abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zondag 4 september 2022 @ 10:24:12 #1
367000 roos94
pi_205838690
Dus stel je ontmoet iemand die je leuk vindt en waar je potentieel wat mee zou kunnen beginnen.

Zou jij dan iemand kunnen afwijzen vanwege hun beroep? En dan bedoel ik niet prostituee of zoiets extreems want dat is best logisch voor velen maar bijvoorbeeld als iemand schoonmaakster, caissiere of barman is. (1e 2 wordt vaak als 'laag' gezien, barman veel contact met hitsige vrouwen enzovoorts.

Ik zou zelf niet iemand afwijzen vanwege een "simpele" baan maar een barman zou ik niet willen want verleidingen enzulks

Militair zou ik ook niet willen want groot gevaar en veel/lang van huis.
pi_205838744
Ik wil alleen vrouwen die succesvol zijn op de zuidas
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_205838776
Zolang het niet iets zwaar immoreels is zoals huisjesmelker of iets in de bio-industrie, is volgens mij alles wel overkoombaar als je iemand echt leuk vindt
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205838792
Gedeeltelijk. Niet specifiek een baan, maar heb wel een sterke voorkeur voor iemand die minimaal een mbo4/hbo diploma heeft.
  zondag 4 september 2022 @ 10:55:05 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205838905
Dat zou wel kunnen als die baan in strijd is met mijn normen en waarden.
  zondag 4 september 2022 @ 10:55:28 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205838908
Ja. Dat kan omdat de werkzaamheden niet ethisch verantwoord zijn, maar ook omdat het praktisch gezien niet werkt. Ik zou niemand afwijzen omdat haar baan 'laag' is, maar als ze in een viszaak werkt en altijd naar vis ruikt kan dat wel een negatieve uitwerking hebben op de aantrekkingskracht en dan wijs ik haar dus ook af door haar baan. O en als ze op de sociale werkplaats werkt kan dat wel een probleem zijn, maar niet zozeer vanwege het werk, maar vooral vanwege de reden dat ze daar werkt.
pi_205838912
Ik maak het geld en zij doet de kinderen en alle shit eromheen.
pi_205838929
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:37 schreef synsysterstylo het volgende:
Gedeeltelijk. Niet specifiek een baan, maar heb wel een sterke voorkeur voor iemand die minimaal een mbo4/hbo diploma heeft.
Je keuze afhankelijk maken van een diploma. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 4 september 2022 @ 10:59:37 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205838953
Misschien als iemand iets doet wat ik echt als immoreel zou zien. Schoonmaker ofzo zou me niet uitmaken, dat heb ik zelf ook gedaan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 september 2022 @ 11:00:45 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205838966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:55 schreef Hexagon het volgende:
Dat zou wel kunnen als die baan in strijd is met mijn normen en waarden.
Hooguit zoiets ja. Niet omdat het een baan van 'ander niveau' is, dan zou ik me sowieso gelijk arrogant als de tering voelen als dat de reden is om er niet aan te beginnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205838984
Wat is er mis en extreem met een vrouw die hoer wil zijn?
pi_205839044
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:37 schreef synsysterstylo het volgende:
Gedeeltelijk. Niet specifiek een baan, maar heb wel een sterke voorkeur voor iemand die minimaal een mbo4/hbo diploma heeft.
Ik heb een MBO 4 diploma en ik werk ook gewoon in een super. Al 22 jaar.

Tuurlijk kan ik beter dan dit, maar daar gaat het mij niet echt meer om moet ik eerlijk zeggen. Ik kan dit werk zonder stress doen, ik hoef mijn werk niet mee naar huis te nemen en het is niet moeilijk. Daar is het loon natuurlijk ook wel naar. Maar voor mij zijn het wel belangrijke punten. Ik zou absoluut niet willen werken buiten mijn reguliere werktijden. Als ik naar huis ga van mijn werk stopt het voor mij tot dat ik de volgende dag weer begin.

Daarnaast is het vanwege de ruime openingstijden erg flexibel. Je kan makkelijker (in overleg uiteraard) je werktijden bepalen. Zo heb ik 3 x in de week vroege diensten zodat ik makkelijk mijn kind van school kan halen.

Ik heb gemerkt dat mijn collega's niet dom zijn of per definitie laag geschoold, maar dat ze mede om de redenen die ik opsom een baan in een winkel hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-09-2022 11:20:41 ]
pi_205839080
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 10:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Je keuze afhankelijk maken van een diploma. :')
Omdat ik een voorkeur heb voor een geschoold iemand en mee wil kunnen levelen of ambities heeft? Ok. In mijn ervaring heb ik eerder een klik met zulke mensen dan mensen die niet of lager geschoold zijn. Plus het is een voorkeur.
  Miss 200.000.000! zondag 4 september 2022 @ 11:20:51 #14
367000 roos94
pi_205839136
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik werk al 22 jaar in een super en mijn ervaring is dat
[..]
Ik heb een MBO 4 diploma en ik werk ook gewoon in een super. Al 22 jaar.

Tuurlijk kan ik beter dan dit, maar daar gaat het mij niet echt meer om moet ik eerlijk zeggen. Ik kan dit werk zonder stress doen, ik hoef mijn werk niet mee naar huis te nemen en het is niet moeilijk. Daar is het loon natuurlijk ook wel naar. Maar voor mij zijn het wel belangrijke punten. Ik zou absoluut niet willen werken buiten mijn reguliere werktijden. Als ik naar huis ga van mijn werk stopt het voor mij tot dat ik de volgende dag weer begin.

Daarnaast is het vanwege de ruime openingstijden erg flexibel. Je kan makkelijker (in overleg uiteraard) je werktijden bepalen. Zo heb ik 3 x in de week vroege diensten zodat ik makkelijk mijn kind van school kan halen.

Ik heb gemerkt dat mijn collega's niet dom zijn of per definitie laag geschoold, maar dat ze mede om de redenen die ik opsom een baan in een winkel hebben.
Ik vind het juist dom als mensen denken dat iedereen werkzaam in "laaggeschoolde" plekken, debiel is.
pi_205839190
Vroeger helemaal niet, nu wel een stuk meer. Het soort beroep dat je kiest zegt wel iets over wie je bent als persoon en hoe “ambitieus” je bent.

Laatstgenoemde ben ik wel… en ik zou ook een partner willen die mijn ambitie begrijpt.
  zondag 4 september 2022 @ 11:44:41 #16
451005 Grems
Clown World
pi_205839318
Over het algemeen niet, tenzij het om extremen zoals prositutie of politie of iets dergelijks zou gaan.
pi_205839578
Wordt barman niet als laag gezien? :o
pi_205839587
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:16 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Omdat ik een voorkeur heb voor een geschoold iemand en mee wil kunnen levelen of ambities heeft? Ok. In mijn ervaring heb ik eerder een klik met zulke mensen dan mensen die niet of lager geschoold zijn. Plus het is een voorkeur.
Dat kun je echt aan een schooldiploma zien. Knap zeg.

Ik heb met genoeg hbo-ers en wo-ers gesproken waar geen fatsoenlijk woord uit kwam.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205839588
ik ben zelf zeer succesvol en eis dat ook van mijn vriendin anders zoek ik een andere

ik wil graag op niveau kunnen spreken met elkaar
pi_205839692
Nee, wel zou ik afknappen op een vriendin die daar wel moeilijk over doet. Ik heb een prima baan op hbo-niveau en ben bezig carrière te maken. Mijn vriendin heeft een wat simpeler baan en dat vind ik prima. Ik vind mensen erg kortzichtig als ze op zoiets afknappen en daar knap ik dus vervolgens weer enorm op af. Ik ga juist voor persoonlijkheid, uitstraling en intelligentie. En dat laatste blijkt niet per definitie uit d'r baan, maar wel uit gesprekken die je hebt met elkaar en hoe haar visie is over dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 12:38:47 ]
pi_205839796
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 12:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat kun je echt aan een schooldiploma zien. Knap zeg.

Ik heb met genoeg hbo-ers en wo-ers gesproken waar geen fatsoenlijk woord uit kwam.
Geeft wel een bepaalde indicatie. Ik gok dat over het algemeen iemand die bijvoorbeeld in een wetenschappelijke studie is afgestudeerd misschien iets meer ambitie heeft dan een bloemiste.

En ja, dat klopt ook, hoor je mij niet ontkennen.
  zondag 4 september 2022 @ 12:57:16 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205839841
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 11:44 schreef Grems het volgende:
Over het algemeen niet, tenzij het om extremen zoals prositutie of politie of iets dergelijks zou gaan.
Ik moest lachen om politie. _O- Wel mee eens trouwens.
pi_205840158
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2022 11:04 schreef Socios het volgende:
Wat is er mis en extreem met een vrouw die hoer wil zijn?
Precies, die betalen ook gewoon belasting hoor.
pi_205840562
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 12:38 schreef DW457 het volgende:
wel zou ik afknappen op een vriendin die daar wel moeilijk over doet. Ik heb een prima baan op hbo-niveau en ben bezig carrière te maken.
Er is een grote kans dat ze het gewoon heeft meegewogen. Of heb je kunnen toetsen wat ze doet in een situatie waar je geen hbo-werk/potentie had?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205840586
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:52 schreef synsysterstylo het volgende:
Geeft wel een bepaalde indicatie. Ik gok dat over het algemeen iemand die bijvoorbeeld in een wetenschappelijke studie is afgestudeerd misschien iets meer ambitie heeft dan een bloemiste.

En ja, dat klopt ook, hoor je mij niet ontkennen.
Ambitie voor wat precies? Een leuk (leefbaar zonder onophoudelijke druk/stress) leven opbouwen? Rijk worden? Kennis vergaren? Titels sparen? Tot een bepaalde gradatie 'opgaan' in haar werk? Kinderen zo goed mogelijk opvoeden en afleveren?

Ik heb bijvoorbeeld veel liever een vrouw die helemaal into bloemen is en part-time bloemistje en part-time moeder kan zijn dan een of andere 'bitch boss' op hoge hakken op de Zuidas.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 4 september 2022 @ 13:51:09 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205840633
Voor mij is het essentieel om met een vrouw op niveau kunnen praten. Als je dat niet kunt loopt het opbouwen van een relatie toch vast. Je kunt dan niet echt alles met haar delen.
Beroep maakt me niet zoveel uit an sich, maar wordt wel vaker aangetrokken door vrouwen die werkzaam zijn in verzorgende, medische of hulpverlenende beroepen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 september 2022 @ 13:52:20 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205840648
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ambitie voor wat precies? Een leuk (leefbaar zonder onophoudelijke druk/stress) leven opbouwen? Rijk worden? Kennis vergaren? Titels sparen? Tot een bepaalde gradatie 'opgaan' in haar werk? Kinderen zo goed mogelijk opvoeden en afleveren?

Ik heb bijvoorbeeld veel liever een vrouw die helemaal into bloemen is en part-time bloemistje en part-time moeder kan zijn dan een of andere 'bitch boss' op hoge hakken op de Zuidas.
Dat soort vrouwen vind ik dan wel weer zeer opwindend
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205840677
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2022 13:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Er is een grote kans dat ze het gewoon heeft meegewogen. Of heb je kunnen toetsen wat ze doet in een situatie waar je geen hbo-werk/potentie had?
Ja, we hebben het er best veel over gehad, ook omdat ik aan het kijken ben voor een andere baan. Zijzelf was werkloos toen ik haar leerde kennen.
pi_205840734
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat soort vrouwen vind ik dan wel weer zeer opwindend
Ja eens, voor een tijdje. Uiteindelijk prijzen deze vrouwen zichzelf meestal uit de markt. Ze voelen zich aangetrokken tot mannen die minstens even ambitieus en het liefst een stuk succesvoller zijn (tenzij ze een sloof willen), maar dit type man heeft alle keuze en zit niet op te wachten om ook thuis in een competitieve en onaangename sfeer te zitten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205840758
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:54 schreef DW457 het volgende:
Ja, we hebben het er best veel over gehad, ook omdat ik aan het kijken ben voor een andere baan. Zijzelf was werkloos toen ik haar leerde kennen.
Praten telt niet. Ga eens een jaar vakkenvullen of in de bijstand zitten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205840768
Ja, maar dan niet bij banen waar mensen op neerkijken, want dat zijn mensen die gewoon hard aan het werk zijn. Ik zou alleen niet kunnen leven met iemand die een onzinbaan heeft, maar zichzelf toch heel belangrijk en essentieel voelt. Denk hierbij aan:

Klimaatpsycholoog
Burnout coach, life coach, job coach etc
Recruiter

Of iemand waarbij je weet dat kostwinning uiteindelijk op jou aankomt:

Theateracteur
Kunstenares
Blogger
Etsy winkelshop met zelfgemaakte sieraden ofzo

En er zijn nog van die banen die mensen vaak om ideologische reden kiezen, waarbij ik weet dat ik een compleet andere mening heb. Dan zou ik ook wel even kijken of je niet teveel verschilt van elkaar:

Zendeling
Iemand die voor zo'n NGO naar Moria etc gaat
Milieuactivisten die zich aan dingen vastketenen of lijmen
Politici voor D66 (behalve Rob Jetten)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sapstengel op 04-09-2022 14:07:40 ]
pi_205840996
quote:
6s.gif Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Praten telt niet. Ga eens een jaar vakkenvullen of in de bijstand zitten.
Dat wordt financieel wel een uitdaging, gaan we niet doen (snap je zelf denk ik ook wel). Daarbij denk ik dat de reden erachter ook wel heel belangrijk is. Belangrijker dan de baan zelf.
pi_205841009
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 14:15 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat wordt financieel wel een uitdaging, gaan we niet doen (snap je zelf denk ik ook wel). Daarbij denk ik dat de reden erachter ook wel heel belangrijk is. Belangrijker dan de baan zelf.
Om het te toetsen zou de reden natuurlijk zijn: geen ambitie voor iets meer/hogers.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205841367
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 14:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Om het te toetsen zou de reden natuurlijk zijn: geen ambitie voor iets meer/hogers.
Naja, ik heb het er net nog even met haar over gehad (vond het wel een interessante vraag) en ze bevestigde wat ik al dacht. Natuurlijk, het blijft hypothetisch, maar ik geloof haar wel.
pi_205841515
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 14:41 schreef DW457 het volgende:

[..]
Naja, ik heb het er net nog even met haar over gehad (vond het wel een interessante vraag) en ze bevestigde wat ik al dacht. Natuurlijk, het blijft hypothetisch, maar ik geloof haar wel.
Haha, tof. Persoonlijk zou ik het haar niet eens verwijten eigenlijk. Selectie op ambitie heeft gewoon een functie natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 04-09-2022 14:55:53 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205842058
Met keuze van partner geldt ook hier: Het totaal plaatje moet kloppen. Gedachtegoed, intelligentie, algemene kennis enz enz spelen ook allemaal mee in hoeverre je iemand aantrekkelijk vindt.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 15:35:54 ]
  zondag 4 september 2022 @ 15:16:43 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205842094
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:58 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja eens, voor een tijdje. Uiteindelijk prijzen deze vrouwen zichzelf meestal uit de markt. Ze voelen zich aangetrokken tot mannen die minstens even ambitieus en het liefst een stuk succesvoller zijn (tenzij ze een sloof willen), maar dit type man heeft alle keuze en zit niet op te wachten om ook thuis in een competitieve en onaangename sfeer te zitten.
Veel ambitieuze en succesvolle mannen willen juist niet thuis de baas spelen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205842233
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 15:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Veel ambitieuze en succesvolle mannen willen juist niet thuis de baas spelen
Wie thuis de baas is heeft weinig te maken met wie hoger is opgeleid. Meer een rare karakter trekje.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden dat we gewoon gelijk zijn thuis ongeacht onze opleidingen en successen buitenhuis. De baas spelen? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 15:23:36 ]
pi_205842335
Denk niet vanwege zijn of haar baan, wel eerder vanwege roken of zo iets
Twiddel
pi_205842703
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 15:23 schreef Selenophilia het volgende:
Wie thuis de baas is heeft weinig te maken met wie hoger is opgeleid. Meer een rare karakter trekje.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden dat we gewoon gelijk zijn thuis ongeacht onze opleidingen en successen buitenhuis. De baas spelen? :')
Mwoa, dit gaat over ambitie en succes op het werk in een bepaalde sector. De mate daarvan correleert sterk met bepaalde karaktereigenschappen. Vrouwen die het daar goed doen scoren vaak hoog op 'mannelijke' eigenschappen. Zo zijn ze bijvoorbeeld meestal niet erg inschikkelijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205842740
Als ze bij het COA o.i.d. werkt, zou ik haar direct afwijzen.
pi_205842742
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 15:16 schreef LXIV het volgende:
Veel ambitieuze en succesvolle mannen willen juist niet thuis de baas spelen
Maar ook niet de onderdaan zijn, of ook nog eens thuis vermoeid worden. Daarom waarschijnlijk liever een meegaand type. Dan hoeft er ook minder bewust/actief de baas gespeeld te worden, lijkt mij.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205842888
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 15:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mwoa, dit gaat over ambitie en succes op het werk in een bepaalde sector. De mate daarvan correleert sterk met bepaalde karaktereigenschappen. Vrouwen die het daar goed doen scoren vaak hoog op 'mannelijke' eigenschappen. Zo zijn ze bijvoorbeeld meestal niet erg inschikkelijk.
Ok, stay toxic my friends.
pi_205842959
Ja bijvoorbeeld een politicus is voor mij not done.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205843222
Opleiding hoeft er, waar mij betreft, niets mee te maken te hebben.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205844393
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:37 schreef synsysterstylo het volgende:
Gedeeltelijk. Niet specifiek een baan, maar heb wel een sterke voorkeur voor iemand die minimaal een mbo4/hbo diploma heeft.
Ongeacht op welk niveau ze dan een baan hebben? Iemand die ongediplomeerd een baan heeft op hbo- of wo-niveau en daarin prima functioneert heeft net zo goed dat niveau.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205844695
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb een MBO 4 diploma en ik werk ook gewoon in een super. Al 22 jaar.

Tuurlijk kan ik beter dan dit, maar daar gaat het mij niet echt meer om moet ik eerlijk zeggen. Ik kan dit werk zonder stress doen, ik hoef mijn werk niet mee naar huis te nemen en het is niet moeilijk. Daar is het loon natuurlijk ook wel naar. Maar voor mij zijn het wel belangrijke punten. Ik zou absoluut niet willen werken buiten mijn reguliere werktijden. Als ik naar huis ga van mijn werk stopt het voor mij tot dat ik de volgende dag weer begin.

Daarnaast is het vanwege de ruime openingstijden erg flexibel. Je kan makkelijker (in overleg uiteraard) je werktijden bepalen. Zo heb ik 3 x in de week vroege diensten zodat ik makkelijk mijn kind van school kan halen.

Ik heb gemerkt dat mijn collega's niet dom zijn of per definitie laag geschoold, maar dat ze mede om de redenen die ik opsom een baan in een winkel hebben.
Alleen tegenwoordig betekent dat werk vrijwel altijd wel dat je of bij je ouders woont of sterk afhankelijk bent van toeslagen of een partner. Dus dan getuigt het van een stukje economische onzelfstandigheid.

Langdurige economische onzelfstandigheid bij een potentiële partner zou ik niet bijzonder aantrekkelijk vinden. Afhankelijk van de onderliggende redenen is het niet per se een dealbreaker, maar vind het fijner om wat dat betreft op gelijkwaardige voet te staan.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205844799
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Alleen tegenwoordig betekent dat werk vrijwel altijd wel dat je of bij je ouders woont of sterk afhankelijk bent van toeslagen of een partner. Dus dan getuigt het van een stukje economische onzelfstandigheid.

Langdurige economische onzelfstandigheid bij een potentiële partner zou ik niet bijzonder aantrekkelijk vinden. Afhankelijk van de onderliggende redenen is het niet per se een dealbreaker, maar vind het fijner om wat dat betreft op gelijkwaardige voet te staan.
Sterk afhankelijk valt ook wel weer mee maar ja, partner betaalt meer aan vaste lasten. Komt ook omdat ik niet fulltime werk. In het verleden
alleenstaande collega's gehad die dit fulltime deden (en doen) en die komen gewoon rond, zonder toeslagen. Daar verdienen ze teveel voor. Uiteraard moeten ze wel enigzins naar hun uitgaven kijken.
pi_205845649
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:23 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben zelf zeer succesvol en eis dat ook van mijn vriendin anders zoek ik een andere

ik wil graag op niveau kunnen spreken met elkaar
Oh dat zal erg hoog zijn met deze gedachtengang :W
pi_205846085
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:46 schreef Akathisia het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld veel liever een vrouw die helemaal into bloemen is en part-time bloemistje en part-time moeder kan zijn dan een of andere 'bitch boss' op hoge hakken op de Zuidas.
Je hebt ook genoeg vrouwen die wetenschappelijk afgestudeerd zijn én een part-time job en vrouwelijke hobbies erop nahouden hoor :)

Datgene wat jij beschrijft hoeft zeker niet het hoge opleidingsniveau uit te sluiten.
  Miss 200.000.000! zondag 4 september 2022 @ 18:42:31 #51
367000 roos94
pi_205846103
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 18:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Je hebt ook genoeg vrouwen die wetenschappelijk afgestudeerd zijn én een part-time job en vrouwelijke hobbies erop nahouden hoor :)

Datgene wat jij beschrijft hoeft zeker niet het hoge opleidingsniveau uit te sluiten.
Vrouwelijke hobbies?
pi_205846121
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:51 schreef LXIV het volgende:
Voor mij is het essentieel om met een vrouw op niveau kunnen praten. Als je dat niet kunt loopt het opbouwen van een relatie toch vast. Je kunt dan niet echt alles met haar delen.
Dit is ook mijn ervaring en ik ben zelf een vrouw. Ik heb het gevoel dat ik veel meer begrepen wordt door hogeropgeleide mannen en vrouwen.
pi_205846160
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 18:42 schreef roos94 het volgende:

[..]
Vrouwelijke hobbies?
Ja zoals dat bloemen schikken.. wat hij zei gaf mij de indruk dat hij vooral een vrouwelijke vrouw wilt met vrouwelijke hobbies/ leefstijl.

Het is wel enigezins seksistisch van hem om te denken dat een vrouw met deze interesses of manier van doen niet hoger opgeleid kan zijn ofzo.
pi_205846401
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 18:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Je hebt ook genoeg vrouwen die wetenschappelijk afgestudeerd zijn én een part-time job en vrouwelijke hobbies erop nahouden hoor :)

Datgene wat jij beschrijft hoeft zeker niet het hoge opleidingsniveau uit te sluiten.
Ik heb het niet over opleiding en beschreef een specifiek type vrouw met een baan in een bepaalde hoek om te verduidelijken dat ik een bepaald type ambitie - het type waar meestal aan gedacht wordt - niet aantrekkelijk vind. M'n vriendin is postdoc en was ook redelijk ambitieus tav de eigen ontwikkeling binnen haar veld, maar verder draagt ze zichzelf totaal niet als een of andere 'onafhankelijke' carrièretijger die status (of geld) najaagt. Het liefst wordt ze (part-time) huismoeder, die gamed en de tuin onderhoudt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 04-09-2022 19:26:59 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205846481
JA, vind het belangrijk, op hetzelfde niveau te kunnen communiceren. Vrouwen met een dom dialect vallen voor mij af.

1) Techniek,
2) Sport
3) Kunst

zijn voor mij de drie belangrijkste levenspijlers, dat moet mijn partner ook hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205846805
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 19:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik heb het niet over opleiding en beschreef een specifiek type vrouw met een baan in een bepaalde hoek om te verduidelijken dat ik een bepaald type ambitie - het type waar meestal aan gedacht wordt - niet aantrekkelijk vind. M'n vriendin is postdoc en was ook redelijk ambitieus tav de eigen ontwikkeling binnen haar veld, maar verder draagt ze zichzelf totaal niet als een of andere 'onafhankelijke' carrièretijger die status (of geld) najaagt. Het liefst wordt ze (part-time) huismoeder, die gamed en de tuin onderhoudt.
Fijn voor jou dat je een voor jouw ideale vriendin hebt gevonden :)

Maar dat stereotype die jij beschrijft is wel een ander uiterste en gelukkig voldoen de meeste vrouwen ook helemaal niet aan dat stereotype.
pi_205846975
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 19:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
gelukkig
Daar zijn we het gewoon over eens.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205846998
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ongeacht op welk niveau ze dan een baan hebben? Iemand die ongediplomeerd een baan heeft op hbo- of wo-niveau en daarin prima functioneert heeft net zo goed dat niveau.
Ja eens, maar daarvoor heb je wel wat jaren werkervaring nodig om dat te bereiken. Zo ver ben ik zelf nog niet.
pi_205847068
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ambitie voor wat precies? Een leuk (leefbaar zonder onophoudelijke druk/stress) leven opbouwen? Rijk worden? Kennis vergaren? Titels sparen? Tot een bepaalde gradatie 'opgaan' in haar werk? Kinderen zo goed mogelijk opvoeden en afleveren?

Ik heb bijvoorbeeld veel liever een vrouw die helemaal into bloemen is en part-time bloemistje en part-time moeder kan zijn dan een of andere 'bitch boss' op hoge hakken op de Zuidas.
Ja, alleen die twee uiterste heb je ja.
pi_205847071
Ontzettend lastig, er komen voor mij meer factoren bij mij kijken, de ironie is dat ik vaak wordt afgewezen op mijn baan. (denk ik) omdat men er vanuit gaat dat ik weinig (...) alleen dat is niet zo. Je merkt wel dat mensen toch écht oppervlakkig zijn. Vooral hier in het Noorden.
pi_205847116
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2022 20:20 schreef DisneyXDEE het volgende:
Ontzettend lastig, er komen voor mij meer factoren bij mij kijken, de ironie is dat ik vaak wordt afgewezen op mijn baan. (denk ik) omdat men er vanuit gaat dat ik weinig (...) alleen dat is niet zo. Je merkt wel dat mensen toch écht oppervlakkig zijn. Vooral hier in het Noorden.
Wat is je baan? En weinig wat? Verdiend?
  zondag 4 september 2022 @ 20:47:27 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_205847335
Ik zou nooit met iemand gaan die veevervoer doet of op een slachterij o.i.d. werkt. Bah. Vrachtwagenchauffeurs met opepropte kippen achterin verafschuw ik.

Ook zou ik geen type willen wat op de Zuidas of iets soortgelijks werkt. Van die nobody's die hun eigen moeder nog zouden verkopen om maar in de smaak te vallen bij de hoogste chief director finance manager.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205847348
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 20:47 schreef ZarB het volgende:
Ik zou nooit met iemand gaan die veevervoer doet of op een slachterij o.i.d. werkt. Bah. Vrachtwagenchauffeurs met opepropte kippen achterin verafschuw ik.

Ook zou ik geen type willen wat op de Zuidas of iets soortgelijks werkt. Van die nobody's die hun eigen moeder nog zouden verkopen om maar in de smaak te vallen bij de hoogste chief director finance manager.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:20 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Ja, alleen die twee uiterste heb je ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 4 september 2022 @ 20:49:41 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_205847372
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:48 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]

Ik beweer toch niet dat het het 1 of het ander is?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205847384
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:20 schreef synsysterstylo het volgende:
Ja, alleen die twee uiterste heb je ja.
De alinea erboven wijs ik op de verschillende vormen en gradaties van ambitie waarna ik aangaf aan welke kant van het spectrum ik ze liever heb. Grofweg.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205847436
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2022 20:50 schreef Akathisia het volgende:
aan welke kant van het spectrum ik ze liever heb.
De mannen of de vrouwen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 4 september 2022 @ 20:57:07 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205847456
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 18:44 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dit is ook mijn ervaring en ik ben zelf een vrouw. Ik heb het gevoel dat ik veel meer begrepen wordt door hogeropgeleide mannen en vrouwen.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205847494
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2022 20:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De alinea erboven wijs ik op de verschillende vormen en gradaties van ambitie waarna ik aangaf aan welke kant van het spectrum ik ze liever heb. Grofweg.
Ja, die begreep ik. Maar genoeg volk wat ertussen in hangt, right? In jouw voorbeeld zou ik ook de bloemiste kiezen ja, maar dat komt meer omdat het op karakter geschetst wordt. In de praktijk zijn er meer nuances te vinden.
pi_205847508
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:57 schreef LXIV het volgende:

Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden.
Denk dat het merendeel het niet belangrijk vindt
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 4 september 2022 @ 21:06:05 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205847553
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 14:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, maar dan niet bij banen waar mensen op neerkijken, want dat zijn mensen die gewoon hard aan het werk zijn. Ik zou alleen niet kunnen leven met iemand die een onzinbaan heeft, maar zichzelf toch heel belangrijk en essentieel voelt. Denk hierbij aan:

Klimaatpsycholoog
Burnout coach, life coach, job coach etc
Recruiter

Of iemand waarbij je weet dat kostwinning uiteindelijk op jou aankomt:

Theateracteur
Kunstenares
Blogger
Etsy winkelshop met zelfgemaakte sieraden ofzo

En er zijn nog van die banen die mensen vaak om ideologische reden kiezen, waarbij ik weet dat ik een compleet andere mening heb. Dan zou ik ook wel even kijken of je niet teveel verschilt van elkaar:

Zendeling
Iemand die voor zo'n NGO naar Moria etc gaat
Milieuactivisten die zich aan dingen vastketenen of lijmen
Politici voor D66 (behalve Rob Jetten)
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 september 2022 @ 21:07:32 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205847573
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:52 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Geeft wel een bepaalde indicatie. Ik gok dat over het algemeen iemand die bijvoorbeeld in een wetenschappelijke studie is afgestudeerd misschien iets meer ambitie heeft dan een bloemiste.

En ja, dat klopt ook, hoor je mij niet ontkennen.
Dat zou ik niet perse willen zeggen. Een bloemist kan grote ambities hebben, ontzettend veel weten over dat vakgebied en bij blijven leren.
Daar zit meer kennis in dan je denkt.

Zelfde kan bij andere zaken, die auto monteur die certificaten moet blijven halen, moet blijven bijleren. Die kan daar heel ambitieus in zijn.
Ook bij mijn werk zie ik best veel ambitie, blijven we bezig met verbeteringen, veranderingen en nieuwe concepten.

Ik vind het te vlot gezegd dat iemand met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is minder ambitie heeft. Daarnaast kan iemand ook op andere vlakken ambitie hebben dan op werk gebied. Kiest iemand bv voor die baan die wat minder impact heeft omdat ze meer tijd en ruimte voor andere zaken willen hebben.
Lang niet iedereen met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is zit enkel thuis met een biertje voor de tv zeg maar.
Zo heb ik een collega die een eigen bloemenzaak heeft gehad, daar succesvol in was en ontzettend veel van weet. Maar die heeft gekozen voor een part time baantje met minder verantwoordelijkheid omdat ze meer ruimte wilde voor vrijwilligers werk waarin ze veel ambitie heeft (werkt met zorg jongeren).

Ambitie komt in vele vormen en maten. Het is vaak zo dat je niet perse iemand zoekt die ambitie heeft, maar ambitie in jouw lijn van denken heeft. Je loopt misschien niet warm van die auto spuiter die zelfs meedoet aan wedstrijden en scholing en tijd stopt in en bij de tijd blijven en zo goed mogelijk zijn in het vak, maar het is wel degelijk ambitie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 4 september 2022 @ 21:11:16 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205847615
Al met al, er kunnen zaken zijn die ik moreel verwerpelijk vind. Maar verder maakt het werk wat iemand doet niet uit. Ik hou niet van het handje ophouden als dat niet noodzakelijk is, dat is voor mij wel een afknapper.
Maar verder gaat het vooral over klikt het met iemand. En als ik iemand al als potienteel blijvertje zie dan maakt opleiding en werk niet zo uit.

Ik blijf dan ook de voorkeur hebben voor mensen irl ontmoeten, zodat je eerst het mens leert kennen en in dat proces die andere info krijgt. Bij bv internet daten heb je vaak al zo’n lijstje waardoor je een beeld vormt, die soms helemaal niet klopt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 4 september 2022 @ 21:16:08 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205847689
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet belangrijk vinden.
Goed met iemand kunnen praten en doen is belangrijk. Opleiding geeft een indicatie, maar is geen wet van Meden en Perzen.

Vooraf al afwijzen enkel om opleidingsniveau kan een grote fout zijn. Aan de andere kant zal je toch ook moeten selecteren, wil je wel iig een kans hebben dat het ergens toe leidt.
Vooral bij dat internet daten speelt dat een rol. Kom je iemand irl tegen dan is het opleidingsniveau niet het eerste in de selectie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205847928
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Denk dat het merendeel het niet belangrijk vindt
Het is ook niet persé iets waar je bewust over nadenkt. Verliefd word je.. of word je niet.

Iedereen heeft ook andere normen en waarden :) Ik vind het belangrijker dat ik met iemand goed kan praten in plaats van met iemand kan lachen bijvoorbeeld.

[ Bericht 12% gewijzigd door Medusa666 op 04-09-2022 21:54:56 ]
pi_205848143
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 21:31 schreef Medusa666 het volgende:
*;
[..]
Het is ook niet persé iets waar je bewust over nadenkt. Verliefd word je.. of word je niet.

Iedereen heeft ook andere normen en waarden :) Ik vind het belangrijker dat ik met iemand goed kan praten in plaats van met iemand kan lachen bijvoorbeeld.
Alsof een opleiding veel zegt dan :') Er lopen genoeg kortzichtige simpele zieltjes rond die van een hogere opleiding hebben genoten hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 21:44:37 ]
pi_205848365
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 21:42 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Alsof een opleiding veel zegt dan :') Er lopen genoeg kortzichtige simpele zieltjes rond die van een hogere opleiding hebben genoten hoor.

Klopt zeker :Y Met die klik ik dan ook niet of minder goed.

Maar wel eerder dan met lageropgeleide mensen op een of andere manier, hoewel daar ook weer uitzonderingen tussenzitten.

Zolang zij ook gemotiveerd en ambitieus zijn vind ik het best :)
pi_205848635
Ik ben intelligent topic.
pi_205849570
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 21:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat zou ik niet perse willen zeggen. Een bloemist kan grote ambities hebben, ontzettend veel weten over dat vakgebied en bij blijven leren.
Daar zit meer kennis in dan je denkt.

Zelfde kan bij andere zaken, die auto monteur die certificaten moet blijven halen, moet blijven bijleren. Die kan daar heel ambitieus in zijn.
Ook bij mijn werk zie ik best veel ambitie, blijven we bezig met verbeteringen, veranderingen en nieuwe concepten.

Ik vind het te vlot gezegd dat iemand met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is minder ambitie heeft. Daarnaast kan iemand ook op andere vlakken ambitie hebben dan op werk gebied. Kiest iemand bv voor die baan die wat minder impact heeft omdat ze meer tijd en ruimte voor andere zaken willen hebben.
Lang niet iedereen met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is zit enkel thuis met een biertje voor de tv zeg maar.
Zo heb ik een collega die een eigen bloemenzaak heeft gehad, daar succesvol in was en ontzettend veel van weet. Maar die heeft gekozen voor een part time baantje met minder verantwoordelijkheid omdat ze meer ruimte wilde voor vrijwilligers werk waarin ze veel ambitie heeft (werkt met zorg jongeren).

Ambitie komt in vele vormen en maten. Het is vaak zo dat je niet perse iemand zoekt die ambitie heeft, maar ambitie in jouw lijn van denken heeft. Je loopt misschien niet warm van die auto spuiter die zelfs meedoet aan wedstrijden en scholing en tijd stopt in en bij de tijd blijven en zo goed mogelijk zijn in het vak, maar het is wel degelijk ambitie.
Dit, precies dit ^O^
pi_205849679
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 21:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat zou ik niet perse willen zeggen. Een bloemist kan grote ambities hebben, ontzettend veel weten over dat vakgebied en bij blijven leren.
Daar zit meer kennis in dan je denkt.

Zelfde kan bij andere zaken, die auto monteur die certificaten moet blijven halen, moet blijven bijleren. Die kan daar heel ambitieus in zijn.
Ook bij mijn werk zie ik best veel ambitie, blijven we bezig met verbeteringen, veranderingen en nieuwe concepten.

Ik vind het te vlot gezegd dat iemand met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is minder ambitie heeft. Daarnaast kan iemand ook op andere vlakken ambitie hebben dan op werk gebied. Kiest iemand bv voor die baan die wat minder impact heeft omdat ze meer tijd en ruimte voor andere zaken willen hebben.
Lang niet iedereen met een baan waarvoor een lagere scholing nodig is zit enkel thuis met een biertje voor de tv zeg maar.
Zo heb ik een collega die een eigen bloemenzaak heeft gehad, daar succesvol in was en ontzettend veel van weet. Maar die heeft gekozen voor een part time baantje met minder verantwoordelijkheid omdat ze meer ruimte wilde voor vrijwilligers werk waarin ze veel ambitie heeft (werkt met zorg jongeren).

Ambitie komt in vele vormen en maten. Het is vaak zo dat je niet perse iemand zoekt die ambitie heeft, maar ambitie in jouw lijn van denken heeft. Je loopt misschien niet warm van die auto spuiter die zelfs meedoet aan wedstrijden en scholing en tijd stopt in en bij de tijd blijven en zo goed mogelijk zijn in het vak, maar het is wel degelijk ambitie.
_O_
pi_205849717
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 21:42 schreef Selenophilia het volgende:
Alsof een opleiding veel zegt dan :') Er lopen genoeg kortzichtige simpele zieltjes rond die van een hogere opleiding hebben genoten hoor.
Wat me hierin wel eens opvalt is dat de mensen die moeten nadenken voor hun werk, of daaraan voorafgaand voor school, het minst zin hebben in 'moeilijk gedoe' en het verstand vooral lekker op 0 zetten. Los daarvan zijn de meeste mensen sowieso niet intrinsiek geëngageerd en nu het wo gereduceerd is tot een carrièremaakmachine komt het simpele volk in groten getale bovendrijven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 4 september 2022 @ 23:15:07 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205849721
Sowieso, die hele hang naar ambitie, hogerop komen, meer willen.

Is er iets mis met tevreden zijn met wat je hebt/doet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205850813
Nee. Als het een niveau ding is en dat gaat botsen is dat wel een probleem, maar dat is een ander verhaal dan wat je vraagt. Iemand kan bv ook onder zijn niveau werken oid. Hoewel ik zelf een baan op hbo-niveau heb zou ik een schoonmaker dus niet direct afwijzen.

Ik zou het wel lastiger vinden als ik zelf fulltime werk maar mijn partner helemaal geen werk heeft om inkomsten binnen te harken. Dat er dan wel geld uit een uitkering oid komt boeit me niet, gewoon puur het feit dat ik me kapot zou werken en die ander een beetje de hele dag loopt te bankhangen thuis trekt me wel minder en zou ik wel als probleem zien.

quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso, die hele hang naar ambitie, hogerop komen, meer willen.

Is er iets mis met tevreden zijn met wat je hebt/doet?
Dit overigens ook ja, altijd maar het hoogste willen hebben, met de hoogste willen zijn, de nood naar 'uitdaging' en meer geld willen hebben dan nodig is. Natuurlijk, het kan allemaal leuk zijn, maar als het goed is, dan is het goed. Als je rondkomt en je huidige beroep/werkzaamheden doe je goed en maken je gelukkig, dan vind ik het juist kneuzerig om een andere baan nemen om af en toe tegen de buitenwereld te kunnen zeggen dat je zo'n goede functie hebt.
pi_205850933
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 01:58 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
gewoon puur het feit dat ik me kapot zou werken
Waarom zou je dit doen?
pi_205852668
Mijn vriendin verdient ongeveer hetzelfde als ik, ik zou nog liever vrijgezel zijn dan zo'n pauper te onderhouden die hooguit rond de 2000 pakt netto.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 5 september 2022 @ 11:11:21 #85
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_205852755
Wat me nou écht lastig lijkt? zo'n "influencer" als partner hebben, die dan alleen maar bezig is met haar neppe leventje in plaats van gewoon te leven. En met een beetje pech moet je daarin meehelpen, al is de kans groter dat je volledig uit beeld MOET blijven want iedereen weet dat vrouwelijke influencers succesvoller zijn als de illusie bestaat dat ze single zijn.

Daaraan gerelateerd zou ik ook voornamelijk bezwaren hebben tegen banen die het praktisch moeilijk maken. Een barman/-vrouw, prima als je dat wil doen maar dan ben je weinig 's avonds/'s nachts thuis en slaap je veel overdag, dat is niet mijn dag/nachtritme dus matcht niet.

Overige baankeuzes en overwegingen die genoemd worden hier, lijken me meer een uiting van een persoonlijkheid van iemand, en dan zou ik dus stuklopen op hun persoonlijkheid en niet zozeer op de baan specifiek.
WFPB!
  Miss 200.000.000! maandag 5 september 2022 @ 12:20:46 #86
367000 roos94
pi_205853473
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:11 schreef Dizorn het volgende:
Wat me nou écht lastig lijkt? zo'n "influencer" als partner hebben, die dan alleen maar bezig is met haar neppe leventje in plaats van gewoon te leven. En met een beetje pech moet je daarin meehelpen, al is de kans groter dat je volledig uit beeld MOET blijven want iedereen weet dat vrouwelijke influencers succesvoller zijn als de illusie bestaat dat ze single zijn.

Daaraan gerelateerd zou ik ook voornamelijk bezwaren hebben tegen banen die het praktisch moeilijk maken. Een barman/-vrouw, prima als je dat wil doen maar dan ben je weinig 's avonds/'s nachts thuis en slaap je veel overdag, dat is niet mijn dag/nachtritme dus matcht niet.

Overige baankeuzes en overwegingen die genoemd worden hier, lijken me meer een uiting van een persoonlijkheid van iemand, en dan zou ik dus stuklopen op hun persoonlijkheid en niet zozeer op de baan specifiek.
Die influencers verdienen anders gigantische geldbedragen, met zo'n corona campagne pakte Famke Louise 60k dat is misschien een paar uurtjes werk :+
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 5 september 2022 @ 12:29:02 #87
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_205853572
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:11 schreef Dizorn het volgende:
Wat me nou écht lastig lijkt? zo'n "influencer" als partner hebben, die dan alleen maar bezig is met haar neppe leventje in plaats van gewoon te leven. En met een beetje pech moet je daarin meehelpen, al is de kans groter dat je volledig uit beeld MOET blijven want iedereen weet dat vrouwelijke influencers succesvoller zijn als de illusie bestaat dat ze single zijn.

Daaraan gerelateerd zou ik ook voornamelijk bezwaren hebben tegen banen die het praktisch moeilijk maken. Een barman/-vrouw, prima als je dat wil doen maar dan ben je weinig 's avonds/'s nachts thuis en slaap je veel overdag, dat is niet mijn dag/nachtritme dus matcht niet.

Overige baankeuzes en overwegingen die genoemd worden hier, lijken me meer een uiting van een persoonlijkheid van iemand, en dan zou ik dus stuklopen op hun persoonlijkheid en niet zozeer op de baan specifiek.
Vreselijk volk.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205853594
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje bedenkingen zal hebben bij iemand die hele dagen in zo'n scanauto rijdt die checkt of mensen het parkeren wel betalen.
  maandag 5 september 2022 @ 13:27:29 #89
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_205854200
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 12:20 schreef roos94 het volgende:

[..]
Die influencers verdienen anders gigantische geldbedragen, met zo'n corona campagne pakte Famke Louise 60k dat is misschien een paar uurtjes werk :+
Oké, in haar geval zou ik genoeg andere redenen kunnen opnoemen waarom ik niets met haar wil.
WFPB!
  maandag 5 september 2022 @ 14:17:30 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205854752
Er zijn wel wat beroepen waar ik mijn vraagtekens bij zou hebben. Niet omdat ik denigrerend denk over mensen met zo’n beroep, maar omdat het voor praktische uitdagingen kan zorgen. Ik zou bijvoorbeeld niet snel iets beginnen met iemand die in het leger zit. Dan zou ik veel te bezorgd zijn grote delen van mijn leven. Zelfde geldt als hij politie of brandweerman zou zijn. En ook beroepen die er voor zorgen dat m’n partner amper thuis zou zijn zouden voor mij wel een probleem vormen. Dat is gewoon niet waar ik naar op zoek ben - hoe leuk ik iemand wel niet vind.

Maar los van die genoemde dingen maakt het mij geen ene piep uit welk beroep hij heeft. Of wat voor opleiding hij gedaan heeft. Zolang ik maar fijn met hem kan praten. Heerlijk uren kunnen praten over je hobbies. Dingen die spelen in de wereld. Zonder dat je overal hetzelfde instaat, want af en toe fijn als meningen wat botsen. O+ Levenservaring is in mijn ervaring veel belangrijker dan opgedane vak kennis of een hoog IQ.

Er is geen enkel beroep waar ik denigrerend naar kijk. Al heeft iemand niet eens een opleiding afgerond… boeien. Zolang het maar klikt :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205854779
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 10:24 schreef roos94 het volgende:
Dus stel je ontmoet iemand die je leuk vindt en waar je potentieel wat mee zou kunnen beginnen.

Zou jij dan iemand kunnen afwijzen vanwege hun beroep?
uitgaande dat je gewoon een stabiele en langdurige relatie zou willen hebben, is een baan/carrierekeuze daarbij een heel belangrijke factor en is het volgens mij verdomd lastig blijvend met iemand samen te zijn die werk doet (en dat wil blijven doen) en daarvoor ook zijn/haar leven daarop inricht.

dat heeft dan te maken met welk tijdschema iemand aanhoud, hoe beschikbaar je voor gezamelijke activiteiten bent, alswel ook de eventuele financiele gevolgen.
Los daarvan zegt het ook veel over iemands intellectuele capaciteiten of wat ze willen bereiken in het leven, of of ze wel tevreden zijn met bepaalde beperkingen door een zeer laag inkomen (wat natuurlijk verder een prima keuze is, maar zeker niet iets waar iedereen genoegen mee neemt als zijn/haar partner het is die kennelijk niet de behoefte meer uit een beroepscarriere te halen en daarvan ook financiele voordelen te hebben)

bv iemand die een vast leven in de horeca heeft, zal daar zeker ook enorm veel voor moeten opofferen, vrijwel altijd ook 's avonds en 's nachts werken.
je hebt ook mensen die bv voor hun werk heel vaak en langdurig aan het reizen zijn en heel veel of juist langdurig weg zijn, en dat heeft natuurlijk zijn effect op een relatie.

Evengoed zal het overigens ook voorkomen dat bepaalde personen (ik vermoed zelf vooral mannen) die welbewust graag kiezen voor en partner die niet teveel verdient en die ook tevreden is zonder grote beroepscarriere en die bv geen grot behoefte heeft vor een betere beroepscarriere andere zaken (mbt gezinsleven of zorgtaken) op te geven.

ik denk dat dat verder altijd een persoonlijke keuze is zonder goed of fout, maar wel dat het realistisch vast te stellen dat iedereen in een relatie (soms onbewust) die keuze ook maakt, ook kijkende naar zulke factoren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205857337
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 05:01 schreef Prego het volgende:

[..]
Waarom zou je dit doen?
Dat was wat overdreven, bekeken in verhouding tot iemand in de bank die niets aan het doen is. Fulltime werken neemt gewoon veel van je tijd op, in deze tijd is alles bijvoorbeeld ook nog extra duur, dus geld moet er toch maandelijks komen. Om nog maar te zwijgen over hoe dat gaat als er een gezin oid komt.

Prima allemaal hoor, ieder moet doen wat hij/zij wil, maar dat zou voor mij gewoon een probleem zijn als ik de enige ben die daar actief voor werkt. Voelt ook alsof iemand meelift op jouw werk voor mij, al kan het allemaal veel ingewikkelder liggen.
pi_205860240
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:11 schreef Dizorn het volgende:
Wat me nou écht lastig lijkt? zo'n "influencer" als partner hebben, die dan alleen maar bezig is met haar neppe leventje in plaats van gewoon te leven. En met een beetje pech moet je daarin meehelpen, al is de kans groter dat je volledig uit beeld MOET blijven want iedereen weet dat vrouwelijke influencers succesvoller zijn als de illusie bestaat dat ze single zijn.

Daaraan gerelateerd zou ik ook voornamelijk bezwaren hebben tegen banen die het praktisch moeilijk maken. Een barman/-vrouw, prima als je dat wil doen maar dan ben je weinig 's avonds/'s nachts thuis en slaap je veel overdag, dat is niet mijn dag/nachtritme dus matcht niet.

Overige baankeuzes en overwegingen die genoemd worden hier, lijken me meer een uiting van een persoonlijkheid van iemand, en dan zou ik dus stuklopen op hun persoonlijkheid en niet zozeer op de baan specifiek.
Zo denk ik er ook over. Een influencer, zou vermoedelijk ver van mij af staan qua gedachtegang. Voor mij zou het belangrijk zijn waarom iemand een bepaalde baan heeft. Wat drijft iemand. Iemand die alleen maar voor het geld werkt en elke avond chagrijnig is en opgebrand, daar zou ik wel problemen mee hebben.

Daarnaast zou ik politicus, BN-er of een ander soort beroep waardoor iemand herkend wordt op straat of zelfs een potentieel doelwit is ook niet erg fijn vinden.
Of iemand die steeds lang van huis is zoals een schipper of militair.

Qua opleidingsniveau en exacte baan heb ik geleerd dat het mij niet zoveel uitmaakt. Ik heb gedate met hele leuke mannen die hoogopgeleid waren en een succesvolle carrière hadden. Maar ook met mannen die geen noemenswaardige opleiding afgerond hadden en geen grootste carrière maar waarbij dit meer door omstandigheden kwam.
pi_205861088
Het maakt me niet zo veel uit, ik zou het niet gauw een probleem vinden. Maar iemand die leeft van sociale media en haar eigen ijdelheid, dat zal ook niet gauw een match zijn.
-nee-
pi_205863104
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso, die hele hang naar ambitie, hogerop komen, meer willen.

Is er iets mis met tevreden zijn met wat je hebt/doet?

Vind ik voor mijzelf wel ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205863130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Vind ik voor mijzelf wel ja.
Waarom?

Is het een drang om je te bewijzen? Wil je zelf alles uit jezelf halen?
pi_205863158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 08:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waarom?

Is het een drang om je te bewijzen? Wil je zelf alles uit jezelf halen?
:Y :Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205863901
Fractiemedewerker FvD, BBB of PVV zou ik afwijzen, SP wellicht ook wel.

Leerkracht op de Renaissanceschool ook.

Ow en uiteraard "influencers" die de godganse dag met Insta / TikTok bezig zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205865648
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 15:46 schreef hangtime het volgende:
Als ze bij het COA o.i.d. werkt, zou ik haar direct afwijzen.
:')

Het is ook maar werk, geschapen door onze overheid. Komt er ooit een kabinet die niemand meer binnenlaat vervalt dit instituut ook.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205868197
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:52 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Geeft wel een bepaalde indicatie. Ik gok dat over het algemeen iemand die bijvoorbeeld in een wetenschappelijke studie is afgestudeerd misschien iets meer ambitie heeft dan een bloemiste.
Grappig dat het zegt aangezien ik gewoon mijn uurtjes schrijf en mijn vriendin die bloemiste is inmiddels vier winkels heeft :’)
  dinsdag 6 september 2022 @ 17:49:25 #101
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_205868688
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:55 schreef Hexagon het volgende:
Dat zou wel kunnen als die baan in strijd is met mijn normen en waarden.
Dit staat voor de meeste mensen denk ik buiten kijf. Vermoedelijk is de kans op een klik qua persoonlijkheid in deze gevallen ook erg laag.

Ik ben alert op beroepen met een verhoogd risico op psychische beroepsziekten. Naar mijn zin ben ik in mijn omgeving al genoeg geconfronteerd met mensen die leiden en geleden hebben aan psychische aandoeningen, waardoor ik de kans graag wil verkleinen dat ik daar ook nog eens binnen een relatie mee te maken krijg. Uitsluiten kan je het natuurlijk nooit. Psychische problemen kunnen helaas de beste overkomen. Eerder hier genoemd: het beroep van politieagent. Dat vindt ik een prachtig beroep, maar het is er ook een met een verhoogd risico op bijvoorbeeld PTSS.
pi_205878660
Ik ben hooggeleid maar aan mijn gedrag, zowel privé als op werk, zou je dat niet af kunnen zien. Derhalve vind ik dat ook niet belangrijk in een partner. Beetje lol trappen samen en op één lijn zitten wat betreft bepaalde denkwijzen vind ik vele malen belangrijker.
pi_205879801
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:24 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Wat is je baan? En weinig wat? Verdiend?
Kan ik helaas niet zeggen, maar ik heb meerdere hypothese en links- of rechtsom is het niet positief.
Er zijn een aantal dingen wat ik beter kan doen of ik ben gewoon lelijk, dat kan ook.
pi_205971528
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:37 schreef synsysterstylo het volgende:
Gedeeltelijk. Niet specifiek een baan, maar heb wel een sterke voorkeur voor iemand die minimaal een mbo4/hbo diploma heeft.
Klopt heb ik ook, het gaat erom dat iemand een bepaald niveau heeft.
Als dat iemand met mbo/hbo is die door omstandigheden fabriekswerk moet doen heb ik daar geen problemen mee.
Iemand die zijn hele leven al fabriekswerk doet omdat dat het hoogst haalbare is voor de persoon wordt dan een ander verhaal. Kan het nog steeds best wel een leuk iemand en een gezellige date voor een keertje zijn, maar geen relatie materiaal omdat niveauverschil simpelweg te groot is.
.
  Moderator woensdag 14 september 2022 @ 12:46:52 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205971806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt heb ik ook, het gaat erom dat iemand een bepaald niveau heeft.
Als dat iemand met mbo/hbo is die door omstandigheden fabriekswerk moet doen heb ik daar geen problemen mee.
Iemand die zijn hele leven al fabriekswerk doet omdat dat het hoogst haalbare is voor de persoon wordt dan een ander verhaal. Kan het nog steeds best wel een leuk iemand en een gezellige date voor een keertje zijn, maar geen relatie materiaal omdat niveauverschil simpelweg te groot is.
.
Of het is iemand die gillend gek wordt achter een computer.

Vroeger was het allemaal wat anders, maar de kameraad van m'n pa van jongs af aan is tegelzetter. Die weet van dingen in het dagelijks leven meer dan sommige mensen met een universitaire opleiding die ik ken.

Nee die verteld tijdens het avondeten niet over een miljoenendeal of openhartoperatie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205973666
Influencers zou ik zelf ook als een vrij stevige 'nee' zien, want dat geeft mij de indruk dat je continu op zoek bent naar aandacht en waardering van anderen. Ben je dan wel tevreden met jezelf?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205973863
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:46 schreef derLudolf het volgende:
Nee die verteld tijdens het avondeten niet over een miljoenendeal of openhartoperatie.
doet me denken aan een verhaal dat een vriendinnetje van mn dochter ons ooit vertelde over haar ouders.

Haar vader is hartchirurg en haar moeder hoofdverpleegster in hetzelfde lokale stadsziekenhuis.
Die dochter vertelde dat haar ouders op zaterdagochtend gezamelijk de overlijdensadvertenties doornamen om te kijken of er ook patienten van hen tussenstonden en als dat was samen de dossiers even doorspraken.

Voor die mensen zelf misschien best prettig en een teken hoe goed hun relatie is, maar ik zou daar ook van gruwen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 september 2022 @ 21:31:02 #108
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_205978368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]
doet me denken aan een verhaal dat een vriendinnetje van mn dochter ons ooit vertelde over haar ouders.

Haar vader is hartchirurg en haar moeder hoofdverpleegster in hetzelfde lokale stadsziekenhuis.
Die dochter vertelde dat haar ouders op zaterdagochtend gezamelijk de overlijdensadvertenties doornamen om te kijken of er ook patienten van hen tussenstonden en als dat was samen de dossiers even doorspraken.

Voor die mensen zelf misschien best prettig en een teken hoe goed hun relatie is, maar ik zou daar ook van gruwen.
"Ach, mevrouw Van den Ende. Ja, dat zat er in.. bij haar heb ik de verkeerde ader dichtgebrand. Nou, 83 is een mooie leeftijd, vind je ook niet, schat?"
  donderdag 15 september 2022 @ 00:33:33 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205980380
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of het is iemand die gillend gek wordt achter een computer.

Vroeger was het allemaal wat anders, maar de kameraad van m'n pa van jongs af aan is tegelzetter. Die weet van dingen in het dagelijks leven meer dan sommige mensen met een universitaire opleiding die ik ken.

Nee die verteld tijdens het avondeten niet over een miljoenendeal of openhartoperatie.
Klopt moet je maar eens met diverse niveau mensen eens gaan trivianten , een iemand van de straat of fabriek , weten vaker meer vragen goed te beantwoorden dan mensen die heel hun leven in de boeken hebben gezeten.
Ik heb ook met mensen gewerkt die heel hoog opgeleid waren en er waren er zelfs bij die een IR mochten gebruiken.
Maar hoe vaak ik die de mond gesnoerd heb , en dat gewoon met een simple MBO diploma.
Ik heb geen specialist , maar een allrounder.
Daar kom je vaak net even iets verder mee dan maar op 1 punt heel goed zijn.
En zoals ik hem altijd gebruik: jullie hebben geleerd en ik heb ervaring. _O_
Waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan ........ Ik hoeft niet te verklaren waarom of hoe iets werkt , het enige wat ik wil weten is dat die het doet,voor de rest zal me het een zorg wezen.
Daar heb je andere lui voor die tijd te veel hebben :s)
En als ik iets wil weten hoe of wat , HE GOOGLE!
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Moderator donderdag 15 september 2022 @ 05:40:16 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205980742
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 00:33 schreef RAVW het volgende:

[..]
Klopt moet je maar eens met diverse niveau mensen eens gaan trivianten , een iemand van de straat of fabriek , weten vaker meer vragen goed te beantwoorden dan mensen die heel hun leven in de boeken hebben gezeten.
Ik heb ook met mensen gewerkt die heel hoog opgeleid waren en er waren er zelfs bij die een IR mochten gebruiken.
Maar hoe vaak ik die de mond gesnoerd heb , en dat gewoon met een simple MBO diploma.
Ik heb geen specialist , maar een allrounder.
Daar kom je vaak net even iets verder mee dan maar op 1 punt heel goed zijn.
En zoals ik hem altijd gebruik: jullie hebben geleerd en ik heb ervaring. _O_
Waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan ........ Ik hoeft niet te verklaren waarom of hoe iets werkt , het enige wat ik wil weten is dat die het doet,voor de rest zal me het een zorg wezen.
Daar heb je andere lui voor die tijd te veel hebben :s)
En als ik iets wil weten hoe of wat , HE GOOGLE!
Ik vergeet nooit weer dat we met een vriendin (ook ir.) op een militair ereveld liepen. "Goh wat heten veel mensen A. Comrade" 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Miss 200.000.000! donderdag 15 september 2022 @ 08:11:13 #111
367000 roos94
pi_205981160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 00:33 schreef RAVW het volgende:

[..]
Klopt moet je maar eens met diverse niveau mensen eens gaan trivianten , een iemand van de straat of fabriek , weten vaker meer vragen goed te beantwoorden dan mensen die heel hun leven in de boeken hebben gezeten.
Ik heb ook met mensen gewerkt die heel hoog opgeleid waren en er waren er zelfs bij die een IR mochten gebruiken.
Maar hoe vaak ik die de mond gesnoerd heb , en dat gewoon met een simple MBO diploma.
Ik heb geen specialist , maar een allrounder.
Daar kom je vaak net even iets verder mee dan maar op 1 punt heel goed zijn.
En zoals ik hem altijd gebruik: jullie hebben geleerd en ik heb ervaring. _O_
Waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan ........ Ik hoeft niet te verklaren waarom of hoe iets werkt , het enige wat ik wil weten is dat die het doet,voor de rest zal me het een zorg wezen.
Daar heb je andere lui voor die tijd te veel hebben :s)
En als ik iets wil weten hoe of wat , HE GOOGLE!
Lekker neerbuigend naar hoger opgeleiden. Doe eens ff normaal. De een is niet meer of minder dan de ander.
pi_205981195
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 00:33 schreef RAVW het volgende:

[..]
Klopt moet je maar eens met diverse niveau mensen eens gaan trivianten , een iemand van de straat of fabriek , weten vaker meer vragen goed te beantwoorden dan mensen die heel hun leven in de boeken hebben gezeten.
Ik heb ook met mensen gewerkt die heel hoog opgeleid waren en er waren er zelfs bij die een IR mochten gebruiken.
Maar hoe vaak ik die de mond gesnoerd heb , en dat gewoon met een simple MBO diploma.
Ik heb geen specialist , maar een allrounder.
Daar kom je vaak net even iets verder mee dan maar op 1 punt heel goed zijn.
En zoals ik hem altijd gebruik: jullie hebben geleerd en ik heb ervaring. _O_
Waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan ........ Ik hoeft niet te verklaren waarom of hoe iets werkt , het enige wat ik wil weten is dat die het doet,voor de rest zal me het een zorg wezen.
Daar heb je andere lui voor die tijd te veel hebben :s)
En als ik iets wil weten hoe of wat , HE GOOGLE!
Maar we harken wel elke maand meer geld naar binnen, als hogeropgeleiden :7 :+
  donderdag 15 september 2022 @ 12:21:48 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205983873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:11 schreef roos94 het volgende:

[..]
Lekker neerbuigend naar hoger opgeleiden. Doe eens ff normaal. De een is niet meer of minder dan de ander.
Nee hoor geen neerbuigend maar elke mens heeft zijn goede en mindere goede kanten.
Dat een persoon van de NASA weet hoe die een raket in elkaar moet zetten , wil nog niet zeggen dat hij/zij zijn /haar beroep als thanatopracteur goed kan uitvoeren.
Om maar even wat te noemen.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205990580
Ik vind het zelf aantrekkelijk als iemand een gek carrièrepad heeft bewandeld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan iemand die is gestopt met de middelbare school en erna succesvol is geworden met een eigen bedrijf. Of iemand met een eenvoudige baan die gepromoveerd en ontzettend belezen is. Laatst kwam ik een interview tegen met iemand die oorlogsfotograaf was geweest en inmiddels als leerkracht in het basisonderwijs werkte - interessant figuur. Gewone carrières vind ik wel een afknapper.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205990663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Gewone carrières vind ik wel een afknapper.
En geen carrière? Dus hoempa speler in een brassband?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205990731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
En geen carrière? Dus hoempa speler in een brassband?
Zo'n figuur als in About a boy - ook leuk.

Will's father wrote a successful Christmas song, the royalties of which have afforded Will the ability to remain voluntarily redundant throughout his life - he spends his plentiful free time immersing himself in 1990s culture, music, and pursuing sexual relations with women.

Of Chet in Kicking & Screaming, die bartender en eeuwig student is:


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205990774
Ik ben wel lager op de sociale ladder vamwege mentale problemen. M.a.w. ik heb moeite met een baan. Heb echter wel gewoon WO studie afgerond.

Zou me dat bij een partner uitmaken? Denk het niet zo lang diegene maar intelligent is net als ik. Hangt helemaal van de persoon af. Het gaat me denk ik meer om intelligentie an sich en opleidingsniveau, niet per se om een baan zelf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205990776
Ah, dan ben ik toch nog de ideale man.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205990784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel lager op de sociale ladder vamwege mentale problemen. M.a.w. ik heb moeite met een baan. Heb echter wel gewoon WO studie afgerond.

Zou me dat bij een partner uitmaken? Denk het niet zo lang diegene maar intelligent is net als ik. Hangt helemaal van de persoon af. Het gaat me denk ik meer om intelligentie an sich en opleidingsniveau, niet per se om een baan zelf.
Mij kan die opleiding ook weinig schelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205990951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf aantrekkelijk als iemand een gek carrièrepad heeft bewandeld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan iemand die is gestopt met de middelbare school en erna succesvol is geworden met een eigen bedrijf. Of iemand met een eenvoudige baan die gepromoveerd en ontzettend belezen is. Laatst kwam ik een interview tegen met iemand die oorlogsfotograaf was geweest en inmiddels als leerkracht in het basisonderwijs werkte - interessant figuur. Gewone carrières vind ik wel een afknapper.
:')

Leuk voor bij de borrel ja. Als die dat kan betalen met zijn eenvoudige baan :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205990955
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:

[..]
:')

Leuk voor bij de borrel ja. Als die dat kan betalen met zijn eenvoudige baan:P
Lekker belangrijk, geld heb ik zelf wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205990993
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:

[..]
:')

Leuk voor bij de borrel ja. Als die dat kan betalen met zijn eenvoudige baan :P
Niet knap en interessant genoeg om onderhouden te worden door de vrouwtjes?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205991128
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:24 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Niet knap en interessant genoeg om onderhouden te worden door de vrouwtjes?
Dat hoop je voor die belezen persoon maar.

Ik ken er overigens zo een. Werkt niet meer, belezen maar geen promotie (wel een master). Hij is getrouwd en zijn huwelijk houdt stand.

Ik ben blij voor ze maar ik hoor weinig vrouwen die met zijn vrouw willen ruilen. Ik houd Claudia_x in het achterhoofd voor hem mocht zijn vrouw toch uit gekeken op de relatie zijn, of haar leven voor de eeuwige jachtvelden ruilen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205991297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:33 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat hoop je voor die belezen persoon maar.

Ik ken er overigens zo een. Werkt niet meer, belezen maar geen promotie (wel een master). Hij is getrouwd en zijn huwelijk houdt stand.

Ik ben blij voor ze maar ik hoor weinig vrouwen die met zijn vrouw willen ruilen. Ik houd Claudia_x in het achterhoofd voor hem mocht zijn vrouw toch uit gekeken op de relatie zijn, of haar leven voor de eeuwige jachtvelden ruilen.
Dank je, ik zal hem op de reservelijst zetten voor als mijn relatie op de klippen loopt. Als hij maar ook knap is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205991334
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dank je, ik zal hem op de reservelijst zetten voor als mijn relatie op de klippen loopt. Als hij maar ook knap is.
Geen idee, beauty is in the eye of the beholder. Je zou in dat geval zelf moeten beoordelen of dat zo is
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205991388
quote:
3s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:49 schreef Godshand het volgende:

[..]
Geen idee, beauty is in the eye of the beholder. Je zou in dat geval zelf moeten beoordelen of dat zo is
Dat wordt alleen over lelijkerds gezegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205991418
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:33 schreef Godshand het volgende:
Dat hoop je voor die belezen persoon maar.

Ik ken er overigens zo een. Werkt niet meer, belezen maar geen promotie (wel een master). Hij is getrouwd en zijn huwelijk houdt stand.

Ik ben blij voor ze maar ik hoor weinig vrouwen die met zijn vrouw willen ruilen. Ik houd Claudia_x in het achterhoofd voor hem mocht zijn vrouw toch uit gekeken op de relatie zijn, of haar leven voor de eeuwige jachtvelden ruilen.
Ik ben er zelf zo een, met ongetwijfeld nog wat meer mankementen. Het is an sich geen streven natuurlijk (om in deze hoedanigheid de helft van een relatie te zijn), maar dergelijke relaties zijn haalbaar, schijnbaar. Ik heb mezelf lang buiten de kwaliteitsmarkt geplaatst door de discrepantie tussen mijn niet-carrière en vermeende potentie, waardoor ik mezelf te lang op kortstondige ervaringen met wat *ehm* minder interessante meisjes heb gestort. Na de ontdekking dat het ook heel anders kan, heb ik daar wel spijt van gekregen. Anderzijds hebben deze ervaringen mij allicht nóg interessanter gemaakt. En misschien geldt dat ook wel voor al die andere ervaringen at the bottom die geïnterpreteerd en ter vorming meegenomen worden door iemand die daar niet helemaal thuishoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 15-09-2022 23:09:05 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205993796
Baankeuze maakt me op zich niet heel veel uit, zolang ze qua intelligentie maar wel enigszins op dezelfde golflengte zit als ik. En verder moet het wel "echt" werk zijn, geen verkapte hobby waar je effectief geen stuiver mee verdient.
pi_205994286
Een baan of opleiding niet echt.

Maar de persoon in kwestie moet wel een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren op niveau en dat valt vaak vies tegen.
pi_206047396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:21 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Een baan of opleiding niet echt.

Maar de persoon in kwestie moet wel een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren op niveau en dat valt vaak vies tegen.
Of mensen begrijpen jou gewoon niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206051495
Ja, als ze bijvoorbeeld PVV-politica zou zijn.
pi_206061111
Als ze voor de NS zou werken.
pi_206074132
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:21 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Een baan of opleiding niet echt.

Maar de persoon in kwestie moet wel een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren op niveau en dat valt vaak vies tegen.
Lekker uit de hoogte doen, dat doet het vast goed tijdens je tinder dates :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 16:35:56 #134
414785 sirdanilot
pi_206077617
Ik dacht eerst altijd wat kan mij het verrotten wat voor baan hij doet als hij maar niet werkloos op de bank zit voor langere tijd is het best.

Maar recent had ik een date met iemand die in de lijkbezorging werkte en bijvoorbeeld de overledenen opmaakte etc. Inmiddels deed hij iets anders maar ik kreeg er toch een beetje een unheimisch gevoel bij. Ik zal niet zeggen dat ik een perfecte date zou afwijzen hierom, maar het speelde toch wel mee.... Geen rationele reden voor maar ik denk dat de dood toch iets 'vies' of 'engs' heeft.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:57:53 #135
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206079703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik dacht eerst altijd wat kan mij het verrotten wat voor baan hij doet als hij maar niet werkloos op de bank zit voor langere tijd is het best.

Maar recent had ik een date met iemand die in de lijkbezorging werkte en bijvoorbeeld de overledenen opmaakte etc. Inmiddels deed hij iets anders maar ik kreeg er toch een beetje een unheimisch gevoel bij. Ik zal niet zeggen dat ik een perfecte date zou afwijzen hierom, maar het speelde toch wel mee.... Geen rationele reden voor maar ik denk dat de dood toch iets 'vies' of 'engs' heeft.
Zou ik ook niet op zitten wachten.

Ik zelf vind het echt niet erg als hij vakkenvuller is zolang hij maar nog studeert of werkt aan zijn toekomst. Jezelf willen blijven ontwikkelen vind ik belangrijk.

Verder wil ik absoluut geen:

Barman
Beveiliger
Sportschoolinstructeur
Kinderopvangmedewerker
Acteur
Muzikant
Voetballer

[ Bericht 2% gewijzigd door britneycheers op 23-09-2022 20:07:24 ]
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:26:08 #136
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206081478
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 10:56 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik maak het geld en zij doet de kinderen en alle shit eromheen.
Leuk avatar erbij.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:26:46 #137
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206081490
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:57 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zou ik ook niet op zitten wachten.

Ik zelf vind het echt niet erg als hij vakkenvuller is zolang hij maar nog studeert of werkt aan zijn toekomst. Jezelf willen blijven ontwikkelen vind ik belangrijk.

Verder wil ik absoluut geen:

Barman
Beveiliger
Sportschoolinstructeur
Kinderopvangmedewerker
Acteur
Muzikant
Voetballer

Hahah.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:27:29 #138
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206081497
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik dacht eerst altijd wat kan mij het verrotten wat voor baan hij doet als hij maar niet werkloos op de bank zit voor langere tijd is het best.

Maar recent had ik een date met iemand die in de lijkbezorging werkte en bijvoorbeeld de overledenen opmaakte etc. Inmiddels deed hij iets anders maar ik kreeg er toch een beetje een unheimisch gevoel bij. Ik zal niet zeggen dat ik een perfecte date zou afwijzen hierom, maar het speelde toch wel mee.... Geen rationele reden voor maar ik denk dat de dood toch iets 'vies' of 'engs' heeft.
Het is best een mooi beroep eigenlijk. Heel 'puur'. Zou mij niet afschrikken.
Wat denk je van een arts die een lichaam opensnijdt?
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:29:18 #139
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206081515
-

[ Bericht 100% gewijzigd door rosita1 op 23-09-2022 22:29:28 ]
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:40:59 #140
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206081645
Ikzelf zou moeite hebben met de volgende beroepen:

- Medium, healer
- Slachthuis medewerker
- Riolerings medewerker
- Ongediertebestrijder
- Jehova getuige
- Gynaecoloog
- Schoonmaker crime delict (ooit een docu over gezien, aanrader)
pi_206081763
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:57 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zou ik ook niet op zitten wachten.

Ik zelf vind het echt niet erg als hij vakkenvuller is zolang hij maar nog studeert of werkt aan zijn toekomst. Jezelf willen blijven ontwikkelen vind ik belangrijk.

Verder wil ik absoluut geen:

Barman
Beveiliger
Sportschoolinstructeur
Kinderopvangmedewerker
Acteur
Muzikant
Voetballer

Je komt anders niet over alsof je weloverwogen keuzes maakt wat partners betreft.
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:17:38 #142
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206081966
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:51 schreef NoemHarry het volgende:

[..]
Je komt anders niet over alsof je weloverwogen keuzes maakt wat partners betreft.
Ik heb geleerd van het verleden en weet wat ik niet (meer) wil.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:19:05 #143
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206081975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:40 schreef rosita1 het volgende:
Ikzelf zou moeite hebben met de volgende beroepen:

- Medium, healer
- Slachthuis medewerker
- Riolerings medewerker
- Ongediertebestrijder
- Jehova getuige
- Gynaecoloog
- Schoonmaker crime delict (ooit een docu over gezien, aanrader)
Slachthuismedewerker komt ook op mijn lijstje.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206083193
Kwakzalverij is inderdaad een mooie voor op het lijstje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 september 2022 @ 19:34:42 #145
414785 sirdanilot
pi_206099890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:27 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het is best een mooi beroep eigenlijk. Heel 'puur'. Zou mij niet afschrikken.
Wat denk je van een arts die een lichaam opensnijdt?
Das een anatoom patholoog en daarbij zou ik ook zoiets hebben. Maar nogmaals als de klik verder perfect was geweest had ik het niet afgekapt het was meer gewoon een minpuntje.

Gewoon een dokter van levende mensen waarbij er af en toe iemand overlijdt ? Dat zou ik al heel anders vinden. En rationeel is dit niet hoor is een gevoel dat kan je niet uitleggen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206100572
Influencers :r

40+ers die nog door denken te breken in de rapscene :')
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_206101710
Nee, daar hecht ik nou echt totaal geen waarde aan. Iemand is toch niet z'n beroep?

We moeten allemaal wat doen voor de kost...... Iemands beroep kijk ik echt dwars doorheen, en dat valt ook in een mum van tijd weg voor me.
Eens kijken
pi_206102945
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:24 schreef Maharski het volgende:
Nee, daar hecht ik nou echt totaal geen waarde aan. Iemand is toch niet z'n beroep?

We moeten allemaal wat doen voor de kost...... Iemands beroep kijk ik echt dwars doorheen, en dat valt ook in een mum van tijd weg voor me.
Ligt eraan, er zijn een aantal mensen die afgeven op mijn beroep en daar dan gelijk aannames over doen, allemaal prima, maar er zijn een heel hoop mensen ontzettend oppervlakkig. Maar ik ben het trouwens wel met je eens, al zoek ik toch iets om door te blijven studeren.
pi_206104596
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:57 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zou ik ook niet op zitten wachten.

Ik zelf vind het echt niet erg als hij vakkenvuller is zolang hij maar nog studeert of werkt aan zijn toekomst. Jezelf willen blijven ontwikkelen vind ik belangrijk.

Verder wil ik absoluut geen:

Barman
Beveiliger
Sportschoolinstructeur
Kinderopvangmedewerker
Acteur
Muzikant
Voetballer

Wat is er mis met een
-beveiliger
-acteur
-muzikant??
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:40 schreef rosita1 het volgende:
Ikzelf zou moeite hebben met de volgende beroepen:

- Medium, healer
- Slachthuis medewerker
- Riolerings medewerker
- Ongediertebestrijder
- Jehova getuige
- Gynaecoloog
- Schoonmaker crime delict (ooit een docu over gezien, aanrader)
Niks mis met een gynaecoloog toch? Die zal niet hoeven te zoeken naar je klit :)

Jehova getuige is geen beroep, dat is een geloof. Dat langs de deuren gaan doen ze naast hun baan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206104672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:40 schreef rosita1 het volgende:
Ikzelf zou moeite hebben met de volgende beroepen:

- Medium, healer

Oh, dit zou voor mij ook een enorme afknapper zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206105249
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:23 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben zelf zeer succesvol en eis dat ook van mijn vriendin anders zoek ik een andere

ik wil graag op niveau kunnen spreken met elkaar
Succesvol op Fok! ?
-
  maandag 26 september 2022 @ 09:49:09 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206105722
Ik zou niet per se iemand op haar baan afwijzen. Wel weet ik dat ik gewoon minder goed pas bij cassiéres, schoonmaaksters, kapstertjes, et cetera. Maar dat gaat dus niet om de baan an sich. Een filosofisch kapstertje zou best leuk willen zijn.

Waar ik op val zijn sterke, intelligente en empathische vrouwen. Dat zijn dan vaak artsen, psychologes, sociologe et cetera.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206105800
Ik wijs ze af voor minder. Fu
  maandag 26 september 2022 @ 12:20:25 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107396
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:58 schreef Selenophilia het volgende:
Ik wijs ze af voor minder. Fu
?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206107820
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
?
Lelijke schoenen bijvoorbeeld
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 26 september 2022 @ 12:59:53 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107882
Ok
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:53 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Lelijke schoenen bijvoorbeeld
Ok, nu snap ik wat je bedoelt.

Waarom ben je zo streng dan?

Ik sprak laatst de ex van een vriend die een man afwees omdat hij graag fietste op een gewone fiets. Maar ze is al 4 jaar alleen en moddervet. Dan vraag ik me af of ze niet al te kieskeurig is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206107890
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:59 schreef LXIV het volgende:
Ok
[..]
Ok, nu snap ik wat je bedoelt.

Waarom ben je zo streng dan?

Ik sprak laatst de ex van een vriend die een man afwees omdat hij graag fietste op een gewone fiets. Maar ze is al 4 jaar alleen en moddervet. Dan vraag ik me af of ze niet al te kieskeurig is.
Dafuk :') Dan heb je gewoon issues hoor.

Wat een afknapper is dat. Iemand die op de domste dingen afknapt.
pi_206107908
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:59 schreef LXIV het volgende:
Ok
[..]
Ok, nu snap ik wat je bedoelt.

Waarom ben je zo streng dan?

Ik sprak laatst de ex van een vriend die een man afwees omdat hij graag fietste op een gewone fiets. Maar ze is al 4 jaar alleen en moddervet. Dan vraag ik me af of ze niet al te kieskeurig is.
_O- , was niet mijn opmerking. Ik deed gewoon een gokje wat ze bedoelde.

Maar persoonlijk, als ik iemand eenmaal interessant vind knap ik niet zo snel af op dit soort oppervlakkige dingen.

Als ik iemand net ken kan ik wel afknappen, van die instapppers met kwastjes er op bijvoorbeeld of sokken in sandalen. Überhaupt sandalen
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 26 september 2022 @ 13:02:45 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107910
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dafuk :')
En hij nam wel eens koffie mee. Dat was de letterlijke druppel die de emmer deed overlopen.

Ze was een beetje verontwaardigd zelfs dat iemand met een gewone fiets en een thermoskan koffie het waagde om met haar contact op te nemen zelfs.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 13:03:30 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107915
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:02 schreef Avianflu het volgende:

[..]
_O- , was niet mijn opmerking. Ik deed gewoon een gokje wat ze bedoelde.

Maar persoonlijk, als ik iemand eenmaal interessant vind knap ik niet zo snel af op dit soort oppervlakkige dingen.

Als ik iemand net ken kan ik wel afknappen, van die instapppers met kwastjes er op bijvoorbeeld of sokken in sandalen. Überhaupt sandalen
Ja, maar dat is dan toch meer het type dat daarmee samenhangt dan de sandalen zelf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206107924
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dafuk :') Dan heb je gewoon issues hoor.

Wat een afknapper is dat. Iemand die op de domste dingen afknapt.

Is het wel geoorloofd om af te knappen op fanatieke wielrenners :+. Wielren foto’s op je tinder profiel.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_206107941
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dan toch meer het type dat daarmee samenhangt dan de sandalen zelf.
Klopt denk ik. Maar tijdens het dating app swipen schrik ik wel eens hoe bevooroordeeld ik ben.
Gewoon obv een foto al afknappen omdat je denkt dat het een bepaald type is.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 26 september 2022 @ 13:07:10 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107947
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:06 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Klopt denk ik. Maar tijdens het dating app swipen schrik ik wel eens hoe bevooroordeeld ik ben.
Gewoon obv een foto al afknappen omdat je denkt dat het een bepaald type is.
Ja. Er is toch keuze genoeg... Maar soms denk ik ook, misschien zit daar juist een hele leuke vrouw bji die goed bij me zou passen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206107964
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Er is toch keuze genoeg... Maar soms denk ik ook, misschien zit daar juist een hele leuke vrouw bji die goed bij me zou passen.
Dat inderdaad. Maar door de overvloed aan keuze, of illusie van keuze moet je toch ergens op swipen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_206107986
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:04 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Is het wel geoorloofd om af te knappen op fanatieke wielrenners :+. Wielren foto’s op je tinder profiel.
Als ze niet te fanatiek zijn en gewoon op een normale manier deelnemen aan het verkeer, why not :)
  maandag 26 september 2022 @ 13:11:10 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107994
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:08 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Maar door de overvloed aan keuze, of illusie van keuze moet je toch ergens op swipen.
Soms vind ik het juist wel eens jammer dat er zoveel keus is.

Net zoiets als uiterlijk, waar ik ook het eerst naar kijk. Als ik eenmaal een relatie heb met een vrouw dan valt dat uiterlijk me al snel niet meer op. Dan kan ik een hele knappe vrouw afstotelijk vinden als de band slecht is en een lelijke vrouw aantrekkelijk als we juist goed bijeen zijn. Dat is niet alleen gevoel, dat zie ik letterlijk zo. Ik had een hele knappe ex die ik op zeker moment afstotelijk lelijk vond omdat ze zich op een zeker moment als een heks ging gedragen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206108019
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Soms vind ik het juist wel eens jammer dat er zoveel keus is.

Net zoiets als uiterlijk, waar ik ook het eerst naar kijk. Als ik eenmaal een relatie heb met een vrouw dan valt dat uiterlijk me al snel niet meer op. Dan kan ik een hele knappe vrouw afstotelijk vinden als de band slecht is en een lelijke vrouw aantrekkelijk als we juist goed bijeen zijn. Dat is niet alleen gevoel, dat zie ik letterlijk zo. Ik had een hele knappe ex die ik op zeker moment afstotelijk lelijk vond omdat ze zich op een zeker moment als een heks ging gedragen.
Eens, zo kan ik echt totaal afknappen op van die “golden boys”. Objectief gezien zijn ze mooi op een plaatje maar echt onaantrekkelijk wanneer ze zich als zogenaamde “high value” zien.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 26 september 2022 @ 13:14:17 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206108022
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:13 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Eens, zo kan ik echt totaal afknappen op van die “golden boys”. Objectief gezien zijn ze mooi op een plaatje maar echt onaantrekkelijk wanneer ze zich als zogenaamde “high value” zien.
Wat vind jij dan aantrekkelijk qua type?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206108078
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat vind jij dan aantrekkelijk qua type?
Mannen die hun eigen plan trekken. Vrij, avontuurlijk, intelligent (niet per se gebonden aan een opleiding), zelfstandig, weinig oordelen, sportief

Iemand die met passie in het leven staat. Het oog wil ook wat, en hij moet van seks houden.

Qua uiterlijk, Ik werd er gisteren op gewezen dat al mijn matches er zo’n beetje hetzelfde uitzien :').
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 26 september 2022 @ 13:23:29 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206108083
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:22 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Mannen die hun eigen plan trekken. Vrij, avontuurlijk, intelligent (niet per se gebonden aan een opleiding), zelfstandig, weinig oordelen, sportief

Iemand die met passie in het leven staat. Het oog wil ook wat, en hij moet van seks houden.

Qua uiterlijk, Ik werd er gisteren op gewezen dat al mijn matches er zo’n beetje hetzelfde uitzien :').
Ik dacht altijd dat ik geen type had, maar als ik zo terugkijk zijn al mijn relaties eigenlijk met blonde en volslanke vrouwen geweest. Zonder uitzondering... :D
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206108151
Van die mannen die denken controle over je te krijgen met hun achterlijke mindgames :') :') Spelregels :') :') :') Joh, ga lekker met je pipi spelen.
  maandag 26 september 2022 @ 14:06:35 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206108464
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:32 schreef Selenophilia het volgende:
Van die mannen die denken controle over je te krijgen met hun achterlijke mindgames :') :') Spelregels :') :') :') Joh, ga lekker met je pipi spelen.
Hoe doen ze dat dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206108693
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe doen ze dat dan?
Ik heb geen zin om daar een lezing over te houden. Volgens mij kan je er wel een hoop over vinden via google.
  maandag 26 september 2022 @ 14:47:31 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206108899
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:31 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik heb geen zin om daar een lezing over te houden. Volgens mij kan je er wel een hoop over vinden via google.
Ok. Maar jij denkt dat mannen jou zo bewust proberen te beinvloeden..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206109562
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Maar jij denkt dat mannen jou zo bewust proberen te beinvloeden..
Bewust of onbewust, als ik daar ook iets van herken ben ik weg :{w
  maandag 26 september 2022 @ 15:48:13 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206109571
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:47 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Bewust of onbewust, als ik daar ook iets van herken ben ik weg :{w
Beetje para. Denk niet dat mannen daar mee bezig zjin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206109580
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Beetje para. Denk niet dat mannen daar mee bezig zjin.
Ik heb het ook niet over mannen als in alle mannen. Doen alsof dat niet gebeurt is para.
  maandag 26 september 2022 @ 15:49:15 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206109585
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:48 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over mannen als in alle mannen. Doen alsof dat niet gebeurt is para.
Nee, dat zou eerder naief zijn dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206109602
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, dat zou eerder naief zijn dan.
Prima
pi_206109820
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:58 schreef Selenophilia het volgende:
Ik wijs ze af voor minder. Fu
Dan lekker alleen blijven ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206109890
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:13 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dan lekker alleen blijven ^O^
Want we moeten panisch opzoek naar een partner? Ik vermaak mij wel hoor, als ik iemand tegenkom waar het mee klikt waarom niet. Ik sta er wel voor open, maar ik ben niet zoekende ofzo. Ik maak mij er iig niet druk over en waarom zou ik genoegen nemen met minder :') want ik ben alleen? :'( :'( :'(
Wat een onzin.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2022 16:24:11 ]
pi_206110032
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:22 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Want we moeten panisch opzoek naar een partner? Ik vermaak mij wel hoor, als ik iemand tegenkom waar het mee klikt waarom niet. Ik sta er wel voor open, maar ik ben niet zoekende ofzo. Ik maak mij er iig niet druk over en waarom zou ik genoegen nemen met minder :') want ik ben alleen? :'( :'( :'(
Wat een onzin.
Ik lees en hoor dat weleens ja. Mannen zijn zodanig bang om alleen te zijn, waardoor ze bang worden van vrouwen die wel alleen willen blijven :D
pi_206110114
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik lees en hoor dat weleens ja. Mannen zijn zodanig bang om alleen te zijn, waardoor ze bang worden van vrouwen die wel alleen willen blijven :D
Het is niet eens dat ik alleen wil blijven, maar ik voel mij niet half omdat ik geen partner heb. Ik zie een relatie als een leuke aanvulling in mijn leven. Is het er niet ook prima. Misschien vinden mannen een vrouw die het wel alleen red een afknapper :P
pi_206110182
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Het is niet eens dat ik alleen wil blijven, maar ik voel mij niet half omdat ik geen partner heb. Ik zie een relatie als een leuke aanvulling in mijn leven. Is het er niet ook prima. Misschien vinden mannen een vrouw die het wel alleen red een afknapper :P
Hoe oud ben je nu?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 26 september 2022 @ 16:59:00 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110232
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik lees en hoor dat weleens ja. Mannen zijn zodanig bang om alleen te zijn, waardoor ze bang worden van vrouwen die wel alleen willen blijven :D
Klopt. Tegenwoordig zijn het eerder de vrouwen die bindingsangst hebben dan de mannen. Vrouwen kunnen vaak ook beter voor zichzelf zorgen. Mannen zijn leuk voor de seks en nodig voor nageslacht, maar als ze een worstje willen halen ze niet meer een heel varken in huis.

Been there, done that
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110257
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Het is niet eens dat ik alleen wil blijven, maar ik voel mij niet half omdat ik geen partner heb. Ik zie een relatie als een leuke aanvulling in mijn leven. Is het er niet ook prima. Misschien vinden mannen een vrouw die het wel alleen red een afknapper :P
Ik zou dus totaal niet begrijpen waarom dat een afknapper zou zijn hoor, haha!
pi_206110271
Vind het eigenlijk een red flag wanneer mannen zeggen dat vrouwen een man móeten hebben. Van die mannen ren ik nog harder weg, want die zijn zo wanhopig op zoek dat ze kwaad worden op alle vrouwen die niet met hun willen.

Dat is niet bepaald een aantrekkelijke mindset om te hebben.
pi_206110292
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:22 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Want we moeten panisch opzoek naar een partner? Ik vermaak mij wel hoor, als ik iemand tegenkom waar het mee klikt waarom niet. Ik sta er wel voor open, maar ik ben niet zoekende ofzo. Ik maak mij er iig niet druk over en waarom zou ik genoegen nemen met minder :') want ik ben alleen? :'( :'( :'(
Wat een onzin.
Prima toch? Jij begint voor mij te denken, ik zeg: "Dan lekker alleen blijven". Dus ik zeg niet dat je panisch op zoek moet want dat staat er niet. Wil je niet alleen blijven, moet je op zoek en dat hoeft niet panisch.

Fijne avond verder! :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206110299
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik lees en hoor dat weleens ja. Mannen zijn zodanig bang om alleen te zijn, waardoor ze bang worden van vrouwen die wel alleen willen blijven :D
Mannen namen altijd eerder genoegen met hun partner dan andersom. Daarom worden scheidingen voor 80% door vrouwen geïnitieerd. De onafhankelijkheid van de man is ingeruild voor onafhankelijkheid van de staat of een werkgever. Het is natuurlijk feest (of in ieder geval makkelijk) voor de (jonge) vrouw wanneer ze van man naar man kan springen, zodra de verveling of het ongenoegen toeslaat. En de achtergelaten of onverkozen mannen worden daar natuurlijk rancuneus van, waardoor ze hopen dat (deze) vrouwen eenzaam en ellendig eindigen. De vraag is nog wel of dit wel of niet gaat gebeuren, vooral wanneer ook het krijgen van kinderen een vergezicht wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef LXIV het volgende:
Tegenwoordig zijn het eerder de vrouwen die bindingsangst hebben dan de mannen.
Dit kan voortkomen uit het jaren heen en weer springen tussen 'onbereikbare' mannen en het hoe ze door hen behandeld zijn projecteren op alle mannen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Akathisia op 26-09-2022 17:35:54 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206110326
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Tegenwoordig zijn het eerder de vrouwen die bindingsangst hebben dan de mannen. Vrouwen kunnen vaak ook beter voor zichzelf zorgen. Mannen zijn leuk voor de seks en nodig voor nageslacht, maar als ze een worstje willen halen ze niet meer een heel varken in huis.

Been there, done that
Vergeet ook niet de mannen met een kinderwens. Ik praat het niet goed, maar snap wel dat sommigen angstig en gefrustreerd raken van vrouwen die geen kinderen willen of alleen willen zijn :P
  maandag 26 september 2022 @ 17:12:27 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110356
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mannen namen altijd eerder genoegen met hun partner dan andersom. Daarom worden scheidingen voor 80% door vrouwen geïnitieerd. De onafhankelijkheid van de man is ingeruild voor onafhankelijkheid van de staat of een werkgever. Het is natuurlijk feest (of in ieder geval makkelijk) voor de (jonge) vrouw wanneer ze van man naar man kan springen, zodra de verveling of het ongenoegen toeslaat. En de achterlaten of onverkozen mannen worden daar natuurlijk rancuneus van, waardoor ze hopen dat (deze) vrouwen eenzaam en ellendig eindigen. De vraag is nog wel of dit wel of niet gaat gebeuren, vooral wanneer ook het krijgen van kinderen een vergezicht wordt.
[..]
Dit kan voortkomen uit het jaren heen en weer springen tussen 'onbereikbare' (want gewillige) mannen en het hoe ze door hen behandeld zijn projecteren op alle mannen.

Ik merk dat vrouwen het tegenwoordig gewoon prima voor zichzelf voor elkaar hebben. Leuke baan, eigen huis, ze kunnen alles zelf… Wat dat betreft is de emancipatie wel geslaagd. Mannen zijn daar minder in meegekomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110359
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik merk dat vrouwen het tegenwoordig gewoon prima voor zichzelf voor elkaar hebben. Leuke baan, eigen huis, ze kunnen alles zelf… Wat dat betreft is de emancipatie wel geslaagd. Mannen zijn daar minder in meegekomen.
Ja, dat herken ik ook wel in mijn leeftijdscategorie (alhoewel het nogal wat is om te pretenderen te weten hoe mensen zich écht voelen), maar dat gaat dus, zover we kunnen inschatten, ook op in de jouwe?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 26 september 2022 @ 17:13:20 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110363
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:08 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet de mannen met een kinderwens. Ik praat het niet goed, maar snap wel dat sommigen angstig en gefrustreerd raken van vrouwen die geen kinderen willen of alleen willen zijn :P
Mannen kunnen dat minder goed. Zie je ook wanneer van een ouder echtpaar de vrouw sterft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 17:14:11 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110369
Vroeger waren vrouwen vaak financieel afhankelijk, dus moesten ze wel een man. Nu niet meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110380
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mannen kunnen dat minder goed. Zie je ook wanneer van een ouder echtpaar de vrouw sterft.
Dat komt omdat de man gebouwd is om de vrouw en het nageslacht te dienen. Neem dat weg en de bodem voor alles valt in het niet. Het verbaasd me dan ook wel dat er nog zoveel (permanent) alleenstaande mannen überhaupt de moeite nemen om te werken ed. Misschien zijn Netflix en Pornhub afdoende suppletief.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 26 september 2022 @ 17:18:24 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110412
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat komt omdat de man gebouwd is om de vrouw en het nageslacht te dienen. Neem dat weg en de bodem voor alles valt in het niet. Het verbaasd me dan ook wel dat er nog zoveel (permanent) alleenstaande mannen überhaupt de moeite nemen om te werken ed.
Klopt. Na de bevruchting is het dienen van de vrouw de grootste kans op succes ( evolutionair gezien). De vrouw dient in principe dan weer de kinderen. Nu heeft die vrouw een baan en vaak nog allerlei toeslagen. Ze heeft ook geen man meer nodig om everzwijn te jagen, haar karbonade haalt ze gewoon bij de Albert Heijn.

We hebben onszelf overbodig gemaakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 17:19:12 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110421
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, dat herken ik ook wel in mijn leeftijdscategorie (alhoewel het nogal wat is om te pretenderen te weten hoe mensen zich écht voelen), maar dat gaat dus, zover we kunnen inschatten, ook op in de jouwe?
Ja, tenminste voor hbo en hoger. Daaronder kijk ik niet, zal denk ik minder zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110432
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mannen namen altijd eerder genoegen met hun partner dan andersom. Daarom worden scheidingen voor 80% door vrouwen geïnitieerd. De onafhankelijkheid van de man is ingeruild voor onafhankelijkheid van de staat of een werkgever. Het is natuurlijk feest (of in ieder geval makkelijk) voor de (jonge) vrouw wanneer ze van man naar man kan springen, zodra de verveling of ongenoegen toeslaat. En de achterlaten of onverkozen mannen worden daar natuurlijk rancuneus van, waardoor ze hopen dat (deze) vrouwen eenzaam en ellendig eindigen. De vraag is nog wel of dit wel of niet gaat gebeuren, vooral wanneer ook het krijgen van kinderen een vergezicht wordt.
[..]
Dit kan voortkomen uit het jaren heen en weer springen tussen 'onbereikbare' (want gewillige) mannen en het hoe ze door hen behandeld zijn projecteren op alle mannen.

Ik proef toch wat frustratie in je post richting vrouwen.

Ik ben zelf ook kieskeurig met betrekking tot mannen en dat komt omdat ik o.a. bewust ben van dat ik fysiek de zwakkere geslacht ben en mij 100% veilig en geborgen en gelukkig wil voelen bij mijn toekomstige partner indien ik die ga krijgen. Dat hebben meerdere vrouwen en dit is ook de reden dat vrouwen onbewust mannen testen op hun emotionele-stabiliteit, loyaliteit, stabiliteit en de liefde die zij kunnen bieden.

Ook denken ik (de meeste andere vrouwen) meer langetermijngericht en ook eerder aan hoe je een veilig en stabiel onderkomen kunt regelen voor je kinderen. Daar speelt de vader een heel belangrijke rol in!

Dus nee ik blijf lekker kritisch.
pi_206110438
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Na de bevruchting is het dienen van de vrouw de grootste kans op succes ( evolutionair gezien). De vrouw dient in principe dan weer de kinderen. Nu heeft die vrouw een baan en vaak nog allerlei toeslagen. Ze heeft ook geen man meer nodig om everzwijn te jagen, haar karbonade haalt ze gewoon bij de Albert Heijn.

We hebben onszelf overbodig gemaakt.
Ja, alhoewel strikt genomen ook weer niet. Want alles wat essentieel is wordt nog steeds door de man gedaan. Maar door de wijze waarop het systeem in elkaar zit is dat losgekoppeld van de directe man-vrouw-verhouding.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206110478
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mannen kunnen dat minder goed. Zie je ook wanneer van een ouder echtpaar de vrouw sterft.
Klopt ja, en eindelijk een man die het zelf eerlijk toegeeft.
pi_206110494
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:20 schreef Medusa666 het volgende:
Ik proef toch wat frustratie in je post richting vrouwen.

Ik ben zelf ook kieskeurig met betrekking tot mannen en dat komt omdat ik o.a. bewust ben van dat ik fysiek de zwakkere geslacht ben en mij 100% veilig en geborgen en gelukkig wil voelen bij mijn toekomstige partner indien ik die ga krijgen. Dat hebben meerdere vrouwen en dit is ook de reden dat vrouwen onbewust mannen testen op hun emotionele-stabiliteit, loyaliteit, stabiliteit en de liefde die zij kunnen bieden.

Ook denken ik (de meeste andere vrouwen) meer langetermijngericht en ook eerder aan hoe je een veilig en stabiel onderkomen kunt regelen voor je kinderen. Daar speelt de vader een heel belangrijke rol in!

Dus nee ik blijf lekker kritisch.
Ik voelde geen greintje frustratie. Volgens mij is het ook een redelijk genuanceerde weergave van hoe het is, aangevuld met zorgen voor zowel man als vrouw. Ik zal ook de laatste zijn die vrouwen zal aansporen om niet kritisch te zijn. Als selecterende partij is het zelfs een plicht om dat te zijn. Niet alleen voor de vrouw zelf maar ook het eventuele nageslacht. We kunnen ons wel afvragen of er niet steeds vaker te laat op de juiste factoren geselecteerd wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 26 september 2022 @ 17:29:31 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110528
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, alhoewel strikt genomen ook weer niet. Want alles wat essentieel is wordt nog steeds door de man gedaan. Maar door de wijze waarop het systeem in elkaar zit is dat losgekoppeld van de directe man-vrouw-verhouding.
Dat bedoelde ik ook. Al doen vrouwen natuurlijk ook essentiële dingen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 17:30:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110537
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:24 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Klopt ja, en eindelijk een man die het zelf eerlijk toegeeft.
Dat is toch algemeen bekend?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110539
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:
Vroeger waren vrouwen vaak financieel afhankelijk, dus moesten ze wel een man. Nu niet meer.
Heel rijke mannen zijn nog steeds aantrekkelijk voor vrouwen :Y
pi_206110564
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is toch algemeen bekend?
Niet bij iedereen. Ik ken er werkelijk geen, zelfs mijn broertje zou het ontkennen :P
pi_206110590
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik voelde geen greintje frustratie. Volgens mij is het ook een redelijk genuanceerde weergave van hoe het is, aangevuld met zorgen voor zowel man als vrouw. Ik zal ook de laatste zijn die vrouwen zal aansporen om niet kritisch te zijn. Als selecterende partij is het zelfs een plicht om dat te zijn. Niet alleen voor de vrouw zelf maar ook het eventuele nageslacht. We kunnen ons wel afvragen of er niet steeds vaker te laat op de juiste factoren geselecteerd wordt.
^O^

En ja ben ik helemaal mee eens. Prioriteiten stellen voor het vinden van een partner is nog best een dingetje. Op latere leeftijd kom je erachter dat die suffe adviezen van je moeder of vader toch wel de waarheid zijn :D
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:00:51 #207
441859 crew  Lenny77
pi_206110843
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Heel rijke mannen zijn nog steeds aantrekkelijk voor vrouwen :Y
Voor sommige vrouwen..
Ik zou, als ik een rijke man was, geen enkele vrouw durven te vertrouwen denk ik.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:01:59 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110855
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Heel rijke mannen zijn nog steeds aantrekkelijk voor vrouwen :Y
En wanneer ben je heel rijk? :P
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110865
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
En wanneer ben je heel rijk? :P
Veeeel geld.
  maandag 26 september 2022 @ 18:05:38 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110899
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Niet bij iedereen. Ik ken er werkelijk geen, zelfs mijn broertje zou het ontkennen :P
Het mooiste is als er wederzijdse afhankelijkheid is. Maar veel aspecten waarvan de vrouw afhankelijk is van de man zijn in onze maatschappij door het systeem overgenomen.

Voor mannen geldt dat zij als zingeving vaak de behoefte hebben om, zoals Akatishia al zei, voor een vrouw (en een kind) te kunnen providen. Dat doen ze nu ook nog natuurlijk, maar dan soms dus indirect via de belastingen en de uitvoering van hun werk. Dat geeft geen bevrediging. Een man wil gewoon thuiskomen en daar tegen zijn vrouw vertellen dat ze ook met Kerst op vliegvakantie kunnen omdat hij een bonus verdiend heeft. Dat geeft bevrediging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 18:05:53 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110904
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:02 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Veeeel geld.
Ja. Maar wat is veel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110911
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Voor sommige vrouwen..
Ik zou, als ik een rijke man was, geen enkele vrouw durven te vertrouwen denk ik.
Omdat veel vrouwen dat eenmaal aantrekkelijk vinden. Getuigt toch van hard werken, bepaalde macht en bovenaan de sociale ladder staan.

Veel aantrekker dan een klagende uitkeringstrekker. Hoewel ook rijke mannen enorm kunnen klagen en niet de makkelijkste kunnen zijn, omdat ze vaak met niets echt tevreden zijn en constant willen “doorgroeien”.
pi_206110927
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Maar wat is veel?
Verschilt per vrouw idd. Voor een vrouw uit derdewereldland.. is een Nederlander die gewoon werkt hier al rijk denk ik.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:07:48 #214
441859 crew  Lenny77
pi_206110928
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:06 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Omdat veel vrouwen dat eenmaal aantrekkelijk vinden. Getuigt toch van hard werken, bepaalde macht en bovenaan de sociale ladder staan.

Veel aantrekker dan een klagende uitkeringstrekker. Hoewel ook rijke mannen enorm kunnen klagen en niet de makkelijkste kunnen zijn, omdat ze vaak met niets echt tevreden zijn en constant willen “doorgroeien”.
Maar tussen die rijke man en die klagende uitkeringstrekker staat nog een hele wereld he.
Maar ok, ik wou gewoon even nuanceren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206110943
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar tussen die rijke man en die klagende uitkeringstrekker staat nog een hele wereld he.
Maar ok, ik wou gewoon even nuanceren.
Ja dat is zeker waar :) Maar waarom zou jij dan niet gaan voor een “te rijke man?”
  maandag 26 september 2022 @ 18:11:36 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110963
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja dat is zeker waar :) Maar waarom zou jij dan niet gaan voor een “te rijke man?”
Ik kan me voorstellen dat die minder betrouwbaar zijn. Niet per se met vreemdgaan betreft, maar ook met volhouden van de relatie. Kijk naar Leonardo di Caprio.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:16:21 #217
441859 crew  Lenny77
pi_206111020
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja dat is zeker waar :) Maar waarom zou jij dan niet gaan voor een “te rijke man?”
Als ik iemand tegen kom waarmee het klikt en achteraf blijkt dat die man rijk is, ja dan is het gewoon zo en zou je kunnen zeggen: das een handig extraatje. Maar dat zou een leuke boerderij of woonplaats aan het bos ofzo ook zijn.
Maar ik ga niemand zoeken die rijk is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:18:54 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111042
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als ik iemand tegen kom waarmee het klikt en achteraf blijkt dat die man rijk is, ja dan is het gewoon zo en zou je kunnen zeggen: das een handig extraatje. Maar dat zou een leuke boerderij of woonplaats aan het bos ofzo ook zijn.
Maar ik ga niemand zoeken die rijk is.
Maar jij hebt toch al een man, Lenny?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:19:40 #219
441859 crew  Lenny77
pi_206111046
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar jij hebt toch al een man, Lenny?
Daar gaat het even niet om, het gaat om het principe :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:20:25 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111055
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Daar gaat het even niet om, het gaat om het principe :P
Ok. Mij maakt het dus echt niks uit of een vrouw geld heeft of niet. Echt 0,0

Het enige dat mij echt interesseert zijn brains.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:24:43 #221
441859 crew  Lenny77
pi_206111097
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Mij maakt het dus echt niks uit of een vrouw geld heeft of niet. Echt 0,0

Het enige dat mij echt interesseert zijn brains.
Ja dat bedoel ik dus ook.
Maar er zullen vast hopen vrouwen zijn die rijk of geld op de eerste plaats zetten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:25:35 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111104
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik dus ook.
Maar er zullen vast hopen vrouwen zijn die rijk of geld op de eerste plaats zetten.
Ik denk dat dit met Nederlandse vrouwen wel meevalt. Alhoewel status in het algemeen altijd wel een pluspunt is natuurlijk. Maar hier relatief weinig, ook juist omdat vrouwen heel zelfstandig zijn
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206111160
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik dus ook.
Maar er zullen vast hopen vrouwen zijn die rijk of geld op de eerste plaats zetten.
Ik dacht ook dat ik het niet zo aantrekkelijk of belangrijk vond totdat ik een aantal ondernemers ontmoette en daarmee een goede vriendschap mee heb. Sindsdien vind ik rijkere mensen toch aantrekkkelijker en stukken aardiger geworden en zijn bepaalde vooroordelen toch wel compleet weggevallen.
  maandag 26 september 2022 @ 18:33:17 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111175
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:32 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat ik het niet zo aantrekkelijk of belangrijk vond totdat ik een aantal ondernemers ontmoette en daarmee een goede vriendschap mee heb. Sindsdien vind ik rijkere mensen toch aantrekkkelijker en stukken aardiger geworden en zijn bepaalde vooroordelen toch wel compleet weggevallen.
Maar dan gaat het je niet primair om het geld, maar eerder om het soort mannen dat met geld samenhangt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:33:53 #225
441859 crew  Lenny77
pi_206111180
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dan gaat het je niet primair om het geld, maar eerder om het soort mannen dat met geld samenhangt.
Ja dit dus.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:35:55 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111204
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dit dus.
Snap ik ook wel. Je wil dus iemand die iets van zijn leven maakt. Maar dat kan dan net zo goed een topsporter of een muziekkant of iemand met een goede baan zijn als per se iemand met geld. Dat vind ik logisch, zeker voor een vrouw.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:38:44 #227
441859 crew  Lenny77
pi_206111236
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Snap ik ook wel. Je wil dus iemand die iets van zijn leven maakt. Maar dat kan dan net zo goed een topsporter of een muziekkant of iemand met een goede baan zijn als per se iemand met geld. Dat vind ik logisch, zeker voor een vrouw.
Ik heb bv een zwak voor mannen in de medische wereld. Een arts of specialist, maar ook een goede verpleegkundige. En dan ligt dat niet aan het loon wat er aan vasthangt maar aan een gedeelde passie en toch ergens ook wel het soort mens dat je bent waardoor je anderen wil helpen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 26 september 2022 @ 18:39:54 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111249
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik heb bv een zwak voor mannen in de medische wereld. Een arts of specialist, maar ook een goede verpleegkundige. En dan ligt dat niet aan het loon wat er aan vasthangt maar aan een gedeelde passie en toch ergens ook wel het soort mens dat je bent waardoor je anderen wil helpen.
Veel van die artsen of specialisten zijn wel haantjes hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206111325
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik dus ook.
Maar er zullen vast hopen vrouwen zijn die rijk of geld op de eerste plaats zetten.
Wel zeker.

Vrouwen die meer richting minimum inkomen gaan vinden extra geld wel belangrijker.

Zouden ze zelf gedeeltelijk bij elkaar kunnen sprokkelen maar vaak ontbreekt tijd (voor een nieuwe opleiding (want de opleidingen die mensen met een minimum inkomen genoten hebben zijn vaak niet hoog) of extra uren werk die ze liever naar hun kind laten gaan) of de wil. In het laatste geval combineren ze het nuttige met het aangename (extra geld voor het gezin en af en toe nog een lekkere vent in bed ook indien ze die voor het uitzoeken hebben).

Daarnaast zijn een hoop laag opgeleide vrouwen ook niet altijd de slimste (let op: dit betekent niet dat er geen intelligente vrouwen met een minimum inkomen kunnen zijn, ze zijn verhoudingsgewijs minder aanwezig) en is advocaat worden simpelweg voor ze te hoog gegrepen. En denken ze dus ook wat simpeler: ik mot geld en een man, gewoon een rijke vent dus.

Een hoger opgeleide vrouw denkt wel genuanceerder en overziet dus ook wel meer mogelijkheden. Vrouwelijke studenten met een opleiding die wel hoog is maar waar weinig vraag is vanuit de arbeidsmarkt (bv conservatorium afgestudeerden, filosofen, geschiedkundigen of antropologen) komen vaak wel uiteindelijk aan een baan met een hoog inkomen, soms eerst vanuit een baan met een minimum inkomen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206111747
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat dit met Nederlandse vrouwen wel meevalt. Alhoewel status in het algemeen altijd wel een pluspunt is natuurlijk. Maar hier relatief weinig, ook juist omdat vrouwen heel zelfstandig zijn
Ik vraag het mij ook af. Ik heb aardig wat vriendinnen die hoogopgeleid zijn, eigenlijk bijna allemaal. En als ik er zo eens over nadenk zijn de meesten daarvan samen met een man met een wat lager geschoolde baan en minder inkomen. Dat kan uiteraard toeval zijn. Ik heb zelf relaties gehad met zowel hoogopgeleide mannen met een goede baan als met mannen met mindere banen of een uitkering. Natuurlijk is het soms gemakkelijker als je beiden een goed inkomen hebt maar voor mij was het zeker geen dealbreaker in de relatie. In ons gezin ben ik (vrouw) de kostwinnaar, en dat bevalt ons beiden goed. In de relatie die ik hiervoor had was mijn vriend hoogopgeleid en had een goed betaalde verantwoordelijke functie. Dat was aan het begin wel aantrekkelijk maar een tandje minder zat er niet in. Ook waren we beiden vaak moe van het werk en bijvoorbeeld vaak weg naar congressen of op bussinesstrips. Ik zocht iemand die qua intelligentie, humor en normen en waarden op één lijn zat (en die ik woest aantrekkelijk vond). Niet naar iemand met een bepaalde functie of opleidingsniveau. Status geef ik ook weinig om.
pi_206111774
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dan gaat het je niet primair om het geld, maar eerder om het soort mannen dat met geld samenhangt.
Dat is waar idd.
pi_206111795
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Veel van die artsen of specialisten zijn wel haantjes hoor!
Veel minder dan in de economische wereld.. toch wel zorgzamere types daar.
pi_206111821
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:26 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dat is waar idd.
Maar als je moet kiezen, hè, kies je dan voor een knappe pauper of een lelijkerd met geld? Wat is evolutionair gezien de verstandige keuze in de context van vandaag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206111897
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:04 schreef Godshand het volgende:

[..]
Prima toch? Jij begint voor mij te denken, ik zeg: "Dan lekker alleen blijven". Dus ik zeg niet dat je panisch op zoek moet want dat staat er niet. Wil je niet alleen blijven, moet je op zoek en dat hoeft niet panisch.

Fijne avond verder! :)
:W
pi_206111917
Hele discussie gestart, maar ik pas. Dank u O-)
  maandag 26 september 2022 @ 19:37:52 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206111958
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:24 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik vraag het mij ook af. Ik heb aardig wat vriendinnen die hoogopgeleid zijn, eigenlijk bijna allemaal. En als ik er zo eens over nadenk zijn de meesten daarvan samen met een man met een wat lager geschoolde baan en minder inkomen. Dat kan uiteraard toeval zijn. Ik heb zelf relaties gehad met zowel hoogopgeleide mannen met een goede baan als met mannen met mindere banen of een uitkering. Natuurlijk is het soms gemakkelijker als je beiden een goed inkomen hebt maar voor mij was het zeker geen dealbreaker in de relatie. In ons gezin ben ik (vrouw) de kostwinnaar, en dat bevalt ons beiden goed. In de relatie die ik hiervoor had was mijn vriend hoogopgeleid en had een goed betaalde verantwoordelijke functie. Dat was aan het begin wel aantrekkelijk maar een tandje minder zat er niet in. Ook waren we beiden vaak moe van het werk en bijvoorbeeld vaak weg naar congressen of op bussinesstrips. Ik zocht iemand die qua intelligentie, humor en normen en waarden op één lijn zat (en die ik woest aantrekkelijk vond). Niet naar iemand met een bepaalde functie of opleidingsniveau. Status geef ik ook weinig om.
Ik zou ook prima in een relatie kunnen zijn met een vrouw als kostwinner. In mijn omgeving komt dat niet heel vaak voor, maar gebeurt wel. In ieder geval is een relatie met 2 personen met een drukke baan niks, dan ben je altijd aan het werk en heb je nooit tijd. En als je tijd hebt ben je moe. Het extra geld is dat niet waard imho.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206111972
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar als je moet kiezen, hè, kies je dan voor een knappe pauper of een lelijkerd met geld? Wat is evolutionair gezien de verstandige keuze in de context van vandaag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- dit dilemma is onmogelijk te beantwoorden zonder context

Is die lelijkerd dan wel royaal met zn geld?
pi_206111995
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:38 schreef Medusa666 het volgende:
dit dilemma is onmogelijk te beantwoorden zonder context

Is die lelijkerd dan wel royaal met zn geld?
Haha I know, maar toch. En sure, beide even royaal. Ook even ambitieus, etc.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206112005
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha I know, maar toch. En sure, beide even royaal. Ook even ambitieus, etc.
Oooo dan sowieso die knappe man. Ik wil niet walgen wanneer ik hem een zoen geef :D
  maandag 26 september 2022 @ 19:41:18 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206112008
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
_O- dit dilemma is onmogelijk te beantwoorden zonder context

Is die lelijkerd dan wel royaal met zn geld?
Wat de vrouwen in de natuur dan doen is een relatie met de rijkerd en het zaad van de knapperd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206112030
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat de vrouwen in de natuur dan doen is een relatie met de rijkerd en het zaad van de knapperd.
Had ik al verboden in de spoiler.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206112046
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat de vrouwen in de natuur dan doen is een relatie met de rijkerd en het zaad van de knapperd.
Ik ben daar dus echt te loyaal en eenkennig voor, lol.
  maandag 26 september 2022 @ 19:45:17 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206112068
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik ben daar dus echt te loyaal en eenkennig voor, lol.
O+
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 20:05:27 #244
441859 crew  Lenny77
pi_206112422
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Veel van die artsen of specialisten zijn wel haantjes hoor!
Uit werk-ervaring weet ik dat vooral de vaatchirurgen dat zijn :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206112430
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zou ook prima in een relatie kunnen zijn met een vrouw als kostwinner. In mijn omgeving komt dat niet heel vaak voor, maar gebeurt wel. In ieder geval is een relatie met 2 personen met een drukke baan niks, dan ben je altijd aan het werk en heb je nooit tijd. En als je tijd hebt ben je moe. Het extra geld is dat niet waard imho.
Zo denk ik er ook over. Ook al heb ik ook wel succesvolle relaties gezien met twee ouders met een drukke baan. Maar het lijkt mij zelf erg vermoeiend.
  maandag 26 september 2022 @ 20:09:07 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206112487
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:05 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over. Ook al heb ik ook wel succesvolle relaties gezien met twee ouders met een drukke baan. Maar het lijkt mij zelf erg vermoeiend.
Mij ook. En dus zo druk dat je nooit te tijd hebt om ergens bij stil te staan. Dat is het ergste, je sjeest van het ene naar het ander en eigenlijk beleef je het allemaal maar half.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206112848
Ik zou denk ik snel afknappen op potentiële partners die van een hobby, werk gemaakt hebben maar dat thuis niet loslaten, denk aan kunstenaars, muzikanten of eigenaar van een dierenopvang.
Tevens van mensen die iets doen wat tegen mijn ethiek in gaat, werkzaam bij Shell, bankier of paragnost oid.
And the druids turn to stone...
  maandag 26 september 2022 @ 20:39:10 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206112866
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou denk ik snel afknappen op potentiële partners die van een hobby, werk gemaakt hebben maar dat thuis niet loslaten, denk aan kunstenaars, muzikanten of eigenaar van een dierenopvang.
Tevens van mensen die iets doen wat tegen mijn ethiek in gaat, werkzaam bij Shell, bankier of paragnost oid.
Maar wat is er mis met banken of olie? Je rijdt zelf toch ook auto? Je hebt neem ik aan toch gewoon een hypotheek en betaalrekening?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206112994
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat is er mis met banken of olie? Je rijdt zelf toch ook auto? Je hebt neem ik aan toch gewoon een hypotheek en betaalrekening?
Ik bedoel niet 'medewerker bij de bank', maar die mensen die geld verdienen met gebakken lucht (iets kopen en weer verkopen zonder waarde toe te voegen, maar er wel aan verdienen). Of die polissen verzinnen om arme mensen, nog armer te maken.
Ja helaas is olie nog een noodzakelijk kwaad, maar je hoeft er niet voor te gaan werken... Het is geen harde eis, maar wel een afknapper (verwachting).

[ Bericht 3% gewijzigd door Panthera1984 op 26-09-2022 20:51:56 (Toevoeging ) ]
And the druids turn to stone...
pi_206113191
Leuk dilemma, maar vaak weet je al iemands baan voordat je gevoelens begint te krijgen of soms al voor de eerste date. Dus wellicht wijs je dan al af (al dan niet onbewust).
Eerst denken, dan typen
pi_206189622
Als de baankeuze me niet aan zou staan, dan is het al geen potentiële partner (of ik niet voor diegene, t is maar net hoe je t bekijkt)
pi_206195914
Bepaalde banen hangen denk ik vaak samen met bepaalde karaktereigenschappen. Dus het is dan niet per se de baan die ik af zou wijzen maar meer de karaktereigenschappen die daarbij horen. Ik heb nog nooit iemand gedate die in sales werkt bijvoorbeeld. Val ik over het algemeen gewoon niet op :P. Maar ik zou niet iemand afwijzen omdat een baan “te laag” zou zijn ofzo voor mij.
pi_206198607
Ik zou eerder naar tijden kijken. Als ik met mijn kantoorbaantje iemand date die veel in de nachten en het weekend werkt, weet je dat je elkaar veelal ontloopt in het dagelijks leven.
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:12:35 #254
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_206275120
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 10:24 schreef roos94 het volgende:
Dus stel je ontmoet iemand die je leuk vindt en waar je potentieel wat mee zou kunnen beginnen.

Zou jij dan iemand kunnen afwijzen vanwege hun beroep? En dan bedoel ik niet prostituee of zoiets extreems want dat is best logisch voor velen maar bijvoorbeeld als iemand schoonmaakster, caissiere of barman is. (1e 2 wordt vaak als 'laag' gezien, barman veel contact met hitsige vrouwen enzovoorts.

Ik zou zelf niet iemand afwijzen vanwege een "simpele" baan maar een barman zou ik niet willen want verleidingen enzulks

Militair zou ik ook niet willen want groot gevaar en veel/lang van huis.
Serieuze barmannen neuken juist heel erg weinig tot helemaal niet met hun eigen klandizie.
Net zoiets als een huisarts dat niet doet met zijn patiënten.
Die eendagsvliegen bij evenementen mischien.

Echte vakmensen hebben daar trouwens ook geen tijd voor.
Die zijn veel te druk bezig met het hoog houden van de sfeer, ruzies sussen en dronken eikels in een taxi zetten.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:40:30 #255
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206282813
Zo lang ze hun werk niet mee naar huis nemen interesseert het me geen hol wat ze doet.
pi_206283150
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_206283592
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 02:03 schreef Smart_ass het volgende:
Bepaalde banen hangen denk ik vaak samen met bepaalde karaktereigenschappen. Dus het is dan niet per se de baan die ik af zou wijzen maar meer de karaktereigenschappen die daarbij horen. Ik heb nog nooit iemand gedate die in sales werkt bijvoorbeeld. Val ik over het algemeen gewoon niet op :P. Maar ik zou niet iemand afwijzen omdat een baan “te laag” zou zijn ofzo voor mij.
Ik werk in de sales, maar heb er echt een gruwelijke hekel aan. Ik ben zo ook niet, maar het houdt m’n hoofd boven water. Ben er toevallig in gerold toen ik in heel erg zwaar water zat en het heeft mij gered, dus dat zegt echt helemaal niets.
pi_206284501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:40 schreef Twiitch het volgende:
Zo lang ze hun werk niet mee naar huis nemen interesseert het me geen hol wat ze doet.
Klinkt dat niet een beetje alsof je ook erg weinig verdergaande interesse in je partner hebt?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:06 schreef Azula2.0 het volgende:
dus dat zegt echt helemaal niets.
je post zegt volgens mij juist wél een heleboel over je situatie en je persoonlijke keuzes daarin, wat ook aanwijzingen voor je karakter geeft.

Natuurlijk lijkt me dat wel degelijk van belang voor iemand die een vaste en stabiele langdurige relatie met je aan gaat, of die met jouw houding over zulke zaken, je keuzes in je leven en hoe je omgaat met je leefsituatie, kan instemmen.

Ik neem aan dat je ook een partner wil die dat doet, maar erken je dan ook niet dat er ook mensen zijn die dan _niet_ bij je passen en je dat merkt aan welke keuzes ze maken qua carriere en beroepskeuzes.

en natuurlijk,, ondanks dat je stelt ergens 'toevallig in gerold te zijn'... ook dat komt voort, of kan blijven voortbestaan uit keuzes die iemand zelf maakt in zijn/haar leven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206284625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]
je post zegt volgens mij juist wél een heleboel over je situatie en je persoonlijke keuzes daarin, wat ook aanwijzingen voor je karakter geeft.

Natuurlijk lijkt me dat wel degelijk van belang voor iemand die een vaste en stabiele langdurige relatie met je aan gaat, of die met jouw houding over zulke zaken, je keuzes in je leven en hoe je omgaat met je leefsituatie, kan instemmen.

Ik neem aan dat je ook een partner wil die dat doet, maar erken je dan ook niet dat er ook mensen zijn die dan _niet_ bij je passen en je dat merkt aan welke keuzes ze maken qua carriere en beroepskeuzes.

en natuurlijk,, ondanks dat je stelt ergens 'toevallig in gerold te zijn'... ook dat komt voort, of kan blijven voortbestaan uit keuzes die iemand zelf maakt in zijn/haar leven.
Nou toelichting dan maar. Ik heb net als heel veel mensen een klote jeugd gehad en was gehuwd met mijn ex en we kregen een kind (ik deed toen nog een opleiding en die heb ook af gemaakt), hij kreeg een affaire, mijn tweede opleiding die ik na mijn eerste deed, is daardoor verknald (wel P gehaald). Ik werkte destijds niet zo was dat afgesproken zodat ik me op de opvoeding, het huishouden en mijn studie kon richten. Toen kwam ik in een Burn-out (waar ik zelf ook nooit in geloofde) terecht omdat ik al jaren over mijn grenzen heen ging.

Ik kon geen woning vinden dus zat vast bij mijn ex. Toen kreeg ik een aanbod waarbij ik zo belachelijk veel kon verdienen voor heel weinig moeite en dat heb ik aangenomen en zodoende kon ik mijn leven weer gaan opbouwen en een basis gaan neerleggen voor mijn zoon want dat is het enige wat voor mij telde. Om onafhankelijk van mijn ex mijn kind een thuis te kunnen geven.

Wat het heeft getoond is dat ik mijzelf aan de kant kon zetten voor mijn kind want dat is uiteindelijk het grootste doel als ouder.

Nu ben ik ondernemer binnen de sales en kan ik als vrouw in mijn eentje een hoekhuis met vijf slaapkamers betalen terwijl ik maar een paar uurtjes per dag hoef te werken. Ik ben met die inkomsten aan het sparen voor een koophuis, en ben met de ruimte die ik hier in huis heb en de inkomsten die ik maak aan het kijken hoe ik die in kan zetten om mij weer op mijn passie te gaan storten.

Ik had ook in loondienst kunnen gaan natuurlijk met iets wat ik leuk vind, en dan voor onder de 20 euro per bruto uur tien uur lang weg kunnen zijn van huis vijf dagen per week (en lekker je kind bij anderen moeten dumpen daarvoor) en dan nog steeds geen woning kunnen krijgen omdat ik niet in aanmerking kwam voor urgentie.

Dus. Dit is niet mijn carrière keuze en ik blijf dit ook niet doen. Ik ben wel bezig om naar mijn dromen te werken met de middelen die ik heb. Straks laat ik heel die sales los maar niet voordat ik voldoende betrouwbare werknemers heb die het over gaan nemen.

Ik heb een woning, voldoende inkomsten, en voldoende vrije tijd. Hierdoor heeft mijn ex mij nog geen cent alimentatie hoeven betalen. Best sexy toch?

Dit heeft me wel doen inzien dat ik qua partner ook graag zo’n ondernemer heb die niet 50 uur per week van huis is. Dan kunnen we van onze vrije tijd genieten en die steken in het gezin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Azula2.0 op 11-10-2022 12:49:48 ]
pi_206284723
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:40 schreef Azula2.0 het volgende:

Ik heb een woning, voldoende inkomsten, en voldoende vrije tijd. Hierdoor heeft mijn ex mij nog geen cent alimentatie hoeven betalen. Best sexy toch?
Zeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206284728
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:40 schreef Azula2.0 het volgende:
Nou korte toelichting.
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...

me dunkt dat je beschrijving van je eigen levenssituatie (zelfs de heel korte) juist veelzeggend over je karakter en keuzes is en ik hoop juist dat je een partner hebt of vind die je daarin steunt.
.. maar ook is het goed te realiseren dat dat nooit voor iedereen zal gelden. (en ik denk ook niet dat het goed is te stellen dat iedereen dat maar goed moet vinden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206284750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...

me dunkt dat je beschrijving van je eigen levenssituatie (zelfs de heel korte) juist veelzeggend over je karakter en keuzes is en ik hoop juist dat je een partner hebt of vind die je daarin steunt.
.. maar ook is het goed te realiseren dat dat nooit voor iedereen zal gelden. (en ik denk ook niet dat het goed is te stellen dat iedereen dat maar goed moet vinden)
Absoluut. Het moet alleen niet de grote reden tot afwijzing zijn. Mensen kunnen door omstandigheden ergens in terecht komen.
pi_206284768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...

me dunkt dat je beschrijving van je eigen levenssituatie (zelfs de heel korte) juist veelzeggend over je karakter en keuzes is en ik hoop juist dat je een partner hebt of vind die je daarin steunt.
.. maar ook is het goed te realiseren dat dat nooit voor iedereen zal gelden. (en ik denk ook niet dat het goed is te stellen dat iedereen dat maar goed moet vinden)
Ik denk dat Azula haarfijn blootlegt dat je bepaalde vooroordelen kunt hebben over iemand die in de sales werkt en dat het zonde zou zijn als je iemand bij voorbaat afschrijft vanwege die vooroordelen.

Ik heb die vooroordelen trouwens zelf ook en vind de weg die Azula heeft afgelegd daarom des te interessanter. Mij zou haar verhaal intrigeren, maar ik heb al gezegd dat ik houd van mensen die gekke carrièrepaden bewandelen. En ik heb een zwak voor mensen die aanrommelen - carrièretijgers zijn niet aan mij besteed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206285258
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:52 schreef Azula2.0 het volgende:
Absoluut. Het moet alleen niet de grote reden tot afwijzing zijn. Mensen kunnen door omstandigheden ergens in terecht komen.
als ik het goed heb gaf die persoon oorspronkelijk aan in die post waar je op reageerde nog nooit iemand die in Sales werkt gedate te hebben en dat hij daar kennelijk gewoon niet op viel; niet bij voorbaat als afwijzing te zien, maar effectief in zn date-leven dat wel zo gemerkt te hebben, dat je wat meer 'klik'hebt met mensen in bepaalde beroepen/sectoren en in andere niet.

Ook je eigen uitleg over hoe je kennelijk met je baan, leven en met financiele zaken omgaat en hoe 'sexy' je het vind dat je je ex nooit alimentatie hebt laten betalen; is iets dat voor jou zeker zo geld, en ik hoop ook dat je dates treft die eenzelfde instelling hebben.
Maar dat zijn afwegingen die echter helemaal niet voor iedereen zo gelden.

ikzelf zou het verschrikkelijk vinden als dat voor mijn partner kennelijk een hel belangrijke afweging of gedachtegang zou zijn; Dat ze vooral niet wil dat ik haar alimentatie zou hoeven te betalen als ze daar recht op heeft. Voor mij persoonlijk zou die hele afweging over die alimentatie eerder 'anti-sexy' zijn. Wat verder prima is als je dan ook erkend dat niet iedereen die klik moet hebben

Voor de één is het idd sexy (en die is dus een goede potentiele partnergroep), voor de ander niet.
En vaak zijn dat soort dingen ook zaken die vaker of minder vaak voorkomen bij mensen die in een bepaald beroep of sector werken....
Ofwel ze worden deels ook gevormd door het werk dat ze doen, of ze zijn daarin juist succesvol door het karakter en de instelling die ze hebben, maar effectief betekent het wel dat iemands beroep wel degelijk ook een zekere indruk geeft hoe die person in het leven staat of hoe hij/zij tikt.

in dat geval zie je wel degelijk een bepaalde correlatie, ook zonder dat dat gelijk letterlijk betekent dat mensen op voorhand mensen afwijzen die in sales werken, kan het zijn dat ze al heel snel in een persoonlijk contact merken dat bepaalde karaktertrekken niet zo lekker 'klikken'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206288485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:06 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik werk in de sales, maar heb er echt een gruwelijke hekel aan. Ik ben zo ook niet, maar het houdt m’n hoofd boven water. Ben er toevallig in gerold toen ik in heel erg zwaar water zat en het heeft mij gered, dus dat zegt echt helemaal niets.
Blijkbaar zegt het wel iets, want je geeft zelf aan dat je “zo niet bent.” Bij bepaalde functies horen vaak bepaalde karaktereigenschappen. En daar zijn natuurlijk heus wel uitzonderingen op, daarom zei ik ook over het algemeen.
pi_206293406
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
Dit vooral.

"Zit je in de IT? Nou nee dankjewel hoor. Doei" terwijl die persoon in de IT de leukste op aarde kan zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Miss 200.000.000! woensdag 12 oktober 2022 @ 09:12:01 #267
367000 roos94
pi_206293869
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit vooral.

"Zit je in de drugshandel? Nou nee dankjewel hoor. Doei" terwijl die persoon in de drugshandel de leukste op aarde kan zijn.
pi_206293925
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
Ja, is dat typisch Nederlands? Hoe weet je dat? Weet je zeker dat er geen andere landen zijn waar het type baan meespeelt bij de partnerkeuze?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206294070
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Fractiemedewerker FvD, BBB of PVV zou ik afwijzen, SP wellicht ook wel.

Leerkracht op de Renaissanceschool ook.

Ow en uiteraard "influencers" die de godganse dag met Insta / TikTok bezig zijn...

Als aanvulling hierop: medewerkers van Shell, boerinnen en verkopers in een viskraam (niks tegen die mensen an sich, maar hoef niet iemand naast me te hebben liggen die de godganse nacht naar vis stinkt).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206297822
quote:
6s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja, is dat typisch Nederlands? Hoe weet je dat? Weet je zeker dat er geen andere landen zijn waar het type baan meespeelt bij de partnerkeuze?
Juist het idee dat het in landen met veel grotere klassenverschillen en barrieres tussen klassen dat veel meer een rol speelt.
pi_206298148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Juist het idee dat het in landen met veel grotere klassenverschillen en barrieres tussen klassen dat veel meer een rol speelt.
nou dat dus!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206299183
Alleen als haar baan tegenovergestelde tijden heeft waardoor we elkaar nooit kunnen zien.
Zolang ze iets doet wat minstens meeverdient en waar ze niet een bloedhekel aan heeft, vind ik het helemaal best.
Ik hoor constant om mij heen (niet op FOK) dat mensen exclusief daten op basis van opleidings niveau en hoe veel je verdient want ''die mensen zijn altijd intelligenter''. Ik vind dat je beroepskeuze eerder valt onder je inzet richting jouw specialisatie wat meer met toewijding te maken heeft.
Ik ben genoeg ''intelligente'' dates tegengekomen die absoluut niets weten wat er afspeelt buiten hun dagelijkse nieuws en werkzaamheden. Zo bezig met hun werk dat ze voortbestaan in hun intellectuele bubbel en altijd doen wat anderen willen.
pi_206306027
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
En op basis van welk onderzoek ben je tot die conclusie gekomen?
pi_206308598
Wijven die gelijk naar je werk kijken loop je zonder tempoverlies toch straal voorbij als je als vent ook maar een beetje verstand hebt?
pi_206309311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wijven die gelijk ...
:D :') 'vent'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:08:44 #276
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_206329586
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 12:38 schreef DW457 het volgende:
Nee, wel zou ik afknappen op een vriendin die daar wel moeilijk over doet. Ik heb een prima baan op hbo-niveau en ben bezig carrière te maken. Mijn vriendin heeft een wat simpeler baan en dat vind ik prima. Ik vind mensen erg kortzichtig als ze op zoiets afknappen en daar knap ik dus vervolgens weer enorm op af. Ik ga juist voor persoonlijkheid, uitstraling en intelligentie. En dat laatste blijkt niet per definitie uit d'r baan, maar wel uit gesprekken die je hebt met elkaar en hoe haar visie is over dingen.
Dit.
Ignorance is bliss
pi_206356530
Nee, absoluut niet nee.
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')