SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Heel eerlijk dat zijn we altijd geweest de volhardendheid verbaasd mij ook.quote:
Rukkers, zijn het. Iedereen die nu nog aankomt met pro-Russische posts laten zich echt in hun bips nemen door die klootviolen. Dit is gewoon open en bloot laten zien waar het om speelt.quote:
Ja precies. Dit is echt mindblowing. Natuurlijk wist iedereen die ff een slag verder nadenkt op het moment dat "de operatie" begon, dat die rukkers aan die gaskranen zitten te klooien als puur chantagemiddel. Maar het zo open en bloot communiceren is pure minachting.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk dat zijn we altijd geweest de volhardendheid verbaasd mij ook.
Net zoals het mij verbaasd dat een producent een klant, waar hij jaren miljarden aan uitgegeven heeft voor goodwill rondom eufa shit, nu geld uitgeeft om die te schofferen en te bedreigen.
Hoe korte termijn denk je dan.
En dan zijn er nog mensen die dit allemaal willen slikken als de cucks die ze zijn omdat ze hun comfort niet kwijt willen rakenquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja precies. Dit is echt mindblowing. Natuurlijk wist iedereen die ff een slag verder nadenkt op het moment dat "de operatie" begon, dat die rukkers aan die gaskranen zitten te klooien als puur chantagemiddel. Maar het zo open en bloot communiceren is pure minachting.
Vertel eens RamboDirk, kun jij de 200+ vliegtuigjes uitleggen?quote:
Het meest positieve wat er over hen te zeggen is, is dat ze wel eerlijk zijn in hun egocentrisme.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die dit allemaal willen slikken als de cucks die ze zijn omdat ze hun comfort niet kwijt willen raken
Plot armor telt niet. Doakes had moeten winnen. Had een beter einde geweest dan wat we nu kregenquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, Doakes legde het uiteindelijk af tegen Dexter
Bedoel je het halve, afgeraffelde open einde van seizoen 8 of het echte einde van seizoen 9?quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Plot armor telt niet. Doakes had moeten winnen. Had een beter einde geweest dan wat we nu kregen
quote:
quote:Nicht nur mit Soldaten und Geschossen, sondern auch in den Medien führt Russland seit mehr als sechs Monaten Krieg gegen die Ukraine - mit Fakes, Desinformation und einer breit angelegten Propaganda-Strategie. Wir zeigen, was dahintersteckt.
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:05 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat die Russen roken maar het is krachtige shit
Wat is ditquote:
Hahahaha! Wtfquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:12 schreef Aether het volgende:
[..]
https://www.thedailybeast(...)rce=articles&via=rss
Zo ziet overlopen worden eruit.quote:
Gewoon het eindequote:Op dinsdag 6 september 2022 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedoel je het halve, afgeraffelde open einde van seizoen 8 of het echte einde van seizoen 9?
Dit is nog dommer dan dat propaganda verhaal over seasonal birds infected with chemical weapons. Sommige van die Russen zijn echt niet verder gekomen dan de jaren 30 van de vorige eeuw. Het is echt net of ze vast zitten in andere tijdenquote:
Die zoekt natuurlijk een veilig heenkomenquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:36 schreef PluggieOD het volgende:
Grappig, een Slava
Je weet wel, net als de Moskva
quote:
Jammer dat we hem niet hebben laten zinkenquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:36 schreef PluggieOD het volgende:
Grappig, een Slava
Je weet wel, net als de Moskva
Dat met de Sims 3 was ook goud.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is nog dommer dan dat propaganda verhaal over seasonal birds infected with chemical weapons. Sommige van die Russen zijn echt niet verder gekomen dan de jaren 30 van de vorige eeuw. Het is echt net of ze vast zitten in andere tijdenhet is fucking 2022 man
Hoevaak zullen ze zich achter hun oren krabben van waar de fuck zijn we eigenlijk mee bezig?
Oh jaquote:
Nou, net zoals wij tijdens Covid 2 jaar lang economische gevolgen wisten te maskeren, zou Rusland dat ook kunnen doen door veel oliegeld in de economie te pompen. En dat doen ze kennelijk ook door ervoor te zorgen dat mensen hun baan behouden ondanks dat er geen werk voor ze is en door de prijzen van energie en eerste levensbehoeften kunstmatig laag te houden.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
had je anders verwacht?
even los van de massale opschaling van rusland trollen, hoe weinig de sancties werken en hoe alleen meer europa zich zelf raakt, en rusland beter doet dan ooit te voren (maar alle kremlin gefinancieerde partijen allemaal de straat op, tegen de sancties en voro rusland).
Sovjet-Unie 2.0quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, net zoals wij tijdens Covid 2 jaar lang economische gevolgen wisten te maskeren, zou Rusland dat ook kunnen doen door veel oliegeld in de economie te pompen. En dat doen ze kennelijk ook door ervoor te zorgen dat mensen hun baan behouden ondanks dat er geen werk voor ze is en door de prijzen van energie en eerste levensbehoeften kunstmatig laag te houden.
Het verbaast mij wel dat Poetin al zo snel zijn laatste pressiemiddel inzet. Dat geeft toch wel aan dat de Russen echt in het nauw zitten.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:41 schreef Slayage het volgende:
De Russen zijn zo fucked nu ze de Europeanen kwijt zijn als lucratieve klant.
[ twitter ]
Wanneer valt hij uit een raam?quote:
Vergeet niet dat het leger van LNR en DNR al sinds 2014 in oorlog zijn met Oekraïne. De Russen zelf komen nog maar net om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:07 schreef speknek het volgende:
Yep begint er toch op te lijken dat Oekraine nu behoorlijke terreinwinsten begint te boeken. Ook opvallend, bij Russische milbloggers is alles altijd de schuld van de "mobiki" de LNR en DNR legers, want eh ja, onwillige mensen die je van de straat plukt om kanonvoer te laten zijn kun je niet zoveel van verwachten. Maar Poetin prijst ze juist
[ twitter ]
De commandant van Kherson mist wat ledematen
[ twitter ]
Hij is gevlucht naar het westen, toch? Al loopt hier ook genoeg FSB rond.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wanneer valt hij uit een raam?
Neehoor, de Russen sturen sinds 2014 manschappen en materieel naar LNR en DNR. Is gewoon een verkapte Russische annexatie.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het leger van LNR en DNR al sinds 2014 in oorlog zijn met Oekraïne. De Russen zelf komen nog maar net om de hoek kijken.
Maar wat als de Russen morgen allemaal Oekraïne hebben verlaten? Dan kloppen we weer bij ome Vlad aan voor gas?quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verbaast mij wel dat Poetin al zo snel zijn laatste pressiemiddel inzet. Dat geeft toch wel aan dat de Russen echt in het nauw zitten.
Dat klopt, en sowieso kennen ze de omgeving beter, maar volgens mij zijn niet zo heel veel van die oorspronkelijke vechters nog in staat om te vechten (dood of gewond), als je ziet hoe ze aan rekruten moeten komen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het leger van LNR en DNR al sinds 2014 in oorlog zijn met Oekraïne. De Russen zelf komen nog maar net om de hoek kijken.
Ik neem aan van niet.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen morgen allemaal Oekraïne hebben verlaten? Dan kloppen we weer bij ome Vlad aan voor gas?
Die Russen hebben op de langere termijn ook echt ellende (hoop ik).
Als morgen de Russen Oekraïne zouden hebben verlaten, dan klopt ome Vlad bij ons aan met zijn gas om zelf te kunnen overleven.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen morgen allemaal Oekraïne hebben verlaten? Dan kloppen we weer bij ome Vlad aan voor gas?
We kloppen ook nu nog gewoon bij ome Vlad aan voor gas hé? Totdat we alternatieven hebben geregeld.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee. Die relatie is zo verstoord dat gaat de nodige generaties duren. Maw ook al worden de Russen in Oekraine verslagen gaan we desondanks een zeer zwarte periode tegemoet. Maar dat begon al sinds 2008 en mogelijk nog wat eerder.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
per december gaat het gasverbod in. Maar niet alle landen hebben de voorraden op orde, zoals Bulgarije (die interim regering heeft giften van vs geweigerd).quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We kloppen ook nu nog gewoon bij ome Vlad aan voor gas hé? Totdat we alternatieven hebben geregeld.
Ik snap niet waarom Poetin de gaskraan nu al helemaal heeft afgesloten. Afknijpen was de ideale strategie: 1) veel inkomsten door de torenhoge prijzen 2) de dreiging om Europa volledig van het gas af te sluiten als pressiemiddel.
Nu is hij beide kwijt. Europa heeft weinig meer te verliezen en kan qua sancties voluit gaan.
Dat betwijfel ik. Zelfs als ze nu vertrekken uit geheel Oekraïne, vele miljarden herstelbetalingen aan Oekraïne betalen, dat ze de mh17 verdachten uitleveren aan den Haag, Putin uit een raam valt, zelfs dan verwacht ik niet dat het binnen no time weer business as usual zal zijn met de Russen. Europa heeft decennialang veel vertrouwen en geld geïnvesteerd in de Russen met de verwachting dat ze nooit dit soort shit zouden uithalen wat ze nu doen. Immers waren de Russen als de Europeanen afhankelijk van elkaar. Maar de Russische imperialisme is veel hardnekkiger gebleken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het zal vele jaren duren eer de Europeanen weer de Russen vertrouwen zoals ze hebben gedaan.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
plus als russen uit oekraine zijn, kan oekraine gas exporteren naar europa toe, hun voorraad is van de zelfde grote als rusland.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zelfs als ze nu vertrekken uit geheel Oekraïne, vele miljarden herstelbetalingen aan Oekraïne betalen, dat ze de mh17 verdachten uitleveren aan den Haag, Putin uit een raam valt, zelfs dan verwacht ik niet dat het binnen no time weer business as usual zal zijn met de Russen. Europa heeft decennialang veel vertrouwen en geld geïnvesteerd in de Russen met de verwachting dat ze nooit dit soort shit zouden uithalen wat ze nu doen. Immers waren de Russen als de Europeanen afhankelijk van elkaar. Maar de Russische imperialisme is veel hardnekkiger gebleken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het zal vele jaren duren eer de Europeanen weer de Russen vertrouwen zoals ze hebben gedaan.
He dead...quote:
We gaan wel weer gas kopen bij Rusland, maar we gaan diversificeren. We zullen nooit meer zo afhankelijk van Russisch gas worden.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zelfs als ze nu vertrekken uit geheel Oekraïne, vele miljarden herstelbetalingen aan Oekraïne betalen, dat ze de mh17 verdachten uitleveren aan den Haag, Putin uit een raam valt, zelfs dan verwacht ik niet dat het binnen no time weer business as usual zal zijn met de Russen. Europa heeft decennialang veel vertrouwen en geld geïnvesteerd in de Russen met de verwachting dat ze nooit dit soort shit zouden uithalen wat ze nu doen. Immers waren de Russen als de Europeanen afhankelijk van elkaar. Maar de Russische imperialisme is veel hardnekkiger gebleken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het zal vele jaren duren eer de Europeanen weer de Russen vertrouwen zoals ze hebben gedaan.
Putin is niet dom. Hij zag dat Europa steeds meer en meer afstand begon te nemen van het gas. Dus heeft die besloten om nu een miltaire inval uit te voeren in Europa en gas als stok te gebruiken tegen de Europeanen, want nu kan het nog. Later niet meer.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zelfs als de Russen de Donbass verlaten zijn de Russen natuurlijk wel instaat daar steeds onrust te blijven stoken. Daar gaan bedrijven niet graag zitten. Bovendien willen we juist van het gas af.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
plus als russen uit oekraine zijn, kan oekraine gas exporteren naar europa toe, hun voorraad is van de zelfde grote als rusland.
Weet je dat zeker?quote:
Intelligentie heeft geen correlatie met de juiste beslissingen nemen. Zelfde reden waarom we niet een IQ test als verkiezing gebruiken.quote:
Voorlopig zitten we met zijn allen aan het gas en gaat dat op de korte termijn echt niet veranderen. Idealisme gaat niet altijd gepaard met realisme. Kijk naar de Duitsers, die dachten alle kerncentrales te sluiten omdat ze toch wel gegarandeerd waren van goedkope gas uit Rusland.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:58 schreef Cherni het volgende:
Bovendien willen we juist van het gas af.
Dat gaat natuurlijk niet lukken binnen korte tijd. Maar als de Russen onrust blijven stoken ook al zijn ze weg gaat het nog heel lang duren alvorens er gas uit de grond kan komen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Voorlopig zitten we met zijn allen aan het gas en gaat dat op de korte termijn echt niet veranderen. Idealisme gaat niet altijd gepaard met realisme. Kijk naar de Duitsers, die dachten alle kerncentrales te sluiten omdat ze toch wel gegarandeerd waren van goedkope gas uit Rusland.
Mwah, volgens mij waren zijn ambities wel wat groter dan enkel wat inflatie in Europa veroorzaken toch? En op de meeste van die ambities is ie vrij grandioos aan het falen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:07 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Voorlopig treft ie heel Europa met zijn gascrisis. Dus nee, dom is ie niet.
Onzin, er werd sinds 2015 meer gas afgenomen van 2015 naar 2020 van 124 naar 152 miljoen kuub. Aardgas wordt vooral in peakerplants gebruikt en de behoefte daaraan neemt juist toe vanwege de intermitancy van renewables. Daarnaast gebruikt de industrie veel aardgas en dat vervangen door groene waterstof gaat nog lange tijd in beslag nemen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:56 schreef robotecoo het volgende:
[..]
Putin is niet dom. Hij zag dat Europa steeds meer en meer afstand begon te nemen van het gas. Dus heeft die besloten om nu een miltaire inval uit te voeren in Europa en gas als stok te gebruiken tegen de Europeanen, want nu kan het nog. Later niet meer.
Want die hebben veel goodwill gekweekt bij de Oekraïners middels hun 'ongelimiteerde partnerschap' met Poetin?quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:10 schreef Cherni het volgende:
Nog een toevoeging. En dan moet je ook nog hopen dat China ons niet aftroeft in de Donbass.
Zorgelijk. Die krengen zijn waarschijnlijk onderweg naar de zwarte zee. En heel makkelijk had Oekraïne het niet toen Rusland de Moskva nog had varen daarquote:
Als die oorlog voorbij is dan gaan er weer hele andere zaken een rol spelen. Bovendien was het hier een andere user die nog stelde dat China helemaal niet zo blij is met de Russen. Vergeet niet dat China behoorlijk wat grond in Oekraïne heeft opgekocht.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want die hebben veel goodwill gekweekt bij de Oekraïners middels hun 'ongelimiteerde partnerschap' met Poetin?
Ze varen richting het noorden.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zorgelijk. Die krengen zijn waarschijnlijk onderweg naar de zwarte zee. En heel makkelijk had Oekraïne het niet toen Rusland de Moskva nog had varen daar.
Of zijn ze ondertussen voorzien van vliegtuigen + raketten die die schepen in no time kennis laten maken met de bodem?
Als dat het geval is, is het recept voor weer een nieuwe Russische giga faal. Wat dan wel weer grappig zou zijn.
Ze mogen sowieso niet door de Bosporus.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zorgelijk. Die krengen zijn waarschijnlijk onderweg naar de zwarte zee. En heel makkelijk had Oekraïne het niet toen Rusland de Moskva nog had varen daar.
Of zijn ze ondertussen voorzien van vliegtuigen + raketten die die schepen in no time kennis laten maken met de bodem?
Als dat het geval is, is het recept voor weer een nieuwe Russische giga faal. Wat dan wel weer grappig zou zijn.
Als dat schip niet als thuisbasis de zwarte zee had dan mag hij de Bosporus niet door.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zorgelijk. Die krengen zijn waarschijnlijk onderweg naar de zwarte zee.
klopt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Intelligentie heeft geen correlatie met de juiste beslissingen nemen.
nou denk dat dit meer komt omdat IQ testen niet bestonden toen ons huidig kiessysteem, en dat partijen wie het zouden willen invoeren (eerder conservatief rechts dan progressief links (gelijkheid voor iedereen)) nooit zeker weten of dan juist hun eigen achterban het stemrecht ontnemen.quote:Zelfde reden waarom we niet een IQ test als verkiezing gebruiken.
Ooh, ik dacht op een kaartje te hebben gezien dat ze vanaf de Oostzee naar het kanaal gingen.quote:
Het russische regime kan zich geen ernstig conflict met Turkije permiteren en voor Turkije is het niet zo moeilijk een schip in de Bosporus tot zinken te brengen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat nu? Als ik een oorlog zou voeren, zou ik er aardig maling aan hebben dat ik mijn vloot niet naar een zwarte zee mag varen, zeker als ik in russische schoenen zou staan op dit moment. Hoe zouden ze die schepen tegen kunnen houden bij de Bosporus?
https://www.trouw.nl/buit(...)bomaanslag~b19fcd32/quote:Russische commandant in Berdjansk gedood door bomaanslag
De militaire commandant van Rusland in de veroverde Oekraïense havenstad Berdjansk is dinsdag door middel van een autobom om het leven gebracht. Kolonel Artem Bardin raakte volgens het Russische staatspersbureau Ria Novosti zwaar gewond en overleed later in het ziekenhuis.
Een woordvoerder van een plaatselijke, Russisch-gezinde groepering zei dat de auto van Bardin is opgeblazen door Oekraïense verzetsstrijders die sabotageacties ondernemen en verkenningen uitvoeren.
De daders zijn niet gepakt. Kiev heeft de aanslag, die gepleegd werd op klaarlichte dag, niet geclaimd.
Berdjansk ligt aan de Zee van Azov, ten zuidwesten van Marioepol. (ANP)
De Turken kunnen dan mooi helpen door het restje van de Zwarte Zeevloot tot zinken te brengen en De Krim te bevrijdenquote:Op dinsdag 6 september 2022 20:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het russische regime kan zich geen ernstig conflict met Turkije permiteren en voor Turkije is het niet zo moeilijk een schip in de Bosporus tot zinken te brengen.
Autobom? Was vast een sigaretjequote:Op dinsdag 6 september 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:
De Russen kunnen zich niet veilig wanen in Oekraïne.
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)bomaanslag~b19fcd32/
Maar dat is geen 50% van hun leger.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neehoor, de Russen sturen sinds 2014 manschappen en materieel naar LNR en DNR. Is gewoon een verkapte Russische annexatie.
Ooh en ze vinden elkaar ook niet zo heel leuk begrijp ik?
[ twitter ]
Doe nou niet alsof dit het plan van Putin wasquote:Op dinsdag 6 september 2022 20:07 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is een grote clusterfuck.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof dit het plan van Putin wasPutin zit ook gewoon in een situatie waar hij totaal niet in wil zitten hè.
Daarom zijn deze gebeurtenissen ongelooflijk bepalend voor de toekomstige geopolitieke situatie. We moeten hopen dat er in Rusland een (liefst pro-westers) regime komt dat zich houdt aan de internationaalrechtelijke beginselen, respect voor mensenrechten heeft en weer goede banden met buurlanden aanknoopt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee. Die relatie is zo verstoord dat gaat de nodige generaties duren. Maw ook al worden de Russen in Oekraine verslagen gaan we desondanks een zeer zwarte periode tegemoet. Maar dat begon al sinds 2008 en mogelijk nog wat eerder.
Vraag me altijd af wie dan zo´n hele video lekt.quote:
Natuurlijk is hij wel een domme bosmongool. Gewoon een megalomaan engnekje dat zich omringt met hielenlikkers en ipv een operatie van 3 dagen een langdurige oorlog heeft gekregen die Rusland op termijn de vernieling in helpt. Ik hoop dat vroeg of laat iemand eens op het idee komt om een kogel door die botox kop te jagenquote:Op dinsdag 6 september 2022 20:07 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Is de Koreaanse oorlog technisch gezien ook niet nog altijd bezig?quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:58 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Daarom zijn deze gebeurtenissen ongelooflijk bepalend voor de toekomstige geopolitieke situatie. We moeten hopen dat er in Rusland een (liefst pro-westers) regime komt dat zich houdt aan de internationaalrechtelijke beginselen, respect voor mensenrechten heeft en weer goede banden met buurlanden aanknoopt.
Maar die situatie lijkt verder weg dan ooit. Als Putin wordt afgezet, dan komt er gewoon een opvolger uit dezelfde ex-KGB stal. En anders zijn het wel de oude communisten of extreemrechtse bewegingen die de macht grijpen.
Er is bijzonder weinig hoop dat Rusland op korte termijn weer een betrouwbare partner wordt.
En zelfs een pro-westers bewind, zouden die ooit bereid zijn om de biljoenen euro's schade die Rusland heeft veroorzaakt, te vergoeden? Als er geen regime-change komt zoals in Duitsland na de Tweede Wereldoorlog, dan lijkt herstel van de verhoudingen verder weg dan ooit.
Volgens analyst Michael Clarke kan de oorlog nog tientallen jaren doorgaan, met periodes van heftige gevechten gevolgd door wapenstilstanden die een paar jaar stand houden, en daarna kan het conflict weer oplaaien. Dit kan nog wel generaties duren, mogelijk wel 50, 60 of 70 jaar. Deze oorlog is dus mogelijk bepalend voor de rest van de 21ste eeuw.
Dit was niet het plan nee, maar wel het gevolg na Europese sancties. Ik keur zijn acties totaal niet goed, maar hier heeft hij ons goed mee.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof dit het plan van Putin wasPutin zit ook gewoon in een situatie waar hij totaal niet in wil zitten hè.
Het plofkop scenario, daar hoop ik ook op.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij wel een domme bosmongool. Gewoon een megalomaan engnekje dat zich omringt met hielenlikkers en ipv een operatie van 3 dagen een langdurige oorlog heeft gekregen die Rusland op termijn de vernieling in helpt. Ik hoop dat vroeg of laat iemand eens op het idee komt om een kogel door die botox kop te jagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik denk dat hij ook zichzelf ermee heeft.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dit was niet het plan nee, maar wel het gevolg na Europese sancties. Ik keur zijn acties totaal niet goed, maar hier heeft hij ons goed mee.
waarom wanneer zou eu importverbod op olie precies in gaan? in december, poetin publishert mooie winstyen van het gas bedrijf, gooit de kraan even dicht (doet net alsof het heel goed gaat in Rusland en met Rusland).quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dit was niet het plan nee, maar wel het gevolg na Europese sancties. Ik keur zijn acties totaal niet goed, maar hier heeft hij ons goed mee.
Hopelijk komt er nog een goede vertaling van dit interview.quote:
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de gasprijzen nu torenhoog zijn, waarmee die de bevolking een flinke financiële domper geeft.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom wanneer zou eu importverbod op olie precies in gaan? in december, poetin publishert mooie winstyen van het gas bedrijf, gooit de kraan even dicht (doet net alsof het heel goed gaat in Rusland en met Rusland).
Echt dit is zo doorzichtig als de pest binnen 4 weken staat die kraan weer open.
tering rusland heeft echt een hand gehad in bijna alle conflicten in europa, die Gerkin was dus ook betrrokken en bosnie (dus servie), betrokken in Maldovie. en zijn er mensen die denken dat rusland pas in 2008 een grens is gaan trekken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:25 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hopelijk komt er nog een goede vertaling van dit interview.
De automatische vertaling laat nog wat te wensen over.
Ben wel benieuwd wat Igor Girkin te zeggen heeft.
Het hele gesprek duurt haast 2 uur.
zijn prima oplossingen voor te maken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de gasprijzen nu torenhoog zijn, waarmee die de bevolking een flinke financiële domper geeft.
Maar dat is dus alleen voordelig voor Rusland als het ook effecten heeft op de Europese steun voor Oekraïne. Het is toch niet zo dat als hij Oekraïne uit wordt gebonjourd dat hij het dan voor eigen publiek als overwinning kan verkopen omdat ie in ieder geval die vuige Europeanen op de kosten heeft gejaagd?quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de gasprijzen nu torenhoog zijn, waarmee die de bevolking een flinke financiële domper geeft.
Jaquote:Op dinsdag 6 september 2022 21:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is de Koreaanse oorlog technisch gezien ook niet nog altijd bezig?
Uitstekend nieuws, paniek werkt aanstekelijk.quote:
Natuurlijk niet, nog even afgezien van de politieke gevolgen zal Russisch gas vanwege de te betalen risicopremie loeiduur blijven. Een bedrijf als Uniper kan gewoon het risico niet nemen om Russisch gas af te nemen, bij de eerste de beste politieke calamiteit gaat de boel meteen failliet. Daartegen kan je je allicht verzekeren, maar het risico is dermate groot dat dat praktisch onbetaalbaar is.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat weet je nooit met Russen, mevrouw Doegin zag er ondanks de explosie ook keurig netjes uit bij haar begrafenis.quote:
Er zijn er zelfs die aan haar dood twijfelen. Met Rusland weet je t nooit,quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat weet je nooit met Russen, mevrouw Doegin zag er ondanks de explosie ook keurig netjes uit bij haar begrafenis.
Rusland is volstrekt onbetrouwbaar gebleken. Voordat dat hersteld is moet er nog heel wat water door de Djnipr stromen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, nog even afgezien van de politieke gevolgen zal Russisch gas vanwege de te betalen risicopremie loeiduur blijven. Een bedrijf als Uniper kan gewoon het risico niet nemen om Russisch gas af te nemen, bij de eerste de beste politieke calamiteit gaat de boel meteen failliet. Daartegen kan je je allicht verzekeren, maar het risico is dermate groot dat dat praktisch onbetaalbaar is.
Euforie ook.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws, paniek werkt aanstekelijk.
Overduidelijk dat hij door een deel van het establishment beschermd wordt, anders was hij allang uit een raam geflikkerdquote:Op dinsdag 6 september 2022 21:56 schreef quirina het volgende:
Die Igor kan wel lekker de boel exposen, maar pas op en twijfel,
Hij is nog steeds niet uit een raam geflikkerd door Putins vriendjes. Dus neem em met een korrel zout.
Je kan nooit iemand 100% beschermen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Overduidelijk dat hij door een deel van het establishment beschermd wordt, anders was hij allang uit een raam geflikkerd
Kan ook gefaked zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij staat op in de 2 seconden
https://www.reddit.com/r/(...)dia_reported_on_the/
A week ago, Russian media reported on the destroyed Ukrainian landing force in Energodar. Then the propagandists published videos of killed Ukrainian fighters. The full video from the filming location has been released. There "dead Ukrainian fighters" come to life.
Ik vind die Russische propaganda ondertussen zo ongeloofwaardig dat het idd. satire lijkt. Ik kan mij iet voorstellen dat ze echt denken dat we zo dom zijn. Dat gevoel kreeg ik overigens bij die Sims3 al. Zo ontiegelijk ongeloofwaardig dat als het echt is. Ik... ja... geen woorden voorquote:
Is het voor ons of voor de Russische hartski moederski Russia ?quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind die Russische propaganda ondertussen zo ongeloofwaardig dat het idd. Satire lijkt. Ik kan mij iet voorstellen dat ze echt denken dat we zo dom zijn. Dat gevoel kreeg ik overigens bij die Sims3 al. Zo ontiegelijk ongeloofwaardig dat als het echt is. Ik... ja... geen woorden voor. Het kan gewoon niet zijn dat ze daar denken dat we echt zo stupide zijn dat we in dat soort propaganda zouden trappen.
Propaganda is grotendeels voor interne consumptie uiteraardquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind die Russische propaganda ondertussen zo ongeloofwaardig dat het idd. satire lijkt.
Interessant artikel op politico over hoe chips Rusland beginnen te nekken.quote:It's the microchips that look set to get Vladimir Putin in the end. Six months into its invasion of Ukraine, Russia is being throttled by a severe technology deficit inflicted by sanctions.
Having fired off (or lost in combat) way more of their missile firepower than they originally anticipated, Moscow's soldiers are now increasingly relying on ancient stocks of primitive Soviet-era munitions while Western-armed Ukrainian forces are battling to turn the tide in a southern counteroffensive with pinpoint strikes on munition dumps and key infrastructure such as bridges.
In order to flag the danger, Ukraine is sending out international warnings that the Kremlin has drawn up shopping lists of semiconductors, transformers, connectors, casings, transistors, insulators and other components, most made by companies in the U.S., Germany, the Netherlands, the U.K., Taiwan and Japan, among others, which it needs to fuel its war effort.
Of the 25 items Russia is seeking most desperately, almost all are microchips manufactured by U.S. firms Marvell, Intel, Holt, ISSI, Microchip, Micron, Broadcom and Texas Instruments. Rounding out the list are chips by Japanese firm Renesas, which acquired the U.S.-based IDT; Germany's Infineon, which acquired U.S.-based Cypress; microcircuits by American firm Vicor; and connectors by U.S. firm AirBorn. Some of the items can be easily found in online electronics retailers, while others have been out of stock for months as a result of the global microchip shortage.
Die snap ik niet helemaal. Natuurlijk wel voor een leger die die dingen aanschaft voor de langere termijn, maar men kan toch mensen opleiden waarna men voor een groot offensief het hele bupsje overzetten waarna ze inzetbaar zijn?quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Het kost zeker een jaar voordat Ukraine de logistiek heeft opgebouwd om Westerse tanks te gebruiken.
https://www.reddit.com/r/(...)_scholz_has_refused/
The problem with modern MBTs is that the logistical and support system has to be in place before you can use them. The US equipping Ukraine with the Abrams would involve probably a year of work before tanks could even see the battlefield.
Een van de weinige voordelen van de pandemic, zelfs met een premium betalen en via de zwarte markt gaan zijn ze niet te krijgen omdat er gewoon een global shortage is.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:44 schreef J.B. het volgende:
while others have been out of stock for months as a result of the global microchip shortage.
Dat spreekt voor zich toch, Luhansk is bevrijd, waarom zou men dan doorvechten? Dit geeft ook wel aan dat er wel degelijk sprake is van veel lokale troepen overigens.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neehoor, de Russen sturen sinds 2014 manschappen en materieel naar LNR en DNR. Is gewoon een verkapte Russische annexatie.
Ooh en ze vinden elkaar ook niet zo heel leuk begrijp ik?
Ja, dat is de vraag, zouden de Russen moeten lachen van filmpjes van dode Oekraïense soldaten die weer op staan aan het einde van een filmpje? Ik vind het zo onwerkelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is het voor ons of voor de Russische hartski moederski Russia ?
Had ik al gepost, oud nieuws inmiddels.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:44 schreef J.B. het volgende:
The chips are down: Putin scrambles for high-tech parts as his arsenal goes up in smoke
https://www.politico.eu/a(...)un-its-war-machines/
[..]
Interessant artikel op politico over hoe chips Rusland beginnen te nekken.
Hoe ik het een las is dit het volledige variant van een filmpje die net iets korter was.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dat is de vraag, zouden de Russen moeten lachen van filmpjes van dode Oekraïense soldaten die weer op staan aan het einde van een filmpje? Ik vind het zo onwerkelijk.
Als je doel is het zogenaamd nazistische regime in Kyiv omver te werpen lijkt me wel logisch dat je doorvecht. Ik mag toch hopen dat de Nederlandse troepen onder de geallieerden in de tweede wereldoorlog ook niet ermee ophielden bij het bereiken van de Nederlands-Duitse grens.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich toch, Luhansk is bevrijd, waarom zou men dan doorvechten? Dit geeft ook wel aan dat er wel degelijk sprake is van veel lokale troepen overigens.
Tijd is nooit een excuus. Als je het vanaf het begin had gedaan dan was je nu al halverwege.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Het kost zeker een jaar voordat Ukraine de logistiek heeft opgebouwd om Westerse tanks te gebruiken.
https://www.reddit.com/r/(...)_scholz_has_refused/
The problem with modern MBTs is that the logistical and support system has to be in place before you can use them. The US equipping Ukraine with the Abrams would involve probably a year of work before tanks could even see the battlefield.
Het doel van de eenheden was het creëren van de Luhansk republiek, dat betekend dat je Oekraïnse troepen uit dat territorium probeert te houden, niet dat territorium poogt te expanderen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je doel is het zogenaamd nazistische regime in Kyiv omver te werpen lijkt me wel logisch dat je doorvecht. Ik mag toch hopen dat de Nederlandse troepen onder de geallieerden in de tweede wereldoorlog ook niet ermee ophielden bij het bereiken van de Nederlands-Duitse grens.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:28 schreef Scorpie het volgende:
Tijdje geleden was een lezing die ik zag die de invasie van Rusland verklaarde aan de hand van demografische feiten, weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand die link nog?
Misschien?quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:28 schreef Scorpie het volgende:
Tijdje geleden was een lezing die ik zag die de invasie van Rusland verklaarde aan de hand van demografische feiten, weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand die link nog?
Was dit zijn grote nieuws?quote:
Hoop van nietquote:Op dinsdag 6 september 2022 23:50 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Was dit zijn grote nieuws?
"I became the 1st foreign leader to have a conversation with the newly elected PM
@:trussliz"
https://twitter.com/Zelen(...)niRw8oACsXVKXoIv4cqQ
De geostrategie van fossiele energie speelt daarnaast ook een belangrijke rol. Dat behandeld hij ook in diverse lezingen.quote:
Dat kun je echt zien ja aan de hand van zulke beelden.quote:Op woensdag 7 september 2022 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Doet me een beetje denken aan C&C dit.
[ twitter ]
Ook Oekraïense soldaten doen soms domme dingen.
[ twitter ]
Maar het moreel bij de Russen is niet echt bepaald hoog.
quote:Op woensdag 7 september 2022 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Maar het moreel bij de Russen is niet echt bepaald hoog.
Lijkt te gaan om mannen uit de bezette gebieden, geen Russen. Zolkin gebruikt vaak het woord ORDLO, even opgezocht, voor de gebieden Donetsk en Lugansk onder Russisch gezag. Zo te zien zijn het gewone Oekraïense mannen die van straat zijn geplukt en na minimale training met een roestig geweer in de strijd zijn gegooid. Er wordt kennelijk geld uitgeloofd voor elke gevangen soldaat. Het blijft tragisch, dat Oekraïners elkaar bevechten ipv de echte vijand.quote:Vandaag een geweldige jacht gehad. Het ging in verschillende richtingen, veel racisten werden denacifiseerd, velen werden gegijzeld. En volgens ons programma werd het uitwisselingsfonds aangevuld door nog zes Ordlovcianen, en kregen de strijders hun beloning.
Glorie aan de strijdkrachten van Oekraïne!
FB Volodymyr Zolkin
Daarom tijd op een echte raket rakelings langs Moskou, effe een signaal.quote:Op woensdag 7 september 2022 01:00 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
[..]
Lijkt te gaan om mannen uit de bezette gebieden, geen Russen. Zolkin gebruikt vaak het woord ORDLO, even opgezocht, voor de gebieden Donetsk en Lugansk onder Russisch gezag. Zo te zien zijn het gewone Oekraïense mannen die van straat zijn geplukt en na minimale training met een roestig geweer in de strijd zijn gegooid. Er wordt kennelijk geld uitgeloofd voor elke gevangen soldaat. Het blijft tragisch, dat Oekraïners elkaar bevechten ipv de echte vijand.
En maar volhouden dat Poetin het beste voor heeft met Oekraïne, en de oorlog de schuld is van Biden...quote:Op woensdag 7 september 2022 07:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Russia now controls at least $12.4 trillion worth of Ukraine's energy, metal and mineral deposits, report says
https://www.businessinsid(...)cleshow/93507654.cms
Kortom, met de huidige sancties hebben de hoge energieprijzen weinig te maken. Poetin heeft zich jaren hierop voorbereid en we zijn er met open ogen ingetuind. We moeten door de zure appel heen en als de wiedeweerga onafhankelijk worden van die club criminelen in het Kremlin.quote:"De Russische manipulatie van de gasexport naar Europa was al bezig vóór de invasie van Rusland in Oekraïne", merkt hij op. "In het laatste kwartaal van 2021 lag de gasimport uit Rusland al een vierde lager dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Rusland leverde de EU nog hoogstens waartoe het contractueel verbonden was. Toen al waren ze de duimschroeven aan het aandraaien."
Dat was al vroeger begonnen: "In maart 2021 al stopte Gazprom met het vullen van ondergrondse gasreserves in Europa. In die periode is de troepenopbouw aan de Oekraïense grens begonnen. Zo zie je dat Rusland een langetermijnstrategie had om Europa onder druk te zetten. Dat is geen nieuwe aanpak: Rusland heeft een hele geschiedenis van gasexportmanipulatie, telkens met geopolitieke doeleinden."
Trump waarschuwde daarvoor, in de UN vergadering, de Duitse delegatie lacht hem uitquote:Op woensdag 7 september 2022 08:39 schreef J.B. het volgende:
Aardgas als wapen: heeft Europa zijn hand overspeeld met de harde sancties tegen Rusland?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)lhouden-of-afbouwen/
[..]
Kortom, met de huidige sancties hebben de hoge energieprijzen weinig te maken. Poetin heeft zich jaren hierop voorbereid en we zijn er met open ogen ingetuind. We moeten door de zure appel heen en als de wiedeweerga onafhankelijk worden van die club criminelen in het Kremlin.
Obama heeft dit ook al eens gezegd.quote:Op woensdag 7 september 2022 08:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Trump waarschuwde daarvoor, in de UN vergadering, de Duitse delegatie lacht hem uit
Precies, het is een onbetrouwbare samenwerkingspartner gebleken. Harde les maar overboord ermee. En gun ze zo mij mogelijk veroverde grondstoffen. Dus alles wat ze nu van Oekraïne veroverd hebben, terug ermee.quote:Op woensdag 7 september 2022 08:39 schreef J.B. het volgende:
Aardgas als wapen: heeft Europa zijn hand overspeeld met de harde sancties tegen Rusland?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)lhouden-of-afbouwen/
[..]
Kortom, met de huidige sancties hebben de hoge energieprijzen weinig te maken. Poetin heeft zich jaren hierop voorbereid en we zijn er met open ogen ingetuind. We moeten door de zure appel heen en als de wiedeweerga onafhankelijk worden van die club criminelen in het Kremlin.
Men wist het weer eens beter, Rusland is vriend! Lala Droomlandquote:Op woensdag 7 september 2022 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Obama heeft dit ook al eens gezegd.
quote:Op woensdag 7 september 2022 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
En maar volhouden dat Poetin het beste voor heeft met Oekraïne, en de oorlog de schuld is van Biden...
quote:Op woensdag 7 september 2022 08:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Je klinkt als Calimero.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zou Trump doen in 2024 en als dit nog gaande is?
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onderhandelen. Stoppen met miljarden sturen die in de zakken van die komiek en zn matties verdwijnen.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies waar Poetin op rekende toen hij hoopte op een herverkiezing van onze favoriete sinaasappel. Helaas ging Biden met het presidentschap aan de haal.
This you?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan was het nu waarschijnlijk een stuk rustiger geweest in Oekraïne. Na die flater in Afghanistan is het bergafwaarts gegaan. Biden zat weer in zn kelder geloof ik?
Ik zeg nergens dat Poetin het beste voor heeft met Oekraïne, en de oorlog de schuld is van Biden.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:16 schreef speknek het volgende:
En maar volhouden dat Poetin het beste voor heeft met Oekraïne, en de oorlog de schuld is van Biden...
Moeten hun weten, wat hebben wij daar mee te maken? Gaan we nu ook denken dat we de politie van de wereld zijn?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:20 schreef speknek het volgende:
Je zegt op zijn minst dat zonder Biden het veel rustiger zou zijn. En dus dat een groot deel van de oorlog de schuld is van Biden.
Dat klopt, Trump had zondermeer Oekraïne aan zijn baas gegeven. Dan was er geen oorlog meer.
Poetin denkt dat wel. En daar steken wij nu een stokje voor en laten zien dat we prima zonder hem kunnenquote:Op woensdag 7 september 2022 09:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Moeten hun weten, wat hebben wij daar mee te maken? Gaan we nu ook denken dat we de politie van de wereld zijn?
Zonder hem kunnen we wel, zonder z'n grondstoffen? Dat is maar de vraag.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Poetin denkt dat wel. En daar steken wij nu een stokje voor en laten zien dat we prima zonder hem kunnen
In de SPD top zitten nogal wat figuren die ongetwijfeld ook in Nazi-Duitsland boven zouden komen drijven.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:21 schreef Nielsch het volgende:
Duitsland is echt de ultieme Rusland cuck en bepaalde inwoners vinden het nog lekker ook.
Dat kan! Daar zijn we nu druk mee bezig met zn allenquote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zonder hem kunnen we wel, zonder z'n grondstoffen? Dat is maar de vraag.
Moeten we over n paar jaar nog even op terug komen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan! Daar zijn we nu druk mee bezig met zn allen
quote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef Starhopper het volgende:
We MoEtEn OnDeRhAnDeLeN.....
Zie hier wat afspraken met Poetin waard zijn:
[ twitter ]
Alles kan, we worden er alleen armer van. Wel minder arm dan wanneer we bezet worden door Rusland omdat ze onze grondstoffen willen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Moeten we over n paar jaar nog even op terug komen.
Die deal was binnen 24 uur eigenlijk al geschonden.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Bezet worden door Rusland? Misschien wat minder conspiracy nieuws volgen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Alles kan, we worden er alleen armer van. Wel minder arm dan wanneer we bezet worden door Rusland omdat ze onze grondstoffen willen.
Ja!quote:Op woensdag 7 september 2022 09:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Die deal was binnen 24 uur eigenlijk al geschonden.
Misschien eens goed luisteren wat die fascistische Russen te vertellen hebben? Ze willen een Euraziatisch rijk van Vladivostok tot Lissabon.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bezet worden door Rusland? Misschien wat minder conspiracy nieuws volgen.
Die is altijd gericht op de VS, met een voorkeur voor Rusland, zie bijvoorbeeld de thread over Oekraïne op BNW.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bezet worden door Rusland? Misschien wat minder conspiracy nieuws volgen.
Zeggen ze dat zelf of zegt de media dat?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien eens goed luisteren wat die fascistische Russen te vertellen hebben? Ze willen een Euraziatisch rijk van Vladivostok tot Lissabon.
Alsof die Russen zin hebben in dat geschreeuw van Groningers en/of boeren.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Alles kan, we worden er alleen armer van. Wel minder arm dan wanneer we bezet worden door Rusland omdat ze onze grondstoffen willen.
Maar dat is de schuld van de Amerikaanse bevolking, die op Biden heeft gestemd.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dat zeggen ze zelf. En ja, tuurlijk neemt de media dat over.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zeggen ze dat zelf of zegt de media dat?
Welke media doel je op?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zeggen ze dat zelf of zegt de media dat?
Neuh, we kunnen prima zonder zijn grondstoffen. Mits we hem een beetje tegenwerken nieuwe gebieden met grondstoffen zonder slag of stoot in te nemen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zonder hem kunnen we wel, zonder z'n grondstoffen? Dat is maar de vraag.
Heb je een linkje? Want informatie uit Rusland wordt gecensureerd.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zeggen ze zelf. En ja, tuurlijk neemt de media dat over.
Bij politici kijk ik altijd naar wat ze doen en niet naar wat ze zeggen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien eens goed luisteren wat die fascistische Russen te vertellen hebben? Ze willen een Euraziatisch rijk van Vladivostok tot Lissabon.
Oplossingen zoals? Ga jij de mensen die van minimum loon leven compenseren?quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zijn prima oplossingen voor te maken.
Vrijheid en onze manier van leven, staat op het spel.
Nee hoor. Of zit je in Rusland en maakte je een typo, bedoelde je eigenlijk, "want informatie IN Rusland wordt gecensureerd?"quote:Op woensdag 7 september 2022 09:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Want informatie uit Rusland wordt gecensureerd.
In Rusland zelf zijn genoeg grondstoffen.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, we kunnen prima zonder zijn grondstoffen. Mits we hem een beetje tegenwerken nieuwe gebieden met grondstoffen zonder slag of stoot in te nemen.
Oh! Is dat niet wat er nu gebeurd?![]()
.
Ja, buiten Rusland ook. Als Rusland dus gewoon met hun tengels afblijft van andermans bezit, kunnen wij prima zonder hun grondstoffen. Leek mij vrij duidelijk in mijn vorige post.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
In Rusland zelf zijn genoeg grondstoffen.
Sites RT en Sputnik geblokkeerd door grootste internetprovidersquote:Op woensdag 7 september 2022 09:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee hoor. Of zit je in Rusland en maakte je een typo, bedoelde je eigenlijk, "want informatie IN Rusland wordt gecensureerd?"
Ja? Beperkt jouw Russische informatiestroom tot die 2 kanalen?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Sites RT en Sputnik geblokkeerd door grootste internetproviders
https://nos.nl/collectie/(...)te-internetproviders
Yup, terwijl de echte Russische media gewoon bereikbaar is.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Sites RT en Sputnik geblokkeerd door grootste internetproviders
https://nos.nl/collectie/(...)te-internetproviders
Ah je geeft dus toe dat er censuur van Russische informatie is.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja? Beperkt jouw Russische informatiestroom tot die 2 kanalen?
Rusland heeft tal van andere kanalen om hun propaganda te verspreiden hoor.
Oa een verklaring van Medvedev op zijn Telegramkanaal: https://www.hln.be/buiten(...)oot-poetin~ab956bc0/quote:Op woensdag 7 september 2022 09:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Want informatie uit Rusland wordt gecensureerd.
Daarom vroeg ik om een linkje.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, terwijl de echte Russische media gewoon bereikbaar is.
Maar daar hoor je nooit iemand over.
Kennelijk denken de Russische propagandisten dat Rusland maar 2 mediakanalen heeft.
dankjequote:Op woensdag 7 september 2022 09:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oa een verklaring van Medvedev op zijn Telegramkanaal: https://www.hln.be/buiten(...)oot-poetin~ab956bc0/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik erken dat de EU 2 Russische overheids geregiseerde kanalen blokkeert. Snap ik wel gezien de content die ik meekrijg van die kanalen. En ihet is minimaal tov. de maatregelen in Rusland om de informatiestroom te beheersen. Zolang in deze situatie de verhouding 1% vs. 99% is qua censuur en propaganda. Dan ben ik de laatste die in een discussie gaat roepen "ja maar hier wordt 1% geweerd!" Terwijl in het kamp dat je verdedigd, de vrijheid met 99% is gereduceerd.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ah je geeft dus toe dat er censuur van Russische informatie is.
Bij de AfD (uiteraard) en Die Linke (die uit de SED, de communistische partij in de DDR, ontstaan is) stikt het ook van de Poetinpijpers. Duitsland heeft zichzelf na WO II een enorm schuldgevoel aangepraat t.o.v. Rusland, terwijl dat laatste land gewoon medeschuldig is aan het uitbreken van WO II en bovendien exact dezelfde rol gespeeld heeft (en nog steeds doet) als nazi-Duitsland.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:25 schreef kibo het volgende:
[..]
In de SPD top zitten nogal wat figuren die ongetwijfeld ook in Nazi-Duitsland boven zouden komen drijven.
Waar baseer je je neutrale mening op als je niet in staat bent om de Russische kant van het verhaal te volgen?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik om een linkje.
Weet je dat zeker? Het regime van Poetin heeft niets maar dan ook helemaal niets met communisme te maken.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de AfD (uiteraard) en Die Linke (die uit de SED, de communistische partij in de DDR, ontstaan is) stikt het ook van de Poetinpijpers. Duitsland heeft zichzelf na WO II een enorm schuldgevoel aangepraat t.o.v. Rusland, terwijl dat laatste land gewoon medeschuldig is aan het uitbreken van WO II en bovendien exact dezelfde rol gespeeld heeft (en nog steeds doet) als nazi-Duitsland.
Jij haalt allemaal zaken erbij die er niet toe doen en tevens praat je censuur goed (maar alleen als wij het doen). Soort whataboutism, waar men hier zo op tegen is. Als je commentaar hebt moet je maar naar een ander land gaan? Rare conclusie.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, ik erken dat de EU 2 Russische overheids geregistreerde kanalen blokkeert. Snap ik wel gezien de content die ik meekrijg van die kanalen. En ihet is minimaal tov. de maatregelen in Rusland om de informatiestroom te beheersen. Zolang in deze situatie de verhouding 1% vs. 99% is qua censuur en propaganda. Dan ben ik de laatste die in een discussie gaat roepen "ja maar hier wordt 1% geweerd!" Terwijl in het kamp dat je verdedigd, de vrijheid met 99% is gereduceerd.
Sterker nog, ik zit met vlagen met schaamrood op mijn kaken te lezen hoe volk zoals jij met non argumenten komen als je kijkt naar the bigger picture binnen deze situatie. Dat ik oprecht denk, wtf. Doe je hier als je vindt dat het hier zo slecht is en ogenschijnlijk daar zo goed. Fok! is daar geblokkeerd, dus scheelt hier weer een hoop dom gezeik.
Ik heb de tekst even door de vertaler gehaald. Hij heeft het over een open Eurazië met vrijhandel. En aannames van mensen op social media:quote:Op woensdag 7 september 2022 09:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oa een verklaring van Medvedev op zijn Telegramkanaal: https://www.hln.be/buiten(...)oot-poetin~ab956bc0/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral een hoop bangmakerij denk ik.quote:Op sociale media is er onrust over de uitspraken van Medvedev. Sommigen vrezen dat Poetin zijn rijk nog verder wil uitbreiden. “Bloedbaden zoals in Boetsja van Lissabon tot Vladivostok, dat is eigenlijk wat hij bedoelt”, zegt onder meer de Letse vicepremier en minister van Defensie Artis Pabriks op Twitter.
Ja, ik praat het goed dat in Europa kanalen geblokkeerd worden waar 24/7 onjuiste fake-news en propaganda over mensen heen wordt gestort. Want feitelijk zijn die kanalen wapens tegen onze maatschappij. Als we het nu toch over whataboutism hebben... vind jij het wel prima als in Europa de anti-kafir kanalen van ISIS wijdopen zouden blijven staan?quote:Op woensdag 7 september 2022 09:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jij haalt allemaal zaken erbij die er niet toe doen en tevens praat je censuur goed (maar alleen als wij het doen). Soort whataboutism, waar men hier zo op tegen is. Als je commentaar hebt moet je maar naar een ander land gaan? Rare conclusie.
Nee maar die westerse communisten blijven desondanks vaak gigantische fanboys van Rusland.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Het regime van Poetin heeft niets maar dan ook helemaal niets met communisme te maken.
Er gebeuren daar echt rare dingen met hooggeplaatste figuren de laatste tijd maar de achterliggende redenen blijven in nevelen gehuld. Misschien wil Kadyrov concessies bij Putin afdwingen. Er wordt ook gezegd dat hij zich opmaakt om in Rusland zelf te vechten.quote:Kadyrov no longer wants to resign due to signs of "global Satanism observed in Donbas"
Ramzan Kadyrov, the leader of Chechnya, has said that he changed his mind about going on "indefinite leave" because he has no right to leave his post while Russia is "fighting global Satanism in Donbas."
Kadyrov added that he was ready to work without any annual leave, and in the future, he wanted to break the current record of tenure among the heads of Russian regions.
He also boasted that "excellent news is coming from the Donetsk front" and that "several thousand more determined volunteers and elite fighters" have already been prepared for deployment in Donbas.
On 3 September, Kadyrov abruptly announced that he had already "stayed too long" in the position of leader of Chechnya and deserved an "indefinite vacation, a long one".
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/6/7366292/
3 keer linksom is ook rechtsom. En v.v.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de AfD (uiteraard) en Die Linke (die uit de SED, de communistische partij in de DDR, ontstaan is) stikt het ook van de Poetinpijpers. ..
Waarom zou je jezelf als jonge Rus doodvechten in een koloniale oorlog om een buurland te veroveren?quote:Op woensdag 7 september 2022 10:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Flinke bord voor z'n kop heeft ie... andere mensen laf noemen omdat ze zich niet aanmelden voor de oorlog
[ afbeelding ]
Maar het gaat wel goed met Rusland hoor.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Flinke bord voor z'n kop heeft ie... andere mensen laf noemen omdat ze zich niet aanmelden voor de oorlog
[ afbeelding ]
Niet vrijwillig natuurlijk.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Het kanonnenvoer uit het oosten raakt op een gegeven moment ook op. Benieuwd of de rijke Rus uit Moskou deze kansloze oorlog wil gaan voeren.
Dat zullen de Russen ook zeggen als ze CNN blokkeren, snap je hoe het werkt? Mensen kunnen zelf beslissen wat ze geloven en wat ze kijken daar heb je geen minister van waarheid voor nodig.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, ik praat het goed dat in Europa kanalen geblokkeerd worden waar 24/7 onjuiste fake-news en propaganda over mensen heen wordt gestort. Want feitelijk zijn die kanalen wapens tegen onze maatschappij. Als we het nu toch over whataboutism hebben... vind jij het wel prima als in Europa de anti-kafir kanalen van ISIS wijdopen zouden blijven staan?
Dus nee, ik heb er geen problemen mee als Russische wapens tegen het Westen een halt toegeroepen worden. Er zijn massa's alternatieven om een informatie te vinden vanuit "de andere kant".
Samenvatting, blokkeren van die 2 kanalen is geen censuur. Het is het tegenhouden van een Russisch wapen in deze "speciale operatie".
Het kaartenhuis is aan het wankelen. Spannende tijden.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar het gaat wel goed met Rusland hoor.
Fixedquote:Op woensdag 7 september 2022 09:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ah je geeft dus toe dat er censuur van Russische desinformatie is.
Nieuwe medicatie = nieuwe inzichten.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Kijk eens aan: Kadyrov is plotseling weer terug van zijn welverdiende vakantie.
[..]
Er gebeuren daar echt rare dingen met hooggeplaatste figuren de laatste tijd maar de achterliggende redenen blijven in nevelen gehuld. ...
...
CNN is nog iets anders dan kanalen betaald door de Russische overheid.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat zullen de Russen ook zeggen als ze CNN blokkeren,
De regime narrative is d8 ik dat Oekraine een verzinselstaat is, eigenlijk Rusland was en het legitiem zou zijn het terug te veroveren.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf als jonge Rus doodvechten in een koloniale oorlog om een buurland te veroveren?
Punt is, daar kan je niets kijken wat uit het westen komt (geen CNN, geen RTL, geen NPO1, zelfs geen SBS6 of de makeup kanalen van Nikkie de Jagerquote:Op woensdag 7 september 2022 10:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat zullen de Russen ook zeggen als ze CNN blokkeren, snap je hoe het werkt? Mensen kunnen zelf beslissen wat ze geloven en wat ze kijken daar heb je geen minister van waarheid voor nodig.
Nee ze halen hier de ISIS mensen het land binnen
Ja maar Rusland strongquote:Op woensdag 7 september 2022 10:02 schreef Simmertje het volgende:
De Russen die hun laatste pressiemiddel inzetten door de gaskraan te sluiten, elke dag nu aan het bitchen zijn over de sancties en daarnaast wapens moeten aanschaffen van Noord-Korea. Zijn niet echt indicaties dat het goed gaat daar he.
Volgens mij niet hoor. Maar ik kan het fout hebben. De rijke elite daar in Rusland is juist niet wat echte communisten willen.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee maar die westerse communisten blijven desondanks vaak gigantische fanboys van Rusland.
Lijkt me nog steeds wat mager om heldhaftig voor te sneuvelen als Russische knul.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De regime narrative is d8 ik dat Oekraine een verzinselstaat is, eigenlijk Rusland was en het legitiem zou zijn het terug te veroveren.
Is Rusland nu bijna op de knieën door gebrek aan munitie en manschappen of staat Rusland op het punt de EU binnen te vallen?quote:Op woensdag 7 september 2022 10:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als Rusland niet zegt dat ze Europa willen binnenvallen, of zelfs beweert dat ze dat niet willen, betekent dat niet dat ze het niet willen. Je moet kijken naar wat ze doen: liegen, manipuleren, censuur en politieke moorden plegen, ongeoorloofd landen binnenvallen en oorlogsmisdaden plegen. Wat voor iemand ben je als je zo'n land de schijn mee geeft?
Nee de meeste Russen hebben daar weinig mee, zeker de rijke niet. Maar in het westen is een hardnekkige club Rusland-liefhebbers, veelal in extreemlinkse of extreemrechtse regionen.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Maar ik kan het fout hebben. De rijke elite daar in Rusland is juist niet wat echte communisten willen.
Ze zijn dacht ik ook boos omdat Russische soldaten de communistische vlag gebruiken.
Nee en nee.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is Rusland nu bijna op de knieën door gebrek aan munitie en manschappen of staat Rusland op het punt de EU binnen te vallen?
Allebei kan niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door bleiblei op 07-09-2022 10:21:40 ]
Vrees toch nog steeds wel dat Rusland een keer die stap gaat zetten, aangezien verliezen geen optie is. Uiteindelijk wint Rusland het altijd zodra ze hun nukes gaan gebruiken.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:16 schreef polderturk het volgende:
The Kherson group z-nazi 🇷🇺 asks for concentration camps for the population and nuclear strikes on major Ukrainian cities...
...because it is "cut off from supplies", loses "captured villages" and is "constantly hit" by the artillery of the Armed Forces of Ukraine 🇺🇦
[ twitter ]
In Tjechie zie je dat de communisten samen optrekken met uiterst rechts tegen de de huidige regering, de EU en de NAVO waarvan ze vinden dat die de belangen van de bevolking verkwanselen. Wat natuurlijk een legitieme reden is. De EU en een nationale regering zou de belangen van de bevolking voorop moeten stellen en niet die van Oekraine.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee de meeste Russen hebben daar weinig mee, zeker de rijke niet. Maar in het westen is een hardnekkige club Rusland-liefhebbers, veelal in extreemlinkse of extreemrechtse regionen.
Extreemlinks omdat voor hen Rusland al hun hele leven lang de held is tegen de gemene VS, en extreemrechts omdat die een bobbeltje in de broek krijgen van zo'n sterke man als Poetin die ook zo heerlijk anti-woke is enzo.
De EU en de Tsjechische regering zitten ongetwijfeld niet te wachten op een hernieuwde Praagse Lente, dat de communisten daar anders over denken lijkt me volstrekt logisch.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
In Tjechie zie je dat de communisten samen optrekken met uiterst rechts tegen de de huidige regering, de EU en de NAVO waarvan ze vinden dat die de belangen van de bevolking verkwanselen. Wat natuurlijk een legitieme reden is. De EU en een nationale regering zou de belangen van de bevolking voorop moeten stellen en niet die van Oekraine.
https://youtube.com/shorts/JSH-cYRlG2k?feature=share
Je hebt een Rusland wil, en een Rusland gaat, en een Rusland gaat nu.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is Rusland nu bijna op de knieën door gebrek aan munitie en manschappen of staat Rusland op het punt de EU binnen te vallen?
Allebei kan niet
Dat blijkt ook wel omdat het regime allerlei noodgrepen doet om aan kanonnenvoer te komen. De beter geinformeerden vooral uit de steden komen echt niet in drommen opdagen. De sociale cohesie in Rusland zelf lijkt vrijwel non-existent en dat kan op langere termijn tot grote problemen gaan leiden.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds wat mager om heldhaftig voor te sneuvelen als Russische knul.
Ik denk dat de EU zich alleen maar bekommert om de belangen van de grote banken in de vorm van leningen aan Oekrainse oligarchenquote:Op woensdag 7 september 2022 10:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
De EU en de Tsjechische regering zitten ongetwijfeld niet te wachten op een hernieuwde Praagse Lente, dat de communisten daar anders over denken lijkt me volstrekt logisch.
Hahaha, ja vast. Het is bepaald geen systeemrisico, bij de EU zullen ze echt niet wakker liggen van die paar miljard.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU zich alleen maar bekommert om de belangen van de grote banken in de vorm van leningen aan Oekrainse oligarchen
De ouders zullen blij zijn dat ze een Lada krijgenquote:Op woensdag 7 september 2022 10:37 schreef Slayage het volgende:
De Russen plaatsen kennelijk 19 jarigen aan het front [ twitter ]
Das de reden dat het Westen de oorlog zo lang mogelijk een stalemate wilt houden, als Rusland implodeert voordat ze verliezen dan is de oorlog ook voorbij maar dan zonder risico op nukes.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vrees toch nog steeds wel dat Rusland een keer die stap gaat zetten, aangezien verliezen geen optie is. Uiteindelijk wint Rusland het altijd zodra ze hun nukes gaan gebruiken.
Het gaat niet om securing van Russische media, maar blokkeren van 2 propaganda kanalen van de Russische overheid.quote:Op woensdag 7 september 2022 09:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jij haalt allemaal zaken erbij die er niet toe doen en tevens praat je censuur goed (maar alleen als wij het doen). Soort whataboutism, waar men hier zo op tegen is. Als je commentaar hebt moet je maar naar een ander land gaan? Rare conclusie.
Klopt, en uit de psychose stappen dat dit allemaal komt door de agressieve uitbreiding van NAVO en EU in voormalig Warsaw Pact gebied...quote:Op woensdag 7 september 2022 10:51 schreef Slayage het volgende:
We moeten voortaan vaker luisteren naar de Oost Europeanen /ex Sovjet staten wanneer ze iets te melden hebben over de Russen.
[ twitter ]
Leningen aan oligarchen? Dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen. Zou wel belachelijk zijn als dat gebeurdquote:Op woensdag 7 september 2022 10:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU zich alleen maar bekommert om de belangen van de grote banken in de vorm van leningen aan Oekrainse oligarchen
quote:Op woensdag 7 september 2022 10:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee en nee.
Gaat het klote daar voor Rusland en zijn ze klaar met dreigementen richting het Westen. Ja.
Gaat het daarom vanaf nu waarschijnlijk alleen nog maar nog kutter bij de Russen. Ja.
En eigenlijk is dat nu het enige dat telt.
Laat overigens niet weg dat wij ook nog wel een flink stuk taai hout weg te kauwen hebben hier. Dus ook wij zijn nog niet uit het dal. Maar ik zie al wat kleine zonnestraaltjes voor ons in de verte. Hopelijk blijft dat zo.Wat werd er weg geedit? Heeft Fok ook een minister van waarheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Danny is uit het raam gevallen en door Putin vervangen door een lookalikeski 😱quote:Wat werd er weg geedit? Heeft Fok ook een minister van waarheid![]()
Bij alle posts staat nu 1984quote:Op woensdag 7 september 2022 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Danny is uit het raam gevallen en door Putin vervangen door een lookalikeski 😱
Nogal offtopic, maar dat zou niemand gemerkt hebben. Laatste keer dat Danny wat voor het forum deed is al ff geledenquote:Op woensdag 7 september 2022 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Danny is uit het raam gevallen en door Putin vervangen door een lookalikeski 😱
Russen zijn juist vrij goed in de bouw en onderhoud van kerncentralesquote:Op woensdag 7 september 2022 10:45 schreef Alpha0 het volgende:
Als je ziet hoe Rusland met kerncentrales omgaat (nu, Tjernobyl) dan wil je dat de Russische grens geen meter verder naar het Westen opschuift. Dus eisen dat ze Oekraïne onmiddellijk verlaten en zo niet dan troepen naar Oekraïne om de Russen daar te verjagen en uiteraard Oekraïne van de NAVO lid maken. Ze hebben er echt zelf om gevraagd. Geen softe aanpak meer.
Goeie comedy dit.quote:Op woensdag 7 september 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Russen zijn juist vrij goed in de bouw en onderhoud van kerncentrales
De Russen worden helemaal gek van steeds heen en weer gestuurd te worden.quote:Op woensdag 7 september 2022 11:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Maarre hoe zit het nou? Was Kherson de afleiding om zoveel mogelijk Russen daarnaartoe te lokken zodat ze een offensief bij Kharkiv konden doen?
Gelukkig is West Europa nu wel wakker dankzij Poetin en ook zijn aankondigingsspeech van de oorlog waarin men echt schrok van hem.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:51 schreef Slayage het volgende:
We moeten voortaan vaker luisteren naar de Oost Europeanen /ex Sovjet staten wanneer ze iets te melden hebben over de Russen.
[ twitter ]
Hier kun je het toch wel mee eens zijn. het zou heel dom zijn en heel gevaarlijk als oekraine denkt dat rusland geen munitie meer zou hebben (dan loop je dus kans een val in te lopen).quote:Op woensdag 7 september 2022 09:57 schreef Slayage het volgende:
Toch fascinerend dat de zogenaamde analisten elke keer weer fout zitten met hun kennis over de Russen, nu dus ook mbt de "unlimited munitie" van ze, hij waarschuwt wel om niet van de ene extreme inschatting (unlimited munitie) over te gaan naar de andere en te denken dat de Russen bijna door hun ammunitie zijn [ twitter ]
Dat hebben we in 1986 inderdaad gezienquote:Op woensdag 7 september 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Russen zijn juist vrij goed in de bouw en onderhoud van kerncentrales
Russen zullen zeggen dat het de schuld van de Oekraïners was.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:21 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat hebben we in 1986 inderdaad gezien
Als ik soms reacties zie op FP of hier op het Forum, schrik ik hoeveel mensen er nog slapen. "MiJn gAsPriJzEn!!! ZeLeNsKy iS eEn nAzi!!! PoEtIn hEeFt gElijK!!!"quote:Op woensdag 7 september 2022 12:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gelukkig is West Europa nu wel wakker dankzij Poetin en ook zijn aankondigingsspeech van de oorlog waarin men echt schrok van hem.
Dat vind ik ook weer overdreven. Hier willen ze vaak gewoon zo'n beest verdoven om hem terug te brengen. Doodschieten is pas als het gevaar oplevert voor de omgeving.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:21 schreef luxerobots het volgende:
Even een klein positief berichtje uit Oekraïne.
Een chimpansee in Charkov was ontsnapt, maar keert op de fiets terug.
Hier zou zo'n dier doodgeschoten worden.
Zeker. Politieke establishment in West Europa echter niet. Zij beslissen er ook over. Er is brede overeenstemming dat de invasie van Poetin in Oekraïne ook voor Europese landen een zeer gevaarlijke ontwikkeling is voor onze nationale veiligheid. Die speech van hem en direct benoemen van kernwapens heeft Europese politieke leiders uit een warme droom doen ontwaken. En nu is er helemaal geen weg meer terug.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:22 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik soms reacties zie op FP of hier op het Forum, schrik ik hoeveel mensen er nog slapen. "MiJn gAsPriJzEn!!! ZeLeNsKy iS eEn nAzi!!! PoEtIn hEeFt gElijK!!!"
Hier een duidelijker vertaling van de bizarre oproep van kameraad Igor 'Duke Nukem' Girkin om grote steden met tactische nucleaire wapens plat te gooien, of - 'democratischer' - met zware bommenwerpers en raketten.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:20 schreef polderturk het volgende:
Vertaling met google lens?
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgericht door Poetin in 2007.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nooit gehoord van ROSATOM?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rosatom
Ik heb dit al vaker gezegd:quote:Op woensdag 7 september 2022 12:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hier kun je het toch wel mee eens zijn. het zou heel dom zijn en heel gevaarlijk als oekraine denkt dat rusland geen munitie meer zou hebben (dan loop je dus kans een val in te lopen).
Dus bedachtzaamheid is goed.
Veel mensen in West Europa dachten dat je met gedeelde economische belangen zo'n conflict kunt voorkomen en relaties tussen landen kunt herstellen. Naief? Wellicht. Echter de intentie was goed en tussen FR-DE werkte het wel. Het grote verschil is waarschijnlijk dat het tussen democratiën onderling wel werkt maar niet met een dictatuur. Maar wat moet je anders? Constant in argwaan en staat van oorlog met elkaar verkeren? De wens op normale relaties is heel begrijpelijk en ik kan het West Europa dan ook moeilijk kwalijk nemen.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:51 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:Igor Girkin explains the failure of the Rosgvardia units in Balakliya was among other things caused by their lack of training and inability to use the heavy weapons they were provided with, overly cautions and ineffective Russian aviation, and "outstanding audacity" of Ukraine's attacks
https://www.reddit.com/r/(...)_the_failure_of_the/
punt, maar denk dat veeel specialisten niet meegenomdn hebben de werkelijke slagkracht en efficiente van het westen. dat je binnen 3 maand irak, afgahnistan hebt overmeesterd, heeft men altijd verklaard door de zeer slechte staat van die legers. maar nooit door het superieure leger en methodes die wij ontwikkelen in het westen.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb dit al vaker gezegd:
Naar kremlin.ru gaan, daar tellen hoeveel munitie/tanks/whatever rus zegt dat het heeft en daarna tot de conclusie komen dat "ze zoveel hebben!" en het achteraf gewoon keihard mis hebben en dat vervolgens vergoelijken met: "je kan beter voorzichtig zijn!" ; waar in dat plaatje zit als defensie specialist je toegevoegde waarde? Dit kan mijn moeder namelijk ook.
quote:Op woensdag 7 september 2022 12:50 schreef Jemoederniet het volgende:
Igor Girkin's kijk op de Oekraïense aanval op Balakliya. UKR leger beweegt zo snel dat ze niet met artillerie kunnen worden gestopt. De frontlijn wordt bemand door troepen uit de Donbas, daarachter een lijn met Russische nationale garde. Die mogen alle klappen opvangen maar UKR is er doorheen gebroken.
[..]Girkin is een engerd eerste klas maar omdat hij zo kritisch is op het beleid van Poetin en ingangen heeft in het strijdveld kan hij soms wel rake dingen zeggen die je vanuit het Kremlin nooit zou horen. Wel even die extreem-rechtse en nationalistische bagger van 'm overslaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
mee eens. maar het lastige is, dat het westen dacht dat iedereen blij zou zijn, als een autoritaire staat zou wegvallen, alleen bleven de ambtenaren van die staat gewoon aan de macht. rusland is nooit gedestaliniseerd (wat west duitsland wel is gebeurd) en zeker in de hoge regionen van de overheid, veiligheidsdiensten etc niet. De zelfde mensen of diens pupillen zijn nu aan de macht.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Veel mensen in West Europa dachten dat je met gedeelde economische belangen zo'n conflict kunt voorkomen en relaties tussen landen kunt herstellen. Naief? Wellicht. Echter de intentie was goed en tussen FR-DE werkte het wel. Het grote verschil is waarschijnlijk dat het tussen democratiën onderling wel werkt maar niet met een dictatuur. Maar wat moet je anders? Constant in argwaan en staat van oorlog met elkaar verkeren? De wens op normale relaties is heel begrijpelijk en ik kan het West Europa dan ook moeilijk kwalijk nemen.
Het Russische leger kan gewoon de taken niet uitvoeren die het Amerikaanse leger wel uit kan voeren.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
punt, maar denk dat veeel specialisten niet meegenomdn hebben de werkelijke slagkracht en efficiente van het westen. dat je binnen 3 maand irak, afgahnistan hebt overmeesterd, heeft men altijd verklaard door de zeer slechte staat van die legers. maar nooit door het superieure leger en methodes die wij ontwikkelen in het westen.
Nu zie het zelfde Rusland (een natuurlijk 'groot' gewicht) zal altijd moeten winnen van Oekraine (ook na steun van het westen), want het westen is volgens hun te slap, mietjes laten vrouwen meevechten, homo rechten. Het komt gewoon niet in ze op, dat je als eu/ westerling behoort tot de machtigste cultuur op aarde.
Ben bang dat dat er deze keer ook niet in zit.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
mee eens. maar het lastige is, dat het westen dacht dat iedereen blij zou zijn, als een autoritaire staat zou wegvallen, alleen bleven de ambtenaren van die staat gewoon aan de macht. rusland is nooit gedestaliniseerd (wat west duitsland wel is gebeurd) en zeker in de hoge regionen van de overheid, veiligheidsdiensten etc niet. De zelfde mensen of diens pupillen zijn nu aan de macht.
Ik zou er met een fuckin' boog om heen lopen. Voor je het weet is die loodde voering ineens van pisbakken ijzer, en heeft de 'directeur' het verschil in z'n zak gestoken.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt, en ook gezien welke centrales ze allemaal gebouwd hebben?
Nah, dat zou ik zo hard niet zeggen.quote:Op woensdag 7 september 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou er met een fuckin' boog om heen lopen. Voor je het weet is die loodde voering ineens van pisbakken ijzer, en heeft de 'directeur' het verschil in z'n zak gestoken.
Voor de rest heeft het westen meer da n genoeg technologie conglomeraten die volop ervaring hebben met kerncentrales bouwen, dus ik zie volstrekt niet wat dat overblijfsel van de USSR te bieden heeft, behalve risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |