abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205884638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het monetaire beleid van de ECB van het afgelopen decennium lijkt me ook een vrij belangrijke factor.
En een veelvoud belangrijker dan de coronasteun. Daar stonden tenminste nog kosten tegenover.
  woensdag 7 september 2022 @ 22:03:17 #227
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_205884647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De inflatie is dan ook niet overal in de wereld gelijk, en de meeste westerse landen hebben op dezelfde manier met steunpakketten gestrooid.

Je zei echt letterlijk dat corona 'niks' te maken heeft met de inflatie.
pi_205884712
Ik vind Vijlbrief naar Europa sturen eigenlijk niet zo heel gek hoor. Het gaat over gas en verder markt en macro economische vraagstukken qua Nederlandse belangen. Gas is zijn dossier en van het andere heeft hij meer verstand dan Jetten.

Ga ik er wel vanuit dat er iets op de agenda staat van de mr waar Jetten persoonlijk sterk bij betrokken is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2022 22:41:17 ]
pi_205884862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De inflatie is dan ook niet overal in de wereld gelijk, en de meeste westerse landen hebben op dezelfde manier met steunpakketten gestrooid.

Je zei echt letterlijk dat corona 'niks' te maken heeft met de inflatie.
Ik zei letterlijk op de vorige pagina dat de steunpakketten en het geld dat mensen hebben overgehouden een deel van de oorzaak zijn. En ik zei letterlijk dat corona niks te maken heeft met de hoofdreden van de inflatie: Poetin en de gaskraan. Ik zei nergens letterlijk dat corona niks te maken heeft met de inflatie.

Ik zeg wel dat die coronasteun nogmaals over doen, en dan wellicht met veel hogere bedragen, een enorme blunder zou zijn. Kortom: tegenover een steunpakket om de gevolgen van de inflatie te dempen, moeten hervormingen of belastingverhogingen staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2022 22:21:14 ]
pi_205885058
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zei letterlijk op de vorige pagina dat de steunpakketten en het geld dat mensen hebben overgehouden een deel van de oorzaak zijn. En ik zei letterlijk dat corona niks te maken heeft met de hoofdreden van de inflatie: Poetin en de gaskraan. Ik zei nergens letterlijk dat corona niks te maken heeft met de inflatie.
Technisch gezien correct maar communicatief zeer zwak.
pi_205885326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Technisch gezien correct maar communicatief zeer zwak.
Nee, als je gewoon leest is het duidelijk. Ja, corona heeft invloed op de inflatie. Op 2 manieren: de steunpakketten hebben geld in de economie gepompt en zo onder andere bedrijven laten voortbestaan die niet levensvatbaar waren en mensen hebben gespaard. Maar de invloed van die 2 oorzaken op de inflatie valt echt wel in het niet bij de invloed van de onzekerheid van de gasmarkt en de invloed die jarenlang waardeloos ECB beleid heeft.

De invloed van de coronagevolgen zou de inflatie naar een paar procent hebben kunnen brengen, de invloed van het gedrag van met name Poetin brengt het dik over de 10%. En voor sommige mensen nog veel hoger, doordat sommigen extreem geraakt worden door de gasprijs. En met name die laatste groep komt in de problemen, dat komt niet door de coronapakketten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2022 22:54:17 ]
pi_205885451
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, als je gewoon leest is het duidelijk.
Neen. Je maakt een fout.

quote:
De hoofdoorzaak van de huidige inflatie is trouwens nog steeds Poetin die met een gaskraan zit te spelen. Heeft niks met corona te maken
Het onderwerp is de huidige inflate. Het is volledig normaal om aan te nemen dat die tweede zin dus ook over de huidige inflatie gaat.

Als je wat anders bedoelt moet je duidelijker zijn en zeggen dat corona niets te maken heeft met Putin's gespeel met de gaskraan. Wat sowieso een beetje gek is want er is niemand die dat claimt.

Duidelijkheid is belangrijk in communicatie :)
pi_205885860
twitter

In het kader van de beeldvorming regeert.
zie email 27 oktober
pi_205886816
quote:
Commissie: deal is in strijd met Europese wetgeving
De asieldeal van het kabinet is in strijd met Europese wetgeving en moet worden ingetrokken, tot dat oordeel komt de Commissie Meijers, waarin onafhankelijke deskundigen zitten die commentaar leveren op zaken die Europese wetgeving aangaan.

De commissie verwacht dat Nederland "teruggefloten zal worden indien de voorgestelde maatregelen daadwerkelijk worden ingevoerd". Het adviesorgaan stelt onder meer dat structureel uitstel van gezinshereniging in strijd is met de richtlijn voor gezinshereniging en het EU-Grondrechtenhandvest.
Bron: https://nos.nl/collectie/(...)erjarige-asielzoeker

Als dat politiek beter uitkomt, negeren we de wet. Dat was het motto van dit kabinet toch?
pi_205886859
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 07:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bron: https://nos.nl/collectie/(...)erjarige-asielzoeker

Als dat politiek beter uitkomt, negeren we de wet. Dat was het motto van dit kabinet toch?
Die stuk van de commissie waarnaar wordt gelinkt in dat artikel is wel interessant. Lijkt me genoeg voer voor CU en hopelijk ook het CDA (al is Hoekstra het dan niet met een groot deel van het CDA eens) om deze afspraak nog eens op tafel te leggen.
pi_205886867
Ik denk dat ze in DH ook wel wisten dat dit niet kon. Lijkt me puur een actie voor de bühne. Zo van: Kijk dan! We doen iets maar het mag niet van de rechter.
pi_205886870
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het onderwerp is de huidige inflate. Het is volledig normaal om aan te nemen dat die tweede zin dus ook over de huidige inflatie gaat.

Nee, dat is niet normaal (het onderwerp van de vorige zin is 'de hoofdoorzaak van de huidige inflatie'), maar laten we hier geen cursus Nederlands gaan doen. Je las het verkeerd en dat is gewoon opgehelderd.
pi_205886880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 07:34 schreef alpeko het volgende:
Ik denk dat ze in DH ook wel wisten dat dit niet kon. Lijkt me puur een actie voor de bühne. Zo van: Kijk dan! We doen iets maar het mag niet van de rechter.
Geen idee. Ik lees ook nu pas dat het niet kan, geen kamerlid of jurist in een krant die dat heeft gemeld. Terwijl die deal en de opschudding veel in het nieuws is geweest.
pi_205886990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 07:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee. Ik lees ook nu pas dat het niet kan, geen kamerlid of jurist in een krant die dat heeft gemeld. Terwijl die deal en de opschudding veel in het nieuws is geweest.
Eenvandaag had op 27 augustus al een gesprek met een hoogleraar die dit het al onwettig noemdd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205887234
quote:

[..]
Lijkt me toch dat dat het eerst is dat je uitzoekt. Ik ga in mijn werk ook niet verkondigen dat we onze Azure omgeving via (het goedkopere) West US gaan draaien terwijl we gelet op wetgeving dat binnen de EU moeten doen.
pi_205887314
quote:

[..]
Het werd toch direct al gesuggereerd?
pi_205887898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:48 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het werd toch direct al gesuggereerd?
Stond niet in de brief van Segers
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205888254
Tweede Kamerdebat over asielopvang begonnen
pi_205888332
twitter
  donderdag 8 september 2022 @ 10:49:16 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205888396
Niveautje ome Harry die weer eens een paar borrels op heeft.
pi_205888466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 08:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat dat het eerst is dat je uitzoekt. Ik ga in mijn werk ook niet verkondigen dat we onze Azure omgeving via (het goedkopere) West US gaan draaien terwijl we gelet op wetgeving dat binnen de EU moeten doen.
Blijkbaar hebben de adviseurs van het kabinet het wel gemeld. Vrij schandalig dat ze daar dan totaal niet naar luisteren.

Ik voel aankomen dat het congres van de CU geen inhoud meer heeft, die beperking van de gezinshereniging gaat van tafel. Is ook totaal onhaalbaar in de eerste kamer, als ik het zo hoor.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2022 10:58:47 ]
  donderdag 8 september 2022 @ 11:06:22 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205888592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In het kader van de beeldvorming regeert.
Heb de betreffende motie van Omtzigt (en GL/PvdA/Haga/PVV) even gelezen. Dit soort moties wil nog wel eens een populistisch paragraafje hebben waardoor de motie eigenlijk onuitvoerbaar wordt en daardoor door de minister zou kunnen worden ontraden.

Volgens mij valt dat in dit geval wel mee, al zou men kunnen vallen over het verzoek om er direct mee te starten (lijkt me inhoudelijk geen probleem, maar wellicht voorziet men organisatorische problemen). Dus ik heb eigenlijk geen idee waarom Weerwind deze motie ontraadt. Zou een van de regeringspartijen met een soortgelijke motie komen die dan vervolgens wel een meerderheid haalt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205888714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heb de betreffende motie van Omtzigt (en GL/PvdA/Haga/PVV) even gelezen. Dit soort moties wil nog wel eens een populistisch paragraafje hebben waardoor de motie eigenlijk onuitvoerbaar wordt en daardoor door de minister zou kunnen worden ontraden.

Volgens mij valt dat in dit geval wel mee, al zou men kunnen vallen over het verzoek om er direct mee te starten (lijkt me inhoudelijk geen probleem, maar wellicht voorziet men organisatorische problemen). Dus ik heb eigenlijk geen idee waarom Weerwind deze motie ontraadt. Zou een van de regeringspartijen met een soortgelijke motie komen die dan vervolgens wel een meerderheid haalt?
Omtzigt werd gevraagd de motie aan te houden in afwachting van een brief over dit onderwerp over 2 weken. Debat ging ook niet over dit onderwerp maar over de jeugdwet. Na het weigeren van aanhouden, werd hij ontraden met als reden dat er niet vooruit moet worden gelopen op die brief waaraan wordt gewerkt.

Dat is de argumentatie van de staatssecretaris, die het duidelijk ook moeilijk vond om die appreciatie te moeten geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2022 11:17:38 ]
pi_205888718
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:57 schreef Hanca het volgende:
Ik voel aankomen dat het congres van de CU geen inhoud meer heeft
Juist alleen maar meer. Hoe kan CU daar dan mee instemmen terwijl Segers weet dat dat gevoelig ligt bij de achterban terwijl hij ook wist dat het juridisch helemaal niet haalbaar is. Dan heb je toch genoeg argumenten om die meloen niet eens te hoeven slikken. Dat de VVD het probeert, snap ik.
pi_205888743
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Juist alleen maar meer. Hoe kan CU daar dan mee instemmen terwijl Segers weet dat dat gevoelig ligt bij de achterban terwijl hij ook wist dat het juridisch helemaal niet haalbaar is. Dan heb je toch genoeg argumenten om die meloen niet eens te hoeven slikken. Dat de VVD het probeert, snap ik.
Voor 1 oktober, dan is dat congres, is dit deel van het plan wel weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')