SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Wie zei eerder deze ochtend in dit topic ook alweer dat de gebieden niet meer terugveroverd zouden worden?quote:
Die zien het ook niet meer zitten?quote:
Dat zou wat zijn al het kloptquote:
Leidinggevende klap in zijn gezicht geven, dan is dat iig een probleem minder.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
Pff, veel te spannende dag zo. Eerst die lancering van de SLS over een uur en nu dit offensief (?) weer. En dan heb ik het ook nog eens rete druk @:work.
Supreme Leader of Czech Sofa Warriorsquote:
quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou het gezicht van Putin op dit moment wel eens willen zien
Die zal not amusedski zijn.
Hoe baken je een gebied af? Met lijnenquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe werkt dat met die first/second/etc lines of defense? Waarom zijn het lijnen en niet gewoon een groot gebied?
[ twitter ]
Wat maakt iemand een officiële fella?quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
Zitten hier ook Fellas eigenlijk?
Extrapoleren kan dus gewoon redelijk ook in dit soort situatiesquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef Simmertje het volgende:
Dus toch augustus zoals aantal maanden geleden al was aangegeven.
Wat een held!quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef Slayage het volgende:
Gouverneur van mykolaiv![]()
"Ik heb vernomen dat de vraag naar opblaasbare boten en matrassen sterk is toegenomen op de rechteroever van de Dnjepr."
[ twitter ]
- UI met een hondjequote:Op maandag 29 augustus 2022 13:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een officiële fella?
Ja daar doe ik wel aan mee. Het is voor het eerst dat ik positieve associaties heb bij een trollen leger :pquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
- UI met een hondje
- Russen trollen
- ?
Dat is pas lekkere corruptie.quote:
Ze moeten een overwinning halen anders verliezen ze steun.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:48 schreef Monolith het volgende:
Russische trollen daargelaten, de vraag is wel of dit per se een verstandige keuze is. Ik las vorige week nog wel een aardige analyse in de Economist over mogelijke herverovering en het feit dat dit wel een behoorlijk risicovolle onderneming is met consequenties voor de bredere posities van het Oekraïense leger. Daarbij werd ook gesteld dat het afknijpen van de troepen in veroverd gebied zodat ze langzaamaan zonder middelen kwamen te zitten vanwege een gebrek aan bevoorrading middels sabotage van bruggen e.d. als een effectievere strategie voor de lange termijn geopperd.
We moeten ook waken hier gelijk teveel van te verwachten. Het kan ook een shock and awe zijn om te proberen het moraal te breken.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:48 schreef Monolith het volgende:
Russische trollen daargelaten, de vraag is wel of dit per se een verstandige keuze is. Ik las vorige week nog wel een aardige analyse in de Economist over mogelijke herverovering en het feit dat dit wel een behoorlijk risicovolle onderneming is met consequenties voor de bredere posities van het Oekraïense leger. Daarbij werd ook gesteld dat het afknijpen van de troepen in veroverd gebied zodat ze langzaamaan zonder middelen kwamen te zitten vanwege een gebrek aan bevoorrading middels sabotage van bruggen e.d. als een effectievere strategie voor de lange termijn geopperd.
En tot nu was het uitblijven van een offensief juist zogenaamd het echte plan.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef Simmertje het volgende:
Dus toch augustus zoals aantal maanden geleden al was aangegeven.
Gewoon mee doen!quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
Zitten hier ook Fellas eigenlijk?
Dat zul je een Oekranier inderdaad nooit zien doen!quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is pas lekkere corruptie.
Kijk zo kennen we je weer.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zul je een Oekranier inderdaad nooit zien doen!
Oh wacht.
Ik denk dat het ophoud bij de oever van de Dnjepr, dan kunnen ze de troepen naar het centrum verplaatsen in een race tegen de russen die hetzelfde gaan doen. En helaas een korter lijntje hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:34 schreef zoost het volgende:
En nu vanuit het zuiden de Krim weer terugveroveren, en dan doorstoten naar het noord-oosten. Tegen het einde van het winter moet dat wel gelukt zijn.
Maar dat is toch ook gebeurd de afgelopen 2 maanden? En dan op een gegeven moment naar binnen trekken. Of dat dan nu moet zijn, geen idee, maar het vooraf verzwakken en afknijpen heeft in zekere zin wel al plaatsgevondenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:48 schreef Monolith het volgende:
Geen idee, wat wil je ons hiermee vertellen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zul je een Oekranier inderdaad nooit zien doen!
Oh wacht.
Hij klaagde vooral over de erbarmelijke staat waarin het Russische leger verkeert, en niet zozeer dat de inval in Oekraïne fout was. Mooi dat hij nu al zijn documenten verscheurt, maar waarom nou alles door de plee spoelen? Wie gaat de afvoer ontstoppen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:07 schreef ipa84 het volgende:
Pavel Filatyev (Russische militair die een boekje open deed over het Russische leger) is gevlucht naar Frankrijk.
[ twitter ]
Klopt, maar meer met het idee dat de troepen uiteindelijk zelf vertrekken. Betreffende artikel:quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gebeurd de afgelopen 2 maanden? En dan op een gegeven moment naar binnen trekken. Of dat dan nu moet zijn, geen idee, maar het vooraf verzwakken en afknijpen heeft in zekere zin wel al plaatsgevonden
Lijkt mij een goed idee. Anders hebben ze straks helemaal geen materieel meerquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Rare belissingen maken ze: het gaat superslecht in Ukraine maar laten we maar wat soldaten en tanks naar een oefening in Oost Rusland sturen.
[ twitter ]
Heeft ie zijn kunstgebit wel in?quote:
Dit ja. Zou mij niets verbazen als ze hem inzetten als spion. Uitkijken met Russen binnen laten!quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hij klaagde vooral over de erbarmelijke staat waarin het Russische leger verkeert, en niet zozeer dat de inval in Oekraïne fout was. Mooi dat hij nu al zijn documenten verscheurt, maar waarom nou alles door de plee spoelen? Wie gaat de afvoer ontstoppen?
Uiteindelijk is Rusland er veel aan gelegen om het idee hoog te houden dat de acties in Oekraïne 'gewoon' naast de dagelijkse gang van zaken kunnen worden afgehandeld.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Rare belissingen maken ze: het gaat superslecht in Ukraine maar laten we maar wat soldaten en tanks naar een oefening in Oost Rusland sturen.
[ twitter ]
Vond de eerste reactie wel goed onder die tweet:quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Het moest kracht uitstralen, de tegenstander het gevoel geven dat het 'business as usual' is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Toch is alleen de VS in staat om 2,5 oorlog tegelijkertijd te voeren.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vond de eerste reactie wel goed onder die tweet:
"Failure to partake in prearranged manoeuvres with Chinese forces due to Ukraine might have a huge negative impact on how the Chinese view Russian military abilities.
Something Russia wouldn’t want to happen."
Klinkt plausibel, zou natuurlijk enorm gezichtsverlies zijn.
Om maar even aan te geven dat als Rusland de Krim een x aantal jaren in handen heeft je de Oekraine-schreeuwers er niet meer over zult horen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt. De misvatting is bovendien ook dat Spaanstaligen puur 'import van over de zuidgrens' zouden zijn, maar feitelijk is het zuidwesten van de VS verkregen na een oorlog met Mexico in het verdrag van Guadaloupe Hidalgo en was Texas Spaans grondgebied dat zich van Mexico had afgescheiden en vervolgens is geannexeerd door de VS.
Zeker als de Chinezen niet meer weggaan omdat Rusland geen militaire aanwezigheid kan leveren in Oost Rusland.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het moest kracht uitstralen, de tegenstander het gevoel geven dat het 'business as usual' is.
De Chinese aanwezigheid is ook een dingetje.
Maar niet om ze succesvol af te ronden (in de zin van dat hun strategische doelen echt behaald zijn). Al is dat dan wel meer een teken van de beperkingen van oorlog voeren als geopolitiek middel dan van enige militaire zwakte van de VS.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toch is alleen de VS in staat om 2,5 oorlog tegelijkertijd te voeren.
De oorlogen winnen ze het is het gedoe nadien wat ze telkens weten te verkloten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar niet om ze succesvol af te ronden (in de zin van dat hun strategische doelen echt behaald zijn). Al is dat dan wel meer een teken van de beperkingen van oorlog voeren als geopolitiek middel dan van enige militaire zwakte van de VS.
Precies, we moeten dus niet te vroeg juichen ben ik bangquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als de Chinezen niet meer weggaan omdat Rusland geen militaire aanwezigheid kan leveren in Oost Rusland.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De oorlogen winnen ze het is het gedoe nadien wat ze telkens weten te verkloten.
Over 200 jaar heeft niemand het er meer over iddquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Om maar even aan te geven dat als Rusland de Krim een x aantal jaren in handen heeft je de Oekraine-schreeuwers er niet meer over zult horen.
Zo cynisch is het.
Maak daar maar 20 jaar vanquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Over 200 jaar heeft niemand het er meer over idd
Nee doe ik niet, zou onzin zijnquote:
In zekere zin was dat natuurlijk ook het geval. Het was grotendeels business as usual met Rusland zelfs na de annexatie . Eigenlijk vonden de Europeanen het niet zon grote ramp.quote:
Ik denk niet eens dat gezichtsverlies het belangrijkste is. Als de Chinezen het idee krijgen dat de oostflank van Rusland open ligt, kunnen de Chinezen ook een claimpje doen op bepaalde gebieden. Wat dat betreft is China natuurlijk een stuk gevaarlijker dan Oekraïne.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vond de eerste reactie wel goed onder die tweet:
"Failure to partake in prearranged manoeuvres with Chinese forces due to Ukraine might have a huge negative impact on how the Chinese view Russian military abilities.
Something Russia wouldn’t want to happen."
Klinkt plausibel, zou natuurlijk enorm gezichtsverlies zijn.
Dat hangt af van de houding van Moskou. Als het Kremlin accepteert dat Oekraïne een soevereine staat is en bestaansrecht heeft en zodanig handelt zal het niet meer spelen, maar als de Russen niet in staat zijn hun imperialistische impulsen te onderdrukken, dan zal het zeker meespelen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:26 schreef sp3c het volgende:
ik ben bang dat dit over twintig jaar nog wel speelt, is al veel te veel bloed vergoten voor een redelijke oplossing
Ja maar Moskou gaat niet van houding veranderenquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat hangt af van de houding van Moskou. Als het Kremlin accepteert dat Oekraïne een soevereine staat is en bestaansrecht heeft en zodanig handelt zal het niet meer spelen, maar als de Russen niet in staat zijn hun imperialistische impulsen te onderdrukken, dan zal het zeker meespelen.
Kijk maar naar Israël heel veel landen zien Israël als er soevereine staat met bestaansrecht maar heel veel ook niet. Om niet te spreken over de nazaten van de locals die verdreven zijn met de stichting van Israël, die dus voor Israël een existentiële dreiging vormen. Daarom is het probleem tot op de dag van vandaag actueel.
Zuidoost Oekraine is tegen die tijd de omgeving van Dniproquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
Over 20 jaar zeikt ook niemand meer over dat geen Russisch meer onderwezen wordt in ZO-Oekraïne.
Moskou respecteert gewoon de grenzen /squote:Op maandag 29 augustus 2022 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar Moskou gaat niet van houding veranderen
Als ze winnen gaan ze juichen en als ze verliezen proberen ze het later nog een keer
Je geroeptoeter schuift steeds oostelijker opquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Zuidoost Oekraine is tegen die tijd de omgeving van Dnipro
Daarom snap ik ook niet waarom men nu tegen het offeren van de oudste dochter bij het oogstritueel is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Om maar even aan te geven dat als Rusland de Krim een x aantal jaren in handen heeft je de Oekraine-schreeuwers er niet meer over zult horen.
Zo cynisch is het.
Zuid Soedan is niet eens zo lang geledenquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom men nu tegen het offeren van de oudste dochter bij het oogstritueel is.
Dat was vroeger gewoon heel gebruikelijk...
Spierballentaal, zo van kijk ons eens reserves hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Doegin heeft zijn dochter anders braaf geofferd hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom men nu tegen het offeren van de oudste dochter bij het oogstritueel is.
Ik hanteer nog steeds prima nocta in mijn gebieden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar is welk land binnengevallen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Zuid Soedan is niet eens zo lang geleden
Zelfde kanaal:quote:
https://t.me/drema_dllllll/449quote:Broeders, nu hebben we een inzamelingsactie voor water aangekondigd voor onze strijders. Het weer is erg warm. Het is erg moeilijk om in dergelijke omstandigheden te werken. We nemen geen risico om water van de lokale bevolking te nemen, ze kunnen vergiftigen. Daarom kopen we alleen in flessen in.
Ik laat een kaart achter om mijn eenheid, het 2e bataljon van het 6e regiment van de NM LPR, te helpen.
4890 4947 8363 4967
Ik maakte maar een geintje joh, ik snap ook wel dat er Russen zijn die tegen deze oorlog zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet elke Duitser was een nazi, als je zo tering dom bent... Die ene Russische paratrooper was toch ook uit de school geklapt. En genoeg anderen in Rusland die het niet eens zijn met Poetin.
En dat terwijl nergens anders op de wereld droogte en waterschaarste een probleem is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfde kanaal:
[..]
https://t.me/drema_dllllll/449
Ze hebben niet eens normaal drinkwater, de Russische bevrijders van de luhansk people's republic.
Echt niet. Nederlanders willen nog steeds hun fiets terug. Na 70 jaar.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo cynisch is het.
Je zou inderdaad verwachten dat de lokale bevolking van Luhansk hen als bevrijders verwelkomen. In plaats daarvan vergiftigen ze het water.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat terwijl nergens anders op de wereld droogte en waterschaarste een probleem is.
Bizar.
Hij komt er nu zeker achter dat ze geen maagd meer was, dan telt het niet als offer had ik altijd begrepen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Doegin heeft zijn dochter anders braaf geofferd hoor.
Dat hoeft maar een klein clubje te zijn. Het is heel goed mogelijk (ik heb geen idee) dat 90% neutraal is naar wie het landsbestuur voert, maar 10% sterk anti-Russisch is, en daarvan maar 10% gewapend verzet voert. Toch genoeg om voorzichtig te worden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou inderdaad verwachten dat de lokale bevolking van Luhansk hen als bevrijders verwelkomen. In plaats daarvan vergiftigen ze het water.
Zijn zelfs landen waar ze 700 mensen buiten laten slapen...quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat terwijl nergens anders op de wereld droogte en waterschaarste een probleem is.
Bizar.
Die heb je.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Echt niet. Nederlanders willen nog steeds hun fiets terug. Na 70 jaar.
Ik dacht dat we waterschaarste aan het bespreken waren aangezien dat wereldwijd een groeiend probleem is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou inderdaad verwachten dat de lokale bevolking van Luhansk hen als bevrijders verwelkomen. In plaats daarvan vergiftigen ze het water.
Vanwege dit zeer treurige nieuws ga ik vanavond maar eens lekker extra lang douchen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfde kanaal:
[..]
https://t.me/drema_dllllll/449
Ze hebben niet eens normaal drinkwater, de Russische bevrijders van de luhansk people's republic.
In New York, een stad met nog 8,4 miljoen mensen, zijn meer dan 50.000 daklozen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn zelfs landen waar ze 700 mensen buiten laten slapen...
Volgens het CBS telde Nederland in 2020 36.000 daklozen.quote:
'Bij nader inzien interesseert dat hele land ons geen zier, make love not war weetje'.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ze winnen gaan ze juichen en als ze verliezen proberen ze het later nog een keer
Zeker.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat hoeft maar een klein clubje te zijn. Het is heel goed mogelijk (ik heb geen idee) dat 90% neutraal is naar wie het landsbestuur voert, maar 10% sterk anti-Russisch is, en daarvan maar 10% gewapend verzet voert. Toch genoeg om voorzichtig te worden.
https://t.me/drema_dllllll/437quote:De aanval van vandaag op Charkov is een noodzakelijke maatregel. Deze oorlog heeft iedereen uitgeput. In plaats van twee weken duurde deze oorlog zes maanden. Het is tijd om over te gaan tot radicale actie. De uitroeiing van burgers kan Kiev beïnvloeden, en dit kan ons helpen de oorlog te winnen. Helaas, anders winnen we niet.
God is bij ons🇷🇺🇷🇺🇷🇺
https://t.me/drema_dllllll/438quote:Er zijn geen nazi's in Oekraïne. Maar er zijn verraders. Verraders van de Russische wereld.
Russisch sprekende steden, die ons zouden omhelzen, besloten ons met wapens te beschieten. Waarom denk je dat onze raketten woonwijken van Russisch sprekende steden het vaakst treffen? Dit is wraak voor verraad.
We zouden liever alles met de grond gelijk maken dan verraders het recht op leven te geven. Je had een keuze. Het is te laat nu.
We nemen wat van ons is met Gods hulp.
God is bij ons🇷🇺🇷🇺🇷🇺
Noem het kamperen dan betalen mensen er geld voor.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In New York, een stad met nog 8,4 miljoen mensen, zijn meer dan 50.000 daklozen.
Dan is een heel land met slechts 700 mensen die buiten slapen wel bijzonder.
Dat was die ook in het begin, Willem van Oranje is er juist bij gehaald voor de legitimiteit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Die heb je.
en er zijn nog Nederlanders die vinden dat de 80jarige oorlog onwettig was.
Dat zal pas wat minder worden nadat de Russen in Kherson hun strategie veranderen in "we gaan in tactische krijgsgevangenschap".quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:20 schreef Perox het volgende:
Is het nog steeds troll'o'clock? Duurtlang.
Ongefundeerde stemmingmakerij.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Aangezien ze (volgens datzelfde account) ook burgers willen uitroeien.
[..]
https://t.me/drema_dllllll/437
[..]
https://t.me/drema_dllllll/438
Zeg het ze!quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ongefundeerde stemmingmakerij.
quote:
Hoe durven die lui in vrijheid te willen leven, eenmaal slaaf van de tsaar voor altijd slaaf van de tsaarquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
[..]
[..]
Inmiddels is zijn vriendin ook al omgekomen door artillerievuur.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe durven die lui in vrijheid te willen leven, eenmaal slaaf van de tsaar voor altijd slaaf van de tsaar
Ik meen een tijdje terug iets van 25k te hebben gelezen, maar ik weet niet meer waar dat was.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:42 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand wat de troepensterkte van de Russen rond Kherson is? Met alle bruggen stuk kunnen ze niet al hun zwaar materieel terugtrekken en lopen over de bruggen zal ook lastig worden.
Poeh. Zelfs tienduizend krijgsgevangenen is al een klap in de smoel van Poetin. Als het er twee keer zoveel zijn die worden afgemarcheerd richting westelijk Oekraine is dat echt een enorme ramp voor hem.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik meen een tijdje terug iets van 25k te hebben gelezen, maar ik weet niet meer waar dat was.
Ik hoop dat je verkeerd zit en dat de Russen ons gaan verrassen. Omdat ze dit keer wel een totaal andere weg gaan bewandelen. Hoewel we natuurlijk hebben gezien waartoe onze poging tot integratie van de Russen heeft geleid.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Voor wie kiest God partij?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
[..]
[..]
https://t.me/grey_zone/14816quote:Die nacht, na een nieuwe HIMARS-aanval, brak de vijand in verschillende richtingen door. Ze waren betrokken bij maximaal drie opgerichte oversteekplaatsen, die niet geraakten. De opmars van de vijand werd ook uitgevoerd met de steun van een tankvuist met een kracht tot een compagnie. Het werk van vijandelijke luchtvaart, althans helikopters, werd opgemerkt.
Van de succesvolle aanvallen voor de vijand eindigde - drie. Een van de succesvolle was uit de richting Andreevka-Lozovoe, waardoor de strijdkrachten van Oekraïne bijna 6 (*zelfgecorrigeerde) kilometer oprukten en het dorp Sukhoi Stavok bezetten.
Ik hoop dat je verkeerd zit en dat de Russen ons gaan verrassen. Omdat ze dit keer wel een totaal andere weg gaan bewandelen. Hoewel we natuurlijk hebben gezien waartoe onze poging tot integratie van de Russen heeft geleid.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Een mensoffer was ook te zien in de recente film The Northman. Met deels een setting in oosteuropa. De Kyiv slavenmarkt werd genoemd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
De soldaten ruilen voor De Krim en Donbasquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poeh. Zelfs tienduizend krijgsgevangenen is al een klap in de smoel van Poetin. Als het er twee keer zoveel zijn die worden afgemarcheerd richting westelijk Oekraine is dat echt een enorme ramp voor hem.
Poetin geeft geen Krim.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De soldaten ruilen voor De Krim en Donbas
Soldaten hebben geen waarde voor Poetinquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Iemand versprak zich even.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Soldaten hebben geen waarde voor Poetin
Voor dat soort 'ongefundeerde stemmingmakerij' hoef je enkel maar naar de pundits van de Russische staatstelevisie te kijken.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ongefundeerde stemmingmakerij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Zelenski ook niet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Soldaten hebben geen waarde voor Poetin
Dat was niet het punt, het punt was dat Poetin ze misschien zou ruilen tegen de Krim en de Donbas. Mijn reactie daarop was dat ook 10-25 duizend krijgsgevangen voor Poetin niet genoeg waarde hebben om dat te doen.quote:
Die wij hebben gecensureerd, bedoel je die?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
Voor dat soort 'ongefundeerde stemmingmakerij' hoef je enkel maar naar de pundits van de Russische staatstelevisie te kijken.
Eensquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat was niet het punt, het punt was dat Poetin ze misschien zou ruilen tegen de Krim en de Donbas. Mijn reactie daarop was dat ook 10-25 duizend krijgsgevangen voor Poetin niet genoeg waarde hebben om dat te doen.
Ik ben er toch wel erg bang voor. Het lukt de meeste landen maar bijzonder slecht om zich neer te leggen bij hun status als ex-grootmacht, zie ook bijvoorbeeld al die rariteiten die de Britten nu uithalen omdat ze nog altijd in de illusie verkeren dat ze nog net zo'n grote machtsfactor als 80 jaar geleden zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik hoop dat je verkeerd zit en dat de Russen ons gaan verrassen. Omdat ze dit keer wel een totaal andere weg gaan bewandelen. Hoewel we natuurlijk hebben gezien waartoe onze poging tot integratie van de Russen heeft geleid.
Ik doe werkelijk geen enkele poging om jou van wat dan ook te overtuigen, Mr.BabyBBQ.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die wij hebben gecensureerd, bedoel je die?
Goh, nee nu heb je me overtuigd. De enige twee kleuren in de wereld zijn dan ook zwart en wit.
Helaas gaat het Russische etno fascisme heel diep. Die Kamil galeev heeft me aardig wat inzichten gegeven over de Russische psyche /maatschappij. Dat bv zo'n "liberaal" als Navalny ook besmet door het Russische etno fascisme en dat het geen vooruitgang zal zijn als zijn kliek het Kremlin zou overnemen van de Putin kliek.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:54 schreef Aether het volgende:
[..]
Iemand versprak zich even.
[ twitter ]
[ twitter ]
Like gezet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik doe werkelijk geen enkele poging om jou van wat dan ook te overtuigen, Mr.BabyBBQ.
Dat weten we niet. Navalny pleit in ieder geval voor vrije verkiezingen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Helaas gaat het Russische etno fascisme heel diep. Die Kamil galeev heeft me aardig wat inzichten gegeven over de Russische psyche /maatschappij. Dat bv zo'n "liberaal" als Navalny ook besmet door het Russische etno fascisme en dat het geen vooruitgang zal zijn als zijn kliek het Kremlin zou overnemen van de Putin kliek.
Deze laatste tekstquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
[..]
[..]
De eerst dik gedrukte is precies het zogenaamde slechte behandeling van russische sprekende in oekraine door meer oekrainise cultuur op te nemen. Want oekraine is verraad aan rusland als 1 volk. te gelijk kiest oekraine dus voor een russische sprekende (volgens Rusland trollen zij die allemaal willen dat oekraine bij rusland komt), joodse (nazi's) president.quote:Er zijn geen nazi's in Oekraïne. Maar er zijn verraders. Verraders van de Russische wereld.
De laatste qoute is de hele achterliggende overtuiging van Ruslands oorlog, waarom ze dus het recht hebben om al die gasbronnen in Oekraine.quote:Russisch sprekende steden, die ons zouden omhelzen, besloten ons met wapens te beschieten. Waarom denk je dat onze raketten woonwijken van Russisch sprekende steden het vaakst treffen? Dit is wraak voor verraad.
We zouden liever alles met de grond gelijk maken dan verraders het recht op leven te geven. Je had een keuze. Het is te laat nu.
We nemen wat van ons is met Gods hulp.
God is bij ons🇷🇺🇷🇺🇷🇺
Gaat niet gebeuren. Die soldaten gaan gewoon in kampen het einde van de oorlog afwachten. Of ze worden geruild tegen gevangen genomen Oekraïners. Hangt een beetje af van wat ze hebben uitgevroten toen ze nog bezetter waren. Hebben ze gemoord, verkracht en geplunderd hebben ze denk ik wel wat uit te leggen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
graties is niet duurquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:16 schreef Jemoederniet het volgende:
Ondertussen bestelt Orban nog twee Russische kernreactoren, grotendeels op de pof van Poetin.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sische-kernreactoren
Ik meen ergens 10K te hebben gelezen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik meen een tijdje terug iets van 25k te hebben gelezen, maar ik weet niet meer waar dat was.
dat wordt vooral geroepen door pro rusland adapten, die dit argument toen steeds aanhaalde, en vrije en open verkieizingen is altijd beter als poetin en zeker meer gerand tot vrede.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Helaas gaat het Russische etno fascisme heel diep. Die Kamil galeev heeft me aardig wat inzichten gegeven over de Russische psyche /maatschappij. Dat bv zo'n "liberaal" als Navalny ook besmet door het Russische etno fascisme en dat het geen vooruitgang zal zijn als zijn kliek het Kremlin zou overnemen van de Putin kliek.
Ja. Dat account is het waard om even te bekijken. Het is precies het Russische verhaal. En die gast post al een tijdje op dat kanaal en zit daar ook als soldaat. Komt mij voor 80% als 'echt' over. Maar je weet het nooit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Deze laatste tekst
[..]
De eerst dik gedrukte is precies het zogenaamde slechte behandeling van russische sprekende in oekraine door meer oekrainise cultuur op te nemen. Want oekraine is verraad aan rusland als 1 volk. te gelijk kiest oekraine dus voor een russische sprekende (volgens Rusland trollen zij die allemaal willen dat oekraine bij rusland komt), joodse (nazi's) president.
[..]
De laatste qoute is de hele achterliggende overtuiging van Ruslands oorlog, waarom ze dus het recht hebben om al die gasbronnen in Oekraine.
Of Orban denkt: ik leen maximaal van een bank die op dreigt te vallen, ben ik extra goedkoop uit of hij doet telkens halve acties om het Kremlin te vreden te houden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:16 schreef Jemoederniet het volgende:
Ondertussen bestelt Orban nog twee Russische kernreactoren, grotendeels op de pof van Poetin.
Er vechten idd geen kinderen van de Zelenski clan mee, tenzij ver achter de liniesquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
...
Zoek bijvoorbeeld maar eens op welke mensen er in Oekranie, zelfs nu nog, uit worden gesloten voor de algehele mobilisatie.
Maar de Krim is ook voor hem Russisch.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Navalny pleit in ieder geval voor vrije verkiezingen.
Navalny refeerde naar Georgiërs als "ratten" en juichte toen het Krim werd geannexeerd. Dat zijn zowel etno fascistische gedachten als imperialistische.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Navalny pleit in ieder geval voor vrije verkiezingen.
Zouden wij ook moeten doenquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:16 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik dacht dat goedkoop duurkoop was.quote:
Als het volk geneigd is tot het etno fascisme maakt het vrij weinig uit of er vrije verkiezingen zijn of niet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat wordt vooral geroepen door pro rusland adapten, die dit argument toen steeds aanhaalde, en vrije en open verkieizingen is altijd beter als poetin en zeker meer gerand tot vrede.
Zit die Zjirinovski daar trouwens nog in de politiek? Dat was helemaal een schertsfiguur, die riep openlijk op tot de vernietiging van Turkije omdat die ooit in een ver verleden het lef hebben gehad Rusland aan te vallen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
is net doodquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zit die Zjirinovski daar trouwens nog in de politiek?
Zo denk ik vaak nog met weemoed terug aan de slag om de Grebbeberg, waar een elite-eenheid van peuters en kleuters uit de nabij gelegen weeshuizen, dapper weerstand bood aan de oprukkende hordes van Duitse bejaarden met hun overmacht aan rollators.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
Letterlijk overal ter wereld worden oorlogen voornamelijk uitgevochten door de armen, de zwaksten en in het algemeen de mensen waar men het minst om geeft.
Zoek zelf maar. En kom het dan maar vertellen met bron. Dan zal ik het lezen.quote:Zoek bijvoorbeeld maar eens op welke mensen er in Oekranie, zelfs nu nog, uit worden gesloten voor de algehele mobilisatie.
Die clown is overleden recentelijk.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zit die Zjirinovski daar trouwens nog in de politiek? Dat was helemaal een schertsfiguur, die riep openlijk op tot de vernietiging van Turkije omdat die ooit in een ver verleden het lef hebben gehad Rusland aan te vallen.
Nee, die kun je gewoon ontvangen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die wij hebben gecensureerd, bedoel je die?
quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:47 schreef capricia het volgende:
Grey zone (Wagner dus) rapporteert succesvolle aanvallen door het Oekraïnse leger:
[..]
https://t.me/grey_zone/14816
Jij denkt dat de rijken en welgestelden en de kinderen daarvan voorop liepen op D-Day?quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zo denk ik vaak nog met weemoed terug aan de slag om de Grebbeberg, waar een elite-eenheid van peuters en kleuters uit de nabij gelegen weeshuizen, dapper weerstand bood aan de oprukkende hordes van Duitse bejaarden met hun overmacht aan rollators.
Om maar te zwijgen van de landing op Omahabeach van de complete gestichts-populatie van Engeland.
[..]
Zoek zelf maar. En kom het dan maar vertellen met bron. Dan zal ik het lezen.
Alles kan.quote:
In het Oekraiense leger vechten ook veel mensen uit de middenklasse mee. Mannen met goede banen. Ook een vriend van mijn vriendin welke advocaat is moet meevechten. Die zit ergens bij Mykolaiv. Denk dat dat bij Rusland anders werkt, maargoed, die staan er ook met andere redenen in.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
Letterlijk overal ter wereld worden oorlogen voornamelijk uitgevochten door de armen, de zwaksten en in het algemeen de mensen waar men het minst om geeft.
Zoek bijvoorbeeld maar eens op welke mensen er in Oekranie, zelfs nu nog, uit worden gesloten voor de algehele mobilisatie.
In Rusland heb je dan ook nog geen mobilisatie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In het Oekraiense leger vechten ook veel mensen uit de middenklasse mee. Mannen met goede banen. Ook een vriend van mijn vriendin welke advocaat is moet meevechten. Die zit ergens bij Mykolaiv. Denk dat dat bij Rusland anders werkt, maargoed, die staan er ook met andere redenen in.
Klopt, logisch gevolg voor de middenklasse door de algehele mobilisatie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In het Oekraiense leger vechten ook veel mensen uit de middenklasse mee. Mannen met goede banen. Ook een vriend van mijn vriendin welke advocaat is moet meevechten. Die zit ergens bij Mykolaiv. Denk dat dat bij Rusland anders werkt, maargoed, die staan er ook met andere redenen in.
Ook in het Russische leger zit een deel middenklasse. Ook daar zijn ideologisch begeesterde militairen present.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
De vraag is hoe het moreel van Rusland blijft als men aan het front doorkrijgt wie er op de terrasjes in Moskou zitten en de mobilisatierondes ontlopen.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:41 schreef sp3c het volgende:
dat weten ze echt wel hoor
It ain't me, it ain't me
I ain't no fortunate one, no, no, no
It ain't me, it ain't me
I ain't no fortunate son, no, no, no
It ain't me, it ain't me...
Dat heb je al vanaf dag 0 en dat wordt gewoon geaccepteerd. Dat heb je overigens altijd wel, in Rusland gaat het leven ook door.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook in het Russische leger zit een deel middenklasse. Ook daar zijn ideologisch begeesterde militairen present.
De vraag is hoe het moreel van UA blijft als men aan het front doorkrijgt wie er op de terrasjes in Kiev zitten en de mobilisatierondes ontlopen.
Dat is onjuist, de Russische staats tv wordt niet actief geweerd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alles kan.
Feit blijf staan, Russische staatstelevisie wordt actief geweerd en daar is (terecht!) veel kritiek op geweest.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist, de Russische staats tv wordt niet actief geweerd.
Je kunt het gewoon ontvangen, en het is ook vaak onderwerp van gesprek vanwege de absurde uitspraken die er op gedaan worden.
Dat weten ze al want de ruski's hebben een vrijwilligerslegerquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
De vraag is hoe het moreel van Rusland blijft als men aan het front doorkrijgt wie er op de terrasjes in Moskou zitten en de mobilisatierondes ontlopen.
Over een tijdje kunnen we wellicht tegen onze kinderen zeggen dat ze dat haddenquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat weten ze al want de ruski's hebben een vrijwilligersleger
Doordat de energieprijzen omhoog zijn geschoten is er voor de Russen meer marge om haar soldaten een stuk beter te betalen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Over een tijdje kunnen we wellicht tegen onze kinderen zeggen dat ze dat hadden
Interessante definitie van leuk heb jij.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Doordat de energieprijzen omhoog zijn geschoten is er voor de Russen meer marge om haar soldaten een stuk beter te betalen.
Denk dat een generale mobilisatie niet nodig zal zijn.
En het leuke is dat wij in feite dat Russische leger betalen.
Heb je hier bronnen van? Dan kan ik zien of het klopt, en hoe lang het geleden is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:20 schreef Slayage het volgende:
Navalny refeerde naar Georgiërs als "ratten" en juichte toen het Krim werd geannexeerd.
kzit er vrij cynisch in jaquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Interessante definitie van leuk heb jij.
leuke verhalen allemaalquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Doordat de energieprijzen omhoog zijn geschoten is er voor de Russen meer marge om haar soldaten een stuk beter te betalen.
Dat 'leuke' past wel bij de persoon.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Interessante definitie van leuk heb jij.
En de Russen betalen nu ineens zoveel soldij dat het het waard is om met papieren helmen en niet werkende voertuigen te vechten? Of blijft dat geld ergens aan de strijkstok hangen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch knap dat dat leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen 20 % vd Oekraine op het superieure leger heeft veroverd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Russen betalen nu ineens zoveel soldij dat het het waard is om met papieren helmen en niet werkende voertuigen te vechten? Of blijft dat geld ergens aan de strijkstok hangen?
Ik denk dat die mobilisatie sowieso weinig toevoegd want er is geen materiaal om al die mensen mee te bevoorraden. De spoeling is dun(ner) geworden na een half jaartje non stop actie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar beantwoord mijn vraag eens.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch knap dat dat leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen 20 % vd Oekraine op het superieure leger heeft veroverd.
De Russiche productielijjnen staan echt niet stil.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat die mobilisatie sowieso weinig toevoegd want er is geen materiaal om al die mensen mee te bevoorraden. De spoeling is dun(ner) geworden na een half jaartje non stop actie.
Eerlijker zou zijn geweest als je het over 10% had. Want een gedeelte van Donbas en sowieso de Krim was lang en breed onder Russische controle voor de inval in februari. Ik vind het nogal een domper eerlijk gezegd, de winst die het machtige Russische leger heeft weten te behalen. En dan heb je het nog over een territorium wat pal tegen haar landgrenzen aan ligt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch knap dat dat leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen 20 % vd Oekraine op het superieure leger heeft veroverd.
Jij spreekt over een "machtig" leger, maar de Zelenski fanboys in deze draad hebben het over een "leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen".quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
k vind het nogal een domper eerlijk gezegd, de winst die het machtige Russische leger heeft weten te behalen.
Dat lijkt me zeker realistisch.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:18 schreef slashdotter3 het volgende:
https://bulgarianmilitary(...)inian-source-claims/
60% of HIMARS have been destroyed, a pro-Ukrainian source claims
The pro-Ukrainian Telegram channel Legitimney claims that according to their sources, more than 60% of the HIMARS delivered to Ukraine have been destroyed. “We were the first to provide inside information on the tactics of using the armed forces of HIMARS and also described how the Russian Federation could close this case. Our source reported that more than 60% of the HIMARS were destroyed,” the channel wrote Legitimney.
Ach kom op, doe nou niet alsof je niet teleurgesteld bent in de voortgang.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij spreekt over een "machtig" leger, maar de Zelenski fanboys in deze draad hebben het over een "leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen".
Misschien ligt de waarheid in het midden?
Tja dat is ook weer overdreven denk ik inderdaad. Makkelijk heeft Oekraine het niet tegen Rusland en er zijn ontzettend veel doden gevallen. Die 9k wat gemeld kan ook gewoon niet waar zijn. Denk dat het eerder 40k+ is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij spreekt over een "machtig" leger, maar de Zelenski fanboys in deze draad hebben het over een "leger met papieren helmen en niet werkende voertuigen".
Ok,quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:21 schreef riazop het volgende:
[..]
TV ontvangen met een ip adres?quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]Wat is jouw definitie van actief weren dan?
Stel je dat je met een Nederland ip-adres op dit moment de Russische staatstelevisie kunt ontvangen?
Zelenskyy’s dochter is 17 of 18, zijn zoon is 9. En gezien de moordaanslagen en kidnapbedreigingen op hem en zijn familie staan die niet in de voorste linies. Hoeveel jongens met geboortejaar 2013 zie je daar eigenlijk meevechten van andere « clans »?quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Er vechten idd geen kinderen van de Zelenski clan mee, tenzij ver achter de linies
Het is abso-fucking-luut bijzonder teleurstellend hoeveel grondgebied heeft veroverd, en vooral hoeveel verliezen ze hebben geleden en blijven lijden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Idealiter komt er voor de Russen niet veel meer bij. Nog een stukje Donba en dan zijn bijna alle russofone gebieden onder controle van Rusland.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:26 schreef YStec het volgende:
[..]
Ach kom op, doe nou niet alsof je niet teleurgesteld bent in de voortgang..
quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:30 schreef YStec het volgende:
Het is daadwerkelijk om te janken LACHEN wat ze hebben weten te presteren.
Jouw positie zou ik eerder immoreel noemen.quote:
In de Zelenski clan zitten hopen kids met een volwassen leeftijd. Maar meevechten, nee.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zelenskyy’s dochter is 17 of 18, zijn zoon is 9.
Tuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:30 schreef YStec het volgende:
[..]
Het is abso-fucking-luut bijzonder teleurstellend hoeveel grondgebied heeft veroverd, en vooral hoeveel verliezen ze hebben geleden en blijven lijden.
Er is helemaal niets knaps aan het Russische leger. Ze hebben godsamme niet eens superioriteit in de lucht.
Het is daadwerkelijk om te janken wat ze hebben weten te presteren.
en toch blijven mensen het doenquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kort samengevat: het is niet zinvol om met je in gesprek te gaan.
Geopolitiek heeft geen moraal.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jouw positie zou ik eerder immoreel noemen.
...
Idealiter hadden ze de regering omver geworpen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Idealiter komt er voor de Russen niet veel meer bij. Nog een stukje Donba en dan zijn bijna alle russofone gebieden onder controle van Rusland.
Denk niet dat de Russen veel in west Oekraine te zoeken hebben
Geeft te denken dat we nog geen enkel beeld van een kapotgeschoten HIMARS uit Oekraïne hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:18 schreef slashdotter3 het volgende:
https://bulgarianmilitary(...)inian-source-claims/
60% of HIMARS have been destroyed, a pro-Ukrainian source claims
The pro-Ukrainian Telegram channel Legitimney claims that according to their sources, more than 60% of the HIMARS delivered to Ukraine have been destroyed. “We were the first to provide inside information on the tactics of using the armed forces of HIMARS and also described how the Russian Federation could close this case. Our source reported that more than 60% of the HIMARS were destroyed,” the channel wrote Legitimney.
Daar denken de Russen dus anderrs over. En ook een groot deel van de russofonen dje daar wonen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:34 schreef YStec het volgende:
[..]
Nee, ze hebben helemaal niets te zoeken in Oekraïne, ook niet in de gebieden waar de bovolking Russisch spreekt.
Hahaha je geeft het nu al op?quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:30 schreef riazop het volgende:
Denk niet dat de Russen veel in west Oekraine te zoeken hebben
Ik zal je quoten wanneer Kherson in handen van Oekraïne is, en dan wanneer de Donbas is bevrijd, en als afsluiter nogmaals wanneer de Krim is bevrijd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:33 schreef riazop het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maak ons ff wakker als genraal Zelenski Moskou binnen marcheert.
Zelfde gare bron "Legitimney" kwam gisteren, via andere omweg, ook langs.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geeft te denken dat we nog geen enkel beeld van een kapotgeschoten HIMARS uit Oekraïne hebben.
Namen, functies en rugnummers van deze kids?quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:32 schreef riazop het volgende:
[..]
In de Zelenski clan zitten hopen kids met een volwassen leeftijd. Maar meevechten, nee.
Gelul, Rusland valt binnen de invloedsfeer van Oekraine en een flinke bufferzone lijkt me nu essentieel.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:38 schreef YStec het volgende:
[..]
Oekraïne heeft helemaal niets te zoeken in Russisch grondgebied.
https://www.1tv.ru/quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]Wat is jouw definitie van actief weren dan?
Stel je dat je met een Nederland ip-adres op dit moment de Russische staatstelevisie kunt ontvangen?
Niet geklikt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.1tv.ru/
Kan gewoon de site van de Russische staatstelevisie openen.
Kamil galeev op Twitter :pquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je hier bronnen van? Dan kan ik zien of het klopt, en hoe lang het geleden is.
Overigens vindt de meerderheid van de Russen dat de Krim bij Rusland hoort. Een politicus in Rusland zal logischerwijs standpunten aannemen die breed gedragen worden. Maar dat is nog iets anders dan de daadwerkelijk nationalistische en imperialistische politiek van Poetin.
Wacht nog altijd op het door user in kwestie citeren van de relevante passages uit een artikel waar hij continu mee schermt waaruit zou moeten blijken dat russofonen een gigantisch onrecht werd aangedaan in het Oekraïne van Zelensky.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jouw positie zou ik eerder immoreel noemen.
Je argumenten zijn van het type gelegenheidsargument, die je inzet zoals het je uitkomt.
Vragen waar je geen antwoord op hebt negeer je, of verdraai je door selectief te quoten.
Je redeneringen tenslotte zijn doorgaans stompzinnig en altijd opportunistisch.
Kort samengevat: het is niet zinvol om met je in gesprek te gaan.
CCR, machtig mooi.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:41 schreef sp3c het volgende:
dat weten ze echt wel hoor
It ain't me, it ain't me
I ain't no fortunate one, no, no, no
It ain't me, it ain't me
I ain't no fortunate son, no, no, no
It ain't me, it ain't me...
russofonen, die bestaan niet en is een russische verzinsel. De weerstand is groot in die dorpen en bij de achtergebleven bevolking, dat laat de onderlinge communicatie intussen soldaten telkens zien.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Daar denken de Russen dus anderrs over. En ook een groot deel van de russofonen dje daar wonen.
Als je het niet gelooft kunnen we nog referenda organiseren
Als mensen zich eraan houden. Daarnaast hebben we uiteraard ook de ruski bronnen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Komende tijd geen verdere details
[ twitter ]
Volgens Russische propagandisten die ik elders tref zijn de inwoners in de bezette gebieden blij met de bevrijding door Rusland, wil 75% aansluiting bij Rusland, verliest Oekraïne elke dag 1000 km2 aan gebied aan Rusland, hebben inwoners in de bevrijde gebieden een hekel aan het Oekraïense regime omdat die ze heeft gebombardeerd, sneuvelen er dagelijks 1000 Oekraïense soldaten, en ga zo maar door.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
russofonen, die bestaan niet en is een russische verzinsel. De weerstand is groot in die dorpen en bij de achtergebleven bevolking, dat laat de onderlinge communicatie intussen soldaten telkens zien.
+ russofonen zijn dat niet mensen die cultureel russische spreken? Oh zoals de huidige president Zelesnky, hij is een russofoon volgens de pro russissche definitie.
M'n russische kennis is beperkt maar in combinatie met Google Translate heb ik dit uit de verschillende tweets gehaald:quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:20 schreef polderturk het volgende:
Heeft iemand een vertaling?
[ twitter ]
quote:Strelkov Igor Ivanovich
On the Kherson front, at the present time (today in the afternoon), the Armed Forces of Ukraine have launched a large-scale attack from the bridgehead on the Ingulets River, from the area of the settlement Andreevka and achieved some progress.
All stationary bridges across the Dnieper (two road and two railway) - disabled. It is now possible to cross the Dnieper in vehicles only by ferry and pontoon crossings.
Novi Kakhovka, Berislav, Donetsk, Makeevka, Yasinovataya, Gorlovka and many other settlements were under heavy shelling. On the Kherson front, at the present time (today in the afternoon), the Armed Forces of Ukraine have launched a large-scale attack from the bridgehead on the Ingulets River, from the area of the settlement Andreevka and achieved some progress.
Rocket strikes continue on crossings (bridge and ferry) in Kherson.
It looks like the APU "made their move in the Battle for the Initiative" (if this is not a diversionary attack, of course).
They report about the repulsion of the first attack of the Armed Forces of Ukraine on the village of Blagodatovka. The enemy has not yet succeeded in encircling the units of the RF Armed Forces defending there, although, according to some reports, the Ukrainians have cut the road. I have no information about the depth of advancement in other areas. The Armed Forces of Ukraine launched a series of missile strikes on targets in Melitopol.
There are fragmentary reports that from dawn until 2 pm fierce battles were going on in the area of the large village of Alexandrovka (west of Kherson, on the coast of the Ochakovsky estuary). Our troops repelled enemy attacks and basically held their positions, but who controls the village itself is now hidden in confusion in the messages.
The enemy is trying to break through to the village of Bruskinskoye - on the highway Berislav - Davydov Brod in the depths of our defense. It appears there is a breakthrough on the front in this area. Our artillery and aviation are actively working on the enemy forces that have broken through. So far, the enemy has not succeeded in significantly widening the "throat" of his breakthrough.
Het is grotendeels propaganda, want het hele verhaal is onlogisch aangezien deze mensen grotendeels geboren en op gegroeid zullen zijn in Oekraine (jaren 90) en daarvoor in Sovjet Unie hebben geleefd. Dus waarom zou een heel gebied aansluiting zoeken bij een land wat zij niet kenken nog nooit in gewoond hebben of in geleefd?quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens Russische propagandisten die ik elders tref zijn de inwoners in de bezette gebieden blij met de bevrijding door Rusland, wil 75% aansluiting bij Rusland, verliest Oekraïne elke dag 1000 km2 aan gebied aan Rusland, hebben inwoners in de bevrijde gebieden een hekel aan het Oekraïense regime omdat die ze heeft gebombardeerd, sneuvelen er dagelijks 1000 Oekraïense soldaten, en ga zo maar door.
Iemand die daar vatbaar voor is gaat vanzelf geloven dat de regio Oekraïne haat en liever vorige week dan vandaag onderdeel wordt van Rusland...
Thanx.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
M'n russische kennis is beperkt maar in combinatie met Google Translate heb ik dit uit de verschillende tweets gehaald:
[..]
[..]
[..]
[..]
wat een onzin, Rusland heeft nog steeds de steun van de Belarussische republiek, de staat Eritrea, de Syrische republiek, en last but not least, de democratische volksrepubliek Noord-Korea.quote:
Hier nog een paar vertalingen van Girkin's posts.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:20 schreef polderturk het volgende:
Heeft iemand een vertaling?
[ twitter ]
quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:22 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hier nog een paar vertalingen van Girkin's posts.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ach het is nu toch volkomen duidelijk dat je geen Russen of Russofoben in je land moet willen? Dat geeft het kleine gekke dictatortje en zijn volgelingen zoals jij alleen maar een onzinnig excuus om te denken dat ze zich met dat land mogen bemoeien. Laat de treinen met ruskies maar vertrekken vanuit de Baltische Staten en andere voormalige sovjetrepublieken en koloniën zou ik zeggen. Voor de zekerheid zou ik maar vast massale deportaties starten vanuit al die gebieden zolang Putin nog bezig is met Oekraïne, wel zo veilig en verstandig. Gewoon afleveren met 1 koffertje in Belarus, sturen die ze wel door. De overige bezittingen gebruiken we wel om de oorlog in Oekraïne een stukje mee te bekostigenquote:Op maandag 29 augustus 2022 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Daar denken de Russen dus anderrs over. En ook een groot deel van de russofonen dje daar wonen.
Als je het niet gelooft kunnen we nog referenda organiseren
Rus sprekende mensen heb je wel maar dat is altijd een minderheid geweest. Zelfs in het oosten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
russofonen, die bestaan niet en is een russische verzinsel. De weerstand is groot in die dorpen en bij de achtergebleven bevolking, dat laat de onderlinge communicatie intussen soldaten telkens zien.
+ russofonen zijn dat niet mensen die cultureel russische spreken? Oh zoals de huidige president Zelesnky, hij is een russofoon volgens de pro russissche definitie.
china is maar 5 lettersquote:Op maandag 29 augustus 2022 19:17 schreef Shotty het volgende:
[..]
wat een onzin, Rusland heeft nog steeds de steun van de Belarussische republiek, de staat Eritrea, de Syrische republiek, en last but not least, de democratische volksrepubliek Noord-Korea.
alleen met de namen volledig uitgeschreven lijkt het nog wat
Etnisch zuiveren dus.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach het is nu toch volkomen duidelijk dat je geen Russen of Russofoben in je land moet willen? Dat geeft het kleine gekke dictatortje en zijn volgelingen zoals jij alleen maar een onzinnig excuus om te denken dat ze zich met dat land mogen bemoeien. Laat de treinen met ruskies maar vertrekken vanuit de Baltische Staten en andere voormalige sovjetrepublieken en koloniën zou ik zeggen. Voor de zekerheid zou ik maar vast massale deportaties starten vanuit al die gebieden zolang Putin nog bezig is met Oekraïne, wel zo veilig en verstandig. Gewoon afleveren met 1 koffertje in Belarus, sturen die ze wel door. De overige bezittingen gebruiken we wel om de oorlog in Oekraïne een stukje mee te bekostigen
Bovenste boeit niet meer, hoewel Von der Leyen en Hennis wel prutsers warenquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:51 schreef Adames het volgende:
[..]
omdat hij zowel boven als onder niet meer klopt?
lol! Russische toerist ontmoet de waarheid.quote:
Het vertekend wat doordat de Russen met name in de steden wonen. Zie bijvoorbeeld op de kaart de rode vlekken Dnipro, Mykolaiv, Zaporozhya. Ik wist overigens niet dat er zelfs een gebied was waar Bulgaars de voertaal is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus sprekende mensen heb je wel maar dat is altijd een minderheid geweest. Zelfs in het oosten.
[ afbeelding ]
Dit betekend niet dat deze aantallen allemaal Rusland ondersteunen en / of Russisch zijn. Vrijwel alle Oekraïners spreken Russisch naast Oekraïns.quote:According to a 2004 public opinion poll by the Kyiv International Institute of Sociology, the number of people using Russian language in their homes considerably exceeds the number of those who declared Russian as their native language in the census. According to the survey, Russian is used at home by 43–46% of the population of the country (in other words a similar proportion to Ukrainian) and Russophones make a majority of the population in Eastern and Southern regions of Ukraine:[30]
Autonomous Republic of Crimea — 97% of the population
Dnipropetrovsk Oblast — 72%
Donetsk Oblast — 93%
Luhansk Oblast — 89%
Zaporizhia Oblast — 81%
Odessa Oblast — 85%
Kharkiv Oblast — 74%
Mykolaiv Oblast — 66%
Alles beter dan etnische Russen toch? Dat bewijzen jij en je maten elke dag. Geef een etnische Rus een dag niet zijn zin en grote broer Rusland komt op bezoek. Dat is jouw boodschap. Opzouten met die luiquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Etnisch zuiveren dus.
En de bevolking wiil je dan misschien weer aanvullen met Syriers en Somaliers?
Want vergeet niet dat deze landen al te maken hebben met bevolkingskrimp
Eens, maar het zet het oneindige geklets van bepaalde mensen hier, die maar blijven jammeren over de "russofonen' in perspectiefquote:Op maandag 29 augustus 2022 21:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het vertekend wat doordat de Russen met name in de steden wonen. Zie bijvoorbeeld op de kaart de rode vlekken Dnipro, Mykolaiv, Zaporozhya. Ik wist overigens niet dat er zelfs een gebied was waar Bulgaars de voertaal is.
[..]
Dit betekend niet dat deze aantallen allemaal Rusland ondersteunen en / of Russisch zijn. Vrijwel alle Oekraïners spreken Russisch naast Oekraïns.
De planeet is overbevolkt, dus krimp is niet per se negatief.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Etnisch zuiveren dus.
Niemand wil Russen doden toch? We gedragen ons niet als Russen tenslotte. Gewoon opzouten, terug naar je paradijs of volledig meedoen in het land waar je nu woont.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
De planeet is overbevolkt, dus krimp is niet per se negatief.
Verder kunnen die Russen ook gewoon naturaliseren.
Dat lijkt me sowieso normaal als je generaties lang in een bepaald land woont.
Van jouw EU moet je historische minderheden rechten geven en beschermen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verder kunnen die Russen ook gewoon naturaliseren.
....
Hoe meer ik leer over die Kazachen, hoe sympathieker ik ze vind.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:02 schreef Perox het volgende:
[..]
lol! Russische toerist ontmoet de waarheid.
Waarom zouden we anderen de dupe laten zijn van 1 minderwaardig volk?quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Van jouw EU moet je historische minderheden rechten geven en beschermen.
Of wilde je de Hongaren in Roemenie ook weer hun onderwijs afpakken?
Jammerdebammer.quote:
Nope, het is heel normaal dat je gewoon staatsburger wordt van land waar je generaties woont.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Van jouw EU moet je historische minderheden rechten geven en beschermen.
Kunt het ook dichterbij zoeken, wat is er over van het Friestalige onderwijs?quote:Of wilde je de Hongaren in Roemenie ook weer hun onderwijs afpakken?
Gelukkig is in Nederland de minister dan ook vooral een bonenteller, en worden de militaire beslissingen genomen door het leger. Net zoals in Oekraïne. En in tegenstelling tot Rusland waar de bonenteller zich tegen de militaire besluitvorming aanbemoeit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:18 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu Ollongren![]()
[ twitter ]
Nee voorkomen dat rusland dit gaat doen. Mensen die zich rus noemen en poetin steunen zijn een potentiele terrorist. net als een moslim wie IS steunt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Etnisch zuiveren dus.
Een invasie was hier inderdaad onnodig. Er waren problemen, maar die hadden prima opgelost kunnen worden met onderhandelingen. Wat dat betreft is het jammer dat het zo uit de hand gelopen is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar het zet het oneindige geklets van bepaalde mensen hier, die maar blijven jammeren over de "russofonen' in perspectief
Het is dus gewoon 0 opkomen voor de "russofonen", want die zitten zeker niet aaneengesloten, keurig, in de donbas oblasten, hooguit idd in steden,
En 100% ordinair landjepik.
Dat geloof ik zeker niet. De Russen willen Oekraïne terug naar de Russische invloedssfeer zoals het was voordat men die pro-Russische dictator verdreef waarvan Rusland meent dat het een door het Westen georchestreerde “coupe” was.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:56 schreef BlaZ het volgende:
Een invasie was hier inderdaad onnodig. Er waren problemen, maar die hadden prima opgelost kunnen worden met onderhandelingen.Wat dat betreft is het jammer dat het zo uit de hand gelopen is.
Het is ook niet eerlijk voor de inwoners zelf nu, door de invasie is men gedwongen te kiezen voor partij A of B, terwijl de Donbas juist een regio was die er wat tussenin hing.
20.000 omcirkelde en tot overgave gedwongen russofonen, dat zou een heel mooi begin zijn.quote:
Het is een loopgravenoorlog met verschillende verdedigingslinies, de Russen noch Oekraïners gaan 25-40km op kunnen rukken in dermate korte tijd. Een dermate diepe penetratie van de linies wordt direct door luchtaanvallen en artillerie ongedaan gemaakt aangezien er nog geen ondersteuning aanwezig kan zijn.quote:
En waar baseer jij dat op?quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een loopgravenoorlog met verschillende verdedigingslinies, de Russen noch Oekraïners gaan 25-40km op kunnen rukken in dermate korte tijd. Een dermate diepe penetratie van de linies wordt direct door luchtaanvallen en artillerie ongedaan gemaakt aangezien er nog geen ondersteuning aanwezig kan zijn.
Gaat sws heel veel mensen het leven kosten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een loopgravenoorlog met verschillende verdedigingslinies, de Russen noch Oekraïners gaan 25-40km op kunnen rukken in dermate korte tijd. Een dermate diepe penetratie van de linies wordt direct door luchtaanvallen en artillerie ongedaan gemaakt aangezien er nog geen ondersteuning aanwezig kan zijn.
Zie de eerste fase van de oorlog waar dit niet goed ging voor de Russen.quote:
Niets mis mee toch? Iedereen weet dat je oorlogen wint door nors te kijken.quote:
Het idee is de linie op een plek doorbreken en daarna diezelfde linie vanuit de flank aan te vallen. Zie o.a. de Russische doorbraak bij Popasna van maanden terug waarna men op termijn Severodonetsk en Lisichansk wist te veroveren.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat sws heel veel mensen het leven kosten.
Je zou er eigenlijk omheen moeten/er achter komen en zo die loopgraven links kunnen laten liggen.
Dat is echter niet wat het Russische ministerie gerapporteerd heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:21 schreef ipa84 het volgende:
Dat je niet alles van Oekraïne serieus moet nemen snap ik best. Maar de Russen hebben het overdrijven echt uitgevonden.
[ twitter ]
Volgens mij heeft Oekraïne niet eens zoveel tanks meer.
Prima, in oorlogstijd verdienen collaborateurs de kogel.quote:
500 tanks en 40000 man klinkt wel als een offensiefquote:Op maandag 29 augustus 2022 22:21 schreef ipa84 het volgende:
Dat je niet alles van Oekraïne serieus moet nemen snap ik best. Maar de Russen hebben het overdrijven echt uitgevonden.
[ twitter ]
Volgens mij heeft Oekraïne niet eens zoveel tanks meer.
Het is geen oorlog maar we winnen hem wel.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
500 tanks en 40000 man klinkt wel als een offensief
Dat geloof ik bijna niet, dat is echt nog een heel eind.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:42 schreef Perrin het volgende:
Mocht dit waar zijn, dan schiet het lekker op:
[ twitter ]
Ja lijkt me ook sterk, maar dit account betrap ik niet vaak op onzin. Vooralsnog met grote korrel zout.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat geloof ik bijna niet, dat is echt nog een heel eind.
Oof… stel je voor dat er een gigantische traffic jam is bij zo’n brug en Ukraine gebruikt de HIMARS Finger of God move. Dat is alle 6 M31s afschieten die dan alle soft targets in een vierkante kilometer/mijl kapotschieten. Dat wordt een massaslachting…quote:
Zullen ze toch echt wel weten nu oekraine die SAR satelliet heeft?quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat sws heel veel mensen het leven kosten.
Je zou er eigenlijk omheen moeten/er achter komen en zo die loopgraven links kunnen laten liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |