Huh?quote:[b]Op maandag 26 september 2022 18:58 schreef Tinkepink
Iets wat ik niet goed kan missen is een bad (ja, duur). Gebruikte water wordt gebruikt voor ramen lappen (streeploos schoon) of wc doorspoelen.
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/quote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Mja, het is toch wel heel zonde dat ze ooit hebben bedacht dat het plee doorspoelen aangesloten moest zijn op het drinkwater.
Absoluut slim bedacht!quote:Op maandag 26 september 2022 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/
[ afbeelding ]
genoeg plekken die grijswater systemen hebbenquote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Mja, het is toch wel heel zonde dat ze ooit hebben bedacht dat het plee doorspoelen aangesloten moest zijn op het drinkwater.
Ja, klopt. Dat was mn eetste gedachte bij het lezen ook en direct erna dacht ik 'nee, als dat het geval zou zijn zou ze het niet melden'.quote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Wij zaten deze zomer in een vakantiehuisje met toilet wat met regenwater doorspoelde. Heel dat enorme reservoir onder de grond was leeg door de droogte, moesten we er alsnog kraanwater in gietenquote:Op maandag 26 september 2022 20:18 schreef Donna het volgende:
Bad staat in dezelfde ruimte als wc. En het zijn echt geen 50 emmers hoor.quote:Op maandag 26 september 2022 20:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Huh?
Vul je dan 50 emmers met water of laat je het badwater staan rn ga je dan steeds met een emmertje naar het bad om een emmertje water te halen.
Die paar liter per spoelbeurt.. dat zet toch geen zoden aan de dijk.
Hooguit spaar je het milieu , wat wel een puntje kan zijn.
Hee wat geinig dit, deze ga ik onthouden voor in mijn nieuwe huis! Enige wat ik een beetje apart vind is dat die knoppen om door te spoelen dan in de wasbak zitten, maar goed je wast toch je handen daarnaquote:Op maandag 26 september 2022 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
Zo'n spoelbak is bijna ideaal: https://www.bol.com/nl/nl(...)ik/9300000002206980/
[ afbeelding ]
Deze zijn vrij gangbaar in Japan. Erg handig en hygiënisch hoor. Meeste mensen zetten er nog een (water)plantje in.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:25 schreef itchycoo het volgende:
Hee wat geinig dit, deze ga ik onthouden voor in mijn nieuwe huis! Enige wat ik een beetje apart vind is dat die knoppen om door te spoelen dan in de wasbak zitten, maar goed je wast toch je handen daarna
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net een post op Facebook van een vrouw die allerlei dingen uit de supermarkt weegt. Wat blijkt, in heel veel verpakkingen (vooral agf) zit minder dat wat op de verpakking staat. En soms scheelt dat best veel. Zo zag ik op een foto een zak sperziebonen van een pond, weegschaal gaf 380 aan.
Misschien loont het om voortaan alles ter plekke in de super te wegen op de weegschaal die bij agf staat.
Wat zijn jouw bevindingen? Komt het echt vaak voor? Want dan ga ik daar ook eens mee beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.
Ik heb eigenlijk nooit grote verschillen, zoals die sperziebonen uit je voorbeeld. Ik denk ook dat dat meer een inpakfout betreft dan een bewuste truc zeg maar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat zijn jouw bevindingen? Komt het echt vaak voor? Want dan ga ik daar ook eens mee beginnen.
Ik heb wel eens 160 gram rucola in een zakje van 75 gram gehad.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net een post op Facebook van een vrouw die allerlei dingen uit de supermarkt weegt. Wat blijkt, in heel veel verpakkingen (vooral agf) zit minder dat wat op de verpakking staat. En soms scheelt dat best veel. Zo zag ik op een foto een zak sperziebonen van een pond, weegschaal gaf 380 aan.
Misschien loont het om voortaan alles ter plekke in de super te wegen op de weegschaal die bij agf staat.
Er stond inderdaad ook een zak rucola bij die mevrouw in haar postquote:Op dinsdag 27 september 2022 13:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 160 gram rucola in een zakje van 75 gram gehad.
Doe ik ook weleensquote:Op dinsdag 27 september 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijkenquote:Op dinsdag 27 september 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop wel eens stukjes kaas van 1 euro per stuk. Dan kies ik altijd die met het hoogste gewicht.
O jaquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijken
Like a proquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet ook naar de korst/kaasverhouding kijken
Na drie bezoeken van de loodgieters in de afgelopen weken, 2 x de hangpot en stapot eraf, doorgespoten, schoon geschraapt. Rioolput onder grind terras open…ga ik geen baksteen in het reservoir doen.quote:Op maandag 26 september 2022 20:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat was mn eetste gedachte bij het lezen ook en direct erna dacht ik 'nee, als dat het geval zou zijn zou ze het niet melden'.
Om dat waterverbruik iets te verminderen heb ik een baksteen in mn toiletbak, zodat er per spoelbeurt een paar liter minder gebruikt wordt. Niet per se om geld te besparen, wel omdat de bak anders overdreven veel water gebruikt voor het doorspoelen voor hooguit een halve liter plas.
Heb vanochtend voor het eerst een verspil-me-nietje gescoord bij de AH, een eurootje voor een bloemkool en een zak Excellent rouge aardappels.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Helemaal toen ze nog aardbeien verkochten met een los dekseltje erop ipv een folietje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |