Kaasblokjes of een stukje worst mag bij ons wel. Krijgt dochter ook vaak mee (kaas).quote:Op woensdag 21 september 2022 10:54 schreef SQ het volgende:
Haha ja de juf. Ons wordt vriendelijk doch dringend verzocht om geen koek, chocolade, chips, worst en kaasblokjes mee te geven in de lunchtrommels.
Kennelijk werd dat dus wel gedaan
Wij hebben cups, anders had het vast daar ook in gezeten. Havermout, bakmeel, bloem, cacao, wheypoeder. Alles zat vol met honderden kleine beestje (stofluis als ik het goed heb opgezocht). Een zilvervisje hier en daar geef ik ook niks om idd.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou ja liever in je meel dan in je koffie.
Maar, bah.
Ik geef toe dat ik in mijn oude huis wel eens zilvervisjes uit de bloem zag rennen maar ik daarom nooit de bloem weg heb gedaan. De beredenering: "alles sterft bij 200 graden"![]()
#vieslel
Oh goddank, ik ben niet de enige.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Maar, bah.
Ik geef toe dat ik in mijn oude huis wel eens zilvervisjes uit de bloem zag rennen maar ik daarom nooit de bloem weg heb gedaan. De beredenering: "alles sterft bij 200 graden"![]()
#vieslel
Iewl.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hebben cups, anders had het vast daar ook in gezeten. Havermout, bakmeel, bloem, cacao, wheypoeder. Alles zat vol met honderden kleine beestje (stofluis als ik het goed heb opgezocht). Een zilvervisje hier en daar geef ik ook niks om idd.
Ze zaten ook in de doosjes met dichte bakmixen en wereldgerechten dus die ik heb ik uitgezogen en schoongemaakt. Maar wat een werk!
De juf op onze basisschool vond het al niet goed als we twee stukken brood op elkaar deden en de buitenkant besmeerden met nutella en hagelslag. Taartjes waren niet toegestaan.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:50 schreef Elleska het volgende:
paprika wordt hier niet gewaardeerd maar wortel wel. Tomaten uit de tuin zijn inmiddels op, komkommers bijna dus dat wordt kopen of een alternatief zoeken.
Ik heb net een bakblik voor mini muffins gekocht en ga daar eens wat mee proberen. Lijkt mij een ideale restjesverwerking en het kan worden ingevroren. Nog even zien of kleuter daar ook zo over denkt.
Lekker afsmeren aan je klasgenoten.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:33 schreef SQ het volgende:
Bwehehe. Ik denk vooral aan het onpraktische aspect van je brood aan de buitenkant besmeren
Daar ga ik wel vanuit want gezond en het eet makkelijk weg zonder te smeren. Dat soort dingen worden ook gemaakt met groente uit de schoolmoestuin.quote:
Eentje met meerdere standen zodat je een hardere straal kan pakken indien gewenst. Met de standaard spaardouchestraal krijg ik mijn haar niet fatsoenlijk uitgespoeld.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:25 schreef Lienekien het volgende:
Zijn er onder jullie ook tevreden gebruikers van een spaardouchekop? Aanbevelingen?
Oh das ideaal. Klinkt als een school die gezonde muffins, ondanks muffins, wel kan waarderen.quote:Op woensdag 21 september 2022 13:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit want gezond en het eet makkelijk weg zonder te smeren. Dat soort dingen worden ook gemaakt met groente uit de schoolmoestuin.
[..]
Eentje met meerdere standen zodat je een hardere straal kan pakken indien gewenst. Met de standaard spaardouchestraal krijg ik mijn haar niet fatsoenlijk uitgespoeld.
Oh een medestander.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:55 schreef Donna het volgende:
Ik had beestjes in de bloem/meel in m'n kast. Voor het eerst in 12 jaar.![]()
Alles weg kunnen flikkeren, zuunig is anders.
quote:Op woensdag 21 september 2022 13:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh een medestander.
Ik vond ze ook in 1 van de keukenkastjes. In de thee, noten, meel... Zo'n beetje de hele inhoud van de kast weg kunnen flikkeren.
Ja de mijne stond daar wel.quote:Op woensdag 21 september 2022 13:34 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ohneeee, thank god staat mijn collectie verse thee niet in die kast, bedenk ik me nu.
quote:Op woensdag 21 september 2022 13:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja de mijne stond daar wel.![]()
Ook al het brood-zoetigheid (in de ruimste zin van het woord dus pindakaas, honing, appelstroop...). Daar zaten ze niet in, maar wel aan.![]()
En dan inderdaad allerlei bakspul. Suikers, noten, kokos...
Haha ik ook niet. Wilde eigenlijk meteen weer voorraad inslaan, maar ik wacht nog wel even.quote:Op woensdag 21 september 2022 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Kastje is nu grotendeels leeg. Er staat nog wat risottorijst, parelcouscous, suiker, koffie, chocopasta en brood. Op brood na allemaal in afgesloten verpakkingen. Ik kijk een paar keer per dag in het kastje en af en toe zie ik er nog 1 lopen en die maak ik dan dood.
Voorlopig durf ik m nog niet in te pakken met de 2 planken en nieuwe boodschappen.
quote:Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Maar, bah.
#vieslel
Met zeven kreeg je ze er niet uit?quote:Op woensdag 21 september 2022 10:55 schreef Donna het volgende:
Ik had beestjes in de bloem/meel in m'n kast. Voor het eerst in 12 jaar.![]()
Alles weg kunnen flikkeren, zuunig is anders.
Stukjes zilvervis.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:04 schreef SQ het volgende:
Zilvervisjes vallen al uit elkaar als je er vies naar kijkt. Die kunnen nooit een serieuze bedreiging vormen.
Pissebedden heb ik gelukkig nog nooit in mijn eten gevonden
Ik zal je de foto's besparen. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg ook overal jeuk en als er 1 achterblijft in een verpakking kom je er nooit vanaf.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:07 schreef maily het volgende:
[..]
Met zeven kreeg je ze er niet uit?
Heb je ook beestjes?quote:Op woensdag 21 september 2022 16:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik krijg jeuk van dit topic
Zilvervisjes en vliegen, toen het huis nog leeg was zaten ze al overalquote:
Gewoon alles opbakken!quote:Op donderdag 22 september 2022 11:08 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg door dit topic bijna de neiging preventief al m'n bakspullen weg te gooien.
Jij betaalt 80 euro per dag aan de kachelquote:Op maandag 19 september 2022 22:36 schreef G3rtonimo het volgende:
Kacheltje uit gehad vandaag, weer 80 euro verdiend. 🙂
Wij eten vaak aardappelen: gekookt/gebakken/stamppot/puree. Ik kan me niet voorstellen dat je zou eten zonder aardappelenquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zuinig wilt zijn, koop je gewoon die zak aardappels en dan eet je wat vaker aardappels.
Ik heb nog nooit in mijn leven een zilvervisje gezien, wat is dat dan?quote:Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Maar, bah.
#vieslel
Ben je tevreden over Enqueteclub? Ik gebruik altijd cashbackxl maar heb nooit goed vergeleken.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had al een tijdje een nieuw volautomaat koffiezetapparaat voor mijn man op het oog, de huidige wil ik niet meer meeverhuizen omdat hij lekt. En nu zag ik deze week bij Pepper dat er vandaag een goede deal bij Expert is met 20% korting. En dat in combinatie met ¤100 cashback van Melitta zelfoh ja, uiteraard ook nog even via Enqueteclub besteld voor nog wat extra cashback.
Het apparaat dat ik op het oog had is bij bol.com ¤299, ik heb nu een duurdere variant besteld die me uiteindelijk ¤192 heeft gekost.
Ik ben er wel tevreden over, ik koop niet heel vaak iets met cashback en in coronatijd waren sommige winkels zoals bol.com ook tijdelijk gestopt met cashbacks. Maar ik zoek het altijd even uit en bij euroclix kreeg ik een stuk minder. Ik doe ook wel eens enquetes bij enqueteclub en 1 keer per zoveel weken klik ik de klikmailtjes even achter elkaar via hun website.quote:Op vrijdag 23 september 2022 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je tevreden over Enqueteclub? Ik gebruik altijd cashbackxl maar heb nooit goed vergeleken.
Dank je. Ik zal er eens een keer naar kijken.quote:Op vrijdag 23 september 2022 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben er wel tevreden over, ik koop niet heel vaak iets met cashback en in coronatijd waren sommige winkels zoals bol.com ook tijdelijk gestopt met cashbacks. Maar ik zoek het altijd even uit en bij euroclix kreeg ik een stuk minder. Ik doe ook wel eens enquetes bij enqueteclub en 1 keer per zoveel weken klik ik de klikmailtjes even achter elkaar via hun website.
Oeh, hij heeft mijn favoriete type bewaarbus in zijn handen, een Oxo pop. Die koop ik als echte zuinigerd alleen bij de kringloop, ik vind ze nieuw veel te duur, ik heb er inmiddels 3 in verschillende maten.quote:Op zondag 25 september 2022 21:00 schreef maily het volgende:
De kliekjesshow op Netflix
https://www.netflix.com/watch/81155772?trackId=255824129
Een soort van Ready, Steady, Cook!
De desk ziet eruit als voorraaddozen![]()
[ afbeelding ]
Het viel mee. Uiteindelijk kwam ik op ¤90 uit.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:42 schreef Donna het volgende:
Week 3 van mijn 'max ¤125 per week' challenge en het gaat nog steeds goed.
Zit deze week op ¤82 tot nu toe en moet vandaag nog een paar dingetjes halen. Kom denk ik op ¤110 uit deze week. Vorige week was het ¤120.
Netjes!quote:Op maandag 26 september 2022 10:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Het viel mee. Uiteindelijk kwam ik op ¤90 uit.
Jaaa, is leuk! Mijn hele maand viel er ook niet binnen, dus ben heel benieuwd hoe dat volgende maand (die begint morgen) gaat zijn. Maar ik ben iig ondanks de 'halve maand' al een paar tientjes goedkoper uit dan vorige maand. Ik vind het een lekker begin!quote:Op maandag 26 september 2022 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Netjes!
Ik vind het ook wel leuk om hier bij te gaan houden wat mijn budget is en in hoeverre het gelukt is om me daar aan te houden. Zodra ik begin oktober mijn uitgaven van september heb bijgewerkt, zal ik het hier delen en vanaf dan wekelijks
Maar dan heb je een buitenlandse IBAN? Accepteert Scoupy die?quote:Op maandag 26 september 2022 00:24 schreef Inbox het volgende:
Bankier nu via Vivid en heb daar ook een debitcard bij. Via de app kan ik makkelijk meerdere rekeningen openen.
En zodoende heb ik dus ook meerdere scoupy-accounts die ik nog weleens gebruik als er interessante geld terug acties zijn.
Huh?quote:[b]Op maandag 26 september 2022 18:58 schreef Tinkepink
Iets wat ik niet goed kan missen is een bad (ja, duur). Gebruikte water wordt gebruikt voor ramen lappen (streeploos schoon) of wc doorspoelen.
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/quote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Mja, het is toch wel heel zonde dat ze ooit hebben bedacht dat het plee doorspoelen aangesloten moest zijn op het drinkwater.
Absoluut slim bedacht!quote:Op maandag 26 september 2022 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/
[ afbeelding ]
genoeg plekken die grijswater systemen hebbenquote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Mja, het is toch wel heel zonde dat ze ooit hebben bedacht dat het plee doorspoelen aangesloten moest zijn op het drinkwater.
Ja, klopt. Dat was mn eetste gedachte bij het lezen ook en direct erna dacht ik 'nee, als dat het geval zou zijn zou ze het niet melden'.quote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Wij zaten deze zomer in een vakantiehuisje met toilet wat met regenwater doorspoelde. Heel dat enorme reservoir onder de grond was leeg door de droogte, moesten we er alsnog kraanwater in gietenquote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Bad staat in dezelfde ruimte als wc. En het zijn echt geen 50 emmers hoor.quote:Op maandag 26 september 2022 20:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Huh?
Vul je dan 50 emmers met water of laat je het badwater staan rn ga je dan steeds met een emmertje naar het bad om een emmertje water te halen.
Die paar liter per spoelbeurt.. dat zet toch geen zoden aan de dijk.
Hooguit spaar je het milieu , wat wel een puntje kan zijn.
Hee wat geinig dit, deze ga ik onthouden voor in mijn nieuwe huis! Enige wat ik een beetje apart vind is dat die knoppen om door te spoelen dan in de wasbak zitten, maar goed je wast toch je handen daarnaquote:Op maandag 26 september 2022 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/
[ afbeelding ]
Deze zijn vrij gangbaar in Japan. Erg handig en hygiënisch hoor. Meeste mensen zetten er nog een (water)plantje in.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:25 schreef itchycoo het volgende:
Hee wat geinig dit, deze ga ik onthouden voor in mijn nieuwe huis! Enige wat ik een beetje apart vind is dat die knoppen om door te spoelen dan in de wasbak zitten, maar goed je wast toch je handen daarna
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net een post op Facebook van een vrouw die allerlei dingen uit de supermarkt weegt. Wat blijkt, in heel veel verpakkingen (vooral agf) zit minder dat wat op de verpakking staat. En soms scheelt dat best veel. Zo zag ik op een foto een zak sperziebonen van een pond, weegschaal gaf 380 aan.
Misschien loont het om voortaan alles ter plekke in de super te wegen op de weegschaal die bij agf staat.
Wat zijn jouw bevindingen? Komt het echt vaak voor? Want dan ga ik daar ook eens mee beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.
Ik heb eigenlijk nooit grote verschillen, zoals die sperziebonen uit je voorbeeld. Ik denk ook dat dat meer een inpakfout betreft dan een bewuste truc zeg maar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat zijn jouw bevindingen? Komt het echt vaak voor? Want dan ga ik daar ook eens mee beginnen.
Ik heb wel eens 160 gram rucola in een zakje van 75 gram gehad.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net een post op Facebook van een vrouw die allerlei dingen uit de supermarkt weegt. Wat blijkt, in heel veel verpakkingen (vooral agf) zit minder dat wat op de verpakking staat. En soms scheelt dat best veel. Zo zag ik op een foto een zak sperziebonen van een pond, weegschaal gaf 380 aan.
Misschien loont het om voortaan alles ter plekke in de super te wegen op de weegschaal die bij agf staat.
Er stond inderdaad ook een zak rucola bij die mevrouw in haar postquote:Op dinsdag 27 september 2022 13:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 160 gram rucola in een zakje van 75 gram gehad.
Doe ik ook weleensquote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijkenquote:Op dinsdag 27 september 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop wel eens stukjes kaas van 1 euro per stuk. Dan kies ik altijd die met het hoogste gewicht.
O jaquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijken
Like a proquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijken
Na drie bezoeken van de loodgieters in de afgelopen weken, 2 x de hangpot en stapot eraf, doorgespoten, schoon geschraapt. Rioolput onder grind terras open…ga ik geen baksteen in het reservoir doen.quote:Op maandag 26 september 2022 20:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat was mn eetste gedachte bij het lezen ook en direct erna dacht ik 'nee, als dat het geval zou zijn zou ze het niet melden'.
Om dat waterverbruik iets te verminderen heb ik een baksteen in mn toiletbak, zodat er per spoelbeurt een paar liter minder gebruikt wordt. Niet per se om geld te besparen, wel omdat de bak anders overdreven veel water gebruikt voor het doorspoelen voor hooguit een halve liter plas.
Heb vanochtend voor het eerst een verspil-me-nietje gescoord bij de AH, een eurootje voor een bloemkool en een zak Excellent rouge aardappels.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb vanochtend voor het eerst een verspil-me-nietje gescoord bij de AH, een eurootje voor een bloemkool en een zak Excellent rouge aardappels.
Begrijp nu waarom ik er net een 10 minuten over heb gedaan om de zak open te krijgen: anders doen mensen er wrs ook nog andere dingen bij
Ik wilde al bijna mijn vader bellen om 'm open komen te makenquote:
Hahahah. De diefstalpreventie van jouw AH is iig erg goed.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik wilde al bijna mijn vader bellen om 'm open komen te maken![]()
De beste man krijgt nog spijt dat ik ipv een uur nu nog geen 10 minuten van hem vandaan woon
Doen wij altijd ... behalve als het 30 °C. isquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:36 schreef Scriptascripta het volgende:
Als wij tegenwoordig een overgerecht hebben gemaakt (zonnepanelen, dus goedkoop koken) zetten we de deur van de oven open om de warmte de open keuken en woonkamer in te laten stromen. Het voelt daarna net even wat behaaglijker aan en de verwarming kunnen we uitlaten.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb vanochtend voor het eerst een verspil-me-nietje gescoord bij de AH, een eurootje voor een bloemkool en een zak Excellent rouge aardappels.
Begrijp nu waarom ik er net een 10 minuten over heb gedaan om de zak open te krijgen: anders doen mensen er wrs ook nog andere dingen bij
Bij de Ap waar ik meestal kom gewoon in een grote mand tussen de groenten en het fruit. Denk dat er aan het eind vd dag mogelijk wel meer ligt dan aan het begin van de dag. Had zelf laatst een courgette, bakje rode druiven, twee paprika’s en 400g sperzieboontjes voor een euro. Kwaliteit was nog prima.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Waar zijn die verspilzakken te vinden?
Goede deal. Ik koop eigenlijk nooit meer groenten en fruit bij AH want ik heb een moestuin en regelmatig een TGTG bij Lidl. Daardoor zijn die zakken me nooit opgevallen denk ik. Ik ga er eens op letten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Bij de Ap waar ik meestal kom gewoon in een grote mand tussen de groenten en het fruit. Denk dat er aan het eind vd dag mogelijk wel meer ligt dan aan het begin van de dag. Had zelf laatst een courgette, bakje rode druiven, twee paprika’s en 400g sperzieboontjes voor een euro. Kwaliteit was nog prima.
Het zit vaak in zo’n zakje:quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede deal. Ik koop eigenlijk nooit meer groenten en fruit bij AH want ik heb een moestuin en regelmatig een TGTG bij Lidl. Daardoor zijn die zakken me nooit opgevallen denk ik. Ik ga er eens op letten.
Uitpersen en als ijsklontjes invriezenquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef Elleska het volgende:
Ik moet alleen nog bedenken wat ik ga maken met 8 citroenen.
Ik heb er vorig jaar een paar gekocht en doorgesneden en in een grote zak als halve citroenen ingevroren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef Elleska het volgende:
Die heb ik hier ook nog nooit zien liggen terwijl ik er wel op heb gelet.
Gisteren wel weer een TGTG bij Lidl kunnen scoren. Mooi pakketje met allemaal dingen die goed van pas komen. Ik moet alleen nog bedenken wat ik ga maken met 8 citroenen.
Ik snij ze ook altijd in parten en vries ze dan in, had van de week van Hello Fresh ook een halve over.quote:Op dinsdag 27 september 2022 20:24 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar een paar gekocht en doorgesneden en in een grote zak als halve citroenen ingevroren.
Altijd makkelijk als je een beetje citroensap nodig hebt.
En de schil daarna mee laten draaien in de vaatwasser
Ik struikelde er bijkans over.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Dat is dus nu de meest fatsoenlijke prijs, helaas. Aldi heeft dezelfde aanbieding, nu ook veel minder frequent dan de jaren ervoorquote:Op dinsdag 27 september 2022 22:01 schreef 111210 het volgende:
Wie weet waar je nu nog een beetje voor fatsoenlijke prijzen wc papier kan kopen.
Lidl had altijd eens in de zoveel tijd zo’n megapak van 3 laags x 20 rollen voor 4,99, die is nu in de aanbieding 6,99 geworden
Ik kwam altijd bij de Lidl voor groenten van 25 cent. Ligt echt nooit meer wat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |