abonnement Unibet Coolblue
pi_205791133
Om de vaste Fok! NWS / FP-trollen te citeren: je verwacht het niet he? :D

:P
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:17:06 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205791767
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 06:06 schreef kladderadatsch het volgende:

Deze gekken bestaan trouwens ook nog steeds: [ twitter ]
:D
Ik zit dagelijks op Twitter en het is ronduit deprimerend hoeveel van dit soort waaihoofden er op flinke posities schrijven en die enorme drivel plaatsen.

Door een of ander algoritme krijg ik constant al die MAGA-twats prominent in mijn tijdlijn...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_205791858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
Als Trump voor de rechter moet komen voor diefstal van overheidsdocumenten en er een veroordeling dreigt.... dan zijn het ( uit de 44%) republikeinse stemmers die oproepen tot burgeroorlog en geweld.
dat sentiment is niet nieuw en al een voortvloeisel van wat bv in 1993 rondom de Branch Davidians Sekte in Waco gebeurde, welke weer gevolgd werd door de bomaanslag op een federaal gebouw in Oklahoma door Timothy McVeigh.

Wat wel zorgwekkend is dat de republikeinen nu heel bewust dat sentiment pogen politiek uit te baten en als olie op het vuur verder gooien en bewust het land verder te splijten.
waar bv in de jaren negentig van de vorige eeuw de republikeinen op vertegenwoordigende zetels nog best in staat waren samen te werken en eerder een dempende functie hadden op veel radikalere geluiden, merk je nu dat in de GOP heel sterk 'buitenstaanders' met radikale en soms totaaal onverantwoordelijke ideen en geweldsoproepen ook leidende posities innemen.

Wel kan het interssant worden wat bij de midterms gebeurt, er lijken signalen dat juist deze kandidaten de republikeinse kansen te winnen kapot aan het maken zijn en de GOP zich steeds verder in een buitenspelpositie manoevreert.
anderszijds is het ook een reeel gevaar dat als deze radikale groep merkt dat het de modtererms zwaar verliest, ze in response naar geweld gaan grijpen, vanuit hun opvatting dat je als je verkiezingen verliest, domweg weigert je verlies toe te geven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:48:00 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205793068
Er is inderdaad een verschuiving gaande richting de blauwen. Maar in de primaries zijn het bij de Repugnicans toch echt de MAGAts die met overmacht winnen. Zie bijvoorbeeld Wyoming, waar toch echt een aartsconservatief (Cheney) wordt weggevaagd door een totale randmongool (die meteen al loog over de 'concession call' van Cheney).

En dat is mijn grootste probleem met die lui, en ook in Nederland, altijd maar die leugens en 'alternatieve feiten' waar iedereen maar met open ogen in tuint en vervolgens weer versterkt de ether in slingert.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_205793116
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:48 schreef V. het volgende:

En dat is mijn grootste probleem met die lui, en ook in Nederland, altijd maar die leugens en 'alternatieve feiten' waar iedereen maar met open ogen in tuint en vervolgens weer versterkt de ether in slingert.
Zeker niet iedereen.... wel de aanhangers. Die willen ingetuint worden. Die willen populistische verhalen/fantasieën voor waarheid aannemen.

Misschien is het goed dat de GOP-primaries gewonnen worden door discutabele trumpisten ..
Dan is er wellicht een beweging van stemmers in de middengroep die niet op hen stemmen .
En in een aantal staten Democrats nipt laten winnen.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:14:02 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205793271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeker niet iedereen.... wel de aanhangers. Die willen ingetuint worden. Die willen populistische verhalen/fantasieën voor waarheid aannemen.

Misschien is het goed dat de GOP-primaries gewonnen worden door discutabele trumpisten ..
Dan is er wellicht een beweging van stemmers in de middengroep die niet op hen stemmen .
En in een aantal staten Democrats nipt laten winnen.
Nee, niet 'iedereen iedereen', maar wel schrikbarende aantallen. Dat constante opgefokte over werkelijk alles.
Bleeeurgh.

En ik hoop hetzelfde, dat die fringe idiots normale stemmers dan maar ' in godsnaam' op de Democraten gaan stemmen.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_205793470
Een verklaring dan, in een draadje:
twitter
pi_205793558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

Misschien is het goed dat de GOP-primaries gewonnen worden door discutabele trumpisten ..
Dan is er wellicht een beweging van stemmers in de middengroep die niet op hen stemmen .
En in een aantal staten Democrats nipt laten winnen.
als je bv kijkt naar kandidaten als Dr. Oz, die ervoor zorgt dat de republikeinen de senaatszetel van pennsylvania zo goed als zeker aan de democraten gaan verliezen..
https://www.msnbc.com/opi(...)vania-won-t-n1298213
of bv Herschel Walker, die momenteel in Georgia snel ruimte aan het verliezen is aan Warnock, een ervaren moderate conservatieve democraat, waarbij verwacht mag worden dat als er meer druk en aandacht op Walker komt, deze vermoedelijk enkel een grotere puinhoop gaat maken (wat al bleek met een verhaaltje dat hij ophing over 'slechte lucht die uit china kwam en die zich met amerikaanse lucht zou vermengen').
https://eu.usatoday.com/s(...)-warnock/7658511001/

Dan kun je afvragen of de Trumpisten niet bewust ook _willen_ verliezen... het is een levenslijn vooor hun groep om zelf niet de macht te hebben en te kunnen schelden op de 'machtigen' waartegen ze in opstand zijn en die 'alles fout zouden doen'...

een partij zelf zal altijd de (of iig 'een') macht en invloed willen hebben en bv ook beleid vormgeven (deels ten voordele van geldschieters en sponsoren)...

trumpisten hebben eigenlijk geen reele of werkelijk programma en zijn uiteindelijk een door 'boosheid' en 'maatschappelijke afkeer' gereven menings-machgine die vooral op verontwaardiging drijft.
waarbij het juist ook handig is dat ze zelf geen bestuursverantwoordelijkheid hoeven te dragen.

Hooguit als de top van de GOP hier zelf ook achter komt en doorkrijgt dat het trumpisme welbewust hun partij als bestuurlijke speler kapot aan het maken is, enkel om in een populaire meningscultuur wél veel aandacht te krijgen vanuit een calimero-rol
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205793804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als je bv kijkt naar kandidaten als Dr. Oz, die ervoor zorgt dat de republikeinen de senaatszetel van pennsylvania zo goed als zeker aan de democraten gaan verliezen..
https://www.msnbc.com/opi(...)vania-won-t-n1298213
of bv Herschel Walker, die momenteel in Georgia snel ruimte aan het verliezen is aan Warnock, een ervaren moderate conservatieve democraat, waarbij verwacht mag worden dat als er meer druk en aandacht op Walker komt, deze vermoedelijk enkel een grotere puinhoop gaat maken (wat al bleek met een verhaaltje dat hij ophing over 'slechte lucht die uit china kwam en die zich met amerikaanse lucht zou vermengen').
https://eu.usatoday.com/s(...)-warnock/7658511001/

Dan kun je afvragen of de Trumpisten niet bewust ook _willen_ verliezen... het is een levenslijn vooor hun groep om zelf niet de macht te hebben en te kunnen schelden op de 'machtigen' waartegen ze in opstand zijn en die 'alles fout zouden doen'...

een partij zelf zal altijd de (of iig 'een') macht en invloed willen hebben en bv ook beleid vormgeven (deels ten voordele van geldschieters en sponsoren)...

trumpisten hebben eigenlijk geen reele of werkelijk programma en zijn uiteindelijk een door 'boosheid' en 'maatschappelijke afkeer' gereven menings-machgine die vooral op verontwaardiging drijft.
waarbij het juist ook handig is dat ze zelf geen bestuursverantwoordelijkheid hoeven te dragen.

Hooguit als de top van de GOP hier zelf ook achter komt en doorkrijgt dat het trumpisme welbewust hun partij als bestuurlijke speler kapot aan het maken is, enkel om in een populaire meningscultuur wél veel aandacht te krijgen vanuit een calimero-rol
Daar is de GOP al lang achter maar Trump de partij binnen halen was de enige manier om nog kans te maken op winst bij verkiezingen. Ze hebben zich verkeken op het idee dat ze de controle over de partij konden behouden en nu is geen weg meer terug.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205793865
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:38 schreef AnneX het volgende:
Een verklaring dan, in een draadje:
[ twitter ]
Zelfs Jo Nesbø merkt het op in een van zijn uitstekende Harry Hole thrillers. "People need a sense to belong, whether it is religiously motivated or based on anarchy. Fact is : "you'll get pretty lonely if you start using your own brains to find the answers."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_205794072
Veel zinnigs komt er vandaag weer niet uit dit brein:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205794313
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar is de GOP al lang achter maar Trump de partij binnen halen was de enige manier om nog kans te maken op winst bij verkiezingen. Ze hebben zich verkeken op het idee dat ze de controle over de partij konden behouden en nu is geen weg meer terug.
Zoals ik hoorde opmerken: ze haalden de krokodil binnen omdat ze dachten hem voor hun karretje te kunnen spannen, en nu vreet de krokodil ze een voor een op.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:39:55 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205794610
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar is de GOP al lang achter maar Trump de partij binnen halen was de enige manier om nog kans te maken op winst bij verkiezingen. Ze hebben zich verkeken op het idee dat ze de controle over de partij konden behouden en nu is geen weg meer terug.
Ik bestrijd ten zeerste dat er geen weg terug was. Als het overgrote deel van de republikeinen in de senaat en het Huis kritisch was gebleven had het best goed kunnen komen. De angst heeft geregeerd. Angst voor een sneer van Trump, angst voor een stel fanatieke aanhangers. Maar die angst was mijns inziens onterecht. Ze hadden beter bang kunnen zijn voor de gevolgen van het panisch achter Trump blijven staan. Dat leidt tot rechtszaken, gezichtsverlies en soms zelfs gevangenisstraf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205794657
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik bestrijd ten zeerste dat er geen weg terug was. Als het overgrote deel van de republikeinen in de senaat en het Huis kritisch was gebleven had het best goed kunnen komen. De angst heeft geregeerd. Angst voor een sneer van Trump, angst voor een stel fanatieke aanhangers. Maar die angst was mijns inziens onterecht. Ze hadden beter bang kunnen zijn voor de gevolgen van het panisch achter Trump blijven staan. Dat leidt tot rechtszaken, gezichtsverlies en soms zelfs gevangenisstraf.
Klopt helemaal. Ik bedoel dan ook nadat ze tot tweemaal toe in de Senaat de kans hebben gehad er iets aan te doen en daar hun plicht verzaakt hebben.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:46:07 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205794668
quote:
84s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Klopt helemaal. Ik bedoel dan ook nadat ze tot tweemaal toe in de Senaat de kans hebben gehad er iets aan te doen en daar hun plicht verzaakt hebben.
Ja, echt onbegrijpelijk was dat. Twee keer een kans op open doel eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:47 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_205795287
twitter


Het valt ook op dat Fox News nog altijd niet Trump heeft uitgenodigd. Ze weten dat hij schuldig is en zijn als de dood geimpliceerd te worden. Zit er een pivot aan te komen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205795404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:13 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zoals ik hoorde opmerken: ze haalden de krokodil binnen omdat ze dachten hem voor hun karretje te kunnen spannen, en nu vreet de krokodil ze een voor een op.
Ik herinner me juist dat in 2016 de Republikeinse top bij uitstek niet gelukkig was met Trump. Graham verwoorde dat nog goed bij The Daily Show bijvoorbeeld. (Waarbij ik me elke keer tegenwoordig afvraag wat voor compromat ze zouden hebben om hem een dergelijke kontenlikker van Trump te laten worden, maar dat terzijde.)



[ Bericht 17% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-08-2022 20:08:13 ]
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:19:02 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205795856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik herinner me juist dat in 2016 de Republikeinse top bij uitstek niet gelukkig was met Trump. Graham verwoorde dat nog goed bij The Daily Show bijvoorbeeld. (Waarbij ik me elke keer tegenwoordig afvraag wat voor compromat ze zouden hebben om hem een dergelijke kontenlikker van Trump te laten worden, maar dat terzijde.)

Daar gaan wel geruchten over :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205795862
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar gaan wel geruchten over :P
Heh ja, ik weet het. Misschien was het beter te stellen dat ik me afvraag of ze compromat hebben, want dat moet toch haast wel?!
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:41:54 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205796046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Heh ja, ik weet het. Misschien was het beter te stellen dat ik me afvraag of ze compromat hebben, want dat moet toch haast wel?!
Wat het ook is, het kan haast niet schadelijker zijn voor Lindsey Graham dan dit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205796117
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar gaan wel geruchten over :P
Ik denk dat het een grotere shock is als Graham géén closet-homoseksueel is, dan als wanneer het uiteindelijk wél bekend wordt....
Wat dat betreft kan ik me heel moeilijk voorstellen dat het echt compromiterend is (tenzij het een Dennis Hastert-issue is, de GOP-speaker die meerdere 14-jarige jongetjes verkracht had en het uitkomen daarvan met republikeinse fondsen onderdrukte)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:48:19 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205796143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Heh ja, ik weet het. Misschien was het beter te stellen dat ik me afvraag of ze compromat hebben, want dat moet toch haast wel?!
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik denk dat het een grotere shock is als Graham géén closet-homoseksueel is, dan als wanneer het uiteindelijk wél bekend wordt....
Wat dat betreft kan ik me heel moeilijk voorstellen dat het echt compromiterend is (tenzij het een Dennis Hastert-issue is, de GOP-speaker die meerdere 14-jarige jongetjes verkracht had en het uitkomen daarvan met republikeinse fondsen onderdrukte)
Ja, eens wel. Het is "te algemeen bekend".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205796153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat het ook is, het kan haast niet schadelijker zijn voor Lindsey Graham dan dit.
Daar denkt hij zelf - als er compromat is - toch duidelijk anders over dan....
pi_205796641
Ik denk dat deze van Mike Godwin (ja, die Godwin) nog even genoemd mag worden.

twitter
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:37:56 #50
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205796678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik herinner me juist dat in 2016 de Republikeinse top bij uitstek niet gelukkig was met Trump. Graham verwoorde dat nog goed bij The Daily Show bijvoorbeeld. (Waarbij ik me elke keer tegenwoordig afvraag wat voor compromat ze zouden hebben om hem een dergelijke kontenlikker van Trump te laten worden, maar dat terzijde.)

Herinnert u zich deze nog... nog... nog?
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')