abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2022 @ 17:04:25 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205813181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hadden ze die clown al niet naar huis gestuurd? Of heb ik iets gemist?
Volgende week wordt hij afgelost.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205813243
Wat ik me afvraag,
als de uitkeringen verhoogd(10%! bruto?) worden, gaan dan niet automatisch de toeslagen naar benee?
Ik huur niet en val buiten zorgtoeslag "gelukkig", maar er zijn natuurlijk mensen zat die beiden krijgen,
broekzak/vestzak?
pi_205813559
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiėren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.
Je vergeet nog de blindheid voor de noodzaak om de energiebehoefte simpelweg terug te dringen en daarmee geld in eigen land te houden.

Jaarlijks miljarden euro's exporteren om het goedje wat we er voor terugkrijgen simpelweg te verbranden. Ongeacht waar het goedje vandaan komt, is dat op lange termijn niet een bijster slim plan. Nog los van wat dingetjes met luchtvervuiling en klimaat enzo.
pi_205813679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:09 schreef paulowna het volgende:
Wat ik me afvraag,
als de uitkeringen verhoogd(10%! bruto?) worden, gaan dan niet automatisch de toeslagen naar benee?
Ik huur niet en val buiten zorgtoeslag "gelukkig", maar er zijn natuurlijk mensen zat die beiden krijgen,
broekzak/vestzak?
de toeslagen stijgen juist zoals in het pakket is genoemd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205813681
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiėren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.
ah vandaar dat we nu weer zaken doen met qatar, dat past wel in het beleid om niks te leren van het verleden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205839248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:09 schreef paulowna het volgende:
Wat ik me afvraag,
broekzak/vestzak?
Klopt, als je een hogere uitkering krijgt, stijgt dus je inkomen en daalt je toeslag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205839477
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:38 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Wat niet mee helpt is dat dit soort mensen met een dergelijk laag inkomen vaak in slecht geisoleerde huurhuizen wonen, en daardoor nu veel meer betalen aan energie.
Het kan ook anders. Mijn moeder, 84 jaar, heeft AOW en een klein nabestaanden pensioen. Zij woont echter in een redelijk nieuw (bouwjaar rond 1998/1999) en goed geisoleerd appartement. Ze stookt wel op gas maar stookt heel weinig omdat het nooit echt koud wordt, ook vanwege het feit dat ze ergens in het midden woont met boven, onder en beide kanten naast haar buren. Ook stroom gebruikt ze niet veel, geen stroom vretende apparaten in huis. Vorig jaar was haar maandelijkse voorschot ¤34, dit jaar ¤15. Daarnaast is de woningbouwvereniging best duurzaam bezig en heeft het dak volgegooid met iets van 125 panelen, waar de bewoners ook van profiteren en jaarlijks via de servicekosten daar geld van terug krijgen.
In een normale maand houdt zij na alle vaste lasten en boodschappen zo'n 500 of zelfs iets meer over. Zou zij echter een energie rekening hebben van 500 euro dan wordt het een heel ander verhaal. En dn kwam ze dit jaar niet in aanmerking voor de energietoeslag omdat ze net 8 euro boven de grens zat. Ze ontvangt wel huurtoeslag en zorgtoeslag.
Ik woon in een huurwoning uit 2014, betaal nu 105 pm voor gas en stroom.
Even gekeken wat ik betaal als ik nu een contract afsluit.
Da's gewoon 560 euro!
Tja, dat is bijna niet op te hoesten.
Verder sprak ik gisteren 2 vrienden, ondernemers, de ene heeft een nieuw contract dat 6 x duurder maandtarief heeft en de ander heeft een nieuw voorstel ontvangen die 12x hoger is dan het huidige contract.
Gewoon elke maand een jaarbedrag aan energiekosten neerleggen.
Dat is toch niet te doen. Dat gaat een flinke impact hebben op de verkoopprijs van de artikelen, voor zover dat door te berekenen is. Hij voorspelde ook deze winter een tekort aan kasgroentes, omdat veel telers gewoon alles stil hebben gezet. Dat wordt dus import uit het buitenland en sla en komkommers die 3 euro per krop/stuks gaan kosten.
pi_205839516
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 12:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij voorspelde ook deze winter een tekort aan kasgroentes, omdat veel telers gewoon alles stil hebben gezet. Dat wordt dus import uit het buitenland en sla en komkommers die 3 euro per krop/stuks gaan kosten.
Wat betreft glastuinbouw gaat 81% op de export naar het buitenland, dus weet niet of dat echt een heel grote invloed heeft.
pi_205839953
quote:
Dat is toch niet te doen. Dat gaat een flinke impact hebben op de verkoopprijs van de artikelen, voor zover dat door te berekenen is
als het niet door te berekenen is (waarom eigenlijk niet?) dan wordt het niet meer gemaakt.

Ik geloof dat er al 10 fabrieken in de EU zijn die niet meer produceren.
In NL zijn het er in ieder geval al 3 die minder of gestopt zijn. Yara, Aldel en Nyrstar
pi_205850354
quote:

[..]
Da's gewoon 560 euro!
Verder sprak ik gisteren 2 vrienden, ondernemers, de ene heeft een nieuw contract dat 6 x duurder maandtarief heeft en de ander heeft een nieuw voorstel ontvangen die 12x hoger is dan het huidige contract.
Dat is toch niet te doen. Dat gaat een flinke impact hebben op de verkoopprijs van de artikelen, voor zover dat door te berekenen is. Hij voorspelde ook deze winter een tekort aan kasgroentes, omdat veel telers gewoon alles stil hebben gezet. Dat wordt dus import uit het buitenland en sla en komkommers die 3 euro per krop/stuks gaan kosten.
Als je nu een nieuw contract afsluit kun je eigenlijk alleen het modelcontract afsluiten en dan betaal je de hoofdprijs.

Zelf betaal ik nu ¤120 per maand en Vattenfall geeft als advies te verlagen naar ¤86. Maar zou ik nu een nieuw contract moeten afsluiten dan kom ik met mijn jaarverbruik van vorig jaar op ¤232. Maar het is wel zo dat ik stadsverwarming heb en het tarief daarvan is alleen per 1 januari verhoogd, terwijl het gastarief dit jaar al vaker is verhoogd. Die stadswarmteprijs wordt weer per 1 januari 2023 aangepast en dan kan het wel eens flink hoger worden.

Mijn moeder die nu dus ¤15 per maand aan voorschot betaalt, had vorig jaar een verbruik van 1118 kWh stroom en 310 m3 gas. Zou zij nu een nieuw contract af moeten sluiten komt ze met dit verbruik aan zo'n ¤170 per maand.
pi_205850365
Nationaliseren dat zootje en dezelfde prijs voor iedereen.
pi_205850825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Strak plan, laten we 30% van de staatsinkomsten afschaffen. Waar ga je dat geld bezuinigen? De overheid is geen oneindig potje geld.
100%, geen 30%
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205851002
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als het niet door te berekenen is (waarom eigenlijk niet?) dan wordt het niet meer gemaakt.
Nou, toevallig afgelopen weekend bij vriendin geweest, die verkoopt luxe artikelen. Die zijn qua inkoopsprijs verdubbeld. Verkoopprijs voldoende verhogen om dat op te van gaat niet, dat gaat ten koste van de verkoop. Dus neemt ze een deel voor haar eigen rekening.

quote:
Ik geloof dat er al 10 fabrieken in de EU zijn die niet meer produceren.
In NL zijn het er in ieder geval al 3 die minder of gestopt zijn. Yara, Aldel en Nyrstar
Ja, lastige ontwikkelingen, daardoor neemt schaarste alleen maar toe en wordt alles nog duurder.
pi_205851112
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 02:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]
100%, geen 30%
Ik ga ervanuit dat het btw op energie betreft.
pi_205851222
Wat ik wel raar vind: ik heb elektriciteit van Vandebron, dat is 100% windenergie van een boer uit de omgeving, dus geen aardgas etc nodig, maar toch rekenen ze de hoofdprijs bij een variabel contract.
pi_205851325
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 07:49 schreef Wantie het volgende:
Wat ik wel raar vind: ik heb elektriciteit van Vandebron, dat is 100% windenergie van een boer uit de omgeving, dus geen aardgas etc nodig, maar toch rekenen ze de hoofdprijs bij een variabel contract.
Welnee, dat is hun marketing geweest. Ook die krijgen gewoon electriciteit uit diverse bronnen op het net. Je kan niet zeggen: deze windenergie moet naar dat huis en dat huis en als de buren dan bij Engie zitten dan krijgen die weer via een ander kabeltje kernenergie. Zo werkt het niet.

De prijs van electriciteit is afhankelijk van de gasprijs omdat de hoogste prijs wordt aangehouden voor įlle energiebronnen en we altijd een beetje gas nodig zijn om electriciteit te maken. Het is mooi geregeld :Y) Die windboer wordt slapend rijk van de wind nu, want die krijgt ook de gasprijs.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205851367
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 08:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Welnee, dat is hun marketing geweest. Ook die krijgen gewoon electriciteit uit diverse bronnen op het net. Je kan niet zeggen: deze windenergie moet naar dat huis en dat huis en als de buren dan bij Engie zitten dan krijgen die weer via een ander kabeltje kernenergie. Zo werkt het niet.
Klopt, maar met de belofte dat mijn stroom 100% afkomstig is van die ene boer, dat impliceert wel dat de kilowattuur die ik verbruik 100% wordt afgedekt door de kilowattuur die die boer aan het stroomnet levert.

quote:
De prijs van electriciteit is afhankelijk van de gasprijs omdat de hoogste prijs wordt aangehouden voor įlle energiebronnen en we altijd een beetje gas nodig zijn om electriciteit te maken. Het is mooi geregeld :Y) Die windboer wordt slapend rijk van de wind nu, want die krijgt ook de gasprijs.
Ja, precies.
En ergens is dat krom natuurlijk.
pi_205851619
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 08:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar met de belofte dat mijn stroom 100% afkomstig is van die ene boer, dat impliceert wel dat de kilowattuur die ik verbruik 100% wordt afgedekt door de kilowattuur die die boer aan het stroomnet levert.
[..]
Ja, precies.
En ergens is dat krom natuurlijk.
Dan had je winddelen moeten hebben bijvoorbeeld. Dan koop je een deel van de opbrengst van een specifieke molen minus de kosten van onderhoud. Ze hebben tot nog toe echter nog maar een keer opgebracht wat verwacht werd maar het werkt wel. Je komt er alleen niet meer van af in de praktijk.
https://windcentrale.nl
pi_205851693
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan had je winddelen moeten hebben bijvoorbeeld. Dan koop je een deel van de opbrengst van een specifieke molen minus de kosten van onderhoud. Ze hebben tot nog toe echter nog maar een keer opgebracht wat verwacht werd maar het werkt wel. Je komt er alleen niet meer van af in de praktijk.
https://windcentrale.nl
Ik heb ze ook gratis gehad bij een bepaald contract bij greenchoice.
2 windelen van, toen, 250kwh waarmee ik een groot deel van mijn minimalistische verbruik kon dekken.
Onder de streep betaalde ik vooral voor gas maar het was mooi meegenomen.

Ik weet het niet met deze papieren-constructies.
Als de boel klapt deze winter en die energiemaatschappijen genationaliseerd worden ben je het kwijt.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_205851694
quote:

[..]
Da's gewoon 560 euro!
Bij m'n bedrijfspand ga ik van 500,- naar 1500,- in november ;( ;( ;( tja moet ik maar weer m'n uurtarief verhogen zit niets anders op.
Facts don't care about your feelings
pi_205851853
Gisteravond mailtje van Eneco,
mijn electr. was 0,41 E/kwh
wordt:
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel Vrij per kWh enkel ¤ 0,60910
Dat is toch 50% omhoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door paulowna op 05-09-2022 10:16:48 ]
pi_205852060
Hier ook de jaarafrekening binnen: we krijgen bijna 1400¤ terug en ons maandbedrag gaat van 223 naar 361

Moet zeggen, valt me nog mee.
  maandag 5 september 2022 @ 10:01:53 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205852083
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 09:59 schreef Serinde het volgende:
Hier ook de jaarafrekening binnen: we krijgen bijna 1400¤ terug en ons maandbedrag gaat van 223 naar 361

Het bedrag dat je terugkrijgt dekt bijna het extra maandbedrag voor het komende jaar...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 september 2022 @ 10:04:22 #220
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205852105
ik kan godverdomme al een week lang niet inloggen op mijn energiedirect :(
Ik heb geen idee wat voor contact ik heb en wanneer die afloopt, ik wil weten waar ik aan toe ben.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 10:07:28 #221
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205852129
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het bedrag dat je terugkrijgt dekt bijna het extra maandbedrag voor het komende jaar...
Dit is exact wat ik ook rekende inderdaad. Je krijgt bijna 1400 euro terug en je verhoging is 138 euro. Daarmee dek je 10,14 maanden je verhoging af.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 5 september 2022 @ 10:12:47 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205852178
- Reageer normaal of reageer gewoon niet vent, met je getroll -

[ Bericht 89% gewijzigd door CoolGuy op 05-09-2022 10:15:10 ]
Please consider the environment before printing this post
  maandag 5 september 2022 @ 10:14:37 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205852203
Het gaat om deze post:
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 09:59 schreef Serinde het volgende:

[ Bericht 31% gewijzigd door CoolGuy op 05-09-2022 10:15:31 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 september 2022 @ 10:20:00 #224
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205852255
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:14 schreef Leandra het volgende:

Het gaat om deze post:
[..]

Dankjewel Leandra. Helder.
Please consider the environment before printing this post
pi_205853027
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Klopt met de huidige prijzen, daarom valt het me mee. Eneco geeft maar voor 3 maanden prijzen dus het blijft iedere keer afwachten maar voor gas betalen we straks 2,71 (nu 1,80)
Verwacht wel dat dat verder op gaat lopen, gezien ook de prijzen die hier langs komen.

Ons verbruik afgelopen jaar: 2.175 kWh en 880m3 (2p)

Ik schrik trouwens wel een beetje van de hoge gemiddelden bij gasverbruik die Eneco aangeeft

[ Bericht 4% gewijzigd door Serinde op 05-09-2022 11:43:47 ]
pi_205853378
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat betreft glastuinbouw gaat 81% op de export naar het buitenland, dus weet niet of dat echt een heel grote invloed heeft.
Mijn zus heeft nogal wat vrienden die tuinder zijn. De ene stopt ermee, die had vorige maand een gasrekening van 400.000 euro. Die houdt dat geen maand vol. Kas gaat leeg.
Een andere heeft vorig jaar veel gas ingekocht, en heeft nu gouden tijden.
Maar veel tuinders zetten hun kas leeg. Geen extra verwarming, mogelijk dat ze er gewassen in zetten (als ze dat kunnen) in het voorjaar waarbij geen verwarming nodig is. Dat gaan we echt wel merken in de prijzen van groente en bloemen.
pi_205853720
of we het bedrag willen aanpassen naar 1250.- per maand....
pi_205853762
Kan de overheid de belasting over gas en electricitiet niet per unit doen ipv als percentage van de prijs? Ze verlagen de btw wel 21% naar 9%, maar waar je eerst 21 euro betaald over 100, betaal je nu straks 9% over 500 euro. Dus de BTW inkomsten gaan nog steeds van 21 euro naar 45 euro. Kunnen ze niet een vast bedrag als BTW heffen per KWH of M? Zodat hun inkomsten ongeveer gelijkblijven (ze kunnen het eventueel hoger zetten om terugloop gebruik op te vangen) ipv dat ze meedoen met het uitwringen van de burger? Of is dat te lastig voor de belastingdienst? :')
  maandag 5 september 2022 @ 12:42:18 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205853769
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 00:22 schreef Steven_Stil het volgende:
Nationaliseren dat zootje en dezelfde prijs voor iedereen.
Dat is ook niet eerlijk...
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205853788
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef Questular het volgende:
En u betaalt nu?
pi_205853790
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kan de overheid de belasting over gas en electricitiet niet per unit doen ipv als percentage van de prijs? Ze verlagen de btw wel 21% naar 9%, maar waar je eerst 21 euro betaald over 100, betaal je nu straks 9% over 500 euro. Dus de BTW inkomsten gaan nog steeds van 21 euro naar 45 euro. Kunnen ze niet een vast bedrag als BTW heffen per KWH of M? Zodat hun inkomsten ongeveer gelijkblijven (ze kunnen het eventueel hoger zetten om terugloop gebruik op te vangen) ipv dat ze meedoen met het uitwringen van de burger? Of is dat te lastig voor de belastingdienst? :')
Je kan de hoeveelheid BTW die je betaalt fors naar beneden krijgen door minder gas en stroom af te nemen.
pi_205853801
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:43 schreef paulowna het volgende:

[..]
En u betaalt nu?
500, maar dan zouden we volgens de berekening van essent 3700.- moeten bijbetalen op het einde van het jaar...
pi_205853802
quote:
Wat de
  maandag 5 september 2022 @ 12:45:14 #234
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205853810
quote:
RIP Questular..

Maar dan ga je toch balls to the wall zorgen dat je verbruikt naar beneden gaat?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  roze maandag 5 september 2022 @ 12:45:18 #235
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205853811
quote:
Wat?
Your beauty never ever scared me.
pi_205853833
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:44 schreef Questular het volgende:

[..]
500, maar dan zouden we volgens de berekening van essent 3700.- moeten bijbetalen op het einde van het jaar...
ik een gewoon huis?
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 5 september 2022 @ 12:50:45 #237
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205853892
Dat soort posts zijn zo zinloos zonder niet even erbij te zeggen wat je situatie is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205853927
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
ik een gewoon huis?
Een vrijstaand huis. Ons gedeelte bestaat uit een woonkamer/keuken/slaapkamers/zolder/kelder etc met daaraan vast een appartement bewoond door 2 mensen. Dat gedeelte van het huis is een stuk nieuwer/energie zuiniger.

Dus deze winter alles proberen te verwarmen op de airco. En vooral minder gas proberen te verbruiken.
pi_205853957
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan de hoeveelheid BTW die je betaalt fors naar beneden krijgen door minder gas en stroom af te nemen.
Hoe dan? Stel, je unit prijs is nu 100 euro, daar betaal je dan nog 21% BTW over, 21 euro.
De unit prijs gaat naar 500 euro, maar daar hoe je 'maar' 9% BTW over te betalen, 45 euro.
Als je je gebruik terugschroeft met 30%, dan is je unit prijs in totaal dus 350 euro, daar betaal je 9% BTW over, dat is 31.5 euro, dus ondanks dat je flink minder verbruikt, draag je nog steeds meer BTW af.

Als de overheid de BTW niet over de prijs maar over de unit heft kun je inderdaad je BTW kosten drukken, maar met de huidige prijsstijginge niet.
pi_205853982
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Een vrijstaand huis. Ons gedeelte bestaat uit een woonkamer/keuken/slaapkamers/zolder/kelder etc met daaraan vast een appartement bewoond door 2 mensen. Dat gedeelte van het huis is een stuk nieuwer/energie zuiniger.

Dus deze winter alles proberen te verwarmen op de airco. En vooral minder gas proberen te verbruiken.
Pffff. Maar dus geen kasteel met 15 kamers en een balzaal.
Daar ben ik ooit eens geweest toen het niet zo duur was (al waren die mensen wel heel veel geld kwijt aan gas/electra, heb het nog nooit zo koud gehad)
pi_205854002
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoe dan? Stel, je unit prijs is nu 100 euro, daar betaal je dan nog 21% BTW over, 21 euro.
De unit prijs gaat naar 500 euro, maar daar hoe je 'maar' 9% BTW over te betalen, 45 euro.
Als je je gebruik terugschroeft met 30%, dan is je unit prijs in totaal dus 350 euro, daar betaal je 9% BTW over, dat is 31.5 euro, dus ondanks dat je flink minder verbruikt, draag je nog steeds meer BTW af.

Als de overheid de BTW niet over de prijs maar over de unit heft kun je inderdaad je BTW kosten drukken, maar met de huidige prijsstijginge niet.
Als je minder afneemt betaal je minder BTW.

Dat lijkt me toch niet zo'n heel spannende rekensom?

Andere regelingen / aanpassingen van de overheid zijn mogelijk maar ik zou er niet op inzetten.
pi_205854076
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Btw is percentage, dat is zo geprogrammeerd.
pi_205854089
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Btw is percentage, dat is zo geprogrammeerd.
Dat lukte al niet met groenten en fruit om daar de btw vanaf te halen (lukte wel om het omhoog te zetten, dat weer wel)
  maandag 5 september 2022 @ 13:46:23 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205854409
Ervaringen met Engie iemand?
Ik wil alleen NL groene stroom en vrij van biomassa dus dat beperkt de mogelijkheden wat, principes enzo.

En volgens mij is gaslicht.com vastgelopen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205854481
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:46 schreef Leandra het volgende:
Ervaringen met Engie iemand?
Ik wil alleen NL groene stroom en vrij van biomassa dus dat beperkt de mogelijkheden wat, principes enzo.

En volgens mij is gaslicht.com vastgelopen :D
De site is hier traag maar hij laadt nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')