Serieuze barmannen neuken juist heel erg weinig tot helemaal niet met hun eigen klandizie.quote:Op zondag 4 september 2022 10:24 schreef roos94 het volgende:
Dus stel je ontmoet iemand die je leuk vindt en waar je potentieel wat mee zou kunnen beginnen.
Zou jij dan iemand kunnen afwijzen vanwege hun beroep? En dan bedoel ik niet prostituee of zoiets extreems want dat is best logisch voor velen maar bijvoorbeeld als iemand schoonmaakster, caissiere of barman is. (1e 2 wordt vaak als 'laag' gezien, barman veel contact met hitsige vrouwen enzovoorts.
Ik zou zelf niet iemand afwijzen vanwege een "simpele" baan maar een barman zou ik niet willen want verleidingen enzulks
Militair zou ik ook niet willen want groot gevaar en veel/lang van huis.
Ik werk in de sales, maar heb er echt een gruwelijke hekel aan. Ik ben zo ook niet, maar het houdt m’n hoofd boven water. Ben er toevallig in gerold toen ik in heel erg zwaar water zat en het heeft mij gered, dus dat zegt echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 02:03 schreef Smart_ass het volgende:
Bepaalde banen hangen denk ik vaak samen met bepaalde karaktereigenschappen. Dus het is dan niet per se de baan die ik af zou wijzen maar meer de karaktereigenschappen die daarbij horen. Ik heb nog nooit iemand gedate die in sales werkt bijvoorbeeld. Val ik over het algemeen gewoon niet op. Maar ik zou niet iemand afwijzen omdat een baan “te laag” zou zijn ofzo voor mij.
Klinkt dat niet een beetje alsof je ook erg weinig verdergaande interesse in je partner hebt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:40 schreef Twiitch het volgende:
Zo lang ze hun werk niet mee naar huis nemen interesseert het me geen hol wat ze doet.
je post zegt volgens mij juist wél een heleboel over je situatie en je persoonlijke keuzes daarin, wat ook aanwijzingen voor je karakter geeft.quote:
Nou toelichting dan maar. Ik heb net als heel veel mensen een klote jeugd gehad en was gehuwd met mijn ex en we kregen een kind (ik deed toen nog een opleiding en die heb ook af gemaakt), hij kreeg een affaire, mijn tweede opleiding die ik na mijn eerste deed, is daardoor verknald (wel P gehaald). Ik werkte destijds niet zo was dat afgesproken zodat ik me op de opvoeding, het huishouden en mijn studie kon richten. Toen kwam ik in een Burn-out (waar ik zelf ook nooit in geloofde) terecht omdat ik al jaren over mijn grenzen heen ging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je post zegt volgens mij juist wél een heleboel over je situatie en je persoonlijke keuzes daarin, wat ook aanwijzingen voor je karakter geeft.
Natuurlijk lijkt me dat wel degelijk van belang voor iemand die een vaste en stabiele langdurige relatie met je aan gaat, of die met jouw houding over zulke zaken, je keuzes in je leven en hoe je omgaat met je leefsituatie, kan instemmen.
Ik neem aan dat je ook een partner wil die dat doet, maar erken je dan ook niet dat er ook mensen zijn die dan _niet_ bij je passen en je dat merkt aan welke keuzes ze maken qua carriere en beroepskeuzes.
en natuurlijk,, ondanks dat je stelt ergens 'toevallig in gerold te zijn'... ook dat komt voort, of kan blijven voortbestaan uit keuzes die iemand zelf maakt in zijn/haar leven.
Zeker.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:40 schreef Azula2.0 het volgende:
Ik heb een woning, voldoende inkomsten, en voldoende vrije tijd. Hierdoor heeft mijn ex mij nog geen cent alimentatie hoeven betalen. Best sexy toch?
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...quote:
Absoluut. Het moet alleen niet de grote reden tot afwijzing zijn. Mensen kunnen door omstandigheden ergens in terecht komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...
me dunkt dat je beschrijving van je eigen levenssituatie (zelfs de heel korte) juist veelzeggend over je karakter en keuzes is en ik hoop juist dat je een partner hebt of vind die je daarin steunt.
.. maar ook is het goed te realiseren dat dat nooit voor iedereen zal gelden. (en ik denk ook niet dat het goed is te stellen dat iedereen dat maar goed moet vinden)
Ik denk dat Azula haarfijn blootlegt dat je bepaalde vooroordelen kunt hebben over iemand die in de sales werkt en dat het zonde zou zijn als je iemand bij voorbaat afschrijft vanwege die vooroordelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je hoeft je verder niet te rechtvaardigen... Het ging erover of je een partner zou willen die je juist steunt in de keuzes die je maakt of niet...
me dunkt dat je beschrijving van je eigen levenssituatie (zelfs de heel korte) juist veelzeggend over je karakter en keuzes is en ik hoop juist dat je een partner hebt of vind die je daarin steunt.
.. maar ook is het goed te realiseren dat dat nooit voor iedereen zal gelden. (en ik denk ook niet dat het goed is te stellen dat iedereen dat maar goed moet vinden)
als ik het goed heb gaf die persoon oorspronkelijk aan in die post waar je op reageerde nog nooit iemand die in Sales werkt gedate te hebben en dat hij daar kennelijk gewoon niet op viel; niet bij voorbaat als afwijzing te zien, maar effectief in zn date-leven dat wel zo gemerkt te hebben, dat je wat meer 'klik'hebt met mensen in bepaalde beroepen/sectoren en in andere niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:52 schreef Azula2.0 het volgende:
Absoluut. Het moet alleen niet de grote reden tot afwijzing zijn. Mensen kunnen door omstandigheden ergens in terecht komen.
Blijkbaar zegt het wel iets, want je geeft zelf aan dat je “zo niet bent.” Bij bepaalde functies horen vaak bepaalde karaktereigenschappen. En daar zijn natuurlijk heus wel uitzonderingen op, daarom zei ik ook over het algemeen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:06 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ik werk in de sales, maar heb er echt een gruwelijke hekel aan. Ik ben zo ook niet, maar het houdt m’n hoofd boven water. Ben er toevallig in gerold toen ik in heel erg zwaar water zat en het heeft mij gered, dus dat zegt echt helemaal niets.
Dit vooral.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit vooral.
"Zit je in de drugshandel? Nou nee dankjewel hoor. Doei" terwijl die persoon in de drugshandel de leukste op aarde kan zijn.
Ja, is dat typisch Nederlands? Hoe weet je dat? Weet je zeker dat er geen andere landen zijn waar het type baan meespeelt bij de partnerkeuze?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
Dit is wel typisch Nederlands om iemand wel of niet aantrekkelijk te vinden op basis van een baantje, dat om de zoveel jaar er weer anders kan zijn.
Als aanvulling hierop: medewerkers van Shell, boerinnen en verkopers in een viskraam (niks tegen die mensen an sich, maar hoef niet iemand naast me te hebben liggen die de godganse nacht naar vis stinkt).quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Fractiemedewerker FvD, BBB of PVV zou ik afwijzen, SP wellicht ook wel.
Leerkracht op de Renaissanceschool ook.
Ow en uiteraard "influencers" die de godganse dag met Insta / TikTok bezig zijn...
Juist het idee dat het in landen met veel grotere klassenverschillen en barrieres tussen klassen dat veel meer een rol speelt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, is dat typisch Nederlands? Hoe weet je dat? Weet je zeker dat er geen andere landen zijn waar het type baan meespeelt bij de partnerkeuze?
nou dat dus!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist het idee dat het in landen met veel grotere klassenverschillen en barrieres tussen klassen dat veel meer een rol speelt.
En op basis van welk onderzoek ben je tot die conclusie gekomen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:15 schreef Oostblokkert het volgende:
quote:
Dit.quote:Op zondag 4 september 2022 12:38 schreef DW457 het volgende:
Nee, wel zou ik afknappen op een vriendin die daar wel moeilijk over doet. Ik heb een prima baan op hbo-niveau en ben bezig carrière te maken. Mijn vriendin heeft een wat simpeler baan en dat vind ik prima. Ik vind mensen erg kortzichtig als ze op zoiets afknappen en daar knap ik dus vervolgens weer enorm op af. Ik ga juist voor persoonlijkheid, uitstraling en intelligentie. En dat laatste blijkt niet per definitie uit d'r baan, maar wel uit gesprekken die je hebt met elkaar en hoe haar visie is over dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |