abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:26:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795026
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795031
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:26:52 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795033
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja bedankt Hans
:7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:29:10 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795049
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:7
Was een reactie op repentless zijn post over het idee van het collectief straffen of het mechanisme oid weet ik niet meer

Niet over dit specifieke voorbeeld want we mogen bij de grens gewoon zelf bepalen wie we binnenlaten lijkt me

Maar het collectief straffen van de burgerbevolking is in oorlogstijd niet de bedoeling
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:31:40 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795069
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Was een reactie op repentless zijn post over het idee van het collectief straffen of het mechanisme oid weet ik niet meer

Niet over dit specifieke voorbeeld want we mogen bij de grens gewoon zelf bepalen wie we binnenlaten lijkt me

Maar het collectief straffen van de burgerbevolking is in oorlogstijd niet de bedoeling
Wanneer is iets een straf? Is het een straf dat ze nu geen nieuwe Iphone kunnen kopen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:34:20 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795084
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wanneer is iets een straf? Is het een straf dat ze nu geen nieuwe Iphone kunnen kopen?
Ze kunnen prima iPhones kopen, er is alleen geen verkooppunt meer in Rusland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:35:20 #7
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205795091
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Was een reactie op repentless zijn post over het idee van het collectief straffen of het mechanisme oid weet ik niet meer

Niet over dit specifieke voorbeeld want we mogen bij de grens gewoon zelf bepalen wie we binnenlaten lijkt me

Maar het collectief straffen van de burgerbevolking is in oorlogstijd niet de bedoeling
Mijn reactie was op deze passage:

quote:
Je moet de gewone Rus pakken en hard ook. Ze moeten lijden voor de misdaden van hun leiders. Ze zijn niet beter dan Duitsers die wegkeken van de concentratiekampen. De geschiedenis leert dat sancties tegen specifieke mensen niet werken. Het levert niet genoeg onrust op.
Dat impliceert wel wat meer dan geen toeristenvisa verstrekken en daar reageerde ik op. Dus eens met jouw post.
pi_205795103
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Was een reactie op repentless zijn post over het idee van het collectief straffen of het mechanisme oid weet ik niet meer

Niet over dit specifieke voorbeeld want we mogen bij de grens gewoon zelf bepalen wie we binnenlaten lijkt me

Maar het collectief straffen van de burgerbevolking is in oorlogstijd niet de bedoeling
Het is dan ook de decadente Russische happy few en de Russische maffia die "gestraft" wordt door een Europees visumverbod, niet de gehele Russische bevolking. Het kanonnenvlees en hun familie uit al die deelrepublieken zullen zich in hun leven nooit een tripje naar de EU kunnen permitteren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:37:16 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Mijn reactie was op deze passage:
[..]
Dat impliceert wel wat meer dan geen toeristenvisa verstrekken en daar reageerde ik op. Dus eens met jouw post.
Ja dat mag dus gewoon niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205795117
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:40:22 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795119
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is dan ook de decadente Russische happy few en de Russische maffia die "gestraft" wordt door een Europees visumverbod, niet de gehele Russische bevolking. Het kanonnenvlees en hun familie uit al die deelrepublieken zullen zich in hun leven nooit een tripje naar de EU kunnen permitteren.
Nee de sancties zijn prima incl. visumverbod

Gaat me om de gewone Rus pakken en laten lijden en shit ... als een Putin zoiets zegt over Oekraners staan we hier allemaal op de kop

En nog terecht ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205795123
Er zou sprake zijn van het ontzeggen van visa voor Russische toeristen in de EU. Dit zou dan wel weer een bijzonder ondoordachte stunt zijn van de EU die toch al geopolitiek niet zo handig bezig is en vooral van de kortetermijn-planning is.

Het lijkt mij juist goed dat Russen in EU-landen op bezoek kunnen gaan en in aanraking komen met andere denkbeelden en andersdenkenden. Je moet gewone Russen juist niet isoleren, dat brengt alleen maar meer ellende en onbegrip en een wij-zij denken.
pi_205795138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
Er zou sprake zijn van het ontzeggen van visa voor Russische toeristen in de EU. Dit zou dan wel weer een bijzonder ondoordachte stunt zijn van de EU die toch al geopolitiek niet zo handig bezig is en vooral van de kortetermijn-planning is.

Het lijkt mij juist goed dat Russen in EU-landen op bezoek kunnen gaan en in aanraking komen met andere denkbeelden en andersdenkenden. Je moet gewone Russen juist niet isoleren, dat brengt alleen maar meer ellende en onbegrip en een wij-zij denken.
Ja want die hele tijd met visa's voor de Russen heeft er voor gezorgd dat ze geen achterlijk imperialistisch land zijn geworden.

Wacht.
pi_205795145
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee de sancties zijn prima incl. visumverbod

Gaat me om de gewone Rus pakken en laten lijden en shit ... als een Putin zoiets zegt over Oekraners staan we hier allemaal op de kop

En nog terecht ook
Andersom doen ze het echter wel met ons, Europeanen: gaskraan open, gaskraan dicht, gaskraan open, gaskraan halfdicht, gaskraan gedeeltelijk open, gaskraan volledig dicht enz. enz. Ik heb dan ook geen enkele moeite met sancties die de gehele Russische bevolking snoeihard zouden treffen, dat hebben we tijdens de koude oorlog nl. ook gewoon gedaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:46:27 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Andersom doen ze het echter wel met ons, Europeanen: gaskraan open, gaskraan dicht, gaskraan open, gaskraan halfdicht, gaskraan gedeeltelijk open, gaskraan volledig dicht enz. enz. Ik heb dan ook geen enkele moeite met sancties die de gehele Russische bevolking snoeihard zouden treffen, dat hebben we tijdens de koude oorlog nl. ook gewoon gedaan.
Ja eens verder hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205795178
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wanneer is iets een straf?
Geen andere auto kunnen kopen dan een Lada zonder airbags die drie keer zo duur is geworden dan voor de oorlog.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205795186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Geen enkel medelijden met de normale Rus die nu niet meer op het strand ergens in Europe kan liggen of city tripje doen. Als dat de enige prijs is die ze moeten betalen voor het feit dat hun president het buurland in puin legt....dan mogen ze blij zijn dat het alleen daarbij blijft.
Niet vergeten dat ze de troep van MacDonalds ook niet meer kunnen krijgen!
pi_205795200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:50 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet vergeten dat ze de troep van MacDonalds ook niet meer kunnen krijgen!
Al die logo's van de verpakkingen verwijderen…

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205795214
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
Er zou sprake zijn van het ontzeggen van visa voor Russische toeristen in de EU. Dit zou dan wel weer een bijzonder ondoordachte stunt zijn van de EU die toch al geopolitiek niet zo handig bezig is en vooral van de kortetermijn-planning is.

Het lijkt mij juist goed dat Russen in EU-landen op bezoek kunnen gaan en in aanraking komen met andere denkbeelden en andersdenkenden. Je moet gewone Russen juist niet isoleren, dat brengt alleen maar meer ellende en onbegrip en een wij-zij denken.
Ja, Dat heeft bij Kim Jong Un ook goed uitgepakt. Hij zou zijn opleiding in Gmligen bij Bern in Zwitserland aan de International School of Berne hebben genoten.
Daardoor is Noord-Korea een stuk westerser en democratischer dan onder zijn vader.

Of wacht....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795255
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:49 schreef Slayage het volgende:

[..]
Geen andere auto kunnen kopen dan een Lada zonder airbags die drie keer zo duur is geworden dan voor de oorlog.
Voorlopig hebben ze nog genoeg voorraad van voor de oorlog, en de gemiddelde Rus kan zich geen nieuwe auto permitteren..

Is wel straks een unicum dat je beter een tweedehands kunt kopen dan een nieuwe.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795279
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
, en de gemiddelde Rus kan zich geen nieuwe auto permitteren..


De gemiddelde Hollander ook niet ,hoor.

Als ze nieuw rijden is het er n van de zaak met een tankpas.
pi_205795292
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:04 schreef riazop het volgende:

[..]
De gemiddelde Hollander ook niet ,hoor.

Als ze nieuw rijden is het er n van de zaak met een tankpas.
Niet relevant
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795325
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voorlopig hebben ze nog genoeg voorraad van voor de oorlog, en de gemiddelde Rus kan zich geen nieuwe auto permitteren..

Is wel straks een unicum dat je beter een tweedehands kunt kopen dan een nieuwe.

Dat is voor ons niet anders hoor; de kwaliteit van de huidige generatie auto's is zo abominabel dat je beter een tweedehandsje kunt kopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:13:20 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795335
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voorlopig hebben ze nog genoeg voorraad van voor de oorlog, en de gemiddelde Rus kan zich geen nieuwe auto permitteren..

Is wel straks een unicum dat je beter een tweedehands kunt kopen dan een nieuwe.

Genoeg voorraad om alle ouders van gesneuvelde soldaten te voorzien van een nieuwe Lada? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795343
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet relevant
Want het is niet relevant dat mede door de sancties de middenklasse in NL verder in verval raakt middels torenhoge inflatie en absurdistische energieprijzen?

Schieten in je eigen voet heet dat
pi_205795356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:14 schreef riazop het volgende:

[..]
Want het is niet relevant dat mede door de sancties de middenklasse in NL verder in verval raakt middels torenhoge inflatie en absurdistische energieprijzen?

Schieten in je eigen voet heet dat
Soms is dat nou eenmaal nodig... beter deze offers om te voorkomen dat we straks veel grotere offers moeten maken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:16:31 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205795363

Wel interessant dit soort video's vanuit Rusland, al durft een deel ook niks of niet helemaal alles te zeggen.
pi_205795378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Soms is dat nou eenmaal nodig... ..
Onzin dat het nodig is de eigen middenklasse aan de bedelstaf te brengen. Wat een onzin

Beter werken we samen met de Russen zoals de Hongaren die 2 kerncentrales van ze kopen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:18:52 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:14 schreef riazop het volgende:

[..]
Want het is niet relevant dat mede door de sancties de middenklasse in NL verder in verval raakt middels torenhoge inflatie en absurdistische energieprijzen?

Schieten in je eigen voet heet dat
Beter in je eigen voet schieten, herstellen en vervolgens normaal verder leven dan de huidige koers aanhouden en na een tijdje door Poetin door je kop geschoten worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:19:33 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin dat het nodig is de eigen middenklasse aan de bedelstaf te brengen. Wat een onzin

Beter werken we samen met de Russen zoals de Hongaren die 2 kerncentrales van ze kopen.
Samenwerken hebben ze onmogelijk gemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795397
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Samenwerken hebben ze onmogelijk gemaakt.
Waarom? De Hongaren kopen kerncentrales in Rusland, wij extra olie bij homofobe autocraten in het Midden Oosten
pi_205795400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin dat het nodig is de eigen middenklasse aan de bedelstaf te brengen. Wat een onzin

Beter werken we samen met de Russen zoals de Hongaren die 2 kerncentrales van ze kopen.
Nog meer chantabel zijn door de Russen. Heel slim...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205795401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:14 schreef riazop het volgende:

[..]
Want het is niet relevant dat mede door de sancties de middenklasse in NL verder in verval raakt middels torenhoge inflatie en absurdistische energieprijzen?
Klopt, niet relevant.
Het ging er om in hoeverre de Rus wordt geraakt door inferieure Lada's.
Dat is voorlopig nog niet aan de orde omdat er nog voorraad Lada's is van voor de oorlog, en de gemiddelde Rus een tweedehands koopt en dus ook voorlopig niets merkt van de inferieure kwaliteit van de volgende generatie Lada's.

quote:
Schieten in je eigen voet heet dat
Nee, je blinde haat richting alles en iedereen hier op het forum zorgt ervoor dat je compleet naast het doel schiet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795407
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
en na een tijdje door Poetin door je kop geschoten worden.
Poetin heeft nog nooit een Navoi land aangevallen. Hij kijkt wel uit.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:22:21 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795411
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom? De Hongaren kopen kerncentrales in Rusland, wij extra olie bij homofobe autocraten in het Midden Oosten
Die hebben de kraan niet half dicht gedraaid om Europa te destabiliseren in aanloop naar een oorlog in Europa...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795451
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:21 schreef riazop het volgende:

[..]
Poetin heeft nog nooit een Navoi land aangevallen. Hij kijkt wel uit.
Yup, hij is laf.
Helaas heeft Oekrane dat te laat door gehad. Die had Rusland nooit moeten vertrouwen en meteen lidmaatschap aan moeten vragen toen ze de kans hadden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:27:20 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205795454
quote:
Hier las ik in april al over, ze zijn echt traaaaaag in het nemen van een besluit. Dit is toch geen daadkracht :N
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:28:28 #39
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205795456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:04 schreef riazop het volgende:

[..]
De gemiddelde Hollander ook niet ,hoor.

Als ze nieuw rijden is het er n van de zaak met een tankpas.
Dat is niet waar, mijn laatste 3 (nieuwe) auto's heb ik gewoon zelf afgetikt bij de dealer met mijn eigen geld. En ik zit gewoon in de middenklasse qua loon. Geen eigen baas, geen rijke ouders, gewoon sparen. Je laatste zin is dus een keiharde leugen jongetje!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205795469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin dat het nodig is de eigen middenklasse aan de bedelstaf te brengen. Wat een onzin

Beter werken we samen met de Russen zoals de Hongaren die 2 kerncentrales van ze kopen.
Nee, beter eentje van westerse makelij.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205795473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is niet waar, mijn laatste 3 (nieuwe) auto's heb ik gewoon zelf afgetikt bij de dealer met mijn eigen geld. En ik zit gewoon in de middenklasse qua loon. Geen eigen baas, geen rijke ouders, gewoon sparen. Je laatste zin is dus een keiharde leugen jongetje!
Dan ben je echt een grote uitzondering. Gefeliciteerd!

En die zul je in Rusland ook wel hebben.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:34:22 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795511
Aankondiging van de evacuatie van De Krim!!!! De bevrijding zal niet lang op zich laten wachten _O_ _O_ _O_

twitter


Het is duidelijk dat voor 🇺🇦 het leven van burgers een onvoorwaardelijke prioriteit is. Daarom ontwikkelen we nu al evacuatieroutes voor inwoners van de bezette Krim die het schiereiland willen verlaten tijdens actieve deoccupatie. In de tussentijd vragen we iedereen om zo ver mogelijk van militaire faciliteiten te blijven en schuilplaatsen te controleren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:36:10 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205795531
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:14 schreef riazop het volgende:

[..]
Want het is niet relevant dat mede door de sancties de middenklasse in NL verder in verval raakt middels torenhoge inflatie en absurdistische energieprijzen?

Schieten in je eigen voet heet dat
De middenklasse wordt gedecimeerd door decennialang hyperkapitalisme en neoliberalisme, niet door deze oorlog. De oorlog maakt alleen maar meer duidelijk dat neoliberalisme en het op hol geslagen kapitalisme geen toekomstbestendige en stabiele stromingen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205795580
Als iedereen vanavond gewoon naar huis gaat is het zo afgelopen.
pi_205795616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Pakistan levert artillery munitie aan Ukraine, transport via vliegtuigen van de UK
[ twitter ]
[ twitter ]
Pakistan heeft een ernstig tekort aan FX en kan dmv deze verkopen wat FX bemachtigen. Het russische regime zal het niet op prijs stellen maar gezien de recente twijfelachtige prestaties van russisch materieel was Pakistan toch al bezig andere leveranciers te benaderen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205795748
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
pi_205795757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
Hoorde ik ook idd. Mensen vergeten dat het n groot propagandaspel is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205795763
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
Rob van Wijk zeker? :')
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:07:35 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795772
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
BNR neem ik niet serieus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
BNR weet helemaal niks behalve wat Rusland zelf roept en dat is zwaar onbetrouwbaar.
Oekrane houd wijselijk de mond dicht, omdat zij ook wel weten dat Rusland desnoods alles gratis kan volgen door willekeurig YouTube of waar dan ook het nieuws te volgen.
pi_205795792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel vroeg voor de whiskey en sigaren, tenminste, ik braak dergelijke zinnen normaalgesproken niet zonder die hulp uit.
Zit wel een kern van waarheid in wat hij zegt. Voor Corona en de oorlog werd er door verschillende instanties al gezegd dat er te weinig mensen van de economisch groei profiteerde. Ook dat er te veel mensen amper mogelijkheid hadden om te sparen. Rutte heeft toen gezegd dat de werkgevers hun salarissen moesten verhogen en anders zou het kabinet gaan ingrijpen. Toen kwam corona en de oorlog en is dat allemaal niet gebeurt. Ook dat er nu amper iets gebeurt is gewoon politieke onwil. In andere EU landen hebben ze wel plannen gemaakt. Hier waren we vooral bezig met vakantie en stikstof. Wat goeie plannen zijn geen idee maar als je wilt kan je gewoon plannen maken om de lage en midden inkomens iets te compenseren.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 30-08-2022 22:35:52 ]
pi_205795796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
Ze zijn net n dag bezig met het offensief :D
Zou al heel mooi zijn als ze Kherson en het gebied daaromheen voor de kerst in handen weten te krijgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:13:26 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795807
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:11 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ze zijn net n dag bezig met het offensief :D
Zou al heel mooi zijn als ze Kherson en het gebied daaromheen voor de kerst in handen weten te krijgen.
Nou, aangezien Oekrane nu al voorbereidingen begint te treffen voor de evacuatie van De Krim neem ik aan dat het weleens snel kan gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoorde ik ook idd. Mensen vergeten dat het n groot propagandaspel is.
Mensen vergeten ook dat het Nederlandse nieuws omtrent deze oorlog een aantal dagen achter loopt. Er is vrij weinig aandacht meer voor en de artikelen die ik lees zijn altijd van een paar dagen ervoor.
pi_205795861
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nou, aangezien Oekrane nu al voorbereidingen begint te treffen voor de evacuatie van De Krim neem ik aan dat het weleens snel kan gaan.
Het kan alle kanten op inderdaad. De moraal bij de russen is zo laag, wie weet geven ze zich deze week nog massaal over met een witte vlag in de hand. Maar als ze taai doorvechten kan het nog heel lang duren.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:22:48 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795880
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Mensen vergeten ook dat het Nederlandse nieuws omtrent deze oorlog een aantal dagen achter loopt. Er is vrij weinig aandacht meer voor en de artikelen die ik lees zijn altijd van een paar dagen ervoor.
We zijn hier veel actueler.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:23:38 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205795886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:19 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het kan alle kanten op inderdaad. De moraal bij de russen is zo laag, wie weet geven ze zich deze week nog massaal over met een witte vlag in de hand. Maar als ze taai doorvechten kan het nog heel lang duren.
Als ik het e.e.a. moet geloven, worden de bruggen over de dnipro de moeder gebombardeerd. Dan komt er niks meer binnen, geen munitie, geen voedsel, en valt er vanzelf niet meer te vechten.
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:24:10 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795890
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:19 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het kan alle kanten op inderdaad. De moraal bij de russen is zo laag, wie weet geven ze zich deze week nog massaal over met een witte vlag in de hand. Maar als ze taai doorvechten kan het nog heel lang duren.
Als ze blijven vechten houden ze het niet lang vol. Oekrane heeft alle infrastructuur voor de aanvoer van munitie, voedsel en personeel kapot geschoten 7.gif
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:25:39 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795911
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als ik het e.e.a. moet geloven, worden de bruggen over de dnipro de moeder gebombardeerd. Dan komt er niks meer binnen, geen munitie, geen voedsel, en valt er vanzelf niet meer te vechten.
Ja. Enige wat Oekraine moet doen is wachten tot ze zich overgeven, naar de overkant zwemmen of verhongeren :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205795912
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We zijn hier veel actueler.
Dat klopt ook, als je dit + een aantal twitter kanalen in de gaten houd heb je een veel beter idee wat er gaande is. Daarom ben ik persoonlijk ook een voorstander van de twitterdumps hier, ondanks dat een aantal users daar regelmatig commentaar op geven.
pi_205795927
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
Och ja de Russen wandelden ook niet na 1 dag Kiev binnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:33:47 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205795983
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ze blijven vechten houden ze het niet lang vol. Oekrane heeft alle infrastructuur voor de aanvoer van munitie, voedsel en personeel kapot geschoten [ afbeelding ]
ook alle benenwagens?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:35:35 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205795996
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
ook alle benenwagens?
Hoeveel KM is van de Dnjepr naar het front? Volgens mij is het best ver lopen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205796034
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Voor de oorlog was het corona, en daarvoor werd alles ook al een hele tijd steeds duurder. Beetje onzinnig om te doen alsof we allemaal rijk en gelukkig zouden zijn als we Oekrane maar in de stront zouden laten zakken.
Ah dat is waar, maar diesel en benzine zijn wel duurder door de oorlog en dat zorgt ook weer voor hogere kosten.

Maar idd zoveel beter zouden de meeste Nederlanders het niet hebben als deze oorlog er niet was.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:42:44 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:43:33 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205796066
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoeveel KM is van de Dnjepr naar het front? Volgens mij is het best ver lopen
ja maar jij bent geen soldaatje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:45:15 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:47:18 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:48:10 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205796163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
4,2% van bnp
[ twitter ]
Hoogste tijd dat wij ook eens echt gaan investeren in apparatuur om russofonen een tandje lager te laten zingen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:52:23 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205796173
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat wij ook eens echt gaan investeren in apparatuur om russofonen een tandje lager te laten zingen.
En om vrije Friezen onder de duim te kunnen houden. w/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205796197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat wij ook eens echt gaan investeren in apparatuur om russofonen een tandje lager te laten zingen.
Nederland zou Nederland niet zijn als we daar al minstens 25 jaar te laat mee zijn. Aandelhouders van grote bedrijven, Vroem-Vroem en lekker bbq'en zijn belangrijker voor 's lands grootste partij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:54:54 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205796200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat wij ook eens echt gaan investeren in apparatuur om russofonen een tandje lager te laten zingen.
Hopelijk heeft NL meer daadkracht dan Duitsland die jaren over een besluit doet
pi_205796226
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
En om vrije Friezen onder de duim te kunnen houden. w/
Friezofonen zijn een vreedzaam volkje, die hoeven niet onder de knoet gehouden te worden. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205796316
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:07:33 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205796334
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:10:29 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205796375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Friezofonen zijn een vreedzaam volkje, die hoeven niet onder de knoet gehouden te worden. :+
https://fy.m.wikipedia.org/wiki/Slach_by_Warns. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:16:12 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205796426

Nu is het wel mooi geweest met NAFO/OFAN. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205796455
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:16 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Nu is het wel mooi geweest met NAFO/OFAN. :P
Nope :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:23:05 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205796515
quote:
Mooie BIEM op het eind.
Douze points. ^O^
Is dit in Rusland trouwens?
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:25:12 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205796534
quote:
Hoeveel glassplinters zouden er nu in zijn gezicht zitten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:31:29 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205796590
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel glassplinters zouden er nu in zijn gezicht zitten?
En hoe is het met zijn augurken...

Las ergens dat het oud en nieuw opnames zijn uit de betere wijken van Napels. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205796606
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:05 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat het wel meevalt in Kherson wat betreft Oekraense acties om Russen te verjagen.
De Russen hebben nog steeds de overmacht.
Oekrane wil de mensen laten geloven dat ze vooruitgang boeken vanwege de moraal.
Mooi, deze oorlog duurt veel te lang. Een offensief zal de strijd alleen maar doen verlengen. Wanneer Rusland Oekrane in handen krijgt kunnen we de goedwerkende sancties weer afschalen en goedkoop energie inkopen om zo de inflatie en energiecrisis te kunnen repareren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205796667
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Mooi, deze oorlog duurt veel te lang. Een offensief zal de strijd alleen maar doen verlengen. Wanneer Rusland Oekrane in handen krijgt kunnen we de goedwerkende sancties weer afschalen en goedkoop energie inkopen om zo de inflatie en energiecrisis te kunnen repareren.
De tijd van goedkope energie is definitief voorbij, wen er nu maar gewoon aan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205796690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De tijd van goedkope energie is definitief voorbij, wen er nu maar gewoon aan.
Ik heb al twee truien, vier paar sokken en twee wollen sjaals gebreid.
pi_205796766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De tijd van goedkope energie is definitief voorbij, wen er nu maar gewoon aan.
Denk dat de energieprijs echt wel omlaag kan gaan over een aantal jaar. Zeker als we veel beter en op grotere schaal duurzame energie kunnen opwekken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:49:47 #90
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205796791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Denk dat de energieprijs echt wel omlaag kan gaan over een aantal jaar. Zeker als we veel beter en op grotere schaal duurzame energie kunnen opwekken.
Energie opslaan. Daar zit de uitdaging :) . Maar ook wel wat offtopic O-) .
pi_205796890
twitter
pi_205796896
Putin zorgt ervoor dat het westen versnelt overstapt van fossiele brandstoffen naar meer duurzamere vormen van energie. Een goede ontwikkeling. We zullen alleen wel even door de zure appel heen moeten bijten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:23:06 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205797234
Hee leefde die nog?
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205797293
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En ook in dat geval is het gigantisch dom om voor zoiets cruciaal als energie afhankelijk te zijn van een dictator met imperialistische neigingen en een klein pikkie.
Absoluut, ik heb klimaatverandering nooit ontkend maar zag mezelf ook nog niet direct als een ‘groen’ iemand, maar dit gezeik heeft m’n blik wel echt veranderd. We moeten zsm onafhankelijk zijn van zo’n totale gek als Poetin. Ik ben serieus bereid de verwarming uit te laten, zo min mogelijk brandstof te gebruiken en desnoods de hele winter gras te vreten. Bedrijven mogen wat mij betreft wel de noodzakelijke energie blijven gebruiken; alles om de boel hier zoveel mogelijk draaiende te houden en dat zielige Rusland zo weinig mogelijk te laten profiteren.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:31:37 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205797340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:23 schreef Perrin het volgende:
Hee leefde die nog?
[ twitter ]
:'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:32:47 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205797351
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:23 schreef Perrin het volgende:
Hee leefde die nog?
[ twitter ]
Goeie Russen.
Slechte Russen.
What difference dies it make?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:34:35 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205797378
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Goeie Russen.
Slechte Russen.
What difference dies it make?
Ja zo goed was deze ook niet.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205797388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:23 schreef Perrin het volgende:
Hee leefde die nog?
[ twitter ]
Glasnost gone
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205797414
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:39:23 #100
236264 crew  capricia
pi_205797435
Ik zou zo bang zijn..
twitter
Definitely not CIA
pi_205797479
Vraag me af of Gorbachov deels is overleden door de oorlog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205797480
Zaporizhzhia nuclear plant: EU provides anti-radiation tablets to Ukraine
https://www.bbc.com/news/world-europe-62725485
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205797504
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:50 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet vergeten dat ze de troep van MacDonalds ook niet meer kunnen krijgen!
Dat is in principe een morele overwinning, niemand is ooit slechter geworden van geen McDonalds junk eten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:46:53 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205797506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:44 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Gorbachov deels is overleden door de oorlog.
Hij had een nierziekte
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:48:49 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205797528
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij had een nierziekte
En was stokoud.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:57:57 #106
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205797603
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:44 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Gorbachov deels is overleden door de oorlog.
:')
pi_205797615
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:44 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Gorbachov deels is overleden door de oorlog.
Je bent op de hoogte van hoe oud de beste man al was?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205797635
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:05:02 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205797662
Tvp.
Huilen dan.
pi_205797738
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij had een nierziekte
Ja, maar die stress kan wel meegeholpen hebben over het randje te gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205797750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 22:44 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Gorbachov deels is overleden door de oorlog.
Denk niet dat hij aan het front gesneuveld is.
pi_205797800
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik raad iedereen het volgende boek aan:

Putin's People: How the KGB Took Back Russia and Then Took On the West

Een zeer scherpe en heldere analyse wat Rusland is en waar het vandaan komt na de val van de Muur. Maar ook de ambities van KGB / FSB en dus poetin.

Hier een interview over het boek met de schrijfster:

pi_205797811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, maar die stress kan wel meegeholpen hebben over het randje te gaan.
Hij heeft iig nog kunnen meemaken hoe na de door hem gepropageerde glasnost en perestroika het laatste vleugje hoop op een betere toekomst voor Rusland door het putje ging.
pi_205797844
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:16 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Denk niet dat hij aan het front gesneuveld is.
Nee dat snap ik toch zelf ook wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:31:46 #115
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205797845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, maar die stress kan wel meegeholpen hebben over het randje te gaan.
Hou toch op zeg.
pi_205797872
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als ik het e.e.a. moet geloven, worden de bruggen over de dnipro de moeder gebombardeerd. Dan komt er niks meer binnen, geen munitie, geen voedsel, en valt er vanzelf niet meer te vechten.
In Mariupol konden 2000 man die omsingeld waren nog 2 maanden doorvechten

Die 25.000 Russen zullen het ook nog wel ff volhouden dus
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:46:10 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205797929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:36 schreef riazop het volgende:

[..]
In Mariupol konden 2000 man die omsingeld waren nog 2 maanden doorvechten

Die 25.000 Russen zullen het ook nog wel ff volhouden dus
Zou zomaar kunnen dat die Oekraners in Azovstal een ietsjepietsje meer gemotiveerd waren h.
Huilen dan.
pi_205797942
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat die Oekraners in Azovstal een ietsjepietsje meer gemotiveerd waren h.
Hoezo gemotiveerd? Ze zijn in de steek gelaten door Zelenski en mochten het zelf uitzoeken daar.
pi_205797944
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat die Oekraners in Azovstal een ietsjepietsje meer gemotiveerd waren h.
Om maar niet te spreken over de tunnels en bunkers...

Maar goed, we gaan het zien.
pi_205798005
twitter
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:59:46 #121
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205798026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:48 schreef riazop het volgende:

[..]
Hoezo gemotiveerd? Ze zijn in de steek gelaten door Zelenski en mochten het zelf uitzoeken daar.
Ja hoor je weet het weer mooi te brengen.
pi_205798057
Ho effe.
Zo goed was Gorbachev niet h, hij wilde gewoon de Sovjet-Unie behouden en dacht het sterker te maken.
https://www.sundayguardia(...)t-still-driving-taxi

Maar Sovjetlanden dachten er heel anders over.
pi_205798065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:24 schreef Korenfok het volgende:
Ik raad iedereen het volgende boek aan:

Putin's People: How the KGB Took Back Russia and Then Took On the West

Een zeer scherpe en heldere analyse wat Rusland is en waar het vandaan komt na de val van de Muur. Maar ook de ambities van KGB / FSB en dus poetin.
Interessant boek. Ik las hier een review:
https://www.theatlantic.c(...)utins-people/614212/

Opvallend dat ook de 'verfijnde Nederlandse extreemrechtse politici in elegante pakken' worden genoemd.
Wie zou ze daar mee bedoelen? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205798066
De val van de Sovjet-Unie is de meest pijnlijke geschiedenis betreft Rusland. Dat gaf Putin ook aan. Dat dit nooit had moeten gebeuren.
pi_205798080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:06 schreef quirina het volgende:
De val van de Sovjet-Unie is de meest pijnlijke geschiedenis betreft Rusland. Dat gaf Putin ook aan. Dat dit nooit had moeten gebeuren.
Dat de Sovjet-Unie, en daarmee ook de Russische invloedssfeer in Europa, ineen gedonderd is is omdat ze de militaire en financile slagkracht misten om het zooitje bijeen te houden. Ik zie dus ook niet echt in wat er anders had kunnen lopen om dat te kunnen voorkomen.
pi_205798149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:06 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Interessant boek. Ik las hier een review:
https://www.theatlantic.c(...)utins-people/614212/

Opvallend dat ook de 'verfijnde Nederlandse extreemrechtse politici in elegante pakken' worden genoemd.
Wie zou ze daar mee bedoelen? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.

Deze zin:
"ex-KGB officers with access to vast quantities of illegal money—operating in a country with religious discrimination, extremely low church attendance, and a large Muslim minority—have somehow made themselves into the world’s biggest promoters of “Christian values,” opposing feminism, gay rights, and laws against domestic violence, and supporting “white” identity politics" , beschrijft precies de waanzin van onze hedendaagse rechtse politiek. Maar ook de waanzin genaamd Trump, als de KGB gewoon had gewacht, was een tactiek zeer succesvol geweest (waarschijnlijk), Barre en bizarre, en angstige tijden leven we nu in
pi_205798161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt.

Deze zin:
"ex-KGB officers with access to vast quantities of illegal money—operating in a country with religious discrimination, extremely low church attendance, and a large Muslim minority—have somehow made themselves into the world’s biggest promoters of “Christian values,” opposing feminism, gay rights, and laws against domestic violence, and supporting “white” identity politics" , beschrijft precies de waanzin van onze hedendaagse rechtse politiek. Maar ook de waanzin genaamd Trump, als de KGB gewoon had gewacht, was een tactiek zeer succesvol geweest (waarschijnlijk), Barre en bizarre, en angstige tijden leven we nu in
Deze oorlog heeft wel als voordeel dat veel mensen zijn wakker geschud en Rusland niet meer zo aardig vinden. Alleen de echte hardliner roepen nog moord en brand maar de meeste hebben nu wel echt zo iets van we moeten heel snel uit hun invloedsfeer weg zijn.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 01:07:33 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 01:13:16 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205798210
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:06 schreef quirina het volgende:
De val van de Sovjet-Unie is de meest pijnlijke geschiedenis betreft Rusland. Dat gaf Putin ook aan. Dat dit nooit had moeten gebeuren.
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205798213
Wie nog een leestip wil, ik kan Vijand van de Russische staat aanraden, door Bill Browder.
Al in 2015 gelezen dus kan me niet alles meer herinneren. Maar het laat goed zien hoe Rusland na de puinhopen van de jaren 90 in een ongekende kleptocratie verandert. Het hele volk kreeg coupons (soort aandelen) van staatsbedrijven toegekend maar niemand had door hoeveel die waard konden zijn. Dus verkocht men massaal de aandelen voor een fles wodka. Bill Browder zag dat oliebedrijven veel te goedkoop verkocht werden gezien de enorme olievoorraden en koopt ook alles op wat los en vast zit. Zijn bedrijf werd veel te rijk zodat op een dag duistere figuren langskwamen om het bedrijf in beslag te nemen. Vervolgens vroegen ze onterecht honderden miljoenen dollars aan belastingteruggave, en plunderden zo de staatskas. Toen zijn advocaat Magnisky lastig bleef doen werd die in de cel vermoord. Naar hem is later de Amerikaanse Magnisky-act vernoemd.

Hij noemt zich 'Putin's nr 1 enemy'
pi_205798361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 01:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lol
Toch zei Putin dat de val van de Sovjet-Unie de grootste ramp was.
pi_205798364
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt.

Deze zin:
"ex-KGB officers with access to vast quantities of illegal money—operating in a country with religious discrimination, extremely low church attendance, and a large Muslim minority—have somehow made themselves into the world’s biggest promoters of “Christian values,” opposing feminism, gay rights, and laws against domestic violence, and supporting “white” identity politics" , beschrijft precies de waanzin van onze hedendaagse rechtse politiek. Maar ook de waanzin genaamd Trump, als de KGB gewoon had gewacht, was een tactiek zeer succesvol geweest (waarschijnlijk), Barre en bizarre, en angstige tijden leven we nu in
Maar we moeten vooral blijven omgaan met de Russen alsof ze in vreedzame betrekkingen met het westen genteresseerd zijn en hen vooral niet "provoceren". :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205798381
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 06:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Maar we moeten vooral blijven omgaan met de Russen alsof ze in vreedzame betrekkingen met het westen genteresseerd zijn en hen vooral niet "provoceren". :')
En dat is het hele punt nu.
pi_205798382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 06:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Maar we moeten vooral blijven omgaan met de Russen alsof ze in vreedzame betrekkingen met het westen genteresseerd zijn en hen vooral niet "provoceren". :')
En vooral doen alsof de sancties Rusland erg schaden en niet onszelf.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205798384
Zij mogen wel slaan maar gaan janken als ze teruggeslagen worden.
Rusland is als dat ene kind dat wel wil spelen, maar dan op hun manier.
pi_205798397
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 06:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
En vooral doen alsof de sancties Rusland erg schaden en niet onszelf.
niemand zegt dat het ons geen schade brengt hoor.
pi_205798403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 06:52 schreef Malavita het volgende:

[..]
niemand zegt dat het ons geen schade brengt hoor.
Ja maar wij moeten door de zure appel heen bijten. Oekrane heeft onze blijvende steun nodig.
Wij mogen niet klagen.
pi_205798426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 :') augustus 2022 23:48 schreef riazop het volgende:

[..]
Hoezo gemotiveerd? Ze zijn in de steek gelaten door Zelenski en mochten het zelf uitzoeken daar.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205798432
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt.

Deze zin:
"ex-KGB officers with access to vast quantities of illegal money—operating in a country with religious discrimination, extremely low church attendance, and a large Muslim minority—have somehow made themselves into the world’s biggest promoters of “Christian values,” opposing feminism, gay rights, and laws against domestic violence, and supporting “white” identity politics" , beschrijft precies de waanzin van onze hedendaagse rechtse politiek. Maar ook de waanzin genaamd Trump, als de KGB gewoon had gewacht, was een tactiek zeer succesvol geweest (waarschijnlijk), Barre en bizarre, en angstige tijden leven we nu in
Klinkt vooral als onzin.

Geen land op de planeet die zo hard anti-blank, pro-allochtoon/massa immigratie, pro-vrouwen quota, pro lgbtq als Nederland.
Wellicht is Amerika nog een stapje krankzinniger bezig wat dit betreft, met de hele cancel culture en zware invloed vanuit links extremistische groepen onder Twitter en andere social media plus zeer actief op scholen.

Dus nee, ik zie het niet.. trump was eerder een soort antwoord op dat soort waanzin.
Maar goed, nogal een clown uiteindelijk.
pi_205798505
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Klinkt vooral als onzin.

Geen land op de planeet die zo hard anti-blank, pro-allochtoon/massa immigratie, pro-vrouwen quota, pro lgbtq als Nederland.
Wellicht is Amerika nog een stapje krankzinniger bezig wat dit betreft, met de hele cancel culture en zware invloed vanuit links extremistische groepen onder Twitter en andere social media plus zeer actief op scholen.

Dus nee, ik zie het niet.. trump was eerder een soort antwoord op dat soort waanzin.
Maar goed, nogal een clown uiteindelijk.
wat klinkt als onzin?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 08:05:27 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205798588
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
Ja echt he :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205798596
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 01:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin heeft geen keuze, als de oorlog zonder winst eindigt is hij er geweest.
[ twitter ]
Hoe kom je daar nu bij?
pi_205798615
@riazop heb je nog een mooi plaatje van de oprukkende Russische frontlinie?

Benieuwd hoe de kaarten op tafel liggen.
pi_205798631
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 06:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
En vooral doen alsof de sancties Rusland erg schaden en niet onszelf.
Bedrijfsleven en aandeelhouders blijven gewoon met belastinggeld gesubsidieerde miljardenwinsten maken hoor, die lijden geen schade.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205798673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu bij?
Omdat dit eerder in de geschiedenis ook gebeurd is.

Rusland verloor van Duitsland tijdens WOI. De Tsaar werd afgezet door de communisten.
Rusland verloor in Afghanistan. De Soviet Unie viel.
pi_205798676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:36 schreef riazop het volgende:

[..]
In Mariupol konden 2000 man die omsingeld waren nog 2 maanden doorvechten

Die 25.000 Russen zullen het ook nog wel ff volhouden dus
Gelukkig wisten de Russen nog wel 85000 inwoners van Mariupol te doden voordat ze de overwinning behaalden.

Zal lastig worden voor Oekrane om dat te evenaren.
Heb je toch nog iets om trots op de Russen te zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205798682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Omdat dit eerder in de geschiedenis ook gebeurd is.

Rusland verloor van Duitsland tijdens WOI. De Tsaar werd afgezet door de communisten.
Rusland verloor in Afghanistan. De Soviet Unie viel.
Niet echt vergelijkbaar.
pi_205798694
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Omdat dit eerder in de geschiedenis ook gebeurd is.

Rusland verloor van Duitsland tijdens WOI. De Tsaar werd afgezet door de communisten.
Rusland verloor in Afghanistan. De Soviet Unie viel.
Rusland verloor van Japan in 1905 en de Tsaar bleef gewoon zitten. :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205798696
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205798700
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rusland verloor van Japan in 1905 en de Tsaar bleef gewoon zitten. :P
Het is vooral wensdenken, volgens mij. Niets wijst erop dat Putin afgezet gaat worden.
pi_205798702
quote:
Fakenews. Gister al.
pi_205798727
twitter
pi_205798759
Haha al die Russische trolletjes die claimen dat het offensief compleet is mislukt omdat Oekrane niet binnen 8 uur Kherson binnen is gewandeld zijn echt lachwekkend.

Misschien houden die Russische troepen wel stond hoor, tegen een hele hoge prijs. Maar dat zal de komende weken of maanden pas blijken. Dat weet je niet na een dag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205798767
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat klinkt als onzin?
Het hele stuk wat je quote.

Ik zie dit nergens in de maatschappij terug, niet hier en niet in Amerika.
pi_205798777
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1564613506485428227

Allemachtig. Adviseur van Zelensky kondigt dekolonisatie van de Krim aan.
pi_205798822
Mad Max style.

twitter
pi_205798828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1564613506485428227

Allemachtig. Adviseur van Zelensky kondigt dekolonisatie van de Krim aan.
Ze noemen het активної деокупації = actieve deoccupatie. Klinkt best goed :D
pi_205798835
Diverse media reporten dat het UA offensief grotendeels is afgeslagen.

UA verliezen zouden tussen de 500 en 1200 gedode manschappen zijn.

Ook in Kodema moet UA posities prijsgevcen
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1564640247249502209
pi_205798843
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:


Allemachtig. Adviseur van Zelensky kondigt dekolonisatie van de Krim aan.
Maar er woont niet n oekrainer meer in de Krim....
  woensdag 31 augustus 2022 @ 08:54:59 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205798861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:50 schreef riazop het volgende:
Diverse media reporten dat het UA offensief grotendeels is afgeslagen.

UA verliezen zouden tussen de 500 en 1200 gedode manschappen zijn.

Ook in Kodema moet UA posities prijsgevcen
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1564640247249502209
Als je het dan toch over diverse media hebt waar je het vandaan haalt. Hoe moeilijk is het dan om te delen welke media? Het vragen om bron is ondertussen wat kinderachtig. Maar iets roepen en dan met 1 (ziet er betrouwbaar uit) twitter bron komen, die iets deelt waarvan de Russen een week geleden al riepen dat ze dat gat veroverd hadden en wat verder weinig te maken heeft met het offensief...

Come on... :Z
pi_205798869
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als je het dan toch over diverse media hebt waar je het vandaan haalt. Hoe moeilijk is het dan om te delen welke media? Het vragen om bron is ondertussen wat kinderachtig. Maar iets roepen en dan met 1 (ziet er betrouwbaar uit) twitter bron komen, die iets deelt waarvan de Russen een week geleden al riepen dat ze dat gat veroverd hadden en wat verder weinig te maken heeft met het offensief...

Come on... :Z
Ja maar dwangmatig moeten trollen -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205798908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:06 schreef quirina het volgende:
De val van de Sovjet-Unie is de meest pijnlijke geschiedenis betreft Rusland. Dat gaf Putin ook aan. Dat dit nooit had moeten gebeuren.
Is ook zo. Dan valt die lijkenverwerkingsmachine van Putin zelf nog wel mee. :')
pi_205799079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:52 schreef riazop het volgende:

[..]
Maar er woont niet n oekrainer meer in de Krim....
Omdat Rusland de Krim gekoloniseerd en etnisch gezuiverd heeft. De Krim is en blijft een deel van Oekrane.
pi_205799084
https://www.theguardian.c(...)f4848f08fb7d69ffe62f

Zoals ik het hier lees pakken ze nu vooral de zwakste plekken. Het zal vooral aankomen op de adem die de Russen (en natuurlijk ook de Oekraners) nog hebben lijkt me.
pi_205799139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
...De Krim is en blijft een deel van Oekrane.
Je voert een bloedige oorlog voor een illusie. Het zal nooit meer bij Oekraine horen.

Veel oekrainers hebben er trouwens nooit gewoond in de Krim.
pi_205799150
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205799154
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:34 schreef riazop het volgende:

[..]
Je voert een bloedige oorlog voor een illusie. Het zal nooit meer bij Oekraine horen.

Veel oekrainers hebben er trouwens nooit gewoond in de Krim.
Veel russsen hebben er ook nooit gewoond!

Maar de mensen op de krim zijn oekrainers, of krimmers, en voor 1991 waren het sovjets, maar nooit onderdeel van Federatie Rusland, want Rusland bestond toen niet.
pi_205799171
Zijn ze al eens klaar met vechten? Het zijn mannen toch? Knokken en daarna klaar, biertje erbij de kroeg in en lachen om hoe dom je was.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205799181
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:44:31 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205799226
https://www.washingtonpos(...)ars-decoy-artillery/

KYIV, Ukraine — Ukraine may be outgunned, but in the latest sign it is not yet outfoxed, a fleet of decoys resembling advanced U.S. rocket systems has tricked Russian forces into wasting expensive long-range cruise missiles on dummy targets, according to interviews with senior U.S. and Ukrainian officials and photographs of the replicas reviewed by The Washington Post.

Hihi 🤭 . En die Russen maar denken dat ze allemaal HIMARS vernietigd hebben.
Huilen dan.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:44:47 #171
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205799232
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Veel russsen hebben er ook nooit gewoond!

Maar de mensen op de krim zijn oekrainers, of krimmers, en voor 1991 waren het sovjets, maar nooit onderdeel van Federatie Rusland, want Rusland bestond toen niet.
En daarvoor was het onderdeel van het Keizerrijk Rusland en waren het wel degelijk Russen die in Rusland woonden, dat geld overigens voor alle latere Sovietrepublieken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:45:00 #172
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205799233
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:49 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ze noemen het активної деокупації = actieve deoccupatie. Klinkt best goed :D
De gangbare term is 'genocide'
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:47:21 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_205799263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En daarvoor was het onderdeel van het Keizerrijk Rusland en waren het wel degelijk Russen die in Rusland woonden, dat geld overigens voor alle latere Sovietrepublieken.
Nee daarvoor waren het Krim Tartaren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:47:55 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205799269
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:50 schreef riazop het volgende:
Diverse media reporten dat het UA offensief grotendeels is afgeslagen.

UA verliezen zouden tussen de 500 en 1200 gedode manschappen zijn.

Ook in Kodema moet UA posities prijsgevcen
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1564640247249502209
Een offensief zoals aangekondigd is echter niet na 1 dag afgelopen. Bij Davidov Brid is er een stukje verdedigingslijn doorbroken. Het is even wachten of Oekrane dat kan vasthouden en mogelijkerwijs uitbreiden. Dat 4/5 hoofdlijnen van de aanval niet veel opleverden is niet zo vreemd in een loopgravenstrijd.
De Russen melden ook zware verliezen aan Oekranse zijde inderdaad, dat zien we vanzelf terug als het offensief aan kracht verliest of niet. Oekranse bronnen wijzen ook op grote verliezen aan Russische zijde. Het lijkt me dat er gewoon erg hard gevochten is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205799272
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:50 schreef riazop het volgende:
Diverse media reporten dat het UA offensief grotendeels is afgeslagen.

UA verliezen zouden tussen de 500 en 1200 gedode manschappen zijn.

Ook in Kodema moet UA posities prijsgevcen
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1564640247249502209
Ga jij nog reageren op de weerleggingen die ik je gesteld heb of blijf je je onzin verkondigen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205799273
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee daarvoor waren het Krim Tartaren.
Je wil Amerika ook weer teruggeven aan de Indianen?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:48:32 #177
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205799283
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee daarvoor waren het Krim Tartaren.
Dat is van voor 1783.
Het omslagpunt betreffende meerderheid etnische Russen op de Krim ligt rond 1900 afgaande van de censusdata.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205799289
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ga jij nog reageren op de weerleggingen die ik je gesteld heb
Welke "weerleggingen"?
pi_205799300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:49 schreef riazop het volgende:

[..]
Welke "weerleggingen"?
Eigenlijk van al je onzin. Maar vooral het Russische talige verhaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205799317
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar vooral het Russische talige verhaal.
Want die zijn er niet?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:51:53 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_205799321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:47 schreef riazop het volgende:

[..]
Je wil Amerika ook weer teruggeven aan de Indianen?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is van voor 1783.
De genocide en gedwongen deportatie van de Krim Tartaren was in 1944. Oekraine heeft er nog een winnend songfestival liedje over geschreven. Doe eens wat beter je best als je genocide goed wil praten.
De VS is al veel langer geleden, maar inderdaad ik ben geen aanhanger van manifest destiny. De Krim is illegaal bezet door Rusland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205799336
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]
... De Krim is illegaal bezet door Rusland.
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit. Zoals de meeste landen.

Beter kijk je naar de feiten op de grond.

Oekrainers wonen er niet in de Krim, dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
pi_205799345
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit. Zoals de meeste landen.

Beter kijk je naar de feiten op de grond.

Oekrainers wonen er niet in de Krim, dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
Gaaaaaaaaaap
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:56:55 #184
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205799360
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]
De genocide en gedwongen deportatie van de Krim Tartaren was in 1944. Oekraine heeft er nog een winnend songfestival liedje over geschreven. Doe eens wat beter je best als je genocide goed wil praten.
De VS is al veel langer geleden, maar inderdaad ik ben geen aanhanger van manifest destiny. De Krim is illegaal bezet door Rusland.
Ik heb genocide nooit goedgepraat, dus hou op met valselijke beschuldigingen alstublieft.

Ik heb je simpelweg feitelijke data gegeven, vanaf rond 1900 woont er een meerderheid Russen op de Krim na een periode van kolonisatie van grofweg 100 jaar. De deportatie van Tartaren is in een periode dat ze al in de minderheid waren.

Zie: https://en.wikipedia.org/(...)y_the_Russian_Empire
en: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea

De genocide van de Tataren: https://en.wikipedia.org/wiki/Deportation_of_the_Crimean_Tatars
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205799390
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Want die zijn er niet?
Niet als reden voor een inval.
Zeker niet de onderdrukking waar jij het over hebt want die volgde pas nadien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 10:06:16 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205799454
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit.
Nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205799457
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb genocide nooit goedgepraat, dus hou op met valselijke beschuldigingen alstublieft.

Ik heb je simpelweg feitelijke data gegeven, vanaf rond 1900 woont er een meerderheid Russen op de Krim na een periode van kolonisatie van grofweg 100 jaar. De deportatie van Tartaren is in een periode dat ze al in de minderheid waren.

Zie: https://en.wikipedia.org/(...)y_the_Russian_Empire
en: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea

De genocide van de Tataren: https://en.wikipedia.org/wiki/Deportation_of_the_Crimean_Tatars
Dat is maar een van een hele reeks, tijdens o.a. de Krimoorlog hebben de Russen er ook al honderdduizenden weggejaagd. Zie bijvoorbeeld hier:

quote:
The outflow of the Crimean Tatars turned into an exodus after the Crimean War (1854–1856), as the Russian government began to treat the Crimean Tatars as internal threats to its security because of their historical relations with the Ottoman Empire.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatar_diaspora
pi_205799474
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rusland verloor van Japan in 1905 en de Tsaar bleef gewoon zitten. :P
Dat leidde wel tot de eerste Russische revolutie.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:10:06 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205799491
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit.
Ga dit maar eens uitleggen. Succes ^O^ .

quote:
Zoals de meeste landen.

Beter kijk je naar de feiten op de grond.

Oekrainers wonen er niet in de Krim, dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
Ik kom zo met een paar maatjes jou met veel geweld uit je huis verjagen. Vervolgens blijven die maatjes daar lekker wonen, en heb jij geen enkele aanspraak meer op dat huis want je woont er immers niet meer. Tough luck.
Huilen dan.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:11:23 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_205799505
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik kom zo met een paar maatjes jou met veel geweld uit je huis verjagen. Vervolgens blijven die maatjes daar lekker wonen, en heb jij geen enkele aanspraak meer op dat huis want je woont er immers niet meer. Tough luck.
Nou is riazop ook een groot voorstander van het Nederlandse kolonialisme, dus hij is wel consistent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205799506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet als reden voor een inval.
...
Jij vindt dat misschien geen reden. En dat mag. Je bent een Hollander en de meeste zullen hun eigen taal idd niet de moeite van het verdedigen waard vinden. In de rest van de wereld ligt dat vaak gevoeliger.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:16:38 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205799542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:11 schreef speknek het volgende:

[..]
Nou is riazop ook een groot voorstander van het Nederlandse kolonialisme, dus hij is wel consistent.
Maar niet wanneer het de indianen in de VS betreft.
Huilen dan.
pi_205799543
twitter


De Kizil Elma is een stealthdrone met een straalmotor die een AESA radar en lucht-lucht raketten krijgt. De motor is Oekraens en de drones zullen ook in Oekrane geproduceerd gaan worden.

De eerste vlucht staat gepland voor beging 2023. Dus het duurt nog even voordat Oekrane ze krijgt. Hopelijk heeft Oekrane ze niet nodig.

pi_205799544
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb genocide nooit goedgepraat, dus hou op met valselijke beschuldigingen alstublieft.

Ik heb je simpelweg feitelijke data gegeven, vanaf rond 1900 woont er een meerderheid Russen op de Krim na een periode van kolonisatie van grofweg 100 jaar. De deportatie van Tartaren is in een periode dat ze al in de minderheid waren.

Zie: https://en.wikipedia.org/(...)y_the_Russian_Empire
en: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea

De genocide van de Tataren: https://en.wikipedia.org/wiki/Deportation_of_the_Crimean_Tatars
Dus als je maar voldoende genocide pleegt is het prima om het land te claimen?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:19:17 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205799561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:11 schreef riazop het volgende:

[..]
Jij vindt dat misschien geen reden. En dat mag. Je bent een Hollander en de meeste zullen hun eigen taal idd niet de moeite van het verdedigen waard vinden. In de rest van de wereld ligt dat vaak gevoeliger.
Met deze logica zou je een Franse inval nog goedpraten omdat er in Nederland geen Franstalig basisonderwijs is toegestaan.

Prima dat Groningen in de as wordt gelegd want de Fransen komen op voor hun taal en dat is hun goed recht!!!
Huilen dan.
pi_205799571
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Met deze logica zou je een Franse inval nog goedpraten omdat er in Nederland geen Franstalig basisonderwijs is toegestaan.
Want er wonen miljoenen Franstaligen in Nederland volgens jou?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:22:00 #197
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205799579
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ga dit maar eens uitleggen. Succes ^O^ .
[..]
Moet je wel de definitie van Nederland goed leggen. Als we daar het Congres van Wenen voor nemen (1814-1815) is dat wel op de meest legitiem mogelijke wijze gebeurd.
quote:
Ik kom zo met een paar maatjes jou met veel geweld uit je huis verjagen. Vervolgens blijven die maatjes daar lekker wonen, en heb jij geen enkele aanspraak meer op dat huis want je woont er immers niet meer. Tough luck.
Krakersmentaliteit *kuch*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:22:11 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205799580
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Want er wonen miljoenen Franstaligen in Nederland volgens jou?
Want dat is noodzakelijk om voor je taal op te mogen komen?
Huilen dan.
pi_205799583
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit. Zoals de meeste landen.

Beter kijk je naar de feiten op de grond.

Oekrainers wonen er niet in de Krim, dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
De Krim is officieel Oekrans grondgebied. Dat betekent dat Rusland er geen flikker over te zeggen heeft. Punt.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:25:28 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_205799610
Is mijn post gewist? Mag je niks over Chinese provincies zeggen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:26:04 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205799617
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Want er wonen miljoenen Franstaligen in Nederland volgens jou?
In de afvallige provincies van Walloni wonen die er zeker.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205799658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:11 schreef riazop het volgende:

[..]
Jij vindt dat misschien geen reden. En dat mag. Je bent een Hollander en de meeste zullen hun eigen taal idd niet de moeite van het verdedigen waard vinden. In de rest van de wereld ligt dat vaak gevoeliger.
De inval was voor jouw onzin redenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:42:32 #203
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205799774
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rusland verloor van Japan in 1905 en de Tsaar bleef gewoon zitten. :P
De 1905 revolutie was er wel, maar mislukte. :)

https://en.wikipedia.org/wiki/1905_Russian_Revolution

edit:
Zwoerd was eerder. :)
:(

Zwoerd in NWS / Oorlog in Oekrane #448 Russen niet meer welkom
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205799998
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:39 schreef Nielsch het volgende:
Haha al die Russische trolletjes die claimen dat het offensief compleet is mislukt omdat Oekrane niet binnen 8 uur Kherson binnen is gewandeld zijn echt lachwekkend.

Misschien houden die Russische troepen wel stond hoor, tegen een hele hoge prijs. Maar dat zal de komende weken of maanden pas blijken. Dat weet je niet na een dag.
Tsja, als hun bubbel bestaat uit dit soort bronnen ...

twitter
pi_205800064
twitter


twitter
  woensdag 31 augustus 2022 @ 11:25:53 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205800122
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

De Kizil Elma is een stealthdrone met een straalmotor die een AESA radar en lucht-lucht raketten krijgt. De motor is Oekraens en de drones zullen ook in Oekrane geproduceerd gaan worden.

De eerste vlucht staat gepland voor beging 2023. Dus het duurt nog even voordat Oekrane ze krijgt. Hopelijk heeft Oekrane ze niet nodig.

[ afbeelding ]
Nice!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205800133
quote:
Klein bier vergeleken met Poetin dus.

Daarbij bewoog Gorbatsjov de Sowjet-Unie duidelijk naar meer vrijheid en democratie. Poetin maakt vandaag de dag de tegenovergestelde beweging.
pi_205800185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Klein bier vergeleken met Poetin dus.

Daarbij bewoog Gorbatsjov de Sowjet-Unie duidelijk naar meer vrijheid en democratie. Poetin maakt vandaag de dag de tegenovergestelde beweging.
Laten we niet vergeten dat als Gorbatsjov de militaire en financile middelen had gehad, hij de opstandige landen echt wel langer, harder en bloediger had aangepakt. Maarja, het geld was op dus hij had weinig keuze.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205800208
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten dat als Gorbatsjov de militaire en financile middelen had gehad, hij de opstandige landen echt wel langer, harder en bloediger had aangepakt.
En waar baseer je dit op?
pi_205800220
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:11 schreef riazop het volgende:

[..]
Jij vindt dat misschien geen reden. En dat mag. Je bent een Hollander en de meeste zullen hun eigen taal idd niet de moeite van het verdedigen waard vinden. In de rest van de wereld ligt dat vaak gevoeliger.
Ik vermoed dat jij de eerste bent die begint te huilen wanneer straattaalofonen in Nederland gede-KK-iseerd worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205800258
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten dat als Gorbatsjov de militaire en financile middelen had gehad, hij de opstandige landen echt wel langer, harder en bloediger had aangepakt. Maarja, het geld was op dus hij had weinig keuze.
Saudi Arabi had tijdens de Afghanistan oorlog de olieproductie enorm opgevoerd. De olieprijs zakte naar $7 per vat. Daardoor raakte de Soviet Unie failliet. Nu zijn wij veel te afhankelijk van Russisch aardgas, waardoor de gasprijs ge-explodeerd is. Qatar, Saudi Arabi en Turkmenistan zijn de enige landen die hun productie kunnen opvoeren. Voor LNG terminals zijn er echter grote investeringen nodig.
pi_205800321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:40 schreef polderturk het volgende:

[..]
Saudi Arabi had tijdens de Afghanistan oorlog de olieproductie enorm opgevoerd. De olieprijs zakte naar $7 per vat. Daardoor raakte de Soviet Unie failliet. Nu zijn wij veel te afhankelijk van Russisch aardgas, waardoor de gasprijs ge-explodeerd is. Qatar, Saudi Arabi en Turkmenistan zijn de enige landen die hun productie kunnen opvoeren. Voor LNG terminals zijn er echter grote investeringen nodig.
Maar het is een fabel dat een arm land niet in staat is om de bevolking te onderdrukken. Kijk maar naar Noord-Korea, Syri of het steeds armer wordende Rusland.
pi_205800436
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar het is een fabel dat een arm land niet in staat is om de bevolking te onderdrukken. Kijk maar naar Noord-Korea, Syri of het steeds armer wordende Rusland.
Maar daar heb je dus ook een bepaald minimumniveau aan welvaart voor nodig, degenen die die onderdrukking in de praktijk moeten uitvoeren (politie, leger, gevangenissen etc.) gaan het immers niet gratis doen. Als je daaronder zakt houdt het feestje ook snel op.
pi_205800474
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar daar heb je dus ook een bepaald minimumniveau aan welvaart voor nodig, degenen die die onderdrukking in de praktijk moeten uitvoeren (politie, leger, gevangenissen etc.) gaan het immers niet gratis doen. Als je daaronder zakt houdt het feestje ook snel op.
Angst werkt ook vrij aardig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 31 augustus 2022 @ 11:58:30 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205800524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar daar heb je dus ook een bepaald minimumniveau aan welvaart voor nodig, degenen die die onderdrukking in de praktijk moeten uitvoeren (politie, leger, gevangenissen etc.) gaan het immers niet gratis doen. Als je daaronder zakt houdt het feestje ook snel op.
Zolang je ze maar meer bied als degene die je onderdrukt. In de kampen van WO2 waren er ook KaPo's die het voor een korst brood extra deden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205800567
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar daar heb je dus ook een bepaald minimumniveau aan welvaart voor nodig, degenen die die onderdrukking in de praktijk moeten uitvoeren (politie, leger, gevangenissen etc.) gaan het immers niet gratis doen. Als je daaronder zakt houdt het feestje ook snel op.
En je hebt er bronnen van dat soldaten en politiemensen onder Gorbatsjov niet betaald konden worden en dus maar overliepen naar het volk (wat ook niet betaalde)?

Ik denk dat Gorbatsjov daadwerkelijk minder tot geweld geneigd was dan zijn opvolgers. Ja, er waren opstootjes en er vielen doden bij republieken die onafhankelijk wilden worden. Maar Gorbatsjov voerde geen bloedige oorlog in Tsjetsjeni, zoals Jeltsin en Poetin dat wel deden.
pi_205800578
twitter
pi_205800588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zolang je ze maar meer bied als degene die je onderdrukt. In de kampen van WO2 waren er ook KaPo's die het voor een korst brood extra deden.
In een continue staat van ondervoeding, is die korst brood veel waard.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:03:26 #219
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205800601
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Angst werkt ook vrij aardig.
Inderdaad. Kijk maar eens naar de COVID/klimaat angstporno in Nederland de afgelopen jaren. Goed punt. :Y
pi_205800651
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:03 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Inderdaad. Kijk maar eens naar de COVID/klimaat angstporno in Nederland de afgelopen jaren. Goed punt. :Y
Mensen die het over angstporno hebben, zouden ze voor het leven moeten bannen. :+
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:12:43 #221
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205800728
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mensen die het over angstporno hebben, zouden ze voor het leven moeten bannen. :+
Daar komt de autoritaire aap uit de mouw. :+
pi_205800776
Dit is een pro-Russisch account.
Doet me denken aan de pro-Armeense berichtgeving tijdens de Karabakh oorlog toen Azerbeidzjaanse troepen Armeense linies vernietigden.

twitter
pi_205800779
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:11 schreef riazop het volgende:

[..]
Jij vindt dat misschien geen reden. En dat mag. Je bent een Hollander en de meeste zullen hun eigen taal idd niet de moeite van het verdedigen waard vinden. In de rest van de wereld ligt dat vaak gevoeliger.
Ik zal mezelf nooit een hollander noemen, sterker nog niemand buiten Holland zal zich hollander noemen. Ik ben nederlander, groot verschil.
pi_205800786
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Klein bier vergeleken met Poetin dus.

Daarbij bewoog Gorbatsjov de Sowjet-Unie duidelijk naar meer vrijheid en democratie. Poetin maakt vandaag de dag de tegenovergestelde beweging.
Wij kijken naar hem met onze westerse ogen. Daarom denken wij er anders over dan de mensen die onder zijn gezag geleefd hebben. Dit is hoe ze naar hem kijken in Litouwen.
twitter
pi_205800790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:52 schreef riazop het volgende:

[..]
Maar er woont niet n oekrainer meer in de Krim....
2.300.000 Oekraeners wonen daar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205800825
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als je het dan toch over diverse media hebt waar je het vandaan haalt. Hoe moeilijk is het dan om te delen welke media? Het vragen om bron is ondertussen wat kinderachtig. Maar iets roepen en dan met 1 (ziet er betrouwbaar uit) twitter bron komen, die iets deelt waarvan de Russen een week geleden al riepen dat ze dat gat veroverd hadden en wat verder weinig te maken heeft met het offensief...

Come on... :Z
Ach, dat is RT, Sputnik, Pravsa, etc.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205800885
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wij kijken naar hem met onze westerse ogen. Daarom denken wij er anders over dan de mensen die onder zijn gezag geleefd hebben. Dit is hoe ze naar hem kijken in Litouwen.
[ twitter ]
Voor een Litouwer is elke dode Litouwer er natuurlijk n teveel. Maar voor Sowjet-begrippen was Gorbatsjov opvallend mild.
pi_205800900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit. Zoals de meeste landen.

Beter kijk je naar de feiten op de grond.

Oekrainers wonen er niet in de Krim, dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
Toch bijzonder dat een rusissche talige, gekozen is als president. dus waarom zou die russische taligen allemaal zich bij rusland aansluiten? Feit is: dat 80% krim niet bij rusland wilde horen bij het officiele referendum en 55% van etnisch russen in het krim ook niet.

Want een canadees is toch geen fransman, ook al spreekt hij frans? Een braziliaan is geen portugees ook spreekt hij portugees? Een mexicaan is geen spanjaard, etc.
pi_205800914
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten dat als Gorbatsjov de militaire en financile middelen had gehad, hij de opstandige landen echt wel langer, harder en bloediger had aangepakt. Maarja, het geld was op dus hij had weinig keuze.
Ongetwijfeld.
Maar op een gegeven moment stapte ook Rusland uit de Sovjet Unie. Daarmee was de Unie in feite beindigd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205800933
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Want er wonen miljoenen Franstaligen in Nederland volgens jou?
Die zijn inmiddels genaturaliseerd naar het Nederlands.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205801001
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Uiteindelijk is Nederland zelf ook ontstaan uit illegaliteit. Zoals de meeste landen.
Dat is onzin.
quote:
Beter kijk je naar de feiten op de grond.
Je komt met geen enkel feit.


quote:
Oekrainers wonen er niet in de Krim,
3.200.000 Oekraeners wonen op De Krim.


quote:
dus wat komt de Zelenski klan daar doen?
Er bestaat niet zoiets als de Zelensky-clan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205801020
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Ik zal mezelf nooit een hollander noemen, sterker nog niemand buiten Holland zal zich hollander noemen. Ik ben nederlander, groot verschil.
Ik ben wel een Hollander. En een Nederlander.

En ik heb niet zo'n lage eigenwaarde dat ik het in positieve of negatieve zin moet noemen om mijn trots te bewijzen.

Maar alla, ik ben van deze wereld hoor. Je ziet altijd dat Nationalistische gevoelens stijgen in tijden waarin mensen in een identiteitscrisis zitten.
pi_205801038
Oekrane zegt dat het met lang aangekondigd tegenoffensief in zuidelijke regio Cherson is begonnen: hoe geloofwaardig is dat?

quote:
Is het Oekraense leger begonnen aan een langverwacht tegenoffensief in het door Rusland bezette zuiden van het land? De Oekraense openbare omroep Suspilne, die een woordvoerder van de zuidelijke legereenheden citeert, zegt van wel. Maar hoe geloofwaardig is het bericht? "Voorzichtigheid is ten zeerste aangewezen", zegt oud-kolonel Roger Housen. Een groot Oekraens tegenoffensief met kans op succes acht hij op dit moment weinig waarschijnlijk.


Oekraense troepen hebben in het zuiden van het land een offensief gelanceerd "in vele richtingen, onder meer in de regio van Cherson", zo citeerde de Oekraense openbare omroep Natalia Hoemenjoek, woordvoerder van de zuidelijke strijdkrachten.

Niet ver van de havenstad Cherson zou een eerste Russische verdedigingslinie doorbroken zijn. De voorbije nacht en vanmorgen zijn explosies gemeld op verschillende plaatsen in de regio. Burgers worden opgeroepen te evacueren.

Hoe geloofwaardig zijn de berichten?
Maar hoe geloofwaardig zijn die berichten, die nog niet onafhankelijk kunnen worden geverifieerd? "Op dit moment is het ten zeerste aangewezen om een slag om de arm te houden en om met twee woorden te spreken", zegt oud-kolonel en defensiespecialist Roger Housen. "Moskou heeft nog niet gereageerd, en ook in Washington en Londen valt op dit moment weinig nieuws te rapen."

Voorzichtigheid is des te meer geboden omdat Oekrane al twee maanden een tegenoffensief aankondigt om het zuiden van het land te heroveren op de Russische troepen. "Maar op het terrein hebben we nog altijd niet veel gezien", zegt Housen.

Een groot Oekraens tegenoffensief ziet Housen op korte termijn ook niet te gebeuren. "Op dit moment zijn de Oekraense strijdkrachten daar niet toe in staat omdat ze gewoonweg onvoldoende militaire middelen - tanks, infanterie, houwitsers - hebben. Bovendien zijn de Russen zich al sinds eind mei aan het ingraven in de regio Cherson, waar ze een sterke defensieve stelling hebben uitgebouwd", zegt Housen.

"Om met enige kans op succes een offensief te lanceren, zou je een overwicht van 3 tegen 1 moeten hebben. Maar nu houden de strijdende partijen elkaar in evenwicht en zijn de krachtenverhoudingen 1 tegen 1. Op dit moment is een groot offensief volgens mij dus onmogelijk."

Waarom duiken de berichten juist nu op?
Waarom duiken de berichten dan op, en waarom juist nu? Roger Housen ziet twee mogelijkheden. "De meest waarschijnlijke optie is dat een lokale Oekraense commandant vandaag een zwak punt ontdekt in de Russische linies en heeft hij besloten om een - weliswaar klein - offensief in te zetten om een kleine doorbraak te trachten te verwezenlijken", zegt hij.

De andere, volgens Housen minst waarschijnlijke optie is dat de Oekraeners een afleidingsmanoeuvre hebben opgestart om de Russen op een verkeerd been te proberen te zetten. Zodat die hun troepen verplaatsen, waarna er mogelijk elders een tegenoffensief met kans op succes kan worden gelanceerd.

Deze verklaring zou kunnen worden gekoppeld aan de beschietingen van de voorbije nacht en vanochtend. "Die zouden kunnen worden gezien als wat in het militaire jargon shaping operations worden genoemd, operaties die tot doel hebben om het slagveld vorm te geven voorafgaand aan een offensief", zegt Housen.

Mochten de beschietingen van de voorbije uren toch de voorbode zijn van een grotere aanval, dan schat Housen de kansen op Oekraens succes niet hoog in. "Ze kunnen lokaal een aantal dorpen, een aantal vierkante kilometers heroveren, maar dan zal het ongetwijfeld opnieuw vastlopen op die sterke Russische verdediging", meent hij. "De kans is reel dat de boemerang terugkeert in het gezicht van Oekrane."

Hoe dan ook staat de Oekraense regering onder druk omdat ze nu al twee maanden lang een groot tegenoffensief in het zuiden aankondigt. "Ze hebben verwachtingen gecreerd, niet alleen bij de eigen bevolking maar ook bij het Westen", zegt Housen. Mogelijk dienen de berichten over het tegenoffensief dan ook om een signaal te geven dat de wapensystemen die vanuit het Westen worden geleverd wel degelijk worden gebruikt en dat ze een meerwaarde kunnen betekenen."
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:38:38 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205801087
Ik denk dat met dit offensief Oekrane zich probeert te positioneren op een strategische manier voordat de herfst het land weer een grote modderpoel maakt. Ze proberen een betere uitgangspositie te krijgen, voordat alles straks weer vast zit.
Definitely not CIA
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:43:48 #236
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205801100
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:42 schreef capricia het volgende:
Ik denk met dit offensief Oekrane zich probeert te positioneren op een strategische manier voordat de herfst het land weer een grote modderpoel maakt. Ze proberen een betere uitgangspositie te krijgen, voordat alles straks weer vast zit.
Ik denk dat het een compromis is tussen enerzijds de politieke druk iets te doen (en wapenleveranties te blijven garanderen) en militair niet de hand te overspelen door zaken te ondernemen die materieel en personeel niet haalbaar zijn..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205801132
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik denk dat het een compromis is tussen enerzijds de politieke druk iets te doen (en wapenleveranties te blijven garanderen) en militair niet de hand te overspelen door zaken te ondernemen die materieel en personeel niet haalbaar zijn..
Ja. Groeie! ^O^
Ook het feit dat er Oekraense militairen in opleiding zijn in de UK, en die nu nog niet beschikbaar zijn, telt mee.
Definitely not CIA
pi_205801145
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben wel een Hollander. En een Nederlander.

En ik heb niet zo'n lage eigenwaarde dat ik het in positieve of negatieve zin moet noemen om mijn trots te bewijzen.

Maar alla, ik ben van deze wereld hoor. Je ziet altijd dat Nationalistische gevoelens stijgen in tijden waarin mensen in een identiteitscrisis zitten.
Prima, maar een brabander zal zich niet gauw hollander noemen als hij ook nederlander kan zeggen, of fries, groninger, limburger etc. holland als identiteit is heel erg gekoppeld aan holland (als gebied).
pi_205801167
Moskou zegt Oekraens offensief in Cherson en Mykolajiv te hebben afgeslagen

quote:
Het Russische leger heeft pogingen van Oekrane om een offensief uit te voeren in de regio's Cherson en Mykolajiv afgeslagen. Dat meldt Moskou maandag, dat zegt "zware verliezen" te hebben toegebracht.

"Deze nieuwe poging tot offensieve operaties door de vijand is mislukt", zei het Russische ministerie van Defensie in een verklaring. Daarin spreekt het over een "enorme mislukking" van de Oekraense troepen.

Het ministerie stelt dat de Russische strijdkrachten 26 Oekraense tanks, 23 infanteriegevechtsvoertuigen en negen andere gepantserde voertuigen vernietigden en twee Su-25 grondaanvalsvliegtuigen neerhaalden. De info kon niet onafhankelijk bevestigd worden.

Eerder op de dag verklaarden de plaatselijke Oekraense autoriteiten dat de Oekraense troepen in het zuiden een tegenoffensief hadden gelanceerd. Bedoeling is om de Russische troepen over de Dnjepr terug te dringen en de bezette stad Cherson te heroveren.
pi_205801174
quote:
Nou mooi, nu afwachten wat betrouwbare bronnen te melden hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:54:38 #241
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205801213
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Groeie! ^O^
Ook het feit dat er Oekraense militairen in opleiding zijn in de UK, en die nu nog niet beschikbaar zijn, telt mee.
Ja precies. Ik denk dat je puur militair gezien liever gewacht had totdat er 10-20K in het VK getrainde militairen gereed stonden in glanzende Bradleys en Abrams met een stuk of 40 HIMARS in de rug. Maarja, je moet ze helaas stiekem gewoon wel verdienen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205801226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Hou toch op zeg.
Jij hebt nog nooit een sterfbed meegemaakt. Niet van iemand die echt letterlijk op het einde van z'n leven is. Bij zo'n fragiel iemand kan alles al een zetje zijn naar de dood.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:56:40 #243
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205801232
quote:
Dat is een beetje te vroeg om te callen. UA zal doorgaan totdat de Russen de nog beschikbare munitie hebben opgeschoten. Met 25K manschappen in de Cherson pocket kan dat rap gaan.

Eens zien hoe de defensieve lijnen het houden na een week zonder brood en lood.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:58:22 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205801256
Hoe diep gaat de strategische corruptie in Duitsland?
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205801283
quote:
Dit is Russische propaganda. Doet me denken aan Armeense propaganda tijdens de Karabakh oorlog.
pi_205801356
twitter
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:09:11 #247
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205801382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:58 schreef Perrin het volgende:
Hoe diep gaat de strategische corruptie in Duitsland?
[ twitter ]
Helemaal verrassend is het misschien toch ook weer niet. Net als dat de Nazi's niet weg waren na de val van het derde rijk en de Duitse burelen gewoon bemand hebben tot diep in de jaren 70, zullen er na de val van de muur en de opheffing van de DDR ook wel wat loyalisten zijn blijven plakken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205801511
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dit is Russische propaganda. Doet me denken aan Armeense propaganda tijdens de Karabakh oorlog.
Ik heb steeds minder met de Armenen. Ook dat een groot deel van de Armenen achter Rusland staat draagt daar aan bij.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:20:58 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205801513
Trump's eerste bezoek aan Rusland was in 1987, ze hebben decennia de tijd gehad om hem te honeytrappen
En 2 jaar geleden werd Elon Musk uitgenodigd om Rusland te bezoeken...
Europese regeringen zouden eens moeten dubbelchecken welke ambtenaren ooit Rusland hebben bezocht
twitter
pi_205801565
Opportunisten die geld verdienen aan buitenlandse regimes, what's new.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:25:21 #251
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205801566
quote:
Elke ambtenaar die ooit Rusland heeft bezocht of regelmatig contact heeft met Russen zou door de geheime dienst onderzocht moeten worden.
pi_205801571
Die brug eindelijk onbruikbaar?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205801626
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Elke ambtenaar die ooit Rusland heeft bezocht of regelmatig contact heeft met Russen zou door de geheime dienst onderzocht moeten worden.
Of beter, in eerste instantie, ze helpen bij het correct uitvoeren van hun taken. Waarom ze per definitie verdacht moeten zijn snap ik niet.

Het is ook een stukje bewustwording, laat ze niet hun normale laptops, telefoons en andere gegevensdragers rondlopen in Rusland, geef voorlichting over bepaalde ronseltactieken etc.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205801637
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dit is Russische propaganda. Doet me denken aan Armeense propaganda tijdens de Karabakh oorlog.
Dit is net zo propaganda:
quote:
Al-Jazeera: Ukraine southern offensive has ‘successes’ in Kherson region: local official
Ukrainian forces have had “successes” in three areas of the Russian-occupied region of Kherson, a Ukrainian regional official said, two days after Kyiv announced the start of a southern counteroffensive to retake territory.

Yuriy Sobolevskyi, the deputy head of Kherson’s regional council, told Ukraine’s national news broadcaster that Ukrainian troops had had successes in the Kherson, Berislav and Kakhovka districts, but declined to give details.

Al Jazeera’s Teresa Bo said that it is worth noting that the front line has been very stable for the past weeks.

“None of these [Russian and Ukrainian] forces have been able to make any major accomplishments, so we’re going to have to see whether Ukraine has enough weapons and manpower to be able to liberate many of those cities that have been occupied by Russia,” she said.
Vind je het niet ironisch dat met wat je allemaal post het hebt over 'propaganda'? Je zit er zelf niet onbevooroordeeld in, dat blijkt ook wel uit je post waar je het alleen hebt over 'Armeense' propaganda en niet over Azerbeidjaanse/Turkse.
pi_205801664
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik heb steeds minder met de Armenen. Ook dat een groot deel van de Armenen achter Rusland staat draagt daar aan bij.
De Armenirs hebben een gekke relatie met de Russen. Het komt bij mij heel erg over als een soort Stockholm syndroom. Het is in ieder geval niet gezond en niet praktisch.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205801667
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:30 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dit is net zo propaganda:
[..]
Vind je het niet ironisch dat met wat je allemaal post het hebt over 'propaganda'? Je zit er zelf niet onbevooroordeeld in, dat blijkt ook wel uit je post waar je het alleen hebt over 'Armeense' propaganda en niet over Azerbeidjaanse/Turkse.
er is wat gaande, het gaat niet verkeerd en we geven nog geen details

Typisch voorbeeld van propaganda ja.
pi_205801698
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Helemaal verrassend is het misschien toch ook weer niet. Net als dat de Nazi's niet weg waren na de val van het derde rijk en de Duitse burelen gewoon bemand hebben tot diep in de jaren 70, zullen er na de val van de muur en de opheffing van de DDR ook wel wat loyalisten zijn blijven plakken.
Om tot die conclusie te komen moet je eerst weten wie het zijn, hoe oud ze zijn en waar ze vandaan komen. Tot die tijd is dit gewoon een godwin.
pi_205801728
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Elke ambtenaar die ooit Rusland heeft bezocht of regelmatig contact heeft met Russen zou door de geheime dienst onderzocht moeten worden.
Opnieuw koude oorlog in
pi_205801773
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:33 schreef Adames het volgende:

[..]
er is wat gaande, het gaat niet verkeerd en we geven nog geen details

Typisch voorbeeld van propaganda ja.
Successen hebben is niet hetzelfde als "het gaat niet verkeerd".
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:40:44 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205801778
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

Het is ook een stukje bewustwording, laat ze niet hun normale laptops, telefoons en andere gegevensdragers rondlopen in Rusland, geef voorlichting over bepaalde ronseltactieken etc.
Schijnt Amerikaanse en Europese ambtenaren naar China gaan dat ze burner phones moeten gebruiken. China zal wel wat trucjes van Rusland hebben overgenomen.
pi_205801834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Schijnt Amerikaanse en Europese ambtenaren naar China gaan dat ze burner phones moeten gebruiken. China zal wel wat trucjes van Rusland hebben overgenomen.
Ja, klopt. Wij ook, al lijkt het nog een advies.

https://nos.nl/artikel/22(...)hina-rusland-en-iran (2018)

Zelfs ik moet dat bij bepaalde reizen i.v.m. bedrijfsspionage.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205801840
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Schijnt Amerikaanse en Europese ambtenaren naar China gaan dat ze burner phones moeten gebruiken. China zal wel wat trucjes van Rusland hebben overgenomen.
Niet alleen naar China.. in principe is dit bij reizen naar alles buiten EU/VS is dat vrij gebruikelijk. Ook voor niet overheid trouwens.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:46:48 #263
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205801850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:40 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Successen hebben is niet hetzelfde als "het gaat niet verkeerd".
Iets wat verkeerd gaat, zou ik zelf geen succes noemen.

Maar semantische spelletjes zijn je nieuwe cope. Duidelijk :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:47:10 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205801851
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

Zelfs ik moet dat bij bepaalde reizen i.v.m. bedrijfsspionage.
Gebruik je dan een laptop die je na afloop weer wiped oid?
pi_205801887
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Gebruik je dan een laptop die je na afloop weer wiped oid?
We krijgen van IT wat we nodig hebben met strenge instructies. Daarna lever je de boel weer gewoon in, neem aan dat ze zullen wipen e.d. ja.

We verkopen met name bepaalde apparatuur aan China (maar ook Rusland) die ze maar wat graag reverse zouden engineeren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205801940
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:42 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat met dit offensief Oekrane zich probeert te positioneren op een strategische manier voordat de herfst het land weer een grote modderpoel maakt. Ze proberen een betere uitgangspositie te krijgen, voordat alles straks weer vast zit.
De Oekraense regeringstop wil graag nu een offensief, om het moraal in het land hoog te houden, terwijl de militaire top eerst liever nog meer bewapend wil zijn.
Tenminste, dat is de redenatie bij Boekestijn & De Wijk.

+++++++++++++++++++++++++++++++

In Rusland heeft men hetzelfde dilemma. De militaire top wil daar ook 50.000 tot 70.000 extra troepen opleiden, desnoods uit gedeeltelijke mobilisatie, om daarmee het restant van de Donbas te kunnen veroveren. . Terwijl Poetin lijkt te hopen dat het zo ook nog wel lukt
pi_205801975
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Iets wat verkeerd gaat, zou ik zelf geen succes noemen.
Je hebt het over semantische spelletjes en doet er vervolgens zelf aan mee.
Duh. "Het gaat niet verkeerd" kan ook inhouden "we lijden geen verliezen", m.a.w. patstelling (wat al-jazeera ook aangeeft), terwijl ze het hebben over successen.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2022 14:04:55 ]
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:02:26 #268
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205801976
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Oekraense regeringstop wil graag nu een offensief, om het moraal in het land hoog te houden, terwijl de militaire top eerst liever nog meer bewapend wil zijn.
Tenminste, dat is de redenatie bij Boekestijn & De Wijk.
Entree Rummy:

quote:
you go to war with the army you have not the army you might want or wish to have at a later time
&lt;signature here&gt;.
pi_205801977
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Armenirs hebben een gekke relatie met de Russen. Het komt bij mij heel erg over als een soort Stockholm syndroom. Het is in ieder geval niet gezond en niet praktisch.
Heeft toch alles te maken met het conflict met Azerbeidzjan? Hopen dat grote broer Rusland te hulp schiet. Als is broer misschien niet de juiste omschrijving omdat Armenie volgens mij wat betreft cultuur en godsdienst nogal verschilt met Rusland.
pi_205802035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:30 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dit is net zo propaganda:
[..]
Vind je het niet ironisch dat met wat je allemaal post het hebt over 'propaganda'? Je zit er zelf niet onbevooroordeeld in, dat blijkt ook wel uit je post waar je het alleen hebt over 'Armeense' propaganda en niet over Azerbeidjaanse/Turkse.
Opslagplaatsen en bruggen naar Kherson zijn kapot. En Russische stellingen worden gebombardeerd. We weten niet hoe het met Russische luchtafweer bij Kherson is. De Russische linies bij Kherson zullen allemaal doorbroken worden. Dat kan een aantal weken gaan duren.
pi_205802074
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laten we niet vergeten dat als Gorbatsjov de militaire en financile middelen had gehad, hij de opstandige landen echt wel langer, harder en bloediger had aangepakt. Maarja, het geld was op dus hij had weinig keuze.
Gorbatsjov was natuurlijk iemand met twee gezichten. Hier in het westen had hij vooral een positief imago als iemand waaronder het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en ijzeren gordijn relatief goed verlopen is. Maar hij is ook verantwoordelijk voor hard ingrijpen in b.v. Litouwen. Ik ben het dus met je eens dat hij geval van een 'betere' situatie de harde onderdrukking gewoon had voortgezet. Gorbatsjov was gewoon een communist van de oude Sovjet stempel.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:14:09 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205802088
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:58 schreef Perrin het volgende:
Hoe diep gaat de strategische corruptie in Duitsland?
[ twitter ]
Sofort gegen die Mauer!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205802129
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Opslagplaatsen en bruggen naar Kherson zijn kapot. En Russische stellingen worden gebombardeerd. We weten niet hoe het met Russische luchtafweer bij Kherson is. De Russische linies bij Kherson zullen allemaal doorbroken worden. Dat kan een aantal weken gaan duren.
Je doet dus niet alleen aan propaganda, maar hebt ook een glazen bol. Bijzonder. Maakt het alleen maar geloofwaardiger. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2022 14:17:39 ]
pi_205802171
twitter
pi_205802285
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:58 schreef Perrin het volgende:
Hoe diep gaat de strategische corruptie in Duitsland?
[ twitter ]
Laat me raden: SPD-ers?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:36:52 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205802388
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Laat me raden: SPD-ers?
Ja dat zit er dik in.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:39:51 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205802430
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat zit er dik in.
Binnenkort foto's van een huiszoeking waarbij het rode boekje van Mao en een poster van Ch worden gevonden (en natuurlijk sims 3)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:52:15 #278
131603 Afwazig
Serious business
pi_205802607
Het is natuurlijk ook wel problematisch voor de Russen dat ze in Kherson ook te maken hebben met lokale sabotage achter de linie. Je ziet verschillende filmpjes zie je voorbij komen met kleinschalige vuurgevechten in dorpen en steden ver achter de frontlinie.
pi_205802860
Branden die minder dan 6 uur oud zijn.

Allemaal in Russisch bezet gebied.

twitter
pi_205803091
Het zou hier gaan om een Azov-commandant na 3 maanden Russisch krijgsgevangenschap (reddit)

pi_205803128
Tering 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205803131
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef Jemoederniet het volgende:
Het zou hier gaan om een Azov-commandant na 3 maanden Russisch krijgsgevangenschap (reddit)

[ afbeelding ]
Iets zegt me dat hij niet voldoende calorien heeft binnengekregen. Weet niet precies wat het is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205803137
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef Jemoederniet het volgende:
Het zou hier gaan om een Azov-commandant na 3 maanden Russisch krijgsgevangenschap (reddit)

[ afbeelding ]
Ja het zou gek zijn als ze zijn dieet, wat schijnbaar bestond uit voornamelijk hamburgers en inkt, in stand zouden houden he.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205803140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef Jemoederniet het volgende:
Het zou hier gaan om een Azov-commandant na 3 maanden Russisch krijgsgevangenschap (reddit)

[ afbeelding ]
Lastig. Deze man zat dan dus ook al lange tijd in Mariupol en in de fabriek, waar het eten ook al niet overvloedig aanwezig was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205803150
Hij valt alleen nog aan z'n tattoos te herkennen.
pi_205803166
Yesss

twitter
pi_205803176
STOP !!!! HIMARS TIME !!!!


twitter
pi_205803243
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Schijnt Amerikaanse en Europese ambtenaren naar China gaan dat ze burner phones moeten gebruiken. China zal wel wat trucjes van Rusland hebben overgenomen.
Dit klopt, heb zelf in het verleden bij zo'n organisatie gewerkt en daar stonden onder andere China en Rusland op de zwarte lijst. Dat hield in dat je je normale werklaptop en -telefoon niet mee mocht nemen indien je er op zakenreis moest gaan.
pi_205803267
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 15:49:14 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205803293
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:38 schreef polderturk het volgende:
STOP !!!! HIMARS TIME !!!!

[ twitter ]
Is dat niet enorm gevaarlijk, zo'n smalle doorbraak diep in Russisch bezet gebied? Is er geen kans om ingesloten te raken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205803319
quote:
84s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is dat niet enorm gevaarlijk, zo'n smalle doorbraak diep in Russisch bezet gebied? Is er geen kans om ingesloten te raken?
Volgens de Russen h. Wie weet hoe breed en diep die doorbraak in het echt is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205803325
twitter

FvR pakt door.
pi_205803339
quote:
84s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is dat niet enorm gevaarlijk, zo'n smalle doorbraak diep in Russisch bezet gebied? Is er geen kans om ingesloten te raken?
Dit is wat de Russen claimen. In werkelijkheid zal het anders zijn.
pi_205803352
quote:
84s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is dat niet enorm gevaarlijk, zo'n smalle doorbraak diep in Russisch bezet gebied? Is er geen kans om ingesloten te raken?
Ze hoeven niet elk veld te bezetten. Ze volgen gewoon een weg om zo verschillende dorpjes te bevrijden. Het lijkt er niet op dat ze al zo ver zijn doorgebroken dat er een grote kans op insluiting is.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 15:54:46 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205803353
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens de Russen h. Wie weet hoe breed en diep die doorbraak in het echt is.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dit is wat de Russen claimen. In werkelijkheid zal het anders zijn.
Oohh! Ik had even niet door dat dit een Russische claim was. Sorry :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:23 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205803386
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
FvR pakt door.
Ik neem aan dat de AIVD en MIVD er bovenop zitten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:56 #297
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205803390
Rusland is dus nu "strategisch aan het terugtrekken"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205803401
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
FvR pakt door.
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205803483
twitter
pi_205803491
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:57 schreef zalkc het volgende:
Rusland is dus nu "strategisch aan het terugtrekken"
Of ze tonen goede wil.
pi_205803492


Dat zal Putin leren...oh wacht
#GoBankrupt4Ukraine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')