgt voor actieve deelname van VS/NAVO.

Ik neem aan dat VS/NAVO hier al goed over hebben nagedacht, maar dit uiterst geheim willen houden (nu hopen dat dit niet in een van de lege top secret dossier folders zat in Mar-a-lago), dus voor ons blijft het speculeren.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:12:18 #14
104963 ETA
European Travel Author
pi_205909611
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
Deze wapens zijn een diepdonkerrode lijn.
Is daar een expliciete statement van van de VS of NAVO?
Mijn reisfotos!
pi_205909614
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:12:29 #16
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205909615
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:10 schreef ETA het volgende:

[..]
Voor Putin is het balanceren, zo hard mogelijk toeslaan, maar niet zo hard dat de VS en NAVO het niet meer kunnen negeren en actief gaan meevechten.

Een kernbom gooien op Oekrane is een grote gok, het kan zijn dat een kleintje genoeg is voor NAVO of Biden om actief te gaan meevechten, maar misschien ook niet. Ik wilde het alleen nuanceren, dat een kernbom niet per definitie zorgt voor actieve deelname van VS/NAVO.

Ik neem aan dat VS/NAVO hier al goed over hebben nagedacht, maar dit uiterst geheim willen houden (nu hopen dat dit niet in een van de lege top secret dossier folders zat in Mar-a-lago), dus voor ons blijft het speculeren.
En als ze in Rusland denken dat Amerika in het geheim kleine kernwapens in UKR hebben gestationeerd juist voor dit scenario?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205909634
twitter
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:21:14 #18
6484 ExTec
pi_205909725
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:12 schreef ETA het volgende:

[..]
Is daar een expliciete statement van van de VS of NAVO?
https://www.google.com/search?q=what+is+nuclear+taboo

Maar je bent niet de eerste figuur hier, die voor het gemak maar doet alsof een atoombom "zomaar" een wapen is, wat ook "zomaar" ingezet kan worden.
pi_205909761
Hahahaha

twitter

twitter
pi_205909783
Putin heb een GROOT probleem.
pi_205909804
twitter
pi_205909809
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:26 schreef Gehrman het volgende:
Yep.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:32:09 #23
104963 ETA
European Travel Author
pi_205909852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
https://www.google.com/search?q=what+is+nuclear+taboo

Maar je bent niet de eerste figuur hier, die voor het gemak maar doet alsof een atoombom "zomaar" een wapen is, wat ook "zomaar" ingezet kan worden.
quote:
Abstention from the use of any NW [nuclear weapons] is universally recognized as a political and psychological threshold, however rational
or irrational the distinction between ‘nuclear’ and ‘nonnuclear’ may be.
Dit komt vanuit Vietnam tijdperk (1e hit van je google search). Misschien dat het niet meer zo sterk is en het "irrational" minder meespeelt?

Verder zijn nucleaire wapens deels genormaliseerd in de VS door de uitspraken van Trump. (2e link van je google search) Dus het argument dat het wel een rode lijn moet zijn vanwege druk van je eigen bevolking, daar is ook wat veranderd.

5e link:"Unfortunately, in recent years the trend seems to be toward weakening, rather than strengthening, the nuclear taboo."

Dus er zit veel meer nuance in volgens jouw google search.
Mijn reisfotos!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:32:45 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205909861
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:26 schreef Gehrman het volgende:
Tanks voor het Kremlin in 3,2,1 :D
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:33:28 #25
104963 ETA
European Travel Author
pi_205909872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:24 schreef polderturk het volgende:
Hahahaha

[ twitter ]

[ twitter ]
:D Geniale timing

edit: wacht, hij spreekt eerst over een brug over de Oskil river bij Horokhovatka veel zuidelijker. Dit is een andere brug, in Kupyansk zelf. Maar nog steeds goed, ik neem aan dat de andere bruggen nog aan de beurt komen.
Mijn reisfotos!
pi_205909933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:10 schreef ETA het volgende:

[..]

De wind staat altijd verkeerd ook voor een kleintje, het is geen eiland h
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:49:32 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205910046
quote:
Hallo corona-trol, welkom in dit topic.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205910076
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:38 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
De wind staat altijd verkeerd ook voor een kleintje, het is geen eiland h
De angst voor de bom.
Vakman pur sang
pi_205910083
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:49 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Hallo corona-trol, welkom in dit topic.
Oekrane belangrijker dan energierekening?
Plaats hier uw advertentie
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 18:55:18 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205910137
quote:
Gelijk heeft ze. Anders gaat Poetin de volgende keer dat hij zijn zin niet krijgt de gaskraan weer dichtdraaien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205910139
quote:
Als je echt denkt dat je de energiecrisis kunt oplossen door Oekrane voor de leeuwen te gooien (en dan te hopen dat Poetin de gaskraan weer volop open zet) ben je zo naef dat je eigenlijk niet meer zonder begeleiding buiten zou mogen komen. Niet als straf maar om je tegen jezelf te beschermen.
pi_205910162
Vraag: hoe gaat Oekraine op dit tempo doorstomen als zij ook niet meer over de rivieren komen?
pi_205910191
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je echt denkt dat je de energiecrisis kunt oplossen door Oekrane voor de leeuwen te gooien (en dan te hopen dat Poetin de gaskraan weer volop open zet) ben je zo naef dat je eigenlijk niet meer zonder begeleiding buiten zou mogen komen. Niet als straf maar om je tegen jezelf te beschermen.
Je moet als bestuurder het beste voor je land en welzijn voor je burgers over hebben.
Duitsland en Frankrijk hebben dit begrepen.

Het is niet zo dat als we de gasprijs wat drukken dat daardoor direct 100miljoen Oekraners sterven. Hoe durft dat mens die vergelijking eigenlijk te trekken.
NL moet handiger gaan zakendoen.
Vakman pur sang
pi_205910193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:56 schreef Kidjuh het volgende:
Vraag: hoe gaat Oekraine op dit tempo doorstomen als zij ook niet meer over de rivieren komen?
Dat ligt er aan op welke brug/rivier je doelt.

Die pas is opgeblazen (door russen of oekraine) is in Kupyansk en dat is slechts een omweg van 20km dus dat is geen enorm probleem.
pi_205910230
quote:
Oekrane komt wel over de rivieren. Ze gaan eerst alles over de rivier plat HIMARSen, HARMsen en DRONEn. Daarna steken ze de rivieren over.
pi_205910253
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval niet het meest corrupte leger. Die Russische commandanten verkochten alles wat los en vast zat. De gevolgen zien we dagelijks.
Bron?
Vakman pur sang
pi_205910261
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet als bestuurder het beste voor je land en welzijn voor je burgers over hebben.
Duitsland en Frankrijk hebben dit begrepen.

Het is niet zo dat als we de gasprijs wat drukken dat daardoor direct 100miljoen Oekraners sterven. Hoe durft dat mens die vergelijking eigenlijk te trekken.
NL moet handiger gaan zakendoen.
dat doet onze regering ook goed. Er zijn voldoende maatregelen fetroffen, en ruslands effect op onze economie is minimaal, gas prijzen stegen al voor de oorlog, rusland kneep de toestroom al. Dus we doen nu het beste voor ons land, en de problemen die er zijn kun je oplossen als land. Vrijheid, democratie dat zijn onze waarden waar we voor strijden.

Je doet je best, maar rusland is gewoon niet relevanter als een regionale grootmacht, die implodeert.
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 19:03:43 #39
3928 Ulx
pi_205910271
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bron?
Het pak slaag dat de Russen krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205910286
twitter
pi_205910364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Lastig he feiten. rusland is corrupter. En de top punt van corruptie was tijdens de pro poetin periode, je weet wel die dierentuiin in zijn achtertuin president.
Dat zal best maar Oekrane is ook super corrupt.

Corruption is widespread in Ukrainian society.[1][2] In 2012 Ernst & Young put Ukraine among the three most-corrupt nations from 43 surveyed—alongside Colombia and Brazil.[3][4] In 2015 The Guardian called Ukraine "the most corrupt nation in Europe".[5] According to a poll conducted by Ernst & Young in 2017, experts considered Ukraine to be the ninth-most corrupt nation from 53 surveyed.

https://en.wikipedia.org/(...)%20Ukrainian%20media.
pi_205910372
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]

Corruption is widespread in Ukrainian society.[1][2] In 2012 Ernst & Young put Ukraine among the three most-corrupt nations from 43 surveyed—alongside Colombia and Brazil.[3][4] In 2015 The Guardian called Ukraine "the most corrupt nation in Europe".[5] According to a poll conducted by Ernst & Young in 2017, experts considered Ukraine to be the ninth-most corrupt nation from 53 surveyed.

Ja, Oekrane is takkecorrupt? Nou en? Betekent dat dat we ze niet meer zouden moeten helpen als ze het slachtoffer van Russische agressie worden?
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:13:13 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205910388
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja, Oekrane is takkecorrupt? Nou en? Betekent dat dat we ze niet meer zouden moeten helpen als ze het slachtoffer van Russische agressie worden?
Laat die Sovjets lekker, wij hebben daar niks mee te maken.
pi_205910389
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is geen noemenswaardig energieprobleem. NL heeft voldoende maatregelen in koopkracht genomen. De Russen hebben er niks mee van doen.
Check!
Maar even los van de of de al genomen maatregelen voldoende zijn kunnen we er op zijn minst toch over eens worden dat de Russen geen deel van de oplossing vormen?
pi_205910417
quote:
Oekraine heeft controle of veruit de meeste bruggen over de Dnjepr. Alleen de bruggen in het Kherson oblast zijn in handen van de Russen. Die zijn in de afgelopen maand alleen zwaar gebombardeerd. Oekraine heeft echter die specifieke bruggen niet nodig om de Dnjepr over te komen.
pi_205910468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar even los van de of de al genomen maatregelen voldoende zijn kunnen we er op zijn minst toch over eens worden dat de Russen geen deel van de oplossing vormen?
Nee die zijn het probleem, hoezo zou het de oplossing zijn :?
Vakman pur sang
pi_205910484
quote:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom corruptie relevant is in de discussie, of waarom je het relevant probeert te maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 19:20:26 #49
3928 Ulx
pi_205910502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom corruptie relevant is in de discussie, of waarom je het relevant probeert te maken.
En het probeert te bewijzen met cijfers van tien jaar terug.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:21:32 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205910519
quote:

[..]
Moscow talking points 1.0 |:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205910522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Denk je dat Nederland er niks mee te maken heeft, of is dat je mening?
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:21:43 #52
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205910523
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Rusland is juist het onderdeel van de oplossing. Aan tafel met Rusland dus. Amerika buiten de deur houden.

Verder zo snel mogelijk Zelensky afzetten want die wilt geen oplossing alleen maar geld voor z’n nieuwe villa.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:22:26 #53
104963 ETA
European Travel Author
pi_205910529
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat ligt er aan op welke brug/rivier je doelt.

Die pas is opgeblazen (door russen of oekraine) is in Kupyansk en dat is slechts een omweg van 20km dus dat is geen enorm probleem.
elke extra km telt. Als je hierdoor 20% meer tijd kwijt met een vrachtje naar het front rijden, betekend grofgezegd 20% minder voorraden naar het front. Dat scheelt aanzienlijk.
Mijn reisfotos!
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:22:48 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_205910534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:21 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, hebben onze ruslandvriendjes nog iets te zeggen over het pak rammel dat Poetin's jochies van de verwesterde wokestrijders van Zelensky hebben gehad?
Die wachten momenteel nog op instructies vanuit Moskou
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205910537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:21 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Rusland is juist het onderdeel van de oplossing. Aan tafel met Rusland dus. Amerika buiten de deur houden.

Verder zo snel mogelijk Zelensky afzetten want die wilt geen oplossing alleen maar geld voor z’n nieuwe villa.
Maar hoe is Rusland dan deel van de oplossing? Geloof je oprecht dat ze de gaskraan weer open zullen zetten als we Zelensky's hoofd op een gouden plaat in Moskou afleveren?
pi_205910540
quote:

[..]
Het was een reactie op mijn gequote bericht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 19:23:29 #57
3928 Ulx
pi_205910541
quote:

[..]

Het kan ook anders: Oekraine trapt Rusland de grens over, daarna uit de Krim, vervolgens bestormen boze Russen het Kremlin en hangen Poetin en zijn kliek op. Of ze vallen per ongeluk uit het raam.

Gaan we daarna met de nieuwe machthebbers praten.
pi_205910549
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee die zijn het probleem, hoezo zou het de oplossing zijn :?
In het probleem schuilt vaak ook de oplossing :) als de Russen bij zinnen komen en binnen hun eigen landsgrenzen zich terug trekken is het probleem minder groot. Wel is er dan een schade waar ze m.I. krom voor mogen liggen de komende generaties.
pi_205910554
quote:

[..]

Bron?
pi_205910557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ja dat snap ik, maar heb je een link, ben benieuwd naar wat achter grond en stem gedrag van de leden.
Sorry ik had je post niet gezien. Ik zag het op twitter voorbij komen maar na wat googlen bleek dat ze er een agendapunt van wouden maken. Het is ook alleen de Russische media die er over schrijft dus zal we niet veel geworden zijn.
https://tass.com/politics/1504587
pi_205910568
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:24 schreef Usert het volgende:

[..]
Bron?
Zijn grote duim.
pi_205910570
quote:
Daarom mag ik Macron ook wel en heb ik een hekel aan die Poolse, Baltische staten attitude.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:25:19 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:27:08 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_205910587
Deze kan in de OP
twitter

Edit: damn geninjad door slashdotter3

[ Bericht 49% gewijzigd door speknek op 09-09-2022 19:36:06 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205910592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het kan ook anders: Oekraine trapt Rusland de grens over, daarna uit de Krim, vervolgens bestormen boze Russen het Kremlin en hangen Poetin en zijn kliek op. Of ze vallen per ongeluk uit het raam.

Gaan we daarna met de nieuwe machthebbers praten.
Dit scenario is net zo onwaarschijnlijk als dat Rusland heel Oekrane zou kunnen veroveren met 200k man. Rusland is het grootste land ter wereld, dat blijft echt wel bestaan de komende decennia. Het is een regionaal conflict, niet iets zo groot als de Eerste Wereldoorlog.
pi_205910599
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568289417374089216

Volgens Russische telegramberichten is Lyman onder aanval

Dat ligt heel grofweg tussen Izyum en sieverodonietsk
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:30:49 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205910624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit scenario is net zo onwaarschijnlijk als dat Rusland heel Oekrane zou kunnen veroveren met 200k man. Rusland is het grootste land ter wereld, dat blijft echt wel bestaan de komende decennia. Het is een regionaal conflict, niet iets zo groot als de Eerste Wereldoorlog.
Niets onwaarschijnlijks aan. De Russen worden nogal verbijsterend in de pan gehakt momenteel. Geen beter moment voor een nieuwe revolutie of staatsgreep dan een verloren oorlog.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:31:35 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205910632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af. Ik zie nog wel dat het uiteen valt en de staatjes onafhankelijk wordrn
pi_205910649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:30 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Niets onwaarschijnlijks aan. De Russen worden nogal verbijsterend in de pan gehakt momenteel. Geen beter moment voor een nieuwe revolutie of staatsgreep dan een verloren oorlog.
Jawel... Laat maar.
pi_205910682
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Oh, dus wij hebben er niks mee te maken. Laat ze lekker een aanvalsoorlog voeren, vrouwen en kinderen verkrachten, pow's castreren, burgers platgooien, kerncentrales in gevaar brengen. Onze medemensen vermoorden voor een imperialistisch waanidee.
Daar hebben wij niks mee te maken?

Weet je wie er corrupt is? Jij. Jij bent moreel volledig failliet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:37:19 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205910730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:33 schreef Amandaaa het volgende:
De kans op een nuclieare aanval door Putin wordt steeds groter. Hoe meer de Russen zullen verliezen hoe groter de kans op een kernbom aanval.
Hoi, welkom op fok.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:39:33 #72
38496 Perrin
pi_205910770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:38 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Putin kan dat zomaar doen. Voor hem maakt het niets uit dat er bloed vloeit.
Zeker. Wat ga jij doen als dat gebeurt?
pi_205910776
quote:

[..]
Wow wat een originele bijdrage. Is echt nog nooit gezegd hier. Wat een verhelderende standpunten.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:40:18 #74
38496 Perrin
pi_205910780
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:28 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568289417374089216

Volgens Russische telegramberichten is Lyman onder aanval

Dat ligt heel grofweg tussen Izyum en sieverodonietsk
Yikes, valt Oekraine over de hele linie aan?! Hiermee wordt ook de achterdeur voor Izyum op slot gegooid.
pi_205910794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoi, welkom op fok.
Haha, :D
pi_205910822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:41 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Ukraine's top general warns of Russian nuclear strike risk

[ afbeelding ]

https://www.reuters.com/w(...)uled-out-2022-09-07/
Joh

Heb je al een schuilkelder?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2022 19:42:39 ]
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:42:43 #77
6484 ExTec
pi_205910828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:32 schreef ETA het volgende:

[..]
[..]
Dit komt vanuit Vietnam tijdperk (1e hit van je google search). Misschien dat het niet meer zo sterk is en het "irrational" minder meespeelt?

Verder zijn nucleaire wapens deels genormaliseerd in de VS door de uitspraken van Trump. (2e link van je google search) Dus het argument dat het wel een rode lijn moet zijn vanwege druk van je eigen bevolking, daar is ook wat veranderd.

5e link:"Unfortunately, in recent years the trend seems to be toward weakening, rather than strengthening, the nuclear taboo."

Dus er zit veel meer nuance in volgens jouw google search.
Eh, nee, maar ik had ook eigenlijk niet de illusie dat je het zou begrijpen nav 1 google search.

Simpele feit dat je blijkbaar denkt: "ow, die paar headlines die ik nu opschep, dat is wel zat zo", ipv: "ik mis een boel", is daar ook wel het bewijs van.

Maar samenvattend is het in deze discussie vervelend, dat er keer op keer mensen de discussie indonderen die weer met nucleaire angstporno gaan strooien, ipv zich eens te verdiepen in waarom die dingen in de praktijk nooit gebruikt worden, daar een hele goede reden voor is, en effectief iedereen er belang bij heeft dat zo te houden.

Maar je moet wat te lullen hebben :z
pi_205910832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yikes, valt Oekraine over de hele linie aan?!
Lijkt iig alsof ze hier een nieuwe pocket openen, wellicht intel gekregen dat versterkingen uit deze regio kwamen en kans zagen om hier aan te vallen?

Als ze daar kunnen doorbreken, maar natuurlijk wel een grote als, hier waren voorheen wel veel 'beter bewapende' Russische troepen aanwezig, zit echt een enorm deel van het russische leger bij izyum volledig opgesloten.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:42:55 #79
38496 Perrin
pi_205910835
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Maar wat vind jij daarvan?
pi_205910837
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af. Ik zie nog wel dat het uiteen valt en de staatjes onafhankelijk wordrn
De plotselinge ineenstorting van de Sovjet Unie zag ook niemand aankomen, dus het kan zomaar gebeuren.
Genoeg regio's die zich los kunnen maken:

pi_205910844
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Vreemd dat die met een Oekraense vlag op zijn mouw rondloopt.
Laat maar, verkeerd gelezen.
pi_205910853
twitter
pi_205910874
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Joh

Heb je al een schuilkelder?
Je wuift het wel heel leuk weg zo, maar het is toch iets wat je voor mogelijk moet houden en waar je op in moet spelen mocht het gebeuren. Daar is niets angst aan. Jij bent zeker ook zo'n iemand die in het begin van de coronacrisis zei van "ach joh is toch maar een griepje"? Want je gedraagt je hetzelfde.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:45:22 #84
6484 ExTec
pi_205910885
quote:

Verder zo snel mogelijk Zelensky afzetten
Volgens mij doen je paymasters in het kremlin hun uiterste best, maar ze zijn te incompetent.
pi_205910902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:44 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Dat Oekraine voor de leeuwen is gegooid.
Lol, je vind waarschijnlijk niet dat ze door Rusland de arena zijn ingeduwd
pi_205910911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je wuift het wel heel leuk weg zo, maar het is toch iets wat je voor mogelijk moet houden en waar je op in moet spelen mocht het gebeuren. Daar is niets angst aan. Jij bent zeker ook zo'n iemand die in het begin van de coronacrisis zei van "ach joh is toch maar een griepje"? Want je gedraagt je hetzelfde.
Nee ik was in het begin juist heel bang voor Corona.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:47:11 #87
403588 mcmlxiv
pi_205910913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je bent echt in het wilde weg te lullen man.
Misschien moet je eens een boek lezen? WW1, Afghanistan, Moskou 1993? Russische omwentelingen na verloren oorlogen of periodes van onrust?
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:48:34 #88
38496 Perrin
pi_205910928
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:27 schreef speknek het volgende:
Deze kan in de OP
[ twitter ]
Edit: damn geninjad door slashdotter3
Die omcirkelde SSO soldaat mikt ook in alle rust op de Russische soldaten op de doorbijrazende tank.
pi_205910933
Is het FvD computeruurtje begonnen ofzo?
pi_205910939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee ik was in het begin juist heel bang voor Corona.
Waarom ben je nu dan zo tegenstrijdig?
pi_205910951
Oude video*
pi_205910971
Oude video
pi_205910976
De alcohol vloeit rijkelijk...
pi_205911023
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:55:09 #96
38496 Perrin
pi_205911044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:52 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Zijn land is vernietigd. Totale schade 1 maand terug zou rond de 750 miljard euro zijn. 10 miljoen vluchtelingen en nog veel meer ernstige problemen. Met Rusland moet je niet teveel auwehoeren. Vooral als buurland kun je dat beter niet doen.

Wereld kijkt toe terwijl de Russen geheel Oekrane vernietigen.
Dat is in een paar jaar weer opgebouwd. Velen zullen hen dankbaar zijn de mottige Russische beer terug in zijn hok te hebben gejaagd.
pi_205911055
Pro-Rusland account

twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:55:58 #98
38496 Perrin
pi_205911058
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:54 schreef Amandaaa het volgende:
Amerika komt niet langs om de Oekrainirs te redden. EU komt ook niet langs. Ze zijn overgelaten aan hun lot. Als buurland van Rusland kon je beter meer rustiger aan omgaan en Putin niet te boos maken.
Ze redden zichzelf prima, met wat wapens en munitie.
pi_205911061
https://twitter.com/200_z(...)TWh-_DYJpuV9MeQ&s=19

Pro russisch acc meldt offensief op lyman ook.

https://twitter.com/200_z(...)bQoCKw2biVvYzIA&s=19

Hij heeft niet veel hoop meer
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:56:59 #100
38496 Perrin
pi_205911075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:56 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/200_z(...)TWh-_DYJpuV9MeQ&s=19

Pro russisch acc meldt offensief op lyman ook.

https://twitter.com/200_z(...)bQoCKw2biVvYzIA&s=19

Hij heeft niet veel hoop meer
Bizar. Wat er nu nog in Izyum zit aan Russische troepen is dan echt hopeloos verloren.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:57:11 #101
6484 ExTec
pi_205911077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom mag ik Macron ook wel en heb ik een hekel aan die Poolse, Baltische staten attitude.
Goh, nadeel van feitenvrij lullen is dat je... niet alle feiten kent. Anders ook wel genoemd: uit je nek lullen.

Hier documentaire, deze week ge-released, waar je kan zien dat Macron in opdracht van Zelensky de discussie aanging met putin.

twitter
pi_205911092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:52 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Zijn land is vernietigd. Totale schade 1 maand terug zou rond de 750 miljard euro zijn. 10 miljoen vluchtelingen en nog veel meer ernstige problemen. Met Rusland moet je niet teveel auwehoeren. Vooral als buurland kun je dat beter niet doen.

Wereld kijkt toe terwijl de Russen geheel Oekrane vernietigen.
Eerder omgekeerd. En ouwehoeren spel je anders, een ou net als in oud ( al spellen trollerige Tjer-aanhangers die door de uil van Minerva zijn gebeten misschien aud).
Op dit moment proberen de Russen hun vege lijf te redden door zich over te geven of te vluchten. En Rusland zal straks gedwongen worden tot herstelbetalingen.
pi_205911157
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:59 schreef speknek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Correctie, Zelensky is een pianospeler.
pi_205911182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:54 schreef Amandaaa het volgende:
Amerika komt niet langs om de Oekrainirs te redden. EU komt ook niet langs. Ze zijn overgelaten aan hun lot. Als buurland van Rusland kon je beter meer rustiger aan omgaan en Putin niet te boos maken.
Aircohandels, je 20 vorige kloontjes zijn verwijderd en al je posts en topics van vandaag zijn gewist.
Denk je nooit eens "ik begrijp de hint?"
pi_205911220
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:55 schreef polderturk het volgende:
Pro-Rusland account

[ twitter ]
Hij is een Servische dude begrijp ik. En Serven zijn om wat voor reden dan ook pro Rusland.

Wel geinig om de reacties op deze tweet te lezen.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:05:31 #106
38496 Perrin
pi_205911225
Geruchten dat Izyum al is gevallen (?!).

Kupiyansk onder vuur:

twitter
pi_205911258
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:05 schreef Perrin het volgende:
Geruchten dat Izyum al is gevallen (?!).

Kupiyansk onder vuur:

[ twitter ]
Heeft het over "entered kupyansk" Das toch ff anders dan gevallen

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205911277
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:07 schreef OllieA het volgende:

[..]

Overigens trap je mensen niet p, maar tgen hun schenen.
Tenzij ze al op de grond liggen, natuurlijk.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:09:22 #109
403588 mcmlxiv
pi_205911292
H kijk bladzijde 2! Oekrane moet normaal doen! Joepie ik mag mijn favoriete vergelijking weer uit de kast halen.

De buurman heeft je vrouw verkracht, je zoon vermoord en je huis ingepikt. Nou dan moet je dus normaal doen en je dochter als schadevergoeding aanbieden en zelf stil in het donker in het schuurtje achter in de tuin gaan zitten.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:09:34 #110
38496 Perrin
pi_205911294
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
Heeft het over "entered kupyansk" Das toch ff anders dan gevallen

[ twitter ]
Ik las het elders, maar lijkt me idd sterk. Ik verwacht daar wel wat tegenstand. Toch?
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:10:10 #111
6484 ExTec
pi_205911303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is toch juist wat ik bedoel idioot. _O-

Goh wat is het lastig begrijpend lezen.
Dus je mag Macron, omdat die in opdracht van Zelensky de discussie aanging, en je vind de baltische staten maar niks, omdat hun niet gevraagd is de discussie aan te gaan? :')
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 20:10:57 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205911313
nou weet je, jullie reageren er graag op

ga je gangetje maar, ik ga wat eten, we zien wel of er een slotje op gaat zo :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205911316
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hey Tobias19XX, ben je weer terug?

Maar we misten je echt niet hoor ;)
Nee, het is aircohandels.

Wel mooi om te zien dat Oekrane nu echt voortgang boekt.
Een paar weken terug werd er nog wat lacherig gedaan over het "offensief" maar zoiets heeft tijd nodig.
Zoals gezegd: het bombarderen de toevoer van wapens heeft niet direct effect, pas als de voorraden opraken en de aanvoer stokt dan wordt het penibel.
Dan kan je een kleiner leger hebben; je moet je resources ook slim inzetten.
pi_205911322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik las het elders, maar lijkt me idd sterk. Ik verwacht daar wel wat tegenstand. Toch?
Aan de andere kant lijkt ergens aankomen de laatste tijd gelijk te staan aan ingenomen 😜
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:11:54 #115
6484 ExTec
pi_205911338
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:08 schreef Amandaaa het volgende:
Vergeet niet dat Amerika de architect is van de oorlog tussen Rusland en Oekrane. Enige doel van de Amerikanen was het triggeren van een oorlog tussen Oekraine en Rusland.
Bron? :)

quote:
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp
Volgens mij klets je uit je nek ;)
pi_205911362
Niet mijn forum om te modereren of iets, maar met het huidige offensief zijn er toch veel interessante zaken te bespreken dan onzin over kernwapens of dat zelensky wel of geen goeie vent is.
pi_205911387
Hoever denken jullie dat Ukraine voor de winter gaat komen?
pi_205911395
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bizar. Wat er nu nog in Izyum zit aan Russische troepen is dan echt hopeloos verloren.
Ben ook benieuwd als ze hier oprukken, we weten de logistieke problemen die ze hebben. Troepen die onderweg zijn naar Izyum/Kupiansk, dan een probleem weer 100km zuidoost ineens.

Ben benieuwd hoeveel van dat soort columns in een hinderlaag gaan lopen en hoeveel posities gewoon onbemand zijn straks ineens.
pi_205911408
quote:

[..]
Vergeet niet dat Amerika de architect is van de oorlog tussen Rusland en Oekrane. Enige doel van de Amerikanen was het triggeren van een oorlog tussen Oekraine en Rusland. Amerikanen hoopten ook dat de EU dom genoeg zou zijn om mee te doen met sancties tegen Rusland. Dat bleek maar weer en nu zitten wij met de gebakken peren met een energie crisis die grote schade aanricht binnen Europa.
Kolder.
En wat die energie-crisis betreft: we hadden al jaren geleden door die zure appel heen moeten bijten, dat er nu pas tochtige kantoorpanden gesoleerd en van dubbel glas worden voorzien is godgeklaagd. Qua isolatie en duurzame energie-opwekking maakt west-Europa nu een sprong naar voren. A blessing in disguise.
pi_205911415
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus je mag Macron, omdat die in opdracht van Zelensky de discussie aanging, en je vind de baltische staten maar niks, omdat hun niet gevraagd is de discussie aan te gaan? :')
Ik mag Macron omdat ie ondanks alles de dialoog aan gaat, want uiteindelijk moet er een vredesakkoord komen tussen de twee vechtende partijen. De Baltische staten of Polen willen dat niet eens en dat vind ik onhandig of dom. Zo krijg je alleen nog maar meer vernietiging.

Niet omdat het in opdracht van Zelensky was of dat zij niets gevraagd is.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:17:24 #121
38496 Perrin
pi_205911437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:14 schreef Usert het volgende:
Hopelijk zijn beide fronten succesvol. Dus provincies Kherson en Kharkiv bevrijd.
pi_205911438
Maar waar zijn al die Russische troepen nu? Als daar zo weinig zijn dan moeten ze ergens anders zitten.
pi_205911439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik mag Macron omdat ie ondanks alles de dialoog aan gaat, want uiteindelijk moet er een vredesakkoord komen tussen de twee vechtende partijen. De Baltische staten of Polen willen dat niet eens en dat vind ik onhandig of dom. Zo krijg je alleen nog maar meer vernietiging.

Het is alleen aan Oekrane en Rusland om tot en akkoord te komen.

Het logische akkoord voor Oekrane is dat Rusland zich terugtrekt tot waar ze in 2013 ook waren.
pi_205911446
quote:
In dit gebied kunnen ze wel ver komen, omdat hier vooral troepen van LNR, LDR aanwezig zijn. Die zijn niet gemotiveerd en niet goed bewapend of getrained.

Bij kherson, mariupol en verder in het oosten bij sieverodonetsk zitten wel meer spetsnaz en wagner troepen die niet zo snel omver zullen worden gelopen en grotere steden die wel beschikken over enige organisatie en werkende lange afstandswapens.

Ligt ook enorm aan het terrein, terrein waar nu wordt aangevallen is heel geschikt voor een offensief, bij kherson bijvoorbeeld is het een enorme openvlakte en dus heel moeilijk voor oekraine om op te rukken.
pi_205911462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:17 schreef Eppie_NL het volgende:
Maar waar zijn al die Russische troepen nu? Als daar zo weinig zijn dan moeten ze ergens anders zitten.
Grotendeels gesneuveld :)
pi_205911465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is alleen aan Oekrane en Rusland om tot en akkoord te komen.
Maar een mediator is wel handig, zo was de VS dat bij de Dayton akkoorden bijvoorbeeld.
pi_205911466
quote:
Verplaatsen of terugtrekken, zonder ammunitie en voeding kan je niet blijven waar je bent.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:19:22 #128
38496 Perrin
pi_205911469
quote:
Voor een deel al eerder verplaatst naar andere fronten, voor een deel gevlucht, voor een deel verslagen/gevangen genomen.
pi_205911482
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:21:43 #130
403588 mcmlxiv
pi_205911496
quote:

[..]

Waar moeten Polen en de Baltische Staten precies over onderhandelen?

En gewoon een gedachte hoor, maar zou heel misschien het verleden van Sovjet/Russische overheersing, Sovjet/Russische misdaden, Sovjet/Russische smeerlapperij een rol kunnen spelen bij de achterdocht die dergelijke landen voelen ten opzichte van Rusland? Gewoon een gedachte hoor, verder niets. Maar he, ik heb dan ook wel eens een boek gelezen. Katyn, Koude oorlog, Warschaupact, machtig interessant man.
pi_205911501
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:22:06 #132
6484 ExTec
pi_205911503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:13 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Coup 2014 = amerika. Sindsdien heeft de regering in Oekrane een grote mond tegen Putin. Als buurman een grote mond tegen Poetin , dan ben je of dom , of dom. Er is geen andere optie.
Geen bron dus.

Duidelijk :)
pi_205911511
Die Russen mogen wel opschieten met het organiseren van die "referenda" anders hebben ze niet eens meer genoeg tijd om de stemmen te tellen manipuleren.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:22:56 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205911516
quote:
Dat ligt er helemaal aan of de Russen nog tegenstand kunnen bieden. Het begint nu op een ineenstortend kaartenhuis te lijken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205911521
twitter
pi_205911527
quote:
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1568158988025356288

Kort draadje hierover:

Samenvattend: 'Elite' troepen zijn verplaatst naar kherson. Deze zijn of niet vervangen of vervangne door lokale milities van de LNR/LDR.

(1 van de redenen uiteraard, Rusland heeft sowieso te weinig manschappen en is zoals al gezegd er ook veel verloren)
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:24:40 #137
6484 ExTec
pi_205911538
quote:
Ik mag Macron omdat ie ondanks alles de dialoog aan gaat,
Dat werd hem gevraagd, door Zelensky.

Kun je zien, in dat stukje van die docu. :)
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:25:52 #138
38496 Perrin
pi_205911551
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1568158988025356288

Kort draadje hierover:

Samenvattend: 'Elite' troepen zijn verplaatst naar kherson. Deze zijn of niet vervangen of vervangne door lokale milities van de LNR/LDR.

(1 van de redenen uiteraard, Rusland heeft sowieso te weinig manschappen en is zoals al gezegd er ook veel verloren)
Of Rosgvardia, een soort ME.
pi_205911554
quote:
Het lijkt wel of de Russen volkomen ingestort zijn. Wat is dit joh? :D
zie email 27 oktober
pi_205911585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of Rosgvardia, een soort ME.
Nou ME, garderegiment. Primair bedoeld als interne ordetroepen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:29:19 #141
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205911602
quote:

[..]
Doe eens normaal joh
pi_205911619
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die Russen mogen wel opschieten met het organiseren van die "referenda" anders hebben ze niet eens meer genoeg tijd om de stemmen te tellen manipuleren.
Wie weet kunnen de Oekraners de Russen helpen door zelf een referenda te houden.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:32:01 #143
38496 Perrin
pi_205911636
Bijna niet bij te houden wat er allemaal gebeurt..
twitter

twitter
pi_205911642
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het lijkt wel of de Russen volkomen ingestort zijn. Wat is dit joh? :D
Lijkt me uiteindelijk in het bredere plaatje toch ook de gevolgen van Rusland die zogenaamd een speciale operatie voert, maar in de praktijk oorlog voert met veel te weinig manschappen tegen onderhand een Navo bewapend leger over een front van duizenden kilometers en de weinige troepen die ze hebben nog geen verlof hebben kunnen hebben en gedemotiveerd raken. Het lijkt er op alsof het nu inderdaad begint in te storten. Maargoed neemt niet weg dat Rusland helaas nog altijd wel een enorm arsenaal aan (conventionele) wapens heeft, het is nog maar een begin voor oekraine.
pi_205911653
twitter
pi_205911668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Had hem ook al gepost, blijkt een video uit mei te zijn (toen de stad door de russen werd ingenomen). Neemt niet weg dat er wel daadwerkelijk wordt gevochten atm.
pi_205911678
Six months into war, Russian goods still flowing to US
https://apnews.com/articl(...)be491f52ace380ce87fb

Gelukkig heeft de VS er geen last van.
pi_205911693
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Lijkt me uiteindelijk in het bredere plaatje toch ook de gevolgen van Rusland die zogenaamd een speciale operatie voert, maar in de praktijk oorlog voert met veel te weinig manschappen tegen onderhand een Navo bewapend leger over een front van duizenden kilometers en de weinige troepen die ze hebben nog geen verlof hebben kunnen hebben en gedemotiveerd raken. Het lijkt er op alsof het nu inderdaad begint in te storten. Maargoed neemt niet weg dat Rusland helaas nog altijd wel een enorm arsenaal aan (conventionele) wapens heeft, het is nog maar een begin voor oekraine.
Jup plus de armoede om met de Noord Koreanen te onderhandelen voor wapens, nee laat ik het zo uitdrukken, afhankelijk zijn van Noord Korea _O-
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205911724
Goddang, Oekrane is lekker bezig. :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2022 20:39:01 ]
pi_205911745
quote:

[..]
Jens Stoltenberg verklaart vandaag nog dat 80% van het Russische grondleger is ingezet in Oekrane. (Zie: https://twitter.com/IuliiaMendel/status/1568253752657813506 ) dus volgens mij ligt dat wat genuanceerder.
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:39:54 #151
6484 ExTec
pi_205911754
quote:
Maargoed neemt niet weg dat Rusland helaas nog altijd wel een enorm arsenaal aan (conventionele) wapens heeft,
Hebben ze dat?

Laatste transport over de krim (spoor) brug was aantal vrachtwagen, handjevol self propelled arty, wat BMPs (IFV's) en dat was het. Zelfs geen museum tanks.

Munitie kopen ze van N-Korea?

En iemand een geweer in handen duwen, kan zinvol zijn, maar de leercurve voor artillerie is al behoorlijk.
pi_205911765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jens Stoltenberg verklaart vandaag nog dat 80% van het Russische grondleger is ingezet in Oekrane. (Zie: https://twitter.com/IuliiaMendel/status/1568253752657813506 ) dus volgens mij ligt dat wat genuanceerder.
Wat ligt genuanceerder bedoel je?
pi_205911778
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat ligt genuanceerder bedoel je?
Dat Rusland te weighing troepen heeft door dat het een SMO is, ze hebben gewoon niet meer en dat maakt ook meteen dat hele arsenaal wat ze nog achter de hand zouden hebben twijfelachtig.
zie email 27 oktober
pi_205911781
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hebben ze dat?

Laatste transport over de krim (spoor) brug was aantal vrachtwagen, handjevol self propelled arty, wat BMPs (IFV's) en dat was het. Zelfs geen museum tanks.

Munitie kopen ze van N-Korea?

En iemand een geweer in handen duwen, kan zinvol zijn, maar de leercurve voor artillerie is al behoorlijk.
Die video heb ik niet gezien, of bedoel je die video van die zogenaamde versterkingen richting kupyansk?
pi_205911788
quote:

[..]

Rusland is geen onderdeel van de oplossing, Rusland is het probleem. Gelukkig hebben de Amerikanen dat verrekte goed begrepen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205911793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat Rusland te weighing troepen heeft door dat het een SMO is, ze hebben gewoon niet meer en dat maakt ook meteen dat hele arsenaal wat ze nog achter de hand zouden hebben twijfelachtig.
Oh nee maar dat zijn we het eens toch. Ze hebben gewoon niet meer troepen juist omdat het een SMO is. Als het een oorlog ws zouden ze kunnen mobiliseren.

Nu is het ook zo dat dat wss niet eens zou kunnen, maar een andere discussie.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:43:18 #157
6484 ExTec
pi_205911795
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:42 schreef skysherrif het volgende:
Die video heb ik niet gezien,
Sorry, waar refereer je specifiek aan? ;)
pi_205911801
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, waar refereer je specifiek aan? ;)
Ah over dat laatste transport waar je op doelde.
pi_205911810
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Oh nee maar dat zijn we het eens toch. Ze hebben gewoon niet meer troepen juist omdat het een SMO is. Als het een oorlog ws zouden ze kunnen mobiliseren.

Maar dat kan ook niet meer. Too little, too late…

Maar dan is dit toch niet pas het begin? Het begin van het eindspel ja.
zie email 27 oktober
pi_205911839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat kan ook niet meer. Too little, too late…

Maar dan is dit toch niet pas het begin? Het begin van het eindspel ja.
Begin van het eindspel inderdaad, maar het wordt toch een verhaal als ze grotere steden willen innemen die wel zijn verdedigd door wager/spetsnaz met s400 systemen etc. Hier hebben ze (gelukkig heel succesvol) gewoon de boel in moderne blitzkrieg overlopen.

(zeg ik verder als armchair analist ook maar he :P )
pi_205911861
twitter
pi_205911881
quote:

[..]

Waar kom jij nu weer vandaan? En waarom reageer je zo emotioneel?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205911895
quote:

Ligt tegen Dobrysheve aan op deze kaart, ten westen van Lyman
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:52:41 #164
38496 Perrin
pi_205911907
quote:
De bevrijding van Donetsk is nu ook al volop bezig.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:53:21 #165
403588 mcmlxiv
pi_205911919
quote:

[..]

Zodra de Russen T-62 tanks en granaten uit 1964 uit de magazijnen begon te trekken werd wel aardig duidelijk dat de voorraden werkende moderne wapens een stuk kleiner lijkt te zijn dan “de experts” ons wilden doen geloven.

Het is natuurlijk niet zo vreemd dat het voor een land met de economie van de grote van de benelux en de corruptie van pakweg Zimbabwe erg lastig is en veel en goede wapensystemen te maken en belangrijker nog te onderhouden. Oud roest, troep die met wat steekpenningen toch goedgekeurd is, voorraden die helemaal niet bestaan, het zou mij vooral verbazen wanneer het anders is.

Daarom is het gebruik van kernwapens voor Rusland waarschijnlijk zo ongeveer even gevaarlijk als voor de beoogde ontvanger. Dertig jaar verwaarlozing is geen sinecure voor elektronica of raketsystemen.
pi_205911930
quote:

[..]
Vergeet niet dat Amerika de architect is van de oorlog tussen Rusland en Oekrane. Enige doel van de Amerikanen was het triggeren van een oorlog tussen Oekraine en Rusland. Amerikanen hoopten ook dat de EU dom genoeg zou zijn om mee te doen met sancties tegen Rusland. Dat bleek maar weer en nu zitten wij met de gebakken peren met een energie crisis die grote schade aanricht binnen Europa.
Fvd webcare waarmee kan ik u helpen?
Volg aub het script en gebruik het woord nazi's.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205911950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:47 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien moet je eens een boek lezen? WW1, Afghanistan, Moskou 1993? Russische omwentelingen na verloren oorlogen of periodes van onrust?
Pro-Russische wappies vallen over het algemeen niet te betrappen op enige vorm van historische kennis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205911952
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Fvd webcare waarmee kan ik u helpen?
Volg aub het script en gebruik het woord nazi's.
Of de gasprijs.
pi_205911955
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering
pi_205911971
quote:
The fuck ik heb letterlijk deze tweet gedroomd een 6 maanden terug.
pi_205911975
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:55 schreef skysherrif het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering
Als dat een Rus is dan is dit zeker wel een van de betere filmpjes. Aardige klapper en het toch wel overleven, een soort van flinke corrigerende tik.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:58:52 #172
6484 ExTec
pi_205911981
quote:

[..]
Ah over dat laatste transport waar je op doelde.
Soms doen russen ons een plezier en maken filmpjes van treinen die over de kerch brug gaan, niet altijd. En de laatste keer vond ik wat er langskwam dus niet overhouden ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:02:37 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205912048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:18 schreef Amandaaa het volgende:

[..]
Dan zou Poetin eisen dat de huidige regering vertrekt en de pro-Putin regering van 2013 terug komt.
In november 2013 brak er een golf van grootschalige protesten uit als reactie op het plotselinge besluit van president Janoekovytsj om de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekrane in heroverweging te nemen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraense parlement) met een overweldigende meerderheid voor een overeenkomst met de Europese Unie (EU) had gestemd.[5] In plaats daarvan neigde Janoekovytsj naar nauwere banden met Rusland, die Oekrane onder druk zette om de EU-deal te weigeren, en lid te worden van de Euraziatische Economische Unie (EEU).[6

Op 21 februari werd een overeenkomst ondertekend tussen president Janoekovytsj en de leiders van de parlementaire oppositie waarin werd opgeroepen tot de vorming van een interim-regering, constitutionele hervormingen en vervroegde verkiezingen.[15][16] De volgende dag trok de politie zich terug uit het centrum van Kiev, dat onder effectieve controle van de demonstranten kwam. Janoekovytsj ontvluchtte de stad en daarna het land.[17] Diezelfde dag stemde het Oekraense parlement voor het verwijderen van Janoekovytsj met 328 tegen 0 (72,8% van de 450 parlementsleden bron

dus BNW is verder op!

SPOILER
pi_205912060
quote:

[..]

Tot het genocidale bloedbad van Bucha aan het licht kwam waren de Oekraners tot onderhandelingen bereid, daarna niet meer.
pi_205912082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
The fuck ik heb letterlijk deze tweet gedroomd een 6 maanden terug.
Het is dan ook een oud filmpje
Vakman pur sang
pi_205912087
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:06:52 #178
38496 Perrin
pi_205912114
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:05 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Misdadig.. Allemaal kansloos door de gehaktmolen.
pi_205912156
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:09:56 #180
38496 Perrin
pi_205912173
edit: te laat
pi_205912184
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zag je al terug in februari toen het nog om Kiev draaide.
Werden mensen daar in Luhansk uit de huizen gesleept om gedwongen te gaan vechten, die “pro Russische separatisten” zijn uiteraard gewoon Russische milities dus dit verbaasd mij niet.
Ze hielden er toen mee op omdat er toen nog veel op social media lekte.

Nu is dat een ander verhaal en hebben ze daar weer vol op ingezet.

Je ziet het ook in de bevrijde dorpen en steden, geen mannen of jongens.
pi_205912207
Edit.
Slashdotter was me voor.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:12:06 #183
38496 Perrin
pi_205912209
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Nu snap ik waarom die brug naar de Krim nog overeind staat.
pi_205912232
quote:
[ twitter ]
Wat een domme tweet :')
Vakman pur sang
pi_205912249
Zou dit kloppen?
twitter
Vakman pur sang
pi_205912278
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit kloppen?
[ twitter ]
Jeetje, zijn er berhaupt iets van etnische Russen die meevechten voor het moederland of laten ze dat echt alleen maar aan minderheden over.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:18:33 #187
403588 mcmlxiv
pi_205912312
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mooi toch? Lost ook meteen het probleem van etnische Russen die in Oekrane leven op.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:21:40 #189
38496 Perrin
pi_205912367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zou je de vertaling er even bij kunnen doen?
Dat is dat onderste stuk (met google lens vertaald)
pi_205912390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zou je de vertaling er even bij kunnen doen?
De Engelse vertaling zit erbij.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:26:13 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205912441
quote:
[ twitter ]
Waarom niet via Vladivostok?
Dan heb je het Russische leger pas echt op het verkeerde been.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:27:28 #192
6484 ExTec
pi_205912454
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een domme tweet :')
Zelensky is zeer teleurgesteld in je post.

pi_205912473
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit kloppen?
[ twitter ]
Het is een racistisch regime waarin (etnische) minderheden als wegwerpvoorwerp gebruikt worden door hun Slavische overheersers. Het uit elkaar vallen van de Russische federatie zal dan ook met een ongekend bloedvergieten gepaard gaan.
pi_205912483
twitter

30 dorpen die bevrijd zijn rond Kharkiv.
pi_205912484
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is dan ook een oud filmpje
Ik zie geen filmpje alleen text.
pi_205912491
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is dat onderste stuk (met google lens vertaald)
De tweet zelf, ik ga niet alles aanklikken, alleen een tweet dumpen is wel heel simpel.
pi_205912518
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:32:29 #198
38496 Perrin
pi_205912524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is een racistisch regime waarin (etnische) minderheden als wegwerpvoorwerp gebruikt worden door hun Slavische overheersers. Het uit elkaar vallen van de Russische federatie zal dan ook met een ongekend bloedvergieten gepaard gaan.
Dat vrees ik ook. Het uiteenvallen van Joegoslavi zal daarbij verbleken.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:33:12 #199
38496 Perrin
pi_205912529
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De tweet zelf, ik ga niet alles aanklikken, alleen een tweet dumpen is wel heel simpel.
Oh, ik zie het allebei hier in beeld, gewoon op fok!
pi_205912575
quote:
Tja dat krijg je ervan als er slecht geschiedenisonderwijs is in je land. Want er zijn meerdere revoluties in Rusland uitgebroken juist tijdens en na oorlogen door de grote verliezen.
pi_205912670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ten tijde van de Sovjet-Unie was dat niet anders trouwens, als het tot een conventionele oorlog met het westen was gekomen zouden oa Poolse soldaten ook gewoon als massaal kanonnenvoer worden opgeofferd.
pi_205912671
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oh, ik zie het allebei hier in beeld, gewoon op fok!
Als ik dat My[sterretje, omgekeerde N] K! …enz door de vertaling gooi krijg ik De man rolde op en keerde terug!

Stevig en duidelijk! En geen paniek!
En jij/jullie zien ipv My[sterretje, omgekeerde N] K! iets Engels? Gewoon op Fok! ?
pi_205912683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat vrees ik ook. Het uiteenvallen van Joegoslavi zal daarbij verbleken.
En gezien het feit dat eventuele Russische vluchtelingen door Oekrane, Polen of de Baltische staten (lees: landen die nog een appeltje met de Russen te schillen hebben) moeten om de EU in te kunnen zal er ook geen ontkomen zijn aan het bloedbad. En ik betwijfel eerlijk gezegd ook of er in andere EU lidstaten wl barmhartigheid gaat zijn voor het volk dat deze oorlog begonnen is.
pi_205912739
Tokkies gonna tok.
pi_205912741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ten tijde van de Sovjet-Unie was dat niet anders trouwens, als het tot een conventionele oorlog met het westen was gekomen zouden oa Poolse soldaten ook gewoon als massaal kanonnenvoer worden opgeofferd.
Het Poolse leger had, net als o.a. het Oost-Duitse leger moeten oprukken door een radioaktief besmet apocalyptisch landschap; het Warschaupact had West-Europa nl. eerst met kernwapens bestookt alvorens het te veroveren. Ik heb eerlijk gezegd echter zo mijn twijfels bij de loyaliteit van de Oost-Europeuse krijgsmachten tegenover hun Russische bezetters en onderdrukkers...
pi_205912742
twitter

Er is zelfs paniek bij de propaganda machine.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:47:34 #207
38496 Perrin
pi_205912753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Als ik dat My[sterretje, omgekeerde N] K! …enz door de vertaling gooi krijg ik De man rolde op en keerde terug!

Stevig en duidelijk! En geen paniek!
En jij/jullie zien ipv My[sterretje, omgekeerde N] K! iets Engels? Gewoon op Fok! ?
Ja ik zie de tweet en de vertaling eronder.

SPOILER
pi_205912758
quote:
Indirect zeg je daarmee dat ook het massale verlies van de levens van je eigen bevolking je niets interesseert, en het leven van de kijker (of de aldaar vechtende familie en vrienden van de kijker) ook niet.. Eigenlijk is het toch heel raar om dat zo op nationale televisie te zeggen?
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:47:52 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205912774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het Poolse leger had, net als o.a. het Oost-Duitse leger moeten oprukken door een radioaktief besmet apocalyptisch landschap; het Warschaupact had West-Europa nl. eerst met kernwapens bestookt alvorens het te veroveren. Ik heb eerlijk gezegd echter zo mijn twijfels bij de loyaliteit van de Oost-Europeuse krijgsmachten tegenover hun Russische bezetters en onderdrukkers...
Exact, en dat is ook in deze oorlog een van de zwakke punten. Hoe ga je de strijd winnen met totaal ongemotiveerde soldaten?
pi_205912809
Gaat lekker met die driedaagse speciale operatie van Putin :+
pi_205912864
quote:
Lol dat twitter account paar highlights.
twitter

twitter

Maar de echte topper is deze wel.
SPOILER
pi_205912913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
SPOILER
Darwin award waardig.
pi_205912921
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Exact, en dat is ook in deze oorlog een van de zwakke punten. Hoe ga je de strijd winnen met totaal ongemotiveerde soldaten?
Die motivatie zal wel wat groter zijn wanneer ze de wapens op gaan nemen tegen het centrale gezag in Moskou tijdens de aanstaande onafhankelijkheidsstrijd van hun deelrepublieken.
pi_205912923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja dat krijg je ervan als er slecht geschiedenisonderwijs is in je land. Want er zijn meerdere revoluties in Rusland uitgebroken juist tijdens en na oorlogen door de grote verliezen.
Tijdens WOI hadden de Russen miljoenen soldaten verloren tegen Duitsland. Het leger wilde niet langer doorvechten en er vonden veel muiterijen plaats aan het front. Duitsland kon 100 km per dag oprukken omdat er geen weerstand meer was. In Rusland vond een revolutie plaats waarbij de Tsaar werd afgezet en vermoord. De Soviets tekenden de capitulatie tegen Duitsland.

Kan zoiets nogmaals gebeuren?
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:59:28 #216
38496 Perrin
pi_205912951
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:57 schreef polderturk het volgende:

[..]
Tijdens WOI hadden de Russen miljoenen soldaten verloren tegen Duitsland. Het leger wilde niet langer doorvechten en er vonden veel muiterijen plaats aan het front. Duitsland kon 100 km per dag oprukken omdat er geen weerstand meer was. In Rusland vond een revolutie plaats waarbij de Tsaar werd afgezet en vermoord. De Soviets tekenden de capitulatie tegen Duitsland.

Er gaat niemand Rusland binnenvallen nu iig.
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:59:43 #217
104963 ETA
European Travel Author
pi_205912954
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, nee, maar ik had ook eigenlijk niet de illusie dat je het zou begrijpen nav 1 google search.

Simpele feit dat je blijkbaar denkt: "ow, die paar headlines die ik nu opschep, dat is wel zat zo", ipv: "ik mis een boel", is daar ook wel het bewijs van.

Maar samenvattend is het in deze discussie vervelend, dat er keer op keer mensen de discussie indonderen die weer met nucleaire angstporno gaan strooien, ipv zich eens te verdiepen in waarom die dingen in de praktijk nooit gebruikt worden, daar een hele goede reden voor is, en effectief iedereen er belang bij heeft dat zo te houden.

Maar je moet wat te lullen hebben :z
Sterk man. Dat jij het al tig keer aan iemand anders hebt uitgelegd, heb ik niks mee te doen. Vanuit mijn perspectief ben jij iemand die zijn standpunt verdedigt door een simpele google link neer te zetten, en dat de eerste paar links zijn standpunt ondermijnen wordt dan genegeerd. Vervolgens doe je een afleidingsmanoeuvre door het onderwerp te veranderen.

Plus, als je geen zin hebt om deze discussie te voeren, wat uiteraard je goed recht is, waarom ga je erop in?

Snap je dat dit niet heel vriendelijk/snugger overkomt? Ja, het kan je niks schelen, maar wedden dat je toch zo het laatste woord hebben?
Mijn reisfotos!
pi_205913028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:47 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hoe het filmpje afsloot: geen paniek, stalin schoot iedereen dood die in paniek raakte.
pi_205913033
quote:

[..]

Ligt er denk ik vooral aan in hoeverre de Russische het houdt de komende maanden. Als dat instort gaat een verlies in Oekrane zorgen voor enorme onrust in het land.
Цой жив
pi_205913136
quote:
Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation in Ukraine
The Armed Forces of Ukraine made various unsuccessful attempts to attack, suffered losses and withdrew their forces at Nikolayev-Krivoy Rog direction.

Manpower and military equipment of 46th Airmobile Brigade, 35th Marines' Brigade and 61st Chaser Infantry Brigade have been neutralised near Bezymennoye, Novogrigoryevka (Nikolayev region) and Sukhoy Stavok (Kherson region).

The enemy has lost a total of 3 tanks, 4 infantry combat vehicles and 7 other armoured vehicles, 2 pick-ups with large-calibre machine guns and over 270 servicemen at Nikolayev-Krivoy Rog direction.

High-precision attacks of Russian Aerospace Forces have resulted in the neutralisation of the command posts of Kraken nationalist group deployed near Prishib (Kharkov region) and 93rd Mechanised Brigade near Artyomovsk (Donetsk People's Republic). Over 50 nationalists, as well as 16 units of special military equipment and motor vehicles have been eliminated.

Attacks launched by high-precision ground-based armament at the provisional bases of the units from 127th Territorial Defence Brigade and 14th Mechanised Brigade deployed near Kharkov have resulted in the elimination of over 50 and wounding over 120 Ukrainian servicemen.

Operational-tactical and army aviation, missile troops and artillery continue launching attacks at the military facilities in Ukraine.

8 AFU command posts have been neutralised near Lebyazhye, Chervony Yar, Gusarovka and Liman (Kharkov region), Maryinka and Ray-Aleksandrovka (Donetsk People's Republic), Krivoy Rog (Dnepropetrovsk region), Gulyay Pole (Zaporozhye region), as well as 52 artillery units, 153 AFU manpower and military equipment concentration areas.

3 AFU missile, artillery and munitions depots have been destroyed near Chuguyev (Kharkov region) and Radushnoye (Dnepropetrovsk region).

1 combat vehicle of U.S.-manufactured HIMARS multiple rocket-launching system has been destroyed near Chervony Donets (Kharkov region).

1 U.S.-manufactured M-777 howitzer has been destroyed near Rovnopolye (Zaporozhye region).

Air defence means have shot down 6 unmanned aerial vehicles near Izyum (Kharkov region), Staromlinovka, Kirillovka, Slavnoye and Makeyevka (Donetsk People's Republic), as well as Sladkaya Balka (Zaporozhye region).

18 projectiles launched by HIMARS and Olkha MRLS have been destroyed in air near Novaya Kakhovka and Golaya Pristan (Kherson region), as well as near Kakhovka hydroelectric plant.

In total, 293 airplanes and 152 helicopters, 1,916 unmanned aerial vehicles, 374 air defence missile systems, 4,870 tanks and other armoured combat vehicles, 827 combat vehicles equipped with MRLS, 3,371 field artillery cannons and mortars, as well as 5,417 units of special military equipment have been destroyed during the special military operation.

Kiev regime continues its provocations aimed at creating a possible technological disaster at Zaporozhye nuclear power plant.

6 artillery attacks launched at Energodar have been recorder over the past 24 hours. A total of 27 projectiles have been launched from Marganets located at the opposite shore of Kakhovka reservoir. The attack launched at the power transmission line has resulted in leaving the city without electricity.

Enemy firepower has been neutralised by Russian artillery's counter-attack.

The personnel controls the technical condition of the nuclear power plant.
https://eng.mil.ru/en/spe(...)m?id=12437567@egNews
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:14:06 #221
38496 Perrin
pi_205913143
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hoe het filmpje afsloot: geen paniek, stalin schoot iedereen dood die in paniek raakte.
pi_205913160
quote:

[..]

Oekrane zal Rusland niet binnen vallen. Dan is namelijk alle steun weg denk ik. Maar er kunnen wel onrusten ontstaan in het land zelf. Ik zou ook niet gek staan te kijken als op een gegeven moment het leger het ook zo zat is dat ze zich tegen het regime keren. Maar dat is wel een proces wat maanden/jaren kan duren.
pi_205913171
quote:
Gewoon even uit nieuwschierigheid: Met welk doel post je dit hier?
Цой жив
pi_205913206
quote:
[ twitter ]
Wat een stel droeftoeters bij elkaar die Russen. Met name die presentator.
pi_205913233
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Geen idee maar je kan het denk ik niet al te serieus nemen, die Russische claims
pi_205913263
quote:
Klinkt leuk voor de bhne en feel good factor “voor ons bestaat onacceptabele verliezen niet” of “Russen kunnen heel veel verslechterende omstandigheden wel hebben”.

Amerikaanse steun aan Oekrane is pas net op gang gekomen en Biden gaat ermee door zijn gehele termijn oftewel tot begin 2025. Dat gaan de Russen gewoon niet redden en ze zijn all-in gegaan nu in dit conflict. Gaan meer dan 100k Russische soldaten door de gehaktmolen ja en daar zit je in 2023 al op wat het Poetin regime nog meer doet radicaliseren maar ze hebben vrijwel geen opties meer militair gezien die het conflict echt in hun voordeel kan beslissen. Behalve de nucleaire kaart. Dat maakt de situatie zo fucked up.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:26:38 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913290
Had hem al eerder gezien vandaag. Dit soort beelden ontroeren mij steeds weer :'( :{ :'(

twitter

twitter
pi_205913293
quote:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
SPOILER
Wtf doet hij. Steekt hij zijn wodka in de fik?
pi_205913324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wtf doet hij. Steekt hij zijn wodka in de fik?
Of zijn polyester jas. Vind het apart dat hij kennelijk het loodje legt op het eind. Trek die jas uit en stamp het fikkie uit, zou je denken. Gek volk
pi_205913330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat een stel droeftoeters bij elkaar die Russen. Met name die presentator.
Die presentratrice kan ik wel lije.
Vakman pur sang
pi_205913338
quote:

[..]

Mogen buitenlanders jou ook aankijken op wat Rutte doet meneer Flattten?
pi_205913348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Omdat het kan.
pi_205913364
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:24 schreef Aloulu het volgende:

[..]
... maar ze hebben vrijwel geen opties meer militair gezien die het conflict echt in hun voordeel kan beslissen. Behalve de nucleaire kaart. Dat maakt de situatie zo fucked up.
Poetin kan in de paranode Russische maatschappij op ieder moment de overwinning uitroepen. Er is toch verder geen objectieve werkelijkheid meer daar. Een leugen meer of minder maakt voor hem niet meer uit en de mediapraatpoppen daar (en de trollen hier) gaan vervolgens die strategische overwinning zitten analyseren.

Poetin kan wel een keer binnelands zijn hand overspelen en het zou me steeds minder verbazen. Laten we het hopen.

Die kernwapens hoeven we ons al helemaal geen zorgen om te maken.

Ongelukken veroorzaken met kerncentrales in Oekraine, dat vind ik wel tricky, maar in dat geval is Poetin er geweest.
pi_205913365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Of zijn polyester jas. Vind het apart dat hij kennelijk het loodje legt op het eind. Trek die jas uit en stamp het fikkie uit, zou je denken. Gek volk
Doet ie ook op het einde maar is gewoon totaal sjikke
Vakman pur sang
pi_205913371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mogen buitenlanders jou ook aankijken op wat Rutte doet meneer Flattten?
Waarom blijft dit telkens terugkomen? Zo dadelijk weer de vogue shoot en het piano spel. Of moeten we niet emotioneel doen en opgeven?
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:32:54 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205913393
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Poetin kan in de paranode Russische maatschappij op ieder moment de overwinning uitroepen. Er is toch verder geen objectieve werkelijkheid meer daar. Een leugen meer of minder maakt voor hem niet meer uit en de mediapraatpoppen daar (en de trollen hier) gaan vervolgens die strategische overwinning zitten analyseren.

Maar Poetin kan ook zijn hand overspelen en het zou me steeds minder verbazen. Laten we het hopen.

Die kernwapens hoeven we ons al helemaal geen zorgen om te maken.

Ongelukkig met kerncentrales in Oekraine, dat vind ik tricky, maar in dat geval is Poetin er geweest.
Ik vind de media op tv nog aardig eerlijk het nieuws vertellen.
Die vent met die pastoorjas lult altijd zo krom.
Maar ze zetten er altijd een tegenstander tegenover die objectief het juiste verhaal verteld.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:35:26 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205913419
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er gaat niemand Rusland binnenvallen nu iig.
Die Russische soldaten van die Speciale Millitaire Operatie moeten toch ergens naartoe?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205913460
twitter

twitter
pi_205913480
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:39:32 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913488
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:38 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
We verliezen dus schieten gewoon raketten op burgers in een stad die we kunnen raken. Tyfus Russen
pi_205913525
quote:
Vind dit geen overdreven positieve reacties. Izyum is omsingeld, het is of tot de dood vechten of opgeven.
pi_205913531
quote:

[..]

Geef eens wat volgens jou probleem definitie is
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:44:13 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913552
twitter

_O_
pi_205913575
quote:
wat vind je hier van?
pi_205913593
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind de media op tv nog aardig eerlijk het nieuws vertellen.
Die vent met die pastoorjas lult altijd zo krom.
Maar ze zetten er altijd een tegenstander tegenover die objectief het juiste verhaal verteld.
Toegegeven, op die compilatie een paar pagina's terug lijken die lui nog best bewust van de werkelijke situatie, bijna alsof ze van het script afwijken. Maar nog even los van hoe jij of ik naar deze kwestie kijken, zie ik ze verder allemaal op hysterische wijze compleet van de pot gerukte dingen beweren.

Alles wat krom is, lullen ze cirkels van.

Maar ik zal de volgende keer extra letten op de tegenstander van de man in pastoorjas ✌️
pi_205913627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die gast ademt alle gloeiendhetelucht in. Zijn longen verbranden letterlijk. Die valt buiten dood neer.
pi_205913644

Kan deze in de op?
pi_205913661
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat vind je hier van?
Net als de meeste Twitterberichtjes hier.

Het is slechts een imitatie van het origineel.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 09-09-2022 23:01:08 ]
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:52:37 #251
6484 ExTec
pi_205913673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:59 schreef ETA het volgende:

[..]
Sterk man. Dat jij het al tig keer aan iemand anders hebt uitgelegd, heb ik niks mee te doen.
Nee, idd. Vandaag had jij het "briljante inzicht" om met "nucleaire angstporno" te gaan strooien.

Want iemand die niets te vertellen heeft, zich voor de rest ogenschijnlijk ook niet erg interesseert in de materie, maar wel denkt te contribueren met:

quote:
MSS GAAT PUTIN WEL MET NUKES GOOIEN! *)
Die hadden we nog niet gehad, hierzo ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:56:43 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:00:42 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913774
quote:
Kunnen we niet interneringskampen maken in Europa? Ze mogen er niet mee wegkomen
pi_205913782
quote:
[ twitter ]
Ik dacht vroeger dat 1984 nooit zou kunnen gebeuren want hoe kunnen normale mensen nou zulke tegenovergestelde gedachtes hebben, maar je ziet het hier gewoon gebeuren. Aan de ene kant probeert het decadente westen van iedereen een dikke transseksuele homo te maken, maar de volgende dag verkondig je vrolijk dat Oekraners het veel beter uitgeruste en getrainde Russische leger oprollen na een paar weekjes in het VK. Hoe dan?
pi_205913784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ afbeelding ]

Kan deze in de op?
Niet heel grappig, voegt ook weinig toe.
pi_205913793
Zelensky presented the order "For Merit" of the 1st degree to the general director of the company that produces "Bayraktary" - Haluk Bayraktara

pi_205913815
twitter

Wat is dit dan weer, totale chaos of wat?
zie email 27 oktober
pi_205913830
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kan ook wel 'PsyOps' zijn
pi_205913832
quote:
[ twitter ]
Ik dacht vroeger dat 1984 nooit zou kunnen gebeuren want hoe kunnen normale mensen nou zulke tegenovergestelde gedachtes hebben, maar je ziet het hier gewoon gebeuren. Aan de ene kant probeert het decadente westen van iedereen een dikke transseksuele homo te maken, maar de volgende dag verkondig je vrolijk dat Oekraners het veel beter uitgeruste en getrainde Russische leger oprollen na een paar weekjes in het VK. Hoe dan?
quote:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
SPOILER
Die spoiler is wel echt heel wauw.
pi_205913840
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 23:06:44 #261
236264 crew  capricia
pi_205913851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
stalin order 227
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:07:30 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913863
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:02 schreef Aether het volgende:
Zelensky presented the order "For Merit" of the 1st degree to the general director of the company that produces "Bayraktary" - Haluk Bayraktara

[ afbeelding ]
_O_
Die verdienen 100000000 medailles _O_
pi_205913889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:01 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Niet heel grappig, voegt ook weinig toe.
Juist wel. Ik ga hem vaak inzetten.
pi_205913891
twitter

Oekrane heeft ook problemen zo te zien.
pi_205913898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom blijft dit telkens terugkomen? Zo dadelijk weer de vogue shoot en het piano spel. Of moeten we niet emotioneel doen en opgeven?
Ik snap dit niet zo goed?
pi_205913915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:05 schreef Glazenmaker het volgende:

Drank maakt meer brandbaar dan je lief is...
pi_205913916
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:13:17 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205913924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die was direct weer nuchter denk ik _O-
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:14:27 #269
38496 Perrin
pi_205913932
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kan ook wel 'PsyOps' zijn
Als je weet dat Russische commandostructuren momenteel slecht werken en Russische soldaten ook informatie over de situatie van het internet halen dan kan dat best heel effectief zijn.
pi_205913935
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die was direct weer nuchter denk ik _O-
Als ik nuchter was ging ik niet in een brand liggen vlak nadat de deur was opengegaan.
pi_205913943
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je weet dat Russische commandostructuren momenteel slecht werken en Russische soldaten ook informatie over de situatie van het internet halen dan kan dat best heel effectief zijn.
Ja precies, er is veel waar wat er staat, maar er zal ook echt veel informatie worden gedeeld om te proberen het Russische moraal nog verder omlaag te brengen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:20:49 #272
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205913988
quote:
[ twitter ]
Jbc hebben we gecanceld
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:20:56 #273
6484 ExTec
pi_205913991
quote:
Nog zoiets:

twitter

Ff een granaat naar binnen voor je hem peert, lijkt me het minste, maar het interesseert ze niks.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:25:13 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205914050
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog zoiets:

[ twitter ]

[ afbeelding ]

Ff een granaat naar binnen voor je hem peert, lijkt me het minste, maar het interesseert ze niks.
Waarom zou je een fuck geven als ze geen fuck om jou geven?
pi_205914068
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog zoiets:

[ twitter ]

[ afbeelding ]

of er zitten allemaal computer wormen in die systemen verstopt, en op het moment het westen deze dingen aansluit op hun netwerken, activeert de worm. (paard van trojan).
pi_205914079
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
of er zitten allemaal computer wormen in die systemen verstopt, en op het moment het westen deze dingen aansluit op hun netwerken, activeert de worm. (paard van trojan).
Skynet weet wel raadt met deze wormen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:28:27 #277
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205914085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ho wacht ff, nu sla je stap 5 en 7 over uit het draaiboek :D .
Ok heb wel gelachen vanmiddag. Nieuw blik BNWers dat uit de lucht komt vallen en ze lijken allemaal hetzelfde stappenplan te volgen.
pi_205914087
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oekrane heeft ook problemen zo te zien.
De Russen zouden dat wel oplossen als zij dit 'probleem' zouden hebben..
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:30:15 #279
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205914105
twitter
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205914130
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:30 schreef BlaZ het volgende:
[ twitter ]
Ja?
Vakman pur sang
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:34:00 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205914146
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:30 schreef BlaZ het volgende:
[ twitter ]
_O-
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:38:51 #282
38496 Perrin
pi_205914213
Poetin schijnt Macron zojuist gebeld te hebben met de vraag of hij Zelensky wil stoppen.
pi_205914224
quote:

[..]

Er is maar n oplossing, en dat is dat Rusland stopt met de genocide en opflikkert uit Oekrane.
pi_205914232
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:38 schreef Perrin het volgende:
Poetin schijnt Macron zojuist gebeld te hebben met de vraag of hij Zelensky wil stoppen.
Bron?
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:40:51 #285
38496 Perrin
pi_205914241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:39 schreef polderturk het volgende:

[..]
Bron?
Garpje.
pi_205914252
"No, Zelensky, no, this is so not right!"
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:42:50 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205914264
Op Twitter hier en daar berichten dat de eerste Oekrainers gearriveerd zijn in Izium :o Geen idee of het waar is :o
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:44:45 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205914287
twitter
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:45:06 #290
56749 BlaZ
pi_205914291
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:42 schreef Starhopper het volgende:
Op Twitter hier en daar berichten dat de eerste Oekrainers gearriveerd zijn in Izium :o Geen idee of het waar is :o
Het kan dat de Russen zich daar teruggetrokken hebben.
pi_205914295
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:38 schreef Perrin het volgende:
Praatjes vullen geen gaatjes
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:46:18 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205914305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het kan dat de Russen zich daar teruggetrokken hebben.
Zou groot nieuws zijn iig!
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:47:51 #293
6484 ExTec
pi_205914324
QFT, is echt een probleem de afgelopen dagen.

pi_205914325
twitter
pi_205914326
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:44 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
ik begrijp deze niet, heb je iets meer context?
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:49:05 #296
56749 BlaZ
pi_205914336
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zou groot nieuws zijn iig!
Het is eerder een resultaat van de inname van posities ten noorden van Izium. Izium zelf is geen sterke positie, het was enkel houdbaar door de posities ten noorden daarvan.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:49:41 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205914341
Ik zou ook niet een zware geweer + kogels van een paar kg meenemen, die extra kilo's ga je voelen als je (tientallen) kilometers moet lopen :Y

twitter
pi_205914373
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik denk dat het idee erachter is dat Erdogan voor eigen publiek een goede indruk wil maken door de grote staatsman uit te hangen (dus onderhandelingen te faciliteren tussen de vechtende partijen), maar dat kan natuurlijk alleen als ze ergens tot een impasse vechten in Oekrane en niet als de Oekraners de Russen weer terug de grens over bonjouren.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:52:03 #299
38496 Perrin
pi_205914375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Vermoedelijk omdat Erdogan een verbindende rol probeert te spelen. Beetje van twee walletjes eten zeg maar. Maar eerlijkgezegd denk ik niet dat dat onverstandig is. Niet voor hem of Turkije en ook niet voor 'het Westen', hoe het Russische veroveringsavontuur ook eindigt. Je hebt toch altijd iemand nodig die de 'good cop' rol kan spelen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:54:48 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205914410
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is eerder een resultaat van de inname van posities ten noorden van Izium. Izium zelf is geen sterke positie, het was enkel houdbaar door de posities ten noorden daarvan.
Dit wil zeggen dat heel veel Russen omsingeld zijn nu.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:54:57 #301
38496 Perrin
pi_205914412
Allerlei munitie veroverd..
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: